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フランスのエネルギー&スポーツドリンク市場概観、2028年


France Energy & Sports Drinks Market Overview, 2028

フランスでは健康とウェルネスが重視されるようになり、消費者は従来のエナジードリンクやスポーツドリンクに代わる健康的なものを求めるようになっている。その結果、天然素材やオーガニック素材、糖分の低減、... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Bonafide Research & Marketing Pvt. Ltd.
ボナファイドリサーチ
2023年5月31日 US$1,950
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サマリー

フランスでは健康とウェルネスが重視されるようになり、消費者は従来のエナジードリンクやスポーツドリンクに代わる健康的なものを求めるようになっている。その結果、天然素材やオーガニック素材、糖分の低減、水分補給や疲労回復、集中力強化といった機能的効能に対する需要が高まっている。フランスのエネルギー・スポーツドリンク市場は、便利なエネルギーや水分補給ソリューションに対する消費者の需要に牽引され、ダイナミックで競争が激しい。エネルギー・スポーツドリンク市場では持続可能性への注目が高まっており、各社は環境に優しいパッケージングを模索し、環境フットプリントの削減に取り組んでいる。これには、リサイクル可能な素材の使用や、廃棄物を最小限に抑えリサイクルを促進する取り組みが含まれる。フランス政府は、消費者の安全を確保し、十分な情報に基づいた選択を促進するため、エネルギー・スポーツドリンクの表示とマーケティングに関する規制を実施している。過剰摂取に伴う健康上の懸念に対処するため、子どもへの広告の制限や、カフェイン含有量やその他の成分に関する規制がある。フランスは、エネルギー・スポーツドリンク市場において、いくつかのユニークな側面と特質を有している。例えば、天然素材とオーガニック素材の重視、地域性と職人技の提供、健康とウェルネスの重視、料理の革新、ワインとブドウ畑の遺産などである。

Bonafide Research社の調査レポート「フランスのエネルギー・スポーツドリンク市場概観、2028年」によると、フランスのエネルギー・スポーツドリンク市場は2028年までに19億6000万米ドル以上の市場規模に達すると予測されている。フランス政府は、同国のエネルギー・スポーツドリンク市場を支援・規制する役割を果たしています。以下は、政府の支援と規制の主な側面である。健康と安全に関する規制、栄養表示、広告とマーケティング規制、税金と物品税、研究開発支援。エネルギー・スポーツドリンク市場における政府の関与と支援は、公衆衛生の優先事項、消費者の要求、科学の進歩の変化を反映して、時とともに変化する可能性があることに注意することが重要である。フランスのエネルギー・スポーツドリンク市場は活気に満ちており、ダイナミックである。フランスのエネルギー・スポーツドリンク市場が実施する注目すべきイベントがいくつかある。それらは、Salon de l'Alimentation (SIAL)、Salon du Fitness et du Bien-être、Salon Body Fitness Paris、Natexpo、Sports and Fitness Exposなどである。これらのイベントは、エナジードリンクやスポーツドリンクメーカーにとって、新製品を紹介し、ビジネス上のつながりを築き、市場を洞察し、消費者と交流する機会となる。また、フランスのエネルギー・スポーツドリンク市場全体の成長と促進にも貢献している。

流通チャネルは、さまざまな場所や嗜好の消費者がエナジー・スポーツドリンクを容易に入手できるよう、連携して機能している。多様な流通網は幅広い顧客層へのリーチを助け、フランスのエネルギー・スポーツドリンク市場全体の成長に貢献している。フランスのエネルギー・スポーツドリンク市場における一般的な流通チャネルとしては、スーパーマーケットとハイパーマーケットが挙げられる。これらの大規模小売チェーンは、幅広いブランドと種類を在庫しており、消費者が日常的な食料品の買い物の際にこれらの製品を購入するのに便利である。エナジー・ドリンクやスポーツ・ドリンクの流通では、近所の小型店やコンビニエンス・チェーンなどのコンビニエンス・ストアが重要な役割を果たしている。電子商取引の拡大傾向も、フランスにおけるエナジー・スポーツ飲料の流通に影響を与えている。多くの消費者は、様々なeコマース・プラットフォームやオンライン食料品店を通じて、これらの製品をオンラインで購入することを好む。健康食品専門店やスポーツ栄養ショップなどの健康・フィットネス専門店は、エナジードリンクやスポーツドリンクの主要な流通チャネルである。これらの店舗は、特に健康志向の消費者やアスリートを対象としている。フランスでは、カフェ、バー、レストランでもエナジードリンクやスポーツドリンクが販売されている。これらの店舗では、メニューの一部としてこれらの飲料を提供することが多く、手軽なエネルギー補給や水分補給を求める消費者をターゲットにしている。公共エリア、オフィス、ジム、スポーツ施設に設置された自動販売機も、エネルギー・スポーツ飲料の重要な流通チャネルである。フランスでスポーツドリンクの製造・販売に携わってきた有名企業がいくつかある。例えば、Groupe Danone(Evian)、The Coca-Cola Company(Powerade)、PepsiCo Inc.(Gatorade)、Red Bull GmbH(Red Bull)、Lucozade Ribena Suntory(Lucozadeスポーツ)、Monster Beverage Corporation(モンスター・エナジー)、Abbott Laboratories(Ensure)、Aptonia(Decathlon)、Isostar(Nutrition & Santé)、Vitasport(Vitasport France)などである。また、フランスでエナジードリンクの製造・販売に携わっている有名企業もある。例えば、Red Bull GmbH(レッドブル)、The Coca-Cola Company(モンスターエナジー、バーン)、PepsiCo Inc.(ロックスター・エナジー)、Big Bang Beverages(ダークドッグ・エナジードリンク)、Rhum Agricole(トントンZ)などである。

フランス市場では、特定の製品タイプの入手可能性が異なる場合があり、消費者の需要を満たすために市場が進化するにつれて、新しいバリエーションやブレンドが出現する可能性がある。フランスのエネルギー・スポーツドリンク市場は、さまざまな製品タイプによって分類することができる。ここでは、市場で入手可能なエネルギー・スポーツドリンクの一般的なタイプをいくつか紹介する。エナジードリンクは、エネルギーの爆発を提供するために配合された飲料で、カフェイン、タウリン、ビタミンB群、その他の添加物などの刺激成分を含んでいる。レッドブル、モンスターエナジー、バー、ロックスターエナジー、ダークドッグエナジードリンク、NOSエナジードリンク、XSエナジードリンク、グルエナジードリンク、ボンバエナジードリンク、シャークエナジードリンクなど。アイソトニック・スポーツドリンクは、激しい運動中や運動後に、水分、電解質、炭水化物を補給するためのドリンクです。水分補給を維持し、素早いエネルギー源となる。プロテイン・スポーツドリンク:これらの飲料は、運動後の筋肉の回復と成長をサポートするために、タンパク質が強化されています。通常、ホエイ・プロテイン、カゼイン、植物性プロテインなど、さまざまなタンパク源が配合されています。以下は、フランスで人気のあるスポーツドリンクのリストである。Gatorade、Powerade、Isostar、Lucozade Sport、Aquarius、Enerzona IsoDrinkなど。電解質飲料には、ナトリウム、カリウム、マグネシウムなどの電解質がバランスよく含まれている。発汗によって失われた電解質を補給し、適切な水分補給レベルを維持するために配合されている。機能性スポーツドリンクには、ビタミン、ミネラル、抗酸化物質、ハーブエキスなどの機能性成分が加えられている場合があります。これらは、強化されたパフォーマンス、持久力、または集中力など、特定の利点を提供するために販売されています。

消費者の嗜好、健康トレンド、市場ダイナミクスの変化に伴い、ドライバーは時間の経過とともに進化・変化する可能性がある。フランスのエネルギー・スポーツドリンク市場の主な促進要因。健康志向の高まり、スポーツとフィットネスのトレンド、プロアスリートの影響力、多忙で活動的なライフスタイル、技術革新と製品開発、マーケティングと広告キャンペーン、小売流通チャネルなどである。トレンドは、フランスの消費者の嗜好の変化とニーズの進化を反映しており、エネルギー・スポーツドリンク市場におけるイノベーション、健康志向、持続可能性、利便性の重要性を浮き彫りにしている。トレンドには、天然・オーガニック成分、機能性・パフォーマンス向上、減糖・低カロリーオプション、植物由来・ビーガンオプション、持続可能性・パッケージイノベーション、カスタマイズ・パーソナライゼーション、オンライン小売・Eコマースなどが含まれる。

本レポートの対象
- 地域フランス
- ヒストリカルイヤー2017
- 基準年2022
- 推定年2023
- 予測年2028

本レポートの対象分野
- フランスのエナジードリンクとスポーツドリンク市場:市場価値とセグメント別予測
- 様々な促進要因と課題
- 進行中のトレンドと開発
- 注目企業
- 戦略的提言

製品別
- エナジードリンク
- スポーツドリンク

エナジードリンク製品タイプ別
- ノンアルコール
- アルコール

エナジードリンクタイプ別
- ノンオーガニック
- オーガニック

スポーツドリンク製品タイプ別
- アイソトニック
- ハイポトニック
- ハイパートニック

スポーツドリンク包装タイプ別
- ボトル
- 缶

流通チャネル別
- スーパーマーケット/ハイパーマーケット
- コンビニエンスストア
- オン・トレード
- オンライン

レポートのアプローチ
本レポートは、一次調査と二次調査を組み合わせたアプローチで構成されている。まず、市場を理解し、市場に存在する企業をリストアップするために、二次調査が使用された。二次調査は、プレスリリース、企業の年次報告書、政府が作成した報告書やデータベースの分析などの第三者情報源からなる。二次ソースからデータを収集した後、一次調査は、市場がどのように機能しているかについて主要なプレーヤーと電話インタビューを行い、市場のディーラーやディストリビューターと取引を行いました。その後、消費者を地域別、階層別、年齢層別、性別に均等にセグメンテーションし、一次調査を開始した。一次データを入手した後は、二次ソースから入手した詳細の検証を開始した。

対象読者
本レポートは、業界コンサルタント、メーカー、サプライヤー、エネルギー・スポーツドリンク業界関連団体・組織、政府機関、その他のステークホルダーが、市場中心の戦略を調整するのに役立ちます。マーケティング&プレゼンテーションに加えて、業界に関する競合知識を高めることもできます。


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目次

Table of Contents
1. Executive Summary
2. Market Structure
2.1. Market Considerate
2.2. Assumptions
2.3. Limitations
2.4. Abbreviations
2.5. Sources
2.6. Definitions
2.7. Geography
3. Research Methodology
3.1. Secondary Research
3.2. Primary Data Collection
3.3. Market Formation & Validation
3.4. Report Writing, Quality Check & Delivery
4. France Macro Economic Indicators
5. Market Dynamics
5.1. Key Findings
5.2. Key Developments - 2021
5.3. Market Drivers & Opportunities
5.4. Market Restraints & Challenges
5.5. Market Trends
5.6. Covid-19 Effect
5.7. Supply chain Analysis
5.8. Policy & Regulatory Framework
5.9. Industry Experts Views
6. France Energy and Sports Drinks Market Overview
6.1. Market Size By Value
6.2. Market Size and Forecast By Product Type
6.3. Market Size and Forecast By Packaging Type
7. France Energy and Sports Drinks Market Segmentations
7.1. France Energy and Sports Drinks Market, By Product Type
7.1.1. France Energy and Sports Drinks Market Size, By Isotonic, 2017-2028
7.1.2. France Energy and Sports Drinks Market Size, By Hypotonic, 2017-2028
7.1.3. France Energy and Sports Drinks Market Size, By Hypertonic, 2017-2028
7.2. France Energy and Sports Drinks Market, By Packaging Type
7.2.1. France Energy and Sports Drinks Market Size, By Bottles, 2017-2028
7.2.2. France Energy and Sports Drinks Market Size, By Cans, 2017-2028
8. France Energy and Sports Drinks Market Opportunity Assessment
8.1. By Product Type, 2023 to 2028
8.2. By Packaging Type, 2023 to 2028
9. Competitive Landscape
9.1. Porter's Five Forces
9.2. Company Profile
9.2.1. Company 1
9.2.2. Company 2
9.2.3. Company 3
9.2.4. Company 4
9.2.5. Company 5
9.2.6. Company 6
9.2.7. Company 7
9.2.8. Company 8
10. Strategic Recommendations
11. Disclaimer

List of Figures
Figure 1: France Energy and Sports Drinks Market Size By Value (2017, 2022 & 2028F) (in USD Billion)
Figure 2: Market Attractiveness Index, By Product Type
Figure 3: Market Attractiveness Index, By Packaging Type
Figure 4: Porter's Five Forces of France Energy and Sports Drinks Market

List of Table
Table 1 : Influencing Factors for Global Energy and Sports Drinks Market, 2022
Table 2: France Energy and Sports Drinks Market Size and Forecast By Product Type (2017, 2022 & 2028F)
Table 3: France Energy and Sports Drinks Market Size and Forecast By Packaging Type (2017, 2022 & 2028F)
Table 4: France Energy and Sports Drinks Market Size of Isotonic (2017 to 2028) in USD Billion
Table 5: France Energy and Sports Drinks Market Size of Hypotonic (2017 to 2028) in USD Billion
Table 6: France Energy and Sports Drinks Market Size of Hypertonic (2017 to 2028) in USD Billion
Table 7: France Energy and Sports Drinks Market Size of Bottles (2017 to 2028) in USD Billion
Table 8: France Energy and Sports Drinks Market Size of Cans (2017 to 2028) in USD Billion

 

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Summary

In France there has been a growing emphasis on health and wellness, leading consumers to seek healthier alternatives to traditional Energy and Sports Drinks. As a result, there is a rising demand for natural and organic ingredients, reduced sugar content, and functional benefits such as hydration, recovery, and focus-enhancing properties. the Energy and Sports Drink market in France is dynamic and competitive, driven by consumer demand for convenient energy and hydration solutions. There is an increasing focus on sustainability in the Energy and Sports Drink market, with companies exploring eco-friendly packaging options and reducing their environmental footprint. This includes the use of recyclable materials and initiatives to minimize waste and promote recycling. The French government has implemented regulations regarding the labeling and marketing of Energy and Sports Drinks to ensure consumer safety and promote informed choices. There are restrictions on advertising to children and regulations on caffeine content and other ingredients to address health concerns associated with excessive consumption. France has several unique aspects and specialties in the Energy and Sports Drink market. Such as, Emphasis on Natural and Organic Ingredients, Regional and Artisanal Offerings, Health and Wellness Focus, Culinary Innovation, Wine and Vineyard Heritage.

According to the research report “France Energy and Sports Drinks Market Overview, 2028," published by Bonafide Research, The France Energy and Sports Drinks market is projected to reach market size of more than USD 1.96 billion by 2028. The French government plays a role in supporting and regulating the Energy and Sports Drink market in the country. Here are some key aspects of government support and regulation, Health and Safety Regulations, Nutritional Labeling, Advertising and Marketing Regulations, Taxes and Excise Duties, Research and Development Support. It's important to note that the government's involvement and support in the Energy and Sports Drink market may evolve over time, reflecting changes in public health priorities, consumer demands, and scientific advancements. The Energy and Sports Drink market in France is vibrant and dynamic, and various events are organized to promote and showcase products in this industry. Some notable events conducted by the Energy and Sports Drink Market of France. They are, Salon de l'Alimentation (SIAL), Salon du Fitness et du Bien-être, Salon Body Fitness Paris, Natexpo, Sports and Fitness Expos, etc. These events provide opportunities for Energy and Sports Drink companies to introduce new products, establish business connections, gain market insights, and interact with consumers. They also contribute to the overall growth and promotion of the Energy and Sports Drink market in France.

Distribution channels work in tandem to ensure that energy and sports drinks are readily available to consumers across different locations and preferences. The diverse distribution network helps reach a wide customer base and contributes to the overall growth of the Energy and Sports Drink Market in France. Some common distribution channels in the Energy and Sports Drink Market of France includes, Supermarkets and Hypermarkets are major distribution channels for energy and sports drinks in France. These large retail chains stock a wide range of brands and varieties, making it convenient for consumers to purchase these products during their routine grocery shopping. Convenience stores, including small neighborhood shops and convenience chains, play a significant role in the distribution of energy and sports drinks. The growing trend of e-commerce has also impacted the distribution of energy and sports drinks in France. Many consumers prefer to purchase these products online through various e-commerce platforms and online grocery stores. Health and fitness stores, including specialty health food stores and sports nutrition shops, are key distribution channels for energy and sports drinks. These stores cater specifically to health-conscious consumers and athletes. Energy and sports drinks are also distributed through cafes, bars, and restaurants in France. These establishments often offer these beverages as part of their menu, targeting consumers looking for a quick energy boost or hydration option. Vending machines placed in public areas, offices, gyms, and sports facilities are another important distribution channel for energy and sports drinks. There are some well-known companies that have been involved in producing and selling sports drinks in France. They are, Groupe Danone (Evian), The Coca-Cola Company (Powerade), PepsiCo Inc. (Gatorade), Red Bull GmbH (Red Bull), Lucozade Ribena Suntory (Lucozade Sport), Monster Beverage Corporation (Monster Energy), Abbott Laboratories (Ensure), Aptonia (Decathlon), Isostar (Nutrition & Santé), Vitasport (Vitasport France), etc. Also there are some well-known companies that have been involved in producing and selling energy drinks in France. Such as, Red Bull GmbH (Red Bull), The Coca-Cola Company (Monster Energy, Burn), PepsiCo Inc. (Rockstar Energy), Big Bang Beverages (Dark Dog Energy Drink), Rhum Agricole (Tonton Z), etc.

The availability of specific product types may vary in the French market, and new variations or blends may emerge as the market evolves to meet consumer demands. The Energy and Sports Drink Market in France can be categorized by different product types. Here are some common types of energy and sports drinks available in the market. Energy Drinks, these are beverages formulated to provide a burst of energy and contain stimulating ingredients such as caffeine, taurine, B-vitamins, and other additives. Here are some popular energy drink brands available in France, Red Bull, Monster Energy, Bur, Rockstar Energy, Dark Dog Energy Drink, NOS Energy Drin, XS Energy Drink, Guru Energy Drink, Bomba Energy Drink, Shark Energy Drink, etc. Isotonic Sports Drinks, these drinks are designed to replenish fluids, electrolytes, and carbohydrates during or after intense physical activity. They help maintain hydration and provide a quick source of energy. Protein Sports Drinks, these beverages are enriched with protein to support muscle recovery and growth after exercise. They typically contain a mix of protein sources, such as whey protein, casein, or plant-based proteins. Here is a list of some popular sports drinks available in France, Gatorade, Powerade, Isostar, Lucozade Sport, Aquarius, Enerzona IsoDrink, etc. Electrolyte Drinks contain a balanced mix of electrolytes like sodium, potassium, and magnesium. They are formulated to replenish electrolytes lost through sweating and help maintain proper hydration levels. Functional Sports Drinks may have additional functional ingredients such as vitamins, minerals, antioxidants, or herbal extracts. They are marketed to offer specific benefits like enhanced performance, endurance, or focus.

The drivers may evolve and change over time as consumer preferences, health trends, and market dynamics shift. The key drivers for the Energy and Sports Drink Market in France. Drivers may include, Increasing Health and Wellness Consciousness, Sports and Fitness Trends, Influence of Professional Athletes, Busy and Active Lifestyles, Innovation and Product Development, Marketing and Advertising Campaigns, Retail Distribution Channels. Somehow, the trends reflect the changing preferences and evolving needs of consumers in France, highlighting the importance of innovation, health consciousness, sustainability, and convenience in the Energy and Sports Drink Market. The trends include, Natural and Organic Ingredients, Functional and Performance Enhancement, Reduced Sugar and Low-Calorie Options, Plant-Based and Vegan Options, Sustainability and Packaging Innovations, Customization and Personalization, Online Retail and E-commerce.

Considered in this report
• Geography: France
• Historic year: 2017
• Base year: 2022
• Estimated year: 2023
• Forecast year: 2028

Aspects covered in this report
• France energy and sports drinks market with its value and forecast along with its segments
• Various drivers and challenges
• On-going trends and developments
• Top profiled companies
• Strategic recommendation

By Product
• Energy drink
• Sports drink

By Energy drink product type
• Non-Alcoholic
• Alcoholic

By Energy drink type
• Non-Organic
• Organic

By Sports drink product type
• Isotonic
• Hypotonic
• Hypertonic

By Sports drink packaging type
• Bottels
• Cans

By Distribution Channel
• Supermarket/Hypermarket
• Convenience Stores
• On-Trade
• Online

The approach of the report:
This report consists of a combined approach of primary as well as secondary research. Initially, secondary research was used to get an understanding of the market and listing out the companies that are present in the market. The secondary research consists of third-party sources such as press releases, annual report of companies, analyzing the government generated reports and databases. After gathering the data from secondary sources primary research was conducted by making telephonic interviews with the leading players about how the market is functioning and then conducted trade calls with dealers and distributors of the market. Post this we have started doing primary calls to consumers by equally segmenting consumers in regional aspects, tier aspects, age group, and gender. Once we have primary data with us. we have started verifying the details obtained from secondary sources.

Intended audience
This report can be useful to industry consultants, manufacturers, suppliers, associations & organizations related to energy and sports drinks industry, government bodies and other stakeholders to align their market-centric strategies. In addition to marketing & presentations, it will also increase competitive knowledge about the industry.



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Table of Contents

Table of Contents
1. Executive Summary
2. Market Structure
2.1. Market Considerate
2.2. Assumptions
2.3. Limitations
2.4. Abbreviations
2.5. Sources
2.6. Definitions
2.7. Geography
3. Research Methodology
3.1. Secondary Research
3.2. Primary Data Collection
3.3. Market Formation & Validation
3.4. Report Writing, Quality Check & Delivery
4. France Macro Economic Indicators
5. Market Dynamics
5.1. Key Findings
5.2. Key Developments - 2021
5.3. Market Drivers & Opportunities
5.4. Market Restraints & Challenges
5.5. Market Trends
5.6. Covid-19 Effect
5.7. Supply chain Analysis
5.8. Policy & Regulatory Framework
5.9. Industry Experts Views
6. France Energy and Sports Drinks Market Overview
6.1. Market Size By Value
6.2. Market Size and Forecast By Product Type
6.3. Market Size and Forecast By Packaging Type
7. France Energy and Sports Drinks Market Segmentations
7.1. France Energy and Sports Drinks Market, By Product Type
7.1.1. France Energy and Sports Drinks Market Size, By Isotonic, 2017-2028
7.1.2. France Energy and Sports Drinks Market Size, By Hypotonic, 2017-2028
7.1.3. France Energy and Sports Drinks Market Size, By Hypertonic, 2017-2028
7.2. France Energy and Sports Drinks Market, By Packaging Type
7.2.1. France Energy and Sports Drinks Market Size, By Bottles, 2017-2028
7.2.2. France Energy and Sports Drinks Market Size, By Cans, 2017-2028
8. France Energy and Sports Drinks Market Opportunity Assessment
8.1. By Product Type, 2023 to 2028
8.2. By Packaging Type, 2023 to 2028
9. Competitive Landscape
9.1. Porter's Five Forces
9.2. Company Profile
9.2.1. Company 1
9.2.2. Company 2
9.2.3. Company 3
9.2.4. Company 4
9.2.5. Company 5
9.2.6. Company 6
9.2.7. Company 7
9.2.8. Company 8
10. Strategic Recommendations
11. Disclaimer

List of Figures
Figure 1: France Energy and Sports Drinks Market Size By Value (2017, 2022 & 2028F) (in USD Billion)
Figure 2: Market Attractiveness Index, By Product Type
Figure 3: Market Attractiveness Index, By Packaging Type
Figure 4: Porter's Five Forces of France Energy and Sports Drinks Market

List of Table
Table 1 : Influencing Factors for Global Energy and Sports Drinks Market, 2022
Table 2: France Energy and Sports Drinks Market Size and Forecast By Product Type (2017, 2022 & 2028F)
Table 3: France Energy and Sports Drinks Market Size and Forecast By Packaging Type (2017, 2022 & 2028F)
Table 4: France Energy and Sports Drinks Market Size of Isotonic (2017 to 2028) in USD Billion
Table 5: France Energy and Sports Drinks Market Size of Hypotonic (2017 to 2028) in USD Billion
Table 6: France Energy and Sports Drinks Market Size of Hypertonic (2017 to 2028) in USD Billion
Table 7: France Energy and Sports Drinks Market Size of Bottles (2017 to 2028) in USD Billion
Table 8: France Energy and Sports Drinks Market Size of Cans (2017 to 2028) in USD Billion

 

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