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中国電子書籍市場概要、2029年


China E-Book Market Overview, 2029

中国市場の幅広い読者層は、幅広い読書趣味を示している。中国の読者の文学に対する嗜好は、哲学や武術からファンタジーまで、年齢や性別によって多様である。特に、長期的な目標が中国での書籍販売である場合は... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Bonafide Research & Marketing Pvt. Ltd.
ボナファイドリサーチ
2024年1月31日 US$2,250
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61 英語

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サマリー

中国市場の幅広い読者層は、幅広い読書趣味を示している。中国の読者の文学に対する嗜好は、哲学や武術からファンタジーまで、年齢や性別によって多様である。特に、長期的な目標が中国での書籍販売である場合は、こうした嗜好を理解することが重要です。iReader、JD Reading、アリババのTmall Readなど、中国の電子書籍小売業者は業界でよく知られている。これらのプラットフォームでは、中国語や翻訳されたタイトルを含む幅広いデジタル書籍が販売されている。地元企業も多いが、アマゾン・キンドルのような外資系サイトも中国で機能しており、世界中の電子書籍コレクションにアクセスすることができる。彼らは現地の読者の嗜好に応えているため、利用可能な電子書籍の大部分は中国語で書かれている。デジタルコンテンツの世界は、中国の出版社の影響を大きく受けている。一部のプラットフォームは、海外の有名タイトルの翻訳版を提供することで、提供するコンテンツの種類を増やしている。世界的なパターンと同様に、中国のeBook市場は、SF、ロマンス、ノンフィクション、フィクション、教材など、多様なジャンルを提供している。オンライン文学として知られる「ウェブ小説」は、特に人気の高いジャンルである。中国のユーザーは主にモバイル機器、特にスマートフォンを使って電子書籍にアクセスしている。その利便性から、モバイルフレンドリーなプラットフォームやアプリは欠かせないものとなっている。電子書籍を読むための主なデバイスはスマートフォンだが、中国では専用の電子書籍リーダー市場が拡大している。電子書籍リーダーを製造・販売する企業には、HanvonやXiaomiなどがある。デジタル文学は中国政府によるオンラインコンテンツ規制の対象である。プラットフォームは検閲規制の対象となり、トピックによってはブロックされたり、厳しく監視されたりする可能性がある。

Bonafide Research発行の調査レポート「China E-Book Market Overview, 2029」によると、中国の電子書籍市場は2024年から2029年にかけて年平均成長率3%以上の成長が見込まれている。顧客が物理的な書籍よりもデジタルや電子書籍を好むようになったことと、スマートフォンやモバイルプラットフォームの利用者が増加したことが、市場躍進の主な要因となっている。中国市場では、主に若い世代からの電子書籍需要が急速に伸びている。電子書籍の販売に関しては、中国産業は世界で最も有利な産業である。中国の人口増加とデジタル読者層の拡大は、国際的な作家や出版社が中国への参入を熱望する主な原動力となっている。さらに、多様性が書籍の売上を伸ばし、欧米諸国以外での知名度を拡大するチャンスをもたらす一方で、大学やカレッジなどの教育環境では、電子書籍が頻繁に利用されている。電子書籍のプラットフォームは、デジタル教科書や教育コンテンツへのアクセスに頻繁に利用されている。標準的な電子書籍に加え、オーディオブックやポッドキャストの人気も高まっており、消費者に教材消費の選択肢を提供している。

市場はプラットフォーム別に、スマートフォン、タブレット&eリーダー、ノートパソコン&PCに分類される。中国の電子書籍市場では、タブレットと電子書籍リーダーのカテゴリーが重要性を増している。タブレットや電子書籍リーダーは小さくて軽いため、ユーザーはどこに行くにも大量の電子書籍コレクションを持ち歩くことができる。中国の読者の多くは多忙な生活を送っており、1台の端末で多くの書籍を利用できる方が便利だと感じているのだろう。この携帯性は彼らのニーズに合っている。特に、電子書籍リーダーのデザインには、紙の見た目を再現するe-ink技術が使われている。その結果、読者は、従来のバックライト付きタブレット画面とは異なり、眼精疲労やまぶしさを感じることなく、長時間読書を楽しむことができる。

製品別に見ると、市場はコンシューマー向け電子書籍、プロフェッショナル向け電子書籍、教育向け電子書籍に分類される。「コンシューマー向け電子書籍」は、学術的・専門的な読書ではなく、一般消費者が趣味で読むための電子書籍を意味する。所得の上昇と中産階級の増加は、消費者が娯楽、特に電子書籍により多くの支出をするよう促している。スマートフォンの普及や電子書籍端末の拡大により、より多くの人々が電子書籍に簡単にアクセスし、楽しむことができるようになった。出版社は、幅広い趣味を満たすために、ロマンス、スリラー、歴史小説、自己啓発などのジャンルの電子書籍のリリース数を増やしている。学生は、教育現場での消費者向け電子書籍の普及を通じて、デジタル教科書やeラーニング教材にアクセスすることができる。教育システムの電子書籍導入は、デジタル・リーダーの市場拡大に貢献している。

ユーザー別に見ると、市場は男性、女性に分類される。以前は男性読者が中心だった中国のeBook業界では、近年、特にビジネスやテクノロジーのコンテンツで女性読者の動きが目立っている。ロマンス、歴史小説、自己啓発などは、急成長を遂げ、女性に人気のあるジャンルの例である。中国の女性は男性よりもスマートフォンを所有する割合が高いため、電子書籍が簡単に入手でき、実用的である。中国の電子書籍市場には、女性読者の好みにアピールするさまざまなジャンルがある。ロマンス小説、女性向け小説、強い女性が主人公のジャンルなどが人気で、デジタル読書の分野で女性の読書が増えている。

本レポートの考察
- 地域中国
- 歴史的な年2018
- 基準年2023
- 推定年2024
- 予測年2029

本レポートでカバーする側面
- 中国電子書籍市場の価値と予測、セグメントとともに
- 様々な促進要因と課題
- 現在進行中のトレンドと動向
- 注目企業
- 戦略的提言

プラットフォーム別
- スマートフォン
- タブレット&eリーダー
- ノートパソコン

製品別
- コンシューマー向け電子書籍
- プロフェッショナル向け電子書籍
- 教育用電子書籍
ユーザー別
- 男性
- 女性

レポートのアプローチ
本レポートは、一次調査と二次調査を組み合わせたアプローチで構成されている。まず、市場を把握し、市場に参入している企業をリストアップするために二次調査を行った。二次調査は、プレスリリースや企業の年次報告書などの第三者情報源、政府が作成した報告書やデータベースの分析で構成されている。二次情報源からデータを収集した後、一次調査は、市場がどのように機能しているかについて主要プレーヤーに電話インタビューを行い、市場のディーラーや流通業者と取引コールを行うことによって実施された。その後、消費者を地域別、階層別、年齢層別、性別に均等にセグメンテーションし、消費者への一次調査を開始した。一次データを入手した後は、二次ソースから入手した詳細の検証を開始した。

想定読者
本レポートは、業界コンサルタント、メーカー、サプライヤー、電子書籍業界関連団体・組織、政府機関、その他ステークホルダーが市場中心の戦略を立てる際にお役立ていただけます。また、マーケティングやプレゼンテーションだけでなく、業界に関する競合知識を高めることもできます。






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目次

Table of Contents
1. Executive Summary
2. Market Structure
2.1. Market Considerate
2.2. Assumptions
2.3. Limitations
2.4. Abbreviations
2.5. Sources
2.6. Definitions
2.7. Geography
3. Research Methodology
3.1. Secondary Research
3.2. Primary Data Collection
3.3. Market Formation & Validation
3.4. Report Writing, Quality Check & Delivery
4. China Macro Economic Indicators
5. Market Dynamics
5.1. Key Findings
5.2. Key Developments - 2021
5.3. Market Drivers & Opportunities
5.4. Market Restraints & Challenges
5.5. Market Trends
5.6. Covid-19 Effect
5.7. Supply chain Analysis
5.8. Policy & Regulatory Framework
5.9. Industry Experts Views
6. China E-Book Market Overview
6.1. Market Size By Value
6.2. Market Size and Forecast By Product
6.3. Market Size and Forecast By Platform
6.4. Market Size and Forecast By User
7. China E-Book Market Segmentations
7.1. China E-Book Market, By Product
7.1.1. China E-Book Market Size, By Consumer e-book, 2018-2029
7.1.2. China E-Book Market Size, By Professional e-book, 2018-2029
7.1.3. China E-Book Market Size, By Educational e-book, 2018-2029
7.2. China E-Book Market, By Platform
7.2.1. China E-Book Market Size, By Smartphones, 2018-2029
7.2.2. China E-Book Market Size, By Tablets & E Reader, 2018-2029
7.2.3. China E-Book Market Size, By Laptops & PC, 2018-2029
7.3. China E-Book Market, By User
7.3.1. China E-Book Market Size, By Men, 2018-2029
7.3.2. China E-Book Market Size, By Women, 2018-2029
8. China E-Book Market Opportunity Assessment
8.1. By Product, 2024 to 2029
8.2. By Platform, 2024 to 2029
8.3. By User, 2024 to 2029
9. Competitive Landscape
9.1. Porter's Five Forces
9.2. Company Profile
9.2.1. Company 1
9.2.1.1. Company Snapshot
9.2.1.2. Company Overview
9.2.1.3. Financial Highlights
9.2.1.4. Geographic Insights
9.2.1.5. Business Segment & Performance
9.2.1.6. Product Portfolio
9.2.1.7. Key Executives
9.2.1.8. Strategic Moves & Developments
9.2.2. Company 2
9.2.3. Company 3
9.2.4. Company 4
9.2.5. Company 5
9.2.6. Company 6
9.2.7. Company 7
9.2.8. Company 8
10. Strategic Recommendations
11. Disclaimer

List of Figures
Figure 1: China E-Book Market Size By Value (2018, 2023 & 2029F) (in USD Billion)
Figure 2: Market Attractiveness Index, By Product
Figure 3: Market Attractiveness Index, By Platform
Figure 4: Market Attractiveness Index, By User
Figure 5: Porter's Five Forces of China E-Book Market

List of Table
Table 1: Influencing Factors for China E-Book Market, 2023
Table 2: China E-Book Market Size and Forecast By Product (2018, 2023 & 2029F)
Table 3: China E-Book Market Size and Forecast By Platform (2018, 2023 & 2029F)
Table 4: China E-Book Market Size and Forecast By User (2018, 2023 & 2029F)
Table 5: China E-Book Market Size of Consumer e-book (2018 to 2029) in USD Billion
Table 6: China E-Book Market Size of Professional e-book (2018 to 2029) in USD Billion
Table 7: China E-Book Market Size of Educational e-book (2018 to 2029) in USD Billion
Table 8: China E-Book Market Size of Smartphones (2018 to 2029) in USD Billion
Table 9: China E-Book Market Size of Tablets & E Reader (2018 to 2029) in USD Billion
Table 10: China E-Book Market Size of Laptops & PC (2018 to 2029) in USD Billion
Table 11: China E-Book Market Size of Men (2018 to 2029) in USD Billion
Table 12: China E-Book Market Size of Women (2018 to 2029) in USD Billion

 

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Summary

The broad readership of the Chinese market exhibits a wide range of reading interests. Chinese readers have diverse tastes in literature, ranging from philosophy and martial arts to fantasy, depending on their age and gender. It's critical to comprehend these preferences, particularly if your long-term goal is to sell books in China. Chinese eBook retailers including iReader, JD Reading, and Alibaba's Tmall Read are well-known in the industry. A wide range of digital books, including both Chinese and translated titles, are available on these platforms. Although there are significant local companies, foreign websites such as Amazon Kindle also function in China and give customers access to a worldwide collection of e-books. Since they cater to the tastes of the local audience, the bulk of eBooks that are available are in the Chinese language. The world of digital content is greatly influenced by Chinese publishers. Some platforms increase the variety of content offered by providing translated versions of well-known international titles. In line with worldwide patterns, China's eBook market offers a diverse selection of genres, such as science fiction, romance, non-fiction, fiction, and instructional materials. "Web novels," often known as online literature, are an especially well-liked genre. Chinese users primarily access eBooks using mobile devices, particularly smartphones. Because of their convenience, mobile-friendly platforms and apps have become indispensable. Although smartphones are the main device used to read eBooks, the market for specialized e-readers is expanding in China. Companies that produce and market e-readers include Hanvon and Xiaomi. Digital literature is subject to regulations by the Chinese government on online content. Platforms are subject to censorship regulations, and some topics could be blocked or watched closely.

According to the research report "China E-Book Market Overview, 2029," published by Bonafide Research, the China E-Book Market is expected to grow more than 3% CAGR from 2024 to 2029. Customers' preference for digital or eBooks over physical books, together with the growth in smartphone and mobile platform users, are the primary factors propelling the market's progress. The Chinese market is experiencing rapid growth in eBook demand, mostly from younger generations. When it comes to eBook sales, the Chinese industry is among the most lucrative worldwide. The increasing population of China and its growing digital readership are the main drivers of international authors' and publishers' eagerness to break into China. Additionally, while diversity presents chances to boost book sales and expand one's profile outside of Western nations in educational environments, such as colleges and universities, e-books are frequently used. E-Book platforms are frequently used to access digital textbooks and instructional content. In addition to standard eBooks, audiobooks and podcasts have grown in popularity, providing consumers with more options for material consumption.

Based on by Platform the market can be categorized by Smartphones, Tablets & e reader, Laptops & pc. In the Chinese ebook market, the tablets and e-reader category is becoming more significant. Because tablets and e-readers are small and light, users may take a large collection of eBooks with them wherever they go. Many Chinese readers lead busy lives and may find it more convenient to have many books available on one device. This portability meets their needs. In particular, e-ink technology is used in the design of e-readers to replicate the look of paper. As a result, readers may read for longer periods of time without experiencing eye strain or glare, unlike with conventional backlit tablet screens.

Based on by Product the market can be categorized by Consumer eBook, Professional ebook, Educational ebook. "Consumer eBook" could simply mean electronic books meant for reading for pleasure by the general public rather than academic or professional audiences. Rising incomes and the growth of the middle class drive consumers to spend more on entertainment, especially e-books. A greater number of people can now easily access and enjoy e-books because to the widespread use of smartphones and the expansion of e-reader devices. In order to satisfy a wide range of interests, publishers are releasing an increasing number of e-books in genres such as romance, thrillers, historical fiction, and self-help. Students can access digital textbooks and e-learning resources through the widespread use of consumer eBooks in educational contexts. The education system's adoption of eBooks contributes to the market expansion for digital readers.

Based on by User the market can be categorized by male, women. In recent years, there has been a noticeable movement towards female readership in the Chinese eBook industry, which was formerly dominated by male readers, especially for business and technology content. Romance, historical fiction, and self-help are examples of genres that have experienced rapid growth and are popular among women. Women in China are more likely than men to own smartphones, which makes e-books easily available and practical for them. There are many different genres available in the Chinese ebook market that appeal to female readers' preferences. Women are reading more and more in the digital reading arena because to popular selections including romance novels, women's fiction, and genres with strong female protagonists.

Considered in this report:
• Geography: China
• Historic year: 2018
• Base year: 2023
• Estimated year: 2024
• Forecast year: 2029

Aspects covered in this report:
• China E-Book market with its value and forecast along with its segments
• Various drivers and challenges
• On-going trends and developments
• Top profiled companies
• Strategic recommendation

By Platform:
• Smartphones
• Tablets & e reader
• Laptops & pc

By Product:
• Consumer eBook
• Professional eBook
• Educational eBook
By User:
• male
• women

The approach of the report:
This report consists of a combined approach of primary as well as secondary research. Initially, secondary research was used to get an understanding of the market and list out the companies that are present in the market. The secondary research consists of third-party sources such as press releases, and annual reports of companies, analyzing the government-generated reports and databases. After gathering the data from secondary sources primary research was conducted by making telephonic interviews with the leading players about how the market is functioning and then conducting trade calls with dealers and distributors of the market. Post this we have started doing primary calls to consumers by equally segmenting consumers into regional aspects, tier aspects, age groups, and gender. Once we have primary data with us we started verifying the details obtained from secondary sources.

Intended audience:
This report can be useful to industry consultants, manufacturers, suppliers, associations & organizations related to the E-Book industry, government bodies, and other stakeholders to align their market-centric strategies. In addition to marketing & presentations, it will also increase competitive knowledge about the industry.






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Table of Contents

Table of Contents
1. Executive Summary
2. Market Structure
2.1. Market Considerate
2.2. Assumptions
2.3. Limitations
2.4. Abbreviations
2.5. Sources
2.6. Definitions
2.7. Geography
3. Research Methodology
3.1. Secondary Research
3.2. Primary Data Collection
3.3. Market Formation & Validation
3.4. Report Writing, Quality Check & Delivery
4. China Macro Economic Indicators
5. Market Dynamics
5.1. Key Findings
5.2. Key Developments - 2021
5.3. Market Drivers & Opportunities
5.4. Market Restraints & Challenges
5.5. Market Trends
5.6. Covid-19 Effect
5.7. Supply chain Analysis
5.8. Policy & Regulatory Framework
5.9. Industry Experts Views
6. China E-Book Market Overview
6.1. Market Size By Value
6.2. Market Size and Forecast By Product
6.3. Market Size and Forecast By Platform
6.4. Market Size and Forecast By User
7. China E-Book Market Segmentations
7.1. China E-Book Market, By Product
7.1.1. China E-Book Market Size, By Consumer e-book, 2018-2029
7.1.2. China E-Book Market Size, By Professional e-book, 2018-2029
7.1.3. China E-Book Market Size, By Educational e-book, 2018-2029
7.2. China E-Book Market, By Platform
7.2.1. China E-Book Market Size, By Smartphones, 2018-2029
7.2.2. China E-Book Market Size, By Tablets & E Reader, 2018-2029
7.2.3. China E-Book Market Size, By Laptops & PC, 2018-2029
7.3. China E-Book Market, By User
7.3.1. China E-Book Market Size, By Men, 2018-2029
7.3.2. China E-Book Market Size, By Women, 2018-2029
8. China E-Book Market Opportunity Assessment
8.1. By Product, 2024 to 2029
8.2. By Platform, 2024 to 2029
8.3. By User, 2024 to 2029
9. Competitive Landscape
9.1. Porter's Five Forces
9.2. Company Profile
9.2.1. Company 1
9.2.1.1. Company Snapshot
9.2.1.2. Company Overview
9.2.1.3. Financial Highlights
9.2.1.4. Geographic Insights
9.2.1.5. Business Segment & Performance
9.2.1.6. Product Portfolio
9.2.1.7. Key Executives
9.2.1.8. Strategic Moves & Developments
9.2.2. Company 2
9.2.3. Company 3
9.2.4. Company 4
9.2.5. Company 5
9.2.6. Company 6
9.2.7. Company 7
9.2.8. Company 8
10. Strategic Recommendations
11. Disclaimer

List of Figures
Figure 1: China E-Book Market Size By Value (2018, 2023 & 2029F) (in USD Billion)
Figure 2: Market Attractiveness Index, By Product
Figure 3: Market Attractiveness Index, By Platform
Figure 4: Market Attractiveness Index, By User
Figure 5: Porter's Five Forces of China E-Book Market

List of Table
Table 1: Influencing Factors for China E-Book Market, 2023
Table 2: China E-Book Market Size and Forecast By Product (2018, 2023 & 2029F)
Table 3: China E-Book Market Size and Forecast By Platform (2018, 2023 & 2029F)
Table 4: China E-Book Market Size and Forecast By User (2018, 2023 & 2029F)
Table 5: China E-Book Market Size of Consumer e-book (2018 to 2029) in USD Billion
Table 6: China E-Book Market Size of Professional e-book (2018 to 2029) in USD Billion
Table 7: China E-Book Market Size of Educational e-book (2018 to 2029) in USD Billion
Table 8: China E-Book Market Size of Smartphones (2018 to 2029) in USD Billion
Table 9: China E-Book Market Size of Tablets & E Reader (2018 to 2029) in USD Billion
Table 10: China E-Book Market Size of Laptops & PC (2018 to 2029) in USD Billion
Table 11: China E-Book Market Size of Men (2018 to 2029) in USD Billion
Table 12: China E-Book Market Size of Women (2018 to 2029) in USD Billion

 

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