医療用冷蔵庫の世界市場 - 2023-2030Global Medical Refrigerators Market - 2023-2030 市場概要 医療用冷蔵庫の世界市場は、2022年に47億830万米ドルに達し、2030年には74億4550万米ドルに達する好成長が予測されている。医療用冷蔵庫市場は、予測期間中(2023-2030年)に6.0%のCAGRを示すと予測さ... もっと見る
サマリー市場概要医療用冷蔵庫の世界市場は、2022年に47億830万米ドルに達し、2030年には74億4550万米ドルに達する好成長が予測されている。医療用冷蔵庫市場は、予測期間中(2023-2030年)に6.0%のCAGRを示すと予測されている。 温度精度とモニタリングは、ワクチン、酵素&試薬、DNA(デオキシリボース核酸)など、熱に敏感なバイオメディカル製品の保存と保管のための医療科学における重要な要素である。 技術の進歩、バイオメディカル用冷蔵庫のニーズの増加、市場の発展が世界の医療用冷蔵庫市場の成長を牽引しています。 市場ダイナミクス 製品発売数の増加が医療用冷蔵庫の世界市場成長を牽引 製品発表数の増加が医療用冷蔵庫の世界市場成長を牽引している。例えば、2022年3月、医療用冷蔵庫の市場リーダーであり、目的に応じた製品群を提供する英国のLec Medical社は、ワクチンだけでなく冷蔵庫のコア温度を計算する医療用冷蔵庫の新分野であるControl Plusを発表した。大きな庫内容量、改良されたコントローラー、省スペースを実現するフラットドアを備えている。病院・診療所、薬局、研究所で使用できる。 政府の取り組みと資金提供の増加が、世界の医療用冷蔵庫市場に有望な成長機会をもたらしている。 ネパールでは、日本政府がユニセフを通じて提供するコールドチェーン支援により、小児の定期予防接種用ワクチンとCOVID-19予防接種用ワクチンが住民に安全に届くようになっている。最近、ミャンマー保健省は、医療と保健サービスを開発する必要性を鎮めるために、11 Meling Biomedical - 20 ℃ ~ - 40 ℃超低温医療冷凍庫DW-FL450を購入した。 COVID-19影響分析 COVID-19の分析には、Pre-COVIDシナリオ、COVIDシナリオ、Post-COVIDシナリオが含まれ、価格ダイナミクス(パンデミック中およびパンデミック後の価格変動を含む、COVID前のシナリオとの比較)、需給スペクトル(取引制限、封鎖、およびその後の問題による需要と供給の変化)、政府の取り組み(政府機関による市場、セクター、産業を活性化するための取り組み)、メーカーの戦略的取り組み(COVID問題を軽減するためにメーカーが何を行ったか)が含まれる。 ロシア・ウクライナ戦争の影響分析 WHOはロシアの攻撃開始以来、医療インフラに対する703件の攻撃を記録しており、戦争は世界のワクチン冷蔵庫市場に若干の悪影響を及ぼしている。さらに、ロシア軍が隣国ウクライナの中心部まで侵攻しているため、アルミニウム、銅、鉄鋼、プラスチックといった主要原材料のコストが、一般的なインフレとは別に、白物家電のさらなるコスト上昇を招いている。しかし、戦争にもかかわらず、ウクライナは患者に必要な医療サービスを提供し続けている。 世界不況の影響分析 医療機関は過去の金融不況時に解雇や雇用を考えたように、医療業界は不況と完全に無縁ではない。とはいえ、この業界はその本質的な性質から、他のセクターよりはうまく対処している。しかし、インフレが続く中、景気後退の危機は市場を脅かしている。景気後退が続くことに対する緊張感は高まっている。 人工知能の影響分析 人工知能は今後数年間、世界の医療用冷蔵庫市場にプラスの影響を与えると推定される。人工知能(AI)とモノのインターネット(IoT)技術(AIoT)の組み合わせは、産業用冷凍機業界にとって最大の破壊要因となり得る。 セグメント分析 世界の医療用冷蔵庫市場は、製品タイプ、デザインタイプ、ドアタイプ、地域によってセグメント化される。 製薬会社セグメントは2030年までに世界市場の25.7%のシェアを占めると推定される。 製薬業界の成長により、このセグメントは2030年までに世界の医療用冷蔵庫市場全体の25.7%を占めると推定されている。例えば、インド・ブランド・エクイティ財団によると、2000年4月から2022年9月までの医薬品・製薬企業へのFDI資本流入額は209億6,000万米ドルで、全分野で得られたFDI流入額の約3.35%を占める。また、インドの製薬業界は、各種ワクチンの国際市場ニーズの50%以上、米国のジェネリック市場ニーズの40%、英国の全医薬品の25%を供給している。国内の製薬企業には、3,000の製薬会社と10,500の製造施設がある。 地理的分析 予測期間中、欧州が医療用冷蔵庫の世界市場で第2位のシェアを占めると推定される。 この地域における市場開発の増加により、欧州は2030年までに世界の医療用冷蔵庫市場全体の約28.1%を占めると推定される。例えば、2022年4月、再生可能エネルギーの有効利用のパイオニアであるDulas社は、IoT Company Beyond社と、同社のソーラーダイレクトドライブワクチン冷蔵庫に統合型リモート温度モニタリングを供給する契約を結んだ。これらのスマート冷蔵庫は、時間とコストを節約し、より効率的で影響力のある持続可能なコールドチェーンにつながる可能性が高い。 競争状況 同市場における世界の主要企業には、Thermo Fisher Scientific、Helmer Scientific Inc.、Haier Biomedical、LABCOLD、Philipp Kirsch GmbH.、LEC Medical、Zhongke Meiling Cryogenics Company Limited、Vestfrost Solutions、Blue Star Limited、PHC Holding Corporationなどがある。 レポートを購入する理由 - 製品タイプ、設計タイプ、ドアタイプ、エンドユーザー、地域に基づく世界の医療用冷蔵庫市場のセグメンテーションを可視化し、主要な商業資産とプレーヤーを理解するため。 - トレンドと共同開発の分析による商機の特定。 - 医療用冷蔵庫の市場レベルの数多くのデータを全セグメントでまとめたExcelデータシート。 - PDFレポートは、徹底的な定性的インタビューと綿密な調査後の包括的な分析で構成されています。 - 主要企業の主要製品で構成された製品マッピング(Excel)。 医療用冷蔵庫の世界市場レポートは、約53の表、54の図、195ページを提供します。 対象読者 - メーカー/バイヤー - 業界投資家/投資銀行家 - 研究専門家 - 新興企業 目次1. Methodology and Scope1.1. Research Methodology 1.2. Research Objective and Scope of the Report 2. Definition and Overview 3. Executive Summary 3.1. Snippet by Product Type 3.2. Snippet by Design Type 3.3. Snippet by Door Type 3.4. Snippet by End User 4. Dynamics 4.1. Impacting Factors 4.1.1. Drivers 4.1.1.1. Rising Demand for Medical Refrigerators for Storage Purposes. 4.1.1.2. Market Developments. 4.1.2. Restraints 4.1.2.1. The Growing Trend of Using Refurbished Equipment. 4.1.3. Opportunity 4.1.4. Government Initiatives 4.1.5. Impact Analysis 5. Industry Analysis 5.1. Porter's Five Forces Analysis 5.2. Regulatory Analysis 5.3. Pricing Analysis 5.4. Patent Analysis 5.5. PEST Analysis 6. COVID-19 Analysis 6.1. Analysis of COVID-19 6.1.1. Before COVID-19 Scenario 6.1.2. Present COVID-19 Scenario 6.1.3. Post COVID-19 or Future Scenario 6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19 6.3. Demand-Supply Spectrum 6.4. Government Initiatives Related to the Market During the Pandemic 6.5. Manufacturers’ Strategic Initiatives 6.6. Conclusion 7. Russia-Ukraine War Analysis 8. Global Recession Analysis 9. Artificial Intelligence Impact Analysis 10. By Product Type 10.1. Introduction 10.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type 10.1.2. Market Attractiveness Index, By Product Type 10.2. Blood Bank Refrigerators & Plasma Freezers 10.2.1. Introduction 10.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 10.3. Laboratory Refrigerators & Freezers 10.4. Pharmacy Refrigerators & Freezers 10.5. Chromatography Refrigerators & Freezers 10.6. Enzyme Refrigerators & Freezers 10.7. Ultra-Low Temperature Freezers 10.8. Cryogenic Storage Systems 11. By Design Type 11.1. Introduction 11.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Design Type 11.1.2. Market Attractiveness Index, By Design Type 11.2. Countertop Medical Refrigerator * 11.2.1. Introduction 11.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 11.3. Undercounter Medical Refrigerator 11.4. Flammable Material Storage Refrigerator 11.5. Explosion-Proof Refrigerator 12. By Door Type 12.1. Introduction 12.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Door Type 12.1.2. Market Attractiveness Index, By Door Type 12.2. Single Door 12.2.1. Introduction 12.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 12.3. Double Door 13. By End User 13.1. Introduction 13.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End User 13.1.2. Market Attractiveness Index, By End User 13.2. Blood Banks 13.2.1. Introduction 13.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 13.3. Pharmaceutical Companies 13.4. Hospitals & Pharmacies 13.5. Research Institutes 13.6. Medical Laboratories 13.7. Diagnostic Centers 13.8. Others 14. By Region 14.1. Introduction 14.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region 14.1.2. Market Attractiveness Index, By Region 14.2. North America 14.2.1. Introduction 14.2.2. Key Region-Specific Dynamics 14.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type 14.2.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Design Type 14.2.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Door Type 14.2.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End User 14.2.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 14.2.7.1. The U.S. 14.2.7.2. Canada 14.2.7.3. Mexico 14.3. Europe 14.3.1. Introduction 14.3.2. Key Region-Specific Dynamics 14.3.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type 14.3.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Design Type 14.3.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Door Type 14.3.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End User 14.3.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 14.3.7.1. Germany 14.3.7.2. The U.K. 14.3.7.3. France 14.3.7.4. Italy 14.3.7.5. Spain 14.3.7.6. Rest of Europe 14.4. South America 14.4.1. Introduction 14.4.2. Key Region-Specific Dynamics 14.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type 14.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Design Type 14.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Door Type 14.4.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End User 14.4.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 14.4.7.1. Brazil 14.4.7.2. Argentina 14.4.7.3. Rest of South America 14.5. Asia-Pacific 14.5.1. Introduction 14.5.2. Key Region-Specific Dynamics 14.5.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type 14.5.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Design Type 14.5.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Door Type 14.5.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End User 14.5.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 14.5.7.1. China 14.5.7.2. India 14.5.7.3. Japan 14.5.7.4. Australia 14.5.7.5. Rest of Asia-Pacific 14.6. Middle East and Africa 14.6.1. Introduction 14.6.2. Key Region-Specific Dynamics 14.6.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type 14.6.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Design Type 14.6.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Door Type 14.6.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End User 15. Competitive Landscape 15.1. Competitive Scenario 15.2. Market Share Analysis 15.3. Mergers and Acquisitions Analysis 16. Company Profiles 16.1. Thermo Fisher Scientific Inc. 16.1.1. Company Overview 16.1.2. Product Type Portfolio and Description 16.1.3. Financial Overview 16.1.4. Key Developments 16.2. Haier Biomedical 16.3. Helmer Scientific Inc. 16.4. LABCOLD 16.5. Philipp Kirsch GmbH 16.6. LEC Medical 16.7. Zhongke Meiling Cryogenics Company Limited 16.8. Vestfrost Solutions 16.9. Blue Star Limited 16.10. PHC Holding Corporation LIST NOT EXHAUSTIVE 17. Appendix 17.1. About Us and Services 17.2. Contact Us
SummaryMarket Overview Table of Contents1. Methodology and Scope1.1. Research Methodology 1.2. Research Objective and Scope of the Report 2. Definition and Overview 3. Executive Summary 3.1. Snippet by Product Type 3.2. Snippet by Design Type 3.3. Snippet by Door Type 3.4. Snippet by End User 4. Dynamics 4.1. Impacting Factors 4.1.1. Drivers 4.1.1.1. Rising Demand for Medical Refrigerators for Storage Purposes. 4.1.1.2. Market Developments. 4.1.2. Restraints 4.1.2.1. The Growing Trend of Using Refurbished Equipment. 4.1.3. Opportunity 4.1.4. Government Initiatives 4.1.5. Impact Analysis 5. Industry Analysis 5.1. Porter's Five Forces Analysis 5.2. Regulatory Analysis 5.3. Pricing Analysis 5.4. Patent Analysis 5.5. PEST Analysis 6. COVID-19 Analysis 6.1. Analysis of COVID-19 6.1.1. Before COVID-19 Scenario 6.1.2. Present COVID-19 Scenario 6.1.3. Post COVID-19 or Future Scenario 6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19 6.3. Demand-Supply Spectrum 6.4. Government Initiatives Related to the Market During the Pandemic 6.5. Manufacturers’ Strategic Initiatives 6.6. Conclusion 7. Russia-Ukraine War Analysis 8. Global Recession Analysis 9. Artificial Intelligence Impact Analysis 10. By Product Type 10.1. Introduction 10.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type 10.1.2. Market Attractiveness Index, By Product Type 10.2. Blood Bank Refrigerators & Plasma Freezers 10.2.1. Introduction 10.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 10.3. Laboratory Refrigerators & Freezers 10.4. Pharmacy Refrigerators & Freezers 10.5. Chromatography Refrigerators & Freezers 10.6. Enzyme Refrigerators & Freezers 10.7. Ultra-Low Temperature Freezers 10.8. Cryogenic Storage Systems 11. By Design Type 11.1. Introduction 11.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Design Type 11.1.2. Market Attractiveness Index, By Design Type 11.2. Countertop Medical Refrigerator * 11.2.1. Introduction 11.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 11.3. Undercounter Medical Refrigerator 11.4. Flammable Material Storage Refrigerator 11.5. Explosion-Proof Refrigerator 12. By Door Type 12.1. Introduction 12.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Door Type 12.1.2. Market Attractiveness Index, By Door Type 12.2. Single Door 12.2.1. Introduction 12.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 12.3. Double Door 13. By End User 13.1. Introduction 13.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End User 13.1.2. Market Attractiveness Index, By End User 13.2. Blood Banks 13.2.1. Introduction 13.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 13.3. Pharmaceutical Companies 13.4. Hospitals & Pharmacies 13.5. Research Institutes 13.6. Medical Laboratories 13.7. Diagnostic Centers 13.8. Others 14. By Region 14.1. Introduction 14.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region 14.1.2. Market Attractiveness Index, By Region 14.2. North America 14.2.1. Introduction 14.2.2. Key Region-Specific Dynamics 14.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type 14.2.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Design Type 14.2.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Door Type 14.2.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End User 14.2.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 14.2.7.1. The U.S. 14.2.7.2. Canada 14.2.7.3. Mexico 14.3. Europe 14.3.1. Introduction 14.3.2. Key Region-Specific Dynamics 14.3.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type 14.3.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Design Type 14.3.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Door Type 14.3.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End User 14.3.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 14.3.7.1. Germany 14.3.7.2. The U.K. 14.3.7.3. France 14.3.7.4. Italy 14.3.7.5. Spain 14.3.7.6. Rest of Europe 14.4. South America 14.4.1. Introduction 14.4.2. Key Region-Specific Dynamics 14.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type 14.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Design Type 14.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Door Type 14.4.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End User 14.4.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 14.4.7.1. Brazil 14.4.7.2. Argentina 14.4.7.3. Rest of South America 14.5. Asia-Pacific 14.5.1. Introduction 14.5.2. Key Region-Specific Dynamics 14.5.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type 14.5.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Design Type 14.5.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Door Type 14.5.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End User 14.5.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 14.5.7.1. China 14.5.7.2. India 14.5.7.3. Japan 14.5.7.4. Australia 14.5.7.5. Rest of Asia-Pacific 14.6. Middle East and Africa 14.6.1. Introduction 14.6.2. Key Region-Specific Dynamics 14.6.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type 14.6.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Design Type 14.6.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Door Type 14.6.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End User 15. Competitive Landscape 15.1. Competitive Scenario 15.2. Market Share Analysis 15.3. Mergers and Acquisitions Analysis 16. Company Profiles 16.1. Thermo Fisher Scientific Inc. 16.1.1. Company Overview 16.1.2. Product Type Portfolio and Description 16.1.3. Financial Overview 16.1.4. Key Developments 16.2. Haier Biomedical 16.3. Helmer Scientific Inc. 16.4. LABCOLD 16.5. Philipp Kirsch GmbH 16.6. LEC Medical 16.7. Zhongke Meiling Cryogenics Company Limited 16.8. Vestfrost Solutions 16.9. Blue Star Limited 16.10. PHC Holding Corporation LIST NOT EXHAUSTIVE 17. Appendix 17.1. About Us and Services 17.2. Contact Us
ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。本レポートと同分野の最新刊レポート
DataM Intelligence社の分野での最新刊レポート
本レポートと同じKEY WORD()の最新刊レポート
よくあるご質問DataM Intelligence社はどのような調査会社ですか?DataM Intelligenceは世界および主要地域の広範な市場に関する調査レポートを出版しています。 もっと見る 調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
注文の手続きはどのようになっていますか?1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
お支払方法の方法はどのようになっていますか?納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
データリソース社はどのような会社ですか?当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
|
詳細検索
2024/11/22 10:26 155.52 円 163.34 円 198.56 円 |