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南米の自動車サスペンション市場の展望、2029年


South America Automotive Suspension Market Outlook, 2029

南米の自動車用サスペンション市場は、この地域特有の経済的・地理的状況を反映し、複雑かつダイナミックな様相を呈している。北米や欧州ほど世界的に著名ではないものの、南米市場は将来的に大きく成長する可能... もっと見る

 

 

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Bonafide Research & Marketing Pvt. Ltd.
ボナファイドリサーチ
2024年5月31日 US$2,950
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サマリー

南米の自動車用サスペンション市場は、この地域特有の経済的・地理的状況を反映し、複雑かつダイナミックな様相を呈している。北米や欧州ほど世界的に著名ではないものの、南米市場は将来的に大きく成長する可能性を秘めている。大手自動車メーカーはこの地域に強い存在感を示しており、国内需要と輸出機会の両方に対応する生産施設を確立している。しかし、現在の市場規模が控えめであることや、国によって発展が不均等であることには、いくつかの要因がある。南米の自動車用サスペンション市場の特徴として、旧型車の普及が挙げられる。景気変動や一部の国で実施されている輸入規制のため、道路を走っている自動車のかなりの部分が年式を過ぎている。これは、古い車両は当然、より頻繁な修理やメンテナンスが必要になるため、交換用サスペンション部品の旺盛な需要につながる。メーカー各社は、多くの場合、競争力のある価格帯で幅広いアフターマーケット用サスペンション部品を提供することによって、このセグメントに対応している。加えて、先進国からの中古車輸入の人気は、南米の道路事情に合わせて特別に設計されたサスペンション部品を必要とする場合があるため、交換部品の需要に貢献している。南米の自動車サスペンション市場は、旧型車の普及に加え、特定のサスペンション・タイプに対する明確な嗜好性を示している。乗用車のマクファーソンストラットサスペンションに重点を置く北米とは異なり、南米のメーカーはよりシンプルで堅牢な設計を好むことが多い。ビームアクスル、特にツイストビームアクスルは、この地域のエントリーレベルおよびミッドレンジの乗用車によく見られる。この嗜好にはいくつかの要因がある。第一に、ビーム・アクスルはマクファーソン・ストラットに比べて一般に製造コストが低く、コスト重視の南米市場の性質に合致している。第二に、ビーム・アクスルは、特に専門修理施設や熟練技術者へのアクセスが限られている地域では、メンテナンスが容易なシンプルな設計を提供します。さらに、ビームアクスルは、多くの南米諸国で見られる荒れた凹凸のある路面への対応にも有利です。このように、手頃な価格、メンテナンスの容易さ、耐久性を重視するビームアクスルは、南米市場のメーカーにとって人気のある選択肢となっている。しかし、南米の自動車用サスペンション市場は、技術的進歩への願望がないわけではない。特にSUVセグメントでは、乗り心地とハンドリングに対する要求が高まっており、より洗練されたサスペンション・システムが徐々に採用されるようになっている。マクファーソンストラットは高級乗用車に、マルチリンクサスペンションは高級SUVに採用されつつある。さらに、南米の一部の国々で急成長している高性能車セグメントは、スポーツスプリングやアップグレードされたショックアブソーバーのような高性能サスペンション部品の需要を牽引している。より高度なサスペンション技術へのシフトは、手頃な価格とドライビングダイナミクスの強化のバランスを優先する消費者層が増加している市場の進化を意味する。

Bonafide Research社の調査レポート「南米の自動車用サスペンション市場の展望、2029年」によると、南米の自動車用サスペンション市場は、2024年から2029年にかけて年平均成長率が4米ドル以上になると予測されている。北米や欧州の成熟した市場とは異なり、南米市場はエントリーレベルや中級車が主流である。手頃な価格への注目は、費用対効果の高いサスペンション・システムへの強い需要につながる。現地メーカーは、バリューエンジニアリングを優先し、この価格に敏感な消費者層に対応するため、原材料を戦略的に調達している。手頃な価格で製造可能であり、地域内での調達が比較的容易であるため、サスペンション・コンポーネントの素材は依然として鉄鋼が主流である。しかし、特定の自動車セグメント、特にプレミアム製品や性能志向のモデルでは、高強度で軽量なスチールやアルミ部品を組み込む方向に徐々にシフトしている。この軽量素材へのシフトは、南米市場でSUVやピックアップトラックへの嗜好が高まっていることも一因となっている。これらの大型車は、燃費効率とハンドリング特性を最適化するサスペンション・システムの恩恵を受けている。一部の高級SUVはアルミニウム製のコイルスプリングやマクファーソンストラットのような部品を利用することがあるが、市場の大部分はコスト上の制約から、依然としてSEの部品をスチールに依存している。しかし、SUVやピックアップトラックの需要が増加していることから、南米市場では、特に高級車セグメント向けに、将来的に複合材料やエアサスペンションシステムのような代替材料を模索する機会が生まれる。南米の自動車用サスペンション市場の興味深い点は、輸入関税と貿易政策の影響である。この地域には、完成車と自動車部品に高い輸入関税を課してきた歴史がある。これは、国内の自動車製造業と部品メーカーの成長を促進した。しかし、他地域で容易に入手できる最新のサスペンション技術へのアクセスも制限されている。地元メーカーは、独自の能力を開発し、国際的な企業とパートナーシップを結ぶことで、技術的な専門知識と潜在的な部品生産の一部を地域内にもたらすことで対応してきた。この戦略によって、南米はコスト競争力を維持しながら、消費者の進化する要求に応えるサスペンション・システムを提供することができる。南米の規制環境も、自動車用サスペンション市場の形成に重要な役割を果たしている。安全規制はますます厳しくなっており、先進国市場の規制と同じ要件が求められている。このため、車両の安定性とブレーキ性能を高める高度なサスペンション技術の採用が必要となっている。例えば、アンチロック・ブレーキ・システム(ABS)やエレクトロニック・スタビリティ・コントロール(ESC)の新車への搭載は、南米のいくつかの国で義務化されつつある。安全機能に関する消費者の意識の高まりと相まって、南米の自動車用サスペンション市場は、コストへの配慮から緩やかなペースではあるものの、より高度な技術へと向かっている。


市場牽引要因
- インフラへの挑戦と堅牢なサスペンション・システムへの需要:南米の自動車用サスペンション市場の主な促進要因は、厳しい道路インフラの普及である。同地域の多くの国は、未舗装道路、穴ぼこ、凹凸の多い路面に悩まされている。このため、過酷な条件に耐え、乗客に安全で快適な乗り心地を保証できる堅牢なサスペンション・システムが必要となる。南米市場のメーカーは、耐久性と高い最低地上高を実現するために特別に設計されたサスペンション・コンポーネントを提供することで、この需要に対応している。例えば、頑丈なショックアブソーバーやリーフスプリングは、この地域で人気のある選択肢である。加えて、悪路でのハンドリングに優れるSUVやクロスオーバー車の人気が高まっていることも、南米市場における堅牢なサスペンション・システムの需要を後押ししている。多くの南米政府がインフラ整備に重点を置いていることから、耐久性が高く高性能なサスペンション・システムのニーズは今後も続くと予想される。
-
- 交換部品の需要増とアフターマーケットの優位性:南米の自動車用サスペンション市場は、大量の旧式車両と車両メンテナンス文化の高まりに後押しされた、大きな交換部品需要によって牽引されている。この地域の経済的現実は、しばしば自動車の寿命延長につながり、交換用サスペンション部品の大きな市場を作り出している。アフターマーケットは、手頃な価格の部品を求める予算重視の消費者から、性能アップを優先する消費者まで、幅広い消費者に対応している。南米では、電子商取引プラットフォームの台頭がアフターマーケットに影響を与えており、オンライン小売業者は、より多様なサスペンション部品への便利なアクセスを提供し、価格比較を容易にしている。これにより、アフターマーケットの競争は激化し、消費者に利益をもたらし、南米の自動車用サスペンション市場の交換部品分野での技術革新が促進される可能性がある。
市場の課題
限られた国内生産と輸入への依存:南米の自動車用サスペンション市場の主要課題は、サスペンション部品の国内生産が限られていることである。この地域の多くの国は、サスペンション部品を輸入に大きく依存しているため、世界的な原材料価格と為替レートの変動の影響を受けやすい。これは、南米市場におけるサスペンション部品の価格変動につながり、メーカーと消費者の双方に影響を与える。さらに、輸入への依存は、特定の先進サスペンション技術の入手を制限し、地域市場内での技術革新と適応を妨げる可能性がある。海外からの投資や技術移転の可能性もあるが、サスペンション部品のより強固な国内サプライチェーンを確立する努力は、この課題を克服し、南米市場の長期的成長を促進する上で極めて重要であろう。
偽造部品と品質への懸念:南米の自動車用サスペンション市場は、偽造サスペンション部品の存在による重大な課題に直面している。模倣部品は粗悪な材料で作られることが多く、純正部品の安全性と性能基準を欠いている。模倣部品の蔓延は、ドライバーと同乗者に安全上のリスクをもたらし、市場に対する消費者の信頼を損ない、正規メーカーに不公正な競争をもたらす可能性がある。知的財産権の執行を強化し、より厳格な品質管理措置を実施し、偽造部品の危険性に関する消費者の認識を高めることは、この課題に対処し、南米の自動車用サスペンション市場の安全性と完全性を確保するための重要なステップである。


報告書によると、自動車サスペンション市場は、サスペンションシステムによってパッシブサスペンションシステムとアクティブサスペンションシステムに区分される。レポートに基づいて、自動車サスペンション市場は、コンポーネントベースでショックアブソーバー/ダンパー、コントロールアーム、スプリング、ストラット、スタビライザーバーにセグメント化されます。
南米の自動車用サスペンション市場は、インフラの制約、コストへの配慮、特定の自動車セグメントの優位性など、様々な要因が重なり、明確なセグメンテーションパターンを示している。サスペンション・システムを考慮すると、市場はパッシブ・サスペンション・システムに大きく傾く。多くの南米諸国では道路インフラが未発達であるため、堅牢で費用対効果の高いソリューションが最も重要である。コイルスプリングと従来の油圧式または伸縮式ショックアブソーバーを利用するパッシブシステムは、この地域の自動車によく見られる不整地や高荷重を処理するための信頼性が高く、比較的安価な方法を提供する。アクティブ・サスペンション・システムは、優れた乗り心地とハンドリング性能を提供するが、コストが高く複雑なため、南米ではまだニッチ市場と考えられている。近い将来、採用されるのは高級車や高性能車に限られるだろう。コンポーネントのセグメンテーションに目を移すと、ショックアブソーバー/ダンパーが南米市場の頂点に君臨している。この部品は路面からの衝撃や振動を和らげ、乗り心地を良くし、厳しい地形でのハンドリングを向上させる上で重要な役割を果たしている。特に、商業用途やユーティリティ分野で一般的な、悪路や過積載の可能性のある車両の過酷な使用にも耐えられるヘビーデューティーショックアブソーバーの需要が高い。コントロールアームは、サスペンションシステムを車両のシャーシに直接接続し、ホイールアライメントと全体的な安定性に影響を与えるため、最も重要な部品である。スプリング(主にコイルスプリング)は、手頃な価格と衝撃を吸収する効果により、広く使用されています。ストラットは、スプリングとショックアブソーバーの機能を1つのユニットにまとめたもので、省スペース設計とハンドリングへの潜在的な利点から、特に乗用車セグメントで人気を集めています。アンチロールバーとしても知られるスタビライザーバーは、コーナリング時の車体のロールを抑え、車両全体の安定性を高めることができるため、主に軽自動車セグメントで緩やかな需要が発生している。最後に、「部品」セグメントには、ブッシュ、ボールジョイント、タイロッドなどの様々な部品が含まれるが、これらはすべてサスペンションシステムが適切に機能するために重要であり、南米のアフターマーケットでは定期的な交換が必要である。
同レポートによると、自動車用サスペンション市場は、販売チャネル別にOEMとアフターマーケットに区分される。自動車サスペンション市場は、車種別に乗用車、商用車、二輪車に区分される。
販売チャネルを考慮すると、市場はOEM(相手先ブランド製造)とアフターマーケットに分けられる。OEM部門は新車生産に対応し、ブラジルやアルゼンチンのようなメルコスール諸国が大きなシェアを占めている。ここでは、世界のOEMと国内メーカーが、乗用車、小型商用車、そしてそれほどではないが大型トラック用のサスペンション部品の安定供給に依存している。南米のOEMにとって、費用対効果と耐久性は重要な検討事項であり、メーカーは地域の消費者にとって手頃な価格の自動車を生産しようと努力している。一方、南米の自動車用サスペンション・システムのアフターマーケットは、ダイナミックで急成長している。この成長の原動力となっているのは、交換部品を必要とする旧型車の数が増加し、自動車市場が成熟化していることなどである。さらに、未舗装道路、甌穴(おうけつ)、起伏の多い地形など、南米一帯に厳しい道路条件が多いため、サスペンション部品の消耗が激しくなり、頻繁な交換が必要になる。アフターマーケットは多様な消費者ニーズに対応しており、ブランド専用部品や性能アップグレードと並んで、再生部品や汎用交換部品のような予算重視の選択肢が存在する。南米諸国の一部では、eコマース・プラットフォームの台頭がアフターマーケットの状況に影響を及ぼしており、消費者はより多様なサスペンション・パーツに便利にアクセスできるようになり、従来の流通チャネルを破壊する可能性がある。南米の自動車用サスペンション市場における車種別セグメンテーションでは、乗用車セグメントが優位を占めている。これは、南米のいくつかの国々で中間層が増加し、手頃な価格で快適な乗用車への需要が高まっているためである。しかし、商用車セグメントも重要な位置を占めており、特に農業や鉱業部門が盛んな国では、困難な地形を移動するトラックやバスの堅牢なサスペンション・システムに依存している。二輪車セグメントは、南米ではユニークなケースである。二輪車は多くの国で手ごろな価格の交通手段であるが、サスペンション部品の需要は二輪車の種類によって異なる。例えば、オフロードでの冒険や実用目的で使用されるモーターサイクルでは、都市部での通勤を主目的とするモーターサイクルに比べて、ヘビーデューティー・サスペンション・コンポーネントの需要が高くなる可能性がある。


本レポートによると、主な対象国はブラジル、アルゼンチン、コロンビア、その他の南米諸国である。
南米の自動車産業は成長の可能性を示しているが、この地域の自動車サスペンション市場の主要国はブラジルである。この優位性は、いくつかの重要な要因に起因することができます。第一に、ブラジルは南米で最大かつ最も発達した自動車製造部門を誇っている。ゼネラル・モーターズ、フィアット・クライスラー・オートモービルズ(FCA)、フォルクスワーゲン・グループ、フォード・モーター・カンパニーといった世界の主要自動車メーカーがブラジルに生産拠点を設立し、国内需要と輸出市場の両方に対応している。このような強力な製造拠点があるため、サス ペンション・システムを含む自動車部品の強固なサプライ・チェーンが必 要となります。第二に、ブラジルの広大な地理と多様な地形がサスペンション部品 の需要に影響を与えている。ブラジルのインフラには、未舗装道路や農村部とともに整備された高速道路がある。このため、都市走行用の快適性重視のシステムから、オフロードの厳しい条件に対応するヘビーデューティ用コンポーネントまで、さまざまなサスペンション・ソリューションが必要となる。ブラジルの自動車サス ペンション市場のメーカーは、国産部品と輸入部品を組み合わせて提供す ることで、このような多様な需要に対応している。第三に、ブラジルの中産階級の増加により、可処分所得が増加し、自動車保有台数が増加している。このため、自動車の所有者が乗り心地やハンドリングを維持・向上させようとするため、アフターマーケット用サスペンション部品の需要が高まっている。自動車部品小売店や修理工場のネットワークが確立されているため、ブラジル国内でのサスペンション部品のアフターマーケット販売は容易である。最後に、ブラジルの自動車安全・排ガス規制は、他の南米諸国に比べて比較的厳しい。このため、サス ペンション・システムに対する特定の性能基準の遵守が必 要とされ、ブラジルの自動車サスペンション市場における革 新と品質向上を後押ししている。







本レポートの考察
- 歴史的な年2018
- 基準年2023
- 推定年2024
- 予測年2029

本レポートの対象分野
- 自動車サスペンション市場の展望とその価値とセグメント別予測
- 様々な促進要因と課題
- 進行中のトレンドと開発
- 注目企業
- 戦略的提言

サスペンションシステム別
- パッシブサスペンションシステム
- アクティブサスペンション

コンポーネント別
- ショックアブソーバー/ダンパー
- コントロールアーム
- スプリング
- ストラット
- スタビライザーバー
- その他

販売チャネル別
- OEM
- アフターマーケット

車種別
- 乗用車
- 商用車
- 二輪車

レポートのアプローチ
本レポートは、一次調査と二次調査を組み合わせたアプローチで構成されている。まず二次調査は、市場を理解し、そこに存在する企業をリストアップするために行われた。二次調査は、プレスリリース、企業の年次報告書、政府が作成した報告書やデータベースなどの第三者情報源からなる。二次情報源からデータを収集した後、一次調査は、市場がどのように機能しているかについて主要プレーヤーに電話インタビューを行い、市場のディーラーやディストリビューターと取引コールを行うことによって実施した。その後、消費者を地域、階層、年齢層、性別で均等にセグメンテーションし、一次調査を開始した。一次データを入手したら、二次ソースから得た詳細の検証を開始することができる。

対象読者
本レポートは、業界コンサルタント、メーカー、サプライヤー、団体、自動車サスペンション業界関連組織、政府機関、その他のステークホルダーが市場中心の戦略を調整するのに役立ちます。また、マーケティングやプレゼンテーションだけでなく、業界に関する競合知識を高めることもできます。
***注:ご注文確認後、レポートのお届けまでに48時間(2営業日)かかります。

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目次

目次

1.要旨
2.調査方法
2.1.二次調査
2.2.一次データ収集
2.3.市場形成と検証
2.4.レポート作成、品質チェック、納品
3.市場構造
3.1.市場への配慮
3.2.前提条件
3.3.制限事項
3.4.略語
3.5.出典
3.6.定義
4.経済・人口統計
5.自動車用サスペンションの世界市場展望
5.1.市場規模(金額ベース
5.2.地域別市場シェア
5.3.市場規模および予測:サスペンションシステム別
5.4.市場規模・予測:コンポーネント別
5.5.市場規模・予測:販売チャネル別
5.6.市場規模・予測:車両タイプ別
6.南米の自動車サスペンション市場展望
6.1.市場規模:金額ベース
6.2.国別市場シェア
6.3.市場規模および予測:サスペンションシステム別
6.4.市場規模・予測:コンポーネント別
6.5.市場規模・予測:販売チャネル別
6.6.市場規模・予測:車両タイプ別
7.市場ダイナミクス
7.1.市場促進要因と機会
7.2.市場の阻害要因と課題
7.3.市場動向
7.3.1.XXXX
7.3.2.XXXX
7.3.3.XXXX
7.3.4.XXXX
7.3.5.XXXX
7.4.コビッド19効果
7.5.サプライチェーン分析
7.6.政策と規制の枠組み
7.7.業界専門家の見解
7.8.ブラジルの自動車用サスペンション市場の展望
7.8.1.市場規模(金額ベース
7.8.2.サスペンションシステム別の市場規模と予測
7.8.3.コンポーネント別の市場規模・予測
7.8.4.販売チャネル別市場規模・予測
7.8.5.車両タイプ別市場規模・予測
7.9.アルゼンチン自動車用サスペンション市場の展望
7.9.1.市場規模(金額ベース
7.9.2.サスペンションシステム別の市場規模および予測
7.9.3.コンポーネント別の市場規模・予測
7.9.4.販売チャネル別市場規模・予測
7.9.5.車両タイプ別市場規模・予測
7.10.コロンビアの自動車用サスペンション市場展望
7.10.1.金額別市場規模
7.10.2.サスペンションシステム別の市場規模および予測
7.10.3.コンポーネント別の市場規模・予測
7.10.4.販売チャネル別市場規模・予測
7.10.5.車両タイプ別市場規模・予測
8.競争環境
8.1.競合ダッシュボード
8.2.主要企業の事業戦略
8.3.主要プレーヤーの市場ポジショニングマトリックス
8.4.ポーターの5つの力
8.5.企業プロフィール
8.5.1.ゼット・エフ・フリードリヒスハーフェンAG
8.5.1.1.会社概要
8.5.1.2.会社概要
8.5.1.3.財務ハイライト
8.5.1.4.地理的洞察
8.5.1.5.事業セグメントと業績
8.5.1.6.製品ポートフォリオ
8.5.1.7.主要役員
8.5.1.8.戦略的な動きと展開
8.5.2.テネコ・インク
8.5.3.ティッセンクルップAG
8.5.4.KYB株式会社
8.5.5.HLマンド株式会社
8.5.6.株式会社マレリホールディングス
8.5.7.パーカー・ハネフィン株式会社
8.5.8.日立製作所
9.戦略的提言
10.付属資料
10.1.よくある質問
10.2.注意事項
10.3.関連レポート
11.免責事項


図表一覧

図1:自動車用サスペンションの世界市場規模(億ドル)、地域別、2023年・2029年
図2: 市場魅力度指数(2029年地域別)
図3:市場魅力度指数(セグメント別) 2029年
図4:自動車用サスペンションの世界市場規模(金額ベース)(2018年、2023年、2029年)(単位:億米ドル
図5:自動車用サスペンションの世界地域別市場シェア(2023年)
図6:南米の自動車用サスペンション市場規模:金額(2018年、2023年、2029F)(単位:億米ドル)
図7:南米の自動車用サスペンション市場 国別シェア(2023年)
図8:ブラジルの自動車用サスペンション市場規模:金額(2018年、2023年、2029年)(単位:億米ドル)
図9:アルゼンチンの自動車用サスペンション市場規模:金額(2018年、2023年、2029年)(単位:億ドル)
図10: コロンビアの自動車用サスペンション市場規模:金額(2018年、2023年、2029年) (単位:億米ドル)
図11: 上位5社の競争ダッシュボード(2023年)
図12: 自動車サスペンション世界市場のポーターの5つの力



表一覧

表1:自動車用サスペンションの世界市場スナップショット(セグメント別)(2023年・2029年)(単位:億米ドル
表2:上位10カ国の経済スナップショット(2022年
表3:その他の主要国の経済スナップショット(2022年
表4:外国通貨から米ドルへの平均為替レート
表5:自動車用サスペンションの世界市場規模および予測、サスペンションシステム別(2018〜2029F)(単位:億米ドル)
表6:自動車用サスペンションの世界市場規模・予測:コンポーネント別(2018~2029F)(単位:億米ドル)
表7:自動車用サスペンションの世界市場規模・予測:販売チャネル別(2018~2029F)(単位:億米ドル)
表8:自動車用サスペンションの世界市場規模・予測:自動車タイプ別(2018~2029F)(単位:億米ドル)
表9:南米の自動車用サスペンション市場規模・予測:サスペンションシステム別(2018~2029F)(単位:億米ドル)
表10:南米の自動車用サスペンション市場規模・予測:コンポーネント別(2018~2029F)(単位:億米ドル)
表11:南米の自動車用サスペンション市場規模・予測:販売チャネル別(2018~2029F)(単位:億米ドル)
表12:南米の自動車用サスペンション市場規模・予測:自動車タイプ別(2018~2029F)(単位:億米ドル)
表13:自動車用サスペンション市場の影響要因(2023年
表14:ブラジルの自動車用サスペンション市場規模・予測:サスペンションシステム別(2018~2029F)(単位:億米ドル)
表15:ブラジルの自動車用サスペンション市場規模・予測:構成部品別 (2018〜2029F) (単位:億米ドル)
表16:ブラジルの自動車用サスペンション市場規模・予測:販売チャネル別 (2018~2029F)(単位:億米ドル)
表17:ブラジルの自動車用サスペンション市場規模・予測:自動車タイプ別(2018~2029F)(単位:億米ドル)
表18:アルゼンチンの自動車用サスペンション市場規模・予測:サスペンションシステム別(2018~2029F)(単位:億米ドル)
表19:アルゼンチンの自動車用サスペンション市場規模・予測:コンポーネント別(2018~2029F)(単位:億米ドル)
表20:アルゼンチンの自動車用サスペンション市場規模・予測:販売チャネル別 (2018~2029F)(単位:億米ドル)
表21:アルゼンチンの自動車用サスペンション市場規模・予測:自動車タイプ別(2018~2029F) (単位:億米ドル)
表22:コロンビアの自動車用サスペンション市場規模・予測:サスペンションシステム別(2018~2029F) (単位:億米ドル)
表23:コロンビアの自動車用サスペンション市場規模・予測:構成部品別(2018~2029F) (単位:億米ドル)
表24:コロンビアの自動車用サスペンション市場規模・予測:販売チャネル別 (2018~2029F)(単位:億米ドル)
表25:コロンビアの自動車用サスペンション市場規模・予測:車両タイプ別(2018~2029F) (単位:億米ドル)

 

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Summary

The South American automotive suspension market is a complex and dynamic landscape, reflecting The region's unique economic and geographic circumstances. While not as globally prominent as its North American or European counterparts, The South American market holds significant potential for future growth. Major automakers have a strong presence in The region, with established production facilities catering to both domestic demand and export opportunities. However, several factors contribute to The market's current modest size and uneven development across countries. One distinguishing characteristic of The South American automotive suspension market is The prevalence of older vehicles. Due to economic fluctuations and import restrictions implemented in some countries, a significant portion of vehicles on The road are past The ir prime. This translates into a robust demand for replacement suspension parts, as older vehicles naturally require more frequent repairs and maintenance. Manufacturers cater to this segment by offering a wide range of aftermarket suspension components, often at competitive price points. Additionally, The popularity of used car imports from developed nations furThe r contributes to The demand for replacement parts, as The se vehicles may require suspension components specifically designed for South American road conditions. Beyond The prevalence of older vehicles, The South American automotive suspension market exhibits a distinct preference for certain suspension types. Unlike North America's heavy emphasis on MacPherson strut suspensions for passenger cars, South American manufacturers often favor simpler and more robust designs. Beam axles, particularly The twist-beam axle, are a common sight on entry-level and mid-range passenger cars within The region. This preference can be attributed to several factors. Firstly, beam axles are generally less expensive to produce compared to MacPherson struts, which aligns with The cost-conscious nature of The South American market. Secondly, beam axles offer a simpler design that is easier to maintain, particularly in regions with limited access to specialized repair facilities or skilled technicians. Additionally, beam axles can be advantageous for handling rough and uneven road surfaces, which are prevalent in many South American countries. This focus on affordability, ease of maintenance, and durability makes beam axles a popular choice for manufacturers within The South American market. However, The South American automotive suspension market is not without its aspirations for technological advancements. A growing demand for ride comfort and handling, particularly within The SUV segment, is leading to The gradual adoption of more sophisticated suspension systems. MacPherson struts are becoming increasingly common on higher-end passenger cars, while multi-link suspensions are finding favor in premium SUVs. FurThe rmore, The burgeoning performance car segment in certain South American countries is driving The demand for high-performance suspension components like sport springs and upgraded shock absorbers. This shift towards more advanced suspension technologies signifies an evolving market, where a growing segment of consumers prioritizes a balance between affordability and enhanced driving dynamics.

According to The research report, “South America Automotive Suspension Market Outlook, 2029,” published by Bonafide Research, The South American Automotive Suspension market is expected to add more than USD 4 % CAGR from 2024–2029. Unlike its more mature counterparts in North America or Europe, The South American market is dominated by entry-level and mid-range vehicles. This focus on affordability translates into a strong demand for cost-effective suspension systems. Local manufacturers prioritize value engineering and source raw materials strategically to cater to this price-sensitive consumer base. Steel remains The dominant material for suspension components due to its affordability, manufacturability, and relative ease of sourcing within The region. However, The re is a gradual shift towards incorporating high-strength, lightweight steels and aluminium components in specific vehicle segments, particularly for premium offerings or performance-oriented models. This shift towards lighter materials is partly driven by a growing preference for SUVs and pickup trucks within The South American market. The se larger vehicles benefit from suspension systems that optimize fuel efficiency and handling characteristics. While some higher-end SUVs may utilize components like coil springs and MacPherson struts made from aluminium, The majority of The market still relies on steel for The se components due to cost constraints. However, The increasing demand for SUVs and pickup trucks creates an opportunity for The South American market to explore alternative materials like composite materials or even air suspension systems in The future, particularly for higher-end vehicle segments. AnoThe r interesting aspect of The South American automotive suspension market is The influence of import duties and trade policies. The region has a history of implementing high import tariffs on finished vehicles and automotive parts. This has fostered The growth of domestic automotive manufacturing and parts suppliers. However, it has also limited access to The latest suspension technologies readily available in oThe r regions. Local manufacturers have responded by developing The ir own capabilities and forging partnerships with international companies to bring technological expertise and potentially some component production within The region. This strategy allows The m to maintain cost competitiveness while offering suspension systems that meet evolving consumer demands. The regulatory environment in South America also plays a crucial role in shaping The automotive suspension market. Safety regulations are becoming increasingly stringent, with requirements aligned with those in place in developed markets. This necessitates The adoption of advanced suspension technologies that enhance vehicle stability and braking performance. For instance, The incorporation of anti-lock braking systems (ABS) and electronic stability control (ESC) is becoming mandatory in new vehicles across several South American countries. The se regulations, coupled with growing consumer awareness regarding safety features, are pushing The South American automotive suspension market towards more sophisticated technologies, albeit at a gradual pace due to cost considerations.


Market Drivers
• Infrastructure Challenges and Demand for Robust Suspension Systems : A key driver for The South American automotive suspension market is The prevalence of challenging road infrastructure. Many countries in The region grapple with a significant portion of unpaved roads, potholes, and uneven surfaces. This necessitates robust suspension systems that can withstand The se harsh conditions and ensure a safe and comfortable ride for passengers. Manufacturers in The South American market cater to this demand by offering suspension components specifically designed for durability and high ground clearance. For instance, heavy-duty shock absorbers and leaf springs are popular choices within The region. Additionally, The growing popularity of SUVs and crossover vehicles, which offer better handling on rough terrain, furThe r fuels The demand for robust suspension systems within The South American market. As infrastructure development remains a focus for many South American governments, The need for durable and high-performance suspension systems is expected to persist.

• Rising Demand for Replacement Parts and The Aftermarket Advantage: The South American automotive suspension market is driven by a significant demand for replacement parts, fueled by a large parc of older vehicles and a growing culture of vehicle maintenance. Economic realities within The region often lead to extended vehicle lifespans, creating a substantial market for replacement suspension components. The aftermarket caters to a wide range of consumers, from budget-conscious individuals seeking affordable parts to those prioritizing performance upgrades. The rise of e-commerce platforms in South America is impacting The aftermarket, with online retailers offering convenient access to a wider variety of suspension parts and facilitating price comparisons. This allows for a more competitive aftermarket landscape, potentially benefiting consumers and fostering innovation within The replacement parts segment of The South American automotive suspension market.
Market Challenges
Limited Domestic Production and Reliance on Imports : A key challenge for The South American automotive suspension market is The limited domestic production of suspension components. Many countries in The region rely heavily on imports for The se parts, creating a susceptibility to fluctuations in global raw material prices and foreign exchange rates. This can lead to price volatility for suspension components within The South American market, impacting both manufacturers and consumers. FurThe rmore, dependence on imports can limit The availability of certain advanced suspension technologies, hindering innovation and adaptation within The regional market. Efforts to establish a more robust domestic supply chain for suspension components, potentially through foreign investment or technology transfer, could be crucial for overcoming this challenge and fostering long-term growth within The South American market.
Counterfeit Parts and Quality Concerns : The South American automotive suspension market faces a significant challenge due to The presence of counterfeit suspension parts. The se parts are often made with inferior materials and lack The safety and performance standards of genuine components. The prevalence of counterfeit parts can pose a safety risk to drivers and passengers, erode consumer trust in The market, and create unfair competition for legitimate manufacturers. StrengThe ning enforcement of intellectual property rights, implementing stricter quality control measures, and raising consumer awareness regarding The dangers of counterfeit parts are crucial steps to address this challenge and ensure The safety and integrity of The South American automotive suspension market.


Based on The report, The Automotive Suspension market is segmented into Passive Suspension System and Active Suspension System on The basis of suspension system. Based on The report, The Automotive Suspension market is segmented into Shock Absorbers/Dampers, Control Arms, springs, Struts and Stabilizer Bar on The basis of components.
The South American automotive suspension market exhibits a distinct segmentation pattern driven by a confluence of factors, including infrastructure limitations, cost considerations, and The dominance of specific vehicle segments. When considering suspension systems, The market leans heavily towards passive suspension systems. Due to underdeveloped road infrastructure in many South American countries, a robust and cost-effective solution is paramount. Passive systems, utilizing coil springs and conventional hydraulic or telescopic shock absorbers, offer a reliable and relatively inexpensive way to handle uneven terrain and heavy loads, common scenarios for vehicles in The region. Active suspension systems, while offering superior ride comfort and handling capabilities, are still considered a niche market in South America due to The ir higher cost and complexity. The ir adoption is likely to be limited to luxury cars and high-performance vehicles in The near future. Moving to component segmentation, shock absorbers/dampers reign supreme within The South American market. The se components play a vital role in mitigating road shocks and vibrations, ensuring a smooThe r ride and improved handling on challenging terrain. The demand is particularly high for heavy-duty shock absorbers that can withstand The rigors of rough roads and potentially overloaded vehicles, prevalent in commercial applications and utility segments. Control arms are anoThe r crucial component segment, as The y directly connect The suspension system to The vehicle's chassis, influencing wheel alignment and overall stability. Springs, primarily coil springs, are widely used due to The ir affordability and effectiveness in absorbing impacts. Struts, combining The functionalities of a spring and shock absorber in a single unit, are gaining traction, particularly in The passenger car segment, due to The ir space-saving design and potential handling benefits. Stabilizer bars, also known as anti-roll bars, are experiencing moderate demand, primarily in The light vehicle segment, as The y can help reduce body roll during cornering and enhance overall vehicle stability. Finally, The "OThe rs" segment encompasses various components like bushings, ball joints, and tie rods, all crucial for proper suspension system function and requiring periodic replacement within The South American aftermarket.
Based on The report, The Automotive Suspension market is segmented into OEM and Aftermarket on The basis of sales channel. Based on The report, The Automotive Suspension market is segmented into Passenger, Commercial and Two-wheeler on The basis of vehicle type.
When considering sales channels, The market is divided between Original Equipment Manufacturers (OEM) and The aftermarket. The OEM segment caters to new vehicle production, with a significant share attributed to Mercosur countries like Brazil and Argentina, which boast established automotive manufacturing hubs. Here, global OEMs and domestic manufacturers rely on a steady supply of suspension components for passenger cars, light commercial vehicles, and to a lesser extent, heavy-duty trucks. Cost-effectiveness and durability are key considerations for OEMs in South America, as manufacturers strive to produce vehicles that are affordable for regional consumers. On The oThe r hand, The South American automotive aftermarket for suspension systems presents a dynamic and rapidly growing segment. This growth is fueled by several factors, including a maturing vehicle parc with a rising number of older vehicles requiring replacement parts. FurThe rmore, The prevalence of challenging road conditions across South America, characterized by unpaved roads, potholes, and uneven terrain, leads to increased wear and tear on suspension components, necessitating frequent replacements. The aftermarket caters to a diverse range of consumer needs, with budget-conscious options like refurbished parts or generic replacements existing alongside brand-specific components and performance upgrades. The rise of e-commerce platforms in certain South American countries is influencing The aftermarket landscape, offering consumers convenient access to a wider variety of suspension parts and potentially disrupting traditional distribution channels. Vehicle type segmentation within The South American automotive suspension market reveals a dominance of The passenger car segment. This is due to The growing middle class in several South American countries, leading to an increased demand for affordable and comfortable passenger cars. However, The commercial vehicle segment also holds significant importance, particularly in countries with strong agricultural or mining sectors that rely on robust suspension systems for trucks and buses navigating challenging terrains. The two-wheeler segment presents a unique case within South America. While motorcycles offer an affordable transportation option in many countries, The specific demand for suspension components can vary depending on The type of two-wheeler. For instance, demand for heavy-duty suspension components may be higher for motorcycles used for off-road adventures or utilitarian purposes compared to those used primarily for urban commuting.


Based on The report, The major countries covered include Brazil, Argentina, Colombia, and The rest of South America.
While South America's automotive industry exhibits growth potential, The leading country within The regional automotive suspension market is Brazil. This dominance can be attributed to several key factors. Firstly, Brazil boasts The largest and most developed automotive manufacturing sector within South America. Major global automakers like General Motors, Fiat Chrysler Automobiles (FCA), Volkswagen Group, and Ford Motor Company have established production facilities in Brazil, catering to both domestic demand and export markets. This strong manufacturing base necessitates a robust supply chain for automotive components, including suspension systems. Secondly, Brazil's vast geography and diverse terrain influence The demand for suspension components. The country's infrastructure includes well-maintained highways alongside unpaved roads and rural areas. This necessitates a range of suspension solutions, from comfort-oriented systems for urban driving to heavy-duty components for handling challenging off-road conditions. Manufacturers within The Brazilian automotive suspension market cater to this varied demand by offering a mix of locally produced and imported components. Thirdly, a growing middle class in Brazil is leading to rising disposable incomes and increased vehicle ownership. This fuels The demand for aftermarket suspension parts, as car owners seek to maintain or enhance The ride quality and handling of The ir vehicles. A well-established network of auto parts retailers and repair shops facilitates The aftermarket sales of suspension components within Brazil. Finally, Brazil's regulatory landscape for vehicle safety and emissions standards is comparatively stricter than oThe r South American countries. This necessitates compliance with specific performance criteria for suspension systems, driving innovation and quality improvements within The Brazilian automotive suspension market.







Considered in this report
• Historic year: 2018
• Base year: 2023
• Estimated year: 2024
• Forecast year: 2029

Aspects covered in this report
• Automotive suspension market Outlook with its value and forecast along with its segments
• Various drivers and challenges
• On-going trends and developments
• Top profiled companies
• Strategic recommendation

By Suspension System
• Passive Suspension System
• Active Suspension System

By Components
• Shock Absorbers/Dampers
• Control Arms
• Springs
• Struts
• Stabilizer Bars
• Others

By Sales Channel
• OEM
• Aftermarket

By Vehicles Type
• Passenger
• Commercial
• Two Wheelers

The approach of the report:
This report consists of a combined approach of primary and secondary research. Initially, secondary research was used to get an understanding of the market and list the companies that are present in it. The secondary research consists of third-party sources such as press releases, annual reports of companies, and government-generated reports and databases. After gathering the data from secondary sources, primary research was conducted by conducting telephone interviews with the leading players about how the market is functioning and then conducting trade calls with dealers and distributors of the market. Post this; we have started making primary calls to consumers by equally segmenting them in regional aspects, tier aspects, age group, and gender. Once we have primary data with us, we can start verifying the details obtained from secondary sources.

Intended audience
This report can be useful to industry consultants, manufacturers, suppliers, associations, and organizations related to the Automotive suspension industry, government bodies, and other stakeholders to align their market-centric strategies. In addition to marketing and presentations, it will also increase competitive knowledge about the industry.
***Please Note: It will take 48 hours (2 Business days) for delivery of the report upon order confirmation.



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Table of Contents

Table of Contents

1. Executive Summary
2. Research Methodology
2.1. Secondary Research
2.2. Primary Data Collection
2.3. Market Formation & Validation
2.4. Report Writing, Quality Check & Delivery
3. Market Structure
3.1. Market Considerate
3.2. Assumptions
3.3. Limitations
3.4. Abbreviations
3.5. Sources
3.6. Definitions
4. Economic /Demographic Snapshot
5. Global Automotive Suspension Market Outlook
5.1. Market Size By Value
5.2. Market Share By Region
5.3. Market Size and Forecast, By Suspension System
5.4. Market Size and Forecast, By Components
5.5. Market Size and Forecast, By Sales Channel
5.6. Market Size and Forecast, By Vehicles Type
6. South America Automotive Suspension Market Outlook
6.1. Market Size By Value
6.2. Market Share By Country
6.3. Market Size and Forecast, By Suspension System
6.4. Market Size and Forecast, By Components
6.5. Market Size and Forecast, By Sales Channel
6.6. Market Size and Forecast, By Vehicles Type
7. Market Dynamics
7.1. Market Drivers & Opportunities
7.2. Market Restraints & Challenges
7.3. Market Trends
7.3.1. XXXX
7.3.2. XXXX
7.3.3. XXXX
7.3.4. XXXX
7.3.5. XXXX
7.4. Covid-19 Effect
7.5. Supply chain Analysis
7.6. Policy & Regulatory Framework
7.7. Industry Experts Views
7.8. Brazil Automotive Suspension Market Outlook
7.8.1. Market Size By Value
7.8.2. Market Size and Forecast By Suspension System
7.8.3. Market Size and Forecast By Components
7.8.4. Market Size and Forecast By Sales Channel
7.8.5. Market Size and Forecast By Vehicles Type
7.9. Argentina Automotive Suspension Market Outlook
7.9.1. Market Size By Value
7.9.2. Market Size and Forecast By Suspension System
7.9.3. Market Size and Forecast By Components
7.9.4. Market Size and Forecast By Sales Channel
7.9.5. Market Size and Forecast By Vehicles Type
7.10. Columbia Automotive Suspension Market Outlook
7.10.1. Market Size By Value
7.10.2. Market Size and Forecast By Suspension System
7.10.3. Market Size and Forecast By Components
7.10.4. Market Size and Forecast By Sales Channel
7.10.5. Market Size and Forecast By Vehicles Type
8. Competitive Landscape
8.1. Competitive Dashboard
8.2. Business Strategies Adopted by Key Players
8.3. Key Players Market Positioning Matrix
8.4. Porter's Five Forces
8.5. Company Profile
8.5.1. ZF Friedrichshafen AG
8.5.1.1. Company Snapshot
8.5.1.2. Company Overview
8.5.1.3. Financial Highlights
8.5.1.4. Geographic Insights
8.5.1.5. Business Segment & Performance
8.5.1.6. Product Portfolio
8.5.1.7. Key Executives
8.5.1.8. Strategic Moves & Developments
8.5.2. Tenneco, Inc.
8.5.3. ThyssenKrupp AG
8.5.4. KYB Corporation
8.5.5. HL Mando Corporation
8.5.6. Marelli Holdings Co., Ltd
8.5.7. Parker Hannifin Corporation
8.5.8. Hitachi, Ltd
9. Strategic Recommendations
10. Annexure
10.1. FAQ`s
10.2. Notes
10.3. Related Reports
11. Disclaimer


List of Figures

Figure 1: Global Automotive Suspension Market Size (USD billion) By Region, 2023 & 2029
Figure 2: Market attractiveness Index, By Region 2029
Figure 3: Market attractiveness Index, By Segment 2029
Figure 4: Global Automotive Suspension Market Size By Value (2018, 2023 & 2029F) (in USD billion)
Figure 5: Global Automotive Suspension Market Share By Region (2023)
Figure 6: South America Automotive Suspension Market Size By Value (2018, 2023 & 2029F) (in USD billion)
Figure 7: South America Automotive Suspension Market Share By Country (2023)
Figure 8: Brazil Automotive Suspension Market Size By Value (2018, 2023 & 2029F) (in USD billion)
Figure 9: Argentina Automotive Suspension Market Size By Value (2018, 2023 & 2029F) (in USD billion)
Figure 10: Columbia Automotive Suspension Market Size By Value (2018, 2023 & 2029F) (in USD billion)
Figure 11: Competitive Dashboard of top 5 players, 2023
Figure 12: Porter's Five Forces of Global Automotive Suspension Market



List of Tables

Table 1: Global Automotive Suspension Market Snapshot, By Segmentation (2023 & 2029) (in USD billion)
Table 2: Top 10 Counties Economic Snapshot 2022
Table 3: Economic Snapshot of Other Prominent Countries 2022
Table 4: Average Exchange Rates for Converting Foreign Currencies into U.S. Dollars
Table 5: Global Automotive Suspension Market Size and Forecast, By Suspension System (2018 to 2029F) (In USD billion)
Table 6: Global Automotive Suspension Market Size and Forecast, By Components (2018 to 2029F) (In USD billion)
Table 7: Global Automotive Suspension Market Size and Forecast, By Sales Channel (2018 to 2029F) (In USD billion)
Table 8: Global Automotive Suspension Market Size and Forecast, By Vehicles Type (2018 to 2029F) (In USD billion)
Table 9: South America Automotive Suspension Market Size and Forecast, By Suspension System (2018 to 2029F) (In USD billion)
Table 10: South America Automotive Suspension Market Size and Forecast, By Components (2018 to 2029F) (In USD billion)
Table 11: South America Automotive Suspension Market Size and Forecast, By Sales Channel (2018 to 2029F) (In USD billion)
Table 12: South America Automotive Suspension Market Size and Forecast, By Vehicles Type (2018 to 2029F) (In USD billion)
Table 13: Influencing Factors for Automotive Suspension Market, 2023
Table 14: Brazil Automotive Suspension Market Size and Forecast By Suspension System (2018 to 2029F) (In USD billion)
Table 15: Brazil Automotive Suspension Market Size and Forecast By Components (2018 to 2029F) (In USD billion)
Table 16: Brazil Automotive Suspension Market Size and Forecast By Sales Channel (2018 to 2029F) (In USD billion)
Table 17: Brazil Automotive Suspension Market Size and Forecast By Vehicles Type (2018 to 2029F) (In USD billion)
Table 18: Argentina Automotive Suspension Market Size and Forecast By Suspension System (2018 to 2029F) (In USD billion)
Table 19: Argentina Automotive Suspension Market Size and Forecast By Components (2018 to 2029F) (In USD billion)
Table 20: Argentina Automotive Suspension Market Size and Forecast By Sales Channel (2018 to 2029F) (In USD billion)
Table 21: Argentina Automotive Suspension Market Size and Forecast By Vehicles Type (2018 to 2029F) (In USD billion)
Table 22: Colombia Automotive Suspension Market Size and Forecast By Suspension System (2018 to 2029F) (In USD billion)
Table 23: Colombia Automotive Suspension Market Size and Forecast By Components (2018 to 2029F) (In USD billion)
Table 24: Colombia Automotive Suspension Market Size and Forecast By Sales Channel (2018 to 2029F) (In USD billion)
Table 25: Colombia Automotive Suspension Market Size and Forecast By Vehicles Type (2018 to 2029F) (In USD billion)

 

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