肥満症治療薬の世界市場 - 2023-2030Global Anti-Obesity Drugs Market - 2023-2030 概要 世界の抗肥満薬市場は2022年に25億米ドルに達し、2023-2030年の予測期間中に年平均成長率45.5%で成長し、2030年には437億米ドルに達すると予測されている。 肥満とは、健康に有害な結果をもたらす可能性... もっと見る
サマリー概要世界の抗肥満薬市場は2022年に25億米ドルに達し、2023-2030年の予測期間中に年平均成長率45.5%で成長し、2030年には437億米ドルに達すると予測されている。 肥満とは、健康に有害な結果をもたらす可能性があるほど体脂肪が過剰に蓄積した健康障害のことである。一般的に肥満とは、体格指数(BMI)が30以上であることを指す。先進国および発展途上国において、最も大きく急速に増加している一般的な健康問題である。抗肥満薬は、肥満の人を助けるために処方される医薬品である。これらの医薬品は、空腹感を抑えたり、代謝を促進したり、食物からの脂肪の吸収を阻害したりすることで機能する。 この市場を牽引しているのは、肥満人口の増加、認知度の向上、市場への製品導入である。需要は、新薬開発のための研究活動や、市場プレイヤー間の合併、拡張、買収、提携を含む市場開発によって再び押し上げられる。 ダイナミクス 肥満人口の増加が抗肥満薬市場の成長を牽引 肥満人口の増加は、予測期間中に世界の抗肥満薬市場を押し上げると予想される。例えば、世界肥満連盟が発行したWorld Obesity Atlas 2022によると、2030年までに女性の5人に1人、男性の7人に1人を含む10億人以上が肥満とともに生活すると予測されている。 さらにWHOは2022年3月、世界で10億人以上が太りすぎであり、そのうち6億5千万人が成人、3億4千万人が青年、3千9百万人が小児であると発表した。同様にWHOは、2025年までにおよそ1億6700万人が太りすぎや肥満のために体力が低下すると評価している。 2023年3月、世界肥満連盟(WOF)は、2035年までに世界人口の半分を占める40億人以上が肥満になるとする報告書を発表した。さらに、世界肥満連盟が発表した「World Obesity Atlas 2023」によると、予防と治療基準が強化されなければ、過体重と肥満による多国間の経済効果は、2035年までに通年で4兆3,200億ドルに達すると予想されている。 抗肥満薬の研究活動の増加は、世界の抗肥満薬市場に成長機会をもたらすと期待される 抗肥満薬の研究活動の活発化は、今後数年間、世界の抗肥満薬市場に有望な成長機会をもたらすと期待されている。例えば、2022年6月、抗肥満薬の開発に従事する臨床段階のバイオ製薬会社であるInnovent Biologics (Suzhou) Co. Ltd.は、肥満治療のためのグルカゴン様ペプチド1受容体(GLP-1R)およびグルカゴン受容体(GCGR)デュアルアゴニストであるIBI362の中国における第II相臨床試験(NCT04904913)のトップライン結果を報告した。 薬剤コストの高さが予測期間中、世界の抗肥満薬市場を阻害すると推定される 抗肥満薬のコストが高いことが、予測期間における世界の抗肥満薬市場の成長を妨げると推定される。例えば、ウェゴビーの4週間コースの指標コストは1カ月当たり1,349ドルであるが、保険が適用される個人はそれ以下の金額で済む。ただし、体重が元に戻らないことを保証するために、生涯にわたって薬を服用し続けることが義務付けられている。 セグメント分析 世界の抗肥満薬市場は、作用機序、薬剤タイプ、投与経路、流通チャネル、地域に基づいてセグメント化される。 処方薬タイプが世界の抗肥満薬市場を支配すると予測される 処方薬タイプは、明確な規制当局からの製品認可の増加により、世界市場シェアの約57.8%を占めると予想されている。例えば、2021年11月、ノボ・ノルディスクは、欧州規制当局であるヒト用医薬品委員会(CHMP)が好意的な見解を示し、成人の肥満症における慢性的な体重管理のためのウェゴビーの商業化ライセンスを勧告したと報告した。 さらに、2022年6月、米国食品医薬品局は、年齢と性別で標準化したときの体格指数(BMI)が95パーセンタイル以上である過体重の12歳以上の小児患者を対象に、Qsymiaの体重一定化計画を適応症として追加承認した。Qsymiaによる低カロリー食とより効果的なワークアウトの併用が推奨される。 地理的普及率 北米は、この地域における肥満人口の増加により、2030年までに市場シェアの約38.3%を占めると推定される 北米地域では肥満人口が増加しており、2030年までに同地域が世界市場の約38.3%を占めると推定されている。例えば、Trust for America's Health(TFAH)の第19回肥満に関する年次報告書「State of Obesity 2022- Better Policies for a Healthier America(肥満の現状2022-より健康なアメリカのためのより良い政策)」によると、アメリカの成人の10人中4人が肥満であり、肥満率は全国的に上昇を続けている。 さらに、CDCが支援する高肥満プログラム(HOP2023)によると、欠陥のある食事と低学年の運動は一般的な体力に影響を与え、肥満と慢性疾患につながる実質的な脅威である。米国における肥満は、1億100万人(41.9%)の成人と1470万人(19.7%)の若者に影響を与え、年間医療費におよそ1470億ドルを投じている。 競争状況 抗肥満薬市場における世界の主要企業には、Eli Lilly and Company、Bayer AG、Bristol-Myers Squibb、Currax Pharmaceuticals LLC、F. Hoffmann-La Roche AG、GlaxoSmithKline PLC、Merck & Co.Inc.、Norgine BV、Novo Nordisk AS、Pfizer Inc.などがある。 COVID-19影響分析 ロシア・ウクライナ紛争分析 ロシアとウクライナの紛争は、この地域には主要な市場プレーヤーがいないことから、世界の抗肥満薬市場に中程度の影響を与えていると推測される。安全保障への配慮、移動手段の制限、サプライチェーンの損傷、住民の大量立ち退きなどにより、医療へのアクセスが大きな影響を受けている。また、基本的な材料の輸出入の重要性は、予測期間における世界の抗肥満薬市場の成長に若干の影響を与えると予想される。 作用機序別 - 末梢性作用薬 - 中枢作用薬 薬物タイプ別 - 処方薬 - 一般用医薬品 投与経路別 - 経口 - 静脈内/皮下 流通経路別 - 病院薬局 - 小売薬局 - オンライン薬局 地域別 - 北米 o 米国 o カナダ o メキシコ - ヨーロッパ o ドイツ イギリス o フランス o スペイン o イタリア o その他のヨーロッパ - 南アメリカ o ブラジル o アルゼンチン o その他の南米諸国 - アジア太平洋 o 中国 o インド o 日本 o オーストラリア o その他のアジア太平洋地域 - 中東およびアフリカ 主な進展 - 2022年10月、製薬会社イーライリリー・アンド・カンパニー(Eli Lilly and Company)は、成人の肥満症、または体重関連合併症を伴う過体重の治療薬として、ティルゼパチドの米国食品医薬品局(FDA)のファストトラック指定を取得した。 - 2022年1月、ノボ ノルディスクASは、肥満に対する独自の治療戦略を発見するため、冬眠する生物の代謝を制御する分子と経路を調査する新興企業Fauna Bioと提携した。 レポートを購入する理由 - 作用機序、薬剤タイプ、投与経路、流通チャネル、地域に基づく世界の抗肥満薬市場のセグメンテーションを可視化し、主要な商業資産とプレイヤーを理解する。 - トレンドと共同開発を分析することで商機を特定します。 - 全セグメントを網羅した多数の抗肥満薬市場レベルのデータポイントを収録したExcelデータシート。 - PDFレポートは、徹底的な定性的インタビューと詳細な調査後の包括的な分析で構成されています。 - すべての主要プレイヤーの主要製品で構成されるエクセルで利用可能な製品マッピング。 世界の抗肥満薬市場レポートは約53表、54図、195ページを提供します。 対象読者 - メーカー/バイヤー - 業界投資家/投資銀行家 - 研究専門家 - 新興企業 目次1. Methodology and Scope1.1. Research Methodology 1.2. Research Objective and Scope of the Report 2. Definition and Overview 3. Executive Summary 3.1. Snippet by Mechanism of Action 3.2. Snippet by Drug Type 3.3. Snippet by Route of Administration 3.4. Snippet by Distribution Channel 3.5. Snippet by Region 4. Dynamics 4.1. Impacting Factors 4.1.1. Drivers 4.1.1.1. Growing Obese Population 4.1.1.2. Market Developments 4.1.2. Restraints 4.1.2.1. High Drug Cost 4.1.3. Opportunity 4.1.3.1. Increasing Research 4.1.4. Impact Analysis 5. Industry Analysis 5.1. Porter’s 5 Forces Analysis 5.2. Supply Chain Analysis 5.3. Pricing Analysis 5.4. Regulatory Analysis 6. COVID-19 Analysis 6.1. Analysis of COVID-19 6.1.1. Scenario Before COVID-19 6.1.2. Scenario During COVID-19 6.1.3. Scenario Post COVID-19 6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19 6.3. Demand-Supply Spectrum 6.4. Government Initiatives Related to the Market During the Pandemic 6.5. Manufacturers’ Strategic Initiatives 6.6. Conclusion 7. By Mechanism of Action 7.1. Introduction 7.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Mechanism of Action 7.1.2. Market Attractiveness Index, By Mechanism of Action 7.2. Peripherally Acting Drugs* 7.2.1. Introduction 7.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 7.3. Centrally Acting Drugs 8. By Drug Type 8.1. Introduction 8.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Drug Type 8.1.2. Market Attractiveness Index, By Drug Type 8.2. Prescription Drugs* 8.2.1. Introduction 8.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 8.3. OTC Drugs 9. By Route of Administration 9.1. Introduction 9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Route of Administration 9.1.2. Market Attractiveness Index, By Route of Administration 9.2. Oral* 9.2.1. Introduction 9.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 9.3. Intravenous/Subcutaneous 10. By Distribution Channel 10.1. Introduction 10.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 10.1.2. Market Attractiveness Index, By Distribution Channel 10.2. Hospital Pharmacies* 10.2.1. Introduction 10.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 10.3. Retail Pharmacies 10.4. Online Pharmacies 11. By Region 11.1. Introduction 11.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region 11.1.2. Market Attractiveness Index, By Region 11.2. North America 11.2.1. Introduction 11.2.2. Key Region-Specific Dynamics 11.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Mechanism of Action 11.2.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Drug Type 11.2.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Route of Administration 11.2.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 11.2.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 11.2.7.1. The U.S. 11.2.7.2. Canada 11.2.7.3. Mexico 11.3. Europe 11.3.1. Introduction 11.3.2. Key Region-Specific Dynamics 11.3.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Mechanism of Action 11.3.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Drug Type 11.3.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Route of Administration 11.3.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 11.3.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 11.3.7.1. Germany 11.3.7.2. U.K. 11.3.7.3. France 11.3.7.4. Spain 11.3.7.5. Italy 11.3.7.6. Rest of Europe 11.4. South America 11.4.1. Introduction 11.4.2. Key Region-Specific Dynamics 11.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Mechanism of Action 11.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Drug Type 11.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Route of Administration 11.4.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 11.4.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 11.4.7.1. Brazil 11.4.7.2. Argentina 11.4.7.3. Rest of South America 11.5. Asia-Pacific 11.5.1. Introduction 11.5.2. Key Region-Specific Dynamics 11.5.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Mechanism of Action 11.5.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Drug Type 11.5.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Route of Administration 11.5.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 11.5.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 11.5.7.1. China 11.5.7.2. India 11.5.7.3. Japan Australia 11.5.7.4. Rest of Asia-Pacific 11.6. Middle East and Africa 11.6.1. Introduction 11.6.2. Key Region-Specific Dynamics 11.6.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Mechanism of Action 11.6.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Drug Type 11.6.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Route of Administration 11.6.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 12. Competitive Landscape 12.1. Competitive Scenario 12.2. Market Positioning/Share Analysis 12.3. Mergers and Acquisitions Analysis 13. Company Profiles 13.1. Eli Lilly and Company* 13.1.1. Company Overview 13.1.2. Product Portfolio and Description 13.1.3. Financial Overview 13.1.4. Key Developments 13.2. Bayer AG 13.3. Bristol-Myers Squibb 13.4. Currax Pharmaceuticals LLC 13.5. F. Hoffmann-La Roche AG 13.6. GlaxoSmithKline PLC 13.7. Merck & Co. Inc. 13.8. Norgine BV 13.9. Novo Nordisk AS 13.10. Pfizer Inc. LIST NOT EXHAUSTIVE 14. Appendix 14.1. About Us and Product 14.2. Contact Us
SummaryOverview Table of Contents1. Methodology and Scope1.1. Research Methodology 1.2. Research Objective and Scope of the Report 2. Definition and Overview 3. Executive Summary 3.1. Snippet by Mechanism of Action 3.2. Snippet by Drug Type 3.3. Snippet by Route of Administration 3.4. Snippet by Distribution Channel 3.5. Snippet by Region 4. Dynamics 4.1. Impacting Factors 4.1.1. Drivers 4.1.1.1. Growing Obese Population 4.1.1.2. Market Developments 4.1.2. Restraints 4.1.2.1. High Drug Cost 4.1.3. Opportunity 4.1.3.1. Increasing Research 4.1.4. Impact Analysis 5. Industry Analysis 5.1. Porter’s 5 Forces Analysis 5.2. Supply Chain Analysis 5.3. Pricing Analysis 5.4. Regulatory Analysis 6. COVID-19 Analysis 6.1. Analysis of COVID-19 6.1.1. Scenario Before COVID-19 6.1.2. Scenario During COVID-19 6.1.3. Scenario Post COVID-19 6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19 6.3. Demand-Supply Spectrum 6.4. Government Initiatives Related to the Market During the Pandemic 6.5. Manufacturers’ Strategic Initiatives 6.6. Conclusion 7. By Mechanism of Action 7.1. Introduction 7.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Mechanism of Action 7.1.2. Market Attractiveness Index, By Mechanism of Action 7.2. Peripherally Acting Drugs* 7.2.1. Introduction 7.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 7.3. Centrally Acting Drugs 8. By Drug Type 8.1. Introduction 8.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Drug Type 8.1.2. Market Attractiveness Index, By Drug Type 8.2. Prescription Drugs* 8.2.1. Introduction 8.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 8.3. OTC Drugs 9. By Route of Administration 9.1. Introduction 9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Route of Administration 9.1.2. Market Attractiveness Index, By Route of Administration 9.2. Oral* 9.2.1. Introduction 9.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 9.3. Intravenous/Subcutaneous 10. By Distribution Channel 10.1. Introduction 10.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 10.1.2. Market Attractiveness Index, By Distribution Channel 10.2. Hospital Pharmacies* 10.2.1. Introduction 10.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 10.3. Retail Pharmacies 10.4. Online Pharmacies 11. By Region 11.1. Introduction 11.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region 11.1.2. Market Attractiveness Index, By Region 11.2. North America 11.2.1. Introduction 11.2.2. Key Region-Specific Dynamics 11.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Mechanism of Action 11.2.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Drug Type 11.2.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Route of Administration 11.2.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 11.2.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 11.2.7.1. The U.S. 11.2.7.2. Canada 11.2.7.3. Mexico 11.3. Europe 11.3.1. Introduction 11.3.2. Key Region-Specific Dynamics 11.3.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Mechanism of Action 11.3.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Drug Type 11.3.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Route of Administration 11.3.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 11.3.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 11.3.7.1. Germany 11.3.7.2. U.K. 11.3.7.3. France 11.3.7.4. Spain 11.3.7.5. Italy 11.3.7.6. Rest of Europe 11.4. South America 11.4.1. Introduction 11.4.2. Key Region-Specific Dynamics 11.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Mechanism of Action 11.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Drug Type 11.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Route of Administration 11.4.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 11.4.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 11.4.7.1. Brazil 11.4.7.2. Argentina 11.4.7.3. Rest of South America 11.5. Asia-Pacific 11.5.1. Introduction 11.5.2. Key Region-Specific Dynamics 11.5.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Mechanism of Action 11.5.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Drug Type 11.5.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Route of Administration 11.5.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 11.5.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 11.5.7.1. China 11.5.7.2. India 11.5.7.3. Japan Australia 11.5.7.4. Rest of Asia-Pacific 11.6. Middle East and Africa 11.6.1. Introduction 11.6.2. Key Region-Specific Dynamics 11.6.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Mechanism of Action 11.6.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Drug Type 11.6.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Route of Administration 11.6.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 12. Competitive Landscape 12.1. Competitive Scenario 12.2. Market Positioning/Share Analysis 12.3. Mergers and Acquisitions Analysis 13. Company Profiles 13.1. Eli Lilly and Company* 13.1.1. Company Overview 13.1.2. Product Portfolio and Description 13.1.3. Financial Overview 13.1.4. Key Developments 13.2. Bayer AG 13.3. Bristol-Myers Squibb 13.4. Currax Pharmaceuticals LLC 13.5. F. Hoffmann-La Roche AG 13.6. GlaxoSmithKline PLC 13.7. Merck & Co. Inc. 13.8. Norgine BV 13.9. Novo Nordisk AS 13.10. Pfizer Inc. LIST NOT EXHAUSTIVE 14. Appendix 14.1. About Us and Product 14.2. Contact Us
ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。本レポートと同分野の最新刊レポート
DataM Intelligence社の分野での最新刊レポート
本レポートと同じKEY WORD()の最新刊レポート
よくあるご質問DataM Intelligence社はどのような調査会社ですか?DataM Intelligenceは世界および主要地域の広範な市場に関する調査レポートを出版しています。 もっと見る 調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
注文の手続きはどのようになっていますか?1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
お支払方法の方法はどのようになっていますか?納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
データリソース社はどのような会社ですか?当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
|
詳細検索
2024/11/22 10:26 155.52 円 163.34 円 198.56 円 |