世界各国のリアルタイムなデータ・インテリジェンスで皆様をお手伝い

電子薬局の世界市場概要、2023-28年


Global E-Pharmacy Market Overview, 2023-28

Eファーマシーとは、オンラインまたはインターネット薬局とも呼ばれ、ウェブサイトやモバイルアプリケーションを通じて処方薬やその他のヘルスケア製品をオンラインで販売することを指す。消費者が医薬品や健康補... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Bonafide Research & Marketing Pvt. Ltd.
ボナファイドリサーチ
2023年5月31日 US$2,950
シングルユーザライセンス
ライセンス・価格情報
注文方法はこちら
95 英語

日本語のページは自動翻訳を利用し作成しています。


 

サマリー

Eファーマシーとは、オンラインまたはインターネット薬局とも呼ばれ、ウェブサイトやモバイルアプリケーションを通じて処方薬やその他のヘルスケア製品をオンラインで販売することを指す。消費者が医薬品や健康補助食品を閲覧・購入するためのプラットフォームを提供する。さらに、人工知能(AI)や機械学習(ML)のような新興技術の台頭は、推奨エンジンによる顧客満足度の確保に役立っている。安価なデータ料金によるインターネット普及率の上昇、政府のイニシアチブの高まり、規制の変化、都市部だけでなく農村部におけるインターネット普及率の上昇、電子処方箋の普及率の上昇などはすべて、市場成長をエスカレートさせる重要な要因である。さらに、糖尿病や肥満などの生活習慣病の有病率の上昇、医療費の増加、急成長する診断産業が、世界のe-pharma市場の拡大を後押ししている。さらに、高齢者人口の増加、検査室自動化に対する需要の増加、予防医療に対する意識の高まりなどが、e-pharma市場を前進させている。さらに、電子商取引の普及とインターネットの利用が進むにつれて、通信販売医薬品への需要がますます高まっている。世界中の多くのオンライン薬局(別称「アセファーマシー」)が、処方箋薬や一般用医薬品の宅配・調剤を行っている。しかし、オンライン・チャネルを通じて医療用医薬品を注文・調剤するには、医師の処方箋が必要である。ePharmacyの登場により、患者は薬剤師まで足を運ぶ必要がなくなった。

Bonafide Research社の調査レポート「世界のe-Pharmacy市場概要、2023-28年」によると、同市場は2022年の874億6,000万米ドルから2028年には2,176億6,000万米ドルの市場規模に拡大すると予測されている。同市場は2023-28年までに年平均成長率16.71%で成長すると予測されている。Eファーマシー・プラットフォームは、顧客が定期的な薬の補充を申し込むことができ、あらかじめ定義された間隔で自動的に薬を受け取ることができる、サブスクリプション・ベース・モデルを導入している。このサブスクリプション・アプローチは、服薬アドヒアランスを確保し、頻繁な再注文の必要性を排除し、慢性疾患を抱える利用者に利便性を提供する。さらに、eファーマシー・プラットフォームは、より迅速で便利な医薬品やヘルスケア製品へのアクセスを提供するため、即日配達サービスやオンデマンド配達サービスに投資している。物流業者と提携し、ドローンや自律走行車のような革新的な配送モデルを採用することで、注文への対応を迅速化している。さらに、e-pharmacyプラットフォームは、ユーザーエクスペリエンスを向上させるために、音声で作動するアシスタントやスマートデバイスを統合している。ユーザーは、スマートスピーカーやバーチャルアシスタントの人気が高まっていることを利用して、音声コマンドで薬の注文をしたり、服薬指導を受けたり、服薬通知を受け取ったりすることができる。さらに、一部のe-pharmacyプラットフォームでは、3Dプリンティング技術を利用して、個人向けの医薬品を製造することを模索している。これにより、個々の患者のニーズに合わせた正確な投薬と処方が可能になり、投薬効果と患者の転帰が改善される。

北米では、ビタミン剤、栄養補助食品、化粧品などの市販のヘルスケア用品を含め、一般消費者が消耗品のオンライン配送に過度に依存しており、ePharmacy市場の動向に有益な影響を与えると予想される。推計によると、北米では病院の医療費が高いため、在宅ケアサービスや治療を選択する患者の数が増加する。インターネットが広く利用されているため、北米の市場も十分に確立されており、かなりの人口層を惹きつけている。さらに、米国の食品医薬品局(FDA)は、ePharmacyの法律とガイドラインについて積極的に国民を教育し、オンラインによる医薬品購入の安全性に対する認識を徹底させることに注力している。欧州委員会は、欧州の市場を厳しく規制しているが、業界最大手が提供する魅力的な価格のため、世界市場は上昇すると予測されている。世界銀行によると、アメリカでは約75%の人がインターネットにアクセスしているのに対し、ドイツでは84%の人が定期的に利用している。ePharmacyに対する世界的な需要は、商品購入のためにインターネットに依存する人口が多いことと、主要企業による魅力的な価格提示の結果として増加している。予想される期間中、ePharmacyの成長は、市場への新規企業の参入と世界的な競争の激化によってさらに後押しされると予想される。

eファーマシー市場では、従来から処方薬が大きなシェアを占めてきた。eファーマシー・プラットフォームが生み出す収益全体のかなりの部分を占めている。さらに、e-pharmacyプラットフォームは通常、処方箋の真正性と有効性を検証するプロセスを備えている。これには、処方した医療従事者と処方箋を照合したり、電子処方箋システムを利用したりすることが含まれる。さらに、e-pharmacy市場におけるOTC医薬品の分野は、近年脚光を浴びつつある。e-pharmacyプラットフォームが提供する利便性とアクセスのしやすさが、オンラインでのOTC医薬品需要の増加に寄与している。OTC医薬品は、セルフケアや健康に関連することが多い。Eファーマシー・プラットフォームは、ユーザーがOTC医薬品について十分な情報を得た上で選択し、効果的に健康管理を行えるよう、教育コンテンツなどの追加リソースを提供する可能性がある。

e-ファーマシー市場におけるスキンケア分野は、皮膚疾患や怪我の治療用製品に焦点を当てている。スキンケア分野には、ドレッシング材、包帯、消毒薬、創傷治癒クリームなどの創傷ケア用製品も含まれる。e-pharmacyのプラットフォームでは、さまざまなタイプの傷や傷の重症度に対応した創傷ケア製品を取り揃えている。さらに、Eファーマシー・プラットフォームは、経口血糖降下剤やインスリンなど、幅広い糖尿病治療薬を提供している。利用者は処方された薬をオンラインで注文し、玄関先まで届けてもらうことができる。さらに、e-ファーマシー・プラットフォームは、糖尿病患者用の靴下、糖尿病患者用の靴、糖尿病患者用に特別に処方されたスキンケア製品など、さまざまな糖尿病用品も提供している。これらの製品は、糖尿病患者が直面する特有のニーズや課題に対応している。さらに、自然療法分野には、ホメオパシー、アーユルヴェーダ、伝統的な中国医学、その他健康へのホリスティックなアプローチなどの代替療法に関連する製品も含まれる。Eファーマシー・プラットフォームは、こうした代替療法に関連するさまざまな製品へのアクセスを提供する可能性がある。

最近の動向:
- 2022年9月、アマゾンは日本で処方箋薬のオンライン販売を計画していると発表した。患者がオンラインで服薬指導を受けられるプラットフォームを構築するため、中小薬局との提携を目指している。薬局に行かなくても、自宅に薬が届くようになる。
- 2022年9月、ウォルマート・カナダとカナダ・ヘルス・インフォウェイは提携を結んだ。Infowayの電子処方サービスPrescribeITは現在、オンタリオ州、アルバータ州、サスカチュワン州、ニューブランズウィック州のウォルマート・カナダの14の薬局で利用可能で、年内にさらに店舗を拡大する計画だ。
- 2022年1月、ベンチャーキャピタリストのマーク・キューバンは、抜本的に透明性を高めるため、100種類以上のジェネリック医薬品を低価格で販売するデジタル薬局(digitalmpharmacy)を立ち上げた。
- 2022年3月には、世界的なライフサイエンス企業であるウォルグリーンズとラボコープが、PC検査「ピクセル・バイ・ラボコープ」(COVID-19自宅採取キット)を発表した。さらに、ウォルグリーンは米国保健社会福祉省との協力でキットを提供しているため、多くの地域社会が簡単に検査サービスを受けることができる(HHS)。

市場に存在する主要企業
Amazon.Com, Inc.、Walmart Inc.、Lloyds Pharmacy Limited、Rite Aid Corporation、Zur Rose Group、Apollo Hospitals Enterprise Limited、Raia Drogasil S.A.、Walgreens Boots Alliance, Inc.、McKesson Corporation、CVS Health Corporation。

本レポートの考察
- 地域世界
- 歴史的な年2017
- 基準年2022
- 推定年2023
- 予測年2028

レポート対象地域&国
- 北米
- ヨーロッパ
- アジア太平洋
- 南アメリカ
- 中東・アフリカ

本レポートでカバーする側面
- E-Pharmacyの世界市場、その価値とセグメント別予測
- 地域別E-Pharmacy市場分析
- 様々な促進要因と課題
- 進行中のトレンドと開発
- トッププロファイル企業
- 戦略的提言

医薬品タイプ別
- 処方薬
- 市販薬

製品タイプ別チャネル
- スキンケア(皮膚疾患・皮膚外傷)
- アレルギー・食物不耐症、胃・腸・消化器系
- 糖尿病ケア
- 心臓ケア、循環・静脈、血圧、コレステロール
- 整形外科(筋肉、骨、関節)
- 泌尿器科(膀胱、腎臓、前立腺)
- 動物薬局
- 自然療法
- 耳鼻咽喉科(目、耳、歯、口)
- 風邪
- ビタミン&ミネラル
- 化粧品
- 鎮痛剤
- その他(婦人科、鎮静、睡眠とストレス、セクシュアリティ、ダイエット、ダイエット&ライフスタイル、セルフテスト&日常生活補助、禁煙治療)

レポートのアプローチ
本レポートは、一次調査と二次調査を組み合わせたアプローチで構成されている。まず二次調査は、市場を理解し、市場に存在する企業をリストアップするために行われた。二次調査は、プレスリリース、企業の年次報告書、政府が作成した報告書やデータベースの分析などの第三者情報源からなる。二次ソースからデータを収集した後、一次調査は、市場がどのように機能しているかについて主要プレーヤーと電話インタビューを行い、市場のディーラーやディストリビューターと取引を行いました。その後、消費者を地域別、階層別、年齢層別、性別に均等にセグメンテーションし、一次調査を開始した。一次データを入手した後は、二次ソースから入手した詳細の検証を開始した。

対象読者
本レポートは、業界コンサルタント、メーカー、サプライヤー、E-Pharmacy業界関連団体・組織、政府機関、その他のステークホルダーが市場中心の戦略を調整する際に役立ちます。マーケティングやプレゼンテーションに加え、業界に関する競合知識を高めることもできます。



















***注:ご注文確認後、報告書をお届けするまでに48時間(2営業日)かかります。

ページTOPに戻る


目次

Table of Contents
1. Executive Summary
2. Market Dynamics
2.1. Market Drivers & Opportunities
2.2. Market Restraints & Challenges
2.3. Market Trends
2.4. Covid-19 Effect
2.5. Supply chain Analysis
2.6. Policy & Regulatory Framework
2.7. Industry Experts Views
3. Research Methodology
3.1. Secondary Research
3.2. Primary Data Collection
3.3. Market Formation & Validation
3.4. Report Writing, Quality Check & Delivery
4. Market Structure
4.1. Market Considerate
4.2. Assumptions
4.3. Limitations
4.4. Abbreviations
4.5. Sources
4.6. Definitions
5. Economic /Demographic Snapshot
6. Global E-Pharmacy Market Outlook
6.1. Market Size By Value
6.2. Market Share By Region
6.3. Market Size and Forecast, By Geography
6.4. Market Size and Forecast, By Drug Type
6.5. Market Size and Forecast, By Product Type
7. North America E-Pharmacy Market Outlook
7.1. Market Size By Value
7.2. Market Share By Country
7.3. Market Size and Forecast, By Drug Type
7.4. Market Size and Forecast, By Product Type
8. Europe E-Pharmacy Market Outlook
8.1. Market Size By Value
8.2. Market Share By Country
8.3. Market Size and Forecast, By Drug Type
8.4. Market Size and Forecast, By Product Type
9. Asia-Pacific E-Pharmacy Market Outlook
9.1. Market Size By Value
9.2. Market Share By Country
9.3. Market Size and Forecast, By Drug Type
9.4. Market Size and Forecast, By Product Type
10. South America E-Pharmacy Market Outlook
10.1. Market Size By Value
10.2. Market Share By Country
10.3. Market Size and Forecast, By Drug Type
10.4. Market Size and Forecast, By Product Type
11. Middle East & Africa E-Pharmacy Market Outlook
11.1. Market Size By Value
11.2. Market Share By Country
11.3. Market Size and Forecast, By Drug Type
11.4. Market Size and Forecast, By Product Type
12. Competitive Landscape
12.1. Competitive Dashboard
12.2. Business Strategies Adopted by Key Players
12.3. Key Players Market Share Insights and Analysis, 2022
12.4. Key Players Market Positioning Matrix
12.5. Porter's Five Forces
12.6. Company Profile
12.6.1. Amazon.Com, Inc.
12.6.2. Walmart Inc.
12.6.3. Lloyds Pharmacy Limited
12.6.4. Rite Aid Corporation
12.6.5. Zur Rose Group
12.6.6. Apollo Hospitals Enterprise Limited
12.6.7. Raia Drogasil S.A.
12.6.8. Walgreens Boots Alliance, Inc.
12.6.9. McKesson Corporation
12.6.10. CVS Health Corporation
13. Strategic Recommendations
14. Annexure
14.1. FAQ`s
14.2. Notes
14.3. Related Reports
15. Disclaimer

List of Figures
Figure 1: Global E-Pharmacy Market Size (USD Billion) By Region, 2022 & 2028
Figure 2: Market attractiveness Index, By Region 2028
Figure 3: Market attractiveness Index, By Segment 2028
Figure 4: Global E-Pharmacy Market Size By Value (2017, 2022 & 2028F) (in USD Billion)
Figure 5: Global E-Pharmacy Market Share By Region (2022)
Figure 6: North America E-Pharmacy Market Size By Value (2017, 2022 & 2028F) (in USD Billion)
Figure 7: North America E-Pharmacy Market Share By Country (2022)
Figure 8: Europe E-Pharmacy Market Size By Value (2017, 2022 & 2028F) (in USD Billion)
Figure 9: Europe E-Pharmacy Market Share By Country (2022)
Figure 10: Asia-Pacific E-Pharmacy Market Size By Value (2017, 2022 & 2028F) (in USD Billion)
Figure 11: Asia-Pacific E-Pharmacy Market Share By Country (2022)
Figure 12: South America E-Pharmacy Market Size By Value (2017, 2022 & 2028F) (in USD Billion)
Figure 13: South America E-Pharmacy Market Share By Country (2022)
Figure 14: Middle East & Africa E-Pharmacy Market Size By Value (2017, 2022 & 2028F) (in USD Billion)
Figure 15: Middle East & Africa E-Pharmacy Market Share By Country (2022)
Figure 16: Competitive Dashboard of top 5 players, 2022
Figure 17: Market Share insights of key players, 2022
Figure 18: Porter's Five Forces of Global E-Pharmacy Market

List of Tables
Table 1: Global E-Pharmacy Market Snapshot, By Segmentation (2022 & 2028) (in USD Billion)
Table 2: Influencing Factors for Global E-Pharmacy Market, 2022
Table 3: Top 10 Counties Economic Snapshot 2020
Table 4: Economic Snapshot of Other Prominent Countries 2020
Table 5: Average Exchange Rates for Converting Foreign Currencies into U.S. Dollars
Table 6: Global E-Pharmacy Market Size and Forecast, By Geography (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 7: Global E-Pharmacy Market Size and Forecast, By Drug Type (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 8: Global E-Pharmacy Market Size and Forecast, By Product Type (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 9: North America E-Pharmacy Market Size and Forecast, By Drug Type (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 10: North America E-Pharmacy Market Size and Forecast, By Product Type (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 11: Europe E-Pharmacy Market Size and Forecast, By Drug Type (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 12: Europe E-Pharmacy Market Size and Forecast, By Product Type (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 13: Asia-Pacific E-Pharmacy Market Size and Forecast, By Drug Type (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 14: Asia-Pacific E-Pharmacy Market Size and Forecast, By Product Type (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 15: South America E-Pharmacy Market Size and Forecast, By Drug Type (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 16: South America E-Pharmacy Market Size and Forecast, By Product Type (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 17: Middle East & Africa E-Pharmacy Market Size and Forecast, By Drug Type (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 18: Middle East & Africa E-Pharmacy Market Size and Forecast, By Product Type (2017 to 2028F) (In USD Billion)

 

ページTOPに戻る


 

Summary

E-pharmacy, also known as online or internet pharmacy, refers to the practise of selling prescription medications and other healthcare products online through a website or mobile application. It provides a platform for consumers to browse and purchase medications and health supplements. Furthermore, Rising emerging technologies like artificial intelligence (AI) and machine learning (ML) help in ensuring customer satisfaction through recommendation engines. Increasing internet penetration due to cheap data rates, rising government initiatives, changing regulations, increasing internet penetration in urban as well as rural areas, and rising prevalence of e-prescriptions are all key factors escalating market growth. Moreover, the rising prevalence rates of lifestyle disorders like diabetes and obesity, rising health-care spending, and the fast-growing diagnostic industry are driving the worldwide e-pharma market's expansion. In addition, the growing elderly population, increased demand for laboratory automation, and increased awareness of preventative healthcare are all driving the e-pharma market forward. In addition, there is an ever-increasing demand for mail-order medicines with the increasing penetration of e-commerce and use of the Internet. Many online pharmacies, otherwise known asePharmacy," around the globe offer doorstep delivery and dispensing of prescription medicines and over-the-counter products. However, ordering and dispensing a prescription drug through the online channel requires a prescription from a medical practitioner. With the onset of ePharmacy, patients do not have to travel to the pharmacist.

According to the research report," Global E-Pharmacy market Overview, 2023-28" published by Bonafide Research, the market is anticipated to across USD 217.06 Billion market size by 2028, increasing from USD 87.46 Billion in 2022. The market is projected to grow with 16.71% CAGR by 2023-28. E-pharmacy platforms are introducing subscription-based models, where customers can sign up for regular medication refills and receive them automatically at predefined intervals. This subscription approach ensures medication adherence, eliminates the need for frequent reordering, and provides convenience for users with chronic conditions. Furthermore, e-pharmacy platforms are investing in same-day or on-demand delivery services to provide faster and more convenient access to medications and healthcare products. They are partnering with logistics providers and employing innovative delivery models like drones and autonomous vehicles to expedite order fulfilment. Moreover, e-pharmacy platforms are integrating voice-activated assistants and smart devices to enhance the user experience. Users can place medication orders, get dosage instructions, and receive medication reminders through voice commands, leveraging the growing popularity of smart speakers and virtual assistants. In addition, some e-pharmacy platforms are exploring the use of 3D printing technology to produce personalised medications. This allows for precise dosing and formulation tailored to individual patients' needs, improving medication effectiveness and patient outcomes.

The general public's over-reliance on online delivery of consumable goods in North America, including over-the-counter healthcare items like vitamin pills, nutrition supplements, and cosmetics, among others, is anticipated to have a beneficial impact on the ePharmacy market trend. According to estimates, the number of patients choosing home care services and treatments will increase in North America as a result of high hospital healthcare costs. Due to the widespread use of the Internet, the market in North America is also well established and has attracted a sizable demographic base. Additionally, the Food and Drug Administration (FDA) in the United States concentrates on actively educating the populace about the laws and guidelines of ePharmacy and ensuring their awareness of the security of drug purchases made online. The European Commission has strict regulations that heavily govern the market in Europe, but because of the attractive prices offered by the biggest players in the industry, it is predicted that the global market will rise. In the United States, about 75% of people have internet access, whereas in Germany, 84% of people use it regularly, according to the World Bank. Global demand for ePharmacy is increasing as a result of the big population that depends on the internet for purchasing goods and the tempting pricing offers made by key companies. During the anticipated period, ePharmacy growth is expected to be further boosted by the entry of new companies into the market and increasing worldwide competition.

Prescription drugs have traditionally held a significant share of the e-pharmacy market. They represent a substantial portion of the overall revenue generated by e-pharmacy platforms. Furthermore, e-pharmacy platforms typically have processes in place to verify the authenticity and validity of prescriptions. This may involve validating the prescription with the prescribing healthcare professional or using electronic prescription systems. In addition, the OTC drug segment in the e-pharmacy market has been gaining prominence in recent years. The convenience and accessibility offered by e-pharmacy platforms have contributed to the increasing demand for OTC medications online. OTC drugs are often associated with self-care and wellness. E-pharmacy platforms may offer additional resources, such as educational content, to help users make informed choices about OTC medications and manage their health effectively.

The skin care segment in the e-pharmacy market focuses on products for the treatment of skin diseases and injuries. The skin care segment also includes products for wound care, such as dressings, bandages, antiseptics, and wound healing creams. E-pharmacy platforms offer a selection of wound care products for different types of injuries and wound severities. In addition, e-pharmacy platforms offer a wide range of diabetes medications, including oral hypoglycemic agents and insulin. Users can conveniently order their prescribed medications online and have them delivered to their doorstep. Furthermore, e-pharmacy platforms may also offer a range of diabetic supplies, including diabetic socks, diabetic footwear, and skin care products specifically formulated for individuals with diabetes. These products cater to the unique needs and challenges faced by people living with diabetes. Furthermore, the naturopathy segment may include products related to alternative therapies such as homoeopathy, Ayurveda, traditional Chinese medicine, and other holistic approaches to health. E-pharmacy platforms may provide access to a range of products associated with these alternative therapeutic practises.

Recent Development:
• In September 2022, Amazon stated that it was planning to sell prescription medications online in Japan. To build a platform where patients can get online instructions on taking medications, it aims to collaborate with small and medium-sized pharmacies. Without visiting a pharmacy, customers could have their drugs delivered to their homes.
• In September 2022, Walmart Canada and Canada Health Infoway entered a partnership. Infoway's PrescribeIT electronic prescribing service is now accessible in 14 Walmart Canada pharmacies in Ontario, Alberta, Saskatchewan, and New Brunswick, with plans to expand to additional locations by year's end.
• In January 2022, to be radically transparent, venture capitalist Mark Cuban launched a digitalmpharmacy that sells more than 100 generic pharmaceuticals at low prices.
• In March 2022, Pixel by Labcorp, a (COVID-19 at-home collection kit), PC test, was introduced by Walgreens and Labcorp, a prominent global life sciences firm. Furthermore, because Walgreens includes the kits, which are supplied in collaboration with the US Department of Health and Human Services, many communities can easily obtain testing services (HHS).

Major Companies present in the market:
Amazon.Com, Inc., Walmart Inc., Lloyds Pharmacy Limited, Rite Aid Corporation, Zur Rose Group, Apollo Hospitals Enterprise Limited, Raia Drogasil S.A., Walgreens Boots Alliance, Inc., McKesson Corporation, CVS Health Corporation.

Considered in this report
• Geography: Global
• Historic year: 2017
• Base year: 2022
• Estimated year: 2023
• Forecast year: 2028

Regions & Countries covered in the report:
• North America
• Europe
• Asia-Pacific
• South America
• Middle East & Africa

Aspects covered in this report
• Global E-Pharmacy market with its value and forecast along with its segments
• Region-wise E-Pharmacy market analysis
• Various drivers and challenges
• On-going trends and developments
• Top profiled companies
• Strategic recommendation

By Drug Type
• Prescription drug
• Over-the-counter drug

By Product Type Channel
• Skin Care (Skin diseases & skin injuries)
• Allergy & food intolerance, Stomach, Intestines & Digestion
• Diabetes Care
• Heart care, circulation & veins, BP, cholesterol
• Orthopedic (muscles, bones, joints)
• Urology (Bladder, Kidney & Prostate)
• Animal pharmacy
• Naturopathy
• ENT (Eyes, ears, Tooth & Mouth)
• Cold flu
• vitamins & minerals
• Cosmetics
• Painkiller
• Others (gynec, Calm down, sleep & stress, sexuality, Lose weight, Diet & Lifestyle, Self-tests & everyday aids, smoking cessation)

The approach of the report:
This report consists of a combined approach of primary as well as secondary research. Initially, secondary research was used to get an understanding of the market and listing out the companies that are present in the market. The secondary research consists of third party sources such as press releases, annual report of companies, analysing the government generated reports and databases. After gathering the data from secondary sources primary research was conducted by making telephonic interviews with the leading players about how the market is functioning and then conducted trade calls with dealers and distributors of the market. Post this we have started doing primary calls to consumers by equally segmenting consumers in regional aspects, tier aspects, age group, and gender. Once we have primary data with us we have started verifying the details obtained from secondary sources.

Intended audience
This report can be useful to industry consultants, manufacturers, suppliers, associations & organizations related to E-Pharmacy industry, government bodies and other stakeholders to align their market-centric strategies. In addition to marketing & presentations, it will also increase competitive knowledge about the industry.



















***Please Note: It will take 48 hours (2 Business days) for delivery of the report upon order confirmation.



ページTOPに戻る


Table of Contents

Table of Contents
1. Executive Summary
2. Market Dynamics
2.1. Market Drivers & Opportunities
2.2. Market Restraints & Challenges
2.3. Market Trends
2.4. Covid-19 Effect
2.5. Supply chain Analysis
2.6. Policy & Regulatory Framework
2.7. Industry Experts Views
3. Research Methodology
3.1. Secondary Research
3.2. Primary Data Collection
3.3. Market Formation & Validation
3.4. Report Writing, Quality Check & Delivery
4. Market Structure
4.1. Market Considerate
4.2. Assumptions
4.3. Limitations
4.4. Abbreviations
4.5. Sources
4.6. Definitions
5. Economic /Demographic Snapshot
6. Global E-Pharmacy Market Outlook
6.1. Market Size By Value
6.2. Market Share By Region
6.3. Market Size and Forecast, By Geography
6.4. Market Size and Forecast, By Drug Type
6.5. Market Size and Forecast, By Product Type
7. North America E-Pharmacy Market Outlook
7.1. Market Size By Value
7.2. Market Share By Country
7.3. Market Size and Forecast, By Drug Type
7.4. Market Size and Forecast, By Product Type
8. Europe E-Pharmacy Market Outlook
8.1. Market Size By Value
8.2. Market Share By Country
8.3. Market Size and Forecast, By Drug Type
8.4. Market Size and Forecast, By Product Type
9. Asia-Pacific E-Pharmacy Market Outlook
9.1. Market Size By Value
9.2. Market Share By Country
9.3. Market Size and Forecast, By Drug Type
9.4. Market Size and Forecast, By Product Type
10. South America E-Pharmacy Market Outlook
10.1. Market Size By Value
10.2. Market Share By Country
10.3. Market Size and Forecast, By Drug Type
10.4. Market Size and Forecast, By Product Type
11. Middle East & Africa E-Pharmacy Market Outlook
11.1. Market Size By Value
11.2. Market Share By Country
11.3. Market Size and Forecast, By Drug Type
11.4. Market Size and Forecast, By Product Type
12. Competitive Landscape
12.1. Competitive Dashboard
12.2. Business Strategies Adopted by Key Players
12.3. Key Players Market Share Insights and Analysis, 2022
12.4. Key Players Market Positioning Matrix
12.5. Porter's Five Forces
12.6. Company Profile
12.6.1. Amazon.Com, Inc.
12.6.2. Walmart Inc.
12.6.3. Lloyds Pharmacy Limited
12.6.4. Rite Aid Corporation
12.6.5. Zur Rose Group
12.6.6. Apollo Hospitals Enterprise Limited
12.6.7. Raia Drogasil S.A.
12.6.8. Walgreens Boots Alliance, Inc.
12.6.9. McKesson Corporation
12.6.10. CVS Health Corporation
13. Strategic Recommendations
14. Annexure
14.1. FAQ`s
14.2. Notes
14.3. Related Reports
15. Disclaimer

List of Figures
Figure 1: Global E-Pharmacy Market Size (USD Billion) By Region, 2022 & 2028
Figure 2: Market attractiveness Index, By Region 2028
Figure 3: Market attractiveness Index, By Segment 2028
Figure 4: Global E-Pharmacy Market Size By Value (2017, 2022 & 2028F) (in USD Billion)
Figure 5: Global E-Pharmacy Market Share By Region (2022)
Figure 6: North America E-Pharmacy Market Size By Value (2017, 2022 & 2028F) (in USD Billion)
Figure 7: North America E-Pharmacy Market Share By Country (2022)
Figure 8: Europe E-Pharmacy Market Size By Value (2017, 2022 & 2028F) (in USD Billion)
Figure 9: Europe E-Pharmacy Market Share By Country (2022)
Figure 10: Asia-Pacific E-Pharmacy Market Size By Value (2017, 2022 & 2028F) (in USD Billion)
Figure 11: Asia-Pacific E-Pharmacy Market Share By Country (2022)
Figure 12: South America E-Pharmacy Market Size By Value (2017, 2022 & 2028F) (in USD Billion)
Figure 13: South America E-Pharmacy Market Share By Country (2022)
Figure 14: Middle East & Africa E-Pharmacy Market Size By Value (2017, 2022 & 2028F) (in USD Billion)
Figure 15: Middle East & Africa E-Pharmacy Market Share By Country (2022)
Figure 16: Competitive Dashboard of top 5 players, 2022
Figure 17: Market Share insights of key players, 2022
Figure 18: Porter's Five Forces of Global E-Pharmacy Market

List of Tables
Table 1: Global E-Pharmacy Market Snapshot, By Segmentation (2022 & 2028) (in USD Billion)
Table 2: Influencing Factors for Global E-Pharmacy Market, 2022
Table 3: Top 10 Counties Economic Snapshot 2020
Table 4: Economic Snapshot of Other Prominent Countries 2020
Table 5: Average Exchange Rates for Converting Foreign Currencies into U.S. Dollars
Table 6: Global E-Pharmacy Market Size and Forecast, By Geography (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 7: Global E-Pharmacy Market Size and Forecast, By Drug Type (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 8: Global E-Pharmacy Market Size and Forecast, By Product Type (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 9: North America E-Pharmacy Market Size and Forecast, By Drug Type (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 10: North America E-Pharmacy Market Size and Forecast, By Product Type (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 11: Europe E-Pharmacy Market Size and Forecast, By Drug Type (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 12: Europe E-Pharmacy Market Size and Forecast, By Product Type (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 13: Asia-Pacific E-Pharmacy Market Size and Forecast, By Drug Type (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 14: Asia-Pacific E-Pharmacy Market Size and Forecast, By Product Type (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 15: South America E-Pharmacy Market Size and Forecast, By Drug Type (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 16: South America E-Pharmacy Market Size and Forecast, By Product Type (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 17: Middle East & Africa E-Pharmacy Market Size and Forecast, By Drug Type (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 18: Middle East & Africa E-Pharmacy Market Size and Forecast, By Product Type (2017 to 2028F) (In USD Billion)

 

ページTOPに戻る

ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。

webからのご注文・お問合せはこちらのフォームから承ります

本レポートと同分野(通信・IT)の最新刊レポート

本レポートと同じKEY WORD()の最新刊レポート

  • 本レポートと同じKEY WORDの最新刊レポートはありません。

よくあるご質問


Bonafide Research & Marketing Pvt. Ltd.社はどのような調査会社ですか?


Bonafide Research & Marketing Pvt. Ltd.は、最新の経済、人口統計、貿易、市場データを提供する市場調査・コンサルティング会社です。調査レポート、カスタムレポート、コ... もっと見る


調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?


在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
但し、一部の調査レポートでは、発注を受けた段階で内容更新をして納品をする場合もあります。
発注をする前のお問合せをお願いします。


注文の手続きはどのようになっていますか?


1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
2)見積書やサンプルの提示をいたします。
3)お客様指定、もしくは弊社の発注書をメール添付にて発送してください。
4)データリソース社からレポート発行元の調査会社へ納品手配します。
5) 調査会社からお客様へ納品されます。最近は、pdfにてのメール納品が大半です。


お支払方法の方法はどのようになっていますか?


納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
お客様よりデータリソース社へ(通常は円払い)の御振り込みをお願いします。
請求書は、納品日の日付で発行しますので、翌月最終営業日までの当社指定口座への振込みをお願いします。振込み手数料は御社負担にてお願いします。
お客様の御支払い条件が60日以上の場合は御相談ください。
尚、初めてのお取引先や個人の場合、前払いをお願いすることもあります。ご了承のほど、お願いします。


データリソース社はどのような会社ですか?


当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
世界各国の「市場・技術・法規制などの」実情を調査・収集される時には、データリソース社にご相談ください。
お客様の御要望にあったデータや情報を抽出する為のレポート紹介や調査のアドバイスも致します。



詳細検索

このレポートへのお問合せ

03-3582-2531

電話お問合せもお気軽に

 

2024/11/22 10:26

155.52 円

163.34 円

198.56 円

ページTOPに戻る