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プロバイオティクスの世界市場 - 2023-2030


Global Probiotics Market - 2023-2030

市場概要 プロバイオティクスの世界市場は、2022年に624億米ドルに達し、2030年には1,080億米ドルに達すると予測され、予測期間2023-2030年のCAGRは7.1%で成長する見込みである。近代化と健康社会への傾向の高ま... もっと見る

 

 

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2023年10月16日 US$4,350
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サマリー

市場概要
プロバイオティクスの世界市場は、2022年に624億米ドルに達し、2030年には1,080億米ドルに達すると予測され、予測期間2023-2030年のCAGRは7.1%で成長する見込みである。近代化と健康社会への傾向の高まりに伴い、人々は生活の質を高めるための食事、栄養、食品の安全性に関心を寄せている。プロバイオティクスをベースにした食品と飲料は、未来の食品のひとつと考えられている。
プロバイオティクス市場は、プロバイオティクス製品に関連する健康上の利点に対する消費者の意識の高まりに後押しされ、近年大幅な成長を遂げている。市場拡大の主な要因としては、消化器系の健康ソリューションに対する需要の高まり、プロバイオティクス研究の進歩、幅広いプロバイオティクス・サプリメント、機能性食品、飲料の入手可能性などが挙げられる。
消化器系の健康の重要性に対する消費者の意識の高まりが、プロバイオティクス市場の重要な推進力となっている。持続性下痢(14日以上続く)は、栄養不良の子供やその他のリスクのある子供にとって重要な問題である。4つの臨床試験のコクランメタ解析では、下痢の持続期間の減少(平均差、4.02日;95%信頼区間、4.61~3.43)と便の回数の減少が認められた。
市場ダイナミクス
プロバイオティクス市場の成長を牽引するシンバイオティクス食品
シンバイオティクス食品は、プロバイオティクスとプレバイオティクスを含み、有益な細菌微生物叢の生存率と着床を高めることで宿主の体力を向上させる食品である。シンバイオティクス食品に対する世界的な需要は非常に高まっており、その結果、オリゴ糖、乳酸菌、ビフィズス菌、乳酸桿菌、サッカロミセス、イヌリン、ピロデキストリンなどのプレバイオティクスを多様な食品資源に添加する動きがさらに拡大している。
さらに、プロバイオティクス微生物を含むシンバイオティクスヨーグルトは、発熱期間を大幅に短縮し、子供の身体的・精神的活動性を高めることができる。
乳酸菌サプリメントがプロバイオティクス市場の力強い成長を牽引
ダッチ、抗生物質の使用、複数の性的同伴者、病原菌の出現などの要因が自然の安定性を乱し、細菌性膣炎、尿路感染症、カンジダ症などの症状を引き起こす可能性がある。
その結果、膣分泌物や坐薬を通じて乳酸菌のプロバイオティクス菌株を泌尿生殖器に補充することが、健康な状態を回復させる根拠として48年前に浮上した。こうしたプロバイオティクス製品に対する需要が、プロバイオティクス市場シェアとプロバイオティクス市場規模の拡大に寄与している。
プロバイオティクスの安全性への懸念が、稀な侵襲性感染事例の中で市場の抑制を促す
プロバイオティクス投与に関連して、有益な細菌が腸から移行して敗血症、菌血症、真菌血症を引き起こす侵襲性感染症がまれに発生している。1995年から2021年までの小児を対象としたシステマティックレビューでは、侵襲性感染症が49例確認され、敗血症が最も多かった。罹患した小児の大半は2歳未満で、未熟児や静脈内カテーテルの存在などの基礎因子があった。
幸いなことに、94%の症例は抗菌薬療法により治療が成功した。こうした事例はまれではあるが、プロバイオティクスの慎重かつ十分な情報に基づいて使用することの重要性を強調しており、安全性や潜在的な悪影響に対する懸念からプロバイオティクス市場がある程度抑制される一因となっている可能性がある。
COVID-19影響分析
COVID-19分析には、COVID前シナリオ、COVIDシナリオ、COVID後シナリオが含まれ、価格ダイナミクス(COVID前シナリオと比較したパンデミック中およびパンデミック後の価格変動を含む)、需給スペクトラム(取引制限、封鎖、およびその後の問題による需要と供給のシフト)、政府の取り組み(政府機関による市場、セクター、産業を活性化させる取り組み)、メーカーの戦略的取り組み(COVID問題を緩和するためにメーカーが行ったことをここで取り上げる)が含まれる。
セグメント分析
世界のプロバイオティクス市場は、成分、用途、流通チャネル、地域別にセグメント化されている。
多様な流通チャネルがプロバイオティクス市場拡大を牽引
流通チャネルはプロバイオティクス市場において重要な役割を担っており、消費者がプロバイオティクス製品を入手しやすいかどうかを決定する。プロバイオティクスの市場規模は、様々な流通チャネルを通じた拡大と多様化のための十分な機会を提示している。世界のプロバイオティクス市場は、オンラインストア、ハイパーマーケット・スーパーマーケット、ドラッグストア、その他に区分される。
オンラインストア部門が市場を支配している理由は、顧客の購買行動の変化、豊富な品揃え、オンラインショッピングの簡便性、自分に最適な数量と配達時間を選択できるオプション、割引キャンペーンなどである。薬局、フィットネスセンター、その他の関連流通チャネルの数が大幅に増加していることも、長年にわたって業界に好影響を与えている。
地理的分析
アジア太平洋地域はプロバイオティクス市場の成長勢力として急浮上、市場の急成長と革新が進む
地域別では、世界のプロバイオティクス市場は北米、南米、欧州、アジア太平洋、中東、アフリカに区分される。
アジア太平洋地域は、プロバイオティクス製品の人気が持続していることから、プロバイオティクス製品の市場として最も急成長していると推定される。また、プロバイオティクス市場でも大きなシェアを占めている。ヤクルト本社(日本)、森永乳業(日本)など、プロバイオティクス市場をリードする企業の存在も大きい。(株式会社ヤクルト本社(日本)や森永乳業株式会社(日本)のようなプロバイオティクス市場の大手企業が存在する。(日本)などの大手プロバイオティクス企業が存在し、市場の幅広い需要に応えている。
2021年3月3日、プロバイオティクス・サプリメントは中国で高成長を遂げている。スウェーデンのプロバイオティクス・サプライヤーであるProbi社と、中国最大の製薬・ヘルスケア企業の1つであるSinopharm社は、中国市場にプロバイオティクス・サプリメントを提供するために提携を結んだ。
競争状況
市場の主な世界的プレーヤーには、Koninklijke DSM N.V.、Evolve BioSystems, Inc.、Nature's Bounty Co.、Lifeway Foods, Inc.、Danone S.A.、株式会社ヤクルト本社、BioGaia AB、CHR.Hansen Holding A/S、Lallemand Inc.、The Procter & Gamble Company。
レポートを購入する理由
- 成分、用途、流通チャネル、地域に基づく世界のプロバイオティクス市場のセグメンテーションを可視化し、主要な商業資産とプレイヤーを理解する。
- トレンドと共同開発を分析することで、市場における商機を特定する。
- プロバイオティクス市場レベルの数多くのデータを全セグメントでまとめたExcelデータシート。
- このPDFレポートは、徹底的な定性的インタビューと綿密な市場調査の後、冷静にまとめられた市場分析で構成されています。
- 製品マッピングは、すべての主要市場プレイヤーの主要製品で構成されるエクセルとして利用可能です。
プロバイオティクスの世界市場レポートは、約61の表、58の図、190ページを提供します。
対象読者
- メーカー/バイヤー
- 業界投資家/投資銀行家
- 研究専門家
- 新興企業

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目次

1. Methodology and Scope
1.1. Research Methodology
1.2. Research Objective and Scope of the Report
2. Market Definition and Overview
3. Executive Summary
3.1. Market Snippet, by Ingredient
3.2. Market Snippet, by Application
3.3. Market Snippet, by Distribution Channel
3.4. Market Snippet, by Region
4. Market Dynamics
4.1. Market Impacting Factors
4.1.1. Drivers
4.1.2. Restraints
4.1.3. Opportunity
4.1.4. Impact Analysis
5. Industry Analysis
5.1. Porter's Five Force Analysis
5.2. Supply Chain Analysis
5.3. Pricing Analysis
5.4. Regulatory Analysis
6. COVID-19 Analysis
6.1. Analysis of COVID-19
6.1.1. Scenario Before COVID-19
6.1.2. Scenario During COVID-19
6.1.3. Scenario Post COVID-19
6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19
6.3. Demand-Supply Spectrum
6.4. Government Initiatives Related to the Market During the Pandemic
6.5. Manufacturer’s Strategic Initiatives
6.6. Conclusion
7. By Ingredient
7.1. Introduction
7.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Ingredient
7.1.2. Market Attractiveness Index, By Ingredient
7.2. Bacteria*
7.2.1. Introduction
7.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
7.3. Yeast
8. By Application
8.1. Introduction
8.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
8.1.2. Market Attractiveness Index, By Application
8.2. Functional Food & Beverages*
8.2.1. Introduction
8.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
8.3. Fermented Vegetables
8.4. Dietary Supplements
8.5. Animal Feed
9. By Distribution Channel
9.1. Introduction
9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
9.1.2. Market Attractiveness Index, By Distribution Channel
9.2. Online*
9.2.1. Introduction
9.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
9.3. Hypermarkets and Supermarkets
9.4. Drug Stores
9.5. Others
10. By Region
10.1. Introduction
10.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region
10.1.2. Market Attractiveness Index, By Region
10.2. North America*
10.2.1. Introduction
10.2.2. Key Region-Specific Dynamics
10.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Ingredient
10.2.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
10.2.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
10.2.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
10.2.6.1. The U.S.
10.2.6.2. Canada
10.2.6.3. Mexico
10.3. Europe
10.3.1. Introduction
10.3.2. Key Region-Specific Dynamics
10.3.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Ingredient
10.3.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
10.3.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
10.3.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
10.3.6.1. Germany
10.3.6.2. The U.K.
10.3.6.3. France
10.3.6.4. Italy
10.3.6.5. Spain
10.3.6.6. Rest of Europe
10.4. South America
10.4.1. Introduction
10.4.2. Key Region-Specific Dynamics
10.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Ingredient
10.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
10.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
10.4.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
10.4.6.1. Brazil
10.4.6.2. Argentina
10.4.6.3. Rest of South America
10.5. Asia-Pacific
10.5.1. Introduction
10.5.2. Key Region-Specific Dynamics
10.5.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Ingredient
10.5.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
10.5.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
10.5.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
10.5.6.1. China
10.5.6.2. India
10.5.6.3. Japan
10.5.6.4. Australia
10.5.6.5. Rest of Asia-Pacific
10.6. Middle East and Africa
10.6.1. Introduction
10.6.2. Key Region-Specific Dynamics
10.6.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Ingredient
10.6.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
10.6.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
11. Competitive Landscape
11.1. Competitive Scenario
11.2. Market Positioning/Share Analysis
11.3. Mergers and Acquisitions Analysis
12. Company Profiles
12.1. Koninklijke DSM N.V.
12.1.1. Company Overview
12.1.2. Product Portfolio and Description
12.1.3. Financial Overview
12.1.4. Key Developments
12.2. Evolve BioSystems, Inc.
12.3. Nature's Bounty Co.
12.4. Lifeway Foods, Inc.
12.5. Danone S.A
12.6. Yakult Honsha Co., Ltd.
12.7. BioGaia AB
12.8. CHR. Hansen Holding A/S
12.9. Lallemand Inc.
12.10. The Procter & Gamble Company
LIST NOT EXHAUSTIVE
13. Appendix
13.1. About Us and Services
13.2. Contact Us

 

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Summary

Market Overview
Global Probiotics Market reached US$ 62.4 billion in 2022 and is expected to reach US$ 108.0 billion by 2030 and is expected to grow with a CAGR of 7.1% during the forecast period 2023-2030. With modernity and the growing tendency towards a healthy society, people are worried about diet, nutrition, and food safety for an enhanced quality of life. Probiotic-based foods and beverages are considered one of the future foods.
The probiotics market has witnessed substantial growth in recent years, driven by increasing consumer awareness of the health benefits associated with probiotic products. Key factors contributing to the market's expansion include the growing demand for digestive health solutions, advancements in probiotic research, and the availability of a wide range of probiotic supplements, functional foods, and beverages.
The increasing consumer awareness of the importance of digestive health has become a significant driver in the probiotic market. Persistent diarrhea (lasting more than 14 days) is an important issue in undernourished children or other children at risk. Cochrane meta-analysis of 4 trials found a decrease in the duration of diarrhea (mean difference, 4.02 days; 95% CI, 4.61 to 3.43) and a decrease in stool frequency.
Market Dynamics
Synbiotic Foods are Driving the Probiotics Market Growth
Synbiotic foods are foods that contain probiotics and prebiotics and improve host fitness by enhancing the viability and implantation of beneficial bacterial microflora. the worldwide demand for synbiotic food has grown exceedingly, and consequently, the addition of prebiotics including oligosaccharides, lactic acid microorganisms, bifidobacterium, lactobacillus, saccharomyces, inulin, and pyrodextrins to diverse food resources has additionally expanded.
Regular intake of synbiotic yogurt (that's enriched with bifidobacteria and Lb. rhamnosus GG) boosted the gut fitness of healthy adults and the aging population suffering from constipation. further, synbiotic yogurt containing probiotic microorganisms is able to substantially reduce the period of fever and increase kids’ physical and mental activity.
Lactobacillus Supplementation Drives Robust Growth in the Probiotic Market
the recognition of the essential function of lactobacilli in preserving a healthful vaginal environment has driven the growth of the probiotic market size. factors which include the use of douches, antibiotics, more than one sexual companion, and the advent of pathogens can disrupt natural stability, leading to conditions like bacterial vaginosis, urinary tract infections, and candidiasis.
As a result, supplementing the urogenital tract with probiotic strains of Lactobacillus through vaginal ovules or suppositories emerged as a rationale 48 years ago to restore a healthy state. The demand for these probiotic products has contributed to the growth of the probiotic market share and probiotics market size.
Probiotic Safety Concerns Prompt Restraint in Market Amid Rare Invasive Infection Cases
Rare instances of invasive infections have been associated with probiotic administration, where the beneficial bacteria translocate from the gut and cause sepsis, bacteremia, or fungemia. A systematic review focusing on children from 1995 to 2021 identified 49 cases of invasive infections, with sepsis being the most prevalent. The majority of affected children were under two years old and had underlying factors like prematurity or the presence of intravenous catheters.
Fortunately, 94% of the cases were successfully treated using antimicrobial therapy. even though those occurrences are rare, they emphasize the importance of careful and informed use of probiotics and may make a contribution to some extent of restraint inside the probiotics market due to worries over safety and potential negative outcomes.
COVID-19 Impact Analysis
The COVID-19 Analysis includes Pre-COVID Scenario, COVID Scenario, and Post-COVID Scenario along with Pricing Dynamics (Including pricing change during and post-pandemic comparing it to pre-COVID scenarios), Demand-Supply Spectrum (Shift in demand and supply owing to trading restrictions, lockdown, and subsequent issues), Government Initiatives (Initiatives to revive market, sector or Industry by Government Bodies) and Manufacturers Strategic Initiatives (What manufacturers did to mitigate the COVID issues will be covered here).
Segment Analysis
The global probiotics market has been segmented by ingredients, application, distribution channel, and region.
Diverse Distribution Channels Drive Probiotics Market Expansion
The distribution channels play a crucial role in the probiotics market, determining the accessibility and availability of these products to consumers. The probiotics market size presents ample opportunities for expansion and diversification through various distribution channels. The global probiotics market is segmented into online stores, hypermarkets and supermarkets, drug stores, and others.
The online store segment dominates the market because of the changing customer purchasing behavior, vast selection of items, the simplicity of online shopping, the option to choose the quantity and delivery time that works best for them, and discount offers. A considerable rise in the number of pharmacies, fitness centers, and other related distribution channels has impacted the industry favorably over the years.
Geographical Analysis
Asia Pacific Emerges as a Growing Force in the Probiotics Market, with Rapid Market Growth and Innovation
By region, the global probiotics market is segmented into North America, South America, Europe, Asia-Pacific, Middle-east, and Africa.
The Asia-Pacific region is estimated to be the fastest-growing market for probiotics products due to the sustained popularity of probiotic products. It also has a huge share in the probiotics market. The presence of leading probiotic players in the market such as Yakult Honsha Co., Ltd. (Japan) and Morinaga Milk Industry Co., Ltd. (Japan), is catering to the wide demand in the market.
Asia leading the world with continuous new probiotic product launches, on march 03, 2021, probiotic supplements are a high-growth segment in China. Probi, a Swedish probiotic supplier, and Sinopharm, one of China’s largest pharmaceutical and healthcare companies, have entered a partnership to offer probiotic supplements to the Chinese marketplace.
Competitive Landscape
The major global players in the market include Koninklijke DSM N.V., Evolve BioSystems, Inc., Nature's Bounty Co., Lifeway Foods, Inc., Danone S.A, Yakult Honsha Co., Ltd., BioGaia AB, CHR. Hansen Holding A/S, Lallemand Inc., and The Procter & Gamble Company.
Why Purchase the Report?
• To visualize the global probiotics market segmentation based on ingredient, application, distribution channel, and region, as well as understand key commercial assets and players.
• Identify commercial opportunities in the market by analyzing trends and co-development.
• Excel data sheet with numerous data points of probiotics market-level with all segments.
• The PDF report consists of a cogently put-together market analysis after exhaustive qualitative interviews and an in-depth market study.
• Product mapping is available as Excel consists of key products of all the major market players.
The global probiotics market report would provide approximately 61 tables, 58 figures, and 190 Pages.
Target Audience 2023
• Manufacturers/ Buyers
• Industry Investors/Investment Bankers
• Research Professionals
• Emerging Companies



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Table of Contents

1. Methodology and Scope
1.1. Research Methodology
1.2. Research Objective and Scope of the Report
2. Market Definition and Overview
3. Executive Summary
3.1. Market Snippet, by Ingredient
3.2. Market Snippet, by Application
3.3. Market Snippet, by Distribution Channel
3.4. Market Snippet, by Region
4. Market Dynamics
4.1. Market Impacting Factors
4.1.1. Drivers
4.1.2. Restraints
4.1.3. Opportunity
4.1.4. Impact Analysis
5. Industry Analysis
5.1. Porter's Five Force Analysis
5.2. Supply Chain Analysis
5.3. Pricing Analysis
5.4. Regulatory Analysis
6. COVID-19 Analysis
6.1. Analysis of COVID-19
6.1.1. Scenario Before COVID-19
6.1.2. Scenario During COVID-19
6.1.3. Scenario Post COVID-19
6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19
6.3. Demand-Supply Spectrum
6.4. Government Initiatives Related to the Market During the Pandemic
6.5. Manufacturer’s Strategic Initiatives
6.6. Conclusion
7. By Ingredient
7.1. Introduction
7.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Ingredient
7.1.2. Market Attractiveness Index, By Ingredient
7.2. Bacteria*
7.2.1. Introduction
7.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
7.3. Yeast
8. By Application
8.1. Introduction
8.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
8.1.2. Market Attractiveness Index, By Application
8.2. Functional Food & Beverages*
8.2.1. Introduction
8.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
8.3. Fermented Vegetables
8.4. Dietary Supplements
8.5. Animal Feed
9. By Distribution Channel
9.1. Introduction
9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
9.1.2. Market Attractiveness Index, By Distribution Channel
9.2. Online*
9.2.1. Introduction
9.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
9.3. Hypermarkets and Supermarkets
9.4. Drug Stores
9.5. Others
10. By Region
10.1. Introduction
10.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region
10.1.2. Market Attractiveness Index, By Region
10.2. North America*
10.2.1. Introduction
10.2.2. Key Region-Specific Dynamics
10.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Ingredient
10.2.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
10.2.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
10.2.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
10.2.6.1. The U.S.
10.2.6.2. Canada
10.2.6.3. Mexico
10.3. Europe
10.3.1. Introduction
10.3.2. Key Region-Specific Dynamics
10.3.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Ingredient
10.3.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
10.3.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
10.3.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
10.3.6.1. Germany
10.3.6.2. The U.K.
10.3.6.3. France
10.3.6.4. Italy
10.3.6.5. Spain
10.3.6.6. Rest of Europe
10.4. South America
10.4.1. Introduction
10.4.2. Key Region-Specific Dynamics
10.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Ingredient
10.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
10.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
10.4.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
10.4.6.1. Brazil
10.4.6.2. Argentina
10.4.6.3. Rest of South America
10.5. Asia-Pacific
10.5.1. Introduction
10.5.2. Key Region-Specific Dynamics
10.5.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Ingredient
10.5.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
10.5.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
10.5.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
10.5.6.1. China
10.5.6.2. India
10.5.6.3. Japan
10.5.6.4. Australia
10.5.6.5. Rest of Asia-Pacific
10.6. Middle East and Africa
10.6.1. Introduction
10.6.2. Key Region-Specific Dynamics
10.6.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Ingredient
10.6.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
10.6.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
11. Competitive Landscape
11.1. Competitive Scenario
11.2. Market Positioning/Share Analysis
11.3. Mergers and Acquisitions Analysis
12. Company Profiles
12.1. Koninklijke DSM N.V.
12.1.1. Company Overview
12.1.2. Product Portfolio and Description
12.1.3. Financial Overview
12.1.4. Key Developments
12.2. Evolve BioSystems, Inc.
12.3. Nature's Bounty Co.
12.4. Lifeway Foods, Inc.
12.5. Danone S.A
12.6. Yakult Honsha Co., Ltd.
12.7. BioGaia AB
12.8. CHR. Hansen Holding A/S
12.9. Lallemand Inc.
12.10. The Procter & Gamble Company
LIST NOT EXHAUSTIVE
13. Appendix
13.1. About Us and Services
13.2. Contact Us

 

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