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イタリアのボトル入り飲料水市場概観、2028年


Italy Bottled Water Market Overview, 2028

イタリアの数多くの天然温泉は、その水の純粋さと健康に良いとされる利点のために長い間崇拝されてきた。これらのミネラル豊富な水に対する理解と愛情は世代を越えて受け継がれ、イタリア人は今でもその特徴的な... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Bonafide Research & Marketing Pvt. Ltd.
ボナファイドリサーチ
2023年5月31日 US$1,950
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56 英語

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サマリー

イタリアの数多くの天然温泉は、その水の純粋さと健康に良いとされる利点のために長い間崇拝されてきた。これらのミネラル豊富な水に対する理解と愛情は世代を越えて受け継がれ、イタリア人は今でもその特徴的な水質と潜在的な健康効果を大切にしている。イタリアの文化では、ミネラルウォーターには薬効があると信じる伝統がまだ強く残っている。イタリアのボトルウォーターブランドは、多くの場合、その優れた品質で知られる特定の場所から水を調達することで、こうした自然の泉を利用している。これらのブランドは、水の完全性を守り、最も純粋な状態で消費者に届くよう、多大な努力を払っている。自然の湧水に対する畏敬の念とミネラルウォーターの健康効果に対する信念は、イタリアのボトルウォーター文化の形成に重要な役割を果たしてきた。イタリア人は、ボトルウォーターを単なる水分補給の手段としてだけでなく、自然とのつながりを深め、ユニークなミネラル組成の味を楽しみ、健康状態を改善する可能性のある方法としてとらえている。
Bonafide Research社の調査レポート「イタリアのボトル入り飲料水市場概要、2028年」によると、イタリアのボトル入り飲料水市場は2023年から2028年にかけて年平均成長率6.43%以上で成長すると予測されている。スティルウォーターセグメントは、その入手可能性と消費者の嗜好性により、市場で大きなシェアを占めている。しかし、湧水はイタリアの水産業におけるもう一つの潜在的なセグメントである。湧水は、ウォータークーラーの分野でますます使用されるようになっている。さらに、イタリアではミネラルウォーターがスティルウォーターセグメントの主要部分を占めている。イタリアはミネラルウォーターの豊富な国で、その起伏に富んだ地形を考慮すると、花崗岩、ドロマイト、石灰岩、火山岩の結果として、さまざまな起源と組成の天然ミネラルウォーターに頼ることができる。また、イタリアは米国へのミネラルウォーターの主要輸出国のひとつである。例えば、イタリアの天然湧水ブランド、アクア・パンナは、トスカーナのガッザーロ山で採水されている。パンナ社の工場はヨーロッパで最先端のボトリング設備を持っており、現在、アメリカの高級レストランで最も多く輸入されている湧水のひとつがアクアパンナ・ナチュラル・スプリングウォーターである。2021年4月、アクア・ミネラーレ・サン・ベネデットから、再生PETを使用した新しいエコグリーン1Lイージーボトルが発売された。新しいエコグリーン1Lイージーボトルは、サンベネデット社初のカーボンニュートラルなミネラルウォーター製品で、製品のライフサイクルを通じて温室効果ガス排出量をさらに9%削減し、バージンPETの使用量を約300トン削減すると予測されている。
イタリアのボトルウォーター市場では、オフ・トレードとオン・トレードの両方の販売チャネルが重要な役割を果たしているが、一般的にはオフ・トレード・チャネルの方が支配的である。オフトレード・チャネルとは、スーパーマーケット、コンビニエンスストア、食料品店などの小売店でのボトル入り飲料水の販売を指す。イタリアにおけるボトル入り飲料水の主要な流通チャネルである。Coop、Esselunga、Conad、Carrefour、Eurospin、およびAuchanは、ボトル入り飲料水を提供している著名なスーパーマーケット店であるnnelは、一般的に、より支配的である。オフ・トレード・チャネルとは、スーパーマーケット、コンビニエンス・ストア、食料品店などの小売店でのボトル入り飲料水の販売を指す。イタリアにおけるボトル入り飲料水の主要な流通チャネルである。Coop、Esselunga、Conad、Carrefour、Eurospin、Auchanは、ボトル入りの水を提供している著名なスーパーマーケットである。イタリアでは、オン・トレード・チャネルは文化的な重要性を持っており、ボトル入り飲料水はしばしば食卓に欠かせないものと考えられているが、その全体的な販売量は、オフ・トレード・チャネルに比べると一般的に低い。2022年1月、オレ・ナチュラル・イタリアン・ミネラルウォーターは3本柱の販売・マーケティング・プログラムを開始した。オンライン飲料小売のビバレッジ・ユニバースとアマゾンとの独占提携が特徴である。イタリアのボトル入り飲料市場は、外食産業と観光産業から着実な成長が見込まれる。

イタリア国立衛生研究所(Istituto Superiore di Sanità、ISS)は、公衆衛生に関する事柄について、イタリア保健省に科学的・技術的支援を提供する役割を担っている。ISSは、研究を行い、リスク評価を行い、ボトルウォーターの安全性と品質に関するガイドラインを制定している。さらに、イタリアではボトル入り飲料水に対するラベル表示が義務付けられている。ラベルには、ブランド名、水の種類(ナチュラルミネラルウォーター、湧水など)、水源の名前と場所、成分、使用方法などの具体的な情報を記載することが義務付けられている。イタリアを含む世界中のボトル入り飲料水業界が直面している大きな課題のひとつは、プラスチック廃棄物に関する環境意識の高まりと懸念である。ボトル入り飲料水の消費はペットボトルの発生につながり、汚染と廃棄の一因となっている。消費者が環境への影響を意識するようになるにつれ、より持続可能な代替品へのシフトが進み、使い捨てプラスチックの消費量が減少している。
ボトル入り飲料水市場は過去数年間着実に成長してきたが、様々な機能性ボトル入り飲料水製品の発売により、以前よりも急成長が見込まれている。イタリアでは、80社以上の企業がボトル入り飲料水産業を行っており、同国は地域全体で最大のボトル入り飲料水輸出国のひとつとなっている。水道水の汚染水に関する懸念と、ボトル入り飲料水が提供する機動性と利便性が、同国のボトル入り飲料水市場に利益をもたらしている。市場は国民の可処分所得の増加によって牽引され、市場参加者はより多くの販売収入を得ることができる。一部の地域では、人口需要の増加と非効率な水供給管理が市場を牽引している。市場調査のスパークリングウォーター部門は、消費者がビタミンやミネラルで強化されたスパークリングウォーターに切り替えるにつれて成長が加速すると予測されている。健康的なライフスタイルの人気の高まりと、ハイキングやキャンプのようなスポーツや野外活動のためのボトル入り飲料水の普及は、イタリアのボトル入り飲料水の強い需要の主要な原因である。さらに、環境的に持続可能な方法で包装されたボトル入り飲料水に対する需要の高まりにより、市場調査は現在の生産者と新規参入者の両方にとって有利な見通しを生み出している。
本レポートの考察
- 地域イタリア
- 歴史的な年2017
- 基準年2022
- 推定年2023
- 予測年2028

本レポートの対象分野
- イタリアのボトル入り飲料水市場の価値とセグメント別予測
- ドイツのボトル入り飲料水市場の国別分析
- 様々な促進要因と課題
- 進行中のトレンドと開発
- トッププロファイル企業
- 戦略的提言

製品タイプ別

- スティルウォーター
- スパークリングウォーター
- 機能水
- 強化水

販売チャネル別
- オン・トレード
- オフ・トレード
レポートのアプローチ
本レポートは、一次調査と二次調査を組み合わせたアプローチで構成されている。まず、市場を把握し、市場に参入している企業をリストアップするために二次調査を行った。二次調査は、プレスリリース、企業の年次報告書、政府が作成した報告書やデータベースの分析などの第三者情報源からなる。二次情報源からデータを収集した後、一次調査は、市場がどのように機能しているかについて主要プレーヤーと電話インタビューを行い、市場のディーラーや販売業者と取引コールを行うことによって実施された。その後、消費者を地域別、階層別、年齢層別、性別に均等にセグメンテーションし、消費者への一次調査を開始した。一次データを入手した後は、二次ソースから得た詳細の検証を開始した。
対象読者
本レポートは、業界コンサルタント、メーカー、サプライヤー、冷凍食品市場に関連する団体・組織、政府機関、その他関係者が市場中心の戦略を調整する際に役立ちます。マーケティングやプレゼンテーションに加え、業界に関する競合知識を高めることもできます。

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目次

Table of Contents
1. Executive Summary
2. Market Structure
2.1. Market Considerate
2.2. Assumptions
2.3. Limitations
2.4. Abbreviations
2.5. Sources
2.6. Definitions
2.7. Geography
3. Research Methodology
3.1. Secondary Research
3.2. Primary Data Collection
3.3. Market Formation & Validation
3.4. Report Writing, Quality Check & Delivery
4. South Africa Macro Economic Indicators
5. Market Dynamics
5.1. Key Findings
5.2. Key Developments - 2021
5.3. Market Drivers & Opportunities
5.4. Market Restraints & Challenges
5.5. Market Trends
5.6. Covid-19 Effect
5.7. Supply chain Analysis
5.8. Policy & Regulatory Framework
5.9. Industry Experts Views
6. South Africa Fruit & Vegetable Juice Market Overview
6.1. Market Size By Value
6.2. Market Size and Forecast By Product Types
6.3. Market Size and Forecast By Distribution Channel
7. South Africa Fruit & Vegetable Juice Market Segmentations
7.1. South Africa Fruit & Vegetable Juice Market, By Product Types
7.1.1. South Africa Fruit & Vegetable Juice Market Size, By Fruit Juice, 2017-2028
7.1.2. South Africa Fruit & Vegetable Juice Market Size, By Vegetable Juice, 2017-2028
7.1.3. South Africa Fruit & Vegetable Juice Market Size, By Fruit and Vegetable Blend, 2017-2028
7.1.4. South Africa Fruit & Vegetable Juice Market Size, By Nectar, 2017-2028
7.2. South Africa Fruit & Vegetable Juice Market, By Distribution Channel
7.2.1. South Africa Fruit & Vegetable Juice Market Size, By Supermarkets/Hypermarkets, 2017-2028
7.2.2. South Africa Fruit & Vegetable Juice Market Size, By Convenience Stores, 2017-2028
7.2.3. South Africa Fruit & Vegetable Juice Market Size, By Online, 2017-2028
7.2.4. South Africa Fruit & Vegetable Juice Market Size, By Others (Cafes, Clubs, Restaurants, Etc.), 2017-2028
8. South Africa Fruit & Vegetable Juice Market Opportunity Assessment
8.1. By Product Types, 2023 to 2028
8.2. By Distribution Channel, 2023 to 2028
9. Competitive Landscape
9.1. Porter's Five Forces
9.2. Company Profile
9.2.1. Company 1
9.2.1.1. Company Snapshot
9.2.1.2. Company Overview
9.2.1.3. Financial Highlights
9.2.1.4. Geographic Insights
9.2.1.5. Business Segment & Performance
9.2.1.6. Product Portfolio
9.2.1.7. Key Executives
9.2.1.8. Strategic Moves & Developments
9.2.2. Company 2
9.2.3. Company 3
9.2.4. Company 4
9.2.5. Company 5
9.2.6. Company 6
9.2.7. Company 7
9.2.8. Company 8
10. Strategic Recommendations
11. Disclaimer

List of Figures
Figure 1: South Africa Fruit & Vegetable Juice Market Size By Value (2017, 2022 & 2028F) (in USD Million)
Figure 2: Market Attractiveness Index, By Product Types
Figure 3: Market Attractiveness Index, By Distribution Channel
Figure 4: Porter's Five Forces of South Africa Fruit & Vegetable Juice Market

List of Table
Table 1 : Influencing Factors for Global Fruit & Vegetable Juice Market, 2022
Table 2: Colombia Fruit & Vegetable Juice Market Size and Forecast By Product Types (2017, 2022 & 2028F)
Table 3: Colombia Fruit & Vegetable Juice Market Size and Forecast By Distribution Channel (2017, 2022 & 2028F)
Table 4: Colombia Fruit & Vegetable Juice Market Size of Fruit Juice (2017 to 2028) in USD Million
Table 5: Colombia Fruit & Vegetable Juice Market Size of Vegetable Juice (2017 to 2028) in USD Million
Table 6: Colombia Fruit & Vegetable Juice Market Size of Fruit and Vegetable Blend (2017 to 2028) in USD Million
Table 7: Colombia Fruit & Vegetable Juice Market Size of Nectar (2017 to 2028) in USD Million
Table 8: Colombia Fruit & Vegetable Juice Market Size of Supermarkets/Hypermarkets (2017 to 2028) in USD Million
Table 9: Colombia Fruit & Vegetable Juice Market Size of Convenience Stores (2017 to 2028) in USD Million
Table 10: Colombia Fruit & Vegetable Juice Market Size of Online (2017 to 2028) in USD Million
Table 11: Colombia Fruit & Vegetable Juice Market Size of Others (Cafes, Clubs, Restaurants, Etc.) (2017 to 2028) in USD Million

 

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Summary

Numerous natural springs in Italy have long been revered for the purity of their water and alleged health advantages. The understanding and love of these mineral-rich waters have been passed down through the generations, and Italians still cherish their distinctive qualities and potential health advantages. In Italian culture, there is still a strong tradition of believing that mineral water has medicinal properties. Italian bottled water brands often capitalise on these natural springs by sourcing their water from specific locations known for their exceptional quality. These brands go to great lengths to protect the integrity of the water and ensure it reaches consumers in its purest form. The reverence for natural springs and the belief in the health benefits of mineral water have played a significant role in shaping Italy's bottled water culture. Italians view bottled water not just as a means of hydration but also as a way to connect with nature, enjoy the taste of unique mineral compositions, and potentially improve their well-being.
According to the research report "Italy Bottled Water Market Overview, 2028," published by Bonafide Research, the Italy Bottled Water market is expected to grow at above 6.43% CAGR from 2023 to 2028. The still water segment holds a larger share of the market owing to its availability and consumer preference. Still, spring water is another potential segment in the Italian water industry, although it is still very small. Spring water is increasingly used in the water cooler segment. Moreover, mineral water is a major part of the still water segment in the country. Italy is a country rich in mineral waters, and, considering its orographic constitution, it can rely on natural mineral waters of different origins and compositions as a result of its granite rocks, dolomites, calcareous rocks, and volcanic rocks. Also, Italy is one of the major exporters of mineral water to the United States. Moreover, there are many players in the market offering spring water in bottled formats; for instance, the Italian still natural spring water brand Acqua Panna comes from Tuscany's Gazzarro Mountain. The Panna factory has Europe's most cutting-edge bottling facilities, and currently, one of the top imported still waters at fine dining establishments in the United States is Acqua Panna Natural Spring Water. In April 2021, the new Ecogreen 1L Easy Bottle was launched by Acqua Minerale San Benedetto, packaged with recycled PET. The new Ecogreen 1L Easy bottle, San Benedetto's first carbon-neutral mineral water product, is projected to reduce greenhouse gas emissions by an additional 9% throughout the product's life cycle while utilising about 300 metric tonnes less virgin PET.
In the Italian bottled water market, both off-trade and on-trade sales channels play significant roles, but the off-trade channel is generally more dominant. The off-trade channel refers to the sale of bottled water in retail outlets such as supermarkets, convenience stores, and grocery stores. It is the primary distribution channel for bottled water in Italy. Coop, Esselunga, Conad, Carrefour, Eurospin, and Auchan are the prominent supermarket stores that are providing bottled waternnel is generally more dominant. The off-trade channel refers to the sale of bottled water in retail outlets such as supermarkets, convenience stores, and grocery stores. It is the primary distribution channel for bottled water in Italy. Coop, Esselunga, Conad, Carrefour, Eurospin, and Auchan are the prominent supermarket stores that are providing bottled water. While the on-trade channel holds cultural significance in Italy, where bottled water is often considered an essential part of the dining experience, its overall volume of sales is typically lower compared to the off-trade channel. In January 2022, OLÉ Natural Italian Mineral Water launched a three-pronged sales and marketing programme. It features an exclusive partnership with online beverage retailer Beverage Universe and Amazon. The Italian bottled market is expected to register steady growth from the food service and tourism industries.

The Italian National Institute of Health (Istituto Superiore di Sanità, ISS) is responsible for providing scientific and technical support to the Italian Ministry of Health on matters related to public health. It conducts research, conducts risk assessments, and establishes guidelines regarding bottled water safety and quality. Additionally, there are labelling requirements for bottled water in Italy. It mandates that the label include specific information such as the brand name, type of water (e.g., natural mineral water, spring water), name and location of the source, composition, and instructions for use. One of the significant challenges faced by the bottled water industry worldwide, including Italy, is the growing environmental awareness and concern regarding plastic waste. Bottled water consumption leads to the generation of plastic bottles, contributing to pollution and waste. As consumers become more conscious of their environmental impact, there is a shift towards more sustainable alternatives and a reduction in single-use plastic consumption.
The bottled water market has grown steadily over the past years, but with the launch of various functional bottled water products, it is anticipated to grow faster than earlier. In Italy, more than 80 companies operate in the bottled water industry, which makes the country one of the largest exporters of bottled water across the region. The concerns related to the contaminated water from tap water and the mobility and convenience that bottled water offers are benefiting the bottled water market across the country. The market is driven by the nation's rising disposable income, allowing more sales revenue for market participants. In some areas, the market is driven by increasing population demand and ineffective water supply management. The market study's sparkling water sector is predicted to grow faster as consumers switch to sparkling water enhanced with vitamins and minerals. The growing popularity of healthy lifestyles and the widespread use of bottled water for sports and outdoor activities like hiking and camping are the leading causes of the strong demand for Italian bottled water. Additionally, the market study is producing lucrative prospects for both current producers and new entrants due to the rising demand for bottled water packaged in an environmentally sustainable manner.
Considered in this report
• Geography: Italy
• Historic year: 2017
• Base year: 2022
• Estimated year: 2023
• Forecast year: 2028

Aspects covered in this report
• Italy Bottled water market with its value and forecast along with its segments
• Country-wise Germany Bottled water market analysis
• Various drivers and challenges
• On-going trends and developments
• Top profiled companies
• Strategic recommendation

By Product Type

• Still Water
• Sparkling Water
• Functional Water
• Enhanced Water

BY Sales Channel
• On trade
• Off trade
The approach of the report:
This report consists of a combined approach of primary as well as secondary research. Initially, secondary research was used to get an understanding of the market and list out the companies that are present in the market. The secondary research consists of third-party sources such as press releases, annual reports of companies, and analysing government-generated reports and databases. After gathering the data from secondary sources primary research was conducted by making telephonic interviews with the leading players about how the market is functioning and then conducting trade calls with dealers and distributors of the market. Post this we have started doing primary calls to consumers by equally segmenting consumers into regional aspects, tier aspects, age groups, and gender. Once we have primary data with us. we have started verifying the details obtained from secondary sources.
Intended audience
This report can be useful to industry consultants, manufacturers, suppliers, associations & organizations related to Frozen Food Market, government bodies, and other stakeholders to align their market-centric strategies. In addition to marketing & presentations, it will also increase competitive knowledge about the industry.



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Table of Contents

Table of Contents
1. Executive Summary
2. Market Structure
2.1. Market Considerate
2.2. Assumptions
2.3. Limitations
2.4. Abbreviations
2.5. Sources
2.6. Definitions
2.7. Geography
3. Research Methodology
3.1. Secondary Research
3.2. Primary Data Collection
3.3. Market Formation & Validation
3.4. Report Writing, Quality Check & Delivery
4. South Africa Macro Economic Indicators
5. Market Dynamics
5.1. Key Findings
5.2. Key Developments - 2021
5.3. Market Drivers & Opportunities
5.4. Market Restraints & Challenges
5.5. Market Trends
5.6. Covid-19 Effect
5.7. Supply chain Analysis
5.8. Policy & Regulatory Framework
5.9. Industry Experts Views
6. South Africa Fruit & Vegetable Juice Market Overview
6.1. Market Size By Value
6.2. Market Size and Forecast By Product Types
6.3. Market Size and Forecast By Distribution Channel
7. South Africa Fruit & Vegetable Juice Market Segmentations
7.1. South Africa Fruit & Vegetable Juice Market, By Product Types
7.1.1. South Africa Fruit & Vegetable Juice Market Size, By Fruit Juice, 2017-2028
7.1.2. South Africa Fruit & Vegetable Juice Market Size, By Vegetable Juice, 2017-2028
7.1.3. South Africa Fruit & Vegetable Juice Market Size, By Fruit and Vegetable Blend, 2017-2028
7.1.4. South Africa Fruit & Vegetable Juice Market Size, By Nectar, 2017-2028
7.2. South Africa Fruit & Vegetable Juice Market, By Distribution Channel
7.2.1. South Africa Fruit & Vegetable Juice Market Size, By Supermarkets/Hypermarkets, 2017-2028
7.2.2. South Africa Fruit & Vegetable Juice Market Size, By Convenience Stores, 2017-2028
7.2.3. South Africa Fruit & Vegetable Juice Market Size, By Online, 2017-2028
7.2.4. South Africa Fruit & Vegetable Juice Market Size, By Others (Cafes, Clubs, Restaurants, Etc.), 2017-2028
8. South Africa Fruit & Vegetable Juice Market Opportunity Assessment
8.1. By Product Types, 2023 to 2028
8.2. By Distribution Channel, 2023 to 2028
9. Competitive Landscape
9.1. Porter's Five Forces
9.2. Company Profile
9.2.1. Company 1
9.2.1.1. Company Snapshot
9.2.1.2. Company Overview
9.2.1.3. Financial Highlights
9.2.1.4. Geographic Insights
9.2.1.5. Business Segment & Performance
9.2.1.6. Product Portfolio
9.2.1.7. Key Executives
9.2.1.8. Strategic Moves & Developments
9.2.2. Company 2
9.2.3. Company 3
9.2.4. Company 4
9.2.5. Company 5
9.2.6. Company 6
9.2.7. Company 7
9.2.8. Company 8
10. Strategic Recommendations
11. Disclaimer

List of Figures
Figure 1: South Africa Fruit & Vegetable Juice Market Size By Value (2017, 2022 & 2028F) (in USD Million)
Figure 2: Market Attractiveness Index, By Product Types
Figure 3: Market Attractiveness Index, By Distribution Channel
Figure 4: Porter's Five Forces of South Africa Fruit & Vegetable Juice Market

List of Table
Table 1 : Influencing Factors for Global Fruit & Vegetable Juice Market, 2022
Table 2: Colombia Fruit & Vegetable Juice Market Size and Forecast By Product Types (2017, 2022 & 2028F)
Table 3: Colombia Fruit & Vegetable Juice Market Size and Forecast By Distribution Channel (2017, 2022 & 2028F)
Table 4: Colombia Fruit & Vegetable Juice Market Size of Fruit Juice (2017 to 2028) in USD Million
Table 5: Colombia Fruit & Vegetable Juice Market Size of Vegetable Juice (2017 to 2028) in USD Million
Table 6: Colombia Fruit & Vegetable Juice Market Size of Fruit and Vegetable Blend (2017 to 2028) in USD Million
Table 7: Colombia Fruit & Vegetable Juice Market Size of Nectar (2017 to 2028) in USD Million
Table 8: Colombia Fruit & Vegetable Juice Market Size of Supermarkets/Hypermarkets (2017 to 2028) in USD Million
Table 9: Colombia Fruit & Vegetable Juice Market Size of Convenience Stores (2017 to 2028) in USD Million
Table 10: Colombia Fruit & Vegetable Juice Market Size of Online (2017 to 2028) in USD Million
Table 11: Colombia Fruit & Vegetable Juice Market Size of Others (Cafes, Clubs, Restaurants, Etc.) (2017 to 2028) in USD Million

 

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