ミールキットの世界市場 - 2023-2030Global Meal Kit Market - 2023-2030 市場概要 ミールキットの世界市場は2022年に120億米ドルに達し、2030年には310億米ドルに達するなど、有利な成長が予測されている。予測期間2023-2030年の年平均成長率は12.5%である。 過密なライフスタイルと... もっと見る
サマリー市場概要ミールキットの世界市場は2022年に120億米ドルに達し、2030年には310億米ドルに達するなど、有利な成長が予測されている。予測期間2023-2030年の年平均成長率は12.5%である。 過密なライフスタイルと可処分所得の増加がミールキット市場を牽引している。35~44歳の年齢層がミールキットの主要消費者であり、次いで18~34歳の年齢層である。彼らは、食事の計画や準備の時間を節約できるミールキットを好む。これは、家庭料理や外食よりもミールキットを選ぶ重要な要因のひとつである。 ミールキットの宅配サービスは、手間のかからない食事の準備を求める個人に便利なソリューションを提供する。レシピや食事計画のサービスを利用すれば、顧客は自分の好みに合わせた多様な料理の選択肢にアクセスできる。カスタマイズ可能なミールキットは柔軟性があり、顧客は食事のニーズや味の好みに基づいて食事をカスタマイズすることができる。 あらかじめ計量された食材は時間と労力を節約し、正確さを保証して食材の無駄を減らす。ミールキット食材の鮮度と品質は、満足のいく料理体験を提供するために優先され、世界のミールキット市場の収益に有利な売上を生み出す。 市場ダイナミクス 利便性と時間短縮がミールキット人気の原動力である。 ミールキット宅配サービスは、人々の食事準備への取り組み方に革命をもたらし、忙しい人々に便利で時間節約になるソリューションを提供している。これらのサービスは、グルテンフリー、ベジタリアン、ビーガンなどの特別な食事ニーズに応えるカスタマイズ可能なミールキットを提供しており、これが市場拡大の原動力となっている。 環境に配慮した包装により、ミールキットは廃棄物や環境への影響を最小限に抑え、持続可能な慣行に沿ったものとなっている。例えば、2021年2月23日、バンクーバーを拠点とするミールキット宅配サービス「フレッシュ・プレップ(Fresh Prep)」は、カナダで業界初となる「ゼロ・ウェイスト・キット(Zero Waste Kit)」を発売した。明確な調理手順と保存ガイドラインにより、顧客は簡単に食事を準備し、保存することができ、当て推量を排除することができる。 さらに、ミールキットの賞味期限は目立つように表示され、コンビニエンス・フードの食材の鮮度と品質を保証している。特別食のオプション、環境に優しいパッケージ、明確な説明書を組み合わせることで、ミールキットは利便性と健康志向の食事選択を求める個人に、便利で信頼でき、楽しい調理体験を提供している。 ミールキット市場の成長を妨げるミールキットの高コスト スポーツドリンクは運動中の水分補給に役立つが、やはり普通の水が最も重要な水分補給源である。運動前、運動中、運動後に水を飲むことは、最適な水分補給を維持するために不可欠である。ミールキット製品は一部のアスリートにとって有用ですが、健康的な食事と運動習慣に必要な要素ではありません。 栄養価の高い食品を含むバランスの取れた食事は、運動能力を維持するために必要なエネルギーと栄養素を提供することができ、リカバリー製品はミールキット製品の代替品である。 COVID-19影響分析 COVID-19分析には、COVID前シナリオ、COVIDシナリオ、COVID後シナリオに加え、価格ダイナミクス(COVID前シナリオと比較したパンデミック中およびパンデミック後の価格変動を含む)、需給スペクトラム(取引制限、封鎖、およびその後の問題による需要と供給のシフト)、政府の取り組み(政府機関による市場、セクター、業界を復興させる取り組み)、メーカーの戦略的取り組み(COVID問題を緩和するためにメーカーが行ったことをここで取り上げる)が含まれる。 人工知能による分析 AIアルゴリズムは、過去の注文やフィードバックなどの顧客データを分析し、個人の嗜好に関する洞察を得る。このデータにより、食事の推奨、食材の選択、分量がパーソナライズされ、顧客満足度とエンゲージメントが向上する。AIアルゴリズムは、レシピ、食材、ユーザーフィードバックの大規模なデータセットを分析し、個人の嗜好、食事制限、調理スキルレベルに基づいてパーソナライズされたおすすめレシピを生成します。 これにより、顧客は自分の嗜好やニーズに合った、新しく適切なレシピを発見することができます。AIシステムは、様々なサプライヤーからの食材の入手可能性、価格、品質データを分析し、食材調達の決定を最適化することができる。これにより、ミールキットプロバイダーは、在庫レベルを効率的に管理しながら、高品質の食材を可能な限り低価格で確保することができる。 セグメント分析 世界のミールキット市場は、タイプ、サービング、流通チャネル、地域に基づいてセグメント化される。 雑食系ミールキット・セグメントが世界のミールキット市場で大きなシェアを占める 雑食系ミールキットは、動物性食品と植物性食品の両方を摂取する雑食性の食生活を送る個人を対象としている。これらのミールキットは、雑食動物の多様な食生活の嗜好に対応するために、多種多様なレシピと食材を提供している。通常、鶏肉、肉、魚、野菜などのタンパク質、穀物、その他の植物性食材が含まれている。 雑食動物用ミールキットは、動物性と植物性の要素を取り入れたバランスの取れた食事を探求し、楽しむための柔軟性を提供し、個人が多様で満足のいく料理体験をすることを可能にする。例えば、2022年3月30日、英国を拠点とするThe Flavourists社は英国で「Plant-Based Meal Kit Brand」を立ち上げた。 地理的分析 欧州がミールキットの世界市場で最大のシェアを占める ミールキットの世界市場は、地域別に北米、南米、欧州、アジア太平洋、中東、アフリカに区分される。 ミールキット・サービスは欧州で大きな人気を得ており、食料品の買い出しや食事の計画を立てることなく家庭料理を楽しみたい個人に便利で時間節約になるソリューションを提供している。欧州のミールキット市場は、多忙なライフスタイル、ヘルシーで便利な食品オプションへの需要の高まり、料理のバラエティへの欲求を背景に、着実な成長を遂げている。 例えば、2021年10月21日、ハローフレッシュSEはイタリアでミールキットを発売した。市場規模は2,600万世帯であり、ハローフレッシュは初回発売直後からこれらの世帯の約75%にサービスを提供することを目指している。さらに、同社は間もなく提供商品をさらに拡大する計画を持っており、イタリアのミールキット業界における同社の存在感を確固たるものにしている。 競争状況 世界の主要プレーヤーには、Blue Apron, LLC、Gobble, Inc、CHEFD、Ahold、Gousto、PeachDish、HelloFresh、Plated、Green Chef Corporation、The Purple Carrotが含まれる。 レポートを購入する理由 - ミールキットの世界市場をタイプ、サービング、流通チャネル、地域別に可視化し、主要な商業資産とプレイヤーを理解する。 - トレンドと共同開発の分析による商機の特定 - すべてのセグメントを含む多数のミールキット市場レベルのデータポイントを記載したエクセルデータシート。 - PDFレポートは、徹底的な定性インタビューと綿密な調査後の包括的な分析で構成されています。 - 全主要企業の主要製品で構成されたエクセルで入手可能な製品マッピング。 世界のミールキット市場レポートは、約53の表、46の図と195ページを提供するであろう。 2023年ターゲットオーディエンス - メーカー/バイヤー - 業界投資家/投資銀行家 - 調査専門家 - 新興企業 目次1. Methodology and Scope1.1. Research Methodology 1.2. Research Objective and Scope of the Report 2. Definition and Overview 3. Executive Summary 3.1. Snippet by Type 3.2. Snippet by Serving 3.3. Snippet by Distribution Channel 3.4. Snippet by Region 4. Dynamics 4.1. Impacting Factors 4.1.1. Drivers 4.1.1.1. Convenience and time-saving are the driving factors behind the popularity of meal kits 4.1.2. Restraints 4.1.2.1. The high cost of meal kits hampering the meal kit market growth 4.1.3. Opportunity 4.1.3.1. The personalized meal kits being offered by market players 4.1.4. Impact Analysis 5. Industry Analysis 5.1. Porter's Five Force Analysis 5.2. Supply Chain Analysis 5.3. Pricing Analysis 5.4. Regulatory Analysis 6. COVID-19 Analysis 6.1. Analysis of COVID-19 6.1.1. Scenario Before COVID-19 6.1.2. Scenario During COVID-19 6.1.3. Post COVID-19 and Future Scenario 6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19 6.3. Demand-Supply Spectrum 6.4. Government Initiatives Related to the Market During Pandemic 6.5. Manufacturers Strategic Initiatives 6.6. Conclusion 7. By Type 7.1. Introduction 7.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 7.1.2. Market Attractiveness Index, By Type 7.2. Regional Cuisine Meal Kit * 7.2.1. Introduction 7.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 7.3. Health Conscious Meal Kit 7.4. Omnivore Meal Kit 7.5. Others 8. By Serving 8.1. Introduction 8.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Serving 8.1.2. Market Attractiveness Index, By Serving 8.2. Two Serving * 8.2.1. Introduction 8.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 8.3. Family Serving 8.4. Others 9. By Distribution Channel 9.1. Introduction 9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 9.1.2. Market Attractiveness Index, By Distribution Channel 9.2. Convenience Stores * 9.2.1. Introduction 9.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 9.3. Online 9.4. Hypermarket/Supermarket 9.5. Others 10. By Region 10.1. Introduction 10.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region 10.1.2. Market Attractiveness Index, By Region 10.2. North America 10.2.1. Introduction 10.2.2. Key Region-Specific Dynamics 10.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 10.2.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Serving 10.2.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution channel 10.2.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 10.2.6.1. The U.S. 10.2.6.2. Canada 10.2.6.3. Mexico 10.3. Europe 10.3.1. Introduction 10.3.2. Key Region-Specific Dynamics 10.3.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 10.3.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Serving 10.3.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution channel 10.3.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 10.3.6.1. Germany 10.3.6.2. The U.K. 10.3.6.3. France 10.3.6.4. Italy 10.3.6.5. Spain 10.3.6.6. Rest of Europe 10.4. South America 10.4.1. Introduction 10.4.2. Key Region-Specific Dynamics 10.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 10.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Serving 10.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution channel 10.4.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 10.4.6.1. Brazil 10.4.6.2. Argentina 10.4.6.3. Rest of South America 10.5. Asia-Pacific 10.6. Introduction 10.7. Key Region-Specific Dynamics 10.7.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 10.7.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Serving 10.7.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution channel 10.7.4. 10.7.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 10.7.5.1. China 10.7.5.2. India 10.7.5.3. Japan 10.7.5.4. Australia 10.7.5.5. Rest of Asia-Pacific 10.8. Middle East and Africa 10.8.1. Introduction 10.8.2. Key Region-Specific Dynamics 10.8.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 10.8.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Serving 10.8.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution channel 11. Competitive Landscape 11.1. Competitive Scenario 11.2. Market Positioning/Share Analysis 11.3. Mergers and Acquisitions Analysis 12. Company Profiles 12.1. Blue Apron, LLC * 12.1.1. Company Overview 12.1.2. Grade Portfolio and Description 12.1.3. Financial Overview 12.1.4. Key Developments 12.2. Gobble, Inc 12.3. CHEFD 12.4. Ahold 12.5. Gousto 12.6. PeachDish 12.7. HelloFresh 12.8. Plated 12.9. Green Chef Corporation 12.10. The Purple Carrot LIST NOT EXHAUSTIVE 13. Appendix 13.1. About Us and Services 13.2. Contact Us
SummaryMarket Overview Table of Contents1. Methodology and Scope1.1. Research Methodology 1.2. Research Objective and Scope of the Report 2. Definition and Overview 3. Executive Summary 3.1. Snippet by Type 3.2. Snippet by Serving 3.3. Snippet by Distribution Channel 3.4. Snippet by Region 4. Dynamics 4.1. Impacting Factors 4.1.1. Drivers 4.1.1.1. Convenience and time-saving are the driving factors behind the popularity of meal kits 4.1.2. Restraints 4.1.2.1. The high cost of meal kits hampering the meal kit market growth 4.1.3. Opportunity 4.1.3.1. The personalized meal kits being offered by market players 4.1.4. Impact Analysis 5. Industry Analysis 5.1. Porter's Five Force Analysis 5.2. Supply Chain Analysis 5.3. Pricing Analysis 5.4. Regulatory Analysis 6. COVID-19 Analysis 6.1. Analysis of COVID-19 6.1.1. Scenario Before COVID-19 6.1.2. Scenario During COVID-19 6.1.3. Post COVID-19 and Future Scenario 6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19 6.3. Demand-Supply Spectrum 6.4. Government Initiatives Related to the Market During Pandemic 6.5. Manufacturers Strategic Initiatives 6.6. Conclusion 7. By Type 7.1. Introduction 7.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 7.1.2. Market Attractiveness Index, By Type 7.2. Regional Cuisine Meal Kit * 7.2.1. Introduction 7.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 7.3. Health Conscious Meal Kit 7.4. Omnivore Meal Kit 7.5. Others 8. By Serving 8.1. Introduction 8.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Serving 8.1.2. Market Attractiveness Index, By Serving 8.2. Two Serving * 8.2.1. Introduction 8.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 8.3. Family Serving 8.4. Others 9. By Distribution Channel 9.1. Introduction 9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 9.1.2. Market Attractiveness Index, By Distribution Channel 9.2. Convenience Stores * 9.2.1. Introduction 9.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 9.3. Online 9.4. Hypermarket/Supermarket 9.5. Others 10. By Region 10.1. Introduction 10.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region 10.1.2. Market Attractiveness Index, By Region 10.2. North America 10.2.1. Introduction 10.2.2. Key Region-Specific Dynamics 10.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 10.2.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Serving 10.2.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution channel 10.2.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 10.2.6.1. The U.S. 10.2.6.2. Canada 10.2.6.3. Mexico 10.3. Europe 10.3.1. Introduction 10.3.2. Key Region-Specific Dynamics 10.3.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 10.3.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Serving 10.3.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution channel 10.3.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 10.3.6.1. Germany 10.3.6.2. The U.K. 10.3.6.3. France 10.3.6.4. Italy 10.3.6.5. Spain 10.3.6.6. Rest of Europe 10.4. South America 10.4.1. Introduction 10.4.2. Key Region-Specific Dynamics 10.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 10.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Serving 10.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution channel 10.4.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 10.4.6.1. Brazil 10.4.6.2. Argentina 10.4.6.3. Rest of South America 10.5. Asia-Pacific 10.6. Introduction 10.7. Key Region-Specific Dynamics 10.7.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 10.7.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Serving 10.7.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution channel 10.7.4. 10.7.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 10.7.5.1. China 10.7.5.2. India 10.7.5.3. Japan 10.7.5.4. Australia 10.7.5.5. Rest of Asia-Pacific 10.8. Middle East and Africa 10.8.1. Introduction 10.8.2. Key Region-Specific Dynamics 10.8.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 10.8.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Serving 10.8.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution channel 11. Competitive Landscape 11.1. Competitive Scenario 11.2. Market Positioning/Share Analysis 11.3. Mergers and Acquisitions Analysis 12. Company Profiles 12.1. Blue Apron, LLC * 12.1.1. Company Overview 12.1.2. Grade Portfolio and Description 12.1.3. Financial Overview 12.1.4. Key Developments 12.2. Gobble, Inc 12.3. CHEFD 12.4. Ahold 12.5. Gousto 12.6. PeachDish 12.7. HelloFresh 12.8. Plated 12.9. Green Chef Corporation 12.10. The Purple Carrot LIST NOT EXHAUSTIVE 13. Appendix 13.1. About Us and Services 13.2. Contact Us
ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。本レポートと同分野の最新刊レポート
DataM Intelligence社の分野での最新刊レポート
本レポートと同じKEY WORD()の最新刊レポート
よくあるご質問DataM Intelligence社はどのような調査会社ですか?DataM Intelligenceは世界および主要地域の広範な市場に関する調査レポートを出版しています。 もっと見る 調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
注文の手続きはどのようになっていますか?1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
お支払方法の方法はどのようになっていますか?納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
データリソース社はどのような会社ですか?当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
|
詳細検索
2024/11/22 10:26 155.52 円 163.34 円 198.56 円 |