中国電子書籍市場概要、2029年China E-Book Market Overview, 2029 中国市場の幅広い読者層は、幅広い読書趣味を示している。中国の読者の文学に対する嗜好は、哲学や武術からファンタジーまで、年齢や性別によって多様である。特に、長期的な目標が中国での書籍販売である場合は... もっと見る
日本語のページは自動翻訳を利用し作成しています。
サマリー中国市場の幅広い読者層は、幅広い読書趣味を示している。中国の読者の文学に対する嗜好は、哲学や武術からファンタジーまで、年齢や性別によって多様である。特に、長期的な目標が中国での書籍販売である場合は、こうした嗜好を理解することが重要です。iReader、JD Reading、アリババのTmall Readなど、中国の電子書籍小売業者は業界でよく知られている。これらのプラットフォームでは、中国語や翻訳されたタイトルを含む幅広いデジタル書籍が販売されている。地元企業も多いが、アマゾン・キンドルのような外資系サイトも中国で機能しており、世界中の電子書籍コレクションにアクセスすることができる。彼らは現地の読者の嗜好に応えているため、利用可能な電子書籍の大部分は中国語で書かれている。デジタルコンテンツの世界は、中国の出版社の影響を大きく受けている。一部のプラットフォームは、海外の有名タイトルの翻訳版を提供することで、提供するコンテンツの種類を増やしている。世界的なパターンと同様に、中国のeBook市場は、SF、ロマンス、ノンフィクション、フィクション、教材など、多様なジャンルを提供している。オンライン文学として知られる「ウェブ小説」は、特に人気の高いジャンルである。中国のユーザーは主にモバイル機器、特にスマートフォンを使って電子書籍にアクセスしている。その利便性から、モバイルフレンドリーなプラットフォームやアプリは欠かせないものとなっている。電子書籍を読むための主なデバイスはスマートフォンだが、中国では専用の電子書籍リーダー市場が拡大している。電子書籍リーダーを製造・販売する企業には、HanvonやXiaomiなどがある。デジタル文学は中国政府によるオンラインコンテンツ規制の対象である。プラットフォームは検閲規制の対象となり、トピックによってはブロックされたり、厳しく監視されたりする可能性がある。Bonafide Research発行の調査レポート「China E-Book Market Overview, 2029」によると、中国の電子書籍市場は2024年から2029年にかけて年平均成長率3%以上の成長が見込まれている。顧客が物理的な書籍よりもデジタルや電子書籍を好むようになったことと、スマートフォンやモバイルプラットフォームの利用者が増加したことが、市場躍進の主な要因となっている。中国市場では、主に若い世代からの電子書籍需要が急速に伸びている。電子書籍の販売に関しては、中国産業は世界で最も有利な産業である。中国の人口増加とデジタル読者層の拡大は、国際的な作家や出版社が中国への参入を熱望する主な原動力となっている。さらに、多様性が書籍の売上を伸ばし、欧米諸国以外での知名度を拡大するチャンスをもたらす一方で、大学やカレッジなどの教育環境では、電子書籍が頻繁に利用されている。電子書籍のプラットフォームは、デジタル教科書や教育コンテンツへのアクセスに頻繁に利用されている。標準的な電子書籍に加え、オーディオブックやポッドキャストの人気も高まっており、消費者に教材消費の選択肢を提供している。 市場はプラットフォーム別に、スマートフォン、タブレット&eリーダー、ノートパソコン&PCに分類される。中国の電子書籍市場では、タブレットと電子書籍リーダーのカテゴリーが重要性を増している。タブレットや電子書籍リーダーは小さくて軽いため、ユーザーはどこに行くにも大量の電子書籍コレクションを持ち歩くことができる。中国の読者の多くは多忙な生活を送っており、1台の端末で多くの書籍を利用できる方が便利だと感じているのだろう。この携帯性は彼らのニーズに合っている。特に、電子書籍リーダーのデザインには、紙の見た目を再現するe-ink技術が使われている。その結果、読者は、従来のバックライト付きタブレット画面とは異なり、眼精疲労やまぶしさを感じることなく、長時間読書を楽しむことができる。 製品別に見ると、市場はコンシューマー向け電子書籍、プロフェッショナル向け電子書籍、教育向け電子書籍に分類される。「コンシューマー向け電子書籍」は、学術的・専門的な読書ではなく、一般消費者が趣味で読むための電子書籍を意味する。所得の上昇と中産階級の増加は、消費者が娯楽、特に電子書籍により多くの支出をするよう促している。スマートフォンの普及や電子書籍端末の拡大により、より多くの人々が電子書籍に簡単にアクセスし、楽しむことができるようになった。出版社は、幅広い趣味を満たすために、ロマンス、スリラー、歴史小説、自己啓発などのジャンルの電子書籍のリリース数を増やしている。学生は、教育現場での消費者向け電子書籍の普及を通じて、デジタル教科書やeラーニング教材にアクセスすることができる。教育システムの電子書籍導入は、デジタル・リーダーの市場拡大に貢献している。 ユーザー別に見ると、市場は男性、女性に分類される。以前は男性読者が中心だった中国のeBook業界では、近年、特にビジネスやテクノロジーのコンテンツで女性読者の動きが目立っている。ロマンス、歴史小説、自己啓発などは、急成長を遂げ、女性に人気のあるジャンルの例である。中国の女性は男性よりもスマートフォンを所有する割合が高いため、電子書籍が簡単に入手でき、実用的である。中国の電子書籍市場には、女性読者の好みにアピールするさまざまなジャンルがある。ロマンス小説、女性向け小説、強い女性が主人公のジャンルなどが人気で、デジタル読書の分野で女性の読書が増えている。 本レポートの考察 - 地域中国 - 歴史的な年2018 - 基準年2023 - 推定年2024 - 予測年2029 本レポートでカバーする側面 - 中国電子書籍市場の価値と予測、セグメントとともに - 様々な促進要因と課題 - 現在進行中のトレンドと動向 - 注目企業 - 戦略的提言 プラットフォーム別 - スマートフォン - タブレット&eリーダー - ノートパソコン 製品別 - コンシューマー向け電子書籍 - プロフェッショナル向け電子書籍 - 教育用電子書籍 ユーザー別 - 男性 - 女性 レポートのアプローチ 本レポートは、一次調査と二次調査を組み合わせたアプローチで構成されている。まず、市場を把握し、市場に参入している企業をリストアップするために二次調査を行った。二次調査は、プレスリリースや企業の年次報告書などの第三者情報源、政府が作成した報告書やデータベースの分析で構成されている。二次情報源からデータを収集した後、一次調査は、市場がどのように機能しているかについて主要プレーヤーに電話インタビューを行い、市場のディーラーや流通業者と取引コールを行うことによって実施された。その後、消費者を地域別、階層別、年齢層別、性別に均等にセグメンテーションし、消費者への一次調査を開始した。一次データを入手した後は、二次ソースから入手した詳細の検証を開始した。 想定読者 本レポートは、業界コンサルタント、メーカー、サプライヤー、電子書籍業界関連団体・組織、政府機関、その他ステークホルダーが市場中心の戦略を立てる際にお役立ていただけます。また、マーケティングやプレゼンテーションだけでなく、業界に関する競合知識を高めることもできます。 目次Table of Contents1. Executive Summary 2. Market Structure 2.1. Market Considerate 2.2. Assumptions 2.3. Limitations 2.4. Abbreviations 2.5. Sources 2.6. Definitions 2.7. Geography 3. Research Methodology 3.1. Secondary Research 3.2. Primary Data Collection 3.3. Market Formation & Validation 3.4. Report Writing, Quality Check & Delivery 4. China Macro Economic Indicators 5. Market Dynamics 5.1. Key Findings 5.2. Key Developments - 2021 5.3. Market Drivers & Opportunities 5.4. Market Restraints & Challenges 5.5. Market Trends 5.6. Covid-19 Effect 5.7. Supply chain Analysis 5.8. Policy & Regulatory Framework 5.9. Industry Experts Views 6. China E-Book Market Overview 6.1. Market Size By Value 6.2. Market Size and Forecast By Product 6.3. Market Size and Forecast By Platform 6.4. Market Size and Forecast By User 7. China E-Book Market Segmentations 7.1. China E-Book Market, By Product 7.1.1. China E-Book Market Size, By Consumer e-book, 2018-2029 7.1.2. China E-Book Market Size, By Professional e-book, 2018-2029 7.1.3. China E-Book Market Size, By Educational e-book, 2018-2029 7.2. China E-Book Market, By Platform 7.2.1. China E-Book Market Size, By Smartphones, 2018-2029 7.2.2. China E-Book Market Size, By Tablets & E Reader, 2018-2029 7.2.3. China E-Book Market Size, By Laptops & PC, 2018-2029 7.3. China E-Book Market, By User 7.3.1. China E-Book Market Size, By Men, 2018-2029 7.3.2. China E-Book Market Size, By Women, 2018-2029 8. China E-Book Market Opportunity Assessment 8.1. By Product, 2024 to 2029 8.2. By Platform, 2024 to 2029 8.3. By User, 2024 to 2029 9. Competitive Landscape 9.1. Porter's Five Forces 9.2. Company Profile 9.2.1. Company 1 9.2.1.1. Company Snapshot 9.2.1.2. Company Overview 9.2.1.3. Financial Highlights 9.2.1.4. Geographic Insights 9.2.1.5. Business Segment & Performance 9.2.1.6. Product Portfolio 9.2.1.7. Key Executives 9.2.1.8. Strategic Moves & Developments 9.2.2. Company 2 9.2.3. Company 3 9.2.4. Company 4 9.2.5. Company 5 9.2.6. Company 6 9.2.7. Company 7 9.2.8. Company 8 10. Strategic Recommendations 11. Disclaimer List of Figures Figure 1: China E-Book Market Size By Value (2018, 2023 & 2029F) (in USD Billion) Figure 2: Market Attractiveness Index, By Product Figure 3: Market Attractiveness Index, By Platform Figure 4: Market Attractiveness Index, By User Figure 5: Porter's Five Forces of China E-Book Market List of Table Table 1: Influencing Factors for China E-Book Market, 2023 Table 2: China E-Book Market Size and Forecast By Product (2018, 2023 & 2029F) Table 3: China E-Book Market Size and Forecast By Platform (2018, 2023 & 2029F) Table 4: China E-Book Market Size and Forecast By User (2018, 2023 & 2029F) Table 5: China E-Book Market Size of Consumer e-book (2018 to 2029) in USD Billion Table 6: China E-Book Market Size of Professional e-book (2018 to 2029) in USD Billion Table 7: China E-Book Market Size of Educational e-book (2018 to 2029) in USD Billion Table 8: China E-Book Market Size of Smartphones (2018 to 2029) in USD Billion Table 9: China E-Book Market Size of Tablets & E Reader (2018 to 2029) in USD Billion Table 10: China E-Book Market Size of Laptops & PC (2018 to 2029) in USD Billion Table 11: China E-Book Market Size of Men (2018 to 2029) in USD Billion Table 12: China E-Book Market Size of Women (2018 to 2029) in USD Billion
SummaryThe broad readership of the Chinese market exhibits a wide range of reading interests. Chinese readers have diverse tastes in literature, ranging from philosophy and martial arts to fantasy, depending on their age and gender. It's critical to comprehend these preferences, particularly if your long-term goal is to sell books in China. Chinese eBook retailers including iReader, JD Reading, and Alibaba's Tmall Read are well-known in the industry. A wide range of digital books, including both Chinese and translated titles, are available on these platforms. Although there are significant local companies, foreign websites such as Amazon Kindle also function in China and give customers access to a worldwide collection of e-books. Since they cater to the tastes of the local audience, the bulk of eBooks that are available are in the Chinese language. The world of digital content is greatly influenced by Chinese publishers. Some platforms increase the variety of content offered by providing translated versions of well-known international titles. In line with worldwide patterns, China's eBook market offers a diverse selection of genres, such as science fiction, romance, non-fiction, fiction, and instructional materials. "Web novels," often known as online literature, are an especially well-liked genre. Chinese users primarily access eBooks using mobile devices, particularly smartphones. Because of their convenience, mobile-friendly platforms and apps have become indispensable. Although smartphones are the main device used to read eBooks, the market for specialized e-readers is expanding in China. Companies that produce and market e-readers include Hanvon and Xiaomi. Digital literature is subject to regulations by the Chinese government on online content. Platforms are subject to censorship regulations, and some topics could be blocked or watched closely. Table of ContentsTable of Contents1. Executive Summary 2. Market Structure 2.1. Market Considerate 2.2. Assumptions 2.3. Limitations 2.4. Abbreviations 2.5. Sources 2.6. Definitions 2.7. Geography 3. Research Methodology 3.1. Secondary Research 3.2. Primary Data Collection 3.3. Market Formation & Validation 3.4. Report Writing, Quality Check & Delivery 4. China Macro Economic Indicators 5. Market Dynamics 5.1. Key Findings 5.2. Key Developments - 2021 5.3. Market Drivers & Opportunities 5.4. Market Restraints & Challenges 5.5. Market Trends 5.6. Covid-19 Effect 5.7. Supply chain Analysis 5.8. Policy & Regulatory Framework 5.9. Industry Experts Views 6. China E-Book Market Overview 6.1. Market Size By Value 6.2. Market Size and Forecast By Product 6.3. Market Size and Forecast By Platform 6.4. Market Size and Forecast By User 7. China E-Book Market Segmentations 7.1. China E-Book Market, By Product 7.1.1. China E-Book Market Size, By Consumer e-book, 2018-2029 7.1.2. China E-Book Market Size, By Professional e-book, 2018-2029 7.1.3. China E-Book Market Size, By Educational e-book, 2018-2029 7.2. China E-Book Market, By Platform 7.2.1. China E-Book Market Size, By Smartphones, 2018-2029 7.2.2. China E-Book Market Size, By Tablets & E Reader, 2018-2029 7.2.3. China E-Book Market Size, By Laptops & PC, 2018-2029 7.3. China E-Book Market, By User 7.3.1. China E-Book Market Size, By Men, 2018-2029 7.3.2. China E-Book Market Size, By Women, 2018-2029 8. China E-Book Market Opportunity Assessment 8.1. By Product, 2024 to 2029 8.2. By Platform, 2024 to 2029 8.3. By User, 2024 to 2029 9. Competitive Landscape 9.1. Porter's Five Forces 9.2. Company Profile 9.2.1. Company 1 9.2.1.1. Company Snapshot 9.2.1.2. Company Overview 9.2.1.3. Financial Highlights 9.2.1.4. Geographic Insights 9.2.1.5. Business Segment & Performance 9.2.1.6. Product Portfolio 9.2.1.7. Key Executives 9.2.1.8. Strategic Moves & Developments 9.2.2. Company 2 9.2.3. Company 3 9.2.4. Company 4 9.2.5. Company 5 9.2.6. Company 6 9.2.7. Company 7 9.2.8. Company 8 10. Strategic Recommendations 11. Disclaimer List of Figures Figure 1: China E-Book Market Size By Value (2018, 2023 & 2029F) (in USD Billion) Figure 2: Market Attractiveness Index, By Product Figure 3: Market Attractiveness Index, By Platform Figure 4: Market Attractiveness Index, By User Figure 5: Porter's Five Forces of China E-Book Market List of Table Table 1: Influencing Factors for China E-Book Market, 2023 Table 2: China E-Book Market Size and Forecast By Product (2018, 2023 & 2029F) Table 3: China E-Book Market Size and Forecast By Platform (2018, 2023 & 2029F) Table 4: China E-Book Market Size and Forecast By User (2018, 2023 & 2029F) Table 5: China E-Book Market Size of Consumer e-book (2018 to 2029) in USD Billion Table 6: China E-Book Market Size of Professional e-book (2018 to 2029) in USD Billion Table 7: China E-Book Market Size of Educational e-book (2018 to 2029) in USD Billion Table 8: China E-Book Market Size of Smartphones (2018 to 2029) in USD Billion Table 9: China E-Book Market Size of Tablets & E Reader (2018 to 2029) in USD Billion Table 10: China E-Book Market Size of Laptops & PC (2018 to 2029) in USD Billion Table 11: China E-Book Market Size of Men (2018 to 2029) in USD Billion Table 12: China E-Book Market Size of Women (2018 to 2029) in USD Billion
ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。本レポートと同分野(通信・IT)の最新刊レポート
Bonafide Research & Marketing Pvt. Ltd.社のIT & Telecommunications 分野での最新刊レポート本レポートと同じKEY WORD()の最新刊レポート
よくあるご質問Bonafide Research & Marketing Pvt. Ltd.社はどのような調査会社ですか?Bonafide Research & Marketing Pvt. Ltd.は、最新の経済、人口統計、貿易、市場データを提供する市場調査・コンサルティング会社です。調査レポート、カスタムレポート、コ... もっと見る 調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
注文の手続きはどのようになっていますか?1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
お支払方法の方法はどのようになっていますか?納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
データリソース社はどのような会社ですか?当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
|
詳細検索
2024/11/19 10:26 155.48 円 165.11 円 199.74 円 |