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インドの無線自動識別(RFID)市場概観、2029年


India Radio-Frequency Identification (RFID) Market Overview, 2029

インドのRFID(Radio-Frequency Identification)市場は急速に拡大している。新規参入者にとって、多額の初期投資は依然として問題である。RFID商品の総コストを下げるため、市場参加者はより良い部品を作るため... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Bonafide Research & Marketing Pvt. Ltd.
ボナファイドリサーチ
2024年1月31日 US$2,250
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サマリー

インドのRFID(Radio-Frequency Identification)市場は急速に拡大している。新規参入者にとって、多額の初期投資は依然として問題である。RFID商品の総コストを下げるため、市場参加者はより良い部品を作るための研究開発努力に惜しみなく資金を投入している。業界アナリストは、インド製RFID製品の長期的な成功には、妥当なレートを最適化することが必要だと述べている。投資に対する高いリターンと手頃なRFID技術の利用可能性は、インドRFID(Radio-Frequency Identification)市場の成長を促進すると予想される。さらに、生産性向上のために産業施設にRFIDシステムを導入する動きが活発化していることも、市場全体の成長を後押ししている。しかし、取得コストが高いことがインドのRFID市場にとって大きな障壁となっている。逆に、インドにおけるRFIDビジネスは、接触トレース技術に対するニーズの高まりから大きな恩恵を受けると予測されている。NXPセミコンダクターズ社、ハネウェル・インターナショナル社、ゼブラ・テクノロジーズ社などの大手RFID企業は、さまざまな用途向けに、より革新的でコスト効率が高く、安全な製品やソリューションへの投資に注力している。RFID技術は2000年代初頭にインドに導入されたものの、導入の問題はまだ存在する。RFID技術を使用する店舗は、経費や業務手順の調整など、多くの困難に直面している。営業予算が限られているため、多くの中小企業は高品質でリーズナブルな価格のソリューションを必要としている。地域のニーズがカスタマイズされると、プロジェク トはより複雑になる可能性がある。同氏によると、相互運用性の問題は、断片化された技術スタックと不十分なインフラによって引き起こされるため、専門家による統合が必要になります。小売業者、特に予算が限られている中小企業は、タグ、リーダ、ソ フトウェアを含むRFIDテクノロジーに多額の初期投資を行わなけ ればならないかもしれない。ワークフローや手順の変更は、RFIDを導入する際の一般的な部分であり、これは現在の業務に影響を与える可能性がある。

Bonafide Research社の調査レポート「インドの無線自動識別(RFID)、2029年」によると、インドの無線自動識別(RFID)市場は2024年から2029年にかけて年平均成長率14%以上で成長すると予測されている。高い投資収益率と手頃な価格のRFID技術が利用可能であることが、インドの無線周波数識別(RFID)市場の成長を促進すると予測される。さらに、生産性向上のために産業施設にRFIDシステムを導入する動きが活発化していることも、市場全体の成長を後押ししている。それにもかかわらず、インドのRFID市場の主な障害の1つは、取得コストが高いことである。逆に、インドにおけるRFIDビジネスは、接触追跡技術に対するニーズの高まりから大きな恩恵を受けると予測されている。RFIDタグが提供する効率性の高さ、銀行や医療分野でのRFIDニーズの高まりが、インドRFID(Radio-Frequency Identification)市場の成長に影響を与える主な要因である。インドのRFID(Radio-Frequency Identification)市場は、RFID商品に対する商人の志向の高まりにより拡大している。しかし、タグの衝突の心配が市場の拡大を制限している。一方、クラウドベースのシステム革新により、市場は大きな恩恵を受けると予想される。RFID技術は、インドがより効率的で技術的に高度な未来へと急速に移行していくのを支援するために不可欠であると期待されている。インドのデジタル化を後押しすることに加え、ID TechがRFIDリーダーとタグを現地で生産することを約束したことは、優れた地域ソリューションを提供するという同社のコミットメントの証拠である。

製品タイプに基づき、市場はタグ、リーダー、ソフトウェア&サービスに分けられる。市場をリードしているのはリーダーのカテゴリーである。インドでは、RFID(Radio Frequency Identification)市場のタグのカテゴリーが重要性を増している。RFID技術の多方面への導入はインド政府によって奨励されている。例えば、RFIDタグはロジスティクスや輸送において、車両の追跡や通行料の徴収に使用されている。RFIDタグの需要は、製品・サービス税(GST)や全国農業市場(e-NAM)のような政府の取り組みによってさらに高まり、効果的な製品の追跡・トレースの必要性も高まっている。RFIDタグの利点には、在庫精度の向上、人件費の削減、業務効率の向上などがある。タグを含むRFID技術は、プロセスの合理化と経費削減を目指すインド企業にとって望ましい選択肢となりつつある。

タグの種類によって、市場はパッシブ型とアクティブ型に分けられる。インドのRFID(Radio Frequency Identification)業界では、パッシブ・セグメントが支配的である一方、アクティブ・カテゴリーが重要性を増している。アクティブRFIDタグは、電源(通常はバッテリー)を持っているため、常に信号を流すことができる。この機能により、リアルタイムの資産追跡と監視が可能になる。製品や車両の流れをリアルタイムで追跡できることは、業務効率を改善し、資産利用を最大化するため、インドのいくつかの産業、特にサプライチェーン管理、輸送、車両管理にとって有益である。パッシブRFIDタグに比べ、アクティブタグは、動き、湿度、温度などのセンサーデータを含む、より多くのデータを送信することができる。

周波数によって、市場は低周波(30KHz~300KHz)、高周波(3~30MHz)、超高周波(300MHz~3GHz)に分けられる。インドのRFID(Radio Frequency Identification)業界では、高周波(3~30 MHz)セグメントが重要性を増している。近接取引や非接触取引に依存するアプリケーションは、高周波RFID技術に最適である。インドでは、スマートカードやNFC(近距離無線通信)機器などの非接触型決済手段や入退室管理システムの重要性が高まっており、高周波RFIDソリューションのニーズが高まっている。スマートカードや入退室管理システムは、従業員識別、建物への入退室、公共交通機関の運賃徴収などの業務に高周波RFID技術を頻繁に使用している。高周波RFIDをベースとした安全で効果的な入退室管理システムは、インドでスマートシティプロジェクトやデジタルIDソリューションが普及するにつれて、ますます需要が高まっている。

アプリケーションタイプに基づき、市場は小売ヘルスケア、物流・サプライチェーン、運輸、航空宇宙・防衛、動物追跡・農業、商業セキュリティ・入退室管理、その他(アパレル、食品、スポーツ、チケットなど)に分けられる。RFID技術はインドの小売セクターでますます普及しており、医療分野以外への応用も拡大している。RFIDはデカトロン・インディアやアゾルテ・リライアンスなどの企業で採用され、正確かつ迅速な在庫管理を可能にし、面倒な人間によるスキャニングの必要性をなくしている。さらに、スマート試着室やRFID対応のインタラクティブ・スクリーンを追加することで、消費者に便利でパーソナライズされた体験を提供し、実店舗への再来店を促すことで、ショッピング体験全体を向上させている。

本レポートの対象
- 地域インド
- 歴史的な年2018
- 基準年2023
- 推定年2024
- 予測年2029

本レポートでカバーされている側面
- インドのRFID(無線自動認識)市場:その価値と予測、セグメントとともに
- 様々な促進要因と課題
- 進行中のトレンドと開発
- 注目企業
- 戦略的提言

製品タイプ別
- タグ
- 読者
- ソフトウェア&サービス
- その他

タグタイプ別
- パッシブ
- アクティブ

周波数別
- 低周波(30KHz~300KHz)
- 高周波(3~30 MHz)
- 超高周波(300 MHz~3GHz)

用途別
- 小売
- ヘルスケア
- 物流・サプライチェーン
- 運輸
- 航空宇宙・防衛
- 動物追跡/農業
- 商業
- セキュリティとアクセス・コントロール
- その他(アパレル、食品、スポーツ、チケットなど)

レポートのアプローチ
本レポートは、一次調査と二次調査を組み合わせたアプローチで構成されている。まず二次調査は、市場を把握し、市場に参入している企業をリストアップするために行われた。二次調査は、プレスリリースや企業の年次報告書などの第三者情報源、政府が作成した報告書やデータベースの分析で構成されている。二次情報源からデータを収集した後、一次調査は、市場がどのように機能しているかについて主要プレーヤーに電話インタビューを行い、市場のディーラーや流通業者と取引コールを行うことによって実施された。その後、消費者を地域別、階層別、年齢層別、性別に均等にセグメンテーションし、消費者への一次調査を開始した。一次データを入手した後は、二次ソースから入手した詳細の検証を開始した。

想定読者
本レポートは、業界コンサルタント、メーカー、サプライヤー、RFID(Radio-Frequency Identification)産業に関連する団体・組織、政府機関、その他のステークホルダーが市場中心の戦略を調整する際に役立ちます。また、マーケティングやプレゼンテーションだけでなく、業界に関する競合知識を高めることもできます。







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目次

Table of Contents
1. Executive Summary
2. Market Structure
2.1. Market Considerate
2.2. Assumptions
2.3. Limitations
2.4. Abbreviations
2.5. Sources
2.6. Definitions
2.7. Geography
3. Research Methodology
3.1. Secondary Research
3.2. Primary Data Collection
3.3. Market Formation & Validation
3.4. Report Writing, Quality Check & Delivery
4. India Macro Economic Indicators
5. Market Dynamics
5.1. Key Findings
5.2. Key Developments - 2021
5.3. Market Drivers & Opportunities
5.4. Market Restraints & Challenges
5.5. Market Trends
5.6. Covid-19 Effect
5.7. Supply chain Analysis
5.8. Policy & Regulatory Framework
5.9. Industry Experts Views
6. India Radio-Frequency Identification (RFID) Market Overview
6.1. Market Size By Value
6.2. Market Size and Forecast By Product type
6.3. Market Size and Forecast By Tag Type
6.4. Market Size and Forecast By Frequency
6.5. Market Size and Forecast By Application
7. India Radio-Frequency Identification (RFID) Market Segmentations
7.1. India Radio-Frequency Identification (RFID) Market, By Product type
7.1.1. India Radio-Frequency Identification (RFID) Market Size, By Tags, 2018-2029
7.1.2. India Radio-Frequency Identification (RFID) Market Size, By Readers, 2018-2029
7.1.3. India Radio-Frequency Identification (RFID) Market Size, By Software & Services, 2018-2029
7.2. India Radio-Frequency Identification (RFID) Market, By Tag Type
7.2.1. India Radio-Frequency Identification (RFID) Market Size, By Passive, 2018-2029
7.2.2. India Radio-Frequency Identification (RFID) Market Size, By Active, 2018-2029
7.3. India Radio-Frequency Identification (RFID) Market, By Frequency
7.3.1. India Radio-Frequency Identification (RFID) Market Size, By Low Frequency (30 KHz to 300 KHz), 2018-2029
7.3.2. India Radio-Frequency Identification (RFID) Market Size, By High Frequency (3 to 30 MHz), 2018-2029
7.3.3. India Radio-Frequency Identification (RFID) Market Size, By Ultra-High Frequency (300 MHz to 3GHz), 2018-2029
7.4. India Radio-Frequency Identification (RFID) Market, By Application
7.4.1. India Radio-Frequency Identification (RFID) Market Size, By Retail, 2018-2029
7.4.2. India Radio-Frequency Identification (RFID) Market Size, By Healthcare, 2018-2029
7.4.3. India Radio-Frequency Identification (RFID) Market Size, By Logistics & Supply Chain, 2018-2029
7.4.4. India Radio-Frequency Identification (RFID) Market Size, By Transportation, 2018-2029
7.4.5. India Radio-Frequency Identification (RFID) Market Size, By Aerospace & Defence, 2018-2029
7.4.6. India Radio-Frequency Identification (RFID) Market Size, By Animal Tracking/Agriculture, 2018-2029
7.4.7. India Radio-Frequency Identification (RFID) Market Size, By Commercial, 2018-2029
7.4.8. India Radio-Frequency Identification (RFID) Market Size, By Security and Access Control, 2018-2029
7.4.9. India Radio-Frequency Identification (RFID) Market Size, By Others (Apparel, Food, Sports, Ticketing, etc.), 2018-2029
8. India Radio-Frequency Identification (RFID) Market Opportunity Assessment
8.1. By Product type, 2024 to 2029
8.2. By Tag Type, 2024 to 2029
8.3. By Frequency, 2024 to 2029
8.4. By Application, 2024 to 2029
9. Competitive Landscape
9.1. Porter's Five Forces
9.2. Company Profile
9.2.1. Company 1
9.2.1.1. Company Snapshot
9.2.1.2. Company Overview
9.2.1.3. Financial Highlights
9.2.1.4. Geographic Insights
9.2.1.5. Business Segment & Performance
9.2.1.6. Product Portfolio
9.2.1.7. Key Executives
9.2.1.8. Strategic Moves & Developments
9.2.2. Company 2
9.2.3. Company 3
9.2.4. Company 4
9.2.5. Company 5
9.2.6. Company 6
9.2.7. Company 7
9.2.8. Company 8
10. Strategic Recommendations
11. Disclaimer

List of Figures
Figure 1: India Radio-Frequency Identification (RFID) Market Size By Value (2018, 2023 & 2029F) (in USD MILLION)
Figure 2: Market Attractiveness Index, By Product type
Figure 3: Market Attractiveness Index, By Tag Type
Figure 4: Market Attractiveness Index, By Frequency
Figure 5: Market Attractiveness Index, By Application
Figure 6: Porter's Five Forces of India Radio-Frequency Identification (RFID) Market

List of Table
Table 1: Influencing Factors for Global Radio-Frequency Identification (RFID) Market, 2023
Table 2: India Radio-Frequency Identification (RFID) Market Size and Forecast By Product type (2018, 2023 & 2029F)
Table 3: India Radio-Frequency Identification (RFID) Market Size and Forecast By Tag Type (2018, 2023 & 2029F)
Table 4: India Radio-Frequency Identification (RFID) Market Size and Forecast By Frequency (2018, 2023 & 2029F)
Table 5: India Radio-Frequency Identification (RFID) Market Size and Forecast By Application (2018, 2023 & 2029F)
Table 6: India Radio-Frequency Identification (RFID) Market Size of Tags (2018 to 2029) in USD MILLION
Table 7: India Radio-Frequency Identification (RFID) Market Size of Readers (2018 to 2029) in USD MILLION
Table 8: India Radio-Frequency Identification (RFID) Market Size of Software & Services (2018 to 2029) in USD MILLION
Table 9: India Radio-Frequency Identification (RFID) Market Size of Passive (2018 to 2029) in USD MILLION
Table 10: India Radio-Frequency Identification (RFID) Market Size of Active (2018 to 2029) in USD MILLION
Table 11: India Radio-Frequency Identification (RFID) Market Size of Low Frequency (30 KHz to 300 KHz) (2018 to 2029) in USD MILLION
Table 12: India Radio-Frequency Identification (RFID) Market Size of High Frequency (3 to 30 MHz), (2018 to 2029) in USD MILLION
Table 13: India Radio-Frequency Identification (RFID) Market Size of Ultra-High Frequency (300 MHz to 3GHz) (2018 to 2029) in USD MILLION
Table 14: India Radio-Frequency Identification (RFID) Market Size of Retail (2018 to 2029) in USD MILLION
Table 15: India Radio-Frequency Identification (RFID) Market Size of Healthcare (2018 to 2029) in USD MILLION
Table 16: India Radio-Frequency Identification (RFID) Market Size of Logistics & Supply Chain (2018 to 2029) in USD MILLION
Table 17: India Radio-Frequency Identification (RFID) Market Size of Transportation (2018 to 2029) in USD MILLION
Table 18: India Radio-Frequency Identification (RFID) Market Size of Aerospace & Defence (2018 to 2029) in USD MILLION
Table 19: India Radio-Frequency Identification (RFID) Market Size of Animal Tracking/Agriculture (2018 to 2029) in USD MILLION
Table 20: India Radio-Frequency Identification (RFID) Market Size of Commercial (2018 to 2029) in USD MILLION
Table 21: India Radio-Frequency Identification (RFID) Market Size of Security and Access Control (2018 to 2029) in USD MILLION
Table 22: India Radio-Frequency Identification (RFID) Market Size of Others (Apparel, Food, Sports, Ticketing, etc.) (2018 to 2029) in USD MILLION

 

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Summary

The Radio-Frequency Identification (RFID) market in India is expanding quickly. For new entrants, the significant initial investment remains a problem. In order to lower the overall cost of RFID goods, market participants are liberally funding research and development efforts to create better components. Industry analysts state that long-term success in RFID products made in India requires optimizing reasonable rates. High returns on investment and the availability of affordable RFID technologies are expected to fuel the growth of the India Radio-Frequency Identification (RFID) market. Moreover, the market's overall growth is boosted by the growing installation of RFID systems in industrial facilities to increase productivity. High acquisition costs, however, are a significant barrier to the Radio-Frequency Identification (RFID) market in India. Conversely, the RFID business in India is predicted to benefit greatly from the increased need for contact-tracing technologies. Leading RFID companies, such as NXP Semiconductors, Honeywell International Inc., and Zebra Technologies Corp., are focusing their investments on more innovative, cost-effective, and safe products and solutions for a variety of applications. Although the technology was introduced to India in the early 2000s, adoption issues still exist. Shops using RFID technology face a number of difficulties, including expenses and adjustments to their operational procedures. Due to their restricted operating budgets, many SMEs require high-quality, reasonably priced solutions. Projects may get more complex when local needs are customized. According to him, interoperability problems are caused by fragmented tech stacks and inadequate infrastructure, necessitating expert integration. Retailers, particularly small and medium-sized enterprises (SMEs) with tight budgets, may have to make a sizable initial investment in RFID technology, including tags, readers, and software. Changing workflows and procedures is a common part of implementing RFID, and this can have an impact on current operations.

According to the research report "India Radio-Frequency Identification (RFID), 2029," published by Bonafide Research, the India Radio-Frequency Identification (RFID) Market is expected to grow with more than 14% CAGR from 2024 to 2029. High return on investment and the availability of affordable RFID technologies are expected to fuel the growth of the India Radio-Frequency Identification (RFID) market. Moreover, the market's overall growth is boosted by the growing installation of RFID systems in industrial facilities to increase productivity. Nonetheless, one of the main obstacles to the Radio-Frequency Identification (RFID) market in India is the high cost of acquisition. Conversely, the RFID business in India is predicted to benefit greatly from the increased need for contact-tracing technologies. The greater efficiency provided by RFID tags and the growing need for RFID in the banking and healthcare sectors are the main factors influencing the growth of the India Radio-Frequency Identification (RFID) market. The Radio-Frequency Identification (RFID) market in India is expanding due to merchants' increasing inclination towards RFID goods. But worries of tag collisions limit the market's expansion. On the other hand, the market is anticipated to benefit greatly from cloud-based system innovation. RFID technology is expected to be essential in helping India's rapid transition to a future that is more efficient and technologically advanced. In addition to bolstering India's digital aspirations, ID Tech's pledge to produce RFID Readers and Tags there is evidence of the company's commitment to offering superior, regional solutions.

Based on the Product type the market is divided into Tags, Readers, and Software & Services. The market leader is the reader’s category. In India, the RFID (Radio Frequency Identification) market's Tags category is becoming more significant. The implementation of RFID technology across multiple sectors has been encouraged by the Indian government. For instance, RFID tags are used in logistics and transportation to track vehicles and collect tolls. RFID tag demand is further increased by government efforts like the products and Services Tax (GST) and the National Agricultural Market (e-NAM), which also enhance the need for effective products tracking and tracing. Benefits from RFID tags include increased inventory accuracy, lower labor costs, and higher operational efficiency. RFID technology, including tags, is becoming a desirable option for Indian firms looking to streamline their processes and cut expenses.

Based on the Tag Type the market is divided into Passive, Active. In India's RFID (Radio Frequency Identification) industry, the passive segment is dominating, while the active category is becoming more significant. Active RFID tags can broadcast their signal constantly since they have a power source (typically a battery). Real-time asset tracking and monitoring is made possible by this functionality. The capacity to follow the flow of products and vehicles in real-time is beneficial for several Indian industries, particularly supply chain management, transportation, and fleet management, as it improves operational efficiency and maximizes asset usage. Compared to passive RFID tags, active tags are able to send a greater amount of data, including sensor data like motion, humidity, and temperature.

Based on the Frequency the market is divided into Low Frequency (30 KHz to 300 KHz), High Frequency (3 to 30 MHz), and Ultra-High Frequency (300 MHz to 3GHz). In the Indian RFID (Radio Frequency Identification) industry, the High Frequency (3 to 30 MHz) segment is becoming more significant. Applications that rely on proximity and contactless transactions are ideal for high-frequency RFID technology. The need for high-frequency RFID solutions is rising in India, where contactless payment methods and access control systems, such smart cards and NFC (Near Field Communication) devices, are becoming more and more important. Smart cards and access control systems frequently use high-frequency RFID technology for tasks including employee identification, building access, and collecting fares for public transportation. High-frequency RFID-based secure and effective access control systems are becoming more and more in demand as smart city projects and digital identity solutions gain traction in India.

Based on the Application type the market is divided into Retail Healthcare, Logistics & Supply Chain, Transportation, Aerospace & Defense, Animal Tracking/Agriculture, Commercial Security and Access Control, Others (Apparel, Food, Sports, Ticketing, etc.). RFID technology is becoming more and more popular in India's retail sector, expanding its application outside the field of medicine. RFID has been adopted by companies like Decathlon India and Azorte Reliance, allowing for accurate and quick inventory management and doing away with the need for tedious human scanning. Additionally, the addition of smart fitting rooms and RFID-enabled interactive screens is improving the whole shopping experience by providing consumers with convenient and personalized experiences that encourage them to return to physical stores.

Considered in this report:
• Geography: India
• Historic year: 2018
• Base year: 2023
• Estimated year: 2024
• Forecast year: 2029

Aspects covered in this report:
• India Radio-Frequency Identification (RFID) market with its value and forecast along with its segments
• Various drivers and challenges
• On-going trends and developments
• Top profiled companies
• Strategic recommendation

By Product type:
• Tags
• Readers
• Software & Services
• Others

By Tag Type:
• Passive
• Active

By Frequency:
• Low Frequency (30 KHz to 300 KHz)
• High Frequency (3 to 30 MHz)
• Ultra-High Frequency (300 MHz to 3GHz)

By Application:
• Retail
• Healthcare
• Logistics & Supply Chain
• Transportation
• Aerospace & Defence
• Animal Tracking/Agriculture
• Commercial
• Security and Access Control
• Others (Apparel, Food, Sports, Ticketing, etc.)

The approach of the report:
This report consists of a combined approach of primary as well as secondary research. Initially, secondary research was used to get an understanding of the market and list out the companies that are present in the market. The secondary research consists of third-party sources such as press releases, and annual reports of companies, analyzing the government-generated reports and databases. After gathering the data from secondary sources primary research was conducted by making telephonic interviews with the leading players about how the market is functioning and then conducting trade calls with dealers and distributors of the market. Post this we have started doing primary calls to consumers by equally segmenting consumers into regional aspects, tier aspects, age groups, and gender. Once we have primary data with us we started verifying the details obtained from secondary sources.

Intended audience:
This report can be useful to industry consultants, manufacturers, suppliers, associations & organizations related to the Radio-Frequency Identification (RFID) Industry, government bodies, and other stakeholders to align their market-centric strategies. In addition to marketing & presentations, it will also increase competitive knowledge about the industry.







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Table of Contents

Table of Contents
1. Executive Summary
2. Market Structure
2.1. Market Considerate
2.2. Assumptions
2.3. Limitations
2.4. Abbreviations
2.5. Sources
2.6. Definitions
2.7. Geography
3. Research Methodology
3.1. Secondary Research
3.2. Primary Data Collection
3.3. Market Formation & Validation
3.4. Report Writing, Quality Check & Delivery
4. India Macro Economic Indicators
5. Market Dynamics
5.1. Key Findings
5.2. Key Developments - 2021
5.3. Market Drivers & Opportunities
5.4. Market Restraints & Challenges
5.5. Market Trends
5.6. Covid-19 Effect
5.7. Supply chain Analysis
5.8. Policy & Regulatory Framework
5.9. Industry Experts Views
6. India Radio-Frequency Identification (RFID) Market Overview
6.1. Market Size By Value
6.2. Market Size and Forecast By Product type
6.3. Market Size and Forecast By Tag Type
6.4. Market Size and Forecast By Frequency
6.5. Market Size and Forecast By Application
7. India Radio-Frequency Identification (RFID) Market Segmentations
7.1. India Radio-Frequency Identification (RFID) Market, By Product type
7.1.1. India Radio-Frequency Identification (RFID) Market Size, By Tags, 2018-2029
7.1.2. India Radio-Frequency Identification (RFID) Market Size, By Readers, 2018-2029
7.1.3. India Radio-Frequency Identification (RFID) Market Size, By Software & Services, 2018-2029
7.2. India Radio-Frequency Identification (RFID) Market, By Tag Type
7.2.1. India Radio-Frequency Identification (RFID) Market Size, By Passive, 2018-2029
7.2.2. India Radio-Frequency Identification (RFID) Market Size, By Active, 2018-2029
7.3. India Radio-Frequency Identification (RFID) Market, By Frequency
7.3.1. India Radio-Frequency Identification (RFID) Market Size, By Low Frequency (30 KHz to 300 KHz), 2018-2029
7.3.2. India Radio-Frequency Identification (RFID) Market Size, By High Frequency (3 to 30 MHz), 2018-2029
7.3.3. India Radio-Frequency Identification (RFID) Market Size, By Ultra-High Frequency (300 MHz to 3GHz), 2018-2029
7.4. India Radio-Frequency Identification (RFID) Market, By Application
7.4.1. India Radio-Frequency Identification (RFID) Market Size, By Retail, 2018-2029
7.4.2. India Radio-Frequency Identification (RFID) Market Size, By Healthcare, 2018-2029
7.4.3. India Radio-Frequency Identification (RFID) Market Size, By Logistics & Supply Chain, 2018-2029
7.4.4. India Radio-Frequency Identification (RFID) Market Size, By Transportation, 2018-2029
7.4.5. India Radio-Frequency Identification (RFID) Market Size, By Aerospace & Defence, 2018-2029
7.4.6. India Radio-Frequency Identification (RFID) Market Size, By Animal Tracking/Agriculture, 2018-2029
7.4.7. India Radio-Frequency Identification (RFID) Market Size, By Commercial, 2018-2029
7.4.8. India Radio-Frequency Identification (RFID) Market Size, By Security and Access Control, 2018-2029
7.4.9. India Radio-Frequency Identification (RFID) Market Size, By Others (Apparel, Food, Sports, Ticketing, etc.), 2018-2029
8. India Radio-Frequency Identification (RFID) Market Opportunity Assessment
8.1. By Product type, 2024 to 2029
8.2. By Tag Type, 2024 to 2029
8.3. By Frequency, 2024 to 2029
8.4. By Application, 2024 to 2029
9. Competitive Landscape
9.1. Porter's Five Forces
9.2. Company Profile
9.2.1. Company 1
9.2.1.1. Company Snapshot
9.2.1.2. Company Overview
9.2.1.3. Financial Highlights
9.2.1.4. Geographic Insights
9.2.1.5. Business Segment & Performance
9.2.1.6. Product Portfolio
9.2.1.7. Key Executives
9.2.1.8. Strategic Moves & Developments
9.2.2. Company 2
9.2.3. Company 3
9.2.4. Company 4
9.2.5. Company 5
9.2.6. Company 6
9.2.7. Company 7
9.2.8. Company 8
10. Strategic Recommendations
11. Disclaimer

List of Figures
Figure 1: India Radio-Frequency Identification (RFID) Market Size By Value (2018, 2023 & 2029F) (in USD MILLION)
Figure 2: Market Attractiveness Index, By Product type
Figure 3: Market Attractiveness Index, By Tag Type
Figure 4: Market Attractiveness Index, By Frequency
Figure 5: Market Attractiveness Index, By Application
Figure 6: Porter's Five Forces of India Radio-Frequency Identification (RFID) Market

List of Table
Table 1: Influencing Factors for Global Radio-Frequency Identification (RFID) Market, 2023
Table 2: India Radio-Frequency Identification (RFID) Market Size and Forecast By Product type (2018, 2023 & 2029F)
Table 3: India Radio-Frequency Identification (RFID) Market Size and Forecast By Tag Type (2018, 2023 & 2029F)
Table 4: India Radio-Frequency Identification (RFID) Market Size and Forecast By Frequency (2018, 2023 & 2029F)
Table 5: India Radio-Frequency Identification (RFID) Market Size and Forecast By Application (2018, 2023 & 2029F)
Table 6: India Radio-Frequency Identification (RFID) Market Size of Tags (2018 to 2029) in USD MILLION
Table 7: India Radio-Frequency Identification (RFID) Market Size of Readers (2018 to 2029) in USD MILLION
Table 8: India Radio-Frequency Identification (RFID) Market Size of Software & Services (2018 to 2029) in USD MILLION
Table 9: India Radio-Frequency Identification (RFID) Market Size of Passive (2018 to 2029) in USD MILLION
Table 10: India Radio-Frequency Identification (RFID) Market Size of Active (2018 to 2029) in USD MILLION
Table 11: India Radio-Frequency Identification (RFID) Market Size of Low Frequency (30 KHz to 300 KHz) (2018 to 2029) in USD MILLION
Table 12: India Radio-Frequency Identification (RFID) Market Size of High Frequency (3 to 30 MHz), (2018 to 2029) in USD MILLION
Table 13: India Radio-Frequency Identification (RFID) Market Size of Ultra-High Frequency (300 MHz to 3GHz) (2018 to 2029) in USD MILLION
Table 14: India Radio-Frequency Identification (RFID) Market Size of Retail (2018 to 2029) in USD MILLION
Table 15: India Radio-Frequency Identification (RFID) Market Size of Healthcare (2018 to 2029) in USD MILLION
Table 16: India Radio-Frequency Identification (RFID) Market Size of Logistics & Supply Chain (2018 to 2029) in USD MILLION
Table 17: India Radio-Frequency Identification (RFID) Market Size of Transportation (2018 to 2029) in USD MILLION
Table 18: India Radio-Frequency Identification (RFID) Market Size of Aerospace & Defence (2018 to 2029) in USD MILLION
Table 19: India Radio-Frequency Identification (RFID) Market Size of Animal Tracking/Agriculture (2018 to 2029) in USD MILLION
Table 20: India Radio-Frequency Identification (RFID) Market Size of Commercial (2018 to 2029) in USD MILLION
Table 21: India Radio-Frequency Identification (RFID) Market Size of Security and Access Control (2018 to 2029) in USD MILLION
Table 22: India Radio-Frequency Identification (RFID) Market Size of Others (Apparel, Food, Sports, Ticketing, etc.) (2018 to 2029) in USD MILLION

 

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