電子薬局の世界市場概要、2023-28年Global E-Pharmacy Market Overview, 2023-28 Eファーマシーとは、オンラインまたはインターネット薬局とも呼ばれ、ウェブサイトやモバイルアプリケーションを通じて処方薬やその他のヘルスケア製品をオンラインで販売することを指す。消費者が医薬品や健康補... もっと見る
日本語のページは自動翻訳を利用し作成しています。
サマリーEファーマシーとは、オンラインまたはインターネット薬局とも呼ばれ、ウェブサイトやモバイルアプリケーションを通じて処方薬やその他のヘルスケア製品をオンラインで販売することを指す。消費者が医薬品や健康補助食品を閲覧・購入するためのプラットフォームを提供する。さらに、人工知能(AI)や機械学習(ML)のような新興技術の台頭は、推奨エンジンによる顧客満足度の確保に役立っている。安価なデータ料金によるインターネット普及率の上昇、政府のイニシアチブの高まり、規制の変化、都市部だけでなく農村部におけるインターネット普及率の上昇、電子処方箋の普及率の上昇などはすべて、市場成長をエスカレートさせる重要な要因である。さらに、糖尿病や肥満などの生活習慣病の有病率の上昇、医療費の増加、急成長する診断産業が、世界のe-pharma市場の拡大を後押ししている。さらに、高齢者人口の増加、検査室自動化に対する需要の増加、予防医療に対する意識の高まりなどが、e-pharma市場を前進させている。さらに、電子商取引の普及とインターネットの利用が進むにつれて、通信販売医薬品への需要がますます高まっている。世界中の多くのオンライン薬局(別称「アセファーマシー」)が、処方箋薬や一般用医薬品の宅配・調剤を行っている。しかし、オンライン・チャネルを通じて医療用医薬品を注文・調剤するには、医師の処方箋が必要である。ePharmacyの登場により、患者は薬剤師まで足を運ぶ必要がなくなった。Bonafide Research社の調査レポート「世界のe-Pharmacy市場概要、2023-28年」によると、同市場は2022年の874億6,000万米ドルから2028年には2,176億6,000万米ドルの市場規模に拡大すると予測されている。同市場は2023-28年までに年平均成長率16.71%で成長すると予測されている。Eファーマシー・プラットフォームは、顧客が定期的な薬の補充を申し込むことができ、あらかじめ定義された間隔で自動的に薬を受け取ることができる、サブスクリプション・ベース・モデルを導入している。このサブスクリプション・アプローチは、服薬アドヒアランスを確保し、頻繁な再注文の必要性を排除し、慢性疾患を抱える利用者に利便性を提供する。さらに、eファーマシー・プラットフォームは、より迅速で便利な医薬品やヘルスケア製品へのアクセスを提供するため、即日配達サービスやオンデマンド配達サービスに投資している。物流業者と提携し、ドローンや自律走行車のような革新的な配送モデルを採用することで、注文への対応を迅速化している。さらに、e-pharmacyプラットフォームは、ユーザーエクスペリエンスを向上させるために、音声で作動するアシスタントやスマートデバイスを統合している。ユーザーは、スマートスピーカーやバーチャルアシスタントの人気が高まっていることを利用して、音声コマンドで薬の注文をしたり、服薬指導を受けたり、服薬通知を受け取ったりすることができる。さらに、一部のe-pharmacyプラットフォームでは、3Dプリンティング技術を利用して、個人向けの医薬品を製造することを模索している。これにより、個々の患者のニーズに合わせた正確な投薬と処方が可能になり、投薬効果と患者の転帰が改善される。 北米では、ビタミン剤、栄養補助食品、化粧品などの市販のヘルスケア用品を含め、一般消費者が消耗品のオンライン配送に過度に依存しており、ePharmacy市場の動向に有益な影響を与えると予想される。推計によると、北米では病院の医療費が高いため、在宅ケアサービスや治療を選択する患者の数が増加する。インターネットが広く利用されているため、北米の市場も十分に確立されており、かなりの人口層を惹きつけている。さらに、米国の食品医薬品局(FDA)は、ePharmacyの法律とガイドラインについて積極的に国民を教育し、オンラインによる医薬品購入の安全性に対する認識を徹底させることに注力している。欧州委員会は、欧州の市場を厳しく規制しているが、業界最大手が提供する魅力的な価格のため、世界市場は上昇すると予測されている。世界銀行によると、アメリカでは約75%の人がインターネットにアクセスしているのに対し、ドイツでは84%の人が定期的に利用している。ePharmacyに対する世界的な需要は、商品購入のためにインターネットに依存する人口が多いことと、主要企業による魅力的な価格提示の結果として増加している。予想される期間中、ePharmacyの成長は、市場への新規企業の参入と世界的な競争の激化によってさらに後押しされると予想される。 eファーマシー市場では、従来から処方薬が大きなシェアを占めてきた。eファーマシー・プラットフォームが生み出す収益全体のかなりの部分を占めている。さらに、e-pharmacyプラットフォームは通常、処方箋の真正性と有効性を検証するプロセスを備えている。これには、処方した医療従事者と処方箋を照合したり、電子処方箋システムを利用したりすることが含まれる。さらに、e-pharmacy市場におけるOTC医薬品の分野は、近年脚光を浴びつつある。e-pharmacyプラットフォームが提供する利便性とアクセスのしやすさが、オンラインでのOTC医薬品需要の増加に寄与している。OTC医薬品は、セルフケアや健康に関連することが多い。Eファーマシー・プラットフォームは、ユーザーがOTC医薬品について十分な情報を得た上で選択し、効果的に健康管理を行えるよう、教育コンテンツなどの追加リソースを提供する可能性がある。 e-ファーマシー市場におけるスキンケア分野は、皮膚疾患や怪我の治療用製品に焦点を当てている。スキンケア分野には、ドレッシング材、包帯、消毒薬、創傷治癒クリームなどの創傷ケア用製品も含まれる。e-pharmacyのプラットフォームでは、さまざまなタイプの傷や傷の重症度に対応した創傷ケア製品を取り揃えている。さらに、Eファーマシー・プラットフォームは、経口血糖降下剤やインスリンなど、幅広い糖尿病治療薬を提供している。利用者は処方された薬をオンラインで注文し、玄関先まで届けてもらうことができる。さらに、e-ファーマシー・プラットフォームは、糖尿病患者用の靴下、糖尿病患者用の靴、糖尿病患者用に特別に処方されたスキンケア製品など、さまざまな糖尿病用品も提供している。これらの製品は、糖尿病患者が直面する特有のニーズや課題に対応している。さらに、自然療法分野には、ホメオパシー、アーユルヴェーダ、伝統的な中国医学、その他健康へのホリスティックなアプローチなどの代替療法に関連する製品も含まれる。Eファーマシー・プラットフォームは、こうした代替療法に関連するさまざまな製品へのアクセスを提供する可能性がある。 最近の動向: - 2022年9月、アマゾンは日本で処方箋薬のオンライン販売を計画していると発表した。患者がオンラインで服薬指導を受けられるプラットフォームを構築するため、中小薬局との提携を目指している。薬局に行かなくても、自宅に薬が届くようになる。 - 2022年9月、ウォルマート・カナダとカナダ・ヘルス・インフォウェイは提携を結んだ。Infowayの電子処方サービスPrescribeITは現在、オンタリオ州、アルバータ州、サスカチュワン州、ニューブランズウィック州のウォルマート・カナダの14の薬局で利用可能で、年内にさらに店舗を拡大する計画だ。 - 2022年1月、ベンチャーキャピタリストのマーク・キューバンは、抜本的に透明性を高めるため、100種類以上のジェネリック医薬品を低価格で販売するデジタル薬局(digitalmpharmacy)を立ち上げた。 - 2022年3月には、世界的なライフサイエンス企業であるウォルグリーンズとラボコープが、PC検査「ピクセル・バイ・ラボコープ」(COVID-19自宅採取キット)を発表した。さらに、ウォルグリーンは米国保健社会福祉省との協力でキットを提供しているため、多くの地域社会が簡単に検査サービスを受けることができる(HHS)。 市場に存在する主要企業 Amazon.Com, Inc.、Walmart Inc.、Lloyds Pharmacy Limited、Rite Aid Corporation、Zur Rose Group、Apollo Hospitals Enterprise Limited、Raia Drogasil S.A.、Walgreens Boots Alliance, Inc.、McKesson Corporation、CVS Health Corporation。 本レポートの考察 - 地域世界 - 歴史的な年2017 - 基準年2022 - 推定年2023 - 予測年2028 レポート対象地域&国 - 北米 - ヨーロッパ - アジア太平洋 - 南アメリカ - 中東・アフリカ 本レポートでカバーする側面 - E-Pharmacyの世界市場、その価値とセグメント別予測 - 地域別E-Pharmacy市場分析 - 様々な促進要因と課題 - 進行中のトレンドと開発 - トッププロファイル企業 - 戦略的提言 医薬品タイプ別 - 処方薬 - 市販薬 製品タイプ別チャネル - スキンケア(皮膚疾患・皮膚外傷) - アレルギー・食物不耐症、胃・腸・消化器系 - 糖尿病ケア - 心臓ケア、循環・静脈、血圧、コレステロール - 整形外科(筋肉、骨、関節) - 泌尿器科(膀胱、腎臓、前立腺) - 動物薬局 - 自然療法 - 耳鼻咽喉科(目、耳、歯、口) - 風邪 - ビタミン&ミネラル - 化粧品 - 鎮痛剤 - その他(婦人科、鎮静、睡眠とストレス、セクシュアリティ、ダイエット、ダイエット&ライフスタイル、セルフテスト&日常生活補助、禁煙治療) レポートのアプローチ 本レポートは、一次調査と二次調査を組み合わせたアプローチで構成されている。まず二次調査は、市場を理解し、市場に存在する企業をリストアップするために行われた。二次調査は、プレスリリース、企業の年次報告書、政府が作成した報告書やデータベースの分析などの第三者情報源からなる。二次ソースからデータを収集した後、一次調査は、市場がどのように機能しているかについて主要プレーヤーと電話インタビューを行い、市場のディーラーやディストリビューターと取引を行いました。その後、消費者を地域別、階層別、年齢層別、性別に均等にセグメンテーションし、一次調査を開始した。一次データを入手した後は、二次ソースから入手した詳細の検証を開始した。 対象読者 本レポートは、業界コンサルタント、メーカー、サプライヤー、E-Pharmacy業界関連団体・組織、政府機関、その他のステークホルダーが市場中心の戦略を調整する際に役立ちます。マーケティングやプレゼンテーションに加え、業界に関する競合知識を高めることもできます。 ***注:ご注文確認後、報告書をお届けするまでに48時間(2営業日)かかります。 目次Table of Contents1. Executive Summary 2. Market Dynamics 2.1. Market Drivers & Opportunities 2.2. Market Restraints & Challenges 2.3. Market Trends 2.4. Covid-19 Effect 2.5. Supply chain Analysis 2.6. Policy & Regulatory Framework 2.7. Industry Experts Views 3. Research Methodology 3.1. Secondary Research 3.2. Primary Data Collection 3.3. Market Formation & Validation 3.4. Report Writing, Quality Check & Delivery 4. Market Structure 4.1. Market Considerate 4.2. Assumptions 4.3. Limitations 4.4. Abbreviations 4.5. Sources 4.6. Definitions 5. Economic /Demographic Snapshot 6. Global E-Pharmacy Market Outlook 6.1. Market Size By Value 6.2. Market Share By Region 6.3. Market Size and Forecast, By Geography 6.4. Market Size and Forecast, By Drug Type 6.5. Market Size and Forecast, By Product Type 7. North America E-Pharmacy Market Outlook 7.1. Market Size By Value 7.2. Market Share By Country 7.3. Market Size and Forecast, By Drug Type 7.4. Market Size and Forecast, By Product Type 8. Europe E-Pharmacy Market Outlook 8.1. Market Size By Value 8.2. Market Share By Country 8.3. Market Size and Forecast, By Drug Type 8.4. Market Size and Forecast, By Product Type 9. Asia-Pacific E-Pharmacy Market Outlook 9.1. Market Size By Value 9.2. Market Share By Country 9.3. Market Size and Forecast, By Drug Type 9.4. Market Size and Forecast, By Product Type 10. South America E-Pharmacy Market Outlook 10.1. Market Size By Value 10.2. Market Share By Country 10.3. Market Size and Forecast, By Drug Type 10.4. Market Size and Forecast, By Product Type 11. Middle East & Africa E-Pharmacy Market Outlook 11.1. Market Size By Value 11.2. Market Share By Country 11.3. Market Size and Forecast, By Drug Type 11.4. Market Size and Forecast, By Product Type 12. Competitive Landscape 12.1. Competitive Dashboard 12.2. Business Strategies Adopted by Key Players 12.3. Key Players Market Share Insights and Analysis, 2022 12.4. Key Players Market Positioning Matrix 12.5. Porter's Five Forces 12.6. Company Profile 12.6.1. Amazon.Com, Inc. 12.6.2. Walmart Inc. 12.6.3. Lloyds Pharmacy Limited 12.6.4. Rite Aid Corporation 12.6.5. Zur Rose Group 12.6.6. Apollo Hospitals Enterprise Limited 12.6.7. Raia Drogasil S.A. 12.6.8. Walgreens Boots Alliance, Inc. 12.6.9. McKesson Corporation 12.6.10. CVS Health Corporation 13. Strategic Recommendations 14. Annexure 14.1. FAQ`s 14.2. Notes 14.3. Related Reports 15. Disclaimer List of Figures Figure 1: Global E-Pharmacy Market Size (USD Billion) By Region, 2022 & 2028 Figure 2: Market attractiveness Index, By Region 2028 Figure 3: Market attractiveness Index, By Segment 2028 Figure 4: Global E-Pharmacy Market Size By Value (2017, 2022 & 2028F) (in USD Billion) Figure 5: Global E-Pharmacy Market Share By Region (2022) Figure 6: North America E-Pharmacy Market Size By Value (2017, 2022 & 2028F) (in USD Billion) Figure 7: North America E-Pharmacy Market Share By Country (2022) Figure 8: Europe E-Pharmacy Market Size By Value (2017, 2022 & 2028F) (in USD Billion) Figure 9: Europe E-Pharmacy Market Share By Country (2022) Figure 10: Asia-Pacific E-Pharmacy Market Size By Value (2017, 2022 & 2028F) (in USD Billion) Figure 11: Asia-Pacific E-Pharmacy Market Share By Country (2022) Figure 12: South America E-Pharmacy Market Size By Value (2017, 2022 & 2028F) (in USD Billion) Figure 13: South America E-Pharmacy Market Share By Country (2022) Figure 14: Middle East & Africa E-Pharmacy Market Size By Value (2017, 2022 & 2028F) (in USD Billion) Figure 15: Middle East & Africa E-Pharmacy Market Share By Country (2022) Figure 16: Competitive Dashboard of top 5 players, 2022 Figure 17: Market Share insights of key players, 2022 Figure 18: Porter's Five Forces of Global E-Pharmacy Market List of Tables Table 1: Global E-Pharmacy Market Snapshot, By Segmentation (2022 & 2028) (in USD Billion) Table 2: Influencing Factors for Global E-Pharmacy Market, 2022 Table 3: Top 10 Counties Economic Snapshot 2020 Table 4: Economic Snapshot of Other Prominent Countries 2020 Table 5: Average Exchange Rates for Converting Foreign Currencies into U.S. Dollars Table 6: Global E-Pharmacy Market Size and Forecast, By Geography (2017 to 2028F) (In USD Billion) Table 7: Global E-Pharmacy Market Size and Forecast, By Drug Type (2017 to 2028F) (In USD Billion) Table 8: Global E-Pharmacy Market Size and Forecast, By Product Type (2017 to 2028F) (In USD Billion) Table 9: North America E-Pharmacy Market Size and Forecast, By Drug Type (2017 to 2028F) (In USD Billion) Table 10: North America E-Pharmacy Market Size and Forecast, By Product Type (2017 to 2028F) (In USD Billion) Table 11: Europe E-Pharmacy Market Size and Forecast, By Drug Type (2017 to 2028F) (In USD Billion) Table 12: Europe E-Pharmacy Market Size and Forecast, By Product Type (2017 to 2028F) (In USD Billion) Table 13: Asia-Pacific E-Pharmacy Market Size and Forecast, By Drug Type (2017 to 2028F) (In USD Billion) Table 14: Asia-Pacific E-Pharmacy Market Size and Forecast, By Product Type (2017 to 2028F) (In USD Billion) Table 15: South America E-Pharmacy Market Size and Forecast, By Drug Type (2017 to 2028F) (In USD Billion) Table 16: South America E-Pharmacy Market Size and Forecast, By Product Type (2017 to 2028F) (In USD Billion) Table 17: Middle East & Africa E-Pharmacy Market Size and Forecast, By Drug Type (2017 to 2028F) (In USD Billion) Table 18: Middle East & Africa E-Pharmacy Market Size and Forecast, By Product Type (2017 to 2028F) (In USD Billion)
SummaryE-pharmacy, also known as online or internet pharmacy, refers to the practise of selling prescription medications and other healthcare products online through a website or mobile application. It provides a platform for consumers to browse and purchase medications and health supplements. Furthermore, Rising emerging technologies like artificial intelligence (AI) and machine learning (ML) help in ensuring customer satisfaction through recommendation engines. Increasing internet penetration due to cheap data rates, rising government initiatives, changing regulations, increasing internet penetration in urban as well as rural areas, and rising prevalence of e-prescriptions are all key factors escalating market growth. Moreover, the rising prevalence rates of lifestyle disorders like diabetes and obesity, rising health-care spending, and the fast-growing diagnostic industry are driving the worldwide e-pharma market's expansion. In addition, the growing elderly population, increased demand for laboratory automation, and increased awareness of preventative healthcare are all driving the e-pharma market forward. In addition, there is an ever-increasing demand for mail-order medicines with the increasing penetration of e-commerce and use of the Internet. Many online pharmacies, otherwise known asePharmacy," around the globe offer doorstep delivery and dispensing of prescription medicines and over-the-counter products. However, ordering and dispensing a prescription drug through the online channel requires a prescription from a medical practitioner. With the onset of ePharmacy, patients do not have to travel to the pharmacist. Table of ContentsTable of Contents1. Executive Summary 2. Market Dynamics 2.1. Market Drivers & Opportunities 2.2. Market Restraints & Challenges 2.3. Market Trends 2.4. Covid-19 Effect 2.5. Supply chain Analysis 2.6. Policy & Regulatory Framework 2.7. Industry Experts Views 3. Research Methodology 3.1. Secondary Research 3.2. Primary Data Collection 3.3. Market Formation & Validation 3.4. Report Writing, Quality Check & Delivery 4. Market Structure 4.1. Market Considerate 4.2. Assumptions 4.3. Limitations 4.4. Abbreviations 4.5. Sources 4.6. Definitions 5. Economic /Demographic Snapshot 6. Global E-Pharmacy Market Outlook 6.1. Market Size By Value 6.2. Market Share By Region 6.3. Market Size and Forecast, By Geography 6.4. Market Size and Forecast, By Drug Type 6.5. Market Size and Forecast, By Product Type 7. North America E-Pharmacy Market Outlook 7.1. Market Size By Value 7.2. Market Share By Country 7.3. Market Size and Forecast, By Drug Type 7.4. Market Size and Forecast, By Product Type 8. Europe E-Pharmacy Market Outlook 8.1. Market Size By Value 8.2. Market Share By Country 8.3. Market Size and Forecast, By Drug Type 8.4. Market Size and Forecast, By Product Type 9. Asia-Pacific E-Pharmacy Market Outlook 9.1. Market Size By Value 9.2. Market Share By Country 9.3. Market Size and Forecast, By Drug Type 9.4. Market Size and Forecast, By Product Type 10. South America E-Pharmacy Market Outlook 10.1. Market Size By Value 10.2. Market Share By Country 10.3. Market Size and Forecast, By Drug Type 10.4. Market Size and Forecast, By Product Type 11. Middle East & Africa E-Pharmacy Market Outlook 11.1. Market Size By Value 11.2. Market Share By Country 11.3. Market Size and Forecast, By Drug Type 11.4. Market Size and Forecast, By Product Type 12. Competitive Landscape 12.1. Competitive Dashboard 12.2. Business Strategies Adopted by Key Players 12.3. Key Players Market Share Insights and Analysis, 2022 12.4. Key Players Market Positioning Matrix 12.5. Porter's Five Forces 12.6. Company Profile 12.6.1. Amazon.Com, Inc. 12.6.2. Walmart Inc. 12.6.3. Lloyds Pharmacy Limited 12.6.4. Rite Aid Corporation 12.6.5. Zur Rose Group 12.6.6. Apollo Hospitals Enterprise Limited 12.6.7. Raia Drogasil S.A. 12.6.8. Walgreens Boots Alliance, Inc. 12.6.9. McKesson Corporation 12.6.10. CVS Health Corporation 13. Strategic Recommendations 14. Annexure 14.1. FAQ`s 14.2. Notes 14.3. Related Reports 15. Disclaimer List of Figures Figure 1: Global E-Pharmacy Market Size (USD Billion) By Region, 2022 & 2028 Figure 2: Market attractiveness Index, By Region 2028 Figure 3: Market attractiveness Index, By Segment 2028 Figure 4: Global E-Pharmacy Market Size By Value (2017, 2022 & 2028F) (in USD Billion) Figure 5: Global E-Pharmacy Market Share By Region (2022) Figure 6: North America E-Pharmacy Market Size By Value (2017, 2022 & 2028F) (in USD Billion) Figure 7: North America E-Pharmacy Market Share By Country (2022) Figure 8: Europe E-Pharmacy Market Size By Value (2017, 2022 & 2028F) (in USD Billion) Figure 9: Europe E-Pharmacy Market Share By Country (2022) Figure 10: Asia-Pacific E-Pharmacy Market Size By Value (2017, 2022 & 2028F) (in USD Billion) Figure 11: Asia-Pacific E-Pharmacy Market Share By Country (2022) Figure 12: South America E-Pharmacy Market Size By Value (2017, 2022 & 2028F) (in USD Billion) Figure 13: South America E-Pharmacy Market Share By Country (2022) Figure 14: Middle East & Africa E-Pharmacy Market Size By Value (2017, 2022 & 2028F) (in USD Billion) Figure 15: Middle East & Africa E-Pharmacy Market Share By Country (2022) Figure 16: Competitive Dashboard of top 5 players, 2022 Figure 17: Market Share insights of key players, 2022 Figure 18: Porter's Five Forces of Global E-Pharmacy Market List of Tables Table 1: Global E-Pharmacy Market Snapshot, By Segmentation (2022 & 2028) (in USD Billion) Table 2: Influencing Factors for Global E-Pharmacy Market, 2022 Table 3: Top 10 Counties Economic Snapshot 2020 Table 4: Economic Snapshot of Other Prominent Countries 2020 Table 5: Average Exchange Rates for Converting Foreign Currencies into U.S. Dollars Table 6: Global E-Pharmacy Market Size and Forecast, By Geography (2017 to 2028F) (In USD Billion) Table 7: Global E-Pharmacy Market Size and Forecast, By Drug Type (2017 to 2028F) (In USD Billion) Table 8: Global E-Pharmacy Market Size and Forecast, By Product Type (2017 to 2028F) (In USD Billion) Table 9: North America E-Pharmacy Market Size and Forecast, By Drug Type (2017 to 2028F) (In USD Billion) Table 10: North America E-Pharmacy Market Size and Forecast, By Product Type (2017 to 2028F) (In USD Billion) Table 11: Europe E-Pharmacy Market Size and Forecast, By Drug Type (2017 to 2028F) (In USD Billion) Table 12: Europe E-Pharmacy Market Size and Forecast, By Product Type (2017 to 2028F) (In USD Billion) Table 13: Asia-Pacific E-Pharmacy Market Size and Forecast, By Drug Type (2017 to 2028F) (In USD Billion) Table 14: Asia-Pacific E-Pharmacy Market Size and Forecast, By Product Type (2017 to 2028F) (In USD Billion) Table 15: South America E-Pharmacy Market Size and Forecast, By Drug Type (2017 to 2028F) (In USD Billion) Table 16: South America E-Pharmacy Market Size and Forecast, By Product Type (2017 to 2028F) (In USD Billion) Table 17: Middle East & Africa E-Pharmacy Market Size and Forecast, By Drug Type (2017 to 2028F) (In USD Billion) Table 18: Middle East & Africa E-Pharmacy Market Size and Forecast, By Product Type (2017 to 2028F) (In USD Billion)
ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。本レポートと同分野(通信・IT)の最新刊レポート
Bonafide Research & Marketing Pvt. Ltd.社のIT & Telecommunications 分野での最新刊レポート本レポートと同じKEY WORD()の最新刊レポート
よくあるご質問Bonafide Research & Marketing Pvt. Ltd.社はどのような調査会社ですか?Bonafide Research & Marketing Pvt. Ltd.は、最新の経済、人口統計、貿易、市場データを提供する市場調査・コンサルティング会社です。調査レポート、カスタムレポート、コ... もっと見る 調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
注文の手続きはどのようになっていますか?1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
お支払方法の方法はどのようになっていますか?納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
データリソース社はどのような会社ですか?当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
|
詳細検索
2024/11/22 10:26 155.52 円 163.34 円 198.56 円 |