世界各国のリアルタイムなデータ・インテリジェンスで皆様をお手伝い

中東・アフリカのインテリアカーアクセサリー市場の展望、2028年


Middle East & Africa Interior Car Accessories Market Outlook, 2028

中東・アフリカのカー用品市場は多様でダイナミックだ。消費者は、携帯電話マウントやカップホルダーのような実用的なものから、レザーシートや高級オーディオシステムのような豪華なものまで、幅広い製品を手に... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Bonafide Research & Marketing Pvt. Ltd.
ボナファイドリサーチ
2023年2月28日 US$2,750
シングルユーザライセンス
ライセンス・価格情報
注文方法はこちら
81 英語

日本語のページは自動翻訳を利用し作成しています。


 

サマリー

中東・アフリカのカー用品市場は多様でダイナミックだ。消費者は、携帯電話マウントやカップホルダーのような実用的なものから、レザーシートや高級オーディオシステムのような豪華なものまで、幅広い製品を手に入れることができる。可処分所得の増加に伴い、MEA地域の消費者はプレミアムで高級なカーアクセサリーを求めるようになっている。そのため、レザーシートカバー、カスタマイズフロアマット、ダッシュボードカバーなどの高級カーアクセサリーの需要が伸びている。自動車がより高度になり、コネクテッド化が進むにつれて、中東、アフリカ、そして世界中で車内用カーアクセサリーの需要は引き続き堅調に推移すると予想される。中東・アフリカの自動車産業は、経済的不安定、政治的混乱、インフラの不足など、独自の課題に直面していることは注目に値する。同産業は長期的に成長する可能性が高く、カー用品のインテリア市場は今後も重要な位置を占めるだろう。また、テクノロジーの成長とスマートカーの普及に伴い、MEAの消費者もカーチャージャー、GPSシステム、車載カメラなどのハイテク対応カーアクセサリーを求めている。

Bonafide Research社の調査レポート「中東とアフリカのインテリアカーアクセサリー市場の展望、2028年」によると、同市場は2023年から28年にかけて年平均成長率6.63%で成長すると予測されている。中東・アフリカ地域には、トヨタ、日産、現代自動車、フォードなどの大手自動車メーカーが多数進出している。加えて、TATAモーターズなどいくつかの地場ブランドも同市場で活躍している。また、この地域にはイランやエジプトなど、近年力強い成長を遂げている新興自動車市場がある。さらに、中東・アフリカの消費者は、個人のスタイルや好みを反映した、パーソナライズされたカスタマイズカーアクセサリーを求めるようになっている。このため、ハンドルカバー、カーシートカバー、カーマットなど、カスタマイズされたカーアクセサリーの需要が伸びている。気候変動の影響に対する意識が高まるにつれ、中東・アフリカの消費者は、再生ゴムマット、オーガニックシートカバー、竹製ダッシュボードなど、環境に優しく持続可能なカーアクセサリーを求めるようになっている。

中東・アフリカ地域では自動車保有台数が大幅に増加しており、これが車内用カーアクセサリー市場の成長を牽引している。消費者はシートカバー、フロアマット、ハンドルカバーといった製品への関心を高めている。中東・アフリカ地域の一部の国では、高級でプレミアムなインテリアカーアクセサリーへの関心が高まっている。これには、レザーシートカバー、高級オーディオシステム、先進インフォテインメントシステムなどの製品が含まれる。中東・アフリカ地域の自動車所有者にとって、安全性とセキュリティは大きな関心事であり、これがカーアラーム、GPSトラッカー、セキュリティカメラなどの製品に対する需要を促進している。加えて、MEA地域では環境問題に対する意識が高まっており、消費者は環境に優しく持続可能なカーアクセサリーへの関心を高めている。これには、リサイクル素材、天然素材、無害素材を使用した製品などが含まれる。同レポートによると、市場はエレクトロニクスアクセサリー、コンソール&オーガナイザー、マット、インテリアカバー、セントラルロックシステム、アームレスト、通信システム、ダッシュキット、サンシェード、インテリア照明、芳香剤、インテリアクロームアクセサリー、その他に区分される。なかでもエレクトロニクス・アクセサリーが市場の半分近くを占めており、カーオーディオ、カービデオ、カーチャージャー、モバイルホルダー、カーバキュームクリーナー、インフレータとコンプレッサー、カー・ブルートゥース・アクセサリー、カーGPSトラッカーとナビゲーション、リバース・パーキング・システムなどが含まれる。

同レポートによると、市場はUAE、サウジアラビア、南アフリカの3大経済圏に区分される。なかでも、サウジアラビアは2022年の市場をリードしており、予測期間末までには市場を支配すると予想され、次いで南アフリカが続く。サウジアラビアの車内用カーアクセサリー市場は、全体的な運転体験を向上させるカスタマイズカーアクセサリーに対する需要の高まりにより、着実に成長している。サウジアラビアで人気のあるカーアクセサリーには、カスタマイズシートカバー、フロアマット、ダッシュボードカバー、ハンドルカバー、カーフレグランスなどがある。また、インターネットの普及率が高く、スマートデバイスが普及しているため、接続性が高まり、インフォテインメント・システムの需要が高まっている。高級車へのインフォテインメント・システム搭載需要の伸びと高級車販売の拡大が、サウジアラビアの乗用車用アクセサリー市場の需要を促進すると予想される。車種別では、小型車、中型車、SUV、MPVS、高級車、ピックアップトラック(トヨタ・タコマ、フォード・レンジャー、ジープ・グラディエーター、シボレー・コロラド、GMCキャニオン、ヒュンダイ・サンタクルーズなど)に分けられる。なかでもSUVは、予測期間末までに市場をリードすると予測されている。サウジアラビア王国では、経済的であらゆる購買層に適しているセダン車の需要が高い。メンテナンスが簡単で、エンジン容量が大きく、オフロード走行にも適している。セダン型乗用車は車内が広いため、長距離の移動に適している。

販売チャネルのカテゴリーに基づき、市場はOEMとアフターマーケットに分けられる。アフターマーケットセグメントは、製造プロセスにおける先端技術の採用の増加や、乗用車用アクセサリーの製造における高品質材料の使用により、予測期間において最大の市場シェアを獲得すると予想される。中東・アフリカにおけるカー用品の内装品は、自動車小売店、オンラインマーケットプレイス、自動車部品店、自動車ディーラー、専門店、ハイパーマーケットなど、さまざまなチャネルを通じて販売されている。Souq.com、Jumia、NoonなどのEコマース・プラットフォームはMEAで大きな存在感を示しており、カー用品の幅広いラインナップを販売している。顧客はさまざまなブランドや製品を閲覧し、価格や機能を比較し、必要な商品を簡単に購入することができる。MEAの消費者は、オンラインショッピングプラットフォームの利用可能性の増加により、カーアクセサリーのオンライン購入を選択する傾向が強まっている。そのため、幅広いカーアクセサリーを手頃な価格で提供するオンラインプラットフォームの需要が高まっている。

最近の動向:
- 日本の多国籍自動車メーカーであるトヨタは、アフリカ市場向けの人気ピックアップトラック「ハイラックス」を生産するため、ガーナに新たな組立工場を開設すると発表した。この投資により、同地域の製造業が活性化し、新たな雇用が創出されることが期待される。
- フランスの多国籍小売企業であるカルフールは、モロッコに初のカルフール・オート店舗を開設すると発表した。この店舗では、カーアクセサリー、スペアパーツ、サービスを幅広く取り扱っており、同国の自動車オーナーにとってワンストップショップとなっている。
- ドイツの自動車部品サプライヤーであるHella社は、アフリカ市場でのプレゼンスを拡大するため、南アフリカに新しい事務所と倉庫を開設すると発表した。新施設では、現地の需要に応えるため、自動車用照明とエレクトロニクス製品を幅広く在庫する。
- カナダの自動車部品サプライヤーであるマグナは、モロッコに自動車用座席システムを生産する新製造施設を開設すると発表した。新工場は雇用を創出し、同地域におけるマグナ製品の需要拡大に対応する。
- フランスのタイヤメーカーであるミシュランは、アルジェリアに地元市場向けのトラック用タイヤを生産する新工場を開設すると発表した。この工場は1,000人以上の雇用を創出し、北アフリカにおけるミシュランの生産能力を増加させる見込みである。

市場に進出している主要企業
グルーポ アントリン、HYUNDAI MOBIS、Truck Hero, Inc.、Ficosa International SA.、パイオニア、H.I MOTORS、Momo Srl.、Harman International.、WeatherTech

本レポートの考察
- 地理中東 & アフリカ
- 歴史的な年2017
- 基準年2022
- 推定年2023
- 予測年2028

本レポートでカバーされている側面
- 中東・アフリカの自動車用内装品市場とその価値およびセグメント別予測
- インテリアカーアクセサリー市場の国別分析
- 様々な促進要因と課題
- 進行中のトレンドと開発
- 注目企業
- 戦略的提言

レポート対象国
- アラブ首長国連邦
- サウジアラビア
- 南アフリカ

アクセサリータイプ別
- エレクトロニクスアクセサリー(カーオーディオ、カービデオ、カーチャージャー、モバイルホルダー、カーバキュームクリーナー、インフレーター&コンプレッサー、カーBluetoothアクセサリー、カーGPSトラッカー&ナビゲーション、リバースパーキングシステムなど)
- コンソールとオーガナイザー
- マット
- インテリアカバー
- セントラルロックシステム
- アームレスト
- コミュニケーションシステム
- ダッシュキット
- サンシェード
- インテリア照明
- エアフレッシュナー
- インテリアクロームアクセサリー
- その他(シートネッククッション、ギアノブなど)

流通チャネル別
- OEM
- アフターマーケット

車種別
- 小型車
- 中型車
- SUV
- MPV
- 高級車
- ピックアップトラック(トヨタ・タコマ、フォード・レンジャー、ジープ・グラディエーター、シボレー・コロラド、GMCキャニオン、ヒュンダイ・サンタクルーズ)

レポートのアプローチ
本レポートは、一次調査と二次調査を組み合わせたアプローチで構成されている。まず二次調査は、市場を把握し、市場に参入している企業をリストアップするために行われた。二次調査は、プレスリリースや企業の年次報告書などの第三者情報源、政府が作成した報告書やデータベースの分析で構成されている。二次情報源からデータを収集した後、一次調査は、市場がどのように機能しているかについて主要プレーヤーに電話インタビューを行い、市場のディーラーや流通業者と取引コールを行うことによって実施された。その後、消費者を地域別、階層別、年齢層別、性別に均等にセグメンテーションし、消費者への一次調査を開始した。一次データを入手した後は、二次ソースから入手した詳細の検証を開始した。

対象読者
本レポートは、業界コンサルタント、メーカー、サプライヤー、インテリアカーアクセサリー業界関連団体・組織、政府機関、その他のステークホルダーが、市場中心の戦略を調整する際にお役立ていただけます。マーケティングおよびプレゼンテーションに加えて、この業界に関する競合知識を高めることもできます。






ページTOPに戻る


目次

Table of Contents

1. Executive Summary
2. Market Dynamics
2.1. Market Drivers
2.2. Challenges
2.3. Opportunity
2.4. Restraints
2.5. Market Trends
2.6. Covid-19 Effect
2.7. Supply chain Analysis
2.8. Policy & Regulatory Framework
2.9. Industry Experts Views
3. Research Methodology
3.1. Secondary Research
3.2. Primary Data Collection
3.3. Market Formation & Validation
3.4. Report Writing, Quality Check & Delivery
4. Market Structure
4.1. Market Considerate
4.2. Assumptions
4.3. Limitations
4.4. Abbreviations
4.5. Sources
4.6. Definitions
5. Economic /Demographic Snapshot
6. Competitive Landscape
6.1. Competitive Dashboard
6.2. Business Strategies Adopted by Key Players
6.3. Key Players Market Share Insights and Analysis, 2022
6.4. Key Players Market Positioning Matrix
6.5. Consolidated SWOT Analysis of Key Players
6.6. Porter's Five Forces
7. Global Interior Car Accessories Market Outlook
7.1. Market Size By Value
7.2. Market Size and Forecast, By Geography
7.3. Market Size and Forecast, By Accessories Type
7.4. Market Size and Forecast, By Distribution Channel
7.5. Market Size and Forecast, By Vehicle Type
8. Middle East & Africa Interior Car Accessories Market Outlook
8.1. Market Size By Value
8.2. Market Share By Country
8.3. Market Size and Forecast By Accessories Type
8.4. Market Size and Forecast By Distribution Channel
8.5. Market Size and Forecast By Vehicle Type
8.6. UAE Interior Car Accessories Market Outlook
8.6.1. Market Size By Value
8.6.2. Market Size and Forecast By Accessories Type
8.6.3. Market Size and Forecast By Distribution Channel
8.7. Saudi Arabia Interior Car Accessories Market Outlook
8.7.1. Market Size By Value
8.7.2. Market Size and Forecast By Accessories Type
8.7.3. Market Size and Forecast By Distribution Channel
8.8. South Africa Interior Car Accessories Market Outlook
8.8.1. Market Size By Value
8.8.2. Market Size and Forecast By Accessories Type
8.8.3. Market Size and Forecast By Distribution Channel
9. Company Profile
9.1. Grupo Antolin
9.1.1. Company Snapshot
9.1.2. Company Overview
9.1.3. Financial Highlights
9.1.4. Geographic Insights
9.1.5. Business Segment & Performance
9.1.6. Product Portfolio
9.1.7. Key Executives
9.1.8. Strategic Moves & Developments
9.2. Hyundai Mobis
9.3. Truck Hero, Inc
9.4. Ficosa International SA
9.5. Pioneer
9.6. H.I MOTORS
9.7. Momo Srl.
9.8. Harman International
9.9. WeatherTech
10. Strategic Recommendations
11. Annexure
11.1. FAQ`s
11.2. Notes
11.3. Related Reports
12. Disclaimer


List of Figures

Figure 1: Global Interior Car Accessories Market Size (USD Billion) By Region, 2022 & 2028
Figure 2: Market attractiveness Index, By Region 2028
Figure 3: Market attractiveness Index, By Segment 2028
Figure 4: Competitive Dashboard of top 5 players, 2022
Figure 5: Market Share insights of key players, 2022
Figure 6: Porter's Five Forces of Global Interior Car Accessories Market
Figure 7: Global Interior Car Accessories Market Size By Value (2017, 2022 & 2028F) (in USD Billion)
Figure 8: Global Interior Car Accessories Market Share By Region (2022)
Figure 9: Middle East & Africa Interior Car Accessories Market Size By Value (2017, 2022 & 2028F) (in USD Billion)
Figure 10: Middle East & Africa Interior Car Accessories Market Share By Country (2022)
Figure 11: UAE Interior Car Accessories Market Size By Value (2017, 2022 & 2028F) (in USD Billion)
Figure 12: Saudi Arabia Interior Car Accessories Market Size By Value (2017, 2022 & 2028F) (in USD Billion)
Figure 13: South Africa Interior Car Accessories Market Size By Value (2017, 2022 & 2028F) (in USD Billion)

List of Tables

Table 1: Global Interior Car Accessories Market Snapshot, By Segmentation (2022 & 2028) (in USD Billion)
Table 2: Influencing Factors for Global Interior Car Accessories Market, 2022
Table 3: Top 10 Counties Economic Snapshot 2020
Table 4: Economic Snapshot of Other Prominent Countries 2020
Table 5: Average Exchange Rates for Converting Foreign Currencies into U.S. Dollars
Table 6: Global Interior Car Accessories Market Size and Forecast, By Geography (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 7: Global Interior Car Accessories Market Size and Forecast, By Accessories Type (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 8: Global Interior Car Accessories Market Size and Forecast, By Distribution Channel (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 9: Global Interior Car Accessories Market Size and Forecast, By Vehicle Type (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 10: Middle East & Africa Interior Car Accessories Market Size and Forecast By Accessories Type (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 11: Middle East & Africa Interior Car Accessories Market Size and Forecast By Distribution Channel (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 12: Middle East & Africa Interior Car Accessories Market Size and Forecast By Vehicle Type (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 13: UAE Interior Car Accessories Market Size and Forecast By Accessories Type (2017, 2022 & 2028F)
Table 14: UAE Interior Car Accessories Market Size and Forecast By Distribution Channel (2017, 2022 & 2028F)
Table 15: Saudi Arabia Interior Car Accessories Market Size and Forecast By Accessories Type (2017, 2022 & 2028F)
Table 16: Saudi Arabia Interior Car Accessories Market Size and Forecast By Distribution Channel (2017, 2022 & 2028F)
Table 17: South Africa Interior Car Accessories Market Size and Forecast By Accessories Type (2017, 2022 & 2028F)
Table 18: South Africa Interior Car Accessories Market Size and Forecast By Distribution Channel (2017, 2022 & 2028F)

 

ページTOPに戻る


 

Summary

The market for interior car accessories in the Middle East and Africa is diverse and dynamic. Consumers have access to a wide range of products, from practical items such as phone mounts and cup holders to more luxurious features such as leather seats and high-end audio systems. With the growth in disposable incomes, consumers in the MEA region are increasingly looking for premium and luxury car accessories. This has led to a growth in demand for high-end car accessories such as leather seat covers, customised floor mats, and dashboard covers. As cars continue to become more advanced and connected, the demand for interior car accessories is expected to remain strong in the Middle East, Africa, and around the world. It is worth noting that the automotive industry in the Middle East and Africa faces unique challenges, including economic instability, political turmoil, and a lack of infrastructure. The industry has strong potential for growth in the long term, and the market for interior car accessories will continue to be an important part of this growth. Also, with the growth in technology and the increasing adoption of smart cars, consumers in MEA are also looking for tech-enabled car accessories such as car chargers, GPS systems, and car cameras.

According to the research report, "Middle East and Africa Interior Car Accessories Market Outlook, 2028," published by Bonafide Research, the market is projected to grow at 6.63% CAGR by 2023–28. The Middle East and Africa region is home to a number of major automotive players, including Toyota, Nissan, Hyundai, and Ford. In addition, several local brands, such as TATA Motors, are also active in the market. Also, the region is home to a number of emerging automotive markets, such as Iran and Egypt, which have seen strong growth in recent years. Further, consumers in the Middle East and Africa are increasingly looking for personalised and customised car accessories that reflect their individual styles and preferences. This has led to a growth in demand for customised car accessories such as steering wheel covers, car seat covers, and car mats. With the growing awareness about the impact of climate change, consumers in the Middle East and Africa are increasingly looking for eco-friendly and sustainable car accessories, such as recycled rubber mats, organic seat covers, and bamboo dashboards.

The Middle East and Africa region is seeing a significant increase in car ownership, which is driving growth in the interior car accessories market. Consumers are increasingly interested in products such as seat covers, floor mats, and steering wheel covers. In some countries in the Middle East and Africa region, there is a growing interest in luxury and premium interior car accessories. This includes products such as leather seat covers, high-end audio systems, and advanced infotainment systems. Safety and security are major concerns for car owners in the Middle East and Africa region, and this is driving demand for products such as car alarms, GPS trackers, and security cameras. In addition to that, there is a growing awareness of environmental issues in the MEA region, and consumers are increasingly interested in eco-friendly and sustainable interior car accessories. This includes products made from recycled materials, natural fabrics, and non-toxic materials. Based on the report, the market is segmented into electronics accessories, consoles and organizers, mats, interior covers, central locking systems, armrests, communication systems, dash kits, sunshades, interior lighting, air fresheners, interior chrome accessories, and others. Among them, nearly half of the market is occupied by electronics accessories, which include car audio, car video, car chargers, mobile holders, car vacuum cleaners, inflators and compressors, car Bluetooth accessories, car GPS tracker and navigation, reverse parking systems, etc.

According to the report, the market is segmented into three major economies, including the UAE, Saudi Arabia, and South Africa. Among them, Saudi Arabia is leading the market in 2022 and is expected to dominate the market by the end of the forecasted period, followed by South Africa. The market for interior car accessories in Saudi Arabia is growing steadily due to the increasing demand for customised car accessories that enhance the overall driving experience. Some of the popular interior car accessories in Saudi Arabia include customised seat covers, floor mats, dashboard covers, steering wheel covers, and car fragrance. Also, high internet penetration and the proliferation of smart devices are increasing connectivity and boosting the demand for infotainment systems. Growth in demand for the installation of infotainment systems in luxury cars and growing sales of luxury cars are expected to fuel demand for Saudi Arabia's passenger car accessories market. Based on vehicle type, the market is divided into small cars, mid-sized cars, SUVs, MPVS, luxury cars, and pickup trucks such as the Toyota Tacoma, Ford Ranger, Jeep Gladiator, Chevrolet Colorado, GMC Canyon, and Hyundai Santa Cruz. Among them, SUVs are projected to lead the market by the end of the forecast period. Sedan cars are in high demand in the Kingdom of Saudi Arabia, as they are economical and suitable for all kinds of buyers. They are easy to maintain, have a high engine capacity, and are suitable for off-road driving. Sedan passenger cars are highly spacious and, therefore, are highly preferred by consumers for long-distance traveling.

Based on the distribution channel category, the market is divided into OEM and aftermarket. The aftermarket segment is expected to capture the largest market share in the forecast period due to the growing adoption of advanced technologies in the manufacturing process and the use of high-quality materials for manufacturing passenger car accessories. Interior car accessories in the Middle East and Africa are sold through various channels, including automotive retail stores, online marketplaces, auto parts stores, car dealerships, specialty stores, and hypermarkets. E-commerce platforms such as Souq.com, Jumia, and Noon have a significant presence in the MEA and offer a wide range of interior car accessories for sale. Customers can browse through various brands and products, compare prices and features, and purchase the items they need with ease. Consumers in MEA are increasingly opting for online purchases of car accessories, thanks to the increased availability of online shopping platforms. This has led to a growth in demand for online platforms that offer a wide range of car accessories at affordable prices.

Recent Developments:
• Toyota, a Japanese multinational automotive manufacturer, announced the opening of a new assembly plant in Ghana to produce its popular Hilux pickup truck for the African market. This investment is expected to boost local manufacturing and create new jobs in the region.
• Carrefour, a French multinational retail company, announced the launch of its first Carrefour Auto store in Morocco. The store offers a wide range of car accessories, spare parts, and services, making it a one-stop shop for car owners in the country.
• Hella, a German automotive supplier, announced the opening of a new office and warehouse in South Africa to expand its presence in the African market. The new facility will stock a wide range of automotive lighting and electronics products to meet local demand.
• Magna, a Canadian automotive supplier, announced the opening of a new manufacturing facility in Morocco to produce automotive seating systems. The new plant will create jobs and help Magna meet the growing demand for its products in the region.
• Michelin, a French tire manufacturer, announced the opening of a new plant in Algeria to produce truck tires for the local market. The plant is expected to create over 1,000 jobs and increase Michelin's production capacity in North Africa.

Major Companies present in the market:
Grupo Antolin, HYUNDAI MOBIS, Truck Hero, Inc., Ficosa International SA., Pioneer, H.I MOTORS, Momo Srl., Harman International., WeatherTech

Considered in this report
• Geography: Middle East & Africa
• Historic year: 2017
• Base year: 2022
• Estimated year: 2023
• Forecast year: 2028

Aspects covered in this report
• Middle East & Africa Interior Car Accessories market with its value and forecast along with its segments
• Country-wise Interior Car Accessories market analysis
• Various drivers and challenges
• On-going trends and developments
• Top profiled companies
• Strategic recommendation

Countries covered in the report:
• UAE
• Saudi Arabia
• South Africa

By Accessories Type:
• Electronics Accessories (Car Audio, Car Video, Car Chargers, Mobile Holders, Car Vacuum Cleaners, Inflator and compressor, Car Bluetooth Accessories, Car GPS Tracker & Navigation, Reverse Parking System, etc.)
• consoles and organizers
• Mats
• Interior Covers
• Central Locking Systems
• Armrest
• Communication System
• Dash Kits
• Sunshades
• Interior Lighting
• Air Freshener
• Interior Chrome Accessories
• Others (Seat Neck Cushion, Gear Knobs, etc.)

By Distribution Channel:
• OEM
• Aftermarket

By Vehicle Type
• Small-sized Cars
• Mid-sized Cars
• SUVs
• MPVs
• Luxury
• Pickup Trucks (Toyota Tacoma, Ford Ranger, Jeep Gladiator, Chevrolet Colorado, GMC Canyon, Hyundai Santa Cruz)

The approach of the report:
This report consists of a combined approach of primary as well as secondary research. Initially, secondary research was used to get an understanding of the market and list out the companies that are present in the market. The secondary research consists of third-party sources such as press releases, and annual reports of companies, analyzing the government-generated reports and databases. After gathering the data from secondary sources primary research was conducted by making telephonic interviews with the leading players about how the market is functioning and then conducting trade calls with dealers and distributors of the market. Post this we have started doing primary calls to consumers by equally segmenting consumers into regional aspects, tier aspects, age groups, and gender. Once we have primary data with us we started verifying the details obtained from secondary sources.

Intended audience
This report can be useful to industry consultants, manufacturers, suppliers, associations & organizations related to the Interior Car Accessories industry, government bodies, and other stakeholders to align their market-centric strategies. In addition to marketing & presentations, it will also increase competitive knowledge about the industry.






ページTOPに戻る


Table of Contents

Table of Contents

1. Executive Summary
2. Market Dynamics
2.1. Market Drivers
2.2. Challenges
2.3. Opportunity
2.4. Restraints
2.5. Market Trends
2.6. Covid-19 Effect
2.7. Supply chain Analysis
2.8. Policy & Regulatory Framework
2.9. Industry Experts Views
3. Research Methodology
3.1. Secondary Research
3.2. Primary Data Collection
3.3. Market Formation & Validation
3.4. Report Writing, Quality Check & Delivery
4. Market Structure
4.1. Market Considerate
4.2. Assumptions
4.3. Limitations
4.4. Abbreviations
4.5. Sources
4.6. Definitions
5. Economic /Demographic Snapshot
6. Competitive Landscape
6.1. Competitive Dashboard
6.2. Business Strategies Adopted by Key Players
6.3. Key Players Market Share Insights and Analysis, 2022
6.4. Key Players Market Positioning Matrix
6.5. Consolidated SWOT Analysis of Key Players
6.6. Porter's Five Forces
7. Global Interior Car Accessories Market Outlook
7.1. Market Size By Value
7.2. Market Size and Forecast, By Geography
7.3. Market Size and Forecast, By Accessories Type
7.4. Market Size and Forecast, By Distribution Channel
7.5. Market Size and Forecast, By Vehicle Type
8. Middle East & Africa Interior Car Accessories Market Outlook
8.1. Market Size By Value
8.2. Market Share By Country
8.3. Market Size and Forecast By Accessories Type
8.4. Market Size and Forecast By Distribution Channel
8.5. Market Size and Forecast By Vehicle Type
8.6. UAE Interior Car Accessories Market Outlook
8.6.1. Market Size By Value
8.6.2. Market Size and Forecast By Accessories Type
8.6.3. Market Size and Forecast By Distribution Channel
8.7. Saudi Arabia Interior Car Accessories Market Outlook
8.7.1. Market Size By Value
8.7.2. Market Size and Forecast By Accessories Type
8.7.3. Market Size and Forecast By Distribution Channel
8.8. South Africa Interior Car Accessories Market Outlook
8.8.1. Market Size By Value
8.8.2. Market Size and Forecast By Accessories Type
8.8.3. Market Size and Forecast By Distribution Channel
9. Company Profile
9.1. Grupo Antolin
9.1.1. Company Snapshot
9.1.2. Company Overview
9.1.3. Financial Highlights
9.1.4. Geographic Insights
9.1.5. Business Segment & Performance
9.1.6. Product Portfolio
9.1.7. Key Executives
9.1.8. Strategic Moves & Developments
9.2. Hyundai Mobis
9.3. Truck Hero, Inc
9.4. Ficosa International SA
9.5. Pioneer
9.6. H.I MOTORS
9.7. Momo Srl.
9.8. Harman International
9.9. WeatherTech
10. Strategic Recommendations
11. Annexure
11.1. FAQ`s
11.2. Notes
11.3. Related Reports
12. Disclaimer


List of Figures

Figure 1: Global Interior Car Accessories Market Size (USD Billion) By Region, 2022 & 2028
Figure 2: Market attractiveness Index, By Region 2028
Figure 3: Market attractiveness Index, By Segment 2028
Figure 4: Competitive Dashboard of top 5 players, 2022
Figure 5: Market Share insights of key players, 2022
Figure 6: Porter's Five Forces of Global Interior Car Accessories Market
Figure 7: Global Interior Car Accessories Market Size By Value (2017, 2022 & 2028F) (in USD Billion)
Figure 8: Global Interior Car Accessories Market Share By Region (2022)
Figure 9: Middle East & Africa Interior Car Accessories Market Size By Value (2017, 2022 & 2028F) (in USD Billion)
Figure 10: Middle East & Africa Interior Car Accessories Market Share By Country (2022)
Figure 11: UAE Interior Car Accessories Market Size By Value (2017, 2022 & 2028F) (in USD Billion)
Figure 12: Saudi Arabia Interior Car Accessories Market Size By Value (2017, 2022 & 2028F) (in USD Billion)
Figure 13: South Africa Interior Car Accessories Market Size By Value (2017, 2022 & 2028F) (in USD Billion)

List of Tables

Table 1: Global Interior Car Accessories Market Snapshot, By Segmentation (2022 & 2028) (in USD Billion)
Table 2: Influencing Factors for Global Interior Car Accessories Market, 2022
Table 3: Top 10 Counties Economic Snapshot 2020
Table 4: Economic Snapshot of Other Prominent Countries 2020
Table 5: Average Exchange Rates for Converting Foreign Currencies into U.S. Dollars
Table 6: Global Interior Car Accessories Market Size and Forecast, By Geography (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 7: Global Interior Car Accessories Market Size and Forecast, By Accessories Type (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 8: Global Interior Car Accessories Market Size and Forecast, By Distribution Channel (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 9: Global Interior Car Accessories Market Size and Forecast, By Vehicle Type (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 10: Middle East & Africa Interior Car Accessories Market Size and Forecast By Accessories Type (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 11: Middle East & Africa Interior Car Accessories Market Size and Forecast By Distribution Channel (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 12: Middle East & Africa Interior Car Accessories Market Size and Forecast By Vehicle Type (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 13: UAE Interior Car Accessories Market Size and Forecast By Accessories Type (2017, 2022 & 2028F)
Table 14: UAE Interior Car Accessories Market Size and Forecast By Distribution Channel (2017, 2022 & 2028F)
Table 15: Saudi Arabia Interior Car Accessories Market Size and Forecast By Accessories Type (2017, 2022 & 2028F)
Table 16: Saudi Arabia Interior Car Accessories Market Size and Forecast By Distribution Channel (2017, 2022 & 2028F)
Table 17: South Africa Interior Car Accessories Market Size and Forecast By Accessories Type (2017, 2022 & 2028F)
Table 18: South Africa Interior Car Accessories Market Size and Forecast By Distribution Channel (2017, 2022 & 2028F)

 

ページTOPに戻る

ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。

webからのご注文・お問合せはこちらのフォームから承ります

本レポートと同分野(自動車市場)の最新刊レポート


よくあるご質問


Bonafide Research & Marketing Pvt. Ltd.社はどのような調査会社ですか?


Bonafide Research & Marketing Pvt. Ltd.は、最新の経済、人口統計、貿易、市場データを提供する市場調査・コンサルティング会社です。調査レポート、カスタムレポート、コ... もっと見る


調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?


在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
但し、一部の調査レポートでは、発注を受けた段階で内容更新をして納品をする場合もあります。
発注をする前のお問合せをお願いします。


注文の手続きはどのようになっていますか?


1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
2)見積書やサンプルの提示をいたします。
3)お客様指定、もしくは弊社の発注書をメール添付にて発送してください。
4)データリソース社からレポート発行元の調査会社へ納品手配します。
5) 調査会社からお客様へ納品されます。最近は、pdfにてのメール納品が大半です。


お支払方法の方法はどのようになっていますか?


納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
お客様よりデータリソース社へ(通常は円払い)の御振り込みをお願いします。
請求書は、納品日の日付で発行しますので、翌月最終営業日までの当社指定口座への振込みをお願いします。振込み手数料は御社負担にてお願いします。
お客様の御支払い条件が60日以上の場合は御相談ください。
尚、初めてのお取引先や個人の場合、前払いをお願いすることもあります。ご了承のほど、お願いします。


データリソース社はどのような会社ですか?


当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
世界各国の「市場・技術・法規制などの」実情を調査・収集される時には、データリソース社にご相談ください。
お客様の御要望にあったデータや情報を抽出する為のレポート紹介や調査のアドバイスも致します。



詳細検索

このレポートへのお問合せ

03-3582-2531

電話お問合せもお気軽に

 

2024/11/15 10:26

157.84 円

166.62 円

202.61 円

ページTOPに戻る