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Garden アロマセラピー製品の世界市場規模調査:製品別(エッセンシャルオイル、ブレンドオイル)、用途別(リラックス・睡眠、疼痛管理、スキンケア・ヘアケア、その他)、形態別(ホリスティック、メディカル、その他)、流通チャネル別(直販、MLM流通、スーパーマーケット・ハイパーマーケット、医薬品・専門店、Eコマース、その他)、地域別予測:2022-2032年


Garden Global Aromatherapy Products Market Size Study, by Product (Essential Oils, Blend Oils), by Application (Relaxation and Sleep, Pain Management, Skin and Hair Care, Others), by Form (Holistic, Medical, Others), by Distribution Channel (Direct Distribution, MLM Distribution, Supermarket and Hypermarket, Pharmaceutical and Specialty Store, E-commerce, Others), and Regional Forecasts 2022-2032

アロマセラピー製品の世界市場規模は2023年に27.4億米ドルとなり、2024年から2032年にかけて年平均成長率9.10%で成長すると予測されている。エッセンシャルオイルやその他の芳香植物化学物質は、アロマセラピー... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Bizwit Research & Consulting LLP
ビズウィットリサーチ&コンサルティング
2024年7月28日 US$4,950
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200 英語

 

サマリー

アロマセラピー製品の世界市場規模は2023年に27.4億米ドルとなり、2024年から2032年にかけて年平均成長率9.10%で成長すると予測されている。エッセンシャルオイルやその他の芳香植物化学物質は、アロマセラピーと総称される様々な従来型、非従来型、補完療法に利用されている。全米ホリスティックアロマセラピー協会(NAHA)によると、アロマセラピーとは、ホリスティックな癒しのための芳香物質(エッセンシャルオイル)の治療的応用または薬用利用と定義されている。多忙なライフスタイルや多忙なスケジュールの増加により、ストレス解消やリラックス効果のあるセラピーが求められている。ラベンダー、マンダリン、ローズなどのオイルには、心身を落ち着かせたり刺激したりする効果があるため、スパやアロマセラピー・セッションでの需要が高まっている。

皮膚トラブルの増加により、市場は成長すると予測される。アロマセラピーは皮膚に栄養を与え炎症を抑えるため、皮膚の発疹に悩む人々によく利用されている。消費者は、合成品による潜在的な悪影響のため、合成品よりも天然品を選ぶ傾向が強まっている。エッセンシャルオイルやキャリアオイルには、抗真菌、抗菌、防腐作用があり、様々な皮膚や髪の疾患の治療に効果的である。シダーウッドオイルのようなエッセンシャルオイルの健康効果に関する消費者の意識の高まりが、スパやリラクゼーション療法での採用を後押ししている。健康とウェルネスに対する消費者の支出の増加は、アロマセラピー業界におけるエッセンシャルオイルの需要を押し上げると予想される主な要因である。さらに、観光客が目的地でスパやリラクゼーション・サービスを受けるウェルネス・ツーリズムの需要に後押しされ、スパ・リラクゼーション業界は急速な成長を遂げている。これらの要因が市場の成長を後押ししている。しかし、エッセンシャルオイル製品は、その天然成分と、大量の原料を必要とする大規模な抽出プロセスのために高価である。エッセンシャルオイルに関連する原料の入手可能性が限られており、コストが高いことが、予測期間中の市場成長を制約する可能性がある。

アロマセラピー製品の世界市場で考慮されている主な地域には、北米、欧州、アジア太平洋地域、中南米、中東およびアフリカが含まれます。アロマセラピー製品の世界市場において、北米は消費者の高い認知度、確立されたウェルネス産業、多額の可処分所得によって牽引されている主要地域である。同地域の優位性は、ホリスティック健康法におけるアロマセラピーの普及と、セルフケアとウェルネスの傾向の高まりに支えられている。大手市場プレイヤーの存在と代替療法の人気が北米市場の地位をさらに高めている。一方、アジア太平洋地域はアロマセラピー製品の急成長市場である。この急成長の背景には、都市化の進展、可処分所得の増加、アロマセラピーが心身の健康に役立つという意識の高まりがある。また、同地域では天然素材やオーガニック製品に対する需要が急増しており、アロマセラピー人気の高まりと一致している。さらに、中間層の拡大と欧米のウェルネス習慣の採用が、アジア太平洋地域の成長加速に寄与している。中国、インド、日本などの国々は、エッセンシャルオイル、ディフューザー、関連製品の市場が急成長しており、この拡大の最前線にある。

本レポートに含まれる主な市場プレイヤーは以下の通り:
ドテラ
エデンズ・ガーデン
ヤング・リヴィング・エッセンシャルオイル
ロッキーマウンテンオイル
プラントセラピーエッセンシャルオイル
フロリハナ
ビオランデス
ファルコンエッセンシャルオイル
スタドラーフォーム
ハブマー・インターナショナル
スパルーム
マウンテンローズハーブス
エアアロマ
ニュースキン
H.レイノー&フィル

市場の詳細なセグメントとサブセグメントを以下に説明する:
製品別
エッセンシャルオイル
ブレンドオイル

用途別
リラックスと睡眠
疼痛管理
スキンケア、ヘアケア
その他

形態別
ホリスティック
メディカル
その他

流通チャネル別
直接販売
MLM流通
スーパーマーケットとハイパーマーケット
医薬品・専門店
Eコマース
その他

地域別
北米
米国
カナダ

メキシコ
欧州
ドイツ
英国
フランス
イタリア
スペイン
その他のヨーロッパ

アジア太平洋
中国
日本
インド
韓国
オーストラリア
その他のアジア太平洋地域

ラテンアメリカ
ブラジル
メキシコ
その他のラテンアメリカ

中東・アフリカ
サウジアラビア
南アフリカ
その他の中東・アフリカ

調査対象年は以下の通りである:
過去年 - 2022年
基準年 - 2023年
予測期間 - 2024年から2032年

主な要点
2022年から2032年までの10年間の市場推定と予測。
各市場セグメントの年換算収益と地域レベル分析。
主要地域の国レベル分析による地理的展望の詳細分析。
市場の主要プレーヤーに関する情報を含む競争状況。
主要事業戦略の分析と今後の市場アプローチに関する提言。
市場の競争構造の分析
市場の需要サイドと供給サイドの分析

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目次

第1章.アロマセラピー製品の世界市場 エグゼクティブサマリー
1.1.アロマセラピー製品の世界市場規模・予測(2022-2032年)
1.2.地域別概要
1.3.セグメント別概要
1.3.1.製品別
1.3.2.用途別
1.3.3.形態別
1.3.4.流通チャネル別
1.4.主要トレンド
1.5.不況の影響
1.6.アナリストの推奨と結論

第2章.世界のアロマセラピー製品市場の定義と調査前提
2.1.調査目的
2.2.市場の定義
2.3.調査の前提
2.3.1.包含と除外
2.3.2.限界
2.3.3.供給サイドの分析
2.3.3.1.入手可能性
2.3.3.2.インフラ
2.3.3.3.規制環境
2.3.3.4.市場競争
2.3.3.5.経済性(消費者の視点)
2.3.4.需要サイド分析
2.3.4.1.規制の枠組み
2.3.4.2.技術の進歩
2.3.4.3.環境への配慮
2.3.4.4.消費者の意識と受容
2.4.推定方法
2.5.調査対象年
2.6.通貨換算レート

第3章.アロマセラピー製品の世界市場ダイナミクス
3.1.市場促進要因
3.1.1.肌トラブルの増加
3.1.2.健康とウェルネスに対する消費支出の増加
3.2.市場の課題
3.2.1.エッセンシャルオイルの高コスト
3.2.2.原料の入手の難しさ
3.3.市場機会
3.3.1.スマートビルディング技術との統合
3.3.2.ウェルネス・ツーリズムの成長

第4章.アロマセラピー製品の世界市場産業分析
4.1.ポーターの5フォースモデル
4.1.1.サプライヤーの交渉力
4.1.2.買い手の交渉力
4.1.3.新規参入者の脅威
4.1.4.代替品の脅威
4.1.5.競合他社との競争
4.1.6.ポーターの5フォースモデルへの未来的アプローチ
4.1.7.ポーター5フォースの影響分析
4.2.PESTEL分析
4.2.1.政治的要因
4.2.2.経済的
4.2.3.社会
4.2.4.技術的
4.2.5.環境
4.2.6.法律
4.3.最高の投資機会
4.4.トップ勝ち組戦略
4.5.破壊的トレンド
4.6.業界専門家の視点
4.7.アナリストの推奨と結論

第5章 アロマテラピー製品の世界市場アロマセラピー製品の世界市場規模・製品別予測 2022-2032
5.1.セグメントダッシュボード
5.2.アロマセラピー製品の世界市場製品別売上動向分析、2022年および2032年 (億米ドル)
5.2.1.エッセンシャルオイル
5.2.2.ブレンドオイル

第6章.アロマセラピー製品の世界市場規模・用途別予測 2022-2032
6.1.セグメントダッシュボード
6.2.アロマセラピー製品の世界市場アプリケーション別売上動向分析、2022年および2032年 (億米ドル)
6.2.1.リラックスと睡眠
6.2.2.疼痛管理
6.2.3.スキンケアとヘアケア
6.2.4.その他

第7章.アロマセラピー製品の世界市場規模・予測:形態別2022-2032年
7.1.セグメントダッシュボード
7.2.アロマセラピー製品の世界市場フォーム別売上動向分析、2022年および2032年 (億米ドル)
7.2.1.ホリスティック
7.2.2.メディカル
7.2.3.その他

第8章アロマセラピー製品の世界市場規模・予測:流通チャネル別2022-2032年
8.1.セグメントダッシュボード
8.2.アロマセラピー製品の世界市場流通チャネル別売上動向分析、2022年・2032年 (億米ドル)
8.2.1.直接販売
8.2.2.MLM流通
8.2.3.スーパーマーケットとハイパーマーケット
8.2.4.医薬品・専門店
8.2.5.電子商取引
8.2.6.その他

第9章.アロマセラピー製品の世界市場規模・地域別予測 2022-2032
9.1.北米のアロマセラピー製品市場
9.1.1.米国のアロマセラピー製品市場
9.1.2.カナダのアロマセラピー製品市場
9.2.ヨーロッパのアロマセラピー製品市場
9.2.1.イギリスのアロマセラピー製品市場
9.2.2.ドイツのアロマセラピー製品市場
9.2.3.フランスのアロマセラピー製品市場
9.2.4.イタリアのアロマセラピー製品市場
9.2.5.スペインのアロマセラピー製品市場
9.2.6.その他のヨーロッパのアロマセラピー製品市場
9.3.アジア太平洋地域のアロマセラピー製品市場
9.3.1.中国のアロマセラピー製品市場
9.3.2.日本のアロマセラピー製品市場
9.3.3.インドのアロマセラピー製品市場
9.3.4.韓国のアロマセラピー製品市場
9.3.5.オーストラリアのアロマセラピー製品市場
9.3.6.その他のアジア太平洋地域アロマセラピー製品市場
9.4.LAMEAのアロマセラピー製品市場
9.4.1.ブラジルのアロマセラピー製品市場
9.4.2.メキシコのアロマセラピー製品市場
9.4.3. その他のラテンアメリカのアロマセラピー製品市場
9.4.2.中東・アフリカのアロマセラピー製品市場
9.4.3.サウジアラビアのアロマセラピー製品市場
9.4.4.南アフリカのアロマセラピー製品市場
9.4.5.その他の中東・アフリカ地域のアロマセラピー製品市場

第10章 競争力競合他社の動向
10.1.主要企業のSWOT分析
10.1.1.企業1
10.1.2.企業2
10.1.3.会社3
10.2.トップ市場戦略
10.3.企業プロフィール
10.3.1. dōTERRA
10.3.1.1.主要情報
10.3.1.2.概要
10.3.1.3.財務(データの入手可能性による)
10.3.1.4.製品概要
10.3.1.5.市場戦略
10.3.2.エデンズ・ガーデン
10.3.3.ヤング・リヴィング・エッセンシャルオイル社
10.3.4.ロッキーマウンテンオイル
10.3.5.プラントセラピー・エッセンシャルオイル
10.3.6.フロリハナ
10.3.7.ビオランデス
10.3.8.ファルコン・エッセンシャルオイル
10.3.9.スタドラーフォーム
10.3.10.ハブマー・インターナショナル
10.3.11.スパルーム
10.3.12.マウンテンローズハーブス
10.3.13.エアアロマ
10.3.14.ニュースキン
10.3.15.エイチ・レイノード&フィルス
第11章.研究プロセス
11.1.研究プロセス
11.1.1.データマイニング
11.1.2.分析
11.1.3.市場推定
11.1.4.バリデーション
11.1.5.出版
11.2.研究属性

 

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Summary

The Global Aromatherapy Products Market size was valued at USD 2.74 billion in 2023 and is projected to grow at a CAGR of 9.10% from 2024 to 2032. Essential oils and other aromatic plant chemicals are utilized in a variety of conventional, unconventional, and complementary therapies collectively referred to as aromatherapy. According to the National Association for Holistic Aromatherapy (NAHA), aromatherapy is defined as the therapeutic application or the medicinal use of aromatic substances (essential oils) for holistic healing. With the rise of busy lifestyles and hectic schedules, individuals seek stress-relieving and relaxing therapies. Oils such as lavender, mandarin, and rose have a calming and stimulating effect on the body and mind, driving the demand for these products in spa and aromatherapy sessions.

The market is projected to grow due to the increasing prevalence of skin problems. Aromatherapy is often used by individuals with skin rashes as it nourishes the skin and reduces inflammation. Consumers are increasingly opting for natural products over synthetic items due to the potential negative impacts of the latter. Essential and carrier oils possess antifungal, antibacterial, and antiseptic properties, making them effective in treating various skin and hair disorders. Rising consumer awareness regarding the health benefits of essential oils, such as cedarwood oil, is propelling their adoption in spa and relaxation therapy. Increased consumer expenditure on health and wellness is a major factor expected to boost the demand for essential oils in the aromatherapy industry. Furthermore, the spa and relaxation industry is experiencing rapid growth, driven by the demand for wellness tourism where tourists receive spa and relaxation services at their destinations. These factors are likely to bolster market growth. However, essential oil products are expensive due to their natural composition and the extensive extraction process, which requires large quantities of raw materials. The limited availability of raw materials and high costs associated with essential oils may constrain market growth during the forecast period.

The key regions considered in Global Aromatherapy Products Market includes North America, Europe, Asia Pacific, Latin America and Middle East and Africa. In the Global Aromatherapy Products Market, North America is the leading region, driven by high consumer awareness, a well-established wellness industry, and significant disposable income. The region's dominance is supported by the widespread use of aromatherapy in holistic health practices and the growing trend of self-care and wellness. The presence of major market players and the popularity of alternative therapies further bolster North America's market position. On the other hand, the Asia-Pacific region is the fastest-growing market for aromatherapy products. This rapid growth is fueled by increasing urbanization, rising disposable incomes, and a growing awareness of the benefits of aromatherapy for mental and physical well-being. The region is also witnessing a surge in demand for natural and organic products, which aligns with the rising popularity of aromatherapy. Additionally, the expanding middle class and the adoption of Western wellness practices are contributing to the accelerated growth in Asia-Pacific. Countries such as China, India, and Japan are at the forefront of this expansion, with a burgeoning market for essential oils, diffusers, and related products.

Major market players included in this report are:
dōTERRA
Edens Garden
Young Living Essential Oils, LC
Rocky Mountain Oils
Plant Therapy Essential Oils
FLORIHANA
Biolandes
Falcon Essential Oils
Stadler Form
Hubmar International
SpaRoom
Mountain Rose Herbs
Air Aroma
Nu Skin
H.Reynaude & Fils

The detailed segments and sub-segment of the market are explained below:
By Product
Essential Oils
Blend Oils

By Application
Relaxation and Sleep
Pain Management
Skin and Hair Care
Others

By Form
Holistic
Medical
Others

By Distribution Channel
Direct Distribution
MLM Distribution
Supermarket and Hypermarket
Pharmaceutical and Specialty Store
E-commerce
Others

By Region:
North America
U.S.
Canada

Mexico
Europe
Germany
U.K.
France
Italy
Spain
Rest of Europe

Asia-Pacific
China
Japan
India
South Korea
Australia
Rest of Asia-Pacific

Latin America
Brazil
Mexico
Rest of Latin America

Middle East and Africa
Saudi Arabia
South Africa
Rest of Middle East and Africa

Years considered for the study are as follows:
Historical year – 2022
Base year – 2023
Forecast period – 2024 to 2032

Key Takeaways:
Market Estimates & Forecast for 10 years from 2022 to 2032.
Annualized revenues and regional level analysis for each market segment.
Detailed analysis of geographical landscape with Country level analysis of major regions.
Competitive landscape with information on major players in the market.
Analysis of key business strategies and recommendations on future market approach.
Analysis of competitive structure of the market.
Demand side and supply side analysis of the market.



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Table of Contents

Chapter 1. Global Aromatherapy Products Market Executive Summary
1.1. Global Aromatherapy Products Market Size & Forecast (2022-2032)
1.2. Regional Summary
1.3. Segmental Summary
1.3.1. By Product
1.3.2. By Application
1.3.3. By Form
1.3.4. By Distribution Channel
1.4. Key Trends
1.5. Recession Impact
1.6. Analyst Recommendation & Conclusion

Chapter 2. Global Aromatherapy Products Market Definition and Research Assumptions
2.1. Research Objective
2.2. Market Definition
2.3. Research Assumptions
2.3.1. Inclusion & Exclusion
2.3.2. Limitations
2.3.3. Supply Side Analysis
2.3.3.1. Availability
2.3.3.2. Infrastructure
2.3.3.3. Regulatory Environment
2.3.3.4. Market Competition
2.3.3.5. Economic Viability (Consumer’s Perspective)
2.3.4. Demand Side Analysis
2.3.4.1. Regulatory frameworks
2.3.4.2. Technological Advancements
2.3.4.3. Environmental Considerations
2.3.4.4. Consumer Awareness & Acceptance
2.4. Estimation Methodology
2.5. Years Considered for the Study
2.6. Currency Conversion Rates

Chapter 3. Global Aromatherapy Products Market Dynamics
3.1. Market Drivers
3.1.1. Increasing Prevalence of Skin Problems
3.1.2. Rise in Consumer Expenditure on Health and Wellness
3.2. Market Challenges
3.2.1. High Costs of Essential Oils
3.2.2. Limited Availability of Raw Materials
3.3. Market Opportunities
3.3.1. Integration with Smart Building Technologies
3.3.2. Growth in Wellness Tourism

Chapter 4. Global Aromatherapy Products Market Industry Analysis
4.1. Porter’s 5 Force Model
4.1.1. Bargaining Power of Suppliers
4.1.2. Bargaining Power of Buyers
4.1.3. Threat of New Entrants
4.1.4. Threat of Substitutes
4.1.5. Competitive Rivalry
4.1.6. Futuristic Approach to Porter’s 5 Force Model
4.1.7. Porter’s 5 Force Impact Analysis
4.2. PESTEL Analysis
4.2.1. Political
4.2.2. Economical
4.2.3. Social
4.2.4. Technological
4.2.5. Environmental
4.2.6. Legal
4.3. Top investment opportunity
4.4. Top winning strategies
4.5. Disruptive Trends
4.6. Industry Expert Perspective
4.7. Analyst Recommendation & Conclusion

Chapter 5. Global Aromatherapy Products Market Size & Forecasts by Product 2022-2032
5.1. Segment Dashboard
5.2. Global Aromatherapy Products Market: Product Revenue Trend Analysis, 2022 & 2032 (USD Billion)
5.2.1. Essential Oils
5.2.2. Blend Oils

Chapter 6. Global Aromatherapy Products Market Size & Forecasts by Application 2022-2032
6.1. Segment Dashboard
6.2. Global Aromatherapy Products Market: Application Revenue Trend Analysis, 2022 & 2032 (USD Billion)
6.2.1. Relaxation and Sleep
6.2.2. Pain Management
6.2.3. Skin and Hair Care
6.2.4. Others

Chapter 7. Global Aromatherapy Products Market Size & Forecasts by Form 2022-2032
7.1. Segment Dashboard
7.2. Global Aromatherapy Products Market: Form Revenue Trend Analysis, 2022 & 2032 (USD Billion)
7.2.1. Holistic
7.2.2. Medical
7.2.3. Others

Chapter 8. Global Aromatherapy Products Market Size & Forecasts by Distribution Channel 2022-2032
8.1. Segment Dashboard
8.2. Global Aromatherapy Products Market: Distribution Channel Revenue Trend Analysis, 2022 & 2032 (USD Billion)
8.2.1. Direct Distribution
8.2.2. MLM Distribution
8.2.3. Supermarket and Hypermarket
8.2.4. Pharmaceutical and Specialty Store
8.2.5. E-commerce
8.2.6. Others

Chapter 9. Global Aromatherapy Products Market Size & Forecasts by Region 2022-2032
9.1. North America Aromatherapy Products Market
9.1.1. U.S. Aromatherapy Products Market
9.1.2. Canada Aromatherapy Products Market
9.2. Europe Aromatherapy Products Market
9.2.1. U.K. Aromatherapy Products Market
9.2.2. Germany Aromatherapy Products Market
9.2.3. France Aromatherapy Products Market
9.2.4. Italy Aromatherapy Products Market
9.2.5. Spain Aromatherapy Products Market
9.2.6. Rest of Europe Aromatherapy Products Market
9.3. Asia-Pacific Aromatherapy Products Market
9.3.1. China Aromatherapy Products Market
9.3.2. Japan Aromatherapy Products Market
9.3.3. India Aromatherapy Products Market
9.3.4. South Korea Aromatherapy Products Market
9.3.5. Australia Aromatherapy Products Market
9.3.6. Rest of Asia-Pacific Aromatherapy Products Market
9.4. LAMEA Aromatherapy Products Market
9.4.1. Brazil Aromatherapy Products Market
9.4.2. Mexico Aromatherapy Products Market
9.4.3 Rest of Latin America Aromatherapy Products Market
9.4.2. Middle East and Africa Aromatherapy Products Market
9.4.3. Saudi Arabia Aromatherapy Products Market
9.4.4. South Africa Aromatherapy Products Market
9.4.5. Rest of Middle East and Africa Aromatherapy Products Market

Chapter 10. Competitive Intelligence
10.1. Key Company SWOT Analysis
10.1.1. Company 1
10.1.2. Company 2
10.1.3. Company 3
10.2. Top Market Strategies
10.3. Company Profiles
10.3.1. dōTERRA
10.3.1.1. Key Information
10.3.1.2. Overview
10.3.1.3. Financial (Subject to Data Availability)
10.3.1.4. Product Summary
10.3.1.5. Market Strategies
10.3.2. Edens Garden
10.3.3. Young Living Essential Oils, LC
10.3.4. Rocky Mountain Oils
10.3.5. Plant Therapy Essential Oils
10.3.6. FLORIHANA
10.3.7. Biolandes
10.3.8. Falcon Essential Oils
10.3.9. Stadler Form
10.3.10. Hubmar International
10.3.11. SpaRoom
10.3.12. Mountain Rose Herbs
10.3.13. Air Aroma
10.3.14. Nu Skin
10.3.15. H.Reynaude & Fils
Chapter 11. Research Process
11.1. Research Process
11.1.1. Data Mining
11.1.2. Analysis
11.1.3. Market Estimation
11.1.4. Validation
11.1.5. Publishing
11.2. Research Attributes

 

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