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メキシコのセラミックタイル市場概観、2029年

メキシコのセラミックタイル市場概観、2029年


Mexico Ceramic Tiles Market Overview, 2029

メキシコで新築住宅の需要が急増している。南米諸国では、同居率の低下と都市化の進展により需要が急増している。需要の増加に対応するため、メキシコでは毎年多くの住宅を建設する必要がある。ラ・ハウスはコロ... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 納期 ページ数 言語
Bonafide Research & Marketing Pvt. Ltd.
ボナファイドリサーチ
2024年1月31日 US$2,250
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サマリー

メキシコで新築住宅の需要が急増している。南米諸国では、同居率の低下と都市化の進展により需要が急増している。需要の増加に対応するため、メキシコでは毎年多くの住宅を建設する必要がある。ラ・ハウスはコロンビアに本社を置く企業で、個人が新築住宅を売買できる住宅市場を提供している。建築開発は国のタイル部門を助けるだろう。分断され、競争の激しいメキシコのセラミックタイル市場には、国内外に競争相手がいる。この分野の大手企業には、Vitromex社、Interceramic社、Grupo Lamosa社、Mohawk Industries社、Vitromex社がある。業界の覇権を確立するため、プレーヤーはM&A活動を活発化させ、継続的に製品を開発している。メキシコのGrupo Lamosaは、2023年9月にスペインのBaldocerの買収を承諾した。グルーポ・ラモサはメキシコに本社を置く多国籍企業で、建材セクター向けに接着剤、断熱材、セラミック床・壁タイルを製造・販売している。Grupo Industrial Saltilloは2022年6月、セラミックタイル会社のVitromexをMohawk Industries Inc.に売却した。1967年に設立されたビトロメックスは、メキシコに4つの生産拠点と幅広い販売網を持ち、磁器タイル、モザイクタイル、釉薬セラミックタイル、装飾タイルなどの製品ラインナップを揃えている。メキシコのセラミックタイルのトップ市場は米国で、チリやグアテマラとも緊密な商業関係を築いている。インドの3倍の販売量を誇るスペインは、メキシコにセラミックタイルを輸出する第2位の国である。天然資源が豊富で、他国よりも安価に高品質のタイルを製造できることから、メキシコは世界有数のセラミックタイル輸出国として頭角を現している。さらに、メキシコは米国に近いため、セラミックタイルの輸出入に最適な場所でもある。メキシコではここ数年セラミックタイルの需要が伸びているため、より多くのセラミックタイルの供給を必要としている。

Bonafide Research社の調査レポート「メキシコのセラミックタイル市場の概要、2029年」によると、メキシコのセラミックタイル市場は2029年に70億米ドル以上の市場規模に達する見込みです。同市場は、セラミックタイルの低価格により建築業界で急成長している。セラミックタイルは耐久性に優れ、割れにくいため、住宅や商業スペースで頻繁に利用されている。セラミックタイルの需要は、不動産投資、建設プロジェクト、事業活動によって影響を受ける。近い将来から中期にかけて、メキシコでは住宅に対するニーズが高まっており、新規建設や開発が引き続き推進され、市場全体の拡大が加速されるであろう。セラミック・タイル市場では、メキシコはセラミック・タイルの主要生産国のひとつである。タイルの製造に使われる豊富な粘土資源が、メキシコのセラミック・タイル産業の主な原動力となっている。メキシコでは、長石や石灰岩など、色合いを濃くしたり明るくしたりするために頻繁に利用される他の原料資源も入手できる。メキシコの建築産業の成長がセラミックタイルの需要を押し上げている。この需要の背景には、人口の拡大、継続的な都市化、観光インフラの改善など、多くの原因がある。釉薬付きセラミックは最も広く使用されているセラミックの一種で、家庭のデザイン面でも衛生面でも使用されている。国内では、釉薬のかかったセラミック・タイルは衛生的で装飾的な目的で広く使用されており、一般的に好まれている。釉薬が施されたセラミック・タイルは非常に丈夫で湿気に強いため、キッチンや浴室に最適である。

種類別に見ると、磁器質、釉薬、無釉に分類される。メキシコのセラミックタイル市場では、釉薬のかかったセラミックタイルの人気が高まっている。鮮やかな模様や質感から、石や木のような本物の素材を模したものまで、釉薬のかかったセラミックタイルには幅広いデザインの可能性がある。そのため、幅広い好みに対応し、個性的でカスタマイズされた場所をデザインすることができる。釉薬層はタイルに光沢と豊かな覆いを与え、素焼きでは不可能な人目を引く深みと立体感を与えます。そのため、どんな場所にも気品とエレガンスを与えるのに最適です。

用途別に見ると、市場は床タイル、壁タイル、その他タイルに分類される。セラミックタイル市場は床タイルのカテゴリーで拡大すると予測されている。セラミックタイルは、その信頼性、耐水性、耐久性、高い頑丈さから、床材として長持ちする優れた選択肢である。官公庁、スポーツ施設、病院など、人の出入りが多い公共施設や民間施設で利用されている。水に安全で、掃除がしやすいため、キッチンやバスルームの床材としても理想的です。

エンドユーザー別に見ると、市場は住宅用、非住宅用に分類される。様々な要因によって、住宅は快適で美しい住まいとなり、それが住宅分野でのメキシコ産セラミックタイルの需要を押し上げている。メキシコ経済の拡大により、中産階級が拡大し、可処分所得が増加している。その結果、住宅所有やリフォームに投資する人が増え、セラミックタイルのような建築資材のニーズが高まる。すっきりとしたライン、オープンエリア、ニュートラルな色合いは、メキシコの住宅所有者に受け入れられているモダンでミニマルなデザインの特徴です。セラミックタイルは、幅広いデザインオプションとエレガントな仕上げにより、こうしたモダンな美意識を理想的に引き立てます。

本レポートの考察
- 地理メキシコ
- 歴史的な年2018
- 基準年2023
- 推定年2024
- 予測年2029

このレポートでカバーされている側面
- 米国のセラミックタイル市場、その価値とセグメント別予測
- 様々な促進要因と課題
- 進行中のトレンドと開発
- 注目企業
- 戦略的提言

タイプ別
- 磁器
- 釉薬
- 無釉

用途別
- 床タイル
- 壁タイル
- その他タイル

エンドユーザー別
- 住宅
- 非住宅

レポートのアプローチ
本レポートは、一次調査と二次調査を組み合わせたアプローチで構成されている。はじめに、市場を理解し、市場に存在する企業をリストアップするために二次調査を行った。二次調査は、プレスリリースや企業の年次報告書などの第三者情報源、政府が作成した報告書やデータベースの分析で構成されている。二次情報源からデータを収集した後、一次調査は、市場がどのように機能しているかについて主要プレーヤーに電話インタビューを行い、市場のディーラーや流通業者と取引コールを行うことによって実施された。その後、消費者を地域別、階層別、年齢層別、性別に均等にセグメンテーションし、消費者への一次調査を開始した。一次データを入手した後は、二次ソースから入手した詳細の検証を開始した。

想定読者
本レポートは、業界コンサルタント、メーカー、サプライヤー、セラミックタイル業界関連団体・組織、政府機関、その他のステークホルダーが市場中心戦略を立てる際に役立ちます。また、マーケティングやプレゼンテーションだけでなく、業界に関する競合知識を高めることもできます。







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目次

Table of Contents
1. Executive Summary
2. Market Structure
2.1. Market Considerate
2.2. Assumptions
2.3. Limitations
2.4. Abbreviations
2.5. Sources
2.6. Definitions
2.7. Geography
3. Research Methodology
3.1. Secondary Research
3.2. Primary Data Collection
3.3. Market Formation & Validation
3.4. Report Writing, Quality Check & Delivery
4. Mexico Macro Economic Indicators
5. Market Dynamics
5.1. Key Findings
5.2. Key Developments - 2021
5.3. Market Drivers & Opportunities
5.4. Market Restraints & Challenges
5.5. Market Trends
5.6. Covid-19 Effect
5.7. Supply chain Analysis
5.8. Policy & Regulatory Framework
5.9. Industry Experts Views
6. Mexico Ceramic Tiles Market Overview
6.1. Market Size By Value
6.2. Market Size and Forecast By Type
6.3. Market Size and Forecast By Application
6.4. Market Size and Forecast By End Users
7. Mexico Ceramic Tiles Market Segmentations
7.1. Mexico Ceramic Tiles Market, By Type
7.1.1. Mexico Ceramic Tiles Market Size, By Porcelain, 2018-2029
7.1.2. Mexico Ceramic Tiles Market Size, By Glazed, 2018-2029
7.1.3. Mexico Ceramic Tiles Market Size, By Unglazed, 2018-2029
7.2. Mexico Ceramic Tiles Market, By Application
7.2.1. Mexico Ceramic Tiles Market Size, By Floor Tiles, 2018-2029
7.2.2. Mexico Ceramic Tiles Market Size, By Wall Tiles, 2018-2029
7.2.3. Mexico Ceramic Tiles Market Size, By others Tiles, 2018-2029
7.3. Mexico Ceramic Tiles Market, By End Users
7.3.1. Mexico Ceramic Tiles Market Size, By Residential, 2018-2029
7.3.2. Mexico Ceramic Tiles Market Size, By Non Residential, 2018-2029
8. Mexico Ceramic Tiles Market Opportunity Assessment
8.1. By Type, 2024 to 2029
8.2. By Application, 2024 to 2029
8.3. By End Users, 2024 to 2029
9. Competitive Landscape
9.1. Porter's Five Forces
9.2. Company Profile
9.2.1. Company 1
9.2.1.1. Company Snapshot
9.2.1.2. Company Overview
9.2.1.3. Financial Highlights
9.2.1.4. Geographic Insights
9.2.1.5. Business Segment & Performance
9.2.1.6. Product Portfolio
9.2.1.7. Key Executives
9.2.1.8. Strategic Moves & Developments
9.2.2. Company 2
9.2.3. Company 3
9.2.4. Company 4
9.2.5. Company 5
9.2.6. Company 6
9.2.7. Company 7
9.2.8. Company 8
10. Strategic Recommendations
11. Disclaimer

List of Figures
Figure 1: Mexico Ceramic Tiles Market Size By Value (2018, 2023 & 2029F) (in USD Million)
Figure 2: Market Attractiveness Index, By Type
Figure 3: Market Attractiveness Index, By Application
Figure 4: Market Attractiveness Index, By End Users
Figure 5: Porter's Five Forces of Mexico Ceramic Tiles Market

List of Table
Table 1: Influencing Factors for Global Ceramic Tiles Market, 2023
Table 2: Mexico Ceramic Tiles Market Size and Forecast By Type (2018, 2023 & 2029F)
Table 3: Mexico Ceramic Tiles Market Size and Forecast By Application (2018, 2023 & 2029F)
Table 4: Mexico Ceramic Tiles Market Size and Forecast By End Users (2018, 2023 & 2029F)
Table 5: Mexico Ceramic Tiles Market Size of Porcelain (2018 to 2029) in USD Million
Table 6: Mexico Ceramic Tiles Market Size of Glazed (2018 to 2029) in USD Million
Table 7: Mexico Ceramic Tiles Market Size of Unglazed (2018 to 2029) in USD Million
Table 8: Mexico Ceramic Tiles Market Size of Floor Tiles (2018 to 2029) in USD Million
Table 9: Mexico Ceramic Tiles Market Size of Wall Tiles (2018 to 2029) in USD Million
Table 10: Mexico Ceramic Tiles Market Size of others Tiles (2018 to 2029) in USD Million
Table 11: Mexico Ceramic Tiles Market Size of Residential (2018 to 2029) in USD Million
Table 12: Mexico Ceramic Tiles Market Size of Non Residential (2018 to 2029) in USD Million

 

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Summary

There has been a surge in demand for newly constructed homes in Mexico. In a South American nation, demand has surged due to a decline in cohabitation and an increase in urbanization. To keep up with the growing demand, Mexico needs to build more homes every year. La Haus is a firm based in Colombia that provides a residential marketplace for individuals to purchase and sell newly constructed homes. Building developments will help the nation's tile sector. There are both domestic and foreign competitors in the fractured and fiercely competitive Mexican ceramic tile market. Among the leading businesses in the sector are Vitromex, Interceramic, Grupo Lamosa, Mohawk Industries, and Vitromex. In order to establish their supremacy in the industry, players are increasing their merger and acquisition activity and continuously developing their product offerings. Grupo Lamosa of Mexico consented to purchase Baldocer of Spain in September 2023. Grupo Lamosa is a multinational company based in Mexico that manufactures and sells adhesives, thermal insulators, and ceramic floor and wall tiles for the building materials sector. Grupo Industrial Saltillo sold Vitromex, a ceramic tile company, to Mohawk Industries Inc. in June 2022. Founded in 1967, Vitromex has four production sites in Mexico, a wide distribution network, and a product line that includes porcelain, mosaics, and glazed ceramic and ornamental tiles. Mexico's top market for ceramic tiles is the United States, while the country enjoys close commercial relations with Chile and Guatemala. With three times as many sales as India, Spain is the second-biggest exporter of ceramic tiles to Mexico. Due to its availability of natural resources and capacity to make high-quality tiles at a lesser cost than other nations, Mexico has emerged as one of the world's top exporters of ceramic tiles. Furthermore, Mexico is a great place to import and export ceramic tiles due to its close proximity to the United States. Mexico needs a larger supply of ceramic tiles because the country's demand for them has grown over the last several years.

According to the research report "Mexico Ceramic Tiles Market Overview, 2029," published by Bonafide Research, the Mexico Ceramic Tiles Market is expected to reach market size more than USD by 7 billion 2029. The market is seeing rapid growth in the building industry due to the low cost of ceramic tiles. Because they are durable and difficult to break, ceramic tiles are frequently utilized in homes and commercial spaces. The demand for ceramic tile is impacted by real estate investment, construction projects, and business activities. In the near to medium term, Mexico's growing need for residential dwelling units will keep driving new construction and development, which will accelerate market expansion overall. In the ceramic tile market, Mexico is one of the major producers of ceramic tiles. The plentiful clay resources that are used to create the tiles are the main driving force behind Mexico's ceramic tile industry. The nation has access to other raw resources that are frequently utilized to intensify and brighten the hues, like feldspar and limestone. The growing building industry in Mexico is driving up demand for ceramic tiles. This demand is driven by a number of causes, including the expanding population, continuous urbanization, and improved tourism infrastructure. Glazed ceramic is the most widely used type of ceramic, used in both design and hygienic areas of the home. In the nation, glazed ceramic tiles are extensively employed for hygienic and decorative purposes and are generally favored. Since they are so strong and moisture-resistant, glazed ceramic tiles are perfect for kitchens and baths.

Based on by type the market can be categorized by Porcelain, Glazed, and Unglazed. Glazed ceramic tiles are becoming more and more popular in the Mexican ceramic tile market. A wide range of design possibilities are available with glazed ceramic tiles, ranging from vivid patterns and textures to lifelike imitations of real materials like stone or wood. This accommodates a wide range of tastes and makes it possible to design distinctive, customized places. The glaze layer gives the tiles a glossy, rich covering that gives them an eye-catching depth and dimension that is not possible with unglazed choices. They are therefore perfect for giving any area a dash of class and elegance.

Based on by application the market can be categorized by Floor Tile, Wall Tiles, others Tiles. It is projected that the ceramic tile market will expand within the floor tile category. Ceramic tiles are a superb and long-lasting option for flooring because of their dependability, water resistance, durability, and high sturdiness. They are utilized in public and private buildings that have a lot of foot traffic, such as government buildings, sports complexes, and hospitals. Due to their water-safe nature and ease of cleaning, they are the ideal choice for flooring in kitchens and bathrooms.

Based on By End Users the market can be categorized by Residential, Non Residential. A number of factors are causing homes to become havens of comfort and beauty, which is driving up demand for Mexican ceramic tiles from the residential sector. Due to Mexico's expanding economy, the middle class is expanding and there is more disposable cash available. More people will be investing in home ownership and remodeling as a result, increasing the need for building supplies like ceramic tiles. Clean lines, open areas, and neutral hues are the hallmarks of modern and minimalist design, which are being embraced by Mexican homeowners. Ceramic tiles are the ideal complement to these modern aesthetics because of their wide range of design options and elegant finishes.

Considered in this report:
• Geography: Mexico
• Historic year: 2018
• Base year: 2023
• Estimated year: 2024
• Forecast year: 2029

Aspects covered in this report:
• United States Ceramic Tiles market with its value and forecast along with its segments
• Various drivers and challenges
• On-going trends and developments
• Top profiled companies
• Strategic recommendation

By Type:
• Porcelain
• Glazed
• Unglazed

By application:
• Floor Tiles
• Wall Tiles
• Others Tiles

By End Users:
• Residential
• Non Residential

The approach of the report:
This report consists of a combined approach of primary as well as secondary research. Initially, secondary research was used to get an understanding of the market and list out the companies that are present in the market. The secondary research consists of third-party sources such as press releases, and annual reports of companies, analyzing the government-generated reports and databases. After gathering the data from secondary sources primary research was conducted by making telephonic interviews with the leading players about how the market is functioning and then conducting trade calls with dealers and distributors of the market. Post this we have started doing primary calls to consumers by equally segmenting consumers into regional aspects, tier aspects, age groups, and gender. Once we have primary data with us we started verifying the details obtained from secondary sources.

Intended audience:
This report can be useful to industry consultants, manufacturers, suppliers, associations & organizations related to the Ceramic Tiles industry, government bodies, and other stakeholders to align their market-centric strategies. In addition to marketing & presentations, it will also increase competitive knowledge about the industry.







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Table of Contents

Table of Contents
1. Executive Summary
2. Market Structure
2.1. Market Considerate
2.2. Assumptions
2.3. Limitations
2.4. Abbreviations
2.5. Sources
2.6. Definitions
2.7. Geography
3. Research Methodology
3.1. Secondary Research
3.2. Primary Data Collection
3.3. Market Formation & Validation
3.4. Report Writing, Quality Check & Delivery
4. Mexico Macro Economic Indicators
5. Market Dynamics
5.1. Key Findings
5.2. Key Developments - 2021
5.3. Market Drivers & Opportunities
5.4. Market Restraints & Challenges
5.5. Market Trends
5.6. Covid-19 Effect
5.7. Supply chain Analysis
5.8. Policy & Regulatory Framework
5.9. Industry Experts Views
6. Mexico Ceramic Tiles Market Overview
6.1. Market Size By Value
6.2. Market Size and Forecast By Type
6.3. Market Size and Forecast By Application
6.4. Market Size and Forecast By End Users
7. Mexico Ceramic Tiles Market Segmentations
7.1. Mexico Ceramic Tiles Market, By Type
7.1.1. Mexico Ceramic Tiles Market Size, By Porcelain, 2018-2029
7.1.2. Mexico Ceramic Tiles Market Size, By Glazed, 2018-2029
7.1.3. Mexico Ceramic Tiles Market Size, By Unglazed, 2018-2029
7.2. Mexico Ceramic Tiles Market, By Application
7.2.1. Mexico Ceramic Tiles Market Size, By Floor Tiles, 2018-2029
7.2.2. Mexico Ceramic Tiles Market Size, By Wall Tiles, 2018-2029
7.2.3. Mexico Ceramic Tiles Market Size, By others Tiles, 2018-2029
7.3. Mexico Ceramic Tiles Market, By End Users
7.3.1. Mexico Ceramic Tiles Market Size, By Residential, 2018-2029
7.3.2. Mexico Ceramic Tiles Market Size, By Non Residential, 2018-2029
8. Mexico Ceramic Tiles Market Opportunity Assessment
8.1. By Type, 2024 to 2029
8.2. By Application, 2024 to 2029
8.3. By End Users, 2024 to 2029
9. Competitive Landscape
9.1. Porter's Five Forces
9.2. Company Profile
9.2.1. Company 1
9.2.1.1. Company Snapshot
9.2.1.2. Company Overview
9.2.1.3. Financial Highlights
9.2.1.4. Geographic Insights
9.2.1.5. Business Segment & Performance
9.2.1.6. Product Portfolio
9.2.1.7. Key Executives
9.2.1.8. Strategic Moves & Developments
9.2.2. Company 2
9.2.3. Company 3
9.2.4. Company 4
9.2.5. Company 5
9.2.6. Company 6
9.2.7. Company 7
9.2.8. Company 8
10. Strategic Recommendations
11. Disclaimer

List of Figures
Figure 1: Mexico Ceramic Tiles Market Size By Value (2018, 2023 & 2029F) (in USD Million)
Figure 2: Market Attractiveness Index, By Type
Figure 3: Market Attractiveness Index, By Application
Figure 4: Market Attractiveness Index, By End Users
Figure 5: Porter's Five Forces of Mexico Ceramic Tiles Market

List of Table
Table 1: Influencing Factors for Global Ceramic Tiles Market, 2023
Table 2: Mexico Ceramic Tiles Market Size and Forecast By Type (2018, 2023 & 2029F)
Table 3: Mexico Ceramic Tiles Market Size and Forecast By Application (2018, 2023 & 2029F)
Table 4: Mexico Ceramic Tiles Market Size and Forecast By End Users (2018, 2023 & 2029F)
Table 5: Mexico Ceramic Tiles Market Size of Porcelain (2018 to 2029) in USD Million
Table 6: Mexico Ceramic Tiles Market Size of Glazed (2018 to 2029) in USD Million
Table 7: Mexico Ceramic Tiles Market Size of Unglazed (2018 to 2029) in USD Million
Table 8: Mexico Ceramic Tiles Market Size of Floor Tiles (2018 to 2029) in USD Million
Table 9: Mexico Ceramic Tiles Market Size of Wall Tiles (2018 to 2029) in USD Million
Table 10: Mexico Ceramic Tiles Market Size of others Tiles (2018 to 2029) in USD Million
Table 11: Mexico Ceramic Tiles Market Size of Residential (2018 to 2029) in USD Million
Table 12: Mexico Ceramic Tiles Market Size of Non Residential (2018 to 2029) in USD Million

 

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