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イタリアのチャットボット市場概観、2028年


Italy Chatbot Market Overview, 2028

イタリアのチャットボット市場は、企業や組織が消費者やユーザーとつながる方法を変えつつある多くの要因に後押しされ、活況を呈している。近年イタリアでは、いくつかの重要な原因がチャットボット技術の採用増... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Bonafide Research & Marketing Pvt. Ltd.
ボナファイドリサーチ
2023年9月30日 US$2,250
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サマリー

イタリアのチャットボット市場は、企業や組織が消費者やユーザーとつながる方法を変えつつある多くの要因に後押しされ、活況を呈している。近年イタリアでは、いくつかの重要な原因がチャットボット技術の採用増加に拍車をかけている。これらには、デジタルトランスフォーメーション重視の高まり、効果的なカスタマーサポートソリューションの必要性、テーラーメイドのユーザーエクスペリエンスに対するニーズの高まり、eコマースの継続的な成長などが含まれる。イタリアのチャットボット産業は活況を呈しているだけでなく、さまざまな業界の企業のユニークなニーズを満たすために進化しています。チャットボットは、企業が業務効率を向上させ、顧客をうまく取り込み、デジタル市場で競争力を維持するための重要なツールとして進化しています。国の多様な言語的地形を反映するため、イタリアのチャットボット市場は多言語能力を重視しています。イタリア語、英語、その他の言語がチャットボットの設計に頻繁に使用され、国内および海外のユーザーのための流暢なコミュニケーションとアクセシビリティを確保しています。イタリアのeコマース市場は拡大しており、チャットボットはオンライン購入体験の向上に不可欠です。チャットボットは、商品の推奨、注文の追跡、顧客支援でユーザーを支援し、Eコマース分野の拡大に貢献しています。イタリアは人気の休暇旅行先であり、チャットボットは旅行業界で利用され、訪問者に観光スポットや地域のイベント、旅行プランに関する情報を提供している。こうしたチャットボットのおかげで、訪問者はよりシームレスな旅行体験をすることができる。イタリアは自動車業界で強い存在感を示しており、チャットボットは車種、価格、ディーラーの場所に関する情報を提供するために活用されています。これらのチャットボットは、購入希望者を支援し、車の購入プロセスを合理化します。

Bonafide Research社が発行した調査レポート「イタリアのチャットボット市場の概要、2028年」によると、イタリアのチャットボット市場は2023年から2028年にかけて2億6500万米ドル以上の増加が予測されている。イタリアの電子商取引市場は急速に拡大しており、チャットボットはオンライン購入体験を向上させるために不可欠である。チャットボットは、商品の推奨、注文のフォローアップ、商品に関する質問への回答などを通じて顧客を支援する。チャットボットは、購入プロセスを簡素化し、個別に買い物を勧め、24時間体制で顧客サービスを提供し、これらすべてが顧客の幸福度とオンライン販売を向上させる。イタリアでは、会話型AIとチャットボットの医療現場への応用が研究されている。AIを搭載したチャットボットは、予約を整理したり、医療上のアドバイスをしたり、医療従事者が患者の記録をより効果的に管理したりすることができる。イタリアの法律分野では、AIを搭載した法律チャットボットが進歩し続ける可能性がある。これらのチャットボットは、より複雑な法律相談、文書作成、契約分析能力を提供し、法的手続きの有効性を向上させる可能性がある。イタリアが持続可能性を重視していることから、環境に配慮した習慣や持続可能なライフスタイルを促進するチャットボットが高度化する可能性があります。このようなチャットボットは、二酸化炭素排出量を減らすためのカスタマイズされた提案や、リアルタイムの環境統計を提供するかもしれません。教育業界では、チャットボットはまだ発展途上で、特に遠隔学習やブレンデッドラーニングの文脈で、学生に合わせた学習経路を提供し、問い合わせに迅速に回答し、教室運営で教師を支援する。イタリアが海外で人気があることを考えると、特に旅行やビジネス会議に出席する際に、リアルタイム翻訳サービスを提供するチャットボットは、言語の障壁を克服し、コミュニケーションを強化するために進歩することができます。都市部における交通、公共交通機関、市民サービスの最新情報をリアルタイムで提供するため、チャットボットはスマートシティプログラムに組み込まれている。さらに、市民が問題や危機を報告するのを助けることもできる。

市場は、ソリューション、サービス、トレーニング・コンサルティング、システム統合・導入、サポート・保守に大別される。イタリアのチャットボット市場では、システム統合と実装の提供が大幅に増加している。自然言語処理(NLP)、機械学習モデル、データ統合、マルチチャネル展開は、チャットボット、特により洗練されたものの作成と展開に入るコンポーネントの一部です。イタリアでは、企業はこの複雑さを管理するために必要な社内の知識が不足していることがよくあります。イタリアのさまざまな業界には、それぞれチャットボット機能に対する特定のニーズがあります。金融、ヘルスケア、eコマース、観光など、特定のビジネスのニーズに合わせてチャットボットをカスタマイズするには、システム統合と実装サービスが不可欠です。さまざまなプラットフォームやデバイスで顧客と対話するため、イタリアの企業はオムニチャネル戦略を導入するケースが増えている。チャットボットは、システム接続のおかげで、ウェブサイト、モバイルアプリ、ソーシャルメディア、メッセージングプラットフォームなどで滞りなく実行できます。チャットボット・ソリューションは、企業が拡大し、顧客基盤が拡大するにつれて拡張する必要があります。チャットボットは、システム統合によってより多くのワークロードとインタラクションを処理できるため、パフォーマンスの低下を防ぐことができます。

タイプ別に見ると、メニューベース、言語ベース、キーワード認識ベース、コンテクスチュアル、ハイブリッド、ボイスボットに分けられる。その中でもメニューベースのチャットボットタイプがイタリアの市場をリードすると予測されている。メニューベースのチャットボットでは、構造化されたユーザーフレンドリーな対話モデルが提供される。ユーザーには、事前に定義されたメニューや選択肢の選択が与えられ、必要なタスクや情報を簡単にナビゲートして選択することができます。自然言語での対話に慣れていないユーザーや、ガイド付きの体験を好むユーザーは、このシンプルさに特に魅力を感じるかもしれません。メニューを使用するチャットボットとのオープンエンドの自然言語によるディスカッションは、誤解や誤った解釈の可能性を減らします。ユーザーが確立された可能性から選択できるようにすることで、不確実性が減少し、要求が正確に満たされます。メニューベースのチャットボットは、あらかじめ決められたスクリプトと設定に基づいて構築されているため、一貫した応答を提供します。この一貫性の結果、ユーザーは標準化された信頼できる情報やサポートを受け取ることができる。ボットコミュニケーション市場には、テキスト、音声/ボイス、ビデオが含まれる。その中でもテキストベースのボットコミュニケーション分野が大きなシェアを占めている。ウェブサイト、モバイルアプリ、ソーシャルメディアプラットフォーム、メッセージングアプリなど、多数のデジタルチャネルにおけるテキストベースのチャットボットの採用は非常に簡単である。現在のデジタルインフラと簡単にインターフェースできるため、さまざまな規模の企業が利用できる。テキストベースのチャットボットは、質問に答えたり、ユーザーに情報を提供したり、タスクをステップバイステップで案内したりするのに優れています。ユーザーは綿密で整理された回答を受け取ることができ、情報共有の効果が向上する。テキストベースのチャットボットは、多数の同時インタラクションを管理できるため、ユーザー需要の増加に対応できる拡張性があります。ユーザーのエンゲージメントレベルが時間とともに変化する企業に適しています。

本レポートで検討した内容
- 地域イタリア
- 歴史的な年2017
- 基準年2022
- 推定年2023
- 予測年2028

本レポートでカバーする側面
- イタリアのチャットボット市場:その価値とセグメント別予測
- 様々な推進要因と課題
- 進行中のトレンドと開発
- 注目企業
- 戦略的提言

サービス別
- ソリューション
- サービス
- トレーニングとコンサルティング
- システムインテグレーションと実装
- サポートとメンテナンス

タイプ別
- メニューベース
- 言語ベース
- キーワード認識ベース
- 文脈ベース
- ハイブリッド
- ボイスボット

ボットコミュニケーションによる
- テキスト
- 音声
- ビデオ

レポートのアプローチ
本レポートは、一次調査と二次調査を組み合わせたアプローチで構成されている。はじめに、市場を理解し、市場に存在する企業をリストアップするために二次調査を行った。二次調査は、プレスリリースや企業の年次報告書などの第三者情報源、政府が作成した報告書やデータベースの分析で構成されている。二次情報源からデータを収集した後、一次調査は、市場がどのように機能しているかについて主要プレーヤーに電話インタビューを行い、市場のディーラーや流通業者と取引コールを行うことによって実施された。その後、消費者を地域別、階層別、年齢層別、性別に均等にセグメンテーションし、消費者への一次調査を開始した。一次データを入手した後は、二次ソースから入手した詳細の検証を開始した。

想定読者
本レポートは、業界コンサルタント、メーカー、サプライヤー、チャットボット業界関連団体・組織、政府機関、その他ステークホルダーが市場中心戦略を策定する際にお役立て頂けます。マーケティング&プレゼンテーションに加えて、業界に関する競合知識を高めることもできます。














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目次

Table of Contents
1. Executive Summary
2. Market Structure
2.1. Market Considerate
2.2. Assumptions
2.3. Limitations
2.4. Abbreviations
2.5. Sources
2.6. Definitions
2.7. Geography
3. Research Methodology
3.1. Secondary Research
3.2. Primary Data Collection
3.3. Market Formation & Validation
3.4. Report Writing, Quality Check & Delivery
4. Italy Macro Economic Indicators
5. Market Dynamics
5.1. Key Findings
5.2. Key Developments - 2021
5.3. Market Drivers & Opportunities
5.4. Market Restraints & Challenges
5.5. Market Trends
5.6. Covid-19 Effect
5.7. Supply chain Analysis
5.8. Policy & Regulatory Framework
5.9. Industry Experts Views
6. Italy Chatbot Market Overview
6.1. Market Size By Value
6.2. Market Size and Forecast By Offering
6.3. Market Size and Forecast By Type
6.4. Market Size and Forecast By Bot Communication
7. Italy Chatbot Market Segmentations
7.1. Italy Chatbot Market, By Offering
7.1.1. Italy Chatbot Market Size, By Solutions, 2017-2028
7.1.2. Italy Chatbot Market Size, By Services, 2017-2028
7.1.3. Italy Chatbot Market Size, By Training and Consulting, 2017-2028
7.1.4. Italy Chatbot Market Size, By System Integration and Implementation, 2017-2028
7.1.5. Italy Chatbot Market Size, By Support and Maintenance, 2017-2028
7.2. Italy Chatbot Market, By Type
7.2.1. Italy Chatbot Market Size, By Menu Based, 2017-2028
7.2.2. Italy Chatbot Market Size, By Linguistic- Based, 2017-2028
7.2.3. Italy Chatbot Market Size, By Keyword Recognition Based, 2017-2028
7.2.4. Italy Chatbot Market Size, By Contextual, 2017-2028
7.2.5. Italy Chatbot Market Size, By Hybrid, 2017-2028
7.2.6. Italy Chatbot Market Size, By Voicebots, 2017-2028
7.3. Italy Chatbot Market, By Bot Communication
7.3.1. Italy Chatbot Market Size, By Text, 2017-2028
7.3.2. Italy Chatbot Market Size, By Audio/Voice, 2017-2028
7.3.3. Italy Chatbot Market Size, By Video, 2017-2028
8. Italy Chatbot Market Opportunity Assessment
8.1. By Offering, 2023 to 2028
8.2. By Type, 2023 to 2028
8.3. By Bot Communication, 2023 to 2028
9. Competitive Landscape
9.1. Porter's Five Forces
9.2. Company Profile
9.2.1. Company 1
9.2.2. Company 2
9.2.3. Company 3
9.2.4. Company 4
9.2.5. Company 5
9.2.6. Company 6
9.2.7. Company 7
9.2.8. Company 8
10. Strategic Recommendations
11. Disclaimer

List of Figures
Figure 1: Italy Chatbot Market Size By Value (2017, 2022 & 2028F) (in USD Billon)
Figure 2: Market Attractiveness Index, By Offering
Figure 3: Market Attractiveness Index, By Type
Figure 4: Market Attractiveness Index, By Bot Communication
Figure 5: Porter's Five Forces of Italy Chatbot Market

List of Table
Table 1 : Influencing Factors for Global Chatbot Market, 2022
Table 2: Italy Chatbot Market Size and Forecast By Offering (2017, 2022 & 2028F)
Table 3: Italy Chatbot Market Size and Forecast By Type (2017, 2022 & 2028F)
Table 4: Italy Chatbot Market Size and Forecast By Bot Communication (2017, 2022 & 2028F)
Table 5: Italy Chatbot Market Size of Solutions (2017 to 2028) in USD Billon
Table 6: Italy Chatbot Market Size of Services (2017 to 2028) in USD Billon
Table 7: Italy Chatbot Market Size of Training and Consulting (2017 to 2028) in USD Billon
Table 8: Italy Chatbot Market Size of System Integration and Implementation (2017 to 2028) in USD Billon
Table 9: Italy Chatbot Market Size of Support and Maintenance (2017 to 2028) in USD Billon
Table 10: Italy Chatbot Market Size of Menu Based (2017 to 2028) in USD Billon
Table 11: Italy Chatbot Market Size of Linguistic- Based (2017 to 2028) in USD Billon
Table 12: Italy Chatbot Market Size of Keyword Recognition Based (2017 to 2028) in USD Billon
Table 13: Italy Chatbot Market Size of Contextual (2017 to 2028) in USD Billon
Table 14: Italy Chatbot Market Size of Hybrid (2017 to 2028) in USD Billon
Table 15: Italy Chatbot Market Size of Voicebots (2017 to 2028) in USD Billon
Table 16: Italy Chatbot Market Size of Text (2017 to 2028) in USD Billon
Table 17: Italy Chatbot Market Size of Audio/Voice (2017 to 2028) in USD Billon
Table 18: Italy Chatbot Market Size of Video (2017 to 2028) in USD Billon

 

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Summary

The Italian chatbot market is flourishing, driven by a number of factors that are changing the way businesses and organizations connect with their consumers and users. Several significant causes have spurred an increase in the adoption of chatbot technology in Italy in recent years. These include the growing emphasis on digital transformation, the need for effective customer support solutions, the growing need for tailored user experiences, and the continued growth of e-commerce. The Italian chatbot industry is not only booming, but it is also evolving to satisfy the unique needs of businesses in a variety of industries. Chatbots have evolved as a critical tool in enterprises' efforts to improve operational efficiency, successfully engage customers, and remain competitive in the digital market. In order to reflect the varied linguistic terrain of the nation, the Italian chatbot market places a premium on multilingual competence. Italian, English, and other languages are frequently used in chatbot design to ensure fluency in communication and accessibility for both domestic and foreign users. The e-commerce market in Italy is expanding, and chatbots are essential to improving the online buying experience. Chatbots help users with product recommendations, order tracking, and customer assistance, which help the e-commerce sector expand. Italy is a popular holiday destination, and chatbots are used in the travel industry to give visitors information about attractions, regional events, and travel plans. Visitors will have a more seamless travel experience thanks to these chatbots. Italy has a strong presence in the automotive industry, and chatbots are utilized to provide information on vehicle models, pricing, and dealership locations. These chatbots assist prospective buyers and streamline the car buying process.

According to the research report "Italy Chatbot Market Overview, 2028," published by Bonafide Research, the Italy Chatbot market is anticipated to add more than USD 265 Million from 2023 to 2028. The e-commerce market in Italy is expanding quickly, and chatbots are essential for improving the online buying experience. They help clients by making product recommendations, following up on orders, and responding to questions about products. Chatbots simplify the purchasing process, make individualized shopping recommendations, and provide round-the-clock customer service, all of which enhance client happiness and online sales. The application of conversational AI and chatbots in healthcare settings is being investigated in Italy. AI-powered chatbots that can organize appointments, give medical advice, and help healthcare personnel manage patient records more effectively could be among the innovations in this field. It's possible that AI-powered legal chatbots will continue to advance in the Italian legal sector. These chatbots could offer more complex legal counsel, document preparation, and contract analysis abilities, which would improve the effectiveness of legal procedures. Given Italy's emphasis on sustainability, chatbots that promote green habits and sustainable lifestyles could grow in sophistication. These chatbots may offer customized suggestions on lowering one's carbon footprint and real-time environmental statistics. In the education industry, chatbots are still developing, helping students with tailored learning paths, giving quick responses to inquiries, and assisting teachers in running the classroom, particularly in the context of remote and blended learning. Given Italy's popularity abroad, chatbots that provide real-time translation services, particularly when traveling or attending business meetings, can advance, overcoming language barriers and enhancing communication. In order to provide real-time updates on traffic, public transportation, and civic services in urban areas, chatbots are being included in smart city programs. Additionally, they can help citizens report problems or crises.

Based on offering market is majorly divided into solutions, services, training and consulting, system integration and implementation and support and maintenance. There is significant rise of system integration and implementation offering in Italy chatbot market. Natural language processing (NLP), machine learning models, data integration, and multichannel deployment are a few of the components that go into creating and deploying chatbots, especially more sophisticated ones. In Italy, businesses frequently lack the internal knowledge necessary to manage this complexity. Italy's various industries each have specific needs for chatbot functionality. For chatbots to be customized to match the needs of a certain business, whether it be finance, healthcare, e-commerce, or tourism, system integration and implementation services are essential. In order to interact with customers across various platforms and devices, businesses in Italy are increasingly implementing omnichannel strategies. Chatbots can run without a hitch on websites, mobile apps, social media, messaging platforms, and more thanks to system connectivity. Chatbot solutions must scale as companies expand and their customer bases grow. Chatbots can handle more workloads and interactions thanks to system integration, which prevents performance deterioration.

Based on type market is divided into menu based, linguistic-based, keyword recognition based, contextual, hybrid and voicebots. Among them menu based chatbot type is predicted to lead the market of Italy. A structured and user-friendly interaction model is provided by menu-based chatbots. Users are given a selection of predefined menus or alternatives, which makes it simple for them to navigate and choose the tasks or information they require. Users who may not be accustomed to natural language interactions or who prefer a guided experience may find this simplicity particularly appealing. Open-ended natural language discussions with chatbots that use menus reduce the possibility of misunderstandings or misinterpretations. By allowing users to select from established possibilities, uncertainty is reduced and requests are accurately fulfilled. Because they are built around predetermined scripts and settings, menu-based chatbots deliver consistent responses. Users will receive standardized and trustworthy information or support as a result of this consistency. In terms of bot communication market includes, text, audio/voice and video. Among them market is majorly dominated by text based bot communication segment with significant market share. The adoption of text-based chatbots across numerous digital channels, such as websites, mobile apps, social media platforms, and messaging apps, is quite simple. Because they can easily interface with current digital infrastructure, enterprises of various sizes may use them. Text-based chatbots are excellent at answering questions, giving users information, and leading them step-by-step through tasks. Users receive thorough and organized responses, which improves the effectiveness of information sharing. Text-based chatbots are scalable to meet rising user demand since they can manage high numbers of concurrent interactions. They are appropriate for companies whose user engagement levels change over time.

Considered in this report:
• Geography: Italy
• Historic year: 2017
• Base year: 2022
• Estimated year: 2023
• Forecast year: 2028

Aspects covered in this report:
• Italy Chatbot market with its value and forecast along with its segments
• Various drivers and challenges
• On-going trends and developments
• Top profiled companies
• Strategic recommendation

By Offering:
• Solutions
• Services
• Training and Consulting
• System Integration and Implementation
• Support and Maintenance

By Type:
• Menu based
• Linguistic- based
• Keyword Recognition based
• Contextual
• Hybrid
• Voicebots

By Bot Communication:
• Text
• Audio/Voice
• Video

The approach of the report:
This report consists of a combined approach of primary as well as secondary research. Initially, secondary research was used to get an understanding of the market and list out the companies that are present in the market. The secondary research consists of third-party sources such as press releases, and annual reports of companies, analyzing the government-generated reports and databases. After gathering the data from secondary sources primary research was conducted by making telephonic interviews with the leading players about how the market is functioning and then conducting trade calls with dealers and distributors of the market. Post this we have started doing primary calls to consumers by equally segmenting consumers into regional aspects, tier aspects, age groups, and gender. Once we have primary data with us we started verifying the details obtained from secondary sources.

Intended audience:
This report can be useful to industry consultants, manufacturers, suppliers, associations & organizations related to the Chatbot industry, government bodies, and other stakeholders to align their market-centric strategies. In addition to marketing & presentations, it will also increase competitive knowledge about the industry.














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Table of Contents

Table of Contents
1. Executive Summary
2. Market Structure
2.1. Market Considerate
2.2. Assumptions
2.3. Limitations
2.4. Abbreviations
2.5. Sources
2.6. Definitions
2.7. Geography
3. Research Methodology
3.1. Secondary Research
3.2. Primary Data Collection
3.3. Market Formation & Validation
3.4. Report Writing, Quality Check & Delivery
4. Italy Macro Economic Indicators
5. Market Dynamics
5.1. Key Findings
5.2. Key Developments - 2021
5.3. Market Drivers & Opportunities
5.4. Market Restraints & Challenges
5.5. Market Trends
5.6. Covid-19 Effect
5.7. Supply chain Analysis
5.8. Policy & Regulatory Framework
5.9. Industry Experts Views
6. Italy Chatbot Market Overview
6.1. Market Size By Value
6.2. Market Size and Forecast By Offering
6.3. Market Size and Forecast By Type
6.4. Market Size and Forecast By Bot Communication
7. Italy Chatbot Market Segmentations
7.1. Italy Chatbot Market, By Offering
7.1.1. Italy Chatbot Market Size, By Solutions, 2017-2028
7.1.2. Italy Chatbot Market Size, By Services, 2017-2028
7.1.3. Italy Chatbot Market Size, By Training and Consulting, 2017-2028
7.1.4. Italy Chatbot Market Size, By System Integration and Implementation, 2017-2028
7.1.5. Italy Chatbot Market Size, By Support and Maintenance, 2017-2028
7.2. Italy Chatbot Market, By Type
7.2.1. Italy Chatbot Market Size, By Menu Based, 2017-2028
7.2.2. Italy Chatbot Market Size, By Linguistic- Based, 2017-2028
7.2.3. Italy Chatbot Market Size, By Keyword Recognition Based, 2017-2028
7.2.4. Italy Chatbot Market Size, By Contextual, 2017-2028
7.2.5. Italy Chatbot Market Size, By Hybrid, 2017-2028
7.2.6. Italy Chatbot Market Size, By Voicebots, 2017-2028
7.3. Italy Chatbot Market, By Bot Communication
7.3.1. Italy Chatbot Market Size, By Text, 2017-2028
7.3.2. Italy Chatbot Market Size, By Audio/Voice, 2017-2028
7.3.3. Italy Chatbot Market Size, By Video, 2017-2028
8. Italy Chatbot Market Opportunity Assessment
8.1. By Offering, 2023 to 2028
8.2. By Type, 2023 to 2028
8.3. By Bot Communication, 2023 to 2028
9. Competitive Landscape
9.1. Porter's Five Forces
9.2. Company Profile
9.2.1. Company 1
9.2.2. Company 2
9.2.3. Company 3
9.2.4. Company 4
9.2.5. Company 5
9.2.6. Company 6
9.2.7. Company 7
9.2.8. Company 8
10. Strategic Recommendations
11. Disclaimer

List of Figures
Figure 1: Italy Chatbot Market Size By Value (2017, 2022 & 2028F) (in USD Billon)
Figure 2: Market Attractiveness Index, By Offering
Figure 3: Market Attractiveness Index, By Type
Figure 4: Market Attractiveness Index, By Bot Communication
Figure 5: Porter's Five Forces of Italy Chatbot Market

List of Table
Table 1 : Influencing Factors for Global Chatbot Market, 2022
Table 2: Italy Chatbot Market Size and Forecast By Offering (2017, 2022 & 2028F)
Table 3: Italy Chatbot Market Size and Forecast By Type (2017, 2022 & 2028F)
Table 4: Italy Chatbot Market Size and Forecast By Bot Communication (2017, 2022 & 2028F)
Table 5: Italy Chatbot Market Size of Solutions (2017 to 2028) in USD Billon
Table 6: Italy Chatbot Market Size of Services (2017 to 2028) in USD Billon
Table 7: Italy Chatbot Market Size of Training and Consulting (2017 to 2028) in USD Billon
Table 8: Italy Chatbot Market Size of System Integration and Implementation (2017 to 2028) in USD Billon
Table 9: Italy Chatbot Market Size of Support and Maintenance (2017 to 2028) in USD Billon
Table 10: Italy Chatbot Market Size of Menu Based (2017 to 2028) in USD Billon
Table 11: Italy Chatbot Market Size of Linguistic- Based (2017 to 2028) in USD Billon
Table 12: Italy Chatbot Market Size of Keyword Recognition Based (2017 to 2028) in USD Billon
Table 13: Italy Chatbot Market Size of Contextual (2017 to 2028) in USD Billon
Table 14: Italy Chatbot Market Size of Hybrid (2017 to 2028) in USD Billon
Table 15: Italy Chatbot Market Size of Voicebots (2017 to 2028) in USD Billon
Table 16: Italy Chatbot Market Size of Text (2017 to 2028) in USD Billon
Table 17: Italy Chatbot Market Size of Audio/Voice (2017 to 2028) in USD Billon
Table 18: Italy Chatbot Market Size of Video (2017 to 2028) in USD Billon

 

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