アドベンチャーツーリズムの世界市場概観、2023-28年Global Adventure Tourism Market Overview, 2023-28 アドベンチャー・ツーリズムは、アドベンチャー・アクティビティを含む休暇体験に焦点を当てた、観光ビジネスの成長部門である。これらのアクティビティは通常、肉体労働、環境との相互作用、興奮を伴い、野生の... もっと見る
日本語のページは自動翻訳を利用し作成しています。
サマリーアドベンチャー・ツーリズムは、アドベンチャー・アクティビティを含む休暇体験に焦点を当てた、観光ビジネスの成長部門である。これらのアクティビティは通常、肉体労働、環境との相互作用、興奮を伴い、野生の場所や遠方で開催されることが多い。ハイキング、山登り、ラフティング、スキューバダイビングなどはすべてアドベンチャー・ツーリズムの一例である。アドレナリン噴出、自己成長、スキルアップ、自然や文化的背景への深い配慮の可能性が、人々をアドベンチャー・ツーリズムに引きつける。アドベンチャー・ツーリズムは、手付かずの自然環境を利用することが多いため、その保護に関心が寄せられ、持続可能な慣習を促す可能性があることから、人気を集めている。アドベンチャー・ツーリズム産業は近年、旅行者数の増加により、大きな成長と関連支出を目の当たりにしている。発展途上の地理的位置における所得水準の上昇や、航空券や宿泊施設のコスト削減が原動力となり、アドベンチャー・ツーリズムの需要は拡大すると予想される。外国人旅行者の数は法外な数に増加しており、そのため市場の成長に有利となっている。アドベンチャー・ツーリズムは、エキゾチックな目的地を探検したり、人里離れた地域に足を踏み入れたり、大自然を発見したり、身体的な活動や文化的価値の交換、自然とのより深いつながりの構築などを含む、快適ゾーンから外れた目的地への旅行を含む。このようなニッチ・ツーリズムは、ある程度の現実的/知覚的リスクや身体的危険を伴うだけでなく、特殊な技術や肉体的労力を必要とする場合もある。アドベンチャー・ツーリズムには、登山、トレッキング、ハイキング、スキューバ・ダイビング、キャニオニング、サンドボード、パラグライダー、川下りなど、空、水、陸を使ったさまざまなアクティビティが含まれる。これらのアクティビティは、専門家の指導のもと、ヘルメットやハーネスなど、災難を避けるためのあらゆる安全対策を施して行われる。数カ国の政府による観光促進活動の高まりは、予測期間中の需要を増大させる可能性が高い。例えば、2020年11月、インド観光省は、「DekhoApnaDesh」ウェビナーシリーズ「アドベンチャー旅行の12ヶ月」によってインドのアドベンチャー観光を促進した。このウェビナーでは、インドの巨大な力、可能性、埋もれていた秘密がバーチャルに紹介される。森、山、川、マングローブ、砂漠、島、野生動物、運河、そして31以上のアドベンチャー・アクティビティを網羅し、インド人旅行者と外国人旅行者を魅了する。Bonafide Research社の調査レポート「アドベンチャーツーリズムの世界市場概要、2023-28年」によると、同市場は2022年の3,282億9,000万米ドルから増加し、2028年には7,500億米ドルを超えると予測されている。同市場は2023-28年までに年平均成長率15%以上で成長すると予測されている。観光産業の急成長と若い旅行者の需要は、世界のアドベンチャーツーリズム市場の重要な促進要因である。若者は、あまり探検されていない目的地を探検することに傾倒している。その他の重要な促進要因は、アドベンチャー・スポーツの需要の高まり、可処分所得の増加、旅行パッケージの提供である。政府による観光振興活動やイニシアチブの高まり、ソーシャルメディアにおける旅行トレンドの人気の高まりは、アドベンチャー・ツーリズム市場の成長につながる新たな収益機会を提供すると期待されている。また、いくつかの旅行代理店は、わずかな価格でパッケージを提供している。その他の機会としては、アドベンチャー・ツーリズムにおけるシミュレーターやバーチャル環境の採用、アドベンチャー・ツーリズムの運営における人工知能の導入による継続的な技術革新が挙げられる。このように、市場には十分な成長機会がある。しかし、予測不可能な気象条件やそれに伴うリスク、災難の可能性など、いくつかの制約もある。アドベンチャー・ツーリズムは、エキゾチックな目的地を探検したり、人里離れた地域に足を踏み入れたり、大自然を発見したり、身体的な活動や文化的価値の交換、自然とのより深いつながりの構築などを含む、快適ゾーンから外れた目的地への旅行を伴う。このようなニッチ・ツーリズムは、ある程度の現実的/知覚的リスクや身体的危険を伴うだけでなく、特殊な技術や肉体的労力を必要とする場合もある。アドベンチャー・ツーリズムには、登山、トレッキング、ハイキング、スキューバ・ダイビング、キャニオニング、サンドボーディング、パラグライダー、川下りなど、空、水、陸を使ったさまざまなアクティビティが含まれる。これらのアクティビティは、専門家の指導のもと、ヘルメットやハーネスなど、災難を避けるためのあらゆる安全対策を施して行われる。 アジア太平洋地域は、多様な景観、文化の豊かさ、ユニークで没入感のある旅行体験に対する需要の急増が相まって、アドベンチャー・ツーリズム産業が著しい成長を遂げている。この地域は、ヒマラヤのそびえ立つ山々から東南アジアの緑豊かな熱帯雨林まで、幅広い自然の驚異を誇り、トレッキング、登山、ジャングル・サファリ、ウォーター・スポーツなど、さまざまなアドベンチャー・アクティビティの遊び場を提供している。さらに、アジア太平洋地域の国々の文化的多様性と歴史的遺産は、本物の体験を求める冒険好きな旅行者にさらなる魅力を与えている。中国やインドなどでは、可処分所得が増加した中産階級が急増し、体験型旅行への意欲が高まっているため、アドベンチャー・ツーリズムの需要がさらに高まっている。同地域の政府や観光局もアドベンチャー・ツーリズムの経済的可能性を認識し、インフラ整備や安全対策、マーケティング活動への投資を行い、同地域独自のサービスを促進している。その結果、アジア太平洋地域は冒険愛好家のホットスポットとなり、冒険旅行産業の世界的成長に大きく貢献している。肉体的に挑戦的でアドレナリンが噴出するようなハードなアクティビティは、アドベンチャー・ツーリズム業界において顕著な人気の急上昇を経験している。この成長の背景には、従来の観光を超えた体験を求める現代旅行者の嗜好の進化がある。ハードなアクティビティの魅力は、自分の肉体的・精神的限界に挑戦するスリルにあり、達成感と自己発見を与えてくれる。ロッククライミング、エクストリーム・トレッキング、ラフティングなどのウォータースポーツなど、これらのアクティビティは、ユニークで畏敬の念を抱かせる環境の中で、自分の勇気と回復力を試すまたとない機会を提供してくれる。ソーシャルメディアの台頭も重要な役割を果たしており、冒険家たちが大胆な体験を共有することで、他の人たちも同じような挑戦を求めるようになった。変幻自在で思い出に残る旅行体験への需要が高まり続ける中、アドベンチャー・ツーリズムにおけるハードなアクティビティの人気は拡大し、スリルを求める多様な人々が世界中から集まるようになる。業界が安全基準を重視し、専門ガイドを提供することは、ハード・アクティビティの魅力をさらに高め、参加者が安心して冒険に出発できることを保証している。 水上アクティビティは、現代の旅行者の嗜好の進化に対応するさまざまな要因によって、アドベンチャー・ツーリズム業界で顕著な急成長を遂げている。ウォーター・アクティビティの魅力は、冒険のスリルと水中環境の自然の美しさを組み合わせた、ダイナミックで没入感のある体験にある。急流の川でのラフティングから、風光明媚な海岸沿いの風景をカヤックで進むものまで、水を使った冒険は、興奮と自然とのつながりのユニークな融合を提供する。持続可能で責任ある観光慣行への関心の高まりも一役買っている。水上アクティビティでは、参加者が壊れやすい生態系を直接探索し、鑑賞できることが多いからだ。さらに、ソーシャルメディアの台頭はウォーター・アドベンチャーの知名度を高め、その体験を探し求め、共有する個人を刺激している。冒険を求める人々は、ウォーター・アクティビティが、思い出に残る変容的な旅行体験への渇望を満たしながら、環境と関わる爽快で爽快な方法であることを認識し、ますますウォーター・アクティビティの多様な提案に惹かれている。アドベンチャー・ツーリズムの需要が高まり続けるなか、水上アクティビティは、旅行者に世界の水路を探検するスリリングな道を提供し、さらなる成長を遂げる位置にある。旅行トレンドの変化や消費者の嗜好の変化に伴い、アドベンチャー・ツーリズム業界では単独行動が大きく伸びている。一人旅の増加は、一人での冒険を通じて個人の成長、自己発見、エンパワーメントの感覚を求める、自立した自己管理の旅への欲求の高まりの現れである。この傾向は特にミレニアル世代や女性の一人旅の間で顕著で、彼らは自分のペースで目的地を探索し、自発的に決断し、ユニークな体験に没頭する自由を大切にしている。アドベンチャー・ツーリズムのオペレーターは、安全性、柔軟性、グループ・アクティビティで気の合う仲間とつながる機会を優先した、ソロに特化したパッケージを提供することで、この需要に応えている。ソロ・アクティビティの魅力は、その自主性にある。ソロ旅行者は旅程を自由に組み立てることができ、管理された環境でチャレンジし、探検した目的地との深いつながりを培うことができる。一人旅への偏見が薄れ、冒険が個人的な旅であるという認識が広まるにつれ、アドベンチャー・ツーリズムにおけるソロ・アクティビティの成長は続き、独立心旺盛で冒険好きな一人旅のニーズや願望に応えるよう、業界を再構築していくと予想される。 アドベンチャー・ツーリズムは、30~50歳代の間で顕著な成長を遂げており、この層の嗜好や優先事項の変化を反映している。この年齢層は、キャリアの責任と個人的な充実感のバランスを求めるライフステージにあることが多い。冒険への欲求は、日常から脱却し、斬新な体験を受け入れる手段として役立つ。30代から50代の年齢層は、興奮、文化的な豊かさ、自己を見つめ直す機会をミックスしたアクティビティにますます惹かれている。アドベンチャー・ツーリズムのオペレーターは、この層の多様な興味や体力レベルに応える体験を企画することで、この傾向に対応している。難易度の高いトレッキング、活気ある地元文化の探索、水上アドベンチャーなど、これらのアクティビティはスリルと内省の完璧な融合を提供する。さらに、この年齢層は経済的に安定していることが多いため、ユニークで有意義な旅行体験に投資する傾向が強い。30~50歳代のアドベンチャー・ツーリズム人気の高まりは、バランスの取れた充実したライフスタイルの探求を意味し、アドベンチャー・ツーリズム産業全体の拡大に大きく貢献している。旅行代理店の予約モードは、冒険旅行に関連する複雑さとユニークな要件のため、冒険旅行業界で成長を経験している。個人的で没入感のある体験に対する需要が高まるにつれ、旅行者は旅行代理店が提供する専門知識や利便性を求めることが多くなっている。アドベンチャー・ツーリズムには、複雑なロジスティクス、安全への配慮、専門的なアクティビティへのアクセスなどが含まれるため、従来のバケーションに比べ、より複雑なプランニングが必要となる。業界知識と信頼できるオペレーターのネットワークを備えた旅行代理店は、複雑なアドベンチャー旅行をシームレスにナビゲートすることができます。旅行代理店の役割は、航空券や宿泊施設の予約にとどまらず、包括的な旅程の作成、ガイド付きエクスカーションの手配、安全基準の遵守などをサポートする。さらに、アドベンチャー旅行が初めての人にとって、旅行代理店の案内は安心感と専門知識を提供し、慣れない目的地や難易度の高いアクティビティに対する不安を解消してくれる。このような予約形態は、アドベンチャー愛好家の計画プロセスを合理化するだけでなく、体験の全体的な質と安全性を高め、アドベンチャーツーリズム業界における旅行代理店の地位向上に貢献している。 市場牽引要因 - 可処分所得の増加と裕福なミレニアル世代:可処分所得の増加と相まって、ミレニアル世代の層が豊かになっていることが、世界のアドベンチャー・ツーリズム市場の重要な推進力となっている。所有物よりも体験を優先することで知られるミレニアル世代は、ユニークで思い出に残る旅行アドベンチャーへの需要に拍車をかけている。この層の経済力は、豪華なサファリから高級なトレッキング探検まで、より専門的でプレミアムな冒険体験への投資を可能にしている。この影響力のある層が旅行のトレンドを形成し続けているため、アドベンチャー・ツーリズムのオペレーターは、経済的に力をつけたミレニアル世代の旅行者の嗜好や期待に応えられるようなサービスを提供している。 - グローバル化と文化交流:現代世界の相互接続性と世界的な旅行のしやすさは、アドベンチャー・ツーリズムの成長に貢献している。文化的な影響の交換や多様な風景を探検したいという願望が、旅行者を地元の環境を超えた冒険へと惹きつけている。アドベンチャー・ツーリズムのグローバル化は、旅行者がユニークな伝統、料理、ライフスタイルとの出会いを求める異文化体験の人気が高まっていることからも明らかだ。グローバル化した世界の相互接続性は、好奇心や異文化交流への欲求を育み、世界中のアドベンチャー・ツーリズム体験の需要を牽引している。 市場の課題 - 規制と許可の課題:アドベンチャー・ツーリズム活動の規制状況は、地域や国によって大きく異なる。許認可の取得、安全規制の遵守、官僚主義的プロセスのナビゲートなどは、アドベンチャー・ツーリズム事業者にとって大きな課題となりうる。一貫性のない基準や規制は、アドベンチャー体験の計画や実施に複雑さをもたらす。こうした規制上の課題に対処するには、業界と規制機関が協力して、参加者の安全とアドベンチャー・ツーリズム・デスティネーションの持続可能性の両方を優先する明確なガイドラインを確立する必要がある。 - 気候変動と自然災害:気候変動はアドベンチャー・ツーリズムの目的地にとって脅威であり、天候パターン、自然景観、アウトドア活動の予測可能性に影響を与える。ハリケーン、山火事、地震などの自然災害の発生が増加すると、アドベンチャー・ツーリズムの運営に支障をきたし、参加者の安全が損なわれる可能性がある。持続可能性と回復力の計画は、気候に関連した課題に直面する上で極めて重要であり、業界は環境保全と災害対策に貢献する慣行を適応させる必要性を強調している。 市場動向 - 単独冒険旅行:世界のアドベンチャーツーリズム市場において、ソロ・アドベンチャー・トラベルは新たなトレンドとなっている。アドベンチャー・ツーリズムのオペレーターはこのトレンドに対応するため、ソロ向けのパッケージを提供したり、安全対策を徹底したり、グループ・アクティビティで気の合う仲間とつながる機会を設けたりしている。個人の成長への欲求と、個人の興味を追求する自由が、ソロ・アドベンチャー旅行の人気に寄与している。 - カスタマイズとパーソナライゼーション:世界の冒険旅行市場におけるカスタマイズとパーソナライゼーションの傾向は、現代の旅行者の多様な好みを反映している。アドベンチャー・ツーリズムのオペレーターは旅程に柔軟性を持たせ、参加者が特定の興味やスキルレベルに基づいて体験をカスタマイズできるようにしている。パーソナライズされたアドベンチャーは、入門的な体験を求める初心者から、よりチャレンジングな体験を求めるベテラン冒険家まで、幅広い旅行者に対応している。このトレンドは、旅行者一人ひとりの好みに合わせた思い出に残る体験を提供するという業界のコミットメントを強調している。 競争状況 世界的なアドベンチャー・ツーリズム市場は、ダイナミックな競争環境が特徴であり、冒険的で体験的な旅行に対する需要の高まりに応えようと、既存企業や新興参入企業がしのぎを削っている。市場の大手企業は、戦略的な取り組みを通じて積極的に業界を変えようとしている。彼らはまた、持続可能性を重視し、環境に優しい技術や責任ある観光コンセプトを用いて環境への影響を減らしている。さらに、これらの主要企業はテクノロジーに投資し、デジタル・プラットフォームを活用して予約を迅速化し、顧客体験を向上させ、探検家にリアルタイムの最新情報を提供している。先住民組織や地域社会との協力関係はますます広まりつつあり、アドベンチャー・ツーリズムの恩恵が地域の人々と共有されるようになっている。同市場の主要企業には、Globus Tours、Topdeck Travel、World Expeditions、Recreational Equipment, Inc、Thomson Family Adventures、International Expedition、Make My Trip Pvt.Ltd.、Austin Adventures、G Adventures、Cox & Kings Ltd.、Intrepid Travel、ROW Adventures、Expedia, Inc.、Lindblad Expeditions、Abercrombie & Kent、MT Sobek - Mountain Travel-Sobek、TUI Group、Logistur DMC、CVC Corp、Wild Frontiersなどがある。 主な展開 - 2023年1月、オースティン・アドベンチャーズ社は、米国で休暇を計画する家族向けに、国立公園を無料で訪問できる特別パッケージを発表した。 - 2023年4月、高級旅行会社のアバクロンビー&ケント社は、地球最北端への冒険の機会を提供する新しい探検クルーズを開始した。 - 2022年12月、インドのマハラシュトラ州政府は、世界中の旅行者のためにアドベンチャー・ツーリズム活動政策を導入した。新政策の導入により、すべてのキャンプ、ホテル、アドベンチャー会社、その他のアドベンチャー・アクティビティ実施者は、観光局(DoT)のガイドラインに従うことが義務付けられる。 - 2022年10月、ロウ・アドベンチャーズはオレゴン州のロッジ・トゥ・ロッジ・ロウ・アドベンチャーズで川下りなどの水上アドベンチャー・スポーツを楽しむ4日間の旅を発表した。このマーケティング戦略は、ピークシーズンの消費者の足がかりになると考えられている。 - 2022年12月、アクティブ・アドベンチャーズとオースティン・アドベンチャーズは、ゲスト、従業員、パートナーからのフィードバックを原動力として、感動的なグローバル・アドベンチャー旅行体験を提供することに焦点を当てた、刷新されたブランドを立ち上げた。 本レポートの考察 - 地域世界 - 歴史的な年2017 - 基準年2022 - 推定年2023 - 予測年2028 本レポートでカバーされている側面 - 世界市場の価値とセグメント別予測 - 地域別アドベンチャーツーリズム市場分析 - 様々な促進要因と課題 - 進行中のトレンドと開発 - 注目企業 - 戦略的提言 レポート対象地域 - 北米 - ヨーロッパ - アジア太平洋 - 南米 - 中東・アフリカ タイプ別 - ハード - ソフト 活動別 - 陸上アクティビティ - 水上アクティビティ - 航空路アクティビティ 旅行者のタイプ別 - ソロ - グループ - ファミリー - カップル 年代別 - 30歳以下 - 30代~50代 - 50歳以上 販売チャネル別 - 旅行代理店 - ダイレクト レポートのアプローチ 本レポートは、一次調査と二次調査を組み合わせたアプローチで構成されている。まず、市場を把握し、市場に参入している企業をリストアップするために二次調査を行った。二次調査は、プレスリリースや企業の年次報告書などの第三者情報源、政府が作成した報告書やデータベースの分析で構成されている。二次情報源からデータを収集した後、一次調査は、市場がどのように機能しているかについて主要プレーヤーに電話インタビューを行い、市場のディーラーや流通業者と取引コールを行うことによって実施された。その後、消費者を地域別、階層別、年齢層別、性別に均等にセグメンテーションし、消費者への一次調査を開始した。一次データを入手した後は、二次ソースから入手した詳細の検証を開始した。 対象読者 本レポートは、業界コンサルタント、メーカー、サプライヤー、アドベンチャーツーリズム業界関連団体・組織、政府機関、その他ステークホルダーが市場中心の戦略を立てる際にお役立ていただけます。マーケティングやプレゼンテーションに加え、業界に関する競合知識を高めることもできます。 ***注:ご注文確認後、報告書をお届けするまでに48時間(2営業日)かかります。 目次Table of Contents1. Executive Summary 2. Market Dynamics 2.1. Market Drivers & Opportunities 2.2. Market Restraints & Challenges 2.3. Market Trends 2.4. Covid-19 Effect 2.5. Supply chain Analysis 2.6. Policy & Regulatory Framework 2.7. Industry Experts Views 3. Research Methodology 3.1. Secondary Research 3.2. Primary Data Collection 3.3. Market Formation & Validation 3.4. Report Writing, Quality Check & Delivery 4. Market Structure 4.1. Market Considerate 4.2. Assumptions 4.3. Limitations 4.4. Abbreviations 4.5. Sources 4.6. Definitions 5. Economic /Demographic Snapshot 6. Global Adventure Tourism Market Outlook 6.1. Market Size By Value 6.2. Market Share By Region 6.3. Market Size and Forecast, By Geography 6.4. Market Size and Forecast, By Types 6.5. Market Size and Forecast, By Activity 6.6. Market Size and Forecast, By Type of Traveller 6.7. Market Size and Forecast, By Age Group 6.8. Market Size and Forecast, By Sales Channel 7. North America Adventure Tourism Market Outlook 7.1. Market Size By Value 7.2. Market Share By Country 7.3. Market Size and Forecast, By Types 7.4. Market Size and Forecast, By Activity 7.5. Market Size and Forecast, By Type of Traveller 7.6. Market Size and Forecast, By Age Group 7.7. Market Size and Forecast, By Sales Channel 8. Europe Adventure Tourism Market Outlook 8.1. Market Size By Value 8.2. Market Share By Country 8.3. Market Size and Forecast, By Types 8.4. Market Size and Forecast, By Activity 8.5. Market Size and Forecast, By Type of Traveller 8.6. Market Size and Forecast, By Age Group 8.7. Market Size and Forecast, By Sales Channel 9. Asia-Pacific Adventure Tourism Market Outlook 9.1. Market Size By Value 9.2. Market Share By Country 9.3. Market Size and Forecast, By Types 9.4. Market Size and Forecast, By Activity 9.5. Market Size and Forecast, By Type of Traveller 9.6. Market Size and Forecast, By Age Group 9.7. Market Size and Forecast, By Sales Channel 10. South America Adventure Tourism Market Outlook 10.1. Market Size By Value 10.2. Market Share By Country 10.3. Market Size and Forecast, By Types 10.4. Market Size and Forecast, By Activity 10.5. Market Size and Forecast, By Type of Traveller 10.6. Market Size and Forecast, By Age Group 10.7. Market Size and Forecast, By Sales Channel 11. Middle East & Africa Adventure Tourism Market Outlook 11.1. Market Size By Value 11.2. Market Share By Country 11.3. Market Size and Forecast, By Types 11.4. Market Size and Forecast, By Activity 11.5. Market Size and Forecast, By Type of Traveller 11.6. Market Size and Forecast, By Age Group 11.7. Market Size and Forecast, By Sales Channel 12. Competitive Landscape 12.1. Competitive Dashboard 12.2. Business Strategies Adopted by Key Players 12.3. Key Players Market Share Insights and Analysis, 2022 12.4. Key Players Market Positioning Matrix 12.5. Porter's Five Forces 12.6. Company Profile 12.6.1. International Expedition 12.6.1.1. Company Overview 12.6.1.2. Financial Highlights 12.6.1.3. Geographic Insights 12.6.1.4. Business Segment & Performance 12.6.1.5. Product Portfolio 12.6.1.6. Key Executives 12.6.1.7. Strategic Moves & Developments 12.6.2. Topdeck Travel 12.6.3. World Expeditions 12.6.4. Recreational Equipment, Inc 12.6.5. Thomson Family Adventures 12.6.6. Globus Tours 12.6.7. Make My Trip Pvt.Ltd. 12.6.8. Austin Adventures 12.6.9. G Adventures 12.6.10. Cox & Kings Ltd. 13. Strategic Recommendations 14. Annexure 14.1. FAQ`s 14.2. Notes 14.3. Related Reports 15. Disclaimer List of Figures Figure 1: Global Adventure Tourism Market Size (USD Billion) By Region, 2022 & 2028 Figure 2: Market attractiveness Index, By Region 2028 Figure 3: Market attractiveness Index, By Segment 2028 Figure 4: Global Adventure Tourism Market Size By Value (2017, 2022 & 2028F) (in USD Billion) Figure 5: Global Adventure Tourism Market Share By Region (2022) Figure 6: North America Adventure Tourism Market Size By Value (2017, 2022 & 2028F) (in USD Billion) Figure 7: North America Adventure Tourism Market Share By Country (2022) Figure 8: Europe Adventure Tourism Market Size By Value (2017, 2022 & 2028F) (in USD Billion) Figure 9: Europe Adventure Tourism Market Share By Country (2022) Figure 10: Asia-Pacific Adventure Tourism Market Size By Value (2017, 2022 & 2028F) (in USD Billion) Figure 11: Asia-Pacific Adventure Tourism Market Share By Country (2022) Figure 12: South America Adventure Tourism Market Size By Value (2017, 2022 & 2028F) (in USD Billion) Figure 13: South America Adventure Tourism Market Share By Country (2022) Figure 14: Middle East & Africa Adventure Tourism Market Size By Value (2017, 2022 & 2028F) (in USD Billion) Figure 15: Middle East & Africa Adventure Tourism Market Share By Country (2022) Figure 16: Competitive Dashboard of top 5 players, 2022 Figure 17: Market Share insights of key players, 2022 Figure 18: Porter's Five Forces of Global Adventure Tourism Market List of Table Table 1 : Global Adventure Tourism Market Snapshot, By Segmentation (2022 & 2028) (in USD Billion) Table 2 : Influencing Factors for Adventure Tourism Market, 2022 Table 3: Top 10 Counties Economic Snapshot 2020 Table 4: Economic Snapshot of Other Prominent Countries 2020 Table 5: Average Exchange Rates for Converting Foreign Currencies into U.S. Dollars Table 6: Global Adventure Tourism Market Size and Forecast, By Geography (2017 to 2028F) (In USD Billion) Table 7 : Global Adventure Tourism Market Size and Forecast, By Types (2017 to 2028F) (In USD Billion) Table 8 : Global Adventure Tourism Market Size and Forecast, By Activity (2017 to 2028F) (In USD Billion) Table 9 : Global Adventure Tourism Market Size and Forecast, By Type of Traveller (2017 to 2028F) (In USD Billion) Table 10 : Global Adventure Tourism Market Size and Forecast, By Age Group (2017 to 2028F) (In USD Billion) Table 11 : Global Adventure Tourism Market Size and Forecast, By Sales Channel (2017 to 2028F) (In USD Billion) Table 12 : North America Adventure Tourism Market Size and Forecast, By Types (2017 to 2028F) (In USD Billion) Table 13 : North America Adventure Tourism Market Size and Forecast, By Activity (2017 to 2028F) (In USD Billion) Table 14 : North America Adventure Tourism Market Size and Forecast, By Type of Traveller (2017 to 2028F) (In USD Billion) Table 15 : North America Adventure Tourism Market Size and Forecast, By Age Group (2017 to 2028F) (In USD Billion) Table 16 : North America Adventure Tourism Market Size and Forecast, By Sales Channel (2017 to 2028F) (In USD Billion) Table 17 : Europe Adventure Tourism Market Size and Forecast, By Types (2017 to 2028F) (In USD Billion) Table 18 : Europe Adventure Tourism Market Size and Forecast, By Activity (2017 to 2028F) (In USD Billion) Table 19 : Europe Adventure Tourism Market Size and Forecast, By Type of Traveller (2017 to 2028F) (In USD Billion) Table 20 : Europe Adventure Tourism Market Size and Forecast, By Age Group (2017 to 2028F) (In USD Billion) Table 21 : Europe Adventure Tourism Market Size and Forecast, By Sales Channel (2017 to 2028F) (In USD Billion) Table 22 : Asia-Pacific Adventure Tourism Market Size and Forecast, By Types (2017 to 2028F) (In USD Billion) Table 23 : Asia-Pacific Adventure Tourism Market Size and Forecast, By Activity (2017 to 2028F) (In USD Billion) Table 24 : Asia-Pacific Adventure Tourism Market Size and Forecast, By Type of Traveller (2017 to 2028F) (In USD Billion) Table 25 : Asia-Pacific Adventure Tourism Market Size and Forecast, By Age Group (2017 to 2028F) (In USD Billion) Table 26 : Asia-Pacific Adventure Tourism Market Size and Forecast, By Sales Channel (2017 to 2028F) (In USD Billion) Table 27 : South America Adventure Tourism Market Size and Forecast, By Types (2017 to 2028F) (In USD Billion) Table 28 : South America Adventure Tourism Market Size and Forecast, By Activity (2017 to 2028F) (In USD Billion) Table 29 : South America Adventure Tourism Market Size and Forecast, By Type of Traveller (2017 to 2028F) (In USD Billion) Table 30 : South America Adventure Tourism Market Size and Forecast, By Age Group (2017 to 2028F) (In USD Billion) Table 31 : South America Adventure Tourism Market Size and Forecast, By Sales Channel (2017 to 2028F) (In USD Billion) Table 32 : Middle East & Africa Adventure Tourism Market Size and Forecast, By Types (2017 to 2028F) (In USD Billion) Table 33 : Middle East & Africa Adventure Tourism Market Size and Forecast, By Activity (2017 to 2028F) (In USD Billion) Table 34 : Middle East & Africa Adventure Tourism Market Size and Forecast, By Type of Traveller (2017 to 2028F) (In USD Billion) Table 35 : Middle East & Africa Adventure Tourism Market Size and Forecast, By Age Group (2017 to 2028F) (In USD Billion) Table 36 : Middle East & Africa Adventure Tourism Market Size and Forecast, By Sales Channel (2017 to 2028F) (In USD Billion)
SummaryAdventure tourism is a growing section of the tourist business that focuses on vacation experiences that include adventure activities. These activities usually entail physical exertion, interaction with environment, and excitement, and they are frequently held in wild or distant places. Hiking, mountain climbing, rafting, and scuba diving are all examples of adventure tourism. The adrenaline rush and the possibility for personal growth, skill development, and a deeper regard for natural and cultural contexts are what draw people to adventure tourism. This tourism category is gaining popularity due to its potential to encourage sustainable practices, as it frequently relies on pristine natural settings and hence has an interest in their preservation. The adventure tourism industry witnessed humongous growth and related spending due to the increased number of travelers in recent years. Driven by rising income levels in developing geographical locations and reduction in prices of costs in aviation and accommodation, the demand for adventure tourism is expected to expand. The number of international tourists has increased to an exorbitant number, thus, favoring the growth of the market. Adventure tourism involves exploration of exotic destinations, venturing in remote areas, discovering the wilderness, and travelling to such other out-of-the-comfort-zone destinations that include physical activities, exchange of cultural values and framing a deeper connection with the nature. This niche tourism entails a certain degree of real/perceived risk or physical danger as well as, it may require special skills and physical exertion. Adventure tourism includes various air, water and land activities like mountaineering, trekking, hiking, scuba diving, canyoneering, sand-boarding, paragliding, river rafting, and others. These activities are performed under the guided supervision of experts, using all the safety measures like helmets, harness, and others, to avoid mishaps. The growing tourism promotional activities by the government of several countries are likely to augment the demand in the forecast period. For instance, in Nov 2020, The Indian Ministry of Tourism has promoted adventure tourism in India by the ‘DekhoApnaDesh' webinar series titled“12 Months of Adventure Travel. The webinar virtually shows the enormous strength, potential, and the buried secrets of India. It covers forests, mountains, rivers, mangroves, deserts, islands, wildlife, canals, and more than 31 adventure activities that will enchant an Indian and an abroad traveler. Table of ContentsTable of Contents1. Executive Summary 2. Market Dynamics 2.1. Market Drivers & Opportunities 2.2. Market Restraints & Challenges 2.3. Market Trends 2.4. Covid-19 Effect 2.5. Supply chain Analysis 2.6. Policy & Regulatory Framework 2.7. Industry Experts Views 3. Research Methodology 3.1. Secondary Research 3.2. Primary Data Collection 3.3. Market Formation & Validation 3.4. Report Writing, Quality Check & Delivery 4. Market Structure 4.1. Market Considerate 4.2. Assumptions 4.3. Limitations 4.4. Abbreviations 4.5. Sources 4.6. Definitions 5. Economic /Demographic Snapshot 6. Global Adventure Tourism Market Outlook 6.1. Market Size By Value 6.2. Market Share By Region 6.3. Market Size and Forecast, By Geography 6.4. Market Size and Forecast, By Types 6.5. Market Size and Forecast, By Activity 6.6. Market Size and Forecast, By Type of Traveller 6.7. Market Size and Forecast, By Age Group 6.8. Market Size and Forecast, By Sales Channel 7. North America Adventure Tourism Market Outlook 7.1. Market Size By Value 7.2. Market Share By Country 7.3. Market Size and Forecast, By Types 7.4. Market Size and Forecast, By Activity 7.5. Market Size and Forecast, By Type of Traveller 7.6. Market Size and Forecast, By Age Group 7.7. Market Size and Forecast, By Sales Channel 8. Europe Adventure Tourism Market Outlook 8.1. Market Size By Value 8.2. Market Share By Country 8.3. Market Size and Forecast, By Types 8.4. Market Size and Forecast, By Activity 8.5. Market Size and Forecast, By Type of Traveller 8.6. Market Size and Forecast, By Age Group 8.7. Market Size and Forecast, By Sales Channel 9. Asia-Pacific Adventure Tourism Market Outlook 9.1. Market Size By Value 9.2. Market Share By Country 9.3. Market Size and Forecast, By Types 9.4. Market Size and Forecast, By Activity 9.5. Market Size and Forecast, By Type of Traveller 9.6. Market Size and Forecast, By Age Group 9.7. Market Size and Forecast, By Sales Channel 10. South America Adventure Tourism Market Outlook 10.1. Market Size By Value 10.2. Market Share By Country 10.3. Market Size and Forecast, By Types 10.4. Market Size and Forecast, By Activity 10.5. Market Size and Forecast, By Type of Traveller 10.6. Market Size and Forecast, By Age Group 10.7. Market Size and Forecast, By Sales Channel 11. Middle East & Africa Adventure Tourism Market Outlook 11.1. Market Size By Value 11.2. Market Share By Country 11.3. Market Size and Forecast, By Types 11.4. Market Size and Forecast, By Activity 11.5. Market Size and Forecast, By Type of Traveller 11.6. Market Size and Forecast, By Age Group 11.7. Market Size and Forecast, By Sales Channel 12. Competitive Landscape 12.1. Competitive Dashboard 12.2. Business Strategies Adopted by Key Players 12.3. Key Players Market Share Insights and Analysis, 2022 12.4. Key Players Market Positioning Matrix 12.5. Porter's Five Forces 12.6. Company Profile 12.6.1. International Expedition 12.6.1.1. Company Overview 12.6.1.2. Financial Highlights 12.6.1.3. Geographic Insights 12.6.1.4. Business Segment & Performance 12.6.1.5. Product Portfolio 12.6.1.6. Key Executives 12.6.1.7. Strategic Moves & Developments 12.6.2. Topdeck Travel 12.6.3. World Expeditions 12.6.4. Recreational Equipment, Inc 12.6.5. Thomson Family Adventures 12.6.6. Globus Tours 12.6.7. Make My Trip Pvt.Ltd. 12.6.8. Austin Adventures 12.6.9. G Adventures 12.6.10. Cox & Kings Ltd. 13. Strategic Recommendations 14. Annexure 14.1. FAQ`s 14.2. Notes 14.3. Related Reports 15. Disclaimer List of Figures Figure 1: Global Adventure Tourism Market Size (USD Billion) By Region, 2022 & 2028 Figure 2: Market attractiveness Index, By Region 2028 Figure 3: Market attractiveness Index, By Segment 2028 Figure 4: Global Adventure Tourism Market Size By Value (2017, 2022 & 2028F) (in USD Billion) Figure 5: Global Adventure Tourism Market Share By Region (2022) Figure 6: North America Adventure Tourism Market Size By Value (2017, 2022 & 2028F) (in USD Billion) Figure 7: North America Adventure Tourism Market Share By Country (2022) Figure 8: Europe Adventure Tourism Market Size By Value (2017, 2022 & 2028F) (in USD Billion) Figure 9: Europe Adventure Tourism Market Share By Country (2022) Figure 10: Asia-Pacific Adventure Tourism Market Size By Value (2017, 2022 & 2028F) (in USD Billion) Figure 11: Asia-Pacific Adventure Tourism Market Share By Country (2022) Figure 12: South America Adventure Tourism Market Size By Value (2017, 2022 & 2028F) (in USD Billion) Figure 13: South America Adventure Tourism Market Share By Country (2022) Figure 14: Middle East & Africa Adventure Tourism Market Size By Value (2017, 2022 & 2028F) (in USD Billion) Figure 15: Middle East & Africa Adventure Tourism Market Share By Country (2022) Figure 16: Competitive Dashboard of top 5 players, 2022 Figure 17: Market Share insights of key players, 2022 Figure 18: Porter's Five Forces of Global Adventure Tourism Market List of Table Table 1 : Global Adventure Tourism Market Snapshot, By Segmentation (2022 & 2028) (in USD Billion) Table 2 : Influencing Factors for Adventure Tourism Market, 2022 Table 3: Top 10 Counties Economic Snapshot 2020 Table 4: Economic Snapshot of Other Prominent Countries 2020 Table 5: Average Exchange Rates for Converting Foreign Currencies into U.S. Dollars Table 6: Global Adventure Tourism Market Size and Forecast, By Geography (2017 to 2028F) (In USD Billion) Table 7 : Global Adventure Tourism Market Size and Forecast, By Types (2017 to 2028F) (In USD Billion) Table 8 : Global Adventure Tourism Market Size and Forecast, By Activity (2017 to 2028F) (In USD Billion) Table 9 : Global Adventure Tourism Market Size and Forecast, By Type of Traveller (2017 to 2028F) (In USD Billion) Table 10 : Global Adventure Tourism Market Size and Forecast, By Age Group (2017 to 2028F) (In USD Billion) Table 11 : Global Adventure Tourism Market Size and Forecast, By Sales Channel (2017 to 2028F) (In USD Billion) Table 12 : North America Adventure Tourism Market Size and Forecast, By Types (2017 to 2028F) (In USD Billion) Table 13 : North America Adventure Tourism Market Size and Forecast, By Activity (2017 to 2028F) (In USD Billion) Table 14 : North America Adventure Tourism Market Size and Forecast, By Type of Traveller (2017 to 2028F) (In USD Billion) Table 15 : North America Adventure Tourism Market Size and Forecast, By Age Group (2017 to 2028F) (In USD Billion) Table 16 : North America Adventure Tourism Market Size and Forecast, By Sales Channel (2017 to 2028F) (In USD Billion) Table 17 : Europe Adventure Tourism Market Size and Forecast, By Types (2017 to 2028F) (In USD Billion) Table 18 : Europe Adventure Tourism Market Size and Forecast, By Activity (2017 to 2028F) (In USD Billion) Table 19 : Europe Adventure Tourism Market Size and Forecast, By Type of Traveller (2017 to 2028F) (In USD Billion) Table 20 : Europe Adventure Tourism Market Size and Forecast, By Age Group (2017 to 2028F) (In USD Billion) Table 21 : Europe Adventure Tourism Market Size and Forecast, By Sales Channel (2017 to 2028F) (In USD Billion) Table 22 : Asia-Pacific Adventure Tourism Market Size and Forecast, By Types (2017 to 2028F) (In USD Billion) Table 23 : Asia-Pacific Adventure Tourism Market Size and Forecast, By Activity (2017 to 2028F) (In USD Billion) Table 24 : Asia-Pacific Adventure Tourism Market Size and Forecast, By Type of Traveller (2017 to 2028F) (In USD Billion) Table 25 : Asia-Pacific Adventure Tourism Market Size and Forecast, By Age Group (2017 to 2028F) (In USD Billion) Table 26 : Asia-Pacific Adventure Tourism Market Size and Forecast, By Sales Channel (2017 to 2028F) (In USD Billion) Table 27 : South America Adventure Tourism Market Size and Forecast, By Types (2017 to 2028F) (In USD Billion) Table 28 : South America Adventure Tourism Market Size and Forecast, By Activity (2017 to 2028F) (In USD Billion) Table 29 : South America Adventure Tourism Market Size and Forecast, By Type of Traveller (2017 to 2028F) (In USD Billion) Table 30 : South America Adventure Tourism Market Size and Forecast, By Age Group (2017 to 2028F) (In USD Billion) Table 31 : South America Adventure Tourism Market Size and Forecast, By Sales Channel (2017 to 2028F) (In USD Billion) Table 32 : Middle East & Africa Adventure Tourism Market Size and Forecast, By Types (2017 to 2028F) (In USD Billion) Table 33 : Middle East & Africa Adventure Tourism Market Size and Forecast, By Activity (2017 to 2028F) (In USD Billion) Table 34 : Middle East & Africa Adventure Tourism Market Size and Forecast, By Type of Traveller (2017 to 2028F) (In USD Billion) Table 35 : Middle East & Africa Adventure Tourism Market Size and Forecast, By Age Group (2017 to 2028F) (In USD Billion) Table 36 : Middle East & Africa Adventure Tourism Market Size and Forecast, By Sales Channel (2017 to 2028F) (In USD Billion)
ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。本レポートと同分野の最新刊レポート
Bonafide Research & Marketing Pvt. Ltd.社のConsumer Goods & Services 分野での最新刊レポート本レポートと同じKEY WORD(adventure)の最新刊レポート
よくあるご質問Bonafide Research & Marketing Pvt. Ltd.社はどのような調査会社ですか?Bonafide Research & Marketing Pvt. Ltd.は、最新の経済、人口統計、貿易、市場データを提供する市場調査・コンサルティング会社です。調査レポート、カスタムレポート、コ... もっと見る 調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
注文の手続きはどのようになっていますか?1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
お支払方法の方法はどのようになっていますか?納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
データリソース社はどのような会社ですか?当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
|
詳細検索
2024/11/21 10:26 156.13 円 165.08 円 200.38 円 |