バイオ原料の世界市場 - 2023-2030Global Biotech ingredients Market - 2023-2030 市場概要 世界のバイオテクノロジー原料市場は、2022年に566億米ドルに達し、2030年には860億米ドルに達するという有利な成長が予測されている。世界のバイオテクノロジー原料市場は、予測期間(2023-2030年)中... もっと見る
サマリー市場概要世界のバイオテクノロジー原料市場は、2022年に566億米ドルに達し、2030年には860億米ドルに達するという有利な成長が予測されている。世界のバイオテクノロジー原料市場は、予測期間(2023-2030年)中に5.5%のCAGRを示すと予測されている。 世界のバイオテクノロジー原料市場は、天然・有機製品に対する需要の高まり、医薬品開発と治療法の進歩、パーソナルケアと化粧品への応用の拡大、農業バイオテクノロジーの拡大、持続可能性と環境への影響の重視といった様々な傾向により、近年大きく成長している。 世界のバイオテクノロジー原料市場は、バイオテクノロジーの進歩、産業全体での採用の増加、パーソナルケアや化粧品への需要の増加、持続可能で自然な製品に対する消費者の需要の高まりなど、複数の要因によって牽引されている。例えば、遺伝子工学、合成生物学、バイオプロセスなどの進歩は、バイオテクノロジー物質の範囲を大幅に広げている。 市場ダイナミクス パーソナルケアと化粧品への需要増加が世界のバイオテクノロジー原料市場の成長を促進 パーソナルケアと化粧品の分野では、ナチュラルでオーガニックな製品の需要が高く、そこにバイオテクノロジー原料を使用することが世界のバイオテクノロジー原料市場を牽引する。消費者は、肌や髪に使用する製品への意識が高まっており、一般的な化粧品処方に代わるナチュラル・オーガニック製品を求めている。プロテアーゼやリパーゼといったバイオテクノロジー由来の酵素は、スキンケア製品に適した独自の性質を持っている。 例えば、2022年4月、スウェーデンのバイオテクノロジー企業であるProbi社は、化粧品スキンケア用のユニークなポストバイオティクスの開発のため、世界的な原料サプライヤーであるSymrise社と提携した。この提携の結果、SymFermentが誕生した。SymFermentは、Symriseブランドのもとで販売されている驚異的なリサイクル成分である。 SymFermentは、ラクトバチルス・プランタラム(Lactiplantibacillus plantarum)菌の発酵プロセスから得られる持続可能な副産物であるラクトバチルス・ファーメント(Lactobacillus Ferment)から作られる。上澄みとしても知られる発酵ブロスは、スキンケア用途に適した優れた特性を持っている。アミノ酸、タンパク質、ミネラル、有機酸など、肌の健康をサポートする微量栄養素を多く含んでいる。 食品・飲料業界での採用拡大が世界のバイオ原料市場の成長を牽引 食品・飲料業界におけるバイオ素材の採用拡大には、食品の品質向上、保存期間の延長、栄養プロファイルの改善といったニーズなど、いくつかの要因がある。消費者は、クリーンラベルで自然な食品をますます求めるようになっており、この分野でバイオテクノロジー成分の需要が高まっている。 例えば、2023年3月、カリフォルニアを拠点とするバイオテクノロジー新興企業であるShiru社は、最初の市場製品であるOleoProを発売した。この新規製品は、代用肉やその他の植物ベースの料理用途を目的とした植物性タンパク質由来の脂肪である。Shiru社の先駆的なFlourish技術プラットフォームは、持続可能性、高性能、栄養価を兼ね備えた優れた代替脂肪成分であるOleoProを生み出した。 技術的・製造的課題が市場の成長を妨げている バイオテクノロジー原料の製造には、特殊なインフラ、設備、経験が必要とされることが多いが、これらは一般には入手不可能であったり、容易に入手できない場合もある。こうした問題は、製造プロセスの拡張性や費用対効果に影響を及ぼす可能性がある。バイオリアクター、発酵タンク、クリーンルームといった特殊な設備を設置・維持するには、コストと時間がかかる。 バイオテクノロジー・コンポーネントの需要が高まるにつれて、製造手順の拡大がますます重要になってきているが、それは難しいことである。生産数が拡大するにつれて、一貫した製品品質の維持、収率の最適化、再現性の確保が難しくなる。原料、加工条件、生物学的システムのばらつきはすべて、製品の一貫性に影響を与える可能性があり、厳格な品質管理手順が必要となる。したがって、上記の要因のために、予測期間中、市場は低迷すると予想される。 COVID-19の影響分析 COVID-19パンデミックは世界のバイオ医薬品原料市場に大きな影響を与えた。ワクチンやモノクローナル抗体などのバイオ医薬品の需要が高まり、製剤に使用されるバイオテクノロジー成分の需要が高まった。しかし、サプライチェーンの問題が成分の入手性に影響を与えた。政府や組織はワクチン製造能力の増強に注力し、これが需要を増加させた。 規制の柔軟性と迅速な承認により、バイオテクノロジー物質のタイムリーな入手が容易になった。パンデミックは研究開発イニシアチブに火をつけ、新たな健康問題に対処するための継続的な技術革新とバイオテクノロジー要素への投資の重要性を強調した。COVID-19が世界のバイオテクノロジー原料市場に与える長期的な影響は、まだ確定していない。 ロシア・ウクライナ紛争分析 ロシアとウクライナの紛争は、特に影響を受ける国々において、世界のバイオテクノロジー原料のサプライチェーンを混乱させる可能性がある。これにより、世界中でバイオテクノロジー原料の遅延や不足が発生する可能性がある。地政学的不確実性は、バイオテクノロジー産業における投資決定や企業経営に影響を与え、世界のサプライチェーンを変化させる可能性がある。戦争に関連する規制措置が貿易に影響を及ぼし、コンプライアンス・コストが上昇する可能性がある。 さらに、市場の信頼感や投資家心理が損なわれ、バイオテクノロジー分野への資金調達や投資に支障をきたす可能性がある。ロシアとウクライナの地域バイオテクノロジー原料市場は、事業の継続性と国際市場へのアクセスという点で問題に遭遇する可能性がある。紛争が世界のバイオテクノロジー原料市場に与える影響に対処するためには、関係者の継続的な監視と柔軟な対応が不可欠である。 セグメント分析 世界のバイオ原料市場は、タイプ、製品、発現システム、エンドユーザー、地域によって区分される。 哺乳類発現系セグメントは予測期間中、世界のバイオ原料市場で優位な地位を占めると予想される。 哺乳類発現システムセグメントは、世界のバイオ原料市場で35.9%の市場シェアを占めると予想されている。最適なタンパク質機能性、複雑なバイオ原料生産、下流の加工効率などの要因によるものである。哺乳類細胞を使用する哺乳類発現系は、複雑なバイオ原料、特に治療用タンパク質や抗体を生産するのに明確な利点がある。 さらに、この哺乳類発現系を活用するために、多くの共同研究が進行中である。例えば、2022年4月、Luzhu Biotechと、製薬、バイオテクノロジー、栄養業界の世界的な開発・製造パートナーであるLonzaは、LuzhuがLonzaのGS Xceed遺伝子発現システムとGS piggyBacトランスポゾン技術を使用するための研究・商業ライセンス契約を締結した。瀘州バイオテックは、ヒト疾患の予防、制御、治療のための新規治療薬候補の発見と開発を専門とするバイオ医薬品企業である。 地理的分析 北米が世界のバイオ原料市場で優位な地位を占める 北米は、確立された医療インフラ、有利な償還政策、大手市場プレイヤーの存在により、予測期間を通じて市場シェア全体の約37.8%を占めると推定される。 米国は北米の優位性の一例である。同国は、多くのバイオテクノロジー原料メーカーや著名な研究機関の中心地である。アムジェン、ジェネンテック、バイオジェンといった著名なバイオテクノロジー企業の本社は米国にある。これらの企業は、バイオテクノロジー原料の開発と生産において重要な役割を果たしており、北米市場の成長に貢献している。 さらに、マサチューセッツ工科大学(MIT)やカリフォルニア大学サンフランシスコ校(UCSF)のような有名な研究機関が先駆的な研究を行い、技術革新を促進し、世界のバイオテクノロジー原料市場における北米の優位性を高めている。従って、北米は主要企業、研究インフラ、技術革新への注力で世界のバイオテクノロジー原料市場を支配している。 競争状況 同市場における世界の主要企業には、Mylan, Inc.、Pfizer, Inc.、Novartis AG、Sigma-Aldrich (Merck KGaA)、Bristol-Myers Squibb Company、Sanofi、Teva、AstraZeneca、BD、AbbVie Inc.などが含まれる。 レポートを購入する理由 - コーティング、エンドユーザー、地域に基づく世界のバイオ原料市場のセグメンテーションを可視化し、主要な商業資産とプレーヤーを理解する。 - トレンドと共同開発を分析することで商機を見極める。 - 世界のバイオ原料市場レベルの数多くのデータを全セグメントでまとめたExcelデータシート。 - PDFレポートは、徹底的な定性的インタビューと綿密な調査後の包括的な分析で構成されています。 - 主要企業の主要製品からなる製品マッピングをエクセルで提供。 世界のバイオ原料市場レポートは、約49の表、53の図、195ページを提供します。 対象読者 - メーカー/バイヤー - 業界投資家/投資銀行家 - 研究専門家 - 新興企業 目次1. Methodology and Scope1.1. Research Methodology 1.2. Research Objective and Scope of the Report 2. Definition and Overview 3. Executive Summary 3.1. Snippet by Type 3.2. Snippet by Product 3.3. Snippet by Expression System 3.4. Snippet by Region 4. Dynamics 4.1. Impacting Factors 4.1.1. Drivers 4.1.1.1. Increasing Demand for Biotech Flavors and Fragrance Ingredients 4.1.1.2. Growing Technological Advancements 4.1.2. Restraints 4.1.2.1. Limited Availability of Raw Materials 0wing to the Requirement of Ambient Conditions 4.1.3. Opportunity 4.1.3.1. Increasing Demand for Nutraceuticals 4.1.4. Impact Analysis 5. Industry Analysis 5.1. Porter’s 5 Forces Analysis 5.2. Supply Chain Analysis 5.3. Unmet Needs 5.4. Regulatory Analysis 6. COVID-19 Analysis 6.1. Analysis of COVID-19 6.1.1. Scenario Before COVID-19 6.1.2. Scenario During COVID-19 6.1.3. Scenario Post COVID-19 6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19 6.3. Demand-Supply Spectrum 6.4. Government Initiatives Related to the Market During the Pandemic 6.5. Manufacturers’ Strategic Initiatives 6.6. Conclusion 7. Russia-Ukraine War Analysis 8. By Type 8.1. Introduction 8.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 8.1.2. Market Attractiveness Index, By Type 8.2. Innovative Biotech APIs* 8.2.1. Introduction 8.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 8.3. Generic Biotech APIs/Biosimilar 9. By Product 9.1. Introduction 9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product 9.1.2. Market Attractiveness Index, By Product 9.2. Monoclonal Antibodies* 9.2.1. Introduction 9.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 9.3. Vaccines 9.4. Cytokines 9.5. Fusion Proteins 9.6. Therapeutic Enzymes 9.7. Hormones and Growth Factors 9.8. Blood Factors 9.9. Others 10. By Expression System 10.1. Introduction 10.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Expression System 10.1.2. Market Attractiveness Index, By Expression System 10.2. Microbial* 10.2.1. Introduction 10.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 10.3. Mammalian 10.4. Plant 10.5. Yeast 10.6. Insect 10.7. Others 11. By Region 11.1. Introduction 11.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region 11.1.2. Market Attractiveness Index, By Region 11.2. North America 11.2.1. Introduction 11.2.2. Key Region-Specific Dynamics 11.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 11.2.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product 11.2.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Expression System 11.2.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 11.2.6.1. The U.S. 11.2.6.2. Canada 11.2.6.3. Mexico 11.3. Europe 11.3.1. Introduction 11.3.2. Key Region-Specific Dynamics 11.3.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 11.3.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product 11.3.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Expression System 11.3.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 11.3.6.1. Germany 11.3.6.2. The U.K. 11.3.6.3. France 11.3.6.4. Italy 11.3.6.5. Spain 11.3.6.6. Rest of Europe 11.4. South America 11.4.1. Introduction 11.4.2. Key Region-Specific Dynamics 11.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 11.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product 11.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Expression System 11.4.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 11.4.6.1. Brazil 11.4.6.2. Argentina 11.4.6.3. Rest of South America 11.5. Asia-Pacific 11.5.1. Introduction 11.5.2. Key Region-Specific Dynamics 11.5.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 11.5.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product 11.5.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Expression System 11.5.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 11.5.6.1. China 11.5.6.2. India 11.5.6.3. Japan 11.5.6.4. Australia 11.5.6.5. Rest of Asia-Pacific 11.6. Middle East and Africa 11.6.1. Introduction 11.6.2. Key Region-Specific Dynamics 11.6.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 11.6.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product 11.6.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Expression System 12. Competitive Landscape 12.1. Competitive Scenario 12.2. Product Benchmarking 12.3. Company Share Analysis 12.4. Key Developments and Strategies 13. Company Profiles 13.1. Mylan, Inc.* 13.1.1. Company Overview 13.1.2. Product Portfolio and Description 13.1.3. Financial Overview 13.1.4. Key Developments 13.2. Pfizer, Inc. 13.3. Novartis AG 13.4. Sigma-Aldrich (Merck KGaA) 13.5. Bristol-Myers Squibb Company 13.6. Sanofi 13.7. Teva 13.8. AstraZeneca 13.9. BD 13.10. AbbVie Inc. LIST NOT EXHAUSTIVE 14. Appendix 14.1. About Us and Services 14.2. Contact Us
SummaryMarket Overview Table of Contents1. Methodology and Scope1.1. Research Methodology 1.2. Research Objective and Scope of the Report 2. Definition and Overview 3. Executive Summary 3.1. Snippet by Type 3.2. Snippet by Product 3.3. Snippet by Expression System 3.4. Snippet by Region 4. Dynamics 4.1. Impacting Factors 4.1.1. Drivers 4.1.1.1. Increasing Demand for Biotech Flavors and Fragrance Ingredients 4.1.1.2. Growing Technological Advancements 4.1.2. Restraints 4.1.2.1. Limited Availability of Raw Materials 0wing to the Requirement of Ambient Conditions 4.1.3. Opportunity 4.1.3.1. Increasing Demand for Nutraceuticals 4.1.4. Impact Analysis 5. Industry Analysis 5.1. Porter’s 5 Forces Analysis 5.2. Supply Chain Analysis 5.3. Unmet Needs 5.4. Regulatory Analysis 6. COVID-19 Analysis 6.1. Analysis of COVID-19 6.1.1. Scenario Before COVID-19 6.1.2. Scenario During COVID-19 6.1.3. Scenario Post COVID-19 6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19 6.3. Demand-Supply Spectrum 6.4. Government Initiatives Related to the Market During the Pandemic 6.5. Manufacturers’ Strategic Initiatives 6.6. Conclusion 7. Russia-Ukraine War Analysis 8. By Type 8.1. Introduction 8.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 8.1.2. Market Attractiveness Index, By Type 8.2. Innovative Biotech APIs* 8.2.1. Introduction 8.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 8.3. Generic Biotech APIs/Biosimilar 9. By Product 9.1. Introduction 9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product 9.1.2. Market Attractiveness Index, By Product 9.2. Monoclonal Antibodies* 9.2.1. Introduction 9.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 9.3. Vaccines 9.4. Cytokines 9.5. Fusion Proteins 9.6. Therapeutic Enzymes 9.7. Hormones and Growth Factors 9.8. Blood Factors 9.9. Others 10. By Expression System 10.1. Introduction 10.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Expression System 10.1.2. Market Attractiveness Index, By Expression System 10.2. Microbial* 10.2.1. Introduction 10.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 10.3. Mammalian 10.4. Plant 10.5. Yeast 10.6. Insect 10.7. Others 11. By Region 11.1. Introduction 11.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region 11.1.2. Market Attractiveness Index, By Region 11.2. North America 11.2.1. Introduction 11.2.2. Key Region-Specific Dynamics 11.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 11.2.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product 11.2.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Expression System 11.2.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 11.2.6.1. The U.S. 11.2.6.2. Canada 11.2.6.3. Mexico 11.3. Europe 11.3.1. Introduction 11.3.2. Key Region-Specific Dynamics 11.3.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 11.3.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product 11.3.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Expression System 11.3.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 11.3.6.1. Germany 11.3.6.2. The U.K. 11.3.6.3. France 11.3.6.4. Italy 11.3.6.5. Spain 11.3.6.6. Rest of Europe 11.4. South America 11.4.1. Introduction 11.4.2. Key Region-Specific Dynamics 11.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 11.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product 11.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Expression System 11.4.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 11.4.6.1. Brazil 11.4.6.2. Argentina 11.4.6.3. Rest of South America 11.5. Asia-Pacific 11.5.1. Introduction 11.5.2. Key Region-Specific Dynamics 11.5.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 11.5.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product 11.5.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Expression System 11.5.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 11.5.6.1. China 11.5.6.2. India 11.5.6.3. Japan 11.5.6.4. Australia 11.5.6.5. Rest of Asia-Pacific 11.6. Middle East and Africa 11.6.1. Introduction 11.6.2. Key Region-Specific Dynamics 11.6.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 11.6.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product 11.6.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Expression System 12. Competitive Landscape 12.1. Competitive Scenario 12.2. Product Benchmarking 12.3. Company Share Analysis 12.4. Key Developments and Strategies 13. Company Profiles 13.1. Mylan, Inc.* 13.1.1. Company Overview 13.1.2. Product Portfolio and Description 13.1.3. Financial Overview 13.1.4. Key Developments 13.2. Pfizer, Inc. 13.3. Novartis AG 13.4. Sigma-Aldrich (Merck KGaA) 13.5. Bristol-Myers Squibb Company 13.6. Sanofi 13.7. Teva 13.8. AstraZeneca 13.9. BD 13.10. AbbVie Inc. LIST NOT EXHAUSTIVE 14. Appendix 14.1. About Us and Services 14.2. Contact Us
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