生物活性成分の世界市場 - 2023-2030Global Bioactive Ingredients Market - 2023-2030 市場概要 世界の生物活性成分市場は、2022年に1,733億米ドルに達し、2030年には3,023億米ドルに達し、有利な成長が予測されている。予測期間2023-2030年のCAGRは7.2%である。 生物活性成分とは、食品や飼料製品... もっと見る
サマリー市場概要世界の生物活性成分市場は、2022年に1,733億米ドルに達し、2030年には3,023億米ドルに達し、有利な成長が予測されている。予測期間2023-2030年のCAGRは7.2%である。 生物活性成分とは、食品や飼料製品に添加され、消費者の身体的・生理的健康を増進させることに重点を置いた必須成分である。これらは、工場、獣、海洋、または微生物源から推測され、機能性食品や飲料、栄養補助食品、子供の栄養を含む様々な食品分類で使用される。 生物活性成分市場の成長は、必須栄養素を十分に含んだバランスの取れた食生活を維持するための知識が人々の間に広まったことによる、機能性食品および飲食品に対する需要の高まりに起因している。また、石鹸、洗剤、保湿剤など、特定のケア製品の開発にもかなり利用されている。 市場ダイナミクス 機能性食品・飲料の消費拡大が生物活性成分市場の成長を牽引している。 成長の背景には、ライフスタイルの変化と機能性食品に対する消費者の世界的な需要の増加がある。その結果、食品にはプロバイオティクス、ビタミン、ミネラル、植物抽出物などが添加され、機能性や利点が向上している。例えば、BASFは2022年1月に、韓国に本社を置く生体模倣ペプチド研究開発事業のCaregenと共同で開発した4種類の独自ペプチドから成るペプトビタエを発表した。 オーガニックや天然成分の採用が増えれば、菜食主義の根強さもそれに続くだろう。アニマルウェルフェア財団の統計によると、2023年現在、世界には約8800万人の菜食主義者がいる。地球上の約80億人、人口の約1.1%である。 生物活性成分の抽出方法の増加が、生物活性成分市場の成長を牽引している。 生物活性成分は、液体-液体抽出や固体-液体抽出のような標準的な技術や、加圧液体抽出、亜臨界抽出、超臨界抽出、マイクロ波や超音波によるアシスト抽出のような高度な技術を用いて抽出することができる。加速加圧溶媒抽出が効果的なのは、50~200℃の高温と1450~2175psiの圧力が加圧液体抽出の一例だからである。 酵素抽出や、マトリックスからの化学物質の放出を助ける即時制御圧力降下アシスト抽出も、これらの抽出手順を改善した。今後数年間で、これらの技術は、栄養補助食品や機能性食品の成分として使用するための特定の化学物質の合成を促進する新しい方法を提供するかもしれない。 COVID-19影響分析 COVID-19分析には、COVID前シナリオ、COVIDシナリオ、COVID後シナリオに加え、価格ダイナミクス(COVID前シナリオと比較したパンデミック中およびパンデミック後の価格変動を含む)、需給スペクトラム(取引制限、封鎖、およびその後の問題による需給のシフト)、政府の取り組み(政府機関による市場、セクター、産業を活性化させる取り組み)、メーカーの戦略的取り組み(COVID問題を緩和するためにメーカーが行ったことをここで取り上げる)が含まれる。 セグメント分析 生物活性成分の世界市場は、成分の種類、用途、原産地、地域によって区分される。 生物活性成分の世界市場では、機能性食品および飲料セグメントが最大の市場シェアを占めている。 生物活性成分の世界市場は、用途別に機能性食品・飲料、栄養補助食品、乳児栄養、パーソナルケア、その他に区分されている。利用可能な食品・飲料セグメントは、2022年に28.8%という市場分析レポート最大の生物活性成分市場シェアを占めた。 生物活性成分(BI)を摂取する消費者は、糖尿病、肥満、がん、冠状動脈性心臓病などの治療や予防など、さまざまな健康促進効果の恩恵を受けている。フラボノイド、カロテノイド、ポリフェノール、クルクミン、フィトステロール、プロバイオティクス、生物活性ペプチド、ミネラル、ナノバイオミネラルなどは、自然界で発見されたBIの一部であり、食品に添加して栄養価を高めることができる。 BIを含む食品は機能性食品とみなされる。人口の増加と将来的な健康食品へのニーズの高まりにより、大多数の人々に機能性食品を供給するためには、リーズナブルな価格の天然BI供給源を使用することが極めて重要である。 地理的分析 北米地域が生物活性成分市場の最大シェアを占めた。 世界の生物活性成分市場は、地理的な観点から世界の5つの地域に区分される:北米、南米、ヨーロッパ、アジア太平洋、中東、アフリカである。生物活性成分市場分析において、北米生物活性成分市場は2022年に42.6%の最大市場シェアを占めた。世界銀行のデータによると、北米の現在の医療費(対GDP比)は18.39である。 北米では、医療費は日々増加傾向にある。その結果、同国の消費者は、健康的な食品を食べるなど、予防医療を実践している。この要素も、同国における機能性食品の売上全体を押し上げている。さらに、米国人の食事パターンに影響を与えるいくつかのトレンドが加速するにつれて、北米における朝食用シリアルの売上が増加すると予想される。 競争状況 市場の世界的な主要企業には、Archer Daniels Midland Company、Cargill Incorporated、Roquette、味の素株式会社、Mazza Innovation Ltd.、E. I. du Pont de Nemours and Company、Koninklijke DSM N.V.、BASF SE、Arla Foods、Sabinsa Corporationなどがある。 世界不況/ウクライナ・ロシア戦争/COVID-19、人工知能の影響分析: COVID-19の影響: COVID-19のパンデミックは生物活性成分の世界市場に大きな影響を与えており、COVID-19の治療、管理、予防のための研究開発努力が、世界中でCOVID-19感染者が増加するのに伴って高まっている。 植物、動物、微生物から生産される生物活性成分のCOVID-19感染の可能性は、多くの組織、研究機関、協会、企業によって研究されている。COVID-19に対する生理活性物質の抗ウイルス効果は、数多くの調査で実証されている。生物活性物質は、抗COVID-19感染に対する薬理学的、毒物学的、免疫刺激効果があることが証明されている。 レポートを購入する理由 - 成分の種類、用途、原産地、地域に基づく世界の生物活性成分市場のセグメンテーションを可視化し、主要な商業資産とプレイヤーを理解するため。 - トレンドと共同開発を分析することにより、市場における商機を特定する。 - すべてのセグメントを網羅した多数の生物活性成分市場レベルのデータポイントを収録したエクセルデータシート。 - PDFレポートは、徹底的な定性的インタビューと綿密な市場調査後の包括的な市場分析で構成されています。 - 製品マッピングは、すべての主要市場プレーヤーの主要製品で構成されるエクセルとして利用可能です。 世界の生物活性成分市場レポートは、約93の表、109の図と190ページを提供します。 2023年ターゲットオーディエンス - メーカー/バイヤー - 業界投資家/投資銀行家 - 研究専門家 - 新興企業 目次1. Methodology and Scope1.1. Research Methodology 1.2. Research Objective and Scope of the Report 2. Market Definition and Overview 3. Executive Summary 3.1. Market Snippet, by Ingredient Type 3.2. Market Snippet, by Application 3.3. Market Snippet, by Source of Origin 3.4. Market Snippet, by Region 4. Market Dynamics 4.1. Market Impacting Factors 4.1.1. Drivers 4.1.2. Restraints 4.1.3. Opportunity 4.1.4. Impact Analysis 5. Industry Analysis 5.1. Porter's Five Force Analysis 5.2. Supply Chain Analysis 5.3. Pricing Analysis 5.4. Regulatory Analysis 6. COVID-19 Analysis 6.1. Analysis of COVID-19 on the Market 6.1.1. Scenario Before COVID-19 6.1.2. Scenario During COVID-19 6.1.3. Scenario Post COVID-19 or Future Scenario 6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19 6.3. Demand-Supply Spectrum 6.4. Government Initiatives Related to the Market During Pandemic 6.5. Manufacturers Strategic Initiatives 6.6. Conclusion 7. By Ingredient Type 7.1. Introduction 7.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Ingredient Type 7.1.2. Market Attractiveness Index, By Ingredient Type 7.2. Carotenoids * 7.2.1. Introduction 7.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 7.2.3. Lutein 7.2.4. Lycopene 7.2.5. Astaxanthin 7.2.6. Zeaxanthin 7.2.7. Beta Carotene 7.2.8. Others 7.3. Polyphenols 7.3.1. Phenolic Acids 7.3.2. Lignans 7.3.3. Flavonoids 7.3.4. Stilbenes 7.3.5. Others 7.4. Probiotics 7.5. Fatty Acids 7.6. Prebiotics 7.7. Others 8. By Source of Origin 8.1. Introduction 8.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Source of Origin 8.1.2. Market Attractiveness Index, By Source of Origin 8.2. Plant-Based 8.2.1. Introduction 8.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 8.3. Animal Based 8.4. Marine Based 8.5. Microbial Based 9. By Application 9.1. Introduction 9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 9.1.2. Market Attractiveness Index, By Application 9.2. Functional Foods & Beverages 9.2.1. Introduction 9.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 9.3. Dietary Supplements 9.4. Infant Nutrition 9.5. Personal Care 9.6. Others 10. By Region 10.1. Introduction 10.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region 10.1.2. Market Attractiveness Index, By Region 10.2. North America 10.2.1. Introduction 10.2.2. Key Region-Specific Dynamics 10.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Ingredient Type 10.2.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 10.2.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Source of Origin 10.2.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 10.2.6.1. The U.S. 10.2.6.2. Canada 10.2.6.3. Mexico 10.3. Europe 10.3.1. Introduction 10.3.2. Key Region-Specific Dynamics 10.3.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Ingredient Type 10.3.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 10.3.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Source of Origin 10.3.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 10.3.6.1. Germany 10.3.6.2. The U.K. 10.3.6.3. France 10.3.6.4. Italy 10.3.6.5. Spain 10.3.6.6. Rest of Europe 10.4. South America 10.4.1. Introduction 10.4.2. Key Region-Specific Dynamics 10.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Ingredient Type 10.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 10.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Source of Origin 10.4.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 10.4.6.1. Brazil 10.4.6.2. Argentina 10.4.6.3. Rest of South America 10.5. Asia-Pacific 10.5.1. Introduction 10.5.2. Key Region-Specific Dynamics 10.5.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Ingredient Type 10.5.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 10.5.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Source of Origin 10.5.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 10.5.6.1. China 10.5.6.2. India 10.5.6.3. Japan 10.5.6.4. Australia 10.5.6.5. Rest of Asia-Pacific 10.6. Middle East and Africa 10.6.1. Introduction 10.6.2. Key Region-Specific Dynamics 10.6.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Ingredient Type 10.6.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 10.6.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Source of Origin 11. Competitive Landscape 11.1. Competitive Scenario 11.2. Market Positioning/Share Analysis 11.3. Mergers and Acquisitions Analysis 12. Company Profiles 12.1. Archer Daniels Midland Company 12.1.1. Company Overview 12.1.2. Product Portfolio and Description 12.1.3. Financial Overview 12.1.4. Key Developments 12.2. Cargill Incorporated 12.3. Roquette 12.4. Ajinomoto Co., Inc. 12.5. Mazza Innovation Ltd. 12.6. E. I. du Pont de Nemours and Company 12.7. Koninklijke DSM N.V. 12.8. BASF SE 12.9. Arla Foods 12.10. Sabinsa Corporation LIST NOT EXHAUSTIVE 13. Appendix 13.1. About Us and Services 13.2. Contact Us
SummaryMarket Overview Table of Contents1. Methodology and Scope1.1. Research Methodology 1.2. Research Objective and Scope of the Report 2. Market Definition and Overview 3. Executive Summary 3.1. Market Snippet, by Ingredient Type 3.2. Market Snippet, by Application 3.3. Market Snippet, by Source of Origin 3.4. Market Snippet, by Region 4. Market Dynamics 4.1. Market Impacting Factors 4.1.1. Drivers 4.1.2. Restraints 4.1.3. Opportunity 4.1.4. Impact Analysis 5. Industry Analysis 5.1. Porter's Five Force Analysis 5.2. Supply Chain Analysis 5.3. Pricing Analysis 5.4. Regulatory Analysis 6. COVID-19 Analysis 6.1. Analysis of COVID-19 on the Market 6.1.1. Scenario Before COVID-19 6.1.2. Scenario During COVID-19 6.1.3. Scenario Post COVID-19 or Future Scenario 6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19 6.3. Demand-Supply Spectrum 6.4. Government Initiatives Related to the Market During Pandemic 6.5. Manufacturers Strategic Initiatives 6.6. Conclusion 7. By Ingredient Type 7.1. Introduction 7.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Ingredient Type 7.1.2. Market Attractiveness Index, By Ingredient Type 7.2. Carotenoids * 7.2.1. Introduction 7.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 7.2.3. Lutein 7.2.4. Lycopene 7.2.5. Astaxanthin 7.2.6. Zeaxanthin 7.2.7. Beta Carotene 7.2.8. Others 7.3. Polyphenols 7.3.1. Phenolic Acids 7.3.2. Lignans 7.3.3. Flavonoids 7.3.4. Stilbenes 7.3.5. Others 7.4. Probiotics 7.5. Fatty Acids 7.6. Prebiotics 7.7. Others 8. By Source of Origin 8.1. Introduction 8.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Source of Origin 8.1.2. Market Attractiveness Index, By Source of Origin 8.2. Plant-Based 8.2.1. Introduction 8.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 8.3. Animal Based 8.4. Marine Based 8.5. Microbial Based 9. By Application 9.1. Introduction 9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 9.1.2. Market Attractiveness Index, By Application 9.2. Functional Foods & Beverages 9.2.1. Introduction 9.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 9.3. Dietary Supplements 9.4. Infant Nutrition 9.5. Personal Care 9.6. Others 10. By Region 10.1. Introduction 10.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region 10.1.2. Market Attractiveness Index, By Region 10.2. North America 10.2.1. Introduction 10.2.2. Key Region-Specific Dynamics 10.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Ingredient Type 10.2.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 10.2.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Source of Origin 10.2.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 10.2.6.1. The U.S. 10.2.6.2. Canada 10.2.6.3. Mexico 10.3. Europe 10.3.1. Introduction 10.3.2. Key Region-Specific Dynamics 10.3.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Ingredient Type 10.3.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 10.3.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Source of Origin 10.3.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 10.3.6.1. Germany 10.3.6.2. The U.K. 10.3.6.3. France 10.3.6.4. Italy 10.3.6.5. Spain 10.3.6.6. Rest of Europe 10.4. South America 10.4.1. Introduction 10.4.2. Key Region-Specific Dynamics 10.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Ingredient Type 10.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 10.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Source of Origin 10.4.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 10.4.6.1. Brazil 10.4.6.2. Argentina 10.4.6.3. Rest of South America 10.5. Asia-Pacific 10.5.1. Introduction 10.5.2. Key Region-Specific Dynamics 10.5.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Ingredient Type 10.5.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 10.5.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Source of Origin 10.5.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 10.5.6.1. China 10.5.6.2. India 10.5.6.3. Japan 10.5.6.4. Australia 10.5.6.5. Rest of Asia-Pacific 10.6. Middle East and Africa 10.6.1. Introduction 10.6.2. Key Region-Specific Dynamics 10.6.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Ingredient Type 10.6.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 10.6.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Source of Origin 11. Competitive Landscape 11.1. Competitive Scenario 11.2. Market Positioning/Share Analysis 11.3. Mergers and Acquisitions Analysis 12. Company Profiles 12.1. Archer Daniels Midland Company 12.1.1. Company Overview 12.1.2. Product Portfolio and Description 12.1.3. Financial Overview 12.1.4. Key Developments 12.2. Cargill Incorporated 12.3. Roquette 12.4. Ajinomoto Co., Inc. 12.5. Mazza Innovation Ltd. 12.6. E. I. du Pont de Nemours and Company 12.7. Koninklijke DSM N.V. 12.8. BASF SE 12.9. Arla Foods 12.10. Sabinsa Corporation LIST NOT EXHAUSTIVE 13. Appendix 13.1. About Us and Services 13.2. Contact Us
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