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生分解性ストローの世界市場 - 2023-2030


Global Biodegradable Straws Market - 2023-2030

市場概要 生分解性ストローの世界市場は、2022年にYY百万米ドルに達し、2030年にはYY百万米ドルに達し、有利な成長が予測されている。予測期間中(2023-2030年)の年平均成長率は41.1%である。 ストローとは、... もっと見る

 

 

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DataM Intelligence
データMインテリジェンス
2023年10月16日 US$4,350
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205 英語

 

サマリー

市場概要
生分解性ストローの世界市場は、2022年にYY百万米ドルに達し、2030年にはYY百万米ドルに達し、有利な成長が予測されている。予測期間中(2023-2030年)の年平均成長率は41.1%である。
ストローとは、紙または生分解性物質でできた筒のことで、飲料を容器から口に運ぶために使用される。プラスチック製ストローに比べ、生分解性ストローは分解が早く、海洋生物に害を与えないため好まれる。生分解性ストローは、サトウキビやコーンフラワーなど、自然界に存在する植物原料を使って製造される。
市場の動き
エコストロー需要の高まり
近年、プラスチックごみが環境に与える悪影響に対する人々の意識が高まり、環境にやさしいストローの需要が大幅に増加している。その結果、顧客や企業はより持続可能で環境に優しい代替品を求めるようになっている。従来のプラスチック製ストローに代わるものとして、生分解性ストローの人気が高まっています。
環境に害を与えることなく自然に分解されるストローは、紙、竹、麦わらなどの素材から作られ、生分解性や堆肥化性も備えている。プラスチック廃棄物を最小限に抑えることに重点を置いた政府の政策やプログラムも、環境にやさしいストローの需要に拍車をかけている。
プラスチック製ストローより高価
生分解性ストローは、製造工程が難しく時間がかかるため、プラスチック製ストローよりもコストが高い。生分解性ストローを製造する企業の多くは、ライバルブランドとの差別化を図り、自社製品の利点を宣伝するため、マーケティングやブランディングにも投資している。マーケティングとブランディングの取り組みは、より多くの資金と資源を必要とするため、商品の価格を引き上げる。また、生分解性ストローの需要が高まると、原材料が不足し、生産コストが上昇する可能性がある。
COVID-19影響分析
COVID-19分析には、COVID前シナリオ、COVIDシナリオ、COVID後シナリオに加え、価格ダイナミクス(COVID前シナリオと比較したパンデミック中およびパンデミック後の価格変動を含む)、需給スペクトラム(取引制限、封鎖、およびその後の問題による需給の変化)、政府の取り組み(政府機関による市場、セクター、産業を活性化させる取り組み)、メーカーの戦略的取り組み(COVID問題を緩和するためにメーカーが行ったことをここで取り上げる)が含まれる。
セグメント分析
世界の生分解性ストロー市場は、タイプ、エンドユーザー、地域によって区分される。
カフェやファーストフード店における衛生意識の高まり
カフェやファーストフード店では、衛生面への懸念と顧客サービスのテンポの速さから、スプーン、フォーク、ストローなどの使い捨てカトラリーを多用している。カフェやファストフード店でストローが使われる主な理由のひとつは、こぼれたり汚れたりするのを防ぐためである。コップやグラスから直接飲み物を飲むと、液体が表面や衣服、あるいは顔にこぼれる可能性が高くなる。ストローを使えば、液体の流れをコントロールできるので、こぼれる心配なく飲むことができる。通勤者や運転中に飲食をする人など、外出の多い人には特に便利です。
地理的分析
アジア太平洋地域におけるプラスチック禁止の高まり
アジア太平洋地域は、予測期間を通じて生分解性ストローの成長率が最も高いと予測される。現在、多くのアジア諸国では、使い捨てプラスチックに対する全国的な規制や禁止措置がとられている。使い捨てプラスチック袋の問題が広く議論されるようになるはるか以前、バングラデシュは全国的にプラスチック袋を禁止した最初の国であり、2002年に禁止を制定した。中国は2020年に禁止を発表し、2020年末に第一段階、2025年に最終段階という段階的な実行スケジュールを発表した。さらに、インドでは使い捨てプラスチックの禁止が制定され、2022年に施行された。
競争状況
この市場における世界の主要企業は、Aardvark Straws、HAY!Straws, The Paper Straw Co., Hello Straw, Huhtamäki Oyj, The Blue Straw, BioPak Pty Ltd, Sulapac Oy, SAS OSTONE, AvoplastiQs LLC, Phade, WinCup, UrthPact, LLC, Eagle Beverage products, AvoplastiQs LLCなどである。
レポートを購入する理由
- 生分解性ストローの世界市場をタイプ、エンドユーザー、地域に基づき細分化し、主要な商業資産とプレーヤーを理解する。
- トレンドと共同開発の分析による商機の特定。
- 生分解性ストロー市場レベルの数多くのデータを全セグメントでまとめたエクセルデータシート。
- PDFレポートは、徹底的な定性インタビューと綿密な調査の後の包括的な分析で構成されています。
- 主要プレイヤーの主要製品からなる製品マッピングをエクセルで提供。
生分解性ストローの世界市場レポートは、約53の表、53の図、205ページを提供します。
対象読者
- メーカー/バイヤー
- 業界投資家/投資銀行家
- 調査専門家
- 新興企業

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目次

1. Methodology and Scope
1.1. Research Methodology
1.2. Research Objective and Scope of the Report
2. Definition and Overview
3. Executive Summary
3.1. Snippet By Type
3.2. Snippet By End-User
3.3. Snippet By Region
4. Dynamics
4.1. Impacting Factors
4.1.1. Drivers
4.1.1.1. The growing environmental concerns and hazards of using plastics
4.1.1.2. The rising government regulations and sustainability initiatives
4.1.2. Restraints
4.1.2.1. Expensive than plastic straws
4.1.2.2. YY
4.1.3. Opportunity
4.1.3.1. YY
4.1.4. Impact Analysis
5. Industry Analysis
5.1. Porter's Five Forces Analysis
5.2. Supply Chain Analysis
5.3. Pricing Analysis
5.4. Regulatory Analysis
6. COVID-19 Analysis
6.1. Analysis of COVID-19
6.1.1. Before COVID-19 Scenario
6.1.2. Present COVID-19 Scenario
6.1.3. Post COVID-19 or Future Scenario
6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19
6.3. Demand-Supply Spectrum
6.4. Government Initiatives Related to the Market During Pandemic
6.5. Manufacturers Strategic Initiatives
6.6. Conclusion
7. By Type
7.1. Introduction
7.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
7.1.2. Market Attractiveness Index, By Type
7.2. Paper Straws*
7.2.1. Introduction
7.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
7.3. Hay Straws
7.4. Bamboo Straws
7.5. Pasta Straws
7.6. Polylactic Acid (PLA) Straws
7.7. Polyhydroxyalkanoates (PHA) Straws
7.8. Others
8. By End-User
8.1. Introduction
8.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User
8.1.2. Market Attractiveness Index, By End-User
8.2. Bars & Restaurants*
8.2.1. Introduction
8.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
8.3. Cafes & Fast Food Outlets
8.4. Household
8.5. Hospital
8.6. Others
9. By Region
9.1. Introduction
9.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region
9.3. Market Attractiveness Index, By Region
9.4. North America
9.4.1. Introduction
9.4.2. Key Region-Specific Dynamics
9.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
9.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User
9.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
9.4.5.1. U.S.
9.4.5.2. Canada
9.4.5.3. Mexico
9.5. Europe
9.5.1. Introduction
9.5.2. Key Region-Specific Dynamics
9.5.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
9.5.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User
9.5.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
9.5.5.1. Germany
9.5.5.2. UK
9.5.5.3. France
9.5.5.4. Russia
9.5.5.5. Spain
9.5.5.6. Rest of Europe
9.6. South America
9.6.1. Introduction
9.6.2. Key Region-Specific Dynamics
9.6.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
9.6.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User
9.6.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
9.6.5.1. Brazil
9.6.5.2. Argentina
9.6.5.3. Rest of South America
9.7. Asia-Pacific
9.7.1. Introduction
9.7.2. Key Region-Specific Dynamics
9.7.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
9.7.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User
9.7.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
9.7.5.1. China
9.7.5.2. India
9.7.5.3. Japan
9.7.5.4. Australia
9.7.5.5. Rest of Asia-Pacific
9.8. Middle East and Africa
9.8.1. Introduction
9.8.2. Key Region-Specific Dynamics
9.8.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
9.8.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User
10. Competitive Landscape
10.1. Competitive Scenario
10.2. Market Positioning/Share Analysis
10.3. Mergers and Acquisitions Analysis
11. Company Profiles
11.1. Huhtamäki Oyj
11.1.1. Company Overview
11.1.2. Product Portfolio and Description
11.1.3. Key Highlights
11.1.4. Financial Overview
11.2. Phade
11.3. Sulapac Oy
11.4. Aardvark Straws
11.5. BioPak Pty Ltd
11.6. WinCup
11.7. The Blue Straw
11.8. HAY! Straws
11.9. Eagle Beverage products
11.10. UrthPact, LLC
LIST NOT EXHAUSTIVE
12. Appendix
12.1. About Us and Services
12.2. Contact Us

 

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Summary

Market Overview
The global biodegradable straws market reached US$ YY million in 2022 and is projected to witness lucrative growth by reaching up to US$ YY million by 2030. The market is growing at a CAGR of 41.1% during the forecast period (2023-2030).
A straw is defined as a tube made of paper or a biodegradable substance that is used to move beverages from their containers to the drinker's mouth. Compared to plastic straws, biodegradable straws are preferable since they break down more quickly and don't harm marine life. They are produced using naturally occurring plant materials, such as sugar cane or cornflour, which are also renewable.
Market Dynamics
The rising demand for eco-friendly straws
The demand for eco-friendly straws has significantly increased in recent years as people have become more aware of the damaging impacts of plastic waste on the environment. As a result, customers and businesses are searching for more sustainable and ecologically friendly alternatives. Alternatives to conventional plastic straws are becoming more popular, such as biodegradable straws.
Straws that decompose naturally without harming the environment are created from materials like paper, bamboo and wheat straw, which are also biodegradable and compostable. Government policies and programmes focused at minimizing plastic waste are also fueling the demand for eco-friendly straws.
Expensive than plastic straws
The cost of biodegradable straws is higher than that of plastic straws since the production process is more difficult and time-consuming. Many businesses that manufacture biodegradable straws also make marketing and branding investments to set themselves apart from rival brands and advertise the advantages of utilizing their goods. The marketing and branding initiatives raise the price of the goods since they demand more money and resources. Also, when demand for biodegradable straws rises, there may be a shortage of raw materials, which would raise the cost of production.
COVID-19 Impact Analysis
The COVID-19 Analysis includes Pre-COVID Scenario, COVID Scenario and Post-COVID Scenario along with Pricing Dynamics (Including pricing change during and post-pandemic comparing it with pre-COVID scenarios), Demand-Supply Spectrum (Shift in demand and supply owing to trading restrictions, lockdown and subsequent issues), Government Initiatives (Initiatives to revive market, sector or Industry by Government Bodies) and Manufacturers Strategic Initiatives (What manufacturers did to mitigate the COVID issues will be covered here).
Segment Analysis
The global biodegradable straws market is segmented based on type, end-user and region.
The growing hygiene awraeness in café and fast food outlets
Cafes and fast food outlets make extensive use of disposable cutlery items such as spoons, forks and straws due to hygiene concerns and the fast-paced nature of customer service. One of the main reasons straws are used in cafes and fast food outlets is to prevent spills and messes. When people drink directly from a cup or glass, there is a higher chance of liquid spilling onto surfaces, clothes or even their faces. Straws provide a controlled flow of liquid, allowing people to drink without worrying about spills. It is especially useful for people on-the-go, such as commuters or those who eat and drink while driving.
Geographical Analysis
The rising prohibitions on plastics in Asia-Pacific
Asia-Pacific is predicted to have the highest growth rate for biodegradable straws throughout the projection period. A number of Asian nations currently have nationwide restrictions or prohibitions on single-use plastics. Long before the issue of single-use plastic bags became widely discussed, Bangladesh, the first nation to have a nationwide ban on plastic bags, enacted the ban in 2002. China announced a prohibition in 2020, with a phased execution schedule that began with the first part at the end of 2020 and the final phase in 2025. Additionally, a prohibition on single-use plastics was enacted in India and went into force in 2022.
Competitive Landscape
The major global players in the market are Aardvark Straws, HAY! Straws, The Paper Straw Co., Hello Straw, Huhtamäki Oyj, The Blue Straw, BioPak Pty Ltd, Sulapac Oy, SAS OSTONE, AvoplastiQs LLC, Phade, WinCup, UrthPact, LLC, Eagle Beverage products, AvoplastiQs LLC and others.
Why Purchase the Report?
• To visualize the global biodegradable straws market segmentation based on type, end-user and region, as well as understand key commercial assets and players.
• Identify commercial opportunities by analyzing trends and co-development.
• Excel data sheet with numerous data points of biodegradable straws market-level with all segments.
• PDF report consists of a comprehensive analysis after exhaustive qualitative interviews and an in-depth study.
• Product mapping available as excel consisting of key products of all the major players.
The global biodegradable straws market report would provide approximately 53 tables, 53 figures and 205 pages.
Target Audience 2023
• Manufacturers/ Buyers
• Industry Investors/Investment Bankers
• Research Professionals
• Emerging Companies



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Table of Contents

1. Methodology and Scope
1.1. Research Methodology
1.2. Research Objective and Scope of the Report
2. Definition and Overview
3. Executive Summary
3.1. Snippet By Type
3.2. Snippet By End-User
3.3. Snippet By Region
4. Dynamics
4.1. Impacting Factors
4.1.1. Drivers
4.1.1.1. The growing environmental concerns and hazards of using plastics
4.1.1.2. The rising government regulations and sustainability initiatives
4.1.2. Restraints
4.1.2.1. Expensive than plastic straws
4.1.2.2. YY
4.1.3. Opportunity
4.1.3.1. YY
4.1.4. Impact Analysis
5. Industry Analysis
5.1. Porter's Five Forces Analysis
5.2. Supply Chain Analysis
5.3. Pricing Analysis
5.4. Regulatory Analysis
6. COVID-19 Analysis
6.1. Analysis of COVID-19
6.1.1. Before COVID-19 Scenario
6.1.2. Present COVID-19 Scenario
6.1.3. Post COVID-19 or Future Scenario
6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19
6.3. Demand-Supply Spectrum
6.4. Government Initiatives Related to the Market During Pandemic
6.5. Manufacturers Strategic Initiatives
6.6. Conclusion
7. By Type
7.1. Introduction
7.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
7.1.2. Market Attractiveness Index, By Type
7.2. Paper Straws*
7.2.1. Introduction
7.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
7.3. Hay Straws
7.4. Bamboo Straws
7.5. Pasta Straws
7.6. Polylactic Acid (PLA) Straws
7.7. Polyhydroxyalkanoates (PHA) Straws
7.8. Others
8. By End-User
8.1. Introduction
8.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User
8.1.2. Market Attractiveness Index, By End-User
8.2. Bars & Restaurants*
8.2.1. Introduction
8.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
8.3. Cafes & Fast Food Outlets
8.4. Household
8.5. Hospital
8.6. Others
9. By Region
9.1. Introduction
9.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region
9.3. Market Attractiveness Index, By Region
9.4. North America
9.4.1. Introduction
9.4.2. Key Region-Specific Dynamics
9.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
9.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User
9.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
9.4.5.1. U.S.
9.4.5.2. Canada
9.4.5.3. Mexico
9.5. Europe
9.5.1. Introduction
9.5.2. Key Region-Specific Dynamics
9.5.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
9.5.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User
9.5.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
9.5.5.1. Germany
9.5.5.2. UK
9.5.5.3. France
9.5.5.4. Russia
9.5.5.5. Spain
9.5.5.6. Rest of Europe
9.6. South America
9.6.1. Introduction
9.6.2. Key Region-Specific Dynamics
9.6.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
9.6.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User
9.6.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
9.6.5.1. Brazil
9.6.5.2. Argentina
9.6.5.3. Rest of South America
9.7. Asia-Pacific
9.7.1. Introduction
9.7.2. Key Region-Specific Dynamics
9.7.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
9.7.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User
9.7.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
9.7.5.1. China
9.7.5.2. India
9.7.5.3. Japan
9.7.5.4. Australia
9.7.5.5. Rest of Asia-Pacific
9.8. Middle East and Africa
9.8.1. Introduction
9.8.2. Key Region-Specific Dynamics
9.8.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
9.8.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User
10. Competitive Landscape
10.1. Competitive Scenario
10.2. Market Positioning/Share Analysis
10.3. Mergers and Acquisitions Analysis
11. Company Profiles
11.1. Huhtamäki Oyj
11.1.1. Company Overview
11.1.2. Product Portfolio and Description
11.1.3. Key Highlights
11.1.4. Financial Overview
11.2. Phade
11.3. Sulapac Oy
11.4. Aardvark Straws
11.5. BioPak Pty Ltd
11.6. WinCup
11.7. The Blue Straw
11.8. HAY! Straws
11.9. Eagle Beverage products
11.10. UrthPact, LLC
LIST NOT EXHAUSTIVE
12. Appendix
12.1. About Us and Services
12.2. Contact Us

 

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