アルツハイマー治療薬の世界市場 - 2023-2030Global Alzheimer Drugs Market - 2023-2030 市場概要 世界のアルツハイマー病治療薬市場は、2022年に39.7億米ドルに達し、2030年には77億米ドルに達することで有利な成長を目撃すると予測されている。世界のアルツハイマー病治療薬市場は、予測期間2023-20... もっと見る
サマリー市場概要世界のアルツハイマー病治療薬市場は、2022年に39.7億米ドルに達し、2030年には77億米ドルに達することで有利な成長を目撃すると予測されている。世界のアルツハイマー病治療薬市場は、予測期間2023-2030年にCAGR 8.7%を示すと予測されている。 アルツハイマー病治療薬の世界市場は、認知症を含む慢性疾患の有病率の増加、治療パイプラインの規模の拡大、診断と医薬品開発のためのバイオマーカーへの支出、早期発見のためのより高度な診断法の確立などの要因により拡大しています。 アルツハイマー型認知症治療薬市場の薬剤タイプは、ドネペジル、ガランタミン、リバスチグミン、メマンチンなどのアルツハイマー型認知症治療薬で構成されており、アルツハイマー型認知症治療薬市場のシェアを伸ばしている。これらの薬は、いくつかの行動や認知の問題を軽減または調整することができます。アルツハイマー型認知症治療薬の開発および各国における今後の医療承認もまた、市場成長への前向きな見通しを生み出している。 市場ダイナミクス 医薬品開発におけるバイオマーカーの使用と大規模なパイプラインがアルツハイマー病治療薬市場の成長を促進する。 医薬品開発には高いリスクが伴うが、バイオマーカーはそのリスクを軽減し、技術的な成功を高める実用的な手段である。アルツハイマー病に対する理解は急速に進んでおり、重要な生物学的事象が特定されつつある。脳画像、血液中あるいは脳脊髄液(CSF)中に見られるバイオマーカーは、時折これらの事象に付随することがある。 これらのバイオマーカーを医薬品開発プロセスの改善に活用することで、アルツハイマー病治療薬の創出に伴うリスクを低減できる可能性がある。その結果、アルツハイマー病治療薬の市場は、AD治療薬の開発におけるバイオマーカーの重要性の高まりによって牽引されている。 成長する研究開発とアルツハイマー病の有病率の上昇は、メーカーにとって有利な機会を創出する。 主要企業が最先端の技術改良のための研究開発能力に多額の投資を行っているため、市場機会は拡大している。市場に影響を与えるもう一つの傾向は、アルツハイマー治療に対する需要の高まりである。World Alzheimer Reportによると、現在、アルツハイマー病やそれに関連する認知症患者数は5,000万人で、2050年には1億5,200万人に増加すると予想されている。 さらにFDAは、記憶喪失、見当識障害、思考や推論の問題といったアルツハイマー病の認知的副作用を治療するために、コリンエステラーゼ阻害薬(アリセプト、エクセロン、ラザダイン)とメマンチン(ナメンダ)という2つの薬理学的クラスの使用を許可している。アルツハイマー病の診断と治療のための臨床試験がより多く実施されるようになり、その結果、市場は上昇するだろう。 後期治療薬の高い失敗率が市場の成長を妨げる しかしながら、アルツハイマー病治療薬の世界市場は、先進的な治療薬の法外な価格、後期段階における探索的候補薬の無力さ、貧困国におけるアルツハイマー病に関する知識の低さなどにより、予測期間中に制約を受ける可能性がある。 例えば、20222年11月、ロシュ・グループの一員であるジェネンテック社から、一般に早期アルツハイマー病と呼ばれるアルツハイマー型認知症および軽度アルツハイマー型認知症に起因する軽度認知障害(MCI)患者を対象としたガンテネルマブの第III相試験であるGRADUATE IおよびIIの結果が発表された。臨床的低下を減少させるという研究の主目的は達成されなかった。 COVID-19影響分析 COVID-19の分析には、Pricing Dynamics(パンデミック中およびパンデミック後の価格変動を含み、COVID以前のシナリオと比較評価)、Demand-Supply Spectrum(取引制限、ロックダウン、およびその後の問題による需要と供給のシフト)、Government Initiatives(政府機関による市場、産業、セクターの再活性化への取り組み)、Manufacturers Strategic Initiativesに加えて、Pre-COVID Scenario、COVID Scenario、Post-COVID Scenarioが含まれる。 ロシア・ウクライナ紛争の影響分析 ロシアとウクライナの紛争は、この地域の主要な市場プレーヤーの数が少ないため、世界のアルツハイマー病治療薬市場に与える影響は低いと推定される。しかし、原材料の輸出入の影響は、予測期間中、世界のアルツハイマー病治療薬市場の成長にほとんど影響を与えないと予想される。 セグメント分析 アルツハイマー型認知症治療薬の世界市場は、薬剤の種類、流通チャネル、地域に基づいてセグメント化されます。 流通チャネル別では、病院薬局が市場シェアの40.1%を占める。入院患者の増加 病院薬局の目標は、患者の投薬管理を常に維持し、想像しうる最大限のレベルにまで改善することである。病院やその他の医療施設における医薬品の使用量を管理することは、病院薬局の主な責務である。その目標のひとつは、医薬品の処方、調達、配布、管理、見直しを通じて、患者の転帰を向上させることです。 病院薬局は、患者に処方箋の飲み方を教えたり、緊急時に処方箋を渡したり、がん患者のような専門的な医療を助けたりするなどの利点があるため、需要が増加すると考えられます。 必要であれば、病院薬局は用法・用量の変更や薬剤の変更を支援することができる。患者が使用できる薬の処方(注射、坐薬、点鼻薬など)を見つけ、容器を簡単に見たり、開けたりできるようにする。したがって、上記の要因は、病院薬局が最大の市場株主になることを証明している。 地理的分析 北米が市場シェアの約39.2%を占めているのは、大手メーカーの存在感が強く、技術進歩が進んでいるためである。 北米ではアルツハイマー型認知症治療薬の需要が高まっているため、メーカーはこの地域で事業を拡大するチャンスがある。この地域には多くの生産者と供給者がおり、急速な経済発展によりアルツハイマー型認知症治療薬の工業生産が増加し、需要が増加している。 北米には多くの生産者と供給者がおり、この地域の急速な経済発展の結果として、工業生産が増加し、アルツハイマー病治療薬のアプリケーションの需要を煽っている。認知症やアルツハイマーの患者に使用する新製品の発売が増加し、市場の成長を促進する。 また、技術的進歩、規制当局の承認、新製品発売の増加も成長の原動力となっている。研究者は、バイオマーカーのようなアルツハイマーのための治療アプローチの様々な種類をより認識するようになってきており、この地域における市場の拡大につながる。これらの要因は、北米の優位性を示しています。 競合の状況 アルツハイマー型認知症治療薬市場における世界の主要企業には、F. Hoffmann-La Roche、Merck & Co.、Novartis AG、Pfizer Inc.、Eli Lily and Co.、Biogen Inc.、Johnson & Johnson、AbbVie、Siemens Healthineers、Lupinなどがあります。 レポートを購入する理由 - 薬剤の種類、流通チャネル、地域に基づく世界のアルツハイマー病治療薬市場のセグメンテーションを視覚化し、主要な商業資産とプレイヤーを理解する。 - トレンドと共同開発の分析による商機の特定 - アルツハイマー型認知症治療薬市場レベルの全セグメントを網羅した多数のデータを収録したエクセルデータシート。 - PDFレポートは、徹底的な定性的インタビューと綿密な調査の後の包括的な分析で構成されています。 - 主要企業の主要製品で構成された製品マッピング(Excel)。 世界のアルツハイマー病治療薬市場レポートは、約53の表、54の図と195ページを提供します。 2023年ターゲットオーディエンス - メーカー/バイヤー - 業界投資家/投資銀行家 - 研究専門家 - 新興企業 目次1. Methodology and Scope1.1. Research Methodology 1.2. Research Objective and Scope of the Report 2. Definition and Overview 3. Executive Summary 3.1. Snippet by Drugs Type 3.2. Snippet by Distribution Channel 3.3. Snippet by Region 4. Dynamics 4.1. Impacting Factors 4.1.1. Drivers 4.1.1.1. Use of biomarkers in drug development and large pipeline 4.1.1.2. Large number of drugs in pipeline 4.1.2. Restraints 4.1.2.1. High failure rates of late-stage drugs 4.1.3. Opportunity 4.1.3.1. Growing research and development and rising prevalance of Alzheimer 4.1.4. Impact Analysis 5. Industry Analysis 5.1. Porter's 5 Forces Analysis 5.2. Supply Chain Analysis 5.3. Pricing Analysis 5.4. Regulatory Analysis 6. COVID-19 Analysis 6.1. Analysis of COVID-19 6.1.1. Scenario Before COVID-19 6.1.2. Scenario During COVID-19 6.1.3. Post COVID-19 & Future Scenario 6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19 6.3. Demand-Supply Spectrum 6.4. Government Initiatives Related to the Market During the Pandemic 6.5. Manufacturers’ Strategic Initiatives 6.6. Conclusion 7. By Drugs Type 7.1. Introduction 7.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Drugs Type 7.1.2. Market Attractiveness Index, By Drugs Type 7.2. Donepezil * 7.2.1. Introduction 7.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 7.3. Galantamine 7.4. Rivastigmine 7.5. Memantine 7.6. Others 8. By Distribution Channel 8.1. Introduction 8.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 8.1.2. Market Attractiveness Index, By Distribution Channel 8.2. Hospital Pharmacy * 8.2.1. Introduction 8.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 8.3. Retail Pharmacy 8.4. Online Pharmacy 9. By Region 9.1. Introduction 9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region 9.1.2. Market Attractiveness Index, By Region 9.2. North America 9.2.1. Introduction 9.2.2. Key Region-Specific Dynamics 9.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Drugs Type 9.2.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 9.2.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 9.2.5.1. The U.S. 9.2.5.2. Canada 9.2.5.3. Mexico 9.3. Europe 9.3.1. Introduction 9.3.2. Key Region-Specific Dynamics 9.3.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Drugs Type 9.3.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 9.3.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 9.3.5.1. Germany 9.3.5.2. The U.K. 9.3.5.3. France 9.3.5.4. Italy 9.3.5.5. Spain 9.3.5.6. Rest of Europe 9.4. South America 9.4.1. Introduction 9.4.2. Key Region-Specific Dynamics 9.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Drugs Type 9.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 9.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 9.4.5.1. Brazil 9.4.5.2. Argentina 9.4.5.3. Rest of South America 9.5. Asia-Pacific 9.5.1. Introduction 9.5.2. Key Region-Specific Dynamics 9.5.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Drugs Type 9.5.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 9.5.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 9.5.5.1. China 9.5.5.2. India 9.5.5.3. Japan Australia 9.5.5.4. Rest of Asia-Pacific 9.6. Middle East and Africa 9.6.1. Introduction 9.6.2. Key Region-Specific Dynamics 9.6.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Drugs Type 9.6.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 10. Competitive Landscape 10.1. Competitive Scenario 10.2. Market Positioning/Share Analysis 10.3. Mergers and Acquisitions Analysis 11. Company Profiles 11.1. F. Hoffmann-La Roche * 11.1.1. Company Overview 11.1.2. Drugs Type Portfolio and Description 11.1.3. Financial Overview 11.1.4. Key Developments 11.2. Novartis AG 11.3. Merck & Co. 11.4. Pfizer Inc. 11.5. Eli Lily and Co. 11.6. Biogen Inc. 11.7. Johnson & Johnson 11.8. Lupin 11.9. AbbVie Inc. 11.10. Siemens Healthineers LIST NOT EXHAUSTIVE 12. Appendix 12.1. About Us and Services 12.2. Contact Us
SummaryMarket Overview Table of Contents1. Methodology and Scope1.1. Research Methodology 1.2. Research Objective and Scope of the Report 2. Definition and Overview 3. Executive Summary 3.1. Snippet by Drugs Type 3.2. Snippet by Distribution Channel 3.3. Snippet by Region 4. Dynamics 4.1. Impacting Factors 4.1.1. Drivers 4.1.1.1. Use of biomarkers in drug development and large pipeline 4.1.1.2. Large number of drugs in pipeline 4.1.2. Restraints 4.1.2.1. High failure rates of late-stage drugs 4.1.3. Opportunity 4.1.3.1. Growing research and development and rising prevalance of Alzheimer 4.1.4. Impact Analysis 5. Industry Analysis 5.1. Porter's 5 Forces Analysis 5.2. Supply Chain Analysis 5.3. Pricing Analysis 5.4. Regulatory Analysis 6. COVID-19 Analysis 6.1. Analysis of COVID-19 6.1.1. Scenario Before COVID-19 6.1.2. Scenario During COVID-19 6.1.3. Post COVID-19 & Future Scenario 6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19 6.3. Demand-Supply Spectrum 6.4. Government Initiatives Related to the Market During the Pandemic 6.5. Manufacturers’ Strategic Initiatives 6.6. Conclusion 7. By Drugs Type 7.1. Introduction 7.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Drugs Type 7.1.2. Market Attractiveness Index, By Drugs Type 7.2. Donepezil * 7.2.1. Introduction 7.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 7.3. Galantamine 7.4. Rivastigmine 7.5. Memantine 7.6. Others 8. By Distribution Channel 8.1. Introduction 8.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 8.1.2. Market Attractiveness Index, By Distribution Channel 8.2. Hospital Pharmacy * 8.2.1. Introduction 8.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 8.3. Retail Pharmacy 8.4. Online Pharmacy 9. By Region 9.1. Introduction 9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region 9.1.2. Market Attractiveness Index, By Region 9.2. North America 9.2.1. Introduction 9.2.2. Key Region-Specific Dynamics 9.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Drugs Type 9.2.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 9.2.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 9.2.5.1. The U.S. 9.2.5.2. Canada 9.2.5.3. Mexico 9.3. Europe 9.3.1. Introduction 9.3.2. Key Region-Specific Dynamics 9.3.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Drugs Type 9.3.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 9.3.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 9.3.5.1. Germany 9.3.5.2. The U.K. 9.3.5.3. France 9.3.5.4. Italy 9.3.5.5. Spain 9.3.5.6. Rest of Europe 9.4. South America 9.4.1. Introduction 9.4.2. Key Region-Specific Dynamics 9.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Drugs Type 9.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 9.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 9.4.5.1. Brazil 9.4.5.2. Argentina 9.4.5.3. Rest of South America 9.5. Asia-Pacific 9.5.1. Introduction 9.5.2. Key Region-Specific Dynamics 9.5.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Drugs Type 9.5.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 9.5.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 9.5.5.1. China 9.5.5.2. India 9.5.5.3. Japan Australia 9.5.5.4. Rest of Asia-Pacific 9.6. Middle East and Africa 9.6.1. Introduction 9.6.2. Key Region-Specific Dynamics 9.6.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Drugs Type 9.6.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 10. Competitive Landscape 10.1. Competitive Scenario 10.2. Market Positioning/Share Analysis 10.3. Mergers and Acquisitions Analysis 11. Company Profiles 11.1. F. Hoffmann-La Roche * 11.1.1. Company Overview 11.1.2. Drugs Type Portfolio and Description 11.1.3. Financial Overview 11.1.4. Key Developments 11.2. Novartis AG 11.3. Merck & Co. 11.4. Pfizer Inc. 11.5. Eli Lily and Co. 11.6. Biogen Inc. 11.7. Johnson & Johnson 11.8. Lupin 11.9. AbbVie Inc. 11.10. Siemens Healthineers LIST NOT EXHAUSTIVE 12. Appendix 12.1. About Us and Services 12.2. Contact Us
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