世界各国のリアルタイムなデータ・インテリジェンスで皆様をお手伝い

日本のセラミックタイル市場概要、2029年


Japan Ceramic Tiles Market Overview, 2029

日本のセラミック・タイル市場は、その革新的なアプローチと長い伝統によって際立った活況を呈している。優れた芸術性と耐久性で名高いセラミック・タイルは、長い間、日本の建築と文化に欠かせない要素であった... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Bonafide Research & Marketing Pvt. Ltd.
ボナファイドリサーチ
2024年1月31日 US$2,250
シングルユーザライセンス
ライセンス・価格情報
注文方法はこちら
62 英語

日本語のページは自動翻訳を利用し作成しています。


 

サマリー

日本のセラミック・タイル市場は、その革新的なアプローチと長い伝統によって際立った活況を呈している。優れた芸術性と耐久性で名高いセラミック・タイルは、長い間、日本の建築と文化に欠かせない要素であった。世界的なセラミック・タイル市場のリーディング・プレーヤーとして、今日、同市場は商業、工業、住宅の各領域で幅広い用途にサービスを提供している。セラミック・タイルは粘土から作られ、適切な硬度と光沢を与えるために高温で焼成される。日本では、伝統的な意匠や美意識の根幹をなすものとして高く評価され、芸術的な表現と実用性を両立させている。インテリアはもちろん、床や壁、屋根などにも広く使われている。建築や建設に使用されるセラミック・タイルは、日本市場で広く入手可能である。磁器質タイル、釉薬タイル、モザイクタイル、天然石タイルなどがある。過去数年間、日本のセラミック・タイル市場は、美観を重視した住宅やインフラに対する需要の増加、急速な都市化、建設活動の急増、可処分所得の増加といった理由によって大きく成長してきた。市場の成長は、エコフレンドリー、滑り止め、防汚性など、タイルの品質を向上させるためのメーカーの絶え間ない技術革新によってさらに促進されている。とはいえ、この分野には、不安定な原材料価格や廃棄物処理に関するエコロジーへの懸念など、大きな障害もある。こうした課題にもかかわらず、特に国のインフラ建設・補修計画を考慮すれば、この業界には多くのチャンスがある。

Bonafide Research社の調査レポート「日本のセラミックタイル市場の概要、2029年」によると、日本のセラミックタイル市場は2024年から2029年にかけて6%以上の成長が見込まれている。日本の建築業界におけるセラミックタイルの需要は変動に左右される。セラミックタイル産業の主な原動力は建設投資の増加である。セラミックタイルの需要を含め、建築業界に影響を与えるその他の変数には、可処分所得の増加と人口の多さが含まれる。日本の陶磁器タイルの需要は、米国や欧州のそれとは異なっており、日本の動向は世界のそれとは異なっている。斬新な製品と生産技術の開発が重要である。日本のセラミック・タイル市場は、大理石のフローリングや金属スラブの上にセラミック・タイルを敷くというトレンドが、塗料やその他の家庭装飾品に取って代わりつつあることから、プラスの影響を受けている。セラミック・タイルは、その多様な特性、抗菌性、防滑性、軽量性により、病院、ホテル、研究所、医薬品製造工場などの衛生的な環境を必要とする用途に最適な選択肢となっている。他の素材に比べ、セラミックタイルは耐久性が高く、滑りにくいため、人通りの多い場所や日本のような地震が多い地域に最適です。素焼きのタイルにはもともと抗菌性があるため、病院や公衆トイレなど衛生面に配慮が必要な場所での使用に最適です。これは特に粘土を多く含むタイルに当てはまります。日本では高齢化が進み、安全で住みやすい環境へのニーズが高まっているため、機能的で長持ちするセラミックタイルの人気が高まっている。

市場はタイプ別に磁器質、釉薬、無釉に分類される。日本では素焼きタイルの人気が急上昇している。無釉タイルの土色がかった色調と質感のある表面は、現在日本のインテリアデザインで流行しているナチュラルでミニマルな美学を補完する。木やその他の自然素材と組み合わせることで、居心地の良さや有機的な動きを感じさせます。素焼きのタイルは自然な色合いと質感の違いがあり、ひとつひとつが個性的で、その部分に注目が集まります。職人の技や小さなキズを大切にする日本のお客様には、特に魅力的なタイルです。

市場は用途別に床タイル、壁タイル、その他タイルに分類される。床タイルは、建築家、デザイナー、住宅所有者により、日本の近代的、伝統的、商業的、住宅的設計プロジェクトで広く採用されている。床タイルは、公共空間や私的空間の共用部分、台所用タイル、浴室用タイルなどで構成される。日本では、小売センター、オフィスビル、ホテル、その他の施設の壁や床にセラミック・タイルが使用されている。西洋の影響を受け、瀬戸で生産される主な床タイルは、白地に呉須の藍色でデザインされている。

エンドユーザー別に見ると、市場は住宅用、非住宅用に分類される。日本のセラミック・タイル市場において、住宅用セグメントは、実際、より重要になってきている。核家族化や都市化の進展により、日本の持ち家率は上昇している。このことは、セラミックタイル業界にとって、特に住宅市場において、より幅広い見込み客が存在することを意味する。日本の住宅所有者は、現在の住まいの更新や改築をより重要視している。住宅ストックの老朽化、ライフスタイルの変化、より快適で便利なものを求めることが、この動きの主な原動力となっている。セラミック・タイルは、カウンター、床、壁に丈夫で美しく、メンテナンスの手間が少ないオプションを提供するため、修復において重要である。

本レポートで検討しているもの
- 地理地域:日本
- 歴史的な年2018
- 基準年2023
- 推定年2024
- 予測年2029

本レポートでカバーされている側面
- 日本のセラミックタイル市場、その価値とセグメント別予測
- 様々な促進要因と課題
- 進行中のトレンドと開発
- 注目企業
- 戦略的提言

タイプ別
- 磁器
- 釉薬
- 無釉

用途別
- 床タイル
- 壁タイル
- その他タイル

エンドユーザー別
- 住宅
- 非住宅

レポートのアプローチ
本レポートは、一次調査と二次調査を組み合わせたアプローチで構成されている。はじめに、市場を理解し、市場に存在する企業をリストアップするために二次調査を行った。二次調査は、プレスリリースや企業の年次報告書などの第三者情報源、政府が作成した報告書やデータベースの分析で構成されている。二次情報源からデータを収集した後、一次調査は、市場がどのように機能しているかについて主要プレーヤーに電話インタビューを行い、市場のディーラーや流通業者と取引コールを行うことによって実施された。その後、消費者を地域別、階層別、年齢層別、性別に均等にセグメンテーションし、消費者への一次調査を開始した。一次データを入手した後は、二次ソースから入手した詳細の検証を開始した。

想定読者
本レポートは、業界コンサルタント、メーカー、サプライヤー、セラミックタイル業界関連団体・組織、政府機関、その他のステークホルダーが市場中心戦略を立てる際に役立ちます。また、マーケティングやプレゼンテーションだけでなく、業界に関する競合知識を高めることもできます。







ページTOPに戻る


目次

Table of Contents
1. Executive Summary
2. Market Structure
2.1. Market Considerate
2.2. Assumptions
2.3. Limitations
2.4. Abbreviations
2.5. Sources
2.6. Definitions
2.7. Geography
3. Research Methodology
3.1. Secondary Research
3.2. Primary Data Collection
3.3. Market Formation & Validation
3.4. Report Writing, Quality Check & Delivery
4. Japan Macro Economic Indicators
5. Market Dynamics
5.1. Key Findings
5.2. Key Developments - 2021
5.3. Market Drivers & Opportunities
5.4. Market Restraints & Challenges
5.5. Market Trends
5.6. Covid-19 Effect
5.7. Supply chain Analysis
5.8. Policy & Regulatory Framework
5.9. Industry Experts Views
6. Japan Ceramic Tiles Market Overview
6.1. Market Size By Value
6.2. Market Size and Forecast By Type
6.3. Market Size and Forecast By Application
6.4. Market Size and Forecast By End Users
7. Japan Ceramic Tiles Market Segmentations
7.1. Japan Ceramic Tiles Market, By Type
7.1.1. Japan Ceramic Tiles Market Size, By Porcelain, 2018-2029
7.1.2. Japan Ceramic Tiles Market Size, By Glazed, 2018-2029
7.1.3. Japan Ceramic Tiles Market Size, By Unglazed, 2018-2029
7.2. Japan Ceramic Tiles Market, By Application
7.2.1. Japan Ceramic Tiles Market Size, By Floor Tiles, 2018-2029
7.2.2. Japan Ceramic Tiles Market Size, By Wall Tiles, 2018-2029
7.2.3. Japan Ceramic Tiles Market Size, By others Tiles, 2018-2029
7.3. Japan Ceramic Tiles Market, By End Users
7.3.1. Japan Ceramic Tiles Market Size, By Residential, 2018-2029
7.3.2. Japan Ceramic Tiles Market Size, By Non Residential, 2018-2029
8. Japan Ceramic Tiles Market Opportunity Assessment
8.1. By Type, 2024 to 2029
8.2. By Application, 2024 to 2029
8.3. By End Users, 2024 to 2029
9. Competitive Landscape
9.1. Porter's Five Forces
9.2. Company Profile
9.2.1. Company 1
9.2.1.1. Company Snapshot
9.2.1.2. Company Overview
9.2.1.3. Financial Highlights
9.2.1.4. Geographic Insights
9.2.1.5. Business Segment & Performance
9.2.1.6. Product Portfolio
9.2.1.7. Key Executives
9.2.1.8. Strategic Moves & Developments
9.2.2. Company 2
9.2.3. Company 3
9.2.4. Company 4
9.2.5. Company 5
9.2.6. Company 6
9.2.7. Company 7
9.2.8. Company 8
10. Strategic Recommendations
11. Disclaimer

List of Figures
Figure 1: Japan Ceramic Tiles Market Size By Value (2018, 2023 & 2029F) (in USD Million)
Figure 2: Market Attractiveness Index, By Type
Figure 3: Market Attractiveness Index, By Application
Figure 4: Market Attractiveness Index, By End Users
Figure 5: Porter's Five Forces of Japan Ceramic Tiles Market

List of Table
Table 1: Influencing Factors for Global Ceramic Tiles Market, 2023
Table 2: Japan Ceramic Tiles Market Size and Forecast By Type (2018, 2023 & 2029F)
Table 3: Japan Ceramic Tiles Market Size and Forecast By Application (2018, 2023 & 2029F)
Table 4: Japan Ceramic Tiles Market Size and Forecast By End Users (2018, 2023 & 2029F)
Table 5: Japan Ceramic Tiles Market Size of Porcelain (2018 to 2029) in USD Million
Table 6: Japan Ceramic Tiles Market Size of Glazed (2018 to 2029) in USD Million
Table 7: Japan Ceramic Tiles Market Size of Unglazed (2018 to 2029) in USD Million
Table 8: Japan Ceramic Tiles Market Size of Floor Tiles (2018 to 2029) in USD Million
Table 9: Japan Ceramic Tiles Market Size of Wall Tiles (2018 to 2029) in USD Million
Table 10: Japan Ceramic Tiles Market Size of others Tiles (2018 to 2029) in USD Million
Table 11: Japan Ceramic Tiles Market Size of Residential (2018 to 2029) in USD Million
Table 12: Japan Ceramic Tiles Market Size of Non Residential (2018 to 2029) in USD Million

 

ページTOPに戻る


 

Summary

The ceramic tile market in Japan is a thriving sector distinguished by its innovative approach and long heritage. Ceramic tiles, which are renowned for their excellent artistry and durability, have long been an essential component of Japanese architecture and culture. As a leading player in the worldwide ceramic tile market, the market today serves a wide range of applications in the commercial, industrial, and residential domains. Ceramic tiles are made of clay and are fired at a high temperature to give them the appropriate level of hardness and polish. Ceramic tiles are highly valued in Japan as a fundamental component of traditional design and aesthetics, balancing artistic expression with practicality. These tiles are widely used for interior design as well as floors, walls, and roofing. Ceramic tiles, which are used in architecture and construction, are widely available in the Japanese market. Products include porcelain, glazed, mosaic, and natural stone tiles. Over the past few years, the market for ceramic tiles in Japan has grown significantly due to reasons such increased demand for aesthetically pleasing homes and infrastructure, rapid urbanization, a spike in construction activity, and rising disposable income. Growth in the market is further fueled by manufacturers' constant innovation to provide tiles with improved qualities including eco-friendliness, anti-slip surfaces, and stain resistance. Notwithstanding, the sector has significant obstacles, such as volatile raw material prices and ecological worries pertaining to waste handling. Notwithstanding these challenges, there are plenty of chances in the industry, particularly when considering the nation's infrastructure construction and repair initiatives.

According to the research report "Japan Ceramic Tiles Market Overview, 2029," published by Bonafide Research, the Japan Ceramic Tiles Market is expected to grow more than 6% from 2024 to 2029. The demand for ceramic tiles in Japan's building industry is subject to fluctuations. The primary driver of the ceramic tile industry is the rise in construction investment. Other variables impacting the building industry, including the demand for ceramic tiles, include the increase in disposable income and the large population. Japan's trends are different from those throughout the world, as is the demand for ceramic tiles in Japan compared to those in the US and Europe. The development of novel products and production techniques is crucial. The market for ceramic tiles in Japan is being positively impacted by the trend of ceramic tiles over marble flooring and metal slabs, which is displacing paints and other home décor items. Owing to their diverse characteristics and their anti-bacterial, anti-skid, and lightweight nature, these tiles are the go-to option for applications involving hygienic conditions in hospitals, hotels, laboratories, and pharmaceutical production plants. Compared to other materials, ceramic tiles have greater durability and slip resistance, which makes them perfect for high-traffic areas and seismically active regions like Japan. Unglazed tiles have inherent antibacterial qualities that make them ideal for use in hospitals, public restrooms, and other hygiene-sensitive areas. This is especially true of tiles with high clay content. Functional and long-lasting ceramic tiles are becoming increasingly popular in Japan as a result of the country's aging population and growing need for safe and livable environments.

Based on by type the market can be categorized by Porcelain, Glazed, and Unglazed. Unglazed ceramic tiles' surge in popularity in Japan. The earthy tones and textured surfaces of unglazed tiles complement the natural and minimalist aesthetics that are currently popular in Japanese interior design. When combined with wood or other natural materials, they evoke a feeling of coziness and organic movement. Unglazed tiles have natural color and texture variances, giving each one a distinct appearance and drawing attention to areas. Japanese customers find this particularly enticing since they value fine craftsmanship and small flaws.

Based on by application the market can be categorized by Floor Tile, Wall Tiles, others Tiles. Floor tiles are widely employed in modern, traditional, commercial, and residential design projects in Japan by architects, designers, and homeowners. These consist of common areas in public or private spaces, kitchen tiles, and bathroom tiles. In Japan, ceramic tiles are used on the walls and floors of retail centers, office buildings, hotels, and other establishments. Influenced by the West, the major floor tiles produced in Seto are colored with a Kuresu indigo design on a white background.

Based on By End Users the market can be categorized by Residential, Non Residential. In the ceramic tile market in Japan, the residential segment is, in fact, becoming more significant. Homeownership rates in Japan are rising due to trends toward nuclear families and more urbanization. This means that there is a wider range of prospective clients for the ceramic tile industry; particularly in the home market. Japanese homeowners are placing a higher priority on updating and renovating their current homes. The aging housing stock, shifting lifestyles, and the demand for more comfort and usefulness are the main drivers of this movement. Ceramic tiles are important in restorations because they provide strong, beautiful, and low-maintenance options for counters, floors, and walls.

Considered in this report:
• Geography: Japan
• Historic year: 2018
• Base year: 2023
• Estimated year: 2024
• Forecast year: 2029

Aspects covered in this report:
• Japan Ceramic Tiles market with its value and forecast along with its segments
• Various drivers and challenges
• On-going trends and developments
• Top profiled companies
• Strategic recommendation

By Type:
• Porcelain
• Glazed
• Unglazed

By application:
• Floor Tiles
• Wall Tiles
• Others Tiles

By End Users:
• Residential
• Non Residential

The approach of the report:
This report consists of a combined approach of primary as well as secondary research. Initially, secondary research was used to get an understanding of the market and list out the companies that are present in the market. The secondary research consists of third-party sources such as press releases, and annual reports of companies, analyzing the government-generated reports and databases. After gathering the data from secondary sources primary research was conducted by making telephonic interviews with the leading players about how the market is functioning and then conducting trade calls with dealers and distributors of the market. Post this we have started doing primary calls to consumers by equally segmenting consumers into regional aspects, tier aspects, age groups, and gender. Once we have primary data with us we started verifying the details obtained from secondary sources.

Intended audience:
This report can be useful to industry consultants, manufacturers, suppliers, associations & organizations related to the Ceramic Tiles industry, government bodies, and other stakeholders to align their market-centric strategies. In addition to marketing & presentations, it will also increase competitive knowledge about the industry.







ページTOPに戻る


Table of Contents

Table of Contents
1. Executive Summary
2. Market Structure
2.1. Market Considerate
2.2. Assumptions
2.3. Limitations
2.4. Abbreviations
2.5. Sources
2.6. Definitions
2.7. Geography
3. Research Methodology
3.1. Secondary Research
3.2. Primary Data Collection
3.3. Market Formation & Validation
3.4. Report Writing, Quality Check & Delivery
4. Japan Macro Economic Indicators
5. Market Dynamics
5.1. Key Findings
5.2. Key Developments - 2021
5.3. Market Drivers & Opportunities
5.4. Market Restraints & Challenges
5.5. Market Trends
5.6. Covid-19 Effect
5.7. Supply chain Analysis
5.8. Policy & Regulatory Framework
5.9. Industry Experts Views
6. Japan Ceramic Tiles Market Overview
6.1. Market Size By Value
6.2. Market Size and Forecast By Type
6.3. Market Size and Forecast By Application
6.4. Market Size and Forecast By End Users
7. Japan Ceramic Tiles Market Segmentations
7.1. Japan Ceramic Tiles Market, By Type
7.1.1. Japan Ceramic Tiles Market Size, By Porcelain, 2018-2029
7.1.2. Japan Ceramic Tiles Market Size, By Glazed, 2018-2029
7.1.3. Japan Ceramic Tiles Market Size, By Unglazed, 2018-2029
7.2. Japan Ceramic Tiles Market, By Application
7.2.1. Japan Ceramic Tiles Market Size, By Floor Tiles, 2018-2029
7.2.2. Japan Ceramic Tiles Market Size, By Wall Tiles, 2018-2029
7.2.3. Japan Ceramic Tiles Market Size, By others Tiles, 2018-2029
7.3. Japan Ceramic Tiles Market, By End Users
7.3.1. Japan Ceramic Tiles Market Size, By Residential, 2018-2029
7.3.2. Japan Ceramic Tiles Market Size, By Non Residential, 2018-2029
8. Japan Ceramic Tiles Market Opportunity Assessment
8.1. By Type, 2024 to 2029
8.2. By Application, 2024 to 2029
8.3. By End Users, 2024 to 2029
9. Competitive Landscape
9.1. Porter's Five Forces
9.2. Company Profile
9.2.1. Company 1
9.2.1.1. Company Snapshot
9.2.1.2. Company Overview
9.2.1.3. Financial Highlights
9.2.1.4. Geographic Insights
9.2.1.5. Business Segment & Performance
9.2.1.6. Product Portfolio
9.2.1.7. Key Executives
9.2.1.8. Strategic Moves & Developments
9.2.2. Company 2
9.2.3. Company 3
9.2.4. Company 4
9.2.5. Company 5
9.2.6. Company 6
9.2.7. Company 7
9.2.8. Company 8
10. Strategic Recommendations
11. Disclaimer

List of Figures
Figure 1: Japan Ceramic Tiles Market Size By Value (2018, 2023 & 2029F) (in USD Million)
Figure 2: Market Attractiveness Index, By Type
Figure 3: Market Attractiveness Index, By Application
Figure 4: Market Attractiveness Index, By End Users
Figure 5: Porter's Five Forces of Japan Ceramic Tiles Market

List of Table
Table 1: Influencing Factors for Global Ceramic Tiles Market, 2023
Table 2: Japan Ceramic Tiles Market Size and Forecast By Type (2018, 2023 & 2029F)
Table 3: Japan Ceramic Tiles Market Size and Forecast By Application (2018, 2023 & 2029F)
Table 4: Japan Ceramic Tiles Market Size and Forecast By End Users (2018, 2023 & 2029F)
Table 5: Japan Ceramic Tiles Market Size of Porcelain (2018 to 2029) in USD Million
Table 6: Japan Ceramic Tiles Market Size of Glazed (2018 to 2029) in USD Million
Table 7: Japan Ceramic Tiles Market Size of Unglazed (2018 to 2029) in USD Million
Table 8: Japan Ceramic Tiles Market Size of Floor Tiles (2018 to 2029) in USD Million
Table 9: Japan Ceramic Tiles Market Size of Wall Tiles (2018 to 2029) in USD Million
Table 10: Japan Ceramic Tiles Market Size of others Tiles (2018 to 2029) in USD Million
Table 11: Japan Ceramic Tiles Market Size of Residential (2018 to 2029) in USD Million
Table 12: Japan Ceramic Tiles Market Size of Non Residential (2018 to 2029) in USD Million

 

ページTOPに戻る

ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。

webからのご注文・お問合せはこちらのフォームから承ります

本レポートと同分野(産業機械)の最新刊レポート

本レポートと同じKEY WORD()の最新刊レポート

  • 本レポートと同じKEY WORDの最新刊レポートはありません。

よくあるご質問


Bonafide Research & Marketing Pvt. Ltd.社はどのような調査会社ですか?


Bonafide Research & Marketing Pvt. Ltd.は、最新の経済、人口統計、貿易、市場データを提供する市場調査・コンサルティング会社です。調査レポート、カスタムレポート、コ... もっと見る


調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?


在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
但し、一部の調査レポートでは、発注を受けた段階で内容更新をして納品をする場合もあります。
発注をする前のお問合せをお願いします。


注文の手続きはどのようになっていますか?


1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
2)見積書やサンプルの提示をいたします。
3)お客様指定、もしくは弊社の発注書をメール添付にて発送してください。
4)データリソース社からレポート発行元の調査会社へ納品手配します。
5) 調査会社からお客様へ納品されます。最近は、pdfにてのメール納品が大半です。


お支払方法の方法はどのようになっていますか?


納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
お客様よりデータリソース社へ(通常は円払い)の御振り込みをお願いします。
請求書は、納品日の日付で発行しますので、翌月最終営業日までの当社指定口座への振込みをお願いします。振込み手数料は御社負担にてお願いします。
お客様の御支払い条件が60日以上の場合は御相談ください。
尚、初めてのお取引先や個人の場合、前払いをお願いすることもあります。ご了承のほど、お願いします。


データリソース社はどのような会社ですか?


当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
世界各国の「市場・技術・法規制などの」実情を調査・収集される時には、データリソース社にご相談ください。
お客様の御要望にあったデータや情報を抽出する為のレポート紹介や調査のアドバイスも致します。



詳細検索

このレポートへのお問合せ

03-3582-2531

電話お問合せもお気軽に

 

2024/11/19 10:26

155.48 円

165.11 円

199.74 円

ページTOPに戻る