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肥満症治療薬の世界市場 - 2023-2030


Global Anti-Obesity Drugs Market - 2023-2030

概要 世界の抗肥満薬市場は2022年に25億米ドルに達し、2023-2030年の予測期間中に年平均成長率45.5%で成長し、2030年には437億米ドルに達すると予測されている。 肥満とは、健康に有害な結果をもたらす可能性... もっと見る

 

 

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2023年10月16日 US$4,350
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サマリー

概要
世界の抗肥満薬市場は2022年に25億米ドルに達し、2023-2030年の予測期間中に年平均成長率45.5%で成長し、2030年には437億米ドルに達すると予測されている。
肥満とは、健康に有害な結果をもたらす可能性があるほど体脂肪が過剰に蓄積した健康障害のことである。一般的に肥満とは、体格指数(BMI)が30以上であることを指す。先進国および発展途上国において、最も大きく急速に増加している一般的な健康問題である。抗肥満薬は、肥満の人を助けるために処方される医薬品である。これらの医薬品は、空腹感を抑えたり、代謝を促進したり、食物からの脂肪の吸収を阻害したりすることで機能する。
この市場を牽引しているのは、肥満人口の増加、認知度の向上、市場への製品導入である。需要は、新薬開発のための研究活動や、市場プレイヤー間の合併、拡張、買収、提携を含む市場開発によって再び押し上げられる。
ダイナミクス
肥満人口の増加が抗肥満薬市場の成長を牽引
肥満人口の増加は、予測期間中に世界の抗肥満薬市場を押し上げると予想される。例えば、世界肥満連盟が発行したWorld Obesity Atlas 2022によると、2030年までに女性の5人に1人、男性の7人に1人を含む10億人以上が肥満とともに生活すると予測されている。
さらにWHOは2022年3月、世界で10億人以上が太りすぎであり、そのうち6億5千万人が成人、3億4千万人が青年、3千9百万人が小児であると発表した。同様にWHOは、2025年までにおよそ1億6700万人が太りすぎや肥満のために体力が低下すると評価している。
2023年3月、世界肥満連盟(WOF)は、2035年までに世界人口の半分を占める40億人以上が肥満になるとする報告書を発表した。さらに、世界肥満連盟が発表した「World Obesity Atlas 2023」によると、予防と治療基準が強化されなければ、過体重と肥満による多国間の経済効果は、2035年までに通年で4兆3,200億ドルに達すると予想されている。
抗肥満薬の研究活動の増加は、世界の抗肥満薬市場に成長機会をもたらすと期待される
抗肥満薬の研究活動の活発化は、今後数年間、世界の抗肥満薬市場に有望な成長機会をもたらすと期待されている。例えば、2022年6月、抗肥満薬の開発に従事する臨床段階のバイオ製薬会社であるInnovent Biologics (Suzhou) Co. Ltd.は、肥満治療のためのグルカゴン様ペプチド1受容体(GLP-1R)およびグルカゴン受容体(GCGR)デュアルアゴニストであるIBI362の中国における第II相臨床試験(NCT04904913)のトップライン結果を報告した。
薬剤コストの高さが予測期間中、世界の抗肥満薬市場を阻害すると推定される
抗肥満薬のコストが高いことが、予測期間における世界の抗肥満薬市場の成長を妨げると推定される。例えば、ウェゴビーの4週間コースの指標コストは1カ月当たり1,349ドルであるが、保険が適用される個人はそれ以下の金額で済む。ただし、体重が元に戻らないことを保証するために、生涯にわたって薬を服用し続けることが義務付けられている。
セグメント分析
世界の抗肥満薬市場は、作用機序、薬剤タイプ、投与経路、流通チャネル、地域に基づいてセグメント化される。
処方薬タイプが世界の抗肥満薬市場を支配すると予測される
処方薬タイプは、明確な規制当局からの製品認可の増加により、世界市場シェアの約57.8%を占めると予想されている。例えば、2021年11月、ノボ・ノルディスクは、欧州規制当局であるヒト用医薬品委員会(CHMP)が好意的な見解を示し、成人の肥満症における慢性的な体重管理のためのウェゴビーの商業化ライセンスを勧告したと報告した。
さらに、2022年6月、米国食品医薬品局は、年齢と性別で標準化したときの体格指数(BMI)が95パーセンタイル以上である過体重の12歳以上の小児患者を対象に、Qsymiaの体重一定化計画を適応症として追加承認した。Qsymiaによる低カロリー食とより効果的なワークアウトの併用が推奨される。
地理的普及率
北米は、この地域における肥満人口の増加により、2030年までに市場シェアの約38.3%を占めると推定される
北米地域では肥満人口が増加しており、2030年までに同地域が世界市場の約38.3%を占めると推定されている。例えば、Trust for America's Health(TFAH)の第19回肥満に関する年次報告書「State of Obesity 2022- Better Policies for a Healthier America(肥満の現状2022-より健康なアメリカのためのより良い政策)」によると、アメリカの成人の10人中4人が肥満であり、肥満率は全国的に上昇を続けている。
さらに、CDCが支援する高肥満プログラム(HOP2023)によると、欠陥のある食事と低学年の運動は一般的な体力に影響を与え、肥満と慢性疾患につながる実質的な脅威である。米国における肥満は、1億100万人(41.9%)の成人と1470万人(19.7%)の若者に影響を与え、年間医療費におよそ1470億ドルを投じている。
競争状況
抗肥満薬市場における世界の主要企業には、Eli Lilly and Company、Bayer AG、Bristol-Myers Squibb、Currax Pharmaceuticals LLC、F. Hoffmann-La Roche AG、GlaxoSmithKline PLC、Merck & Co.Inc.、Norgine BV、Novo Nordisk AS、Pfizer Inc.などがある。
COVID-19影響分析
ロシア・ウクライナ紛争分析
ロシアとウクライナの紛争は、この地域には主要な市場プレーヤーがいないことから、世界の抗肥満薬市場に中程度の影響を与えていると推測される。安全保障への配慮、移動手段の制限、サプライチェーンの損傷、住民の大量立ち退きなどにより、医療へのアクセスが大きな影響を受けている。また、基本的な材料の輸出入の重要性は、予測期間における世界の抗肥満薬市場の成長に若干の影響を与えると予想される。
作用機序別
- 末梢性作用薬
- 中枢作用薬
薬物タイプ別
- 処方薬
- 一般用医薬品
投与経路別
- 経口
- 静脈内/皮下
流通経路別
- 病院薬局
- 小売薬局
- オンライン薬局
地域別
- 北米
o 米国
o カナダ
o メキシコ
- ヨーロッパ
o ドイツ
イギリス
o フランス
o スペイン
o イタリア
o その他のヨーロッパ
- 南アメリカ
o ブラジル
o アルゼンチン
o その他の南米諸国
- アジア太平洋
o 中国
o インド
o 日本
o オーストラリア
o その他のアジア太平洋地域
- 中東およびアフリカ
主な進展
- 2022年10月、製薬会社イーライリリー・アンド・カンパニー(Eli Lilly and Company)は、成人の肥満症、または体重関連合併症を伴う過体重の治療薬として、ティルゼパチドの米国食品医薬品局(FDA)のファストトラック指定を取得した。
- 2022年1月、ノボ ノルディスクASは、肥満に対する独自の治療戦略を発見するため、冬眠する生物の代謝を制御する分子と経路を調査する新興企業Fauna Bioと提携した。
レポートを購入する理由
- 作用機序、薬剤タイプ、投与経路、流通チャネル、地域に基づく世界の抗肥満薬市場のセグメンテーションを可視化し、主要な商業資産とプレイヤーを理解する。
- トレンドと共同開発を分析することで商機を特定します。
- 全セグメントを網羅した多数の抗肥満薬市場レベルのデータポイントを収録したExcelデータシート。
- PDFレポートは、徹底的な定性的インタビューと詳細な調査後の包括的な分析で構成されています。
- すべての主要プレイヤーの主要製品で構成されるエクセルで利用可能な製品マッピング。
世界の抗肥満薬市場レポートは約53表、54図、195ページを提供します。
対象読者
- メーカー/バイヤー
- 業界投資家/投資銀行家
- 研究専門家
- 新興企業

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目次

1. Methodology and Scope
1.1. Research Methodology
1.2. Research Objective and Scope of the Report
2. Definition and Overview
3. Executive Summary
3.1. Snippet by Mechanism of Action
3.2. Snippet by Drug Type
3.3. Snippet by Route of Administration
3.4. Snippet by Distribution Channel
3.5. Snippet by Region
4. Dynamics
4.1. Impacting Factors
4.1.1. Drivers
4.1.1.1. Growing Obese Population
4.1.1.2. Market Developments
4.1.2. Restraints
4.1.2.1. High Drug Cost
4.1.3. Opportunity
4.1.3.1. Increasing Research
4.1.4. Impact Analysis
5. Industry Analysis
5.1. Porter’s 5 Forces Analysis
5.2. Supply Chain Analysis
5.3. Pricing Analysis
5.4. Regulatory Analysis
6. COVID-19 Analysis
6.1. Analysis of COVID-19
6.1.1. Scenario Before COVID-19
6.1.2. Scenario During COVID-19
6.1.3. Scenario Post COVID-19
6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19
6.3. Demand-Supply Spectrum
6.4. Government Initiatives Related to the Market During the Pandemic
6.5. Manufacturers’ Strategic Initiatives
6.6. Conclusion
7. By Mechanism of Action
7.1. Introduction
7.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Mechanism of Action
7.1.2. Market Attractiveness Index, By Mechanism of Action
7.2. Peripherally Acting Drugs*
7.2.1. Introduction
7.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
7.3. Centrally Acting Drugs
8. By Drug Type
8.1. Introduction
8.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Drug Type
8.1.2. Market Attractiveness Index, By Drug Type
8.2. Prescription Drugs*
8.2.1. Introduction
8.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
8.3. OTC Drugs
9. By Route of Administration
9.1. Introduction
9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Route of Administration
9.1.2. Market Attractiveness Index, By Route of Administration
9.2. Oral*
9.2.1. Introduction
9.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
9.3. Intravenous/Subcutaneous
10. By Distribution Channel
10.1. Introduction
10.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
10.1.2. Market Attractiveness Index, By Distribution Channel
10.2. Hospital Pharmacies*
10.2.1. Introduction
10.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
10.3. Retail Pharmacies
10.4. Online Pharmacies
11. By Region
11.1. Introduction
11.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region
11.1.2. Market Attractiveness Index, By Region
11.2. North America
11.2.1. Introduction
11.2.2. Key Region-Specific Dynamics
11.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Mechanism of Action
11.2.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Drug Type
11.2.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Route of Administration
11.2.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
11.2.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
11.2.7.1. The U.S.
11.2.7.2. Canada
11.2.7.3. Mexico
11.3. Europe
11.3.1. Introduction
11.3.2. Key Region-Specific Dynamics
11.3.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Mechanism of Action
11.3.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Drug Type
11.3.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Route of Administration
11.3.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
11.3.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
11.3.7.1. Germany
11.3.7.2. U.K.
11.3.7.3. France
11.3.7.4. Spain
11.3.7.5. Italy
11.3.7.6. Rest of Europe
11.4. South America
11.4.1. Introduction
11.4.2. Key Region-Specific Dynamics
11.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Mechanism of Action
11.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Drug Type
11.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Route of Administration
11.4.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
11.4.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
11.4.7.1. Brazil
11.4.7.2. Argentina
11.4.7.3. Rest of South America
11.5. Asia-Pacific
11.5.1. Introduction
11.5.2. Key Region-Specific Dynamics
11.5.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Mechanism of Action
11.5.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Drug Type
11.5.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Route of Administration
11.5.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
11.5.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
11.5.7.1. China
11.5.7.2. India
11.5.7.3. Japan
Australia
11.5.7.4. Rest of Asia-Pacific
11.6. Middle East and Africa
11.6.1. Introduction
11.6.2. Key Region-Specific Dynamics
11.6.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Mechanism of Action
11.6.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Drug Type
11.6.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Route of Administration
11.6.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
12. Competitive Landscape
12.1. Competitive Scenario
12.2. Market Positioning/Share Analysis
12.3. Mergers and Acquisitions Analysis
13. Company Profiles
13.1. Eli Lilly and Company*
13.1.1. Company Overview
13.1.2. Product Portfolio and Description
13.1.3. Financial Overview
13.1.4. Key Developments
13.2. Bayer AG
13.3. Bristol-Myers Squibb
13.4. Currax Pharmaceuticals LLC
13.5. F. Hoffmann-La Roche AG
13.6. GlaxoSmithKline PLC
13.7. Merck & Co. Inc.
13.8. Norgine BV
13.9. Novo Nordisk AS
13.10. Pfizer Inc.
LIST NOT EXHAUSTIVE
14. Appendix
14.1. About Us and Product
14.2. Contact Us

 

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Summary

Overview
Global Anti-Obesity Drugs Market reached US$ 2.5 billion in 2022 and is expected to reach US$ 43.7 billion by 2030 growing with a CAGR of 45.5% during the forecast period 2023-2030.
Obesity is a health disorder with surplus body fat gathered to an magnitude that it may generate a harmful consequence on health. It is typically comprehended as owning a body mass index (BMI) of 30 or above. It is distinctively identified as the biggest and rapid-growing general health concern in developed and developing nations. Anti-obesity drugs are pharmaceuticals prescribed to aid individuals who are obese. These medications function by subduing hunger, boosting metabolism, or precluding the absorption of fat from food.
The market is driven by the growing obese population, increasing awareness and product introductions into the market. The demand is again pushed by reasearch activities for new drug developments, and market developments including mergers, expansions, acquisitions and collaborations among market players.
Dynamics
The Growing Obese Population Drive the Growth of the Anti-obesity Drugs Market
The growing obese population is expected to boost the global anti-obesity drugs market during the forecast period. For instance, according to the World Obesity Atlas 2022, issued by the World Obesity Federation, over 1 billion individuals globally, including one out of five females and one out of seven males, were expected to be living with obesity by 2030.
Moreover, in March 2022, the WHO issued an article remarking that over 1 billion individuals are overweight globally, of which 650 million are adults, 340 million adolescents, and 39 million children. Likewise, WHO assessed that by 2025, roughly 167 million individuals would be less fit due to being overweight or obese.
Again, in March of 2023, the World Obesity Federation (WOF) published a report remarking that by 2035 more than 4 billion individuals accounting for half the world’s population is expected to be obese. Further, the World Obesity Atlas 2023, publicized by World Obesity Federation, indicates that the multinational economic effect of overweight and obesity is expected to attain $4.32 trillion perennial by 2035 if precluding and therapy standards do not enhance.
The Increasing Research Activities for Anti-obesity Drugs are Expected to Present the Global Anti-obesity Drugs Market With Growth Opportunities
Increasing research activities for anti-obesity drugs are expected to present the global anti-obesity drugs market with prospective growth opportunities in the forthcoming years. For instance, in June 2022, Innovent Biologics (Suzhou) Co. Ltd., a clinical-stage biopharmaceutical company engaged in the development of anti-obesity medication, reported its topline outcomes from its Phase II clinical trial (NCT04904913) of IBI362, a glucagon-like peptide 1 receptor (GLP-1R) and glucagon receptor (GCGR) dual agonist in China for obesity treatment.
The High Drug Cost is Estimated to Hamper the Global Anti-obesity Drugs Market During the Forecast Period
The high cost of anti-obesity drugs is estimated to hamper the global anti-obesity drug market growth in the forecast period. For instance, a four-week course of Wegovy has an index cost of $1,349 per month, although individuals with insurance that cover the drug disburse less. Provided that individuals are required to remain on the medications for life to assure they do not put weight back on.
Segment Analysis
The global anti-obesity drugs market is segmented based on mechanism of action, drug type, route of administration, distribution channel, and region.
The Prescription Drugs Drug Type is Estimated to Dominate the Global Anti-obesity Drugs Market
The prescription drugs drug type is expected to hold around 57.8% of the global market share owing to increased product authorization from distinct regulatory authorities. For instance, in November 2021, Novo Nordisk reported that the European regulatory authority, Committee for Medicinal Products for Human Use (CHMP), embraced a favorable view and advised the commercialization license for Wegovy for chronic weight management in adults with obesity.
Moreover, in June 2022, the U.S. Food and Drug Administration approved Qsymia as an added indication for the planning of constant weight in pediatric patients 12 years old and older who are overweight, as specified by a body mass index (BMI) of 95th percentile or more elevated when standardized for age and sex. Augmenting a low-calorie diet and a more significant workout with Qsymia is suggested.
Geographical Penetration
North America is Estimated to hold Approximately 38.3% of the Market Share by 2030, Owing to Growing Obese Population in this Region
Owing to the growing obese population in the North American region, it is estimated to dominate the global market holding around 38.3% of the market by 2030. For instance, according to the Trust for America’s Health’s (TFAH) 19th annual report on the country’s obesity, State of Obesity 2022- Better Policies for a Healthier America encountered that four out of 10 American adults are obese, and obesity rates persist to ascend nationwide.
Moreover, according to the High Obesity Program (HOP 2023) supported by the CDC, a flawed diet and lower grades of physical exercise impact general fitness and are substantial threats leading to obesity and chronic conditions. Obesity in the United States impacts 100.1 million (41.9%) grown-ups and 14.7 million (19.7%) youngsters and makes up for roughly $147 billion in annual healthcare expenditures.
Competitive Landscape
The major global players in the anti-obesity drugs market include Eli Lilly and Company, Bayer AG, Bristol-Myers Squibb, Currax Pharmaceuticals LLC, F. Hoffmann-La Roche AG, GlaxoSmithKline PLC, Merck & Co. Inc., Norgine BV, Novo Nordisk AS, and Pfizer Inc., among others.
COVID-19 Impact Analysis
Russia-Ukraine Conflict Analysis
The Russia-Ukraine conflict is assumed to have had a moderate impact on the global anti-obesity drugs market, as this region lacks primary market players. Access to health care is majorly affected because of security considerations, limited mobility, damaged supply chains, and mass population eviction. Again, the import and export of fundamental materials' significance is expected to slightly impact the global anti-obesity drugs market growth in the forecast period.
By Mechanism of Action
• Peripherally Acting Drugs
• Centrally Acting Drugs
By Drug Type
• Prescription Drugs
• OTC Drugs
By Route of Administration
• Oral
• Intravenous/Subcutaneous
By Distribution Channel
• Hospital Pharmacies
• Retail Pharmacies
• Online Pharmacies
By Region
• North America
o U.S.
o Canada
o Mexico
• Europe
o Germany
o U.K.
o France
o Spain
o Italy
o Rest of Europe
• South America
o Brazil
o Argentina
o Rest of South America
• Asia-Pacific
o China
o India
o Japan
o Australia
o Rest of Asia-Pacific
• Middle East and Africa
Key Developments
• In October 2022, Eli Lilly and Company, a pharmaceutical corporation, obtained the U.S. Food and Drug Administration (FDA) Fast Track designation for the investigation of tirzepatide for the treatment of adults with obesity, or overweight with weight-related comorbidities.
• In January 2022, Novo Nordisk AS formed a partnership with the start-up Fauna Bio to investigate the molecules and pathways that regulate metabolism in hibernating creatures in demand to discover unique therapeutic strategies for obesity.
Why Purchase the Report?
• To visualize the global anti-obesity drugs market segmentation based on mechanism of action, drug type, route of administration, distribution channel and region and understand key commercial assets and players.
• Identify commercial opportunities by analyzing trends and co-development.
• Excel data sheet with numerous anti-obesity drugs market-level data points with all segments.
• PDF report consists of a comprehensive analysis after exhaustive qualitative interviews and an in-depth study.
• Product mapping available in excel consisting of key products of all the major players.
The global anti-obesity drugs market report would provide approximately 53 tables, 54 figures, and 195 Pages.
Target Audience 2023
• Manufacturers/ Buyers
• Industry Investors/Investment Bankers
• Research Professionals
• Emerging Companies



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Table of Contents

1. Methodology and Scope
1.1. Research Methodology
1.2. Research Objective and Scope of the Report
2. Definition and Overview
3. Executive Summary
3.1. Snippet by Mechanism of Action
3.2. Snippet by Drug Type
3.3. Snippet by Route of Administration
3.4. Snippet by Distribution Channel
3.5. Snippet by Region
4. Dynamics
4.1. Impacting Factors
4.1.1. Drivers
4.1.1.1. Growing Obese Population
4.1.1.2. Market Developments
4.1.2. Restraints
4.1.2.1. High Drug Cost
4.1.3. Opportunity
4.1.3.1. Increasing Research
4.1.4. Impact Analysis
5. Industry Analysis
5.1. Porter’s 5 Forces Analysis
5.2. Supply Chain Analysis
5.3. Pricing Analysis
5.4. Regulatory Analysis
6. COVID-19 Analysis
6.1. Analysis of COVID-19
6.1.1. Scenario Before COVID-19
6.1.2. Scenario During COVID-19
6.1.3. Scenario Post COVID-19
6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19
6.3. Demand-Supply Spectrum
6.4. Government Initiatives Related to the Market During the Pandemic
6.5. Manufacturers’ Strategic Initiatives
6.6. Conclusion
7. By Mechanism of Action
7.1. Introduction
7.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Mechanism of Action
7.1.2. Market Attractiveness Index, By Mechanism of Action
7.2. Peripherally Acting Drugs*
7.2.1. Introduction
7.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
7.3. Centrally Acting Drugs
8. By Drug Type
8.1. Introduction
8.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Drug Type
8.1.2. Market Attractiveness Index, By Drug Type
8.2. Prescription Drugs*
8.2.1. Introduction
8.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
8.3. OTC Drugs
9. By Route of Administration
9.1. Introduction
9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Route of Administration
9.1.2. Market Attractiveness Index, By Route of Administration
9.2. Oral*
9.2.1. Introduction
9.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
9.3. Intravenous/Subcutaneous
10. By Distribution Channel
10.1. Introduction
10.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
10.1.2. Market Attractiveness Index, By Distribution Channel
10.2. Hospital Pharmacies*
10.2.1. Introduction
10.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
10.3. Retail Pharmacies
10.4. Online Pharmacies
11. By Region
11.1. Introduction
11.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region
11.1.2. Market Attractiveness Index, By Region
11.2. North America
11.2.1. Introduction
11.2.2. Key Region-Specific Dynamics
11.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Mechanism of Action
11.2.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Drug Type
11.2.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Route of Administration
11.2.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
11.2.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
11.2.7.1. The U.S.
11.2.7.2. Canada
11.2.7.3. Mexico
11.3. Europe
11.3.1. Introduction
11.3.2. Key Region-Specific Dynamics
11.3.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Mechanism of Action
11.3.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Drug Type
11.3.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Route of Administration
11.3.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
11.3.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
11.3.7.1. Germany
11.3.7.2. U.K.
11.3.7.3. France
11.3.7.4. Spain
11.3.7.5. Italy
11.3.7.6. Rest of Europe
11.4. South America
11.4.1. Introduction
11.4.2. Key Region-Specific Dynamics
11.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Mechanism of Action
11.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Drug Type
11.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Route of Administration
11.4.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
11.4.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
11.4.7.1. Brazil
11.4.7.2. Argentina
11.4.7.3. Rest of South America
11.5. Asia-Pacific
11.5.1. Introduction
11.5.2. Key Region-Specific Dynamics
11.5.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Mechanism of Action
11.5.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Drug Type
11.5.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Route of Administration
11.5.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
11.5.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
11.5.7.1. China
11.5.7.2. India
11.5.7.3. Japan
Australia
11.5.7.4. Rest of Asia-Pacific
11.6. Middle East and Africa
11.6.1. Introduction
11.6.2. Key Region-Specific Dynamics
11.6.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Mechanism of Action
11.6.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Drug Type
11.6.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Route of Administration
11.6.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
12. Competitive Landscape
12.1. Competitive Scenario
12.2. Market Positioning/Share Analysis
12.3. Mergers and Acquisitions Analysis
13. Company Profiles
13.1. Eli Lilly and Company*
13.1.1. Company Overview
13.1.2. Product Portfolio and Description
13.1.3. Financial Overview
13.1.4. Key Developments
13.2. Bayer AG
13.3. Bristol-Myers Squibb
13.4. Currax Pharmaceuticals LLC
13.5. F. Hoffmann-La Roche AG
13.6. GlaxoSmithKline PLC
13.7. Merck & Co. Inc.
13.8. Norgine BV
13.9. Novo Nordisk AS
13.10. Pfizer Inc.
LIST NOT EXHAUSTIVE
14. Appendix
14.1. About Us and Product
14.2. Contact Us

 

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