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米国のレンタル市場:流通チャネル別(実店舗とEコマース)分析、規模・予測、COVID-19のインパクト分析と2029年までの予測


The US Rent-To-Own Market: Analysis By Distribution Channel (Brick & Mortar and E-commerce), Size & Forecast with Impact Analysis of COVID-19 and Forecast up to 2029

レント・トゥ・オーウン(「リース購入」とも呼ばれる)とは、購入希望者が住宅をリースし、後で購入するオプションが付けられる契約である。借主/買主は、貸主/売主に賃貸料と同額を毎月支払う。毎月の支払額... もっと見る

 

 

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Daedal Research
デダルリサーチ
2024年1月29日 US$2,250
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67 英語

 

サマリー

レント・トゥ・オーウン(「リース購入」とも呼ばれる)とは、購入希望者が住宅をリースし、後で購入するオプションが付けられる契約である。借主/買主は、貸主/売主に賃貸料と同額を毎月支払う。毎月の支払額の一部は、住宅の購入価格に充当される。賃貸期間中または賃貸期間終了時に、借主/買主は、両者が合意した条件で住宅を購入する独占的権利を有する。2023年、米国の賃貸住宅市場は119億5,000万米ドルと評価され、2029年には181億7,000万米ドルに達する見込みである。

一次およびサブプライム金融機関が与信措置を厳格化するため、レント・トゥー・オウン業界は予測期間中に明るい見通しを示すと予想される。さらに、必需品(電化製品やコンピュータ)の需要は増加しており、今後さらに高まるだろう。もう一つの原動力は、購入価格の固定化である。不動産市場のボラティリティを考えると、リース契約開始時に将来の購入価格を設定できることは魅力的な展望となり得る。これは、常に変動する住宅市場において希少な商品である、財務的な予測可能性を提供するものである。さらに、賃貸住宅を探す場合、その日からエクイティが形成されるというコンセプトは魅力的だ。長期的なメリットのない家賃を支払う代わりに、賃貸契約をしている個人は、毎月の支払額の一部が将来の住宅所有に充てられるという満足感を得ることができる。これによって、住宅ローンを利用する準備がまだできていなくても、自分の将来に投資することができるのだ。米国の賃貸住宅市場は、2024年から20279年の予測期間中、年平均成長率7.32%で成長すると予測されている。

市場細分化分析:

流通チャネル別:本レポートでは、米国のレント・トゥー・オウン市場を2つの流通チャネルに分類しています:Brick & MortarとEコマースである。ブリック&モルタル(Brick & Mortar)チャネルは、小売業者とメーカーが等しく顧客にアクセスしやすいため、2023年の市場シェアの大半を獲得した。オンラインやソーシャルメディア、ダイレクトメールを通じたプロモーションのおかげで、顧客は様々な選択肢にアクセスすることができる。一方、Eコマース部門は、Covid-19の流行により米国全土で自宅待機や社会的距離を置く命令が出されたため、今後数年間で最も高いCAGRで成長すると予想される。これにより、リースで様々なものを購入するためにEコマース・チャネルを好む人がますます増えている。

米国の賃貸市場ダイナミクス:

成長の原動力:都市人口の増加は、レント・トゥ・オーウン市場に好影響をもたらした。消費者は、さまざまな理由で別の場所に移動する可能性があるため、製品を購入するよりもレンタル・サービスを利用する方がストレスがなく便利だと感じている。さらに、海外からの移住者の増加、GDPの急成長、可処分所得の増加、ミレニアル世代の人口増加、バーチャルレンタ・トゥ・オーウン市場の拡大などにより、市場の拡大が見込まれている。

課題:レント・ツー・オウン施設は、顧客の安全が確保されていないなど、さまざまな問題を抱えている。例えば、リース・オプションは、借主/買主にとって従来の住宅ローンと同様のリスクを伴うが、潜在的な回収のメリットは除外されている。米国の賃貸市場が直面するもうひとつの課題は、ベンダー、サプライヤー、製品への依存、利益率の低さなどである。

トレンド米国の賃貸住宅市場で加速している大きなトレンドは、インターネット普及率の上昇である。生活のあらゆる場面でインターネットが利用されるようになり、人々はインターネット上で多くの商品や様々な業界に関する知識を入手し、比較することができるようになった。このチャンスを多くのレンタル・アンド・オーナー企業が掴み、新規サービスや既存サービスに関するあらゆる情報をインターネット上で提供するようになっている。市場のさらなるトレンドとして、スマートフォンの新カテゴリーへの展開、技術進歩の急速なペースなどが、予測期間中の米国レンタ・トゥ・オウン市場の成長を促進すると考えられている。

COVID-19の影響分析と今後の展望:

コロナウイルス感染症(COVID-19)の流行は、世界各国の政府が閉鎖措置を実施したため、米国レンタル・アンド・レンタル市場に大きな影響を与えた。しかし、2020年の市場全体への影響は良好であった。企業は第1四半期に減収となったが、持ち家需要の増加、賃貸価格の上昇などにより業界は回復した。テクノロジーの急速な進歩、住宅購入における電子商取引の増加などにより、米国の賃貸住宅業界は今後さらに成長する可能性が高い。

競争環境と最近の動向:

米国の賃貸住宅市場は細分化されており、多数のプレーヤーが市場を支配している。米国賃貸住宅市場の主要プレーヤーは以下の通り:

Upbound Group, Inc.
goeasy Ltd.
The Aaron's Company, Inc.
コ・オーナーシップ・オーガニゼーション
株式会社フレックスショッパー
EZ家具販売&リース
バディーズ・ホーム・ファニシング・カンパニー
スナップ・ファイナンス社
ホーム・パートナーズ・オブ・アメリカ社(HPOA)
ドリーム・アメリカ・オーガニゼーション
ゼロダウン
ヴェルブハウス
アクション・レント・トゥ・オーナー
ディビー・ホームズ

レント・トゥ・オーウン市場参加者の多くは、先進技術の導入による製品の進化に注力している。世界各地でパートナーシップ、契約、合弁事業、金融契約を結ぶことで、世界規模でのブランド・アイデンティティを維持している。


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目次

1. Executive Summary

2. Introduction

2.1 Rent-To-Own: An Overview
2.1.1 Introduction to Rent-To-Own Market
2.1.2 Rent-To-Own: Advantages and Disadvantages
2.1.3 Components of Rent-To-Own Agreement

2.2 Rent-To-Own Segmentation: An Overview
2.2.1 Rent-To-Own Segmentation

3. The US Market Analysis

3.1 The US Rent-to-Own Market: An Analysis

3.1.1 The US Rent-To-Own Market: An Overview
3.1.2 The US Rent-To-Own Market by Value
3.1.3 The US Rent-To-Own Market by Distribution Channel (Brick & Mortar and E-commerce)
3.1.4 The US Rent-To-Own Market by Number of Stores

3.2 The US Rent-To-Own Market: Distribution Channel Analysis

3.2.1 The US Rent-To-Own Market by Distribution Channel: An Overview
3.2.2 The US Rent-To-Own Brick & Mortar Market by Value
3.2.3 The US Rent-To-Own E-commerce Market by Value

4. Impact of COVID-19

4.1 Impact of COVID-19
4.1.1 The Economic Effects of COVID-19
4.1.2 Post COVID-19 Scenario

5. Market Dynamics

5.1 Growth Drivers
5.1.1 Spike in Urbanization
5.1.2 Surging GDP Growth
5.1.3 Rising Disposable Income
5.1.4 Growing Millennial Population
5.1.5 Significant Population of International Migrants
5.1.6 Rising Virtual Rent-to-Own Market

5.2 Challenges
5.2.1 Dependency on Vendors, Suppliers and Products
5.2.2 Lack of Customer Security
5.2.3 Low Profit Margin

5.3 Market Trends
5.3.1 Hike in Internet Penetration
5.3.2 Rollout of Smartphone as New Category
5.3.3 Rapid Pace in Technological Advancements

6. Competitive Landscape

6.1 The US Rent-To-Own Market Players Comparison
6.2 The US Rent-To-Own Market Players by Number of Stores

7. Company Profiles

7.1 Upbound Group, Inc.
7.1.1 Business Overview
7.1.2 Operating Segments
7.1.3 Business Strategy

7.2 goeasy Ltd.
7.2.1 Business Overview
7.2.2 Operating Segments
7.2.3 Business Strategy

7.3 The Aaron's Company, Inc.
7.3.1 Business Overview
7.3.2 Business Strategy

7.4 Co-Ownership Organization
7.4.1 Business Overview
7.4.2 Business Strategy

7.5 FlexShopper Inc.
7.5.1 Business Overview

7.6 EZ Furniture Sales & Leasing
7.6.1 Business Overview

7.7 Buddy's Home Furnishings Company
7.7.1 Business Overview

7.8 Snap Finance Company
7.8.1 Business Overview

7.9 Home Partners of America Company (HPOA)
7.9.1 Business Overview

7.10 Dream America Organization
7.10.1 Business Overview

7.11 Zerodown
7.11.1 Business Overview

7.12 Verbhouse
7.12.1 Business Overview

7.13 Action Rent-To-Own
7.13.1 Business Overview

7.14 Divvy Homes
7.14.1 Business Overview

List of Figures

Figure 1: Components of Rent-to-Own Agreement
Figure 2: Rent-To-Own Segmentation
Figure 3: The US Rent-To-Own Market by Value; 2019-2023 (US$ Billion)
Figure 4: The US Rent-To-Own Market by Value; 2024-2029 (US$ Billion)
Figure 5: The US Rent-To-Own Market by Distribution Channel; 2023 (Percentage, %)
Figure 6: The US Rent-To-Own Market by Number of Stores; 2019-2023 (Billion)
Figure 7: The US Rent-To-Own Brick & Mortar by Value; 2019-2023 (US$ Billion)
Figure 8: The US Rent-To-Own Brick & Mortar Market by Value; 2024 - 2029 (US$ Billion)
Figure 9: The US Rent-To-Own E-commerce Market by Value; 2019-2023 (US$ Billion)
Figure 10: The US Rent-To-Own E-commerce Market by Value; 2024-2029 (US$ Billion)
Figure 11: The US Number of Unemployed Persons & Unemployment Rate; April 2019-April 2020 (Million & Percentage, %)
Figure 12: The US Urban Population; 2017-2024 (Million)
Figure 13: The US Real GDP; 2019-2023 (US$ Trillion)
Figure 14: The US Disposable Personal Income Per Capita; 2020-2028 (US$ Thousand)
Figure 15: The US Millennial Population; 2016-2036 (Million)
Figure 16: The US Internet Penetration Rate; 2019-2023 (Percentage, %)
Figure 17: The US Smartphone User Penetration; 2018-2025 (Percentage, %)
Figure 18: Upbound Group, Inc. Revenue by Segments; 2022 (Percentage, %)
Figure 19: goeasy Ltd. Revenue by Segments; 2022 (Percentage, %)
Table 1: Rent-to-Own Advantages & Disadvantages
Table 2: The US Rent-To-Own Market Players Comparison
Table 3: The US Rent-To-Own Market Players by Number of Stores; 2021

 

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Summary

Rent-to-own (also known as "lease purchase") is a contract that allows prospective buyers to lease a home with the option to purchase it later. The tenant/buyer pays the landlord/seller an amount equal to the rental amount on a monthly basis. A portion of the monthly payment is then applied to the home's purchase price. During or at the end of the lease period, the tenant/buyer has the exclusive right to purchase the home on the terms agreed upon by both parties. In 2023, the US rent-to-own market was valued at US$11.95 billion, and is probable to reach US$18.17 billion by 2029.

The rent-to-own industry is anticipated to showcase a positive outlook during the forecasted years as primary and subprime lenders would tighten credit measures. Furthermore, demand for essential products (appliances and computers) is increasing and would further intensify in the approaching times. Another driving factor is the prospect of locked-in purchase prices. Given the volatility of real estate markets, the ability to set a future purchase price at the start of the lease agreement can be an enticing prospect. It offers a form of financial predictability, a rare commodity in an ever-fluctuating housing market. Moreover, the concept of building equity from day one is attractive when you’re finding houses for rent-to-own. Instead of paying rent with no long-term benefits, individuals in a rent-to-own agreement have the satisfaction of knowing that part of their monthly payment is going toward their future home ownership. This empowers people to invest in their future, even if they aren’t quite ready to fully commit to a mortgage. The US rent-to-own market is projected to grow at a CAGR of 7.32%, during the forecast period of 2024-20279.

Market Segmentation Analysis:

By Distribution Channel: The report splits the US rent-to-own market into two distribution channel: Brick & Mortar and E-commerce. Brick & Mortar channel acquired majority of share in the market in 2023, as customers might be easily reached by retailers and manufacturers equally. Customers had access to and a variety of options thanks to promotions available online, on social media, and through direct mail. Whereas, E-commerce segment is expected to grow at a highest CAGR in the expected years as stay at home and social distancing orders were imposed all across the US due to the outbreak of Covid-19. This in turn led to more and more people preferring e-commerce channels for purchasing various things on lease.

The US Rent to Own Market Dynamics:

Growth Drivers: The rising urban population resulted in a positive influence on rent-to-own market. Consumers find it more stress-free and convenient way to use rent-to-own services instead of buying the products as there is the possibility of shifting to different locations for different reasons. Further, the market is expected to increase due to significant population of international migrants, surging GDP growth, rising disposable income, growing millennial population, rising virtual rent-to-own market, etc.

Challenges: Rent-to-own facilities is tailed by various issues such as lack of customer security. For example, a lease-option is accompanied by similar risks for tenants/buyers as a traditional mortgage, excluding the benefit of potential recovery. The other challenge that the US rent to own market face is dependency on vendors, suppliers and products, low profit margin, etc.

Trends: A major trend gaining pace in the US rent-to-own market is hike in internet penetration. With increasing use of internet in all phases of life, people have been able to reach and compare many products and knowledge on various industries provided on internet. This opportunity is seized by many rent-to-own companies and they are now providing all the information regarding the new launched services and existing services on the internet. More trends in the market are believed to augment the growth of the US rent-to-own market during the forecasted period include rollout of smartphone as new category, rapid pace in technological advancements, etc.

Impact Analysis of COVID-19 and Way Forward:

The epidemic of Coronavirus illness (COVID-19) had a significant impact on the US rent-to-own market, as governments around the world implemented lockdowns. However, the market's total impact was favorable in 2020. The enterprises saw a loss in revenue for the first quarter of the year, however the industry recovered due to increased demand for house ownership, higher rental prices, and other factors. The rent-to-own industry in the US is likely to grow further in the future, owing to the rapid speed of technology improvements, more e-commerce in home purchases, and so on.

Competitive Landscape and Recent Developments:

The US rent-to-own market is fragmented with the presence of a large number of players majorly dominating the country. Key players of the US rent to own market are:

Upbound Group, Inc.
goeasy Ltd.
The Aaron's Company, Inc.
Co-Ownership Organization
FlexShopper Inc.
EZ Furniture Sales & Leasing
Buddy's Home Furnishings Company
Snap Finance Company
Home Partners of America Company (HPOA)
Dream America Organization
Zerodown
Verbhouse
Action Rent to Own
Divvy Homes

Rent-To-Own market participants are mostly focused on product advancements through the implementation of advanced technologies. Signing partnerships, contracts, joint ventures, and financial agreements around the world allow the company to preserve its brand identity on a global scale.



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Table of Contents

1. Executive Summary

2. Introduction

2.1 Rent-To-Own: An Overview
2.1.1 Introduction to Rent-To-Own Market
2.1.2 Rent-To-Own: Advantages and Disadvantages
2.1.3 Components of Rent-To-Own Agreement

2.2 Rent-To-Own Segmentation: An Overview
2.2.1 Rent-To-Own Segmentation

3. The US Market Analysis

3.1 The US Rent-to-Own Market: An Analysis

3.1.1 The US Rent-To-Own Market: An Overview
3.1.2 The US Rent-To-Own Market by Value
3.1.3 The US Rent-To-Own Market by Distribution Channel (Brick & Mortar and E-commerce)
3.1.4 The US Rent-To-Own Market by Number of Stores

3.2 The US Rent-To-Own Market: Distribution Channel Analysis

3.2.1 The US Rent-To-Own Market by Distribution Channel: An Overview
3.2.2 The US Rent-To-Own Brick & Mortar Market by Value
3.2.3 The US Rent-To-Own E-commerce Market by Value

4. Impact of COVID-19

4.1 Impact of COVID-19
4.1.1 The Economic Effects of COVID-19
4.1.2 Post COVID-19 Scenario

5. Market Dynamics

5.1 Growth Drivers
5.1.1 Spike in Urbanization
5.1.2 Surging GDP Growth
5.1.3 Rising Disposable Income
5.1.4 Growing Millennial Population
5.1.5 Significant Population of International Migrants
5.1.6 Rising Virtual Rent-to-Own Market

5.2 Challenges
5.2.1 Dependency on Vendors, Suppliers and Products
5.2.2 Lack of Customer Security
5.2.3 Low Profit Margin

5.3 Market Trends
5.3.1 Hike in Internet Penetration
5.3.2 Rollout of Smartphone as New Category
5.3.3 Rapid Pace in Technological Advancements

6. Competitive Landscape

6.1 The US Rent-To-Own Market Players Comparison
6.2 The US Rent-To-Own Market Players by Number of Stores

7. Company Profiles

7.1 Upbound Group, Inc.
7.1.1 Business Overview
7.1.2 Operating Segments
7.1.3 Business Strategy

7.2 goeasy Ltd.
7.2.1 Business Overview
7.2.2 Operating Segments
7.2.3 Business Strategy

7.3 The Aaron's Company, Inc.
7.3.1 Business Overview
7.3.2 Business Strategy

7.4 Co-Ownership Organization
7.4.1 Business Overview
7.4.2 Business Strategy

7.5 FlexShopper Inc.
7.5.1 Business Overview

7.6 EZ Furniture Sales & Leasing
7.6.1 Business Overview

7.7 Buddy's Home Furnishings Company
7.7.1 Business Overview

7.8 Snap Finance Company
7.8.1 Business Overview

7.9 Home Partners of America Company (HPOA)
7.9.1 Business Overview

7.10 Dream America Organization
7.10.1 Business Overview

7.11 Zerodown
7.11.1 Business Overview

7.12 Verbhouse
7.12.1 Business Overview

7.13 Action Rent-To-Own
7.13.1 Business Overview

7.14 Divvy Homes
7.14.1 Business Overview

List of Figures

Figure 1: Components of Rent-to-Own Agreement
Figure 2: Rent-To-Own Segmentation
Figure 3: The US Rent-To-Own Market by Value; 2019-2023 (US$ Billion)
Figure 4: The US Rent-To-Own Market by Value; 2024-2029 (US$ Billion)
Figure 5: The US Rent-To-Own Market by Distribution Channel; 2023 (Percentage, %)
Figure 6: The US Rent-To-Own Market by Number of Stores; 2019-2023 (Billion)
Figure 7: The US Rent-To-Own Brick & Mortar by Value; 2019-2023 (US$ Billion)
Figure 8: The US Rent-To-Own Brick & Mortar Market by Value; 2024 - 2029 (US$ Billion)
Figure 9: The US Rent-To-Own E-commerce Market by Value; 2019-2023 (US$ Billion)
Figure 10: The US Rent-To-Own E-commerce Market by Value; 2024-2029 (US$ Billion)
Figure 11: The US Number of Unemployed Persons & Unemployment Rate; April 2019-April 2020 (Million & Percentage, %)
Figure 12: The US Urban Population; 2017-2024 (Million)
Figure 13: The US Real GDP; 2019-2023 (US$ Trillion)
Figure 14: The US Disposable Personal Income Per Capita; 2020-2028 (US$ Thousand)
Figure 15: The US Millennial Population; 2016-2036 (Million)
Figure 16: The US Internet Penetration Rate; 2019-2023 (Percentage, %)
Figure 17: The US Smartphone User Penetration; 2018-2025 (Percentage, %)
Figure 18: Upbound Group, Inc. Revenue by Segments; 2022 (Percentage, %)
Figure 19: goeasy Ltd. Revenue by Segments; 2022 (Percentage, %)
Table 1: Rent-to-Own Advantages & Disadvantages
Table 2: The US Rent-To-Own Market Players Comparison
Table 3: The US Rent-To-Own Market Players by Number of Stores; 2021

 

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