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テレコムレギュレーション:消費者保護【サブスクリプション】


Telecoms Regulatory Intelligence Consumer Protection

テレコムレギュラトリーインテリジェンス:消費者保護 欧州電子通信規約(EECC)は、電気通信分野における消費者保護に関する追加的かつ具体的な規制を導入しました。 広告当局はブロードバンド速度... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 価格 言語
Cullen International
カレンインターナショナル
2023年7月7日 お問い合わせください
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※上記出版日は弊社WEBサイトを更新した日付です。

本レポートは以下サブスクリプションサービス契約者にも提供されます。
テレコムレギュレーション【サブスクリプション】

 

サマリー

テレコムレギュラトリーインテリジェンス:消費者保護

欧州電子通信規約(EECC)は、電気通信分野における消費者保護に関する追加的かつ具体的な規制を導入しました。

広告当局はブロードバンド速度に関する主張を取り締まり、消費者はオンライン価格比較ツールをますます利用できるようになりました。各国の規制当局は、ネット中立性に関する欧州のルールとゼロレーティング・オファーに関するガイダンスを実施します。一部の携帯電話会社には、ローミング料金の徴収を継続し「ローミング・ライク・アットホーム」を提供しないことを許可する緩和措置が与えられています。

カレン・インターナショナルのテレコムレギュラトリーインテリジェンス:消費者保護サービスは、テレコム関連の規制や消費者保護の動向をモニターし、これらのトピックなどに関する各国の動向を把握するのに役立ちます。

トピックカバレッジ

  • EECCの移管 - エンドユーザーの権利に関する規定
  • 消費者のスイッチングとリテンション
  • 契約規制
  • ナンバーポータビリティ
  • ネットニュートラリティ
  • ゼロレーティング
  • ローミング・ライク・アットホーム(RLAH)
  • 広告と実際のブロードバンドスピード
  • フェアユースポリシー
  • サービス品質監視
  • プレミアム・レート・サービス ? ナンバリングと規制
  • 紛争解決・調停
  • ユニバーサルサービスのアフォーダビリティ

地理的範囲

ベルギー、チェコ、フランス、ドイツ、アイルランド、イタリア、オランダ、ポーランド、ポルトガル、スロバキア、スペイン、スウェーデン、英国。

 



関連サービス

  • テレコム・ヨーロッパ
  • ラジオスペクトラムヨーロッパ
  • テレコム・アメリカズ
  • デジタルエコノミー ヨーロッパ
  • デジタルエコノミーアメリカー
  • グローバルトレンド


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納品物

  • ニュースアラート
    • フラッシュメッセージ - 通信分野の消費者保護に関する重要な国家決定をまとめたニュースアラート。事象が発生した直後に発行。
  • 比較
    • ベンチマーク - 約30のベンチマーク表により、欧州全域の規制状況を効率的に比較可能。
  • クライアントサポート
    • お問い合わせサービス - 当社のアナリストが、一定の条件のもと、当社のレポートから情報を探し出したり、追加の調査を行うお手伝いをします。

すべての成果物は、定期的に、または大きな進展があったときに更新されます。

 

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Summary

Telecoms Regulatory Intelligence Consumer Protection

The European Electronic Communications Code (EECC) introduced additional and more specific consumer protection regulation in the telecoms sector.

Advertising authorities clamp down on claims made about broadband speeds, while consumers are increasingly able to use online price comparison tools. National regulatory authorities implement the European rules on net neutrality and guidance on zero rating offers. Some mobile operators are being given derogations, permitting them to continue making surcharges for roaming, and not to offer ‘roam-like-at-home’.

Cullen International’s Telecoms Consumer Protection service monitors developments in retail regulation and consumer protection for telecommunications and helps you to keep on top of national developments on these topics and more.

Topical Coverage

  • EECC transposition - provisions on end user rights
  • Consumer switching and retention
  • Contract regulation
  • Number portability
  • Net neutrality
  • Zero rating
  • Roam like at home (RLAH)
  • Advertised and actual broadband speeds
  • Fair use policies
  • Quality of service monitoring
  • Premium rate services – numbering and regulation
  • Dispute resolution and mediation
  • Affordability of universal service

Geographic scope

Belgium, Czech Republic, France, Germany, Ireland, Italy, the Netherlands, Poland, Portugal, Slovakia, Spain, Sweden and the UK.

 



Related services

  • Telecoms Europe
  • Radio Spectrum Europe
  • Telecoms Americas
  • Digital Economy Europe
  • Digital Economy Americas
  • Global Trends


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Deliverables

Deliverables

  • News alerts
    • • Flash Messages - News alerts summarising important national decisions on consumer protection issues in the telecommunications sector. Issued shortly after the event has occurred.
  • Comparison
    • • Benchmarks - Around 30 benchmarking tables allowing efficient comparison of regulatory positions across Europe.
  • Client support
    • • Enquiry Service - Our analysts are there to help you locate information from our reports or to provide additional research, subject to certain conditions.

All deliverables are updated on a regular basis or when a major development occurs.

 

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