世界各国のリアルタイムなデータ・インテリジェンスで皆様をお手伝い

日本のアドベンチャーツーリズム市場の概要、2028年


Japan Adventure Tourism Market Overview, 2028

日本は冒険旅行者にとって人気の旅行先となりつつあるが、その背景には、日本の冒険旅行ビジネスを成長させているいくつかの重要な要素と原因がある。日本には、穏やかな湖、そびえ立つ山々、緑豊かな森林から、... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Bonafide Research & Marketing Pvt. Ltd.
ボナファイドリサーチ
2023年11月30日 US$2,250
シングルユーザライセンス
ライセンス・価格情報
注文方法はこちら
68 英語

日本語のページは自動翻訳を利用し作成しています。


 

サマリー

日本は冒険旅行者にとって人気の旅行先となりつつあるが、その背景には、日本の冒険旅行ビジネスを成長させているいくつかの重要な要素と原因がある。日本には、穏やかな湖、そびえ立つ山々、緑豊かな森林から、のどかな島々や海岸まで、多様な自然環境が豊富にある。ハイキング、登山、ロッククライミング、スキー、スノーボード、ウォータースポーツなど、数多くのアドベンチャー・アクティビティが、これらの変化に富んだ環境で体験できる。日本の多様な地形は、静かな自然の美しさと爽快なアウトドア体験を求める旅行者にアピールする。富士山や日本アルプスなど、アジアを代表する名峰も日本にある。ハイキングや登山は、国内だけでなく海外からの旅行者をも魅了する大人気のアクティビティだ。多くの人にとって、富士山に登ることは通過儀礼のようなものであり、日本には整備されたハイキングコースがあるため、幅広い技術レベルの人がアクセスできる。日本はウィンタースポーツが盛んな国として世界的に知られている。特に北部の北海道や長野は雪が多く、スノーボードやスキーに最適だ。ニセコを含む国内のスキー場には、ウィンター・アクティビティに興味を持つ世界中の観光客が訪れる。日本の豊かな文化遺産は、冒険旅行に深い意味を与えてくれる。文化祭への参加や古社寺巡りに加え、観光客は伝統的な茶道に参加することもできる。冒険と文化が融合することで、旅行者は唯一無二の魅力的な体験をすることができる。アドベンチャー・ツーリズムに欠かせないのが、日本の温泉文化である。冒険者は、アウトドア・アクティビティで一日を過ごした後、天然温泉でリラックスすることで、体をリフレッシュさせ、日本の習慣とつながることができる。

Bonafide Research社の調査レポート「日本のアドベンチャーツーリズム市場の概要、2028年」によると、日本のアドベンチャーツーリズム市場は2023年から2028年にかけて年平均成長率18%以上で成長すると予測されている。日本は、最先端のセキュリティ・プロトコルと完璧なインフラで有名である。高い安全基準、整備されたハイキングコース、効果的な公共交通機関はすべて、安全で楽しい冒険旅行体験を生み出すのに役立っている。日本では、登山大会、野外音楽フェスティバル、ウィンタースポーツ選手権など、アドベンチャー関連のイベントやフェスティバルが数多く開催されている。こうしたイベントは、冒険旅行に注目を集め、爽快な体験を提供しようとする日本の献身的な姿勢を浮き彫りにする。サイクリング愛好家は、北海道エクスプローラー号やしまなみ海道など、日本の美しいサイクリング・ルートに魅了される。美しい景色と整備された自転車インフラを持つ日本は、自転車ツーリングに最適な場所なのだ。毎年開催される富士登山競走や白馬国際トライアスロンのようなイベントには、世界中からアドベンチャー・スポーツの愛好家やアスリートが日本を訪れる。こうしたイベントもあって、日本のアドベンチャー・ツーリズム産業は拡大している。日本にはさまざまな生態系や国立公園があるため、野生動物との出会いやバードウォッチングの機会もある。エコツーリズムに興味がある人にとって、日本は湿地帯や森林地帯を訪れ、在来種と渡り鳥の両方を見ることができるため、望ましい休暇となる。日本には太平洋と日本海に沿った広大な海岸線があり、サーフィンのようなウォーター・アクティビティに理想的な条件を提供している。千葉、四国、九州などの有名な場所は、海への熱意を満喫し、大きな波をつかみたいサーファーやウォータースポーツ愛好家を惹きつけている。日本の空港は交通の便がよく、国内線も利用しやすいため、冒険旅行者は国内のさまざまな地域を簡単に探索することができる。このように航空路線が整備されたことで、旅行のロジスティクスが簡素化され、冒険家たちはさまざまな冒険目的地に便利にアクセスできるようになった。

市場のタイプ別セグメントには、ソフトとハードがある。ハードタイプのアドベンチャー・ツーリズムは、日本のアドベンチャー・ツーリズム市場で急成長を遂げている。スリルや自分の限界に挑戦する興奮を求める冒険ファンは、エクストリームスポーツや高強度の冒険のようなハードタイプの冒険活動に大きな魅力を感じるだろう。マーケティング・キャンペーンや政府のイニシアティブを通じてアドベンチャーを強調することで、日本はアドベンチャー・ツーリズムを積極的に推進してきた。これは、挑戦的なアクティビティに対する認識を高め、成長を促すのに役立っている。ロッククライミング、スノースポーツ、マウンテンバイクは、山、火山、岩場など、日本の変化に富んだ風景をホームとするハードタイプのアドベンチャー・アクティビティのひとつである。ハイキングやクライミングの日本アルプス、スキーやスノーボードの北海道など、世界的に有名なアドベンチャースポットが日本にはあり、世界中から観光客が訪れている。日本では、冬はスキーやスノーボード、暖かい季節はハイキングやウォータースポーツなど、ハードタイプの冒険が一年中楽しめる。日本は技術の進歩で知られており、それはハードタイプのアクティビティで利用できるアドベンチャー用品の品質や安全対策にも反映されている。日本ではアドベンチャー・レースや大会、イベントが開催され、エクストリーム・スポーツやチャレンジングなアドベンチャーに興味を持つ参加者や観客を魅了している。

アクティビティに基づく市場は、陸上アクティビティ、水上アクティビティ、空中アクティビティに区分される。陸上アクティビティは、日本におけるアドベンチャー・ツーリズムの主要なアクティビティである。森林、国立公園、山脈を通る道など、日本の変化に富んだ景観により、数多くのハイキングやトレッキングのオプションが提供されている。人気なのは熊野古道や中山道だ。日本には山がたくさんあり、富士山は人気の登山地である。日本アルプスには様々な山があり、激しい登山を求める登山家を待っている。冬の間は、スキーやスノーボードが人気のウィンタースポーツで、北海道や長野は人気のスノーリゾートである。市場の年齢層セグメントには、30代、30~50代、50代以上が含まれる。30歳代は日本のアドベンチャー・ツーリズム市場の発展において重要な役割を果たしている。30歳代は、家庭を持ったり、新たな職業に挑戦したり、個人的な業績を祝うなど、人生の重要な転機を頻繁に迎える10年である。冒険旅行によって、人々は重要な出来事をユニークな方法で記念することができる。家族旅行をする30代が多いことから、家族向けのアドベンチャー・アクティビティや場所の市場が出現した。この年齢層は、子供たちに冒険的なアクティビティーを体験させる機会を頻繁に探している。また、30代は健康志向が強く、運動やストレス解消を目的とした冒険旅行と相性が良い。

ソロ、グループ、家族、カップル。カップルは日本におけるアドベンチャー・ツーリズムの主要旅行者であり、日本におけるアドベンチャー・ツーリズムの主要セグメントである。アドベンチャー・ツーリズムは、カップルが日常生活の気晴らしから離れ、共に充実した時間を過ごすことを可能にする。これにより、より深い絆を育み、永続的な思い出を作ることができる。日本には多様なアドベンチャーがあるため、ロマンスと興奮を組み合わせたアドベンチャー・ハネムーンを求めるカップルにとって魅力的な旅行先となっている。販売チャネル別市場には、旅行代理店と直販がある。日本のアドベンチャー・ツーリズム市場は、直販チャネルが大きなシェアを占めている。旅行者は直販チャネルを利用することで、自分の興味や好みに合わせて冒険旅行の旅程を組むことができる。珍しい体験を求める冒険家にとって、このレベルのカスタマイズは非常に魅力的である。冒険会社に直接予約する旅行者は、オペレーターの個別対応と知識豊富なアドバイスの恩恵を受けることができる。このため、旅行者は旅に必要なすべての知識と支援を得ることができる。中間業者を排除することで、直接予約はオペレーターと乗客の双方にとって出費を抑えることができる。その結果、よりお得で競争力のある価格設定が可能になる。

本レポートの考察
- 地域日本
- 歴史的な年2017
- 基準年2022
- 推定年2023
- 予測年2028

本レポートでカバーする側面
- 日本のアドベンチャーツーリズム市場:その価値と予測、セグメントとともに
- 様々な促進要因と課題
- 現在進行中のトレンドと開発
- 注目企業
- 戦略的提言

タイプ別
- ハード
- ソフト

アクティビティ別
- 陸上アクティビティ
- 水上アクティビティ
- エアウェイズ・アクティビティ

旅行者のタイプ別
- 一人旅
- グループ
- ファミリー
- カップル

年代別
- 30歳未満
- 30~50歳
- 50歳以上

販売チャネル別
- 旅行代理店
- ダイレクト

レポートのアプローチ
本レポートは、一次調査と二次調査を組み合わせたアプローチで構成されている。はじめに、市場を把握し、市場に存在する企業をリストアップするために二次調査を行った。二次調査は、プレスリリースや企業の年次報告書などの第三者情報源、政府が作成した報告書やデータベースの分析で構成されている。二次情報源からデータを収集した後、一次調査は、市場がどのように機能しているかについて主要プレーヤーに電話インタビューを行い、市場のディーラーや流通業者と取引コールを行うことによって実施された。その後、消費者を地域別、階層別、年齢層別、性別に均等にセグメンテーションし、消費者への一次調査を開始した。一次データを入手した後は、二次ソースから入手した詳細の検証を開始した。

想定読者
本レポートは、業界コンサルタント、メーカー、サプライヤー、アドベンチャーツーリズム業界関連団体・組織、政府機関、その他ステークホルダーが市場中心の戦略を立てる際にお役立ていただけます。マーケティングやプレゼンテーションに加え、業界に関する競合知識を高めることもできます。






ページTOPに戻る


目次

Table of Contents
1. Executive Summary
2. Market Structure
2.1. Market Considerate
2.2. Assumptions
2.3. Limitations
2.4. Abbreviations
2.5. Sources
2.6. Definitions
2.7. Geography
3. Research Methodology
3.1. Secondary Research
3.2. Primary Data Collection
3.3. Market Formation & Validation
3.4. Report Writing, Quality Check & Delivery
4. Japan Macro Economic Indicators
5. Market Dynamics
5.1. Key Findings
5.2. Key Developments - 2021
5.3. Market Drivers & Opportunities
5.4. Market Restraints & Challenges
5.5. Market Trends
5.6. Covid-19 Effect
5.7. Supply chain Analysis
5.8. Policy & Regulatory Framework
5.9. Industry Experts Views
6. Japan Adventure Tourism Market Overview
6.1. Market Size By Value
6.2. Market Size and Forecast By Type
6.3. Market Size and Forecast By Activity
6.4. Market Size and Forecast By Type of Traveller
6.5. Market Size and Forecast By Age Group
6.6. Market Size and Forecast By Sales Channel
7. Japan Adventure Tourism Market Segmentations
7.1. Japan Adventure Tourism Market, By Type
7.1.1. Japan Adventure Tourism Market Size, By Hard, 2017-2028
7.1.2. Japan Adventure Tourism Market Size, By Soft, 2017-2028
7.2. Japan Adventure Tourism Market, By Activity
7.2.1. Japan Adventure Tourism Market Size, By Land Based Activity, 2017-2028
7.2.2. Japan Adventure Tourism Market Size, By Water Ways Activity, 2017-2028
7.2.3. Japan Adventure Tourism Market Size, By Air Ways Activity, 2017-2028
7.3. Japan Adventure Tourism Market, By Type of Traveller
7.3.1. Japan Adventure Tourism Market Size, By Solo, 2017-2028
7.3.2. Japan Adventure Tourism Market Size, By Group, 2017-2028
7.3.3. Japan Adventure Tourism Market Size, By Family, 2017-2028
7.3.4. Japan Adventure Tourism Market Size, By Couples, 2017-2028
7.4. Japan Adventure Tourism Market, By Age Group
7.4.1. Japan Adventure Tourism Market Size, By Below 30 Years, 2017-2028
7.4.2. Japan Adventure Tourism Market Size, By 30-50 Years, 2017-2028
7.4.3. Japan Adventure Tourism Market Size, By Above 50 Years, 2017-2028
7.5. Japan Adventure Tourism Market, By Sales Channel
7.5.1. Japan Adventure Tourism Market Size, By Travel Agents, 2017-2028
7.5.2. Japan Adventure Tourism Market Size, By Direct, 2017-2028
8. Japan Adventure Tourism Market Opportunity Assessment
8.1. By Type, 2023 to 2028
8.2. By Activity, 2023 to 2028
8.3. By Type of Traveller, 2023 to 2028
8.4. By Age Group, 2023 to 2028
8.5. By Sales Channel, 2023 to 2028
9. Competitive Landscape
9.1. Porter's Five Forces
9.2. Company Profile
9.2.1. Company 1
9.2.1.1. Company Snapshot
9.2.1.2. Company Overview
9.2.1.3. Financial Highlights
9.2.1.4. Geographic Insights
9.2.1.5. Business Segment & Performance
9.2.1.6. Product Portfolio
9.2.1.7. Key Executives
9.2.1.8. Strategic Moves & Developments
9.2.2. Company 2
9.2.3. Company 3
9.2.4. Company 4
9.2.5. Company 5
9.2.6. Company 6
9.2.7. Company 7
9.2.8. Company 8
10. Strategic Recommendations
11. Disclaimer

List of Figures
Figure 1: Japan Adventure Tourism Market Size By Value (2017, 2022 & 2028F) (in USD Billion)
Figure 2: Market Attractiveness Index, By Type
Figure 3: Market Attractiveness Index, By Activity
Figure 4: Market Attractiveness Index, By Type of Traveller
Figure 5: Market Attractiveness Index, By Age Group
Figure 6: Market Attractiveness Index, By Sales Channel
Figure 7: Porter's Five Forces of Japan Adventure Tourism Market

List of Table
Table 1 : Influencing Factors for Global Adventure Tourism Market, 2022
Table 2: Japan Adventure Tourism Market Size and Forecast By Type (2017, 2022 & 2028F)
Table 3: Japan Adventure Tourism Market Size and Forecast By Activity (2017, 2022 & 2028F)
Table 4: Japan Adventure Tourism Market Size and Forecast By Type of Traveller (2017, 2022 & 2028F)
Table 5: Japan Adventure Tourism Market Size and Forecast By Age Group (2017, 2022 & 2028F)
Table 6: Japan Adventure Tourism Market Size and Forecast By Sales Channel (2017, 2022 & 2028F)
Table 7: Japan Adventure Tourism Market Size of Hard (2017 to 2028) in USD Billion
Table 8: Japan Adventure Tourism Market Size of Soft (2017 to 2028) in USD Billion
Table 9: Japan Adventure Tourism Market Size of Land Based Activity (2017 to 2028) in USD Billion
Table 10: Japan Adventure Tourism Market Size of Water Ways Activity (2017 to 2028) in USD Billion
Table 11: Japan Adventure Tourism Market Size of Air Ways Activity (2017 to 2028) in USD Billion
Table 12: Japan Adventure Tourism Market Size of Solo (2017 to 2028) in USD Billion
Table 13: Japan Adventure Tourism Market Size of Group (2017 to 2028) in USD Billion
Table 14: Japan Adventure Tourism Market Size of Family (2017 to 2028) in USD Billion
Table 15: Japan Adventure Tourism Market Size of Couples (2017 to 2028) in USD Billion
Table 16: Japan Adventure Tourism Market Size of Below 30 Years (2017 to 2028) in USD Billion
Table 17: Japan Adventure Tourism Market Size of 30-50 Years (2017 to 2028) in USD Billion
Table 18: Japan Adventure Tourism Market Size of Above 50 Years (2017 to 2028) in USD Billion
Table 19: Japan Adventure Tourism Market Size of Travel Agents (2017 to 2028) in USD Billion
Table 20: Japan Adventure Tourism Market Size of Direct (2017 to 2028) in USD Billion

 

ページTOPに戻る


 

Summary

Japan is becoming a more popular destination for adventure travellers, which is fueled by a number of important elements and causes that are growing the country's adventure tourism business. Japan has an abundance of diverse natural environments, ranging from calm lakes, towering mountains, and lush forests to idyllic islands and coastal locations. Numerous adventure activities, such as hiking, mountaineering, rock climbing, skiing, snowboarding, and water sports, are available in these varied settings. The diverse topography of Japan appeals to travellers looking for tranquil natural beauty as well as exhilarating outdoor experiences. Some of Asia's most famous peaks, such as Mount Fuji and the Japanese Alps, are located in Japan. Hiking and mountaineering are very popular activities that attract travellers from abroad as well as those from inside. For many people, scaling Mount Fuji has become a rite of passage, and Japan's well-maintained hiking trails make it accessible to a broad range of skill levels. Japan is already well-known throughout the world as a premier location for winter sports. The northern areas of Hokkaido and Nagano in particular get a lot of snow, which makes them perfect for snowboarding and skiing. The nation's ski areas, including Niseko, draw visitors from all over the world who are interested in winter activities. The rich cultural legacy of Japan gives adventure travel a deeper meaning. In addition to taking part in cultural festivals and touring ancient temples and shrines, tourists can also partake in traditional tea rituals. Travellers are taken on a singular and engaging experience as a result of the merging of adventure and culture. An essential component of adventure tourism is the onsen (hot spring) culture of Japan. Adventurers can rejuvenate their bodies and connect with Japanese customs by relaxing in natural hot springs after a day of outdoor activities.

According to the research report "Japan Adventure Tourism Market Overview, 2028," published by Bonafide Research, the Japan Adventure Tourism market is expected to grow with more than 18% CAGR from 2023 to 2028. Japan is renowned for its cutting-edge security protocols and immaculate infrastructure. High safety standards, well-marked hiking paths, and effective public transport all help to create a safe and enjoyable adventure travel experience. Numerous adventure-related events and festivals are held in Japan, including mountain climbing competitions, outdoor music festivals, and championships for winter sports. These occasions draw attention to adventure travel and highlight the nation's dedication to providing exhilarating experiences. Cycling aficionados are lured to the beautiful cycling routes in Japan, such as the Hokkaido Explorer and the Shimanami Kaido. The nation is a great place for bike touring because of its beautiful scenery and well-maintained bicycle infrastructure. Adventure sports enthusiasts and athletes from all over the world come to Japan for events like the yearly Fuji Mountain Race and the Hakuba International Triathlon. The country's adventure tourism industry is expanding, thanks in part to these events. Japan offers opportunities for wildlife encounters and birding due to its different ecosystems and national parks. For those who are interested in ecotourism, Japan is a desirable vacation because enthusiasts can visit wetlands and woodlands to see both native and migratory bird species. Japan has a vast coastline that runs along the Pacific and Sea of Japan, providing ideal conditions for water activities like surfing. Renowned locations such as Chiba, Shikoku, and Kyushu attract surfers and water sports enthusiasts who want to indulge in their enthusiasm for the ocean and catch big waves. Japan's well-connected airports and accessible domestic flights make it easier for adventure tourists to explore different regions of the country. This improved air connectivity simplifies travel logistics and allows adventurers to access various adventure destinations conveniently.

The type segment of the market include, soft and hard. Hard type adventure tourism is significantly growing at rapid pace in Japan adventure tourism market. Adventure fans who are looking for thrills and the excitement of pushing their limits will find great attraction in hard-type adventure activities like extreme sports and high-intensity adventures. By highlighting its adventure offerings through marketing campaigns and government initiatives, Japan has actively pushed adventure tourism. This has aided in raising awareness of and growth for challenging activities. Rock climbing, snow sports, and mountain biking are among the hard-type adventure activities that find their home in Japan's varied landscapes, which include mountains, volcanoes, and rocky terrain. World-famous adventure sites like the Japanese Alps for hiking and climbing and Hokkaido for skiing and snowboarding are located in Japan, drawing tourists from all over the world. Japan offers hard-type adventures year-round, with activities like skiing and snowboarding in the winter and hiking and water sports in the warmer months. Japan is known for its technological advancements, which are reflected in the quality of adventure equipment and safety measures available for hard-type activities. Japan hosts adventure races, competitions, and events that attract participants and spectators interested in extreme sports and challenging adventures.

Based on activity market is segmented into land based activity, water ways activity and air ways activity. Land based activity is significantly opted activity for adventure tourism in Japan. Numerous hiking and trekking options are provided by Japan's varied landscapes, which include paths through woods, national parks, and mountain ranges. Popular choices are the Kumano Kodo and Nakasendo paths. Mountains abound in Japan, with Mount Fuji being a popular climbing destination. A variety of peaks in the Japanese Alps await mountaineers looking for strenuous climbs. During the winter months, skiing and snowboarding are popular winter sports, with Hokkaido and Nagano being popular snow resorts. The age group segment of the market includes 30 years, 30-50 years and above 50 years. Age group of 30 years is playing crucial role in development of adventure tourism market of Japan. The 30s are a decade that frequently marks important turning points in life, such as starting a family, pursuing new professional endeavours, and celebrating personal accomplishments. Adventure travel enables people to commemorate significant occasions in unique ways. A market for family-friendly adventure activities and places has emerged as a result of the high number of people in their 30s taking family vacations. This age group frequently looks for chances to expose their kids to adventurous activities. People in their 30s are frequently more wellness-focused and health-conscious, which fits with adventure travel activities that encourage exercise and reduce stress.

Based on type of traveller solo, group, family, couples. Couples are major traveller of adventure tourism in Japan and is leading segment for adventure tourism in Japan. Adventure travel allows couples to spend quality time together away from the distractions of daily life. This can foster a deeper connection and create lasting memories. Japan's diverse adventure offerings make it an attractive destination for couples looking for adventure honeymoons, combining romance and excitement. Based on sales channel market include travel agents and direct. Direct sales channel is majorly dominating the Japan adventure tourism market. Travellers can often tailor their adventure itineraries to suit their interests and tastes by using direct sales channels. Adventurers looking for uncommon experiences find this level of customization to be quite appealing. Travellers who book directly with adventure firms can benefit from the operators' individualised attention and knowledgeable advice. This guarantees that tourists will have all the knowledge and assistance they require for their journey. By doing away with middlemen, direct booking lowers expenses for both operators and passengers. Better value for money and more competitive pricing can follow from this.

Considered in this report:
• Geography: Japan
• Historic year: 2017
• Base year: 2022
• Estimated year: 2023
• Forecast year: 2028

Aspects covered in this report:
• Japan Adventure Tourism market with its value and forecast along with its segments
• Various drivers and challenges
• On-going trends and developments
• Top profiled companies
• Strategic recommendation

By Type:
• Hard
• Soft

By Activity:
• Land Based Activity
• Water Ways Activity
• Air Ways Activity

By Type of Traveller:
• Solo
• Group
• Family
• Couples

By Age Group:
• Below 30 Years
• 30–50 Years
• Above 50 Years

By Sales Channel:
• Travel Agents
• Direct

The approach of the report:
This report consists of a combined approach of primary as well as secondary research. Initially, secondary research was used to get an understanding of the market and list out the companies that are present in the market. The secondary research consists of third-party sources such as press releases, and annual reports of companies, analyzing the government-generated reports and databases. After gathering the data from secondary sources primary research was conducted by making telephonic interviews with the leading players about how the market is functioning and then conducting trade calls with dealers and distributors of the market. Post this we have started doing primary calls to consumers by equally segmenting consumers into regional aspects, tier aspects, age groups, and gender. Once we have primary data with us we started verifying the details obtained from secondary sources.

Intended audience:
This report can be useful to industry consultants, manufacturers, suppliers, associations & organizations related to the Adventure Tourism industry, government bodies, and other stakeholders to align their market-centric strategies. In addition to marketing & presentations, it will also increase competitive knowledge about the industry.






ページTOPに戻る


Table of Contents

Table of Contents
1. Executive Summary
2. Market Structure
2.1. Market Considerate
2.2. Assumptions
2.3. Limitations
2.4. Abbreviations
2.5. Sources
2.6. Definitions
2.7. Geography
3. Research Methodology
3.1. Secondary Research
3.2. Primary Data Collection
3.3. Market Formation & Validation
3.4. Report Writing, Quality Check & Delivery
4. Japan Macro Economic Indicators
5. Market Dynamics
5.1. Key Findings
5.2. Key Developments - 2021
5.3. Market Drivers & Opportunities
5.4. Market Restraints & Challenges
5.5. Market Trends
5.6. Covid-19 Effect
5.7. Supply chain Analysis
5.8. Policy & Regulatory Framework
5.9. Industry Experts Views
6. Japan Adventure Tourism Market Overview
6.1. Market Size By Value
6.2. Market Size and Forecast By Type
6.3. Market Size and Forecast By Activity
6.4. Market Size and Forecast By Type of Traveller
6.5. Market Size and Forecast By Age Group
6.6. Market Size and Forecast By Sales Channel
7. Japan Adventure Tourism Market Segmentations
7.1. Japan Adventure Tourism Market, By Type
7.1.1. Japan Adventure Tourism Market Size, By Hard, 2017-2028
7.1.2. Japan Adventure Tourism Market Size, By Soft, 2017-2028
7.2. Japan Adventure Tourism Market, By Activity
7.2.1. Japan Adventure Tourism Market Size, By Land Based Activity, 2017-2028
7.2.2. Japan Adventure Tourism Market Size, By Water Ways Activity, 2017-2028
7.2.3. Japan Adventure Tourism Market Size, By Air Ways Activity, 2017-2028
7.3. Japan Adventure Tourism Market, By Type of Traveller
7.3.1. Japan Adventure Tourism Market Size, By Solo, 2017-2028
7.3.2. Japan Adventure Tourism Market Size, By Group, 2017-2028
7.3.3. Japan Adventure Tourism Market Size, By Family, 2017-2028
7.3.4. Japan Adventure Tourism Market Size, By Couples, 2017-2028
7.4. Japan Adventure Tourism Market, By Age Group
7.4.1. Japan Adventure Tourism Market Size, By Below 30 Years, 2017-2028
7.4.2. Japan Adventure Tourism Market Size, By 30-50 Years, 2017-2028
7.4.3. Japan Adventure Tourism Market Size, By Above 50 Years, 2017-2028
7.5. Japan Adventure Tourism Market, By Sales Channel
7.5.1. Japan Adventure Tourism Market Size, By Travel Agents, 2017-2028
7.5.2. Japan Adventure Tourism Market Size, By Direct, 2017-2028
8. Japan Adventure Tourism Market Opportunity Assessment
8.1. By Type, 2023 to 2028
8.2. By Activity, 2023 to 2028
8.3. By Type of Traveller, 2023 to 2028
8.4. By Age Group, 2023 to 2028
8.5. By Sales Channel, 2023 to 2028
9. Competitive Landscape
9.1. Porter's Five Forces
9.2. Company Profile
9.2.1. Company 1
9.2.1.1. Company Snapshot
9.2.1.2. Company Overview
9.2.1.3. Financial Highlights
9.2.1.4. Geographic Insights
9.2.1.5. Business Segment & Performance
9.2.1.6. Product Portfolio
9.2.1.7. Key Executives
9.2.1.8. Strategic Moves & Developments
9.2.2. Company 2
9.2.3. Company 3
9.2.4. Company 4
9.2.5. Company 5
9.2.6. Company 6
9.2.7. Company 7
9.2.8. Company 8
10. Strategic Recommendations
11. Disclaimer

List of Figures
Figure 1: Japan Adventure Tourism Market Size By Value (2017, 2022 & 2028F) (in USD Billion)
Figure 2: Market Attractiveness Index, By Type
Figure 3: Market Attractiveness Index, By Activity
Figure 4: Market Attractiveness Index, By Type of Traveller
Figure 5: Market Attractiveness Index, By Age Group
Figure 6: Market Attractiveness Index, By Sales Channel
Figure 7: Porter's Five Forces of Japan Adventure Tourism Market

List of Table
Table 1 : Influencing Factors for Global Adventure Tourism Market, 2022
Table 2: Japan Adventure Tourism Market Size and Forecast By Type (2017, 2022 & 2028F)
Table 3: Japan Adventure Tourism Market Size and Forecast By Activity (2017, 2022 & 2028F)
Table 4: Japan Adventure Tourism Market Size and Forecast By Type of Traveller (2017, 2022 & 2028F)
Table 5: Japan Adventure Tourism Market Size and Forecast By Age Group (2017, 2022 & 2028F)
Table 6: Japan Adventure Tourism Market Size and Forecast By Sales Channel (2017, 2022 & 2028F)
Table 7: Japan Adventure Tourism Market Size of Hard (2017 to 2028) in USD Billion
Table 8: Japan Adventure Tourism Market Size of Soft (2017 to 2028) in USD Billion
Table 9: Japan Adventure Tourism Market Size of Land Based Activity (2017 to 2028) in USD Billion
Table 10: Japan Adventure Tourism Market Size of Water Ways Activity (2017 to 2028) in USD Billion
Table 11: Japan Adventure Tourism Market Size of Air Ways Activity (2017 to 2028) in USD Billion
Table 12: Japan Adventure Tourism Market Size of Solo (2017 to 2028) in USD Billion
Table 13: Japan Adventure Tourism Market Size of Group (2017 to 2028) in USD Billion
Table 14: Japan Adventure Tourism Market Size of Family (2017 to 2028) in USD Billion
Table 15: Japan Adventure Tourism Market Size of Couples (2017 to 2028) in USD Billion
Table 16: Japan Adventure Tourism Market Size of Below 30 Years (2017 to 2028) in USD Billion
Table 17: Japan Adventure Tourism Market Size of 30-50 Years (2017 to 2028) in USD Billion
Table 18: Japan Adventure Tourism Market Size of Above 50 Years (2017 to 2028) in USD Billion
Table 19: Japan Adventure Tourism Market Size of Travel Agents (2017 to 2028) in USD Billion
Table 20: Japan Adventure Tourism Market Size of Direct (2017 to 2028) in USD Billion

 

ページTOPに戻る

ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。

webからのご注文・お問合せはこちらのフォームから承ります

本レポートと同分野の最新刊レポート

  • 本レポートと同分野の最新刊レポートはありません。

よくあるご質問


Bonafide Research & Marketing Pvt. Ltd.社はどのような調査会社ですか?


Bonafide Research & Marketing Pvt. Ltd.は、最新の経済、人口統計、貿易、市場データを提供する市場調査・コンサルティング会社です。調査レポート、カスタムレポート、コ... もっと見る


調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?


在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
但し、一部の調査レポートでは、発注を受けた段階で内容更新をして納品をする場合もあります。
発注をする前のお問合せをお願いします。


注文の手続きはどのようになっていますか?


1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
2)見積書やサンプルの提示をいたします。
3)お客様指定、もしくは弊社の発注書をメール添付にて発送してください。
4)データリソース社からレポート発行元の調査会社へ納品手配します。
5) 調査会社からお客様へ納品されます。最近は、pdfにてのメール納品が大半です。


お支払方法の方法はどのようになっていますか?


納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
お客様よりデータリソース社へ(通常は円払い)の御振り込みをお願いします。
請求書は、納品日の日付で発行しますので、翌月最終営業日までの当社指定口座への振込みをお願いします。振込み手数料は御社負担にてお願いします。
お客様の御支払い条件が60日以上の場合は御相談ください。
尚、初めてのお取引先や個人の場合、前払いをお願いすることもあります。ご了承のほど、お願いします。


データリソース社はどのような会社ですか?


当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
世界各国の「市場・技術・法規制などの」実情を調査・収集される時には、データリソース社にご相談ください。
お客様の御要望にあったデータや情報を抽出する為のレポート紹介や調査のアドバイスも致します。



詳細検索

このレポートへのお問合せ

03-3582-2531

電話お問合せもお気軽に

 

2024/11/21 10:26

156.13 円

165.08 円

200.38 円

ページTOPに戻る