デジタルヘルスの世界市場 - 2023-2030Global Digital Health Market - 2023-2030 市場概要 世界のデジタルヘルス市場は、2022年に2,232億米ドルに達し、2030年には8,503億米ドルに達するなど、有利な成長が予測されている。世界のデジタルヘルス市場は、2023年から2030年の予測期間中に18.9%の... もっと見る
サマリー市場概要世界のデジタルヘルス市場は、2022年に2,232億米ドルに達し、2030年には8,503億米ドルに達するなど、有利な成長が予測されている。世界のデジタルヘルス市場は、2023年から2030年の予測期間中に18.9%のCAGRを示すと予測される。技術の進歩と新製品の臨床試験の増加は、デジタルヘルス市場動向の需要を促進する。 革新的な技術の開発、ソフトウェアやサービスの進歩、新しいアップデートの開始、患者のモニタリングを必要とする患者の増加が、デジタルヘルスの世界市場を推進している主な要因です。 デジタルヘルス市場のスコープは、コンポーネント、技術、エンドユーザーで構成され、デジタルヘルス市場シェアを拡大しています。デジタルヘルスの世界市場は、研究開発の増加や、今後予定されている各国での新規製品の承認などの要因によって拡大しており、デジタルヘルス市場の成長にも明るい見通しが生まれています。 市場ダイナミクス 研究開発と新製品上市の増加がデジタルヘルス市場の成長を牽引。 まだ普及を裏付ける十分なデータがないにもかかわらず、医療現場ではウェアラブル技術を患者ケアに取り入れる動きが徐々に始まっている。CDRH(Center for Devices and Radiological Health)のデジタルヘルスセンターオブエクセレンス(DHCoE)は、責任あるデジタルヘルスイノベーションを支援し、科学的研究やパートナーシップを含め、公衆衛生を保護・促進することを目的としています。 デジタルヘルスを中心としたコラボレーションを通じて、CDRHは、FDAの専門家が新たなデジタルヘルス技術に関連する利点とリスクを理解し、評価することを可能にするレギュラトリーサイエンス研究を推進しています。科学的で偏りのない客観的な専門知識を提供することで、この研究は患者や消費者が使用する商品に関する安全性を保証したり、危害を軽減したりするのに役立ちます。 政府支援とイニシアチブの増加がメーカーに有利な機会を生み出す 政府の支援とイニシアチブの高まりは、デジタルヘルス市場の成長を促進する主な要因である。例えば、欧州委員会と世界保健機関(WHO)は、デジタルヘルスにおける歴史的な提携を開始した。 デジタルCOVID-19認証のための欧州連合(EU)プラットフォームは、2023年6月にWHOに採用され、国境を越えた移動を容易にし、パンデミックなどの現在および潜在的な健康上の危険から世界中の人々を守るのに役立つグローバルシステムを構築する。WHOグローバル・デジタル・ヘルス認証ネットワーク(GDHCN)は、すべての人々の健康増進を促進するために様々なデジタル製品を作成するもので、これを最初の礎石としている。 このプロジェクトは、2022年11月30日にテドロス博士とキリアキデス委員との間で交わされた、世界保健に関する戦略的協力関係を強化するための取り決めを受けたものである。このプロジェクトは、デジタルヘルスに関するWHOとEUの世界保健戦略に依拠している。 デジタルヘルスに関連する欠点は市場の成長を妨げる。 アプリのコンテンツは、他のデジタル情報と同様、データ漏洩やハッカーの被害を受けやすい。加えて、アプリはプライベートで個人的なユーザーデータを漏洩する可能性がある。さらに、モバイルアプリのコンテンツは、医学雑誌に掲載されるコンテンツよりも監視の目が行き届きにくい。例えば、血圧測定時に誤った所見が出るかもしれない。 一方、技術そのものにも問題がある。ワイヤレス接続、ソフトウェア、ハードウェアはエラーのないものではない。突然動かなくなったり、バーチャル検査の最中に動かなくなったりすることもある。ある種の人々にとっては、テクノロジーへの転換はより大きな挑戦となる可能性がある。 遠隔医療や遠隔医療活動に関しては、各州に独自の法律やガイドラインがある。繰り返しになるが、テクノロジーへの依存度が高まるにつれて、ハッカーやセキュリティ侵害から細部がどれだけ安全に保護されているかという心配が高まっている。 COVID-19の影響分析 COVID-19の流行と世界的なロックダウンは、あらゆる業界の企業の財務状況に影響を及ぼしている。その結果、米国食品医薬品局(FDA)は、スポンサーや研究者を支援し、試験参加者の安全を確保し、適正臨床実施基準(GCP)に従い、試験の完全性に対するリスクを低減するための一般的な考慮事項を含む、COVID-19健康緊急事態に関するガイドラインを発表した。 ロシア・ウクライナ紛争影響分析 ロシア・ウクライナ紛争は、この地域の主要な市場プレーヤーの数が少ないため、世界のデジタルヘルス市場への影響は低いと推定される。しかし、原材料の輸出入の影響は、予測期間中、世界のデジタルヘルス市場の成長にほとんど影響を与えないと予測される。 セグメント分析 世界のデジタルヘルス市場は、コンポーネント、テクノロジー、エンドユーザー、地域に基づいてセグメント化される。 技術によるmHealthは、利用増加により市場シェアの27.2%を占める 過去1年間、デジタルヘルス分野は著しい成長を遂げてきた。エレクトロニックヘルス、モバイルヘルス、テレヘルスはすべて、患者管理のためのデスクトップとモバイル技術の使用を指すために使用される。mHealth "または "モバイルヘルス "というフレーズは、医療プロセスをサポートするためのタブレットやスマートフォンなどのポータブル技術の応用を意味する。 患者はmHealthサービスを使って、自分のモバイル機器に健康データを記録、保存、分析することができる。これらのプログラムは、医療情報の普及効果を高めるのに役立つ。モバイルヘルス用のアプリは、研究者、患者、医療専門家にとって有用であろう。 さらに、モバイルヘルス追跡アプリは、日々広く使われるようになってきている。ダウンロード可能な健康アプリケーションは318,000を超える。GoogleFit、Fitbit、Apple Heart Studyは、有名なmHealthアプリの例である。 地理的分析 北米が市場シェアの約45.3%を占め、主要プレイヤーの強力なプレゼンスと技術進歩の高まりが要因 北米ではデジタルヘルスに対する需要が高まっているため、メーカーはこの地域で事業を拡大するチャンスがある。この地域には多くのメーカーやサプライヤーが存在し、急速な経済発展によりデジタルヘルスの工業生産が高まり、需要が増加している。 北米には多くのメーカーやサプライヤーが存在し、同地域の急速な経済発展の結果、工業生産が拡大し、斬新な技術への欲求が高まっている。 ヘルスケア用の新しいコンポーネントや技術が登場すれば、市場は成長するだろう。技術開発の高まり、政府の承認、新製品の投入はすべて成長に寄与する。人々はデジタルヘルスケアのための斬新な技術やアプリをより意識するようになり、この地域の市場拡大に繋がっている。これらの要因が北米の優位性を示している。 競争状況 デジタルヘルス市場における世界の主要企業には、BioTelemetry, a Philips Company、EClinicalWorks、Veradigm LLC、IHealth Labs Inc.、AT&T、Athenahealth Inc.、Honeywell International Inc.、AdvancedMD, Inc.、Cisco Systems, Inc.、McKesson Corporationなどがある。 レポートを購入する理由 - コンポーネント、技術、エンドユーザー、地域に基づく世界のデジタルヘルス市場のセグメンテーションを視覚化し、主要な商業資産とプレイヤーを理解する。 - トレンドと共同開発を分析することで、商機を特定します。 - デジタルヘルス市場レベルの数多くのデータポイントを全セグメントでまとめたエクセルデータシート。 - PDFレポートは、徹底的な定性インタビューと綿密な調査後の包括的な分析で構成されています。 - 主要プレイヤーの主要製品で構成された製品マッピングをエクセルで提供。 世界のデジタルヘルス市場レポートは、約53の表、54の図、195ページを提供します。 対象読者 - メーカー/バイヤー - 業界投資家/投資銀行家 - 調査専門家 - 新興企業 目次1. Methodology and Scope1.1. Research Methodology 1.2. Research Objective and Scope of the Report 2. Definition and Overview 3. Executive Summary 3.1. Snippet by Component 3.2. Snippet by Technology 3.3. Snippet by End User 3.4. Snippet by Region 4. Dynamics 4.1. Impacting Factors 4.1.1. Drivers 4.1.1.1. Rising Remote Monitoring Services Demand 4.1.1.2. Increased Government Support and Initiatives 4.1.2. Restraints 4.1.2.1. Disadvantages Associated with Digital Health 4.1.3. Opportunity 4.1.3.1. Rising Research and Development and Novel Product Launches 4.1.4. Impact Analysis 5. Industry Analysis 5.1. Porter’s 5 Forces Analysis 5.2. Supply Chain Analysis 5.3. Pricing Analysis 5.4. Regulatory Analysis 6. COVID-19 Analysis 6.1. Analysis of COVID-19 6.1.1. Scenario Before COVID-19 6.1.2. Scenario During COVID-19 6.1.3. Scenario Post COVID-19 6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19 6.3. Demand-Supply Spectrum 6.4. Government Initiatives Related to the Market During Pandemic 6.5. Manufacturers Strategic Initiatives 6.6. Conclusion 7. By Component 7.1. Introduction 7.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Component 7.1.2. Market Attractiveness Index, By Component 7.2. Hardware * 7.2.1. Introduction 7.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 7.3. Software 7.4. Services 8. By Technology 8.1. Introduction 8.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Technology 8.1.2. Market Attractiveness Index, By Technology 8.2. mHealth * 8.2.1. Introduction 8.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 8.2.3. Wearables 8.2.3.1. Blood Glucose Meter 8.2.3.2. Pulse Oximetry 8.2.3.3. Cardiac Monitors 8.2.3.4. Apnea & Sleep Monitors 8.2.3.5. Neurological Monitors 8.2.3.6. Others 8.2.4. Apps 8.2.4.1. Fitness Apps 8.2.4.2. Medical Apps 8.3. eHealth 8.3.1. Electronic Health Records (EHR) 8.3.2. Vendor Neutral Archive (VNA) and Picture Archiving & Communications Systems (PACS) 8.3.3. Laboratory Information Systems (LIS) 8.3.4. Prescribing Solutions 8.4. Telehealthcare 8.4.1. Telehealth 8.4.1.1. Video Consultation 8.4.1.2. LTC Monitoring 8.4.2. Telecare 8.4.2.1. Remote Medication Management 8.4.2.2. Activity Monitoring 8.5. Health Analytics 9. By End User 9.1. Introduction 9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End User 9.1.2. Market Attractiveness Index, By End User 9.2. Healthcare Providers * 9.2.1. Introduction 9.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 9.3. Healthcare Consumers 9.4. Others 10. By Region 10.1. Introduction 10.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region 10.1.2. Market Attractiveness Index, By Region 10.2. North America 10.2.1. Introduction 10.2.2. Key Region-Specific Dynamics 10.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Component 10.2.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Technology 10.2.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End User 10.2.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 10.2.6.1. The U.S. 10.2.6.2. Canada 10.2.6.3. Mexico 10.3. Europe 10.3.1. Introduction 10.3.2. Key Region-Specific Dynamics 10.3.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Component 10.3.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Technology 10.3.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End User 10.3.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 10.3.6.1. Germany 10.3.6.2. The U.K. 10.3.6.3. France 10.3.6.4. Spain 10.3.6.5. Italy 10.3.6.6. Rest of Europe 10.4. South America 10.4.1. Introduction 10.4.2. Key Region-Specific Dynamics 10.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Component 10.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Technology 10.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End User 10.4.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 10.4.6.1. Brazil 10.4.6.2. Argentina 10.4.6.3. Rest of South America 10.5. Asia-Pacific 10.5.1. Introduction 10.5.2. Key Region-Specific Dynamics 10.5.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Component 10.5.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Technology 10.5.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End User 10.5.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 10.5.6.1. China 10.5.6.2. India 10.5.6.3. Japan Australia 10.5.6.4. Rest of Asia-Pacific 10.6. Middle East and Africa 10.6.1. Introduction 10.6.2. Key Region-Specific Dynamics 10.6.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Component 10.6.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Technology 10.6.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End User 11. Competitive Landscape 11.1. Competitive Scenario 11.2. Market Positioning/Share Analysis 11.3. Mergers and Acquisitions Analysis 12. Company Profiles 12.1. BioTelemetry, a Philips Company * 12.1.1. Company Overview 12.1.2. Product Portfolio and Description 12.1.3. Financial Overview 12.1.4. Key Developments 12.2. Veradigm LLC 12.3. EClinicalWorks 12.4. IHealth Labs Inc 12.5. Athenahealth Inc. 12.6. AT&T 12.7. Honeywell International Inc. 12.8. Cisco Systems, Inc. 12.9. AdvancedMD, Inc. 12.10. McKesson Corporation LIST NOT EXHAUSTIVE 13. Appendix 13.1. About Us and Services 13.2. Contact Us
SummaryMarket Overview Table of Contents1. Methodology and Scope1.1. Research Methodology 1.2. Research Objective and Scope of the Report 2. Definition and Overview 3. Executive Summary 3.1. Snippet by Component 3.2. Snippet by Technology 3.3. Snippet by End User 3.4. Snippet by Region 4. Dynamics 4.1. Impacting Factors 4.1.1. Drivers 4.1.1.1. Rising Remote Monitoring Services Demand 4.1.1.2. Increased Government Support and Initiatives 4.1.2. Restraints 4.1.2.1. Disadvantages Associated with Digital Health 4.1.3. Opportunity 4.1.3.1. Rising Research and Development and Novel Product Launches 4.1.4. Impact Analysis 5. Industry Analysis 5.1. Porter’s 5 Forces Analysis 5.2. Supply Chain Analysis 5.3. Pricing Analysis 5.4. Regulatory Analysis 6. COVID-19 Analysis 6.1. Analysis of COVID-19 6.1.1. Scenario Before COVID-19 6.1.2. Scenario During COVID-19 6.1.3. Scenario Post COVID-19 6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19 6.3. Demand-Supply Spectrum 6.4. Government Initiatives Related to the Market During Pandemic 6.5. Manufacturers Strategic Initiatives 6.6. Conclusion 7. By Component 7.1. Introduction 7.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Component 7.1.2. Market Attractiveness Index, By Component 7.2. Hardware * 7.2.1. Introduction 7.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 7.3. Software 7.4. Services 8. By Technology 8.1. Introduction 8.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Technology 8.1.2. Market Attractiveness Index, By Technology 8.2. mHealth * 8.2.1. Introduction 8.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 8.2.3. Wearables 8.2.3.1. Blood Glucose Meter 8.2.3.2. Pulse Oximetry 8.2.3.3. Cardiac Monitors 8.2.3.4. Apnea & Sleep Monitors 8.2.3.5. Neurological Monitors 8.2.3.6. Others 8.2.4. Apps 8.2.4.1. Fitness Apps 8.2.4.2. Medical Apps 8.3. eHealth 8.3.1. Electronic Health Records (EHR) 8.3.2. Vendor Neutral Archive (VNA) and Picture Archiving & Communications Systems (PACS) 8.3.3. Laboratory Information Systems (LIS) 8.3.4. Prescribing Solutions 8.4. Telehealthcare 8.4.1. Telehealth 8.4.1.1. Video Consultation 8.4.1.2. LTC Monitoring 8.4.2. Telecare 8.4.2.1. Remote Medication Management 8.4.2.2. Activity Monitoring 8.5. Health Analytics 9. By End User 9.1. Introduction 9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End User 9.1.2. Market Attractiveness Index, By End User 9.2. Healthcare Providers * 9.2.1. Introduction 9.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 9.3. Healthcare Consumers 9.4. Others 10. By Region 10.1. Introduction 10.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region 10.1.2. Market Attractiveness Index, By Region 10.2. North America 10.2.1. Introduction 10.2.2. Key Region-Specific Dynamics 10.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Component 10.2.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Technology 10.2.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End User 10.2.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 10.2.6.1. The U.S. 10.2.6.2. Canada 10.2.6.3. Mexico 10.3. Europe 10.3.1. Introduction 10.3.2. Key Region-Specific Dynamics 10.3.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Component 10.3.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Technology 10.3.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End User 10.3.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 10.3.6.1. Germany 10.3.6.2. The U.K. 10.3.6.3. France 10.3.6.4. Spain 10.3.6.5. Italy 10.3.6.6. Rest of Europe 10.4. South America 10.4.1. Introduction 10.4.2. Key Region-Specific Dynamics 10.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Component 10.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Technology 10.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End User 10.4.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 10.4.6.1. Brazil 10.4.6.2. Argentina 10.4.6.3. Rest of South America 10.5. Asia-Pacific 10.5.1. Introduction 10.5.2. Key Region-Specific Dynamics 10.5.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Component 10.5.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Technology 10.5.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End User 10.5.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 10.5.6.1. China 10.5.6.2. India 10.5.6.3. Japan Australia 10.5.6.4. Rest of Asia-Pacific 10.6. Middle East and Africa 10.6.1. Introduction 10.6.2. Key Region-Specific Dynamics 10.6.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Component 10.6.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Technology 10.6.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End User 11. Competitive Landscape 11.1. Competitive Scenario 11.2. Market Positioning/Share Analysis 11.3. Mergers and Acquisitions Analysis 12. Company Profiles 12.1. BioTelemetry, a Philips Company * 12.1.1. Company Overview 12.1.2. Product Portfolio and Description 12.1.3. Financial Overview 12.1.4. Key Developments 12.2. Veradigm LLC 12.3. EClinicalWorks 12.4. IHealth Labs Inc 12.5. Athenahealth Inc. 12.6. AT&T 12.7. Honeywell International Inc. 12.8. Cisco Systems, Inc. 12.9. AdvancedMD, Inc. 12.10. McKesson Corporation LIST NOT EXHAUSTIVE 13. Appendix 13.1. About Us and Services 13.2. Contact Us
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