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アルツハイマー治療薬の世界市場 - 2023-2030


Global Alzheimer Drugs Market - 2023-2030

市場概要 世界のアルツハイマー病治療薬市場は、2022年に39.7億米ドルに達し、2030年には77億米ドルに達することで有利な成長を目撃すると予測されている。世界のアルツハイマー病治療薬市場は、予測期間2023-20... もっと見る

 

 

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2023年10月16日 US$4,350
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サマリー

市場概要
世界のアルツハイマー病治療薬市場は、2022年に39.7億米ドルに達し、2030年には77億米ドルに達することで有利な成長を目撃すると予測されている。世界のアルツハイマー病治療薬市場は、予測期間2023-2030年にCAGR 8.7%を示すと予測されている。
アルツハイマー病治療薬の世界市場は、認知症を含む慢性疾患の有病率の増加、治療パイプラインの規模の拡大、診断と医薬品開発のためのバイオマーカーへの支出、早期発見のためのより高度な診断法の確立などの要因により拡大しています。
アルツハイマー型認知症治療薬市場の薬剤タイプは、ドネペジル、ガランタミン、リバスチグミン、メマンチンなどのアルツハイマー型認知症治療薬で構成されており、アルツハイマー型認知症治療薬市場のシェアを伸ばしている。これらの薬は、いくつかの行動や認知の問題を軽減または調整することができます。アルツハイマー型認知症治療薬の開発および各国における今後の医療承認もまた、市場成長への前向きな見通しを生み出している。
市場ダイナミクス
医薬品開発におけるバイオマーカーの使用と大規模なパイプラインがアルツハイマー病治療薬市場の成長を促進する。
医薬品開発には高いリスクが伴うが、バイオマーカーはそのリスクを軽減し、技術的な成功を高める実用的な手段である。アルツハイマー病に対する理解は急速に進んでおり、重要な生物学的事象が特定されつつある。脳画像、血液中あるいは脳脊髄液(CSF)中に見られるバイオマーカーは、時折これらの事象に付随することがある。
これらのバイオマーカーを医薬品開発プロセスの改善に活用することで、アルツハイマー病治療薬の創出に伴うリスクを低減できる可能性がある。その結果、アルツハイマー病治療薬の市場は、AD治療薬の開発におけるバイオマーカーの重要性の高まりによって牽引されている。
成長する研究開発とアルツハイマー病の有病率の上昇は、メーカーにとって有利な機会を創出する。
主要企業が最先端の技術改良のための研究開発能力に多額の投資を行っているため、市場機会は拡大している。市場に影響を与えるもう一つの傾向は、アルツハイマー治療に対する需要の高まりである。World Alzheimer Reportによると、現在、アルツハイマー病やそれに関連する認知症患者数は5,000万人で、2050年には1億5,200万人に増加すると予想されている。
さらにFDAは、記憶喪失、見当識障害、思考や推論の問題といったアルツハイマー病の認知的副作用を治療するために、コリンエステラーゼ阻害薬(アリセプト、エクセロン、ラザダイン)とメマンチン(ナメンダ)という2つの薬理学的クラスの使用を許可している。アルツハイマー病の診断と治療のための臨床試験がより多く実施されるようになり、その結果、市場は上昇するだろう。
後期治療薬の高い失敗率が市場の成長を妨げる
しかしながら、アルツハイマー病治療薬の世界市場は、先進的な治療薬の法外な価格、後期段階における探索的候補薬の無力さ、貧困国におけるアルツハイマー病に関する知識の低さなどにより、予測期間中に制約を受ける可能性がある。
例えば、20222年11月、ロシュ・グループの一員であるジェネンテック社から、一般に早期アルツハイマー病と呼ばれるアルツハイマー型認知症および軽度アルツハイマー型認知症に起因する軽度認知障害(MCI)患者を対象としたガンテネルマブの第III相試験であるGRADUATE IおよびIIの結果が発表された。臨床的低下を減少させるという研究の主目的は達成されなかった。
COVID-19影響分析
COVID-19の分析には、Pricing Dynamics(パンデミック中およびパンデミック後の価格変動を含み、COVID以前のシナリオと比較評価)、Demand-Supply Spectrum(取引制限、ロックダウン、およびその後の問題による需要と供給のシフト)、Government Initiatives(政府機関による市場、産業、セクターの再活性化への取り組み)、Manufacturers Strategic Initiativesに加えて、Pre-COVID Scenario、COVID Scenario、Post-COVID Scenarioが含まれる。
ロシア・ウクライナ紛争の影響分析
ロシアとウクライナの紛争は、この地域の主要な市場プレーヤーの数が少ないため、世界のアルツハイマー病治療薬市場に与える影響は低いと推定される。しかし、原材料の輸出入の影響は、予測期間中、世界のアルツハイマー病治療薬市場の成長にほとんど影響を与えないと予想される。
セグメント分析
アルツハイマー型認知症治療薬の世界市場は、薬剤の種類、流通チャネル、地域に基づいてセグメント化されます。
流通チャネル別では、病院薬局が市場シェアの40.1%を占める。入院患者の増加
病院薬局の目標は、患者の投薬管理を常に維持し、想像しうる最大限のレベルにまで改善することである。病院やその他の医療施設における医薬品の使用量を管理することは、病院薬局の主な責務である。その目標のひとつは、医薬品の処方、調達、配布、管理、見直しを通じて、患者の転帰を向上させることです。
病院薬局は、患者に処方箋の飲み方を教えたり、緊急時に処方箋を渡したり、がん患者のような専門的な医療を助けたりするなどの利点があるため、需要が増加すると考えられます。
必要であれば、病院薬局は用法・用量の変更や薬剤の変更を支援することができる。患者が使用できる薬の処方(注射、坐薬、点鼻薬など)を見つけ、容器を簡単に見たり、開けたりできるようにする。したがって、上記の要因は、病院薬局が最大の市場株主になることを証明している。
地理的分析
北米が市場シェアの約39.2%を占めているのは、大手メーカーの存在感が強く、技術進歩が進んでいるためである。
北米ではアルツハイマー型認知症治療薬の需要が高まっているため、メーカーはこの地域で事業を拡大するチャンスがある。この地域には多くの生産者と供給者がおり、急速な経済発展によりアルツハイマー型認知症治療薬の工業生産が増加し、需要が増加している。
北米には多くの生産者と供給者がおり、この地域の急速な経済発展の結果として、工業生産が増加し、アルツハイマー病治療薬のアプリケーションの需要を煽っている。認知症やアルツハイマーの患者に使用する新製品の発売が増加し、市場の成長を促進する。
また、技術的進歩、規制当局の承認、新製品発売の増加も成長の原動力となっている。研究者は、バイオマーカーのようなアルツハイマーのための治療アプローチの様々な種類をより認識するようになってきており、この地域における市場の拡大につながる。これらの要因は、北米の優位性を示しています。
競合の状況
アルツハイマー型認知症治療薬市場における世界の主要企業には、F. Hoffmann-La Roche、Merck & Co.、Novartis AG、Pfizer Inc.、Eli Lily and Co.、Biogen Inc.、Johnson & Johnson、AbbVie、Siemens Healthineers、Lupinなどがあります。
レポートを購入する理由
- 薬剤の種類、流通チャネル、地域に基づく世界のアルツハイマー病治療薬市場のセグメンテーションを視覚化し、主要な商業資産とプレイヤーを理解する。
- トレンドと共同開発の分析による商機の特定
- アルツハイマー型認知症治療薬市場レベルの全セグメントを網羅した多数のデータを収録したエクセルデータシート。
- PDFレポートは、徹底的な定性的インタビューと綿密な調査の後の包括的な分析で構成されています。
- 主要企業の主要製品で構成された製品マッピング(Excel)。
世界のアルツハイマー病治療薬市場レポートは、約53の表、54の図と195ページを提供します。
2023年ターゲットオーディエンス
- メーカー/バイヤー
- 業界投資家/投資銀行家
- 研究専門家
- 新興企業

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目次

1. Methodology and Scope
1.1. Research Methodology
1.2. Research Objective and Scope of the Report
2. Definition and Overview
3. Executive Summary
3.1. Snippet by Drugs Type
3.2. Snippet by Distribution Channel
3.3. Snippet by Region
4. Dynamics
4.1. Impacting Factors
4.1.1. Drivers
4.1.1.1. Use of biomarkers in drug development and large pipeline
4.1.1.2. Large number of drugs in pipeline
4.1.2. Restraints
4.1.2.1. High failure rates of late-stage drugs
4.1.3. Opportunity
4.1.3.1. Growing research and development and rising prevalance of Alzheimer
4.1.4. Impact Analysis
5. Industry Analysis
5.1. Porter's 5 Forces Analysis
5.2. Supply Chain Analysis
5.3. Pricing Analysis
5.4. Regulatory Analysis
6. COVID-19 Analysis
6.1. Analysis of COVID-19
6.1.1. Scenario Before COVID-19
6.1.2. Scenario During COVID-19
6.1.3. Post COVID-19 & Future Scenario
6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19
6.3. Demand-Supply Spectrum
6.4. Government Initiatives Related to the Market During the Pandemic
6.5. Manufacturers’ Strategic Initiatives
6.6. Conclusion
7. By Drugs Type
7.1. Introduction
7.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Drugs Type
7.1.2. Market Attractiveness Index, By Drugs Type
7.2. Donepezil *
7.2.1. Introduction
7.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
7.3. Galantamine
7.4. Rivastigmine
7.5. Memantine
7.6. Others
8. By Distribution Channel
8.1. Introduction
8.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
8.1.2. Market Attractiveness Index, By Distribution Channel
8.2. Hospital Pharmacy *
8.2.1. Introduction
8.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
8.3. Retail Pharmacy
8.4. Online Pharmacy
9. By Region
9.1. Introduction
9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region
9.1.2. Market Attractiveness Index, By Region
9.2. North America
9.2.1. Introduction
9.2.2. Key Region-Specific Dynamics
9.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Drugs Type
9.2.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
9.2.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
9.2.5.1. The U.S.
9.2.5.2. Canada
9.2.5.3. Mexico
9.3. Europe
9.3.1. Introduction
9.3.2. Key Region-Specific Dynamics
9.3.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Drugs Type
9.3.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
9.3.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
9.3.5.1. Germany
9.3.5.2. The U.K.
9.3.5.3. France
9.3.5.4. Italy
9.3.5.5. Spain
9.3.5.6. Rest of Europe
9.4. South America
9.4.1. Introduction
9.4.2. Key Region-Specific Dynamics
9.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Drugs Type
9.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
9.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
9.4.5.1. Brazil
9.4.5.2. Argentina
9.4.5.3. Rest of South America
9.5. Asia-Pacific
9.5.1. Introduction
9.5.2. Key Region-Specific Dynamics
9.5.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Drugs Type
9.5.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
9.5.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
9.5.5.1. China
9.5.5.2. India
9.5.5.3. Japan
Australia
9.5.5.4. Rest of Asia-Pacific
9.6. Middle East and Africa
9.6.1. Introduction
9.6.2. Key Region-Specific Dynamics
9.6.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Drugs Type
9.6.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
10. Competitive Landscape
10.1. Competitive Scenario
10.2. Market Positioning/Share Analysis
10.3. Mergers and Acquisitions Analysis
11. Company Profiles
11.1. F. Hoffmann-La Roche *
11.1.1. Company Overview
11.1.2. Drugs Type Portfolio and Description
11.1.3. Financial Overview
11.1.4. Key Developments
11.2. Novartis AG
11.3. Merck & Co.
11.4. Pfizer Inc.
11.5. Eli Lily and Co.
11.6. Biogen Inc.
11.7. Johnson & Johnson
11.8. Lupin
11.9. AbbVie Inc.
11.10. Siemens Healthineers
LIST NOT EXHAUSTIVE
12. Appendix
12.1. About Us and Services
12.2. Contact Us

 

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Summary

Market Overview
The Global Alzheimer Drugs Market reached US$ 3.97 billion in 2022 and is projected to witness lucrative growth by reaching up to US$ 7.7 billion by 2030. The global alzheimer drugs market is expected to exhibit a CAGR of 8.7% during the forecast period 2023-2030.
The global market for Alzheimer's medications is expanding due to factors including the increasing prevalence of chronic diseases, including dementia, the growing size of the therapeutic pipeline, expenditures in biomarkers for diagnosis and drug development, and the creation of more sophisticated diagnostics for early detection.
The Alzheimer drugs market's drug type scope comprises Alzheimer drugs like donepezil, galantamine, rivastigmine, memantine and others, which has increased the market share for Alzheimer drugs type. These medications could lessen or regulate some behavioral and cognitive issues. Alzheimer’s drugs developments and upcoming medical approvals across countries are also creating a positive outlook for market growth.
Market Dynamics
Use of Biomarkers in Drug Development and Large Pipeline Drive the Growth of the Alzheimer Drugs Market.
The risk involved in creating medication is high, and biomarkers present a practical means of reducing the risk and enhancing technical success. The understanding of Alzheimer is rapidly developing, and important biological events are now being identified. Biomarkers that can be seen by brain imaging, in the blood or in the cerebrospinal fluid (CSF) may occasionally accompany these occurrences.
By utilizing these biomarkers to improve the drug development process, it may be possible to reduce the risk associated with the creation of Alzheimer therapies. As a result, the market for Alzheimer’s pharmaceuticals is being driven by the increasing significance of biomarkers in developing AD therapies.
Growing Research and Development and Rising Prevalence of Alzheimer Creates Lucrative Opportunities for Manufacturers.
Due to key players' significant investments in research and development capabilities for cutting-edge technical improvements, there is a developing market opportunity. Another trend influencing the market is the growing demand for Alzheimer treatment. According to the World Alzheimer Report, there are currently 50 million people living with Alzheimer’s disease or related dementia, and by 2050, that number is expected to rise to 152 million.
Additionally, the FDA has authorized the use of two pharmacological classes, cholinesterase inhibitors (Aricept, Exelon, Razadyne), and memantine (Namenda), to treat the cognitive side effects of Alzheimer’s disease, such as memory loss, disorientation, and problems with thinking and reasoning. With more clinical trials being conducted for the diagnosis and treatment of Alzheimer’s, the market will rise as a result.
High failure Rates of Late-Stage Drugs will Hamper the Growth of the Market
The global marketplace for Alzheimer’s drugs, however, may be constrained over the projected period due to the prohibitive prices of advanced medications, the inability of exploratory candidates during the latter stages, and the low level of knowledge of Alzheimer’s disease in poor countries.
For instance, in November 20222, results from the GRADUATE I and II Phase III studies investigating gantenerumab in patients with mild cognitive impairment (MCI) owing to Alzheimer’s and mild Alzheimer’s dementia, generally known as early Alzheimer’s disease, were released by Genentech, a member of the Roche Group. The research' main goal of decreasing clinical decline was not achieved.
COVID-19 Impact Analysis
The COVID-19 Analysis includes the Pre-COVID Scenario, COVID Scenario, and Post-COVID Scenario in addition to Pricing Dynamics (Including pricing change during and after the pandemic evaluating it with pre-COVID scenarios), Demand-Supply Spectrum (Shift in demand and supply due to trading restrictions, lockdown, and afterward issues), Government Initiatives (Initiatives to reactivate a market, industry, or sector by Government Bodies), and Manufacturers Strategic Initiatives.
Russia-Ukraine War Impact Analysis
The Russia-Ukraine conflict is estimated to have a low impact on the global alzheimer drugs market, owing to the low number of key market players in this region. However, the impact of the import and export of raw materials is expected to have little influence over the global alzheimer drugs market growth over the forecast period.
Segment Analysis
The Global Alzheimer Drugs Market is segmented based on drug type, distribution channel and region.
Hospital Pharmacy from the Distribution Channel Segment Accounts for 40.1% of Market Share. Owing to Rising Hospital Admissions
The goal of hospital pharmacy is to constantly maintain and improve patient medication administration to the greatest levels imaginable. Controlling the usage of pharmaceuticals in hospitals and other medical facilities is the main responsibility of hospital pharmacies. One of the goals is to enhance patient outcomes through the prescription, procurement, distribution, management, and review of medications.
Hospital pharmacies will see an increase in demand thanks to benefits including teaching patients how to take their prescriptions, giving them in an emergency, and aiding with specialized medical treatment, like for cancer patients.
If necessary, the hospital pharmacy can assist with modifying dosages or altering drugs. Finding medicine formulations that the patient can use (such as injections, suppositories, and nasal sprays), and making sure the container can be read and opened with ease. identifying potential health issues unrelated to dementia. Hence above-mentioned factors prove that hospital pharmacies will be the largest market shareholder.
Geographical Analysis
North America accounted for approximately 39.2% of the market share due to major players’ strong presence and increasing technological advancements.
Manufacturers have chances to expand their operations in this region because of the rising demand for Alzheimer drugs for advancements in North America. The area has many producers and suppliers, and its rapid economic development has raised industrial production of Alzheimer drugs, increasing demand.
North America has a large number of producers and suppliers, and as a result of the swift economic development of the area, industrial production has increased, fueling the demand of Alzheimer drugs applications. Rising new product launches for using in patients with dementia or Alzheimer will drive the market growth.
Growth is also fueled by rising technological advancements, regulatory approvals and novel product launches. Researchers are becoming more aware of various kinds of treatment approaches for Alzheimer such as biomarkers, leading to the expansion of the market in this region. These factors shows the dominance of North America.
Competitive Landscape
The major global players in the alzheimer drugs market include F. Hoffmann-La Roche, Merck & Co., Novartis AG, Pfizer Inc., Eli Lily and Co., Biogen Inc., Johnson & Johnson, AbbVie, Siemens Healthineers and Lupin among others.
Why Purchase the Report?
• To visualize the Global Alzheimer Drugs Market segmentation based on drugs type, distribution channel and region and understand key commercial assets and players.
• Identify commercial opportunities by analyzing trends and co-development.
• Excel data sheet with numerous data points of Alzheimer drugs market-level with all segments.
• PDF report consists of a comprehensive analysis after exhaustive qualitative interviews and an in-depth study.
• Product mapping available as Excel consisting of key products of all the major players.
The Global Alzheimer Drugs Market Report Would Provide Approximately 53 Tables, 54 Figures And 195 Pages.
Target Audience 2023
• Manufacturers/ Buyers
• Industry Investors/Investment Bankers
• Research Professionals
• Emerging Companies



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Table of Contents

1. Methodology and Scope
1.1. Research Methodology
1.2. Research Objective and Scope of the Report
2. Definition and Overview
3. Executive Summary
3.1. Snippet by Drugs Type
3.2. Snippet by Distribution Channel
3.3. Snippet by Region
4. Dynamics
4.1. Impacting Factors
4.1.1. Drivers
4.1.1.1. Use of biomarkers in drug development and large pipeline
4.1.1.2. Large number of drugs in pipeline
4.1.2. Restraints
4.1.2.1. High failure rates of late-stage drugs
4.1.3. Opportunity
4.1.3.1. Growing research and development and rising prevalance of Alzheimer
4.1.4. Impact Analysis
5. Industry Analysis
5.1. Porter's 5 Forces Analysis
5.2. Supply Chain Analysis
5.3. Pricing Analysis
5.4. Regulatory Analysis
6. COVID-19 Analysis
6.1. Analysis of COVID-19
6.1.1. Scenario Before COVID-19
6.1.2. Scenario During COVID-19
6.1.3. Post COVID-19 & Future Scenario
6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19
6.3. Demand-Supply Spectrum
6.4. Government Initiatives Related to the Market During the Pandemic
6.5. Manufacturers’ Strategic Initiatives
6.6. Conclusion
7. By Drugs Type
7.1. Introduction
7.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Drugs Type
7.1.2. Market Attractiveness Index, By Drugs Type
7.2. Donepezil *
7.2.1. Introduction
7.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
7.3. Galantamine
7.4. Rivastigmine
7.5. Memantine
7.6. Others
8. By Distribution Channel
8.1. Introduction
8.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
8.1.2. Market Attractiveness Index, By Distribution Channel
8.2. Hospital Pharmacy *
8.2.1. Introduction
8.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
8.3. Retail Pharmacy
8.4. Online Pharmacy
9. By Region
9.1. Introduction
9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region
9.1.2. Market Attractiveness Index, By Region
9.2. North America
9.2.1. Introduction
9.2.2. Key Region-Specific Dynamics
9.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Drugs Type
9.2.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
9.2.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
9.2.5.1. The U.S.
9.2.5.2. Canada
9.2.5.3. Mexico
9.3. Europe
9.3.1. Introduction
9.3.2. Key Region-Specific Dynamics
9.3.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Drugs Type
9.3.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
9.3.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
9.3.5.1. Germany
9.3.5.2. The U.K.
9.3.5.3. France
9.3.5.4. Italy
9.3.5.5. Spain
9.3.5.6. Rest of Europe
9.4. South America
9.4.1. Introduction
9.4.2. Key Region-Specific Dynamics
9.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Drugs Type
9.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
9.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
9.4.5.1. Brazil
9.4.5.2. Argentina
9.4.5.3. Rest of South America
9.5. Asia-Pacific
9.5.1. Introduction
9.5.2. Key Region-Specific Dynamics
9.5.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Drugs Type
9.5.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
9.5.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
9.5.5.1. China
9.5.5.2. India
9.5.5.3. Japan
Australia
9.5.5.4. Rest of Asia-Pacific
9.6. Middle East and Africa
9.6.1. Introduction
9.6.2. Key Region-Specific Dynamics
9.6.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Drugs Type
9.6.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
10. Competitive Landscape
10.1. Competitive Scenario
10.2. Market Positioning/Share Analysis
10.3. Mergers and Acquisitions Analysis
11. Company Profiles
11.1. F. Hoffmann-La Roche *
11.1.1. Company Overview
11.1.2. Drugs Type Portfolio and Description
11.1.3. Financial Overview
11.1.4. Key Developments
11.2. Novartis AG
11.3. Merck & Co.
11.4. Pfizer Inc.
11.5. Eli Lily and Co.
11.6. Biogen Inc.
11.7. Johnson & Johnson
11.8. Lupin
11.9. AbbVie Inc.
11.10. Siemens Healthineers
LIST NOT EXHAUSTIVE
12. Appendix
12.1. About Us and Services
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