世界各国のリアルタイムなデータ・インテリジェンスで皆様をお手伝い

カナダのアドベンチャーツーリズム市場の概観、2028年


Canada Adventure Tourism Market Overview, 2028

カナダは広大で多様性に富んだ国であり、多様な自然景観、豊かな文化遺産、そして数多くのアドベンチャー・オプションで知られている。カナダのアドベンチャー・ツーリズム・ビジネスは絶え間なく拡大しており、... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Bonafide Research & Marketing Pvt. Ltd.
ボナファイドリサーチ
2023年11月30日 US$2,250
シングルユーザライセンス
ライセンス・価格情報
注文方法はこちら
68 英語

日本語のページは自動翻訳を利用し作成しています。


 

サマリー

カナダは広大で多様性に富んだ国であり、多様な自然景観、豊かな文化遺産、そして数多くのアドベンチャー・オプションで知られている。カナダのアドベンチャー・ツーリズム・ビジネスは絶え間なく拡大しており、爽快なアウトドア・アクティビティを求めて世界中から観光客が訪れている。カナダの壮大な自然の美しさが、アドベンチャー・ツーリズム・ビジネスに拍車をかけている。カナディアン・ロッキーの険しい峰々から国立公園の手つかずの大自然まで、冒険愛好家が探検できる地形は多岐にわたる。アルバータ州のバンフ国立公園やジャスパー国立公園、ブリティッシュ・コロンビア州のパシフィック・リム国立公園保護区、ニューファンドランド・ラブラドール州のグロス・モーン国立公園などは、その壮大な景観とアウトドア・アクティビティでよく知られている。カナダでは、アドベンチャー・ツーリズムは幅広い興味と能力レベルに対応しています。ハイキング、サイクリング、カヤック、野生動物観察、キャンプなどは、カナダの国立公園や原生地域で体験できるアクティビティです。冬と夏には、ロッククライミング、急流ラフティング、ヘリスキー、美しい森の中を走るジップラインなど、アドレナリン全開のスリルを味わいたい人向けのアクティビティも用意されている。世界有数のスキーリゾートとウィンタースポーツのオプションがあるカナダのウィンターシーズンは、アドベンチャーツーリズムの主な原動力となっている。ブリティッシュ・コロンビアのウィスラーや、アルバータ州カナディアン・ロッキーのスキーリゾートは、スキーやスノーボードが楽しめることで有名だ。アイスクライミング、犬ぞり、スノーモービルは、寒冷地ならではの体験を求めるゲストに人気のウィンター・アクティビティだ。カナダの広大な原野には様々な生物が生息しており、野生動物愛好家にとっては最高の場所です。グリズリーベア、ヘラジカ、オオカミ、ハクトウワシなど、カナダを代表する野生動物を観察できるサファリやツアーが用意されている。ホッキョクグマは、マニトバ州チャーチルなどの生息地で見ることができ、多くの冒険旅行者のバケットリストとなっている。

Bonafide Research社の調査レポート「カナダのアドベンチャーツーリズム市場概要、2028年」によると、カナダのアドベンチャーツーリズム市場は2022年に90億米ドル以上と評価されている。カナダのアドベンチャーツーリズム事業は、技術の進歩とともに進化している。ヘリハイキング、電動アシスト付きマウンテンバイク、拡張現実を利用したガイド付きツアーは、旅行者に新しい没入型体験を提供している。旅行者は、インターネット予約サービスの普及により、アドベンチャー・アクティビティや宿泊施設、交通手段をより簡単に計画・予約できるようになった。ウェブサイトやスマートフォンのアプリによって、旅行者は事前に体験を検索・予約できるため、計画プロセスが効率化される。ウェアラブル技術は、GPS対応スマートウォッチやフィットネストラッカーなど、身体活動、健康測定、環境変数に関するデータをリアルタイムで提供する。アウトドア活動中、これらのテクノロジーは、冒険旅行者の進捗状況を追跡し、安全を維持し、賢明な判断を下すのに役立つ。ドローンは、カナダの自然の素晴らしさの多様な空撮画像を撮影するために人気が高まっている。ドローンは、ツアーオペレーターや冒険愛好家が冒険を撮影し、ソーシャルメディアで共有したり、商業目的で使用できる壮大な風景画像を生成するために使用されている。アドベンチャー・ツーリズムの移動手段に電気自動車やハイブリッド・カーを使用することで、多くのツアーやアクティビティにおける二酸化炭素排出量を削減している。環境への影響を減らそうとする旅行者のための環境に優しいソリューションには、電動アシスト自転車、電動ボート、ハイブリッドツアーバスなどがある。道案内のための拡張現実(AR)アプリは、旅行者が複雑な環境や不慣れな環境をナビゲートするのに役立つ。特に、街歩きや歴史ツアーなど、都市を冒険するアクティビティに役立つ。

タイプ別に見ると、市場はハードとソフトに分かれる。ハードタイプのアドベンチャー・ツーリズムはカナダで大きな需要がある。カナダは、ロッキー山脈、美しい湖、深い森、広大な原生地域など、壮大な自然の景観で有名である。これらの環境は、ロッククライミング、バックカントリースキー、登山など、さまざまなハードアドベンチャースポーツに最適です。カナダにはさまざまな野生生物が生息し、環境も多様です。ハードなアドベンチャー・アクティビティは、野生動物愛好家やエコツーリストにとって、自然を眺め、自然と触れ合う機会を頻繁に提供し、魅力的な目的地となっています。カナダは、整備されたハイキングやクライミングのトレイル、バックカントリーのロッジ、知識豊富なガイドやアウトフィッターなど、ハード・アドベンチャー・ツーリズムに対応する強固なインフラを構築している。カナダではさまざまなアドベンチャー・イベントやコンテストが開催され、世界中から競技者や観客が集まります。ユーコンクエスト(Yukon Quest)やクルアニ・チルカット国際自転車リレー(Kluane Chilkat International Bike Relay)などの犬ぞりレースは、ハードアドベンチャー愛好家にとってカナダが魅力的な国であることを示しています。

アクティビティに基づく市場は、陸路、水路、空路に二分される。陸上でのアクティビティは、カナダでは一般的なアドベンチャー・ツーリズムである。カナダには数多くの国立公園や州立公園があり、国の自然美を保護すると同時に、アウトドア・アクティビティの機会を提供している。これらの公園には整備されたトレイルがあり、キャンプ場もあるので、陸上での体験には最適です。パシフィック・クレスト・トレイル(Pacific Crest Trail)、グレート・ディバイド・トレイル(Great Divide Trail)、トランス・カナダ・トレイル(Trans Canada Trail)など、カナダには長距離ルートがたくさんあります。ハイキングやトレッキングは、徒歩でアウトドアを体験できる人気の陸上アクティビティです。アルバータ州とブリティッシュ・コロンビア州にあるカナディアン・ロッキーは、登山家のパラダイスです。ロッククライミング、登山、ボルダリングは、素晴らしい高山風景の中でチャレンジしたい旅行者にとって、どれも魅力的な可能性を秘めている。旅行者のタイプとしては、ソロ、グループ、ファミリー、カップルがある。カナダのアドベンチャー・ツーリズム市場では、ファミリー層が大きく成長している。家族連れは、現代の機器から切り離されながら、自然とのつながりを取り戻す方法をますます求めるようになっている。カナダの豊かな自然と保護された場所は、アウトドア探検に理想的な環境を提供している。カナダには多様なアドベンチャー・アクティビティがあり、家族連れはそれぞれの興味や好みに合わせた旅行を楽しむことができる。ハイキング、動物観察、カヤック、スノーシューなどはその一例です。スキー、スノーボード、犬ぞりなどのウィンタースポーツや、ハイキング、キャンプ、カヌーなどの夏のアクティビティなど、カナダのアドベンチャーツーリズム市場は一年中活発です。家族で一年を通して旅行を計画することができます。

年齢層別では、30代以下、30~50代、50代以上の市場がある。カナダでは、30~50代の年齢層がアドベンチャー・ツーリズムを積極的に取り入れている。30代から50代の人々は、若い年齢層の人々よりも経済的に安定している。彼らは、装備のレンタルやガイドのサービスを必要とするアクティビティなど、冒険的な旅行体験をする余裕がある。30~50歳代は、より活動的で健康的になりつつある。アドベンチャー・アクティビティは、身体活動やアウトドアへの参加を促し、こうしたライフスタイルの選択を補完する。この年齢層は、自然の美しさや文化の多様性を含め、世界中を旅したいという願望を持ち始めている。カナダのアドベンチャー・ツーリズムは、冒険と発見の機会を提供している。販売チャネルとしては、旅行代理店と直販がある。旅行代理店は、カナダにおけるアドベンチャー・ツーリズムの主要な販売チャネルのひとつである。旅行代理店は、アドベンチャー・ツーリズムの目的地やアクティビティ、アドベンチャー旅行者特有の需要や嗜好に精通している。その専門知識とトレーニングに基づき、専門的なアドバイスや提案を行うことができる。冒険旅行の計画は、特に様々なアクティビティや宿泊施設、交通手段が絡むと難しくなります。旅行代理店は、すべての詳細を管理することにより、旅行者のためのプロセスを容易にします。旅行代理店は、独占価格、パッケージ、アドベンチャー・ツアー・オペレーターや宿泊プロバイダーとの提携などを頻繁に利用できる。冒険好きな旅行者にとっては、コスト削減やその他の利点につながるかもしれない。

本レポートで検討している分野
- 地理カナダ
- 歴史的な年2017
- 基準年2022
- 推定年2023
- 予測年2028

本レポートでカバーされている側面
- カナダのアドベンチャーツーリズム市場:その価値と予測、セグメントとともに
- 様々な推進要因と課題
- 進行中のトレンドと開発
- 注目企業
- 戦略的提言

タイプ別
- ハード
- ソフト

アクティビティ別
- 陸上アクティビティ
- 水上アクティビティ
- エアウェイズ・アクティビティ

旅行者のタイプ別
- 一人旅
- グループ
- ファミリー
- カップル

年代別
- 30歳未満
- 30~50歳
- 50歳以上

販売チャネル別
- 旅行代理店
- ダイレクト

レポートのアプローチ
本レポートは、一次調査と二次調査を組み合わせたアプローチで構成されている。はじめに、市場を把握し、市場に存在する企業をリストアップするために二次調査を行った。二次調査は、プレスリリースや企業の年次報告書などの第三者情報源、政府が作成した報告書やデータベースの分析で構成されている。二次情報源からデータを収集した後、一次調査は、市場がどのように機能しているかについて主要プレーヤーに電話インタビューを行い、市場のディーラーや流通業者と取引コールを行うことによって実施された。その後、消費者を地域別、階層別、年齢層別、性別に均等にセグメンテーションし、消費者への一次調査を開始した。一次データを入手した後は、二次ソースから入手した詳細の検証を開始した。

想定読者
本レポートは、業界コンサルタント、メーカー、サプライヤー、アドベンチャーツーリズム業界関連団体・組織、政府機関、その他ステークホルダーが市場中心の戦略を立てる際にお役立ていただけます。マーケティングやプレゼンテーションに加え、業界に関する競合知識を高めることもできます。





ページTOPに戻る


目次

Table of Contents
1. Executive Summary
2. Market Structure
2.1. Market Considerate
2.2. Assumptions
2.3. Limitations
2.4. Abbreviations
2.5. Sources
2.6. Definitions
2.7. Geography
3. Research Methodology
3.1. Secondary Research
3.2. Primary Data Collection
3.3. Market Formation & Validation
3.4. Report Writing, Quality Check & Delivery
4. Canada Macro Economic Indicators
5. Market Dynamics
5.1. Key Findings
5.2. Key Developments - 2021
5.3. Market Drivers & Opportunities
5.4. Market Restraints & Challenges
5.5. Market Trends
5.6. Covid-19 Effect
5.7. Supply chain Analysis
5.8. Policy & Regulatory Framework
5.9. Industry Experts Views
6. Canada Adventure Tourism Market Overview
6.1. Market Size By Value
6.2. Market Size and Forecast By Type
6.3. Market Size and Forecast By Activity
6.4. Market Size and Forecast By Type of Traveller
6.5. Market Size and Forecast By Age Group
6.6. Market Size and Forecast By Sales Channel
7. Canada Adventure Tourism Market Segmentations
7.1. Canada Adventure Tourism Market, By Type
7.1.1. Canada Adventure Tourism Market Size, By Hard, 2017-2028
7.1.2. Canada Adventure Tourism Market Size, By Soft, 2017-2028
7.2. Canada Adventure Tourism Market, By Activity
7.2.1. Canada Adventure Tourism Market Size, By Land Based Activity, 2017-2028
7.2.2. Canada Adventure Tourism Market Size, By Water Ways Activity, 2017-2028
7.2.3. Canada Adventure Tourism Market Size, By Air Ways Activity, 2017-2028
7.3. Canada Adventure Tourism Market, By Type of Traveller
7.3.1. Canada Adventure Tourism Market Size, By Solo, 2017-2028
7.3.2. Canada Adventure Tourism Market Size, By Group, 2017-2028
7.3.3. Canada Adventure Tourism Market Size, By Family, 2017-2028
7.3.4. Canada Adventure Tourism Market Size, By Couples, 2017-2028
7.4. Canada Adventure Tourism Market, By Age Group
7.4.1. Canada Adventure Tourism Market Size, By Below 30 Years, 2017-2028
7.4.2. Canada Adventure Tourism Market Size, By 30-50 Years, 2017-2028
7.4.3. Canada Adventure Tourism Market Size, By Above 50 Years, 2017-2028
7.5. Canada Adventure Tourism Market, By Sales Channel
7.5.1. Canada Adventure Tourism Market Size, By Travel Agents, 2017-2028
7.5.2. Canada Adventure Tourism Market Size, By Direct, 2017-2028
8. Canada Adventure Tourism Market Opportunity Assessment
8.1. By Type, 2023 to 2028
8.2. By Activity, 2023 to 2028
8.3. By Type of Traveller, 2023 to 2028
8.4. By Age Group, 2023 to 2028
8.5. By Sales Channel, 2023 to 2028
9. Competitive Landscape
9.1. Porter's Five Forces
9.2. Company Profile
9.2.1. Company 1
9.2.1.1. Company Snapshot
9.2.1.2. Company Overview
9.2.1.3. Financial Highlights
9.2.1.4. Geographic Insights
9.2.1.5. Business Segment & Performance
9.2.1.6. Product Portfolio
9.2.1.7. Key Executives
9.2.1.8. Strategic Moves & Developments
9.2.2. Company 2
9.2.3. Company 3
9.2.4. Company 4
9.2.5. Company 5
9.2.6. Company 6
9.2.7. Company 7
9.2.8. Company 8
10. Strategic Recommendations
11. Disclaimer

List of Figures
Figure 1: Canada Adventure Tourism Market Size By Value (2017, 2022 & 2028F) (in USD Billion)
Figure 2: Market Attractiveness Index, By Type
Figure 3: Market Attractiveness Index, By Activity
Figure 4: Market Attractiveness Index, By Type of Traveller
Figure 5: Market Attractiveness Index, By Age Group
Figure 6: Market Attractiveness Index, By Sales Channel
Figure 7: Porter's Five Forces of Canada Adventure Tourism Market

List of Table
Table 1 : Influencing Factors for Global Adventure Tourism Market, 2022
Table 2: Canada Adventure Tourism Market Size and Forecast By Type (2017, 2022 & 2028F)
Table 3: Canada Adventure Tourism Market Size and Forecast By Activity (2017, 2022 & 2028F)
Table 4: Canada Adventure Tourism Market Size and Forecast By Type of Traveller (2017, 2022 & 2028F)
Table 5: Canada Adventure Tourism Market Size and Forecast By Age Group (2017, 2022 & 2028F)
Table 6: Canada Adventure Tourism Market Size and Forecast By Sales Channel (2017, 2022 & 2028F)
Table 7: Canada Adventure Tourism Market Size of Hard (2017 to 2028) in USD Billion
Table 8: Canada Adventure Tourism Market Size of Soft (2017 to 2028) in USD Billion
Table 9: Canada Adventure Tourism Market Size of Land Based Activity (2017 to 2028) in USD Billion
Table 10: Canada Adventure Tourism Market Size of Water Ways Activity (2017 to 2028) in USD Billion
Table 11: Canada Adventure Tourism Market Size of Air Ways Activity (2017 to 2028) in USD Billion
Table 12: Canada Adventure Tourism Market Size of Solo (2017 to 2028) in USD Billion
Table 13: Canada Adventure Tourism Market Size of Group (2017 to 2028) in USD Billion
Table 14: Canada Adventure Tourism Market Size of Family (2017 to 2028) in USD Billion
Table 15: Canada Adventure Tourism Market Size of Couples (2017 to 2028) in USD Billion
Table 16: Canada Adventure Tourism Market Size of Below 30 Years (2017 to 2028) in USD Billion
Table 17: Canada Adventure Tourism Market Size of 30-50 Years (2017 to 2028) in USD Billion
Table 18: Canada Adventure Tourism Market Size of Above 50 Years (2017 to 2028) in USD Billion
Table 19: Canada Adventure Tourism Market Size of Travel Agents (2017 to 2028) in USD Billion
Table 20: Canada Adventure Tourism Market Size of Direct (2017 to 2028) in USD Billion

 

ページTOPに戻る


 

Summary

Canada is a huge and diverse country noted for its diverse natural vistas, rich cultural heritage, and numerous adventure options. The adventure tourism business in Canada is continuously expanding, attracting visitors from all over the world looking for exhilarating outdoor activities. The spectacular natural beauty of Canada fuels the adventure tourism business. The country offers a diverse range of terrain for adventure enthusiasts to explore, from the steep peaks of the Canadian Rockies to the pristine wilderness of its national parks. Destinations like Alberta's Banff and Jasper National Parks, British Columbia's Pacific Rim National Park Reserve, and Newfoundland and Labrador's Gros Morne National Park are well-known for their spectacular scenery and outdoor activities. In Canada, adventure tourism caters to a wide range of interests and ability levels. Hiking, biking, kayaking, wildlife viewing and camping are among the activities available in the country's national parks and wilderness regions. Rock climbing, white-water rafting, heli-skiing, and zip-lining through beautiful woods are available for those wanting more adrenaline-pumping thrills in the winter and summer. With its world-class ski resorts and winter sports options, Canada's winter season is a primary driver of adventure tourism. Whistler, British Columbia, and the ski resorts of the Canadian Rockies, Alberta, are well-known for their excellent skiing and snowboarding conditions. Ice climbing, dog sledding, and snowmobiling are some popular winter activities for guests looking for a one-of-a-kind cold-weather experience. The immense wilderness of Canada is home to a wide variety of species, making it a perfect location for wildlife aficionados. Wildlife safaris and trips are available for visitors to witness iconic species like grizzly bears, moose, wolves, and bald eagles. Polar bears can be seen in their native habitat in places like Churchill, Manitoba, which is a bucket-list experience for many adventure travellers.

According to the research report "Canada Adventure Tourism Market Overview, 2028," published by Bonafide Research, the Canada Adventure Tourism market was valued more than USD 9 Billion in 2022. The adventure tourism business in Canada is evolving in tandem with technological advancements. Heli-hiking, electric-assisted mountain biking and augmented reality-enhanced guided tours provide travellers with new and immersive experiences. Travellers may now plan and schedule adventure activities, lodgings, and transportation more easily thanks to the growing use of internet booking services. Tourists can search for and book experiences in advance thanks to websites and smartphone apps, which streamlines the planning process. Wearable technology provides real-time data on physical activity, health measurements, and environmental variables, such as GPS-enabled smartwatches and fitness trackers. During their outdoor activities, these technologies assist adventure tourists in tracking their progress, staying safe, and making educated judgements. Drones have grown in popularity for capturing diverse aerial images of Canada's natural splendour. Drones are used by tour operators and adventure enthusiasts to film their adventures and generate spectacular scenery images that can be shared on social media or used for commercial purposes. The use of electric and hybrid cars in adventure tourism transportation has lowered the carbon impact of numerous tours and activities. Eco-friendly solutions for travellers who seek to reduce their environmental impact include electric-assist bicycles, electric boats, and hybrid tour buses. Augmented reality apps for wayfinding help tourists navigate complex or unfamiliar environments. They can be particularly useful for urban adventure activities, such as city scavenger hunts and historical tours.

In terms of type market is divided into hard and soft. Hard type adventure tourism is in significant demand in Canada. Canada is famed for its spectacular natural scenery, which includes Rocky Mountains, beautiful lakes, deep forests, and vast wilderness areas. These settings are perfect for a variety of hard adventure sports such as rock climbing, backcountry skiing, and mountaineering. Canada is home to a varied range of wildlife and diverse environments. Hard adventure activities frequently provide opportunities for wildlife enthusiasts and ecotourists to view and connect with nature, making it an appealing destination for wildlife enthusiasts and ecotourists. Canada has built a solid infrastructure to serve hard adventure tourism, including well-maintained hiking and climbing trails, backcountry lodges, and knowledgeable guides and outfitters. Various adventure events and contests are held in Canada, attracting competitors and spectators from all over the world. Dog sledge races such as the Yukon Quest and the Kluane Chilkat International Bike Relay showcase the country's appeal for hard-adventure enthusiasts.

Based on activity market is bifurcated into land based activity, water ways activity and air ways activity. Land based activity are common adventure tourism activity in Canada. Canada has a plethora of national and provincial parks that are intended to conserve the country's natural beauty while also providing opportunities for outdoor activity. These parks are perfect for land-based experiences since they have well-maintained trails and suitable camping spots. The Pacific Crest Trail, the Great Divide Trail, and the Trans Canada Trail are just a few of the long-distance routes available in Canada. Hiking and trekking are popular land-based activities that allow visitors to experience the outdoors on foot. The Canadian Rockies in Alberta and British Columbia are a mountaineer's paradise. Rock climbing, mountaineering, and bouldering are all appealing possibilities for travellers searching for a challenge in the middle of a stunning alpine landscape. In terms of type of traveller market include solo, group, family and couples. Family segment is growing at significant pace in Canada adventure tourism market. Families are increasingly looking for methods to reconnect with nature while disconnecting from modern devices. The abundance of natural beauty and protected places in Canada provide an ideal setting for outdoor exploration. Canada has a diverse choice of adventure activities, allowing families to tailor their trip to their specific interests and preferences. Hiking, animal viewing, kayaking, and snowshoeing are examples of these activities. The adventure tourism market in Canada is active all year, including winter sports like skiing, snowboarding, and dog sledding as well as summer activities like hiking, camping, and canoeing. Families can plan trips throughout the year.

In terms of age group market include below 30 years, 30-50 years and above 50 years. 30-50 years age group people are significantly adopting adventure tourism in Canada. People in their 30s to 50s have better financial security than those in younger age groups. They can afford adventurous travel experiences, such as activities that may necessitate the rental of equipment or the services of guides. The 30–50 age group is becoming more active and healthy. Adventure activities complement these lifestyle choices by encouraging physical activity and outdoor involvement. This age group has a developing desire to travel the globe, including its natural beauty and cultural diversity. Adventure tourism in Canada provides chances for adventure and discovery. In terms of sales channel market includes, travel agents and direct. Travel agents are one of the key sales channels for adventure tourism in Canada. Travel agents are well-versed in adventure tourism destinations, activities, and the unique demands and preferences of adventure travellers. Based on their expertise and training, they can provide professional advice and recommendations. Planning an adventure trip can be difficult, especially when various activities, lodgings, and modes of transportation are involved. Travel agents make the process easier for travellers by managing all of the details. Travel agents frequently have access to exclusive prices, packages, and alliances with adventure tour operators and lodging providers. This might lead to cost savings and other benefits for adventurous travellers.

Considered in this report:
• Geography: Canada
• Historic year: 2017
• Base year: 2022
• Estimated year: 2023
• Forecast year: 2028

Aspects covered in this report:
• Canada Adventure Tourism market with its value and forecast along with its segments
• Various drivers and challenges
• On-going trends and developments
• Top profiled companies
• Strategic recommendation

By Type:
• Hard
• Soft

By Activity:
• Land Based Activity
• Water Ways Activity
• Air Ways Activity

By Type of Traveller:
• Solo
• Group
• Family
• Couples

By Age Group:
• Below 30 Years
• 30–50 Years
• Above 50 Years

By Sales Channel:
• Travel Agents
• Direct

The approach of the report:
This report consists of a combined approach of primary as well as secondary research. Initially, secondary research was used to get an understanding of the market and list out the companies that are present in the market. The secondary research consists of third-party sources such as press releases, and annual reports of companies, analyzing the government-generated reports and databases. After gathering the data from secondary sources primary research was conducted by making telephonic interviews with the leading players about how the market is functioning and then conducting trade calls with dealers and distributors of the market. Post this we have started doing primary calls to consumers by equally segmenting consumers into regional aspects, tier aspects, age groups, and gender. Once we have primary data with us we started verifying the details obtained from secondary sources.

Intended audience:
This report can be useful to industry consultants, manufacturers, suppliers, associations & organizations related to the Adventure Tourism industry, government bodies, and other stakeholders to align their market-centric strategies. In addition to marketing & presentations, it will also increase competitive knowledge about the industry.





ページTOPに戻る


Table of Contents

Table of Contents
1. Executive Summary
2. Market Structure
2.1. Market Considerate
2.2. Assumptions
2.3. Limitations
2.4. Abbreviations
2.5. Sources
2.6. Definitions
2.7. Geography
3. Research Methodology
3.1. Secondary Research
3.2. Primary Data Collection
3.3. Market Formation & Validation
3.4. Report Writing, Quality Check & Delivery
4. Canada Macro Economic Indicators
5. Market Dynamics
5.1. Key Findings
5.2. Key Developments - 2021
5.3. Market Drivers & Opportunities
5.4. Market Restraints & Challenges
5.5. Market Trends
5.6. Covid-19 Effect
5.7. Supply chain Analysis
5.8. Policy & Regulatory Framework
5.9. Industry Experts Views
6. Canada Adventure Tourism Market Overview
6.1. Market Size By Value
6.2. Market Size and Forecast By Type
6.3. Market Size and Forecast By Activity
6.4. Market Size and Forecast By Type of Traveller
6.5. Market Size and Forecast By Age Group
6.6. Market Size and Forecast By Sales Channel
7. Canada Adventure Tourism Market Segmentations
7.1. Canada Adventure Tourism Market, By Type
7.1.1. Canada Adventure Tourism Market Size, By Hard, 2017-2028
7.1.2. Canada Adventure Tourism Market Size, By Soft, 2017-2028
7.2. Canada Adventure Tourism Market, By Activity
7.2.1. Canada Adventure Tourism Market Size, By Land Based Activity, 2017-2028
7.2.2. Canada Adventure Tourism Market Size, By Water Ways Activity, 2017-2028
7.2.3. Canada Adventure Tourism Market Size, By Air Ways Activity, 2017-2028
7.3. Canada Adventure Tourism Market, By Type of Traveller
7.3.1. Canada Adventure Tourism Market Size, By Solo, 2017-2028
7.3.2. Canada Adventure Tourism Market Size, By Group, 2017-2028
7.3.3. Canada Adventure Tourism Market Size, By Family, 2017-2028
7.3.4. Canada Adventure Tourism Market Size, By Couples, 2017-2028
7.4. Canada Adventure Tourism Market, By Age Group
7.4.1. Canada Adventure Tourism Market Size, By Below 30 Years, 2017-2028
7.4.2. Canada Adventure Tourism Market Size, By 30-50 Years, 2017-2028
7.4.3. Canada Adventure Tourism Market Size, By Above 50 Years, 2017-2028
7.5. Canada Adventure Tourism Market, By Sales Channel
7.5.1. Canada Adventure Tourism Market Size, By Travel Agents, 2017-2028
7.5.2. Canada Adventure Tourism Market Size, By Direct, 2017-2028
8. Canada Adventure Tourism Market Opportunity Assessment
8.1. By Type, 2023 to 2028
8.2. By Activity, 2023 to 2028
8.3. By Type of Traveller, 2023 to 2028
8.4. By Age Group, 2023 to 2028
8.5. By Sales Channel, 2023 to 2028
9. Competitive Landscape
9.1. Porter's Five Forces
9.2. Company Profile
9.2.1. Company 1
9.2.1.1. Company Snapshot
9.2.1.2. Company Overview
9.2.1.3. Financial Highlights
9.2.1.4. Geographic Insights
9.2.1.5. Business Segment & Performance
9.2.1.6. Product Portfolio
9.2.1.7. Key Executives
9.2.1.8. Strategic Moves & Developments
9.2.2. Company 2
9.2.3. Company 3
9.2.4. Company 4
9.2.5. Company 5
9.2.6. Company 6
9.2.7. Company 7
9.2.8. Company 8
10. Strategic Recommendations
11. Disclaimer

List of Figures
Figure 1: Canada Adventure Tourism Market Size By Value (2017, 2022 & 2028F) (in USD Billion)
Figure 2: Market Attractiveness Index, By Type
Figure 3: Market Attractiveness Index, By Activity
Figure 4: Market Attractiveness Index, By Type of Traveller
Figure 5: Market Attractiveness Index, By Age Group
Figure 6: Market Attractiveness Index, By Sales Channel
Figure 7: Porter's Five Forces of Canada Adventure Tourism Market

List of Table
Table 1 : Influencing Factors for Global Adventure Tourism Market, 2022
Table 2: Canada Adventure Tourism Market Size and Forecast By Type (2017, 2022 & 2028F)
Table 3: Canada Adventure Tourism Market Size and Forecast By Activity (2017, 2022 & 2028F)
Table 4: Canada Adventure Tourism Market Size and Forecast By Type of Traveller (2017, 2022 & 2028F)
Table 5: Canada Adventure Tourism Market Size and Forecast By Age Group (2017, 2022 & 2028F)
Table 6: Canada Adventure Tourism Market Size and Forecast By Sales Channel (2017, 2022 & 2028F)
Table 7: Canada Adventure Tourism Market Size of Hard (2017 to 2028) in USD Billion
Table 8: Canada Adventure Tourism Market Size of Soft (2017 to 2028) in USD Billion
Table 9: Canada Adventure Tourism Market Size of Land Based Activity (2017 to 2028) in USD Billion
Table 10: Canada Adventure Tourism Market Size of Water Ways Activity (2017 to 2028) in USD Billion
Table 11: Canada Adventure Tourism Market Size of Air Ways Activity (2017 to 2028) in USD Billion
Table 12: Canada Adventure Tourism Market Size of Solo (2017 to 2028) in USD Billion
Table 13: Canada Adventure Tourism Market Size of Group (2017 to 2028) in USD Billion
Table 14: Canada Adventure Tourism Market Size of Family (2017 to 2028) in USD Billion
Table 15: Canada Adventure Tourism Market Size of Couples (2017 to 2028) in USD Billion
Table 16: Canada Adventure Tourism Market Size of Below 30 Years (2017 to 2028) in USD Billion
Table 17: Canada Adventure Tourism Market Size of 30-50 Years (2017 to 2028) in USD Billion
Table 18: Canada Adventure Tourism Market Size of Above 50 Years (2017 to 2028) in USD Billion
Table 19: Canada Adventure Tourism Market Size of Travel Agents (2017 to 2028) in USD Billion
Table 20: Canada Adventure Tourism Market Size of Direct (2017 to 2028) in USD Billion

 

ページTOPに戻る

ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。

webからのご注文・お問合せはこちらのフォームから承ります

本レポートと同分野の最新刊レポート

  • 本レポートと同分野の最新刊レポートはありません。

よくあるご質問


Bonafide Research & Marketing Pvt. Ltd.社はどのような調査会社ですか?


Bonafide Research & Marketing Pvt. Ltd.は、最新の経済、人口統計、貿易、市場データを提供する市場調査・コンサルティング会社です。調査レポート、カスタムレポート、コ... もっと見る


調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?


在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
但し、一部の調査レポートでは、発注を受けた段階で内容更新をして納品をする場合もあります。
発注をする前のお問合せをお願いします。


注文の手続きはどのようになっていますか?


1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
2)見積書やサンプルの提示をいたします。
3)お客様指定、もしくは弊社の発注書をメール添付にて発送してください。
4)データリソース社からレポート発行元の調査会社へ納品手配します。
5) 調査会社からお客様へ納品されます。最近は、pdfにてのメール納品が大半です。


お支払方法の方法はどのようになっていますか?


納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
お客様よりデータリソース社へ(通常は円払い)の御振り込みをお願いします。
請求書は、納品日の日付で発行しますので、翌月最終営業日までの当社指定口座への振込みをお願いします。振込み手数料は御社負担にてお願いします。
お客様の御支払い条件が60日以上の場合は御相談ください。
尚、初めてのお取引先や個人の場合、前払いをお願いすることもあります。ご了承のほど、お願いします。


データリソース社はどのような会社ですか?


当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
世界各国の「市場・技術・法規制などの」実情を調査・収集される時には、データリソース社にご相談ください。
お客様の御要望にあったデータや情報を抽出する為のレポート紹介や調査のアドバイスも致します。



詳細検索

このレポートへのお問合せ

03-3582-2531

電話お問合せもお気軽に

 

2024/11/21 10:26

156.13 円

165.08 円

200.38 円

ページTOPに戻る