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東南アジアのエクスプレスデリバリー市場:仕向け地別(国内、国際)、用途別(BtoC、BtoB)、地域別(インドネシア、タイ、ベトナム、フィリピン、マレーシア、シンガポール)、COVID-19のインパクト分析による規模と2029年までの予測分析


South East Asia Express Delivery Market: Analysis By Destination (Domestic and International), By Application (Business to Consumer and Business to Business), By Region (Indonesia, Thailand, Vietnam, Philippines, Malaysia, Singapore), Size & Forecast with Impact Analysis of COVID-19 and Forecast up to 2029

エクスプレス配送は、最も迅速な配送方法です。24時間から72時間以内に発送されるため、お客様は速達便の追加送料を支払うことになります。お急ぎ便は、お急ぎのお客様向けのサービスです。彼らは通常、市内で1〜... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Daedal Research
デダルリサーチ
2024年2月29日 US$2,250
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100 英語

 

サマリー

エクスプレス配送は、最も迅速な配送方法です。24時間から72時間以内に発送されるため、お客様は速達便の追加送料を支払うことになります。お急ぎ便は、お急ぎのお客様向けのサービスです。彼らは通常、市内で1〜4時間の間に配信をお約束します。時間厳守の市内配達には、良い選択肢となる。2023年、東南アジアのエクスプレス・デリバリー市場の小包量は149億4,000万個で、2029年には379億9,000万個に達する見込みである。

東南アジアのエクスプレス・デリバリー市場の小包取扱量は、好調な国内eコマース売上に牽引されている。国内市場はほとんどの地域で国際市場よりも急速に成長しているが、地域によってはその差が大きく縮まっている。また、東南アジアにおけるインターネット普及率の急上昇と経済の拡大が、エクスプレス・デリバリー市場の成長につながった。東南アジアでは中間層の拡大が個人消費の増加に寄与している。次いで、交通インフラと決済システムの改善が、東南アジアのエクスプレス・デリバリー市場の成長の理由となっている。一方、2023年、東南アジアではインフラ分野への投資が増加している。例えば、2023年3月、アジアインフラ投資銀行(AIIB)はセラヤ東南アジアエネルギー移行・デジタルインフラ基金(基金)に1億2,000万米ドル以上を供与した。また、東南アジアの世界貿易への参加は増加し、国境を越えた電子商取引の急増につながっている。このような国際貿易活動は、国境を越えたタイムリーな出荷のためのエクスプレス・デリバリー・サービスの需要を促進している。東南アジアのエクスプレス・デリバリー市場は、小包量ベースで2024年から2029年の予測期間中に年平均成長率16.82%で成長すると予測されている。

市場細分化分析:

配送先別報告書によると、東南アジアのエクスプレス・デリバリー市場は2つの仕向地に区分される:国内と国際である。同地域は著しい経済成長を遂げており、可処分所得の高い中間所得層が拡大していることから、2023年には国内セグメントが市場の大半のシェアを獲得し、最も速い年平均成長率で成長すると予想されている。この層は利便性を重視することが多く、商品の迅速な受け取りのためにエクスプレス・デリバリー・サービスを利用する傾向が強いため、国内エクスプレス・デリバリー市場の成長につながった。

用途別:報告書によると、東南アジアのエクスプレス・デリバリー市場は2つの用途に区分される:BtoCとBtoBである。B2Cエクスプレスデリバリー市場は、電子商取引の急成長が主要な原動力となっているため、B2Cセグメントは2023年に市場の大半のシェアを獲得し、最も速いCAGRで成長すると予想されている。消費者はますますオンラインショッピングを利用するようになっているため、注文に迅速に対応する迅速で信頼性の高い配送サービスへの需要が高まっている。そのため、東南アジアのエクスプレス・デリバリー市場ではB to Cセグメントが成長している。

地域別:本レポートでは、インドネシア、タイ、ベトナム、フィリピン、マレーシア、シンガポールの小包量に基づく東南アジアのエクスプレス・デリバリー市場について考察している。インドネシアのエクスプレス・デリバリー市場は2023年に最も高い市場シェアを獲得した。これにより、同国の物流企業にとって新たなビジネスチャンスが生まれると期待されている。同国は、オーストラリア、ヨーロッパ諸国、アメリカ、そしてタイやベトナムといった近隣の東南アジア諸国と強い貿易関係を結んでいる。この成長は、同国が輸送サービスのアップグレードに強力に投資していること、協力に前向きであること、インフラへの投資、企業によるさまざまな開発、政府による13の物流政策パッケージの発行、物流センターの増加、電子商取引産業の活発化などが原因となっている。

一方、シンガポールのエクスプレス・デリバリー市場は、自動化された持続可能な製品の導入による国の持続可能な発展に政府が焦点を当てているため、最も速いCAGRで成長すると予想される。持続可能な技術は、2040年に第4期と最終期が完成すれば世界最大の自動化コンテナターミナルとなる新トゥアス港に不可欠である。

東南アジアのエクスプレス・デリバリー市場のダイナミクス:

成長の原動力:東南アジアの消費者の多くがオンライン・プラットフォームで買い物をするようになり、効率的でタイムリーな配送サービスへのニーズが大幅に高まっている。eコマース・プラットフォームとエクスプレス・デリバリー・プロバイダーとの提携が一般的になりつつあり、より効率的で広範なデリバリー・ネットワークの発展につながっている。さらに、急成長する新市場への進出、経済の急上昇、急速な都市化、交通インフラや決済システムの改善、有利な政策などにより、市場の拡大が見込まれている。

課題:未発達の交通インフラ、曖昧な位置特定、言語の壁により、正確でタイムレスな配達を実現するには高度な住所デジタル化システムが必要となるため、市場の拡大はインフラ不足によって妨げられると予測される。インフラが未発達なため、道路、鉄道、空路の各地域間の接続が限られていることが多い。このような接続性の欠如は、エクスプレス・デリバリー・サービスの遅延、輸送時間の増加、運用コストの上昇を招く可能性がある。エクスプレス・デリバリー市場が直面するその他の課題には、過剰な許認可や規制、運用コストの上昇などがある。

トレンド:東南アジアのエクスプレス・デリバリー市場で観察される最も明確で広範なトレンドの1つは、持続可能なデリバリー・オプションである。持続可能な配送オプションは世界的に勢いを増しており、東南アジアも例外ではない。環境への関心が高まるにつれ、エクスプレス・デリバリー市場の企業は持続可能な取り組みにますます力を入れるようになっている。さまざまな持続可能な配送オプションには、電気自動車(EV)、自転車・電動バイク、パッケージング・イノベーション、トレーニングとスキル開発などが含まれる。予測期間中にエクスプレス・デリバリー市場の成長を増大させると考えられる市場動向には、デジタル金融サービス(DFS)の台頭、ルート最適化のためのAI技術、国際的なクロスボーダー貿易活動、ロボット工学、ドローン、自律走行車などがある。

COVID-19の影響分析と今後の展望:

COVID-19の影響は東南アジアのエクスプレス配送市場にとってマイナスであった。COVID-19の発生により、フライトのキャンセル、渡航禁止、検疫が行われ、世界中のエクスプレス・デリバリー・サービス活動の大幅な減速につながった。パンデミックは書簡・書類小包の減少を加速させたが、在宅で買い物をする人の増加により電子商取引小包が伸びた。パンデミックは世界的・地域的サプライチェーンの脆弱性を露呈した。エクスプレス・デリバリー各社はサービスを維持するため、輸送、物流、在庫管理の混乱に対応しなければならなかった。エクスプレス市場への影響は業種によって様々であった。

競争環境と最近の動向:

東南アジアのエクスプレス・デリバリー市場は断片化されている。東南アジアの宅配便市場は断片化されており、大手5社が市場の約半分を占めている。東南アジアのエクスプレス・デリバリー市場の主要プレーヤーは以下の通り:

Pos Malaysia Berhad
DHL eコマース
シンガポールポスト
J&T Express
タイポスト
JNE エクスプレス
ケリーエクスプレス
シセパット・エクスプレス
ニンジャバン
ピックップ・フラッシュ・エクスプレス
DPEX ワールドワイド
uParcel

J&Tグローバルは東南アジア(SEA)で最大の宅配便事業者であり、その市場シェアは20%を超えている。J&Tは2022年以降、サウジアラビア、アラブ首長国連邦、メキシコ、ブラジル、エジプトなどの新市場に戦略的に進出している。

主要プレーヤーは、この市場での競争力を維持するために、新規参入、M&A、新興市場への製品導入など、戦略的な取り組みに絶えず投資している。例えば、Pos Malaysia Berhadは2023年11月、クアラルンプールの活気あるブリックフィールズ・コミュニティの中心に戦略的に位置する2店舗目のコンビニエンスストアPos Shopを立ち上げた。また、DHL Global Forwardingは2024年1月、エネルギー管理とオートメーションのデジタルトランスフォーメーションのプロバイダーであるシュナイダーエレクトリックと提携し、持続可能な航空燃料(SAF)を使用した業界初のマルチモーダル輸送モデルを設計・立ち上げ、サプライチェーンの俊敏性の向上と環境負荷の低減に貢献した。


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目次

1. Executive Summary

2. Introduction

2.1 Express Delivery: An Overview
2.1.1 Advantages of Express Delivery
2.1.2 Logistics Performance Index of South East Asia Countries

2.2 Express Delivery Segmentation: An Overview
2.2.1 Express Delivery Segmentation

3. South East Asia Market Analysis

3.1 South East Asia Express Delivery Market: An Analysis

3.1.1 South East Asia Express Delivery Market: An Overview
3.1.2 South East Asia Express Delivery Market by Parcel Volume
3.1.3 South East Asia Express Delivery Market by Destination (Domestic and International)
3.1.4 South East Asia Express Delivery Market by Application (Business to Consumer and Business to Business)
3.1.5 South East Asia Express Delivery Market by Region (Indonesia, Thailand, Vietnam, Philippines, Malaysia, Singapore)

3.2 South East Asia Express Delivery Market: Destination Analysis

3.2.1 South East Asia Express Delivery Market by Destination: An Overview
3.2.2 South East Asia Domestic Express Delivery Market by Parcel Volume
3.2.3 South East Asia International Express Delivery Market by Parcel Volume

3.3 South East Asia Express Delivery Market: Application Analysis

3.3.1 South East Asia Express Delivery Market by Application: An Overview
3.3.2 South East Asia Business to Consumer Express Delivery Market by Parcel Volume
3.3.3 South East Asia Business to Business Express Delivery Market by Parcel Volume

4. Regional Market Analysis

4.1 Indonesia Express Delivery Market: An Analysis

4.1.1 Indonesia Express Delivery Market: An Overview
4.1.2 Indonesia Express Delivery Market by Parcel Volume

4.2 Thailand Express Delivery Market: An Analysis

4.2.1 Thailand Express Delivery Market: An Overview
4.2.2 Thailand Express Delivery Market by Parcel Volume

4.3 Vietnam Express Delivery Market: An Analysis

4.3.1 Vietnam Express Delivery Market: An Overview
4.3.2 Vietnam Express Delivery Market by Parcel Volume

4.4 Philippines Express Delivery Market: An Analysis

4.4.1 Philippines Express Delivery Market: An Overview
4.4.2 Philippines Express Delivery Market by Parcel Volume

4.5 Malaysia Express Delivery Market: An Analysis

4.5.1 Malaysia Express Delivery Market: An Overview
4.5.2 Malaysia Express Delivery Market by Parcel Volume

4.6 Singapore Express Delivery Market: An Analysis

4.6.1 Singapore Express Delivery Market: An Overview
4.6.2 Singapore Express Delivery Market by Parcel Volume

5. Impact of COVID-19

5.1 Impact of COVID-19
5.1.1 Impact of COVID-19 on SEA Express Delivery Market
5.1.2 Post COVID-19 Impact

6. Market Dynamics

6.1 Growth Drivers
6.1.1 Augmenting Demand from E-commerce
6.1.2 Expanding Into Fast-growing New Markets
6.1.3 Surging Economy
6.1.4 Rapid Urbanization
6.1.5 Improvement in Transportation Infrastructure And Payment System
6.1.6 Favorable Policies

6.2 Challenges
6.2.1 Lack of Infrastructure
6.2.2 Excess Licensing and Regulatory
6.2.3 Higher Operational Costs

6.3 Market Trends
6.3.1 Rising Digital Financial Services (DFS)
6.3.2 AI Techniques for Route Optimization
6.3.3 Sustainable Delivery Option
6.3.4 Robotics, Drones and Autonomous Vehicles
6.3.5 International Cross-border Trade Activities

7. Competitive Landscape

7.1 South East Asia Express Delivery Players by Market Share

8. Company Profiles
8.1 Pos Malaysia Berhad
8.1.1 Business Overview
8.1.2 Operating Segments
8.1.3 Business Strategy

8.2 DHL eCommerce
8.2.1 Business Overview
8.2.2 Operating Segments
8.2.3 Business Strategy

8.3 Singapore Post
8.3.1 Business Overview
8.3.2 Operating Segments
8.3.3 Business Strategy

8.4 J&T Express
8.4.1 Business Overview
8.4.2 Business Strategy

8.5 Thailand Post
8.5.1 Business Overview
8.5.2 Business Strategy

8.6 JNE Express
8.6.1 Business Overview
8.6.2 Business Strategy

8.7 Kerry Express
8.7.1 Business Overview
8.7.2 Business Strategy

8.8 Sicepat Express
8.8.1 Business Overview
8.8.2 Business Strategy

8.9 Ninja Van
8.9.1 Business Overview
8.9.2 Business Strategy

8.10 Pickupp
8.10.1 Business Overview
8.10.2 Business Strategy

8.11 Flash Express
8.11.1 Business Overview
8.11.2 Business Strategy

8.12 DPEX Worldwide
8.12.1 Business Overview

8.13 uParcel
8.13.1 Business Overview

List of Figures

Figure 1: Advantages of Express Delivery
Figure 2: Express Delivery Segmentation
Figure 3: South East Asia Express Delivery Market by Parcel Volume; 2020-2023 (Billion)
Figure 4: South East Asia Express Delivery Market by Parcel Volume; 2024-2029 (Billion)
Figure 5: South East Asia Express Delivery Market by Destination; 2023 (Percentage, %)
Figure 6: South East Asia Express Delivery Market by Application; 2023 (Percentage, %)
Figure 7: South East Asia Express Delivery Market by Region; 2023 (Percentage, %)
Figure 8: South East Asia Domestic Express Delivery Market by Parcel Volume; 2020-2023 (Billion)
Figure 9: South East Asia Domestic Express Delivery Market by Parcel Volume; 2024-2029 (Billion)
Figure 10: South East Asia International Express Delivery Market by Parcel Volume; 2020-2023 (Billion)
Figure 11: South East Asia International Express Delivery Market by Parcel Volume; 2024-2029 (Billion)
Figure 12: South East Asia Business to Consumer Express Delivery Market by Parcel Volume; 2020-2023 (Billion)
Figure 13: South East Asia Business to Consumer Express Delivery Market by Parcel Volume; 2024-2029 (Billion)
Figure 14: South East Asia Business to Business Express Delivery Market by Parcel Volume; 2020-2023 (Billion)
Figure 15: South East Asia Business to Business Express Delivery Market by Parcel Volume; 2024-2029 (Billion)
Figure 16: Indonesia Express Delivery Market by Parcel Volume; 2020-2023 (Billion)
Figure 17: Indonesia Express Delivery Market by Parcel Volume; 2024-2029 (Billion)
Figure 18: Thailand Express Delivery Market by Parcel Volume; 2020-2023 (Billion)
Figure 19: Thailand Express Delivery Market by Parcel Volume; 2024-2029 (Billion)
Figure 20: Vietnam Express Delivery Market by Parcel Volume; 2020-2023 (Billion)
Figure 21: Vietnam Express Delivery Market by Parcel Volume; 2024-2029 (Billion)
Figure 22: Philippines Express Delivery Market by Parcel Volume; 2020-2023 (Billion)
Figure 23: Philippines Express Delivery Market by Parcel Volume; 2024-2029 (Billion)
Figure 24: Malaysia Express Delivery Market by Parcel Volume; 2020-2023 (Billion)
Figure 25: Malaysia Express Delivery Market by Parcel Volume; 2024-2029 (US$ Billion)
Figure 26: Singapore Express Delivery Market by Parcel Volume; 2020-2023 (Million)
Figure 27: Singapore Express Delivery Market by Parcel Volume; 2024-2029 (Billion)
Figure 28: South East Asia E-commerce Retail Market; 2020-2027 (US$ Billion)
Figure 29: Emerging Economies E-commerce Retail Market; 2020-2027 (US$ Billion)
Figure 30: South East Asia GDP; 2020-2028 (US$ Trillion)
Figure 31: South East Asia Urbanization; 2018-2022 (Percentage, %)
Figure 32: South East Asia DFS Revenue; 2021 and 2023 (US$ Billion)
Figure 33: South East Asia Express Delivery Players by Market Share; 2023 (Percentage, %)
Figure 34: Pos Malaysia Berhad Revenue by Segment; 2022 (Percentage, %)
Figure 35: DHL eCommerce Revenue by Segment; 2022 (Percentage, %)
Figure 36: Singapore Post Revenue by Segment; 2023 (Percentage, %)
Table 1: Logistics Performance Index of South East Asia Countries

 

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Summary

Express delivery is the quickest method of shipping. The client pays an additional shipping fee for express delivery as the shipment will be done within 24–72 hours. Express Delivery services are meant for those who have an urgent requirement. They usually promise delivery between one to four hours in the city. For local deliveries on a strict timeline, this can be a good option. In 2023, South East Asia express delivery market by parcel volume stood at 14.94 billion, and is probable to reach 37.99 billion by 2029.

South East Asia express delivery market in terms of parcel volume is driven by strong domestic e-commerce sales. Domestic markets have been growing more quickly than international markets in most regions, but the gap is narrowing significantly in some regions. Also, surge in internet penetration and augmenting economies in South East Asia have led to the growth of express delivery market. The expanding middle class in South East Asia is contributing to increased consumer spending. Followed by, improvement in transportation infrastructure and payment system being the reason for the growth of South East Asia express delivery market. Meanwhile, in 2023, Southeast Asia witnessed an increasing number of investments in the infrastructure sector. For instance, in March 2023, the Asian Infrastructure Investment Bank (AIIB) granted more than US$120 million to the Seraya Southeast Asia Energy Transition and Digital Infrastructure Fund (the Fund). Also, South East Asia's participation in global trade has increased, leading to a surge in cross-border e-commerce. This international trade activity fuels the demand for express delivery services for timely shipments across borders. The South East Asia express delivery market by parcel volume is projected to grow at a CAGR of 16.82%, during the forecast period of 2024-2029.

Market Segmentation Analysis:

By Destination: According to the report, South East Asia express delivery market is segmented into two destination: Domestic and International. Domestic segment acquired majority of share in the market in 2023 and is expected to grow with the fastest CAGR, as the region has experienced significant economic growth, leading to an expanding middle class with higher disposable incomes. This demographic often values convenience and is more likely to use express delivery services for the swift receipt of products, which lead to the growth in domestic express delivery market.

By Application: According to the report, South East Asia express delivery market is segmented into two application: Business to Consumer and Business to Business. Business to Consumer segment acquired majority of share in the market in 2023 and is expected to grow with the fastest CAGR, as the exponential growth of e-commerce is a primary driver for the B2C express delivery market. Because consumers increasingly turn to online shopping, there is a higher demand for fast and reliable delivery services to fulfill orders promptly. Thus, leading to the growth of business to consumer segment in South East Asia express delivery market.

By Region: The report provides insight into the South East Asia express delivery market based on the parcel volume, namely Indonesia, Thailand, Vietnam, Philippines, Malaysia, and Singapore. Indonesia express delivery market enjoyed the highest market share in 2023, as developing the country’s road infrastructure is one of the most urgent points on the Indonesian government’s agenda. This is expected to create new opportunities for logistics firms in the country. The country has strong trade relations with Australia, European countries, the US, and neighboring South East Asian countries such as Thailand and Vietnam. This growth occurred due to the country strongly investing in upgrading its transportation services, being open to collaboration, investments in infrastructure, various developments made by companies, government issuing 13 logistics policies packages, rise in logistics center and elevated e-commerce industry.

Whereas, Singapore express delivery market is expected to grow with the fastest CAGR, as the government is focusing on sustainable development of the country with the introduction of automated and sustainable products. Sustainable technologies are integral to the new Tuas Port, which will become the world's largest automated container terminal when its fourth and final phase will be completed in 2040.

South East Asia Express Delivery Market Dynamics:

Growth Drivers: Augmenting demand from e-commerce plays a pivotal role in driving growth in the South East Asia express delivery market as more consumers in South East Asia turn to online platforms to make purchases, the need for efficient and timely delivery services has grown substantially. Partnerships between e-commerce platforms and express delivery providers are becoming more common, leading to the development of more efficient and extensive delivery networks. Further, the market is expected to increase due to expanding into fast-growing new markets, surging economy, rapid urbanization, improvement in transportation infrastructure and payment system, favorable policies, etc.

Challenges: The market's expansion is projected to be hampered by lack of infrastructure, as underdeveloped transport infrastructure, ambiguous location identification and language barriers require sophisticated address digitalization system to improve the accuracy and timeless deliveries. Underdeveloped infrastructure often leads to limited road, rail, and air connectivity between different regions. This lack of connectivity can result in delays, increased transit times, and higher operational costs for express delivery services. The other challenges that express delivery market faces include excess licensing and regulatory, higher operational costs, etc.

Trends: One of the most distinct and pervasive trends observed in South East Asia express delivery market is sustainable delivery option. Sustainable delivery options are gaining momentum globally, and Southeast Asia is no exception. As environmental concerns become more prominent, businesses in the express delivery market are increasingly focusing on sustainable practices. Various sustainable delivery options include, Electric Vehicles (EV’s), Bicycles and Electric Bikes, Packaging Innovation, Training and Skill Development, etc. More trends in the market are believed to augment the growth of express delivery market during the forecasted period include, rising digital financial services (DFS), AI techniques for route optimization, international cross-border trade activities, robotics, drones and autonomous vehicles, etc.

Impact Analysis of COVID-19 and Way Forward:

The impact of COVID-19 was negative towards South East Asia express delivery market. The outbreak of COVID-19 resulted in flight cancellations, travel bans, and quarantines, which led to massive slowing of express delivery service activities across the world. Although the pandemic has accelerated the decline of letters & document parcel and growth of e-commerce parcels due to an increased number of people shopping from home. The pandemic exposed vulnerabilities in global and regional supply chains. Express delivery companies had to adapt to disruptions in transportation, logistics, and inventory management to maintain their services. The impact on the express market varied across industries.

Competitive Landscape and Recent Developments:

The South East Asia express delivery market is fragmented. South East Asia express delivery with a five major players obtaining around half of the market. Key players of the South East Asia express delivery market are:

Pos Malaysia Berhad
DHL eCommerce
Singapore Post
J&T Express
Thailand Post
JNE Express
Kerry Express
Sicepat Express
Ninja Van
Pickupp Flash Express
DPEX Worldwide
uParcel

J&T Global was the largest express delivery operator in Southeast Asia (SEA) by parcel volume, with market share of more than 20%. J&T has strategically expanded into new markets, including Saudi Arabia, UAE, Mexico, Brazil and Egypt since 2022.

The key players are constantly investing in strategic initiatives, such as new launches, mergers & acquisitions, introducing their products to emerging markets and more, to maintain a competitive edge in this market. For instance, in November 2023, Pos Malaysia Berhad had launched its second Pos Shop convenience store, strategically located in the heart of the vibrant Brickfields community in Kuala Lumpur. Also, in January 2024, DHL Global Forwarding partnered with Schneider Electric, the provider in the digital transformation of energy management and automation, to design and launch an industry-first multi-modal shipping model, using sustainable aviation fuels (SAFs) to help improve the agility and reduce the environmental impact of its supply chain.



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Table of Contents

1. Executive Summary

2. Introduction

2.1 Express Delivery: An Overview
2.1.1 Advantages of Express Delivery
2.1.2 Logistics Performance Index of South East Asia Countries

2.2 Express Delivery Segmentation: An Overview
2.2.1 Express Delivery Segmentation

3. South East Asia Market Analysis

3.1 South East Asia Express Delivery Market: An Analysis

3.1.1 South East Asia Express Delivery Market: An Overview
3.1.2 South East Asia Express Delivery Market by Parcel Volume
3.1.3 South East Asia Express Delivery Market by Destination (Domestic and International)
3.1.4 South East Asia Express Delivery Market by Application (Business to Consumer and Business to Business)
3.1.5 South East Asia Express Delivery Market by Region (Indonesia, Thailand, Vietnam, Philippines, Malaysia, Singapore)

3.2 South East Asia Express Delivery Market: Destination Analysis

3.2.1 South East Asia Express Delivery Market by Destination: An Overview
3.2.2 South East Asia Domestic Express Delivery Market by Parcel Volume
3.2.3 South East Asia International Express Delivery Market by Parcel Volume

3.3 South East Asia Express Delivery Market: Application Analysis

3.3.1 South East Asia Express Delivery Market by Application: An Overview
3.3.2 South East Asia Business to Consumer Express Delivery Market by Parcel Volume
3.3.3 South East Asia Business to Business Express Delivery Market by Parcel Volume

4. Regional Market Analysis

4.1 Indonesia Express Delivery Market: An Analysis

4.1.1 Indonesia Express Delivery Market: An Overview
4.1.2 Indonesia Express Delivery Market by Parcel Volume

4.2 Thailand Express Delivery Market: An Analysis

4.2.1 Thailand Express Delivery Market: An Overview
4.2.2 Thailand Express Delivery Market by Parcel Volume

4.3 Vietnam Express Delivery Market: An Analysis

4.3.1 Vietnam Express Delivery Market: An Overview
4.3.2 Vietnam Express Delivery Market by Parcel Volume

4.4 Philippines Express Delivery Market: An Analysis

4.4.1 Philippines Express Delivery Market: An Overview
4.4.2 Philippines Express Delivery Market by Parcel Volume

4.5 Malaysia Express Delivery Market: An Analysis

4.5.1 Malaysia Express Delivery Market: An Overview
4.5.2 Malaysia Express Delivery Market by Parcel Volume

4.6 Singapore Express Delivery Market: An Analysis

4.6.1 Singapore Express Delivery Market: An Overview
4.6.2 Singapore Express Delivery Market by Parcel Volume

5. Impact of COVID-19

5.1 Impact of COVID-19
5.1.1 Impact of COVID-19 on SEA Express Delivery Market
5.1.2 Post COVID-19 Impact

6. Market Dynamics

6.1 Growth Drivers
6.1.1 Augmenting Demand from E-commerce
6.1.2 Expanding Into Fast-growing New Markets
6.1.3 Surging Economy
6.1.4 Rapid Urbanization
6.1.5 Improvement in Transportation Infrastructure And Payment System
6.1.6 Favorable Policies

6.2 Challenges
6.2.1 Lack of Infrastructure
6.2.2 Excess Licensing and Regulatory
6.2.3 Higher Operational Costs

6.3 Market Trends
6.3.1 Rising Digital Financial Services (DFS)
6.3.2 AI Techniques for Route Optimization
6.3.3 Sustainable Delivery Option
6.3.4 Robotics, Drones and Autonomous Vehicles
6.3.5 International Cross-border Trade Activities

7. Competitive Landscape

7.1 South East Asia Express Delivery Players by Market Share

8. Company Profiles
8.1 Pos Malaysia Berhad
8.1.1 Business Overview
8.1.2 Operating Segments
8.1.3 Business Strategy

8.2 DHL eCommerce
8.2.1 Business Overview
8.2.2 Operating Segments
8.2.3 Business Strategy

8.3 Singapore Post
8.3.1 Business Overview
8.3.2 Operating Segments
8.3.3 Business Strategy

8.4 J&T Express
8.4.1 Business Overview
8.4.2 Business Strategy

8.5 Thailand Post
8.5.1 Business Overview
8.5.2 Business Strategy

8.6 JNE Express
8.6.1 Business Overview
8.6.2 Business Strategy

8.7 Kerry Express
8.7.1 Business Overview
8.7.2 Business Strategy

8.8 Sicepat Express
8.8.1 Business Overview
8.8.2 Business Strategy

8.9 Ninja Van
8.9.1 Business Overview
8.9.2 Business Strategy

8.10 Pickupp
8.10.1 Business Overview
8.10.2 Business Strategy

8.11 Flash Express
8.11.1 Business Overview
8.11.2 Business Strategy

8.12 DPEX Worldwide
8.12.1 Business Overview

8.13 uParcel
8.13.1 Business Overview

List of Figures

Figure 1: Advantages of Express Delivery
Figure 2: Express Delivery Segmentation
Figure 3: South East Asia Express Delivery Market by Parcel Volume; 2020-2023 (Billion)
Figure 4: South East Asia Express Delivery Market by Parcel Volume; 2024-2029 (Billion)
Figure 5: South East Asia Express Delivery Market by Destination; 2023 (Percentage, %)
Figure 6: South East Asia Express Delivery Market by Application; 2023 (Percentage, %)
Figure 7: South East Asia Express Delivery Market by Region; 2023 (Percentage, %)
Figure 8: South East Asia Domestic Express Delivery Market by Parcel Volume; 2020-2023 (Billion)
Figure 9: South East Asia Domestic Express Delivery Market by Parcel Volume; 2024-2029 (Billion)
Figure 10: South East Asia International Express Delivery Market by Parcel Volume; 2020-2023 (Billion)
Figure 11: South East Asia International Express Delivery Market by Parcel Volume; 2024-2029 (Billion)
Figure 12: South East Asia Business to Consumer Express Delivery Market by Parcel Volume; 2020-2023 (Billion)
Figure 13: South East Asia Business to Consumer Express Delivery Market by Parcel Volume; 2024-2029 (Billion)
Figure 14: South East Asia Business to Business Express Delivery Market by Parcel Volume; 2020-2023 (Billion)
Figure 15: South East Asia Business to Business Express Delivery Market by Parcel Volume; 2024-2029 (Billion)
Figure 16: Indonesia Express Delivery Market by Parcel Volume; 2020-2023 (Billion)
Figure 17: Indonesia Express Delivery Market by Parcel Volume; 2024-2029 (Billion)
Figure 18: Thailand Express Delivery Market by Parcel Volume; 2020-2023 (Billion)
Figure 19: Thailand Express Delivery Market by Parcel Volume; 2024-2029 (Billion)
Figure 20: Vietnam Express Delivery Market by Parcel Volume; 2020-2023 (Billion)
Figure 21: Vietnam Express Delivery Market by Parcel Volume; 2024-2029 (Billion)
Figure 22: Philippines Express Delivery Market by Parcel Volume; 2020-2023 (Billion)
Figure 23: Philippines Express Delivery Market by Parcel Volume; 2024-2029 (Billion)
Figure 24: Malaysia Express Delivery Market by Parcel Volume; 2020-2023 (Billion)
Figure 25: Malaysia Express Delivery Market by Parcel Volume; 2024-2029 (US$ Billion)
Figure 26: Singapore Express Delivery Market by Parcel Volume; 2020-2023 (Million)
Figure 27: Singapore Express Delivery Market by Parcel Volume; 2024-2029 (Billion)
Figure 28: South East Asia E-commerce Retail Market; 2020-2027 (US$ Billion)
Figure 29: Emerging Economies E-commerce Retail Market; 2020-2027 (US$ Billion)
Figure 30: South East Asia GDP; 2020-2028 (US$ Trillion)
Figure 31: South East Asia Urbanization; 2018-2022 (Percentage, %)
Figure 32: South East Asia DFS Revenue; 2021 and 2023 (US$ Billion)
Figure 33: South East Asia Express Delivery Players by Market Share; 2023 (Percentage, %)
Figure 34: Pos Malaysia Berhad Revenue by Segment; 2022 (Percentage, %)
Figure 35: DHL eCommerce Revenue by Segment; 2022 (Percentage, %)
Figure 36: Singapore Post Revenue by Segment; 2023 (Percentage, %)
Table 1: Logistics Performance Index of South East Asia Countries

 

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