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北米ギター市場の展望、2028年


North America Guitar Market Outlook, 2028

北米のギター文化は、何十年にもわたって発展してきた豊かで多様な現象である。20世紀初頭から、ギターは北米のポピュラー音楽に欠かせない存在でした。ロック、カントリー、ブルースなど、ギターを多用する音楽... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Bonafide Research & Marketing Pvt. Ltd.
ボナファイドリサーチ
2023年3月31日 US$2,750
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サマリー

北米のギター文化は、何十年にもわたって発展してきた豊かで多様な現象である。20世紀初頭から、ギターは北米のポピュラー音楽に欠かせない存在でした。ロック、カントリー、ブルースなど、ギターを多用する音楽ジャンルの人気は、北米でのギター需要を牽引し続けている。新しい世代のミュージシャンが登場し、新しいサブジャンルが生まれるにつれて、さまざまなタイプのギターに対する需要が高まっている。さらに、北米におけるギター文化は、音楽だけでなく、ギター演奏にまつわるライフスタイルやファッションも包括している。初期のロックンロールの革ジャンやポンパドールから、現代のインディ・ロッカーのフランネル・シャツや髭に至るまで、ギターは反抗、自己表現、芸術的自由の象徴となっている。さらに、低価格のギターが手に入るようになったことで、新しいプレイヤーも始めやすくなり、経験豊富なプレイヤーも様々なタイプのギターを試すことができるようになった。これが北米ギター市場の成長を後押ししている。さらに、ギター・メーカーは、より幅広いモデル、仕上げ、機能を提供することで、消費者の嗜好の変化に対応してきた。このことが、あらゆるレベルのプレイヤーにとってギター市場が新鮮でエキサイティングな存在であり続けることに貢献している。さらに、全米芸術基金(National Endowment for the Arts)やカナダ文化遺産省(Canadian Heritage Ministry)をはじめとする多くの政府機関が、学校やコミュニティにおける音楽教育プログラムに資金を提供し、支援しています。これは、若者が質の高い音楽教育へのアクセスを確保するのに役立ち、より多くの人々がギター演奏を取ることを奨励するかもしれません。

Bonafide Researchが発行した調査レポート「北米ギター市場の展望、2028年」によると、北米ギター市場は2022年に20.2億米ドルと評価された。北米には多くのライブ音楽イベントやフェスティバルがあり、ギター中心のパフォーマンスが行われることが多い。こうしたイベントはギターにまつわる興奮を呼び起こし、新しい楽器の需要を生み出す。さらに、北米の多くの学校にはギター・レッスンを含む音楽教育プログラムがある。そのため、若い世代がギターに親しみ、初心者にやさしい楽器の需要が持続的に高まっている。また、環境問題への意識の高まりから、環境に配慮した素材や製造方法を製品に取り入れるギターメーカーも出てきている。その結果、環境にやさしいギターのニッチ市場が形成されつつある。また、北米では高齢化が進み、引退後も楽しめる趣味やレジャーに対する需要が高まっている。ギターを弾くことは高齢者の間で人気のある娯楽であり、その結果、ギターの需要は安定している。

製品タイプによって、市場はアコースティックとエレクトリックに区分される。アコースティック・セグメントが市場を支配しており、2022年には50%以上のシェアを占めるだろう。北米では、アコースティック・ギターは楽器としての用途を超えた文化的意義を持っている。アコースティック・ギターはフォークやルーツ・ミュージックと結びつけられることが多く、本物志向とシンプルさの象徴でもある。このため、アコースティック・ギターは文化的象徴として需要が絶えることがない。さらに、アコースティック・ギターはエレキ・ギターよりも初心者に優しいと一般的に考えられている。なぜなら、アコースティック・ギターを始めるのに必要な機材が少なく、アンプを使わなくても自然な音が出るからだ。このため、アコースティック・ギターは初心者に人気のある選択肢として人気が続いている。予測期間中、エレクトリック・ギター・セグメントは最も速い年平均成長率で成長すると予想される。エレキギターはロックやメタル音楽で人気がある。これらのジャンルは非常に人気が高く、エレクトロニクス市場の主要な牽引役となっている。

市場は流通チャネルによってオフラインとオンラインに分けられる。2022年はオフライン・チャネルが市場を支配した。小売業者は市場浸透率を高めるために全国各州に新店舗をオープンしており、消費者はまず試着してギターを購入することを好む。また、消費者はまず試着してギターを購入することを好む。これらは、予測期間中の市場成長を促進する要因である。さらに、オンライン・セグメントは予測期間を通じてCAGR 7.5%以上の成長が見込まれている。オンライン小売業者は、小規模であまり知られていないブランドのものも含め、幅広い品揃えのギターを提供している。これにより、市場競争が激化し、消費者がギターを入手しやすくなった。さらに、顧客基盤を拡大するため、最大手の独立系ギター・ショップはeコマース・ウェブサイトを開発している。ソーシャルメディアやグーグル広告などのオンライン・プラットフォームは、エレキギターに対する消費者の嗜好に大きな影響を与えている。

報告書によると、北米市場は米国、カナダ、メキシコの主要3カ国に区分される。このうち、北米ギター市場をリードしているのは米国である。米国では、ロック全盛期に育ったベビーブーム世代が多く、今でもギター演奏に強い関心を持っている。さらに、若い世代がギターを手にするようになっており、その一助となっているのが、ギターの腕前を披露し、他の人にもギターを勧めるソーシャルメディアのインフルエンサーの人気だ。さらに米国では、スクールや個人指導者、オンライン・コースなど、ギターの弾き方を学ぶためのリソースが数多くある。このことが、新しい世代のギター奏者や愛好家を育てるのに役立っている。エレキ・ギターは1930年代に米国で発明された。ギブソンが「ES」シリーズで市場に導入した。さらに、最も歴史が古く、最も尊敬されているアコースティック・ギター・メーカーのひとつであるマーティン・ギター社は、1833年に米国で設立され、現在もギターを生産している。さらに、スミソニアン国立アメリカ歴史博物館には、エディ・ヴァン・ヘイレン、B.B.キング、ドリー・パートンといった有名ミュージシャンが使用した楽器を含む200本以上のギター・コレクションが収蔵されている。また、北米自由貿易協定(NAFTA)と米国・メキシコ・カナダ協定(USMCA)により、米国、カナダ、メキシコ間のギターやその他の楽器の貿易が促進されている。これにより、製造業者や小売業者は国境を越えてビジネスを行うことが容易になり、ミュージシャンにとってより幅広い種類の楽器へのアクセスが増える可能性がある。

北米には、バークリー音楽院、ジュリアード音楽院、南カリフォルニア大学ソーントン音楽院、ジョンズ・ホプキンス大学ピーボディ音楽院、マンハッタン音楽院など、ギタープログラムを提供する有名な音楽学校や音楽院がいくつかあります。さらに、北米の多くのギター学校は、オンラインコースやプログラムを提供しており、世界中の学生が直接授業に出席することなくギターを学ぶことができます。さらに、ギタースクールでは、生徒や教授陣によるコンサートやパフォーマンスを開催することも多く、生徒たちは生の聴衆の前で自分のスキルを披露する機会を得ることができます。さらに、ナショナル・ギター・ワークショップのような北米のギター学校では、サマーキャンプや集中ワークショップを開催しており、数週間集中してギターを学ぶことができます。

北米のギター博物館は、ギターの歴史や文化について学ぶための教育プログラムやワークショップを、学生や音楽家を目指す人たちのために提供しています。さらに、北米の多くのギター博物館には、さまざまなタイプのギターを試奏したり、楽器の仕組みや技術について学んだりできる、インタラクティブな展示や体験型のアクティビティが用意されている。希少で歴史的なギターを集めたナショナル・ギター・ミュージアムは、全米各地の博物館や会場に巡回展示されている。さらに、ペンシルベニア州ナザレスにあるマーティン・ギター博物館は、1833年以来マーティン・ギターを製造してきたオリジナルの工場の建物を利用している。さらに、テネシー州チャタヌーガにあるソングバーズ・ギター博物館は、世界最大級の希少なヴィンテージ・ギター・コレクションを誇り、1,700本以上の楽器が展示されている。さらに、カリフォルニア州カールスバッドにあるミュージアム・オブ・メイキング・ミュージックでは、ギターやその他の弦楽器の発展を含む音楽技術の進化を紹介する展示を行っている。さらに、ワシントン州シアトルにあるエクスペリエンス・ミュージック・プロジェクト博物館には、ジミ・ヘンドリックスのストラトキャスターやカート・コバーンのアコースティック・ギターなど、有名ミュージシャンが演奏した象徴的なギターのコレクションが展示されている。

その人気の高まりから、ライブ・ミュージック・ショーは最も集客力のあるコンサートのひとつとなっている。その結果、特定のグループが触発され、キャリアとして音楽を追求し、さまざまな種類のギターの演奏を学ぶ動機となっている。北米では、Austin City Limits、The Tonight Show Starring Jimmy Fallon、The Late Show with Stephen Colbert、Saturday Night Live、The Ellen DeGeneres Showなど、ギターが大きくフィーチャーされる音楽ライブショーが数多く開催されている。北米には有名で影響力のあるギタリストがたくさんいる。最も有名で影響力のあるギタリストをいくつか紹介しよう:ジミ・ヘンドリックス、エディ・ヴァン・ヘイレン、エリック・クラプトン、スティーヴィー・レイ・ヴォーン、カルロス・サンタナ、BBキング、スラッシュ、ジミー・ペイジ、キース・リチャーズ、トム・モレロ、ジョン・メイヤー、ジャック・ホワイト、ジョー・ボナマッサ、ニタ・ストラウス、ボニー・レイット。

2020年、フェンダーはハーレー・ダビッドソンとのパートナーシップを発表し、象徴的なモーターサイクル・ブランドの創立115周年を記念したギターを限定生産する。このギターは、ハーレー・ダビッドソンのモーターサイクルからインスパイアされたカスタムデザインと仕上げが特徴である。さらに、ギブソンは有名ギタリストとコラボレートしてシグネチャー・モデルを製作してきた長い歴史があり、中でも最も注目されているのが伝説的ロック・ギタリストのスラッシュとのパートナーシップだ。ギブソンはスラッシュのために、スラッシュ・レスポール・スタンダードやスラッシュJ-45アコースティックなど、いくつかのシグネチャー・モデルを製作している。さらに、PRS Guitarsはジョン・メイヤーともパートナーシップを結んでおり、ジョン・メイヤー・シルヴァー・スカイ・モデルを製作した。このギターはヴィンテージ風のデザインで、メイヤーとPRSの創設者ポール・リード・スミスによってデザインされたカスタム・ピックアップを搭載している。

北米には、ギターを販売しているeコマースサイトが数多くある。有名な例としては、guitarcenter、sweetwater、reverb、musiciansfriend、amazon、samash、zzounds、thomannmusicなどがある。北米には、Guitar Center、Sam Ash、Musician's Friend、Sweetwater、Reverb、The Music Zoo、Wildwood Guitars、Chicago Music Exchange、Carter Vintage Guitars、Norman's Rare Guitarsなど、人気のギターショップが多数ある。北米のギター市場にはいくつかの新興企業があり、その中にはFretish、Reverb、Tonewood、Jammy、Orangewoodなどがある。

制約:
音楽的嗜好やトレンドの変化により、ギターの需要が減少する可能性がある。例えば、エレクトロニック・ダンス・ミュージックやヒップホップがロックンロールより人気が出れば、ギターの需要は減少する可能性がある。さらに、定期的なメンテナンスを行えば、良質なギターは10年から20年は持つ。楽器の寿命は、使用頻度や手入れの種類によっても決まります。一般的に、ギターの寿命は長くなるため、ユーザーはある程度時間が経つと新しいギターを購入することになり、市場成長の制限要因となる。これは高品質ギターの重要な特徴ではあるが、北米市場のキャップに影響を与える。

展開:
- 2021年、フェンダーはギターとベースの新シリーズ「American Professional II」の発売を発表した。このシリーズは、ピックアップ、ハード ウェア、フィニッシュを一新した新モデルを数種類ラインナップ している。
- 2021年、ギブソンはハイエンド・ギター・アンプ・メーカーのメサ/ブギーの買収を発表。この買収はギブソンの製品ポートフォリオを拡大し、ギター市場における地位を強化すると期待されている。
- 2021年、ヤマハは人気のエレキギター、パシフィカ・シリーズの新モデルを数機種発表した。新モデルはエレクトロニクスとハードウェアを刷新し、幅広いプレイヤーにアピールするよう設計されている。
- 2021年、PRSは新製品SE Hollowbody IIを発表した。このギターは、カーヴド・メイプル・トップとバックを持つセミ・ホロウ・デザインが特徴で、多彩なトーンを提供するよう設計されている。
- 2021年、テイラーはグランド・シアター・アコースティック・ギターの新ラインを発表した。このギターは従来のアコースティック・ギターよりも小さなボディ・サイズが特徴で、弾き心地が良く、持ち運びも容易である。
- 2021年、イーストマンは新しいセミホロー・エレクトリック・ギター T484とT486の発売を発表。このギターはヴィンテージにインスパイアされたデザインに、最新のエレクトロニクスとハードウェアを搭載している。

本レポートで言及されている企業
Fender Musical Instruments Corporation、Gibson Brands, Inc.、Yamaha Corporation、Cort Guitars、Paul Reed Smith Guitar、G&L Musical Instruments、Godin Guitars、Samick Musical Instrument Co.Inc.、Armadillo Enterprises, Inc.、星野楽器、Kiesel Guitars、Roland Corporation、B.C. Rich Guitars、The ESP Guitar Company。

本レポートで考慮されている
- 地域北米
- 歴史的な年2017
- 基準年2022
- 推定年2023
- 予測年2028

本レポートの対象分野
- 北米ギター市場の価値とセグメント別予測
- 様々な促進要因と課題
- 進行中のトレンドと開発
- 注目企業
- 戦略的提言

レポート対象国
- 米国
- カナダ
- メキシコ

製品タイプ別
- アコースティックギター
- エレキギター

流通シャネルで
- オフライン
- オンライン

レポートのアプローチ
本レポートは、一次調査と二次調査を組み合わせたアプローチで構成されている。まず、市場を理解し、そこに存在する企業をリストアップするために二次調査を行った。二次調査は、プレスリリース、企業の年次報告書、政府が作成した報告書、データベースなどの第三者情報源から成る。二次ソースからデータを収集した後、一次調査は、市場がどのように機能しているかについて主要プレーヤーに電話インタビューを行い、市場のディーラーやディストリビューターと取引コールを行うことによって実施された。その後、消費者を地域別、階層別、年齢層別、性別に均等にセグメンテーションし、一次調査を開始した。一次データが得られれば、二次ソースから得た詳細の検証を開始することができる。

対象読者
本レポートは、業界コンサルタント、メーカー、サプライヤー、ギター業界関連団体・組織、政府機関、その他関係者が市場重視の戦略を立てる際に役立ちます。マーケティングやプレゼンテーションに加え、業界に関する競合知識を高めることもできます。









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目次

Table of Content
1. Executive Summary
2. Research Methodology
2.1. Secondary Research
2.2. Primary Data Collection
2.3. Market Formation & Validation
2.4. Report Writing, Quality Check & Delivery
3. Market Structure
3.1. Market Considerate
3.2. Assumptions
3.3. Limitations
3.4. Abbreviations
3.5. Sources
3.6. Definitions
4. Economic /Demographic Snapshot
5. Competitive Landscape
5.1. Competitive Dashboard
5.2. Business Strategies Adopted by Key Players
5.3. Key Players Market Share Insights and Analysis, 2022
5.4. Key Players Market Positioning Matrix
5.5. Consolidated SWOT Analysis of Key Players
5.6. Porter's Five Forces
6. Global Guitar Market Outlook
6.1. Market Size By Value
6.2. Market Size and Forecast, By Geography
6.3. Market Size and Forecast, By Product Type
6.4. Market Size and Forecast, By Distribution Channel
7. North America Guitar Market Outlook
7.1. Market Size By Value
7.2. Market Share By Country
7.3. Market Size and Forecast By Product Type
7.4. Market Size and Forecast By Distribution Channel
7.5. US Guitar Market Outlook
7.5.1. Market Size By Value
7.5.2. Market Size and Forecast By Product Type
7.5.3. Market Size and Forecast By Distribution Channel
7.6. Canada Guitar Market Outlook
7.6.1. Market Size By Value
7.6.2. Market Size and Forecast By Product Type
7.6.3. Market Size and Forecast By Distribution Channel
7.7. Mexico Guitar Market Outlook
7.7.1. Market Size By Value
7.7.2. Market Size and Forecast By Product Type
7.7.3. Market Size and Forecast By Distribution Channel
8. Market Dynamics
8.1. Market Drivers
8.2. Challenges
8.3. Opportunity
8.4. Restraints
8.5. Market Trends
8.6. Covid-19 Effect
8.7. Supply chain Analysis
8.8. Policy & Regulatory Framework
8.9. Industry Experts Views
9. Company Profile
9.1. Fender Musical Instruments Corporation
9.1.1. Company Snapshot
9.1.2. Company Overview
9.1.3. Financial Highlights
9.1.4. Geographic Insights
9.1.5. Business Segment & Performance
9.1.6. Product Portfolio
9.1.7. Key Executives
9.1.8. Strategic Moves & Developments
9.2. Gibson Brands, Inc.
9.3. Yamaha Corporation
9.4. Cort Guitars
9.5. Paul Reed Smith Guitar
9.6. G&L Musical Instruments
9.7. Godin Guitars
9.8. Samick Musical Instrument Co., Ltd
9.9. Schecter Guitar Research
9.10. Taylor Guitars
9.11. Rickenbacker International Corporation
9.12. C.F. Martin & Co. Inc
9.13. Armadillo Enterprises, Inc.
9.14. Hoshino Gakki
9.15. Kiesel Guitars
9.16. Roland Corporation
9.17. B.C. Rich Guitars
9.18. The ESP Guitar Company
10. Strategic Recommendations
11. Annexure
11.1. FAQ`s
11.2. Notes
11.3. Related Reports
12. Disclaimer

List of Figures
Figure 1: Global Guitar Market Size (USD Billion) By Region, 2022 & 2028
Figure 2: Market attractiveness Index, By Region 2028
Figure 3: Market attractiveness Index, By Segment 2028
Figure 4: Competitive Dashboard of top 5 players, 2022
Figure 6: Porter's Five Forces of Global Guitar Market
Figure 7: Global Guitar Market Size By Value (2017, 2022 & 2028F) (in USD Billion)
Figure 8: Global Guitar Market Share By Region (2022)
Figure 9: North America Guitar Market Size By Value (2017, 2022 & 2028F) (in USD Billion)
Figure 10: North America Guitar Market Share By Country (2022)
Figure 11: US Guitar Market Size By Value (2017, 2022 & 2028F) (in USD Billion)
Figure 12: Canada Guitar Market Size By Value (2017, 2022 & 2028F) (in USD Billion)
Figure 13: Mexico Guitar Market Size By Value (2017, 2022 & 2028F) (in USD Billion)


List of Tables

Table 1: Global Guitar Market Snapshot, By Segmentation (2022 & 2028) (in USD Billion)
Table 2: Top 10 Counties Economic Snapshot 2020
Table 3: Economic Snapshot of Other Prominent Countries 2020
Table 4: Average Exchange Rates for Converting Foreign Currencies into U.S. Dollars
Table 5: Global Guitar Market Size and Forecast, By Geography (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 6: Global Guitar Market Size and Forecast, By Product Type (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 7: Global Guitar Market Size and Forecast, By Distribution Channel (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 8: North America Guitar Market Size and Forecast By Product Type (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 9: North America Guitar Market Size and Forecast By Distribution Channel (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 10: US Guitar Market Size and Forecast By Product Type (2017, 2022 & 2028F)
Table 11: US Guitar Market Size and Forecast By Distribution Channel (2017, 2022 & 2028F)
Table 12: Canada Guitar Market Size and Forecast By Product Type (2017, 2022 & 2028F)
Table 13: Canada Guitar Market Size and Forecast By Distribution Channel (2017, 2022 & 2028F)
Table 14: Mexico Guitar Market Size and Forecast By Product Type (2017, 2022 & 2028F)
Table 15: Mexico Guitar Market Size and Forecast By Distribution Channel (2017, 2022 & 2028F)
Table 16: Influencing Factors for Global Guitar Market, 2022

 

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Summary

North American guitar culture is a rich and diverse phenomenon that has evolved over many decades. Since the early twentieth century, the guitar has been an integral part of popular music in North America. The popularity of music genres that heavily feature the guitar, such as rock, country, and blues, continues to drive demand for guitars in North America. As new generations of musicians emerge and new sub-genres emerge, there is a growing demand for different types of guitars. Furthermore, guitar culture in North America encompasses not only the music but also the lifestyle and fashion associated with playing the guitar. The guitar has become an iconic symbol of rebellion, self-expression, and artistic freedom, from the leather jackets and pompadours of early rock and roll to the flannel shirts and beards of modern-day indie rockers. Furthermore, the availability of low-cost guitars has made it easier for new players to get started, as well as for experienced players to experiment with various types of guitars. This has aided the growth of the North American guitar market. Moreover, guitar manufacturers have adapted to changing consumer preferences by offering a wider range of guitar models, finishes, and features. This has contributed to the guitar market remaining fresh and exciting for players of all skill levels. In addition, many government agencies, including the National Endowment for the Arts and the Canadian Heritage Ministry, provide funding and support for music education programs in schools and communities. This helps to ensure that young people have access to quality music education and may encourage more people to take up guitar playing.

According to the research report, "North America Guitar Market Outlook, 2028", published by Bonafide Research, the North America guitar market was valued at USD 2.02 billion in 2022. North America is home to many live music events and festivals, which often feature guitar-centric performances. These events can generate excitement around the guitar and create demand for new instruments. Furthermore, many North American schools have music education programs that include guitar lessons. This has contributed to the introduction of a new generation of young players to the guitar as well as the creation of a sustained demand for beginner-friendly instruments. Moreover, as public awareness of environmental issues grows, some guitar manufacturers are incorporating environmentally friendly materials and manufacturing methods into their products. This has aided in the development of a niche market for eco-friendly guitars. In addition, as the population of North America ages, there is a growing demand for hobbies and leisure activities that can be enjoyed in retirement. Playing the guitar is a popular pastime among older adults, resulting in a steady demand for guitars.

Based on product type, the market is segmented into acoustic and electric. The acoustic segment dominated the market and will have a share of more than 50% in 2022. Acoustic guitars have a cultural significance in North America that goes beyond their use as a musical instrument. They are often associated with folk and roots music and are a symbol of authenticity and simplicity. This has helped to keep acoustic guitars as a cultural icon in demand. Furthermore, acoustic guitars are commonly considered to be more beginner-friendly than electric guitars because they require less equipment to get started and produce a more natural sound without the need for amplification. This has contributed to the continued popularity of acoustic guitars as a popular choice for beginners. During the forecast period, the electric guitar segment is expected to grow at the fastest CAGR. Electric guitars are popular in rock and metal music. These genres are extremely popular and are a major driver of the electronics market.

The market is divided into offline and online segments based on the distribution channel. The offline channel dominated the market in 2022. Retailers are opening new stores in various states across the country to increase market penetration, and consumers prefer to buy guitars by trying them on first. Customers can compare them, play with them, and determine which size is best for them. These are the factors that will drive market growth over the forecast period. Furthermore, the online segment is expected to grow at a CAGR greater than 7.5% through the forecast period. Online retailers offer a wide selection of guitars, including those from smaller and lesser-known brands. This has helped to create a more competitive market and increased the availability of guitars to consumers. Moreover, to increase their customer base, one of the largest independent guitar stores is developing e-commerce websites. Online platforms such as social media and Google ads have a significant impact on consumer preferences for electric guitars.

According to the report, the North American market is segmented into three major countries, including the United States, Canada, and Mexico. Among these, the United States leads the North America Guitar market. In the United States, there is a large population of baby boomers who grew up during the heyday of rock music and who still have a strong interest in guitar playing. Furthermore, younger generations are picking up guitars, aided in part by the popularity of social media influencers who demonstrate their guitar skills and encourage others to do the same. Furthermore, There are many resources available in the United States for people to learn how to play the guitar, including schools, private instructors, and online courses. This has helped to cultivate new generations of guitar players and enthusiasts. The electric guitar was invented in the 1930s in the United States. Gibson introduced it to the market with their "ES" series of guitars. Furthermore, one of the oldest and most respected acoustic guitar manufacturers, The Martin Guitar Company, was founded in the United States in 1833 and is still producing guitars today. Furthermore, the Smithsonian National Museum of American History houses a collection of over 200 guitars, including instruments used by famous musicians such as Eddie Van Halen, B.B. King, and Dolly Parton. In addition, The North American Free Trade Agreement (NAFTA) and the United States-Mexico-Canada Agreement (USMCA) have helped to facilitate trade in guitars and other musical instruments between the United States, Canada, and Mexico. This makes it easier for manufacturers and retailers to do business across borders and may increase access to a wider range of instruments for musicians.

There are several well-known music schools and conservatories in North America that offer guitar programs, including Berklee College of Music, Juilliard School, University of Southern California Thornton School of Music, Peabody Institute at Johns Hopkins University, and Manhattan School of Music. Furthermore, many guitar schools in North America offer online courses and programs, allowing students from all over the world to study guitar without having to attend classes in person. Moreover, guitar schools often host concerts and performances featuring their students and faculty, giving students the opportunity to showcase their skills in front of a live audience. In addition, some guitar schools in North America, such as the National Guitar Workshop, offer summer camps and intensive workshops where students can study guitar for several weeks in a focused, immersive environment.

Guitar museums in North America provide educational programs and workshops for students and aspiring musicians to learn more about the guitar's history and culture. Furthermore, many guitar museums in North America have interactive exhibits and hands-on activities that allow visitors to try out different types of guitars and learn about the mechanics and technology behind the instrument. The National Guitar Museum, which features a collection of rare and historic guitars, is a traveling exhibit that is displayed at various museums and venues across the United States. Furthermore, the Martin Guitar Museum, located in Nazareth, Pennsylvania, is housed in the original factory building where Martin guitars have been made since 1833. Moreover, The Songbirds Guitar Museum in Chattanooga, Tennessee, features one of the largest collections of rare and vintage guitars in the world, with over 1,700 instruments on display. Moreover, The Museum of Making Music in Carlsbad, California, features exhibits that showcase the evolution of music technology, including the development of the guitar and other stringed instruments. In addition to The Experience Music Project Museum in Seattle, Washington, the museum features a collection of iconic guitars played by famous musicians, including Jimi Hendrix's Stratocaster and Kurt Cobain's acoustic guitar.

Due to their growing popularity, live music shows are among the best-attended concerts. As a result, certain groups of people have been inspired and motivated to pursue music as a career and to learn to play different types of guitar. There are numerous live music shows in North America where the guitar is prominently featured, including Austin City Limits, The Tonight Show Starring Jimmy Fallon, The Late Show with Stephen Colbert, Saturday Night Live, The Ellen DeGeneres Show, and many more. some of the popular guitar music bands in North America are Metallica, Guns N' Roses, Red Hot Chili Peppers, Pearl Jam, The White Stripes, Green Day . There are many well-known and influential guitarists in North America. Here are a few of the most well-known and influential guitarists: Jimi Hendrix, Eddie Van Halen, Eric Clapton, Stevie Ray Vaughan, Carlos Santana, BB King, Slash, Jimmy Page, Keith Richards, Tom Morello, John Mayer, Jack White, Joe Bonamassa, Nita Strauss, and Bonnie Raitt.

In 2020, Fender announced a partnership with Harley-Davidson to create a limited-edition run of guitars that celebrate the iconic motorcycle brand's 115th anniversary. The guitars feature custom designs and finishes inspired by Harley-Davidson motorcycles. Furthermore, Gibson has a long history of collaborating with famous guitarists to create signature models, and one of its most high-profile partnerships is with legendary rock guitarist Slash. Gibson has produced several signature models for Slash, including the Slash Les Paul Standard and the Slash J-45 acoustic. Moreover, PRS Guitars also has a partnership with John Mayer, with the two collaborating on the creation of the John Mayer Silver Sky model. The guitar features a vintage-inspired design and custom pickups designed by Mayer and PRS founder Paul Reed Smith.

There are many e-commerce sites where guitars are sold in North America. Some popular examples include guitarcenter, sweetwater, reverb, musiciansfriend, amazon, samash, zzounds, thomannmusic. There are many popular guitar stores in North America, including Guitar Center, Sam Ash, Musician's Friend, Sweetwater, Reverb, The Music Zoo, Wildwood Guitars, Chicago Music Exchange, Carter Vintage Guitars, and Norman's Rare Guitars. There are several start-ups in the North American guitar market, some of which include Fretish, Reverb, Tonewood, Jammy, Orangewood and many more.

Restraints:
As musical tastes and trends change, the demand for guitars may decline. For example, if electronic dance music or hip-hop becomes more popular than rock and roll, the demand for guitars could decrease. Moreover, with regular maintenance, a good-quality guitar can last for 10 to 20 years. The instrument's lifespan is also determined by how frequently it is used and the type of care it receives. In general, the lifespan of a guitar is longer, which is a limiting factor for market growth because a user will end up purchasing new guitars after some time has passed. Although this is an important feature of a high-quality guitar, it does have an effect on the North American market cap.

Developments:
• In 2021, Fender announced the launch of its new American Professional II series of guitars and basses. The series features several new models with updated pickups, hardware, and finishes.
• In 2021, Gibson announced the acquisition of Mesa/Boogie, a manufacturer of high-end guitar amplifiers. The acquisition is expected to expand Gibson's product portfolio and strengthen its position in the guitar market.
• In 2021, Yamaha introduced several new models in its popular Pacifica series of electric guitars. The new models feature updated electronics and hardware, and are designed to appeal to a wide range of players.
• In 2021, PRS announced the launch of its new SE Hollowbody II electric guitar. The guitar features a semi-hollow design with a carved maple top and back, and is designed to deliver a versatile range of tones.
• In 2021, Taylor introduced a new line of Grand Theater acoustic guitars. The guitars feature a smaller body size than traditional acoustic guitars, making them more comfortable to play and easier to transport.
• In 2021, Eastman announced the launch of its new T484 and T486 semi-hollow electric guitars. The guitars feature a vintage-inspired design with updated electronics and hardware.

Companies Mentioned in this Report:
Fender Musical Instruments Corporation, Gibson Brands, Inc., Yamaha Corporation, Cort Guitars, Paul Reed Smith Guitar, G&L Musical Instruments, Godin Guitars, Samick Musical Instrument Co., Ltd, Schecter Guitar Research, Taylor Guitars, Rickenbacker International Corporation , C.F. Martin & Co. Inc, Armadillo Enterprises, Inc., Hoshino Gakki, Kiesel Guitars, Roland Corporation, B.C. Rich Guitars, The ESP Guitar Company.

Considered in this report
• Geography: North America
• Historic year: 2017
• Base year: 2022
• Estimated year: 2023
• Forecast year: 2028

Aspects covered in this report
• North America Guitar market with its value and forecast along with its segments
• Various drivers and challenges
• On-going trends and developments
• Top profiled companies
• Strategic recommendation

Countries covered in the report:
• United States
• Canada
• Mexico

By Product Type:
• Acoustic Guitar
• Electric Guitar

By Distribution Chanel:
• Offline
• Online

The approach of the report:
This report consists of a combined approach of primary and secondary research. Initially, secondary research was used to get an understanding of the market and list out the companies that are present in it. The secondary research consists of third-party sources such as press releases, annual reports of companies, government-generated reports, and databases. After gathering the data from secondary sources, primary research was conducted by making telephone interviews with the leading players about how the market is functioning and then conducting trade calls with dealers and distributors of the market. Post this; we have started doing primary calls to consumers by equally segmenting them in regional aspects, tier aspects, age group, and gender. Once we have primary data with us, we can start verifying the details obtained from secondary sources.

Intended audience
This report can be useful to industry consultants, manufacturers, suppliers, associations and organizations related to the guitar industry, government bodies, and other stakeholders to align their market-centric strategies. In addition to marketing & presentations, it will also increase competitive knowledge about the industry.









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Table of Contents

Table of Content
1. Executive Summary
2. Research Methodology
2.1. Secondary Research
2.2. Primary Data Collection
2.3. Market Formation & Validation
2.4. Report Writing, Quality Check & Delivery
3. Market Structure
3.1. Market Considerate
3.2. Assumptions
3.3. Limitations
3.4. Abbreviations
3.5. Sources
3.6. Definitions
4. Economic /Demographic Snapshot
5. Competitive Landscape
5.1. Competitive Dashboard
5.2. Business Strategies Adopted by Key Players
5.3. Key Players Market Share Insights and Analysis, 2022
5.4. Key Players Market Positioning Matrix
5.5. Consolidated SWOT Analysis of Key Players
5.6. Porter's Five Forces
6. Global Guitar Market Outlook
6.1. Market Size By Value
6.2. Market Size and Forecast, By Geography
6.3. Market Size and Forecast, By Product Type
6.4. Market Size and Forecast, By Distribution Channel
7. North America Guitar Market Outlook
7.1. Market Size By Value
7.2. Market Share By Country
7.3. Market Size and Forecast By Product Type
7.4. Market Size and Forecast By Distribution Channel
7.5. US Guitar Market Outlook
7.5.1. Market Size By Value
7.5.2. Market Size and Forecast By Product Type
7.5.3. Market Size and Forecast By Distribution Channel
7.6. Canada Guitar Market Outlook
7.6.1. Market Size By Value
7.6.2. Market Size and Forecast By Product Type
7.6.3. Market Size and Forecast By Distribution Channel
7.7. Mexico Guitar Market Outlook
7.7.1. Market Size By Value
7.7.2. Market Size and Forecast By Product Type
7.7.3. Market Size and Forecast By Distribution Channel
8. Market Dynamics
8.1. Market Drivers
8.2. Challenges
8.3. Opportunity
8.4. Restraints
8.5. Market Trends
8.6. Covid-19 Effect
8.7. Supply chain Analysis
8.8. Policy & Regulatory Framework
8.9. Industry Experts Views
9. Company Profile
9.1. Fender Musical Instruments Corporation
9.1.1. Company Snapshot
9.1.2. Company Overview
9.1.3. Financial Highlights
9.1.4. Geographic Insights
9.1.5. Business Segment & Performance
9.1.6. Product Portfolio
9.1.7. Key Executives
9.1.8. Strategic Moves & Developments
9.2. Gibson Brands, Inc.
9.3. Yamaha Corporation
9.4. Cort Guitars
9.5. Paul Reed Smith Guitar
9.6. G&L Musical Instruments
9.7. Godin Guitars
9.8. Samick Musical Instrument Co., Ltd
9.9. Schecter Guitar Research
9.10. Taylor Guitars
9.11. Rickenbacker International Corporation
9.12. C.F. Martin & Co. Inc
9.13. Armadillo Enterprises, Inc.
9.14. Hoshino Gakki
9.15. Kiesel Guitars
9.16. Roland Corporation
9.17. B.C. Rich Guitars
9.18. The ESP Guitar Company
10. Strategic Recommendations
11. Annexure
11.1. FAQ`s
11.2. Notes
11.3. Related Reports
12. Disclaimer

List of Figures
Figure 1: Global Guitar Market Size (USD Billion) By Region, 2022 & 2028
Figure 2: Market attractiveness Index, By Region 2028
Figure 3: Market attractiveness Index, By Segment 2028
Figure 4: Competitive Dashboard of top 5 players, 2022
Figure 6: Porter's Five Forces of Global Guitar Market
Figure 7: Global Guitar Market Size By Value (2017, 2022 & 2028F) (in USD Billion)
Figure 8: Global Guitar Market Share By Region (2022)
Figure 9: North America Guitar Market Size By Value (2017, 2022 & 2028F) (in USD Billion)
Figure 10: North America Guitar Market Share By Country (2022)
Figure 11: US Guitar Market Size By Value (2017, 2022 & 2028F) (in USD Billion)
Figure 12: Canada Guitar Market Size By Value (2017, 2022 & 2028F) (in USD Billion)
Figure 13: Mexico Guitar Market Size By Value (2017, 2022 & 2028F) (in USD Billion)


List of Tables

Table 1: Global Guitar Market Snapshot, By Segmentation (2022 & 2028) (in USD Billion)
Table 2: Top 10 Counties Economic Snapshot 2020
Table 3: Economic Snapshot of Other Prominent Countries 2020
Table 4: Average Exchange Rates for Converting Foreign Currencies into U.S. Dollars
Table 5: Global Guitar Market Size and Forecast, By Geography (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 6: Global Guitar Market Size and Forecast, By Product Type (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 7: Global Guitar Market Size and Forecast, By Distribution Channel (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 8: North America Guitar Market Size and Forecast By Product Type (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 9: North America Guitar Market Size and Forecast By Distribution Channel (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 10: US Guitar Market Size and Forecast By Product Type (2017, 2022 & 2028F)
Table 11: US Guitar Market Size and Forecast By Distribution Channel (2017, 2022 & 2028F)
Table 12: Canada Guitar Market Size and Forecast By Product Type (2017, 2022 & 2028F)
Table 13: Canada Guitar Market Size and Forecast By Distribution Channel (2017, 2022 & 2028F)
Table 14: Mexico Guitar Market Size and Forecast By Product Type (2017, 2022 & 2028F)
Table 15: Mexico Guitar Market Size and Forecast By Distribution Channel (2017, 2022 & 2028F)
Table 16: Influencing Factors for Global Guitar Market, 2022

 

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