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石油・ガス分析の世界市場規模調査、サービス別(プロフェッショナル、クラウド、統合)、展開形態別(オンプレミス、クラウド)、用途別(上流、中流、下流)、地域別予測:2022年~2032年


Global Oil and Gas Analytics Market Size Study, by Service (Professional, Cloud, Integration), by Deployment Mode (On-premises, Cloud), by Application (Upstream, Midstream, Downstream) and Regional Forecasts 2022-2032

世界の石油・ガス分析市場は、2023年に約123億米ドルと評価され、予測期間2024年から2032年にかけて23.40%以上の健全な成長率で成長すると予測されている。石油・ガス業界は現在、業務効率と意思決定の強化を目的... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Bizwit Research & Consulting LLP
ビズウィットリサーチ&コンサルティング
2024年7月11日 US$4,950
シングルユーザライセンス(印刷不可)
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200 英語

 

サマリー

世界の石油・ガス分析市場は、2023年に約123億米ドルと評価され、予測期間2024年から2032年にかけて23.40%以上の健全な成長率で成長すると予測されている。石油・ガス業界は現在、業務効率と意思決定の強化を目的としたインダストリー4.0の原則の採用により、大規模なデジタル変革が進行している。高度な分析ソリューションは、企業にリアルタイムのデータを活用する力を与え、それによって探査と生産プロセスを最適化し、ダウンタイムを最小限に抑え、資産全体のパフォーマンスを向上させている。この分野では、分析ツールが機器の性能データを分析して潜在的な故障を事前に予測することで、事前のメンテナンスを可能にし、ダウンタイムを削減する予知保全が重要なトレンドとして浮上している。これにより、操業コストを削減するだけでなく、安全性と信頼性も強化される。

石油・ガス産業で生成されるデータの量と種類が急増するにつれ、これらのデータの統合と可視化が最重要課題となっています。シームレスなデータ統合を促進し、直感的な視覚化を提供する分析プラットフォームは、意思決定者に実用的な洞察を与え、リアルタイムで情報に基づいた選択を可能にします。上流部門では、アナリティクスによる高度な貯留層特性評価が注目を集めている。地質学的・地球物理学的データを分析することで、企業は貯留層管理を最適化し、掘削効率を向上させ、炭化水素回収量を最大化することができる。
アナリティクスに対する需要の増加、デジタル化の急速な進展、成長する石油・ガス事業のニーズに対応するための企業による先端技術の採用により、市場は急拡大すると予測される。油田におけるアナリティクスは、多数の変数間のパターンの識別を可能にし、パフォーマンス、信頼性、拡張性を高める。さらに、クラウド・コンピューティング、機械学習、人工知能の革新は、予測期間中の市場成長を促進すると予想される。
油性アジュバント分野は、農業用途における独自の利点により、大きな成長率を示すと予想される。これらのアジュバントは、有効成分の溶解性と分散性を高め、植物表面へのより良い被覆と浸透を保証する。さらに、アジュバントは表面張力を低下させ、植物組織への農薬の付着・吸収を向上させ、全体的な性能と効果を改善する。
地域別では、北米が圧倒的なシェアを占めており、これはデジタル化ツールや高効率の技術システムに対する多額の投資によるものである。同地域では、費用対効果と労働生産性を高めるための分析ソリューションの採用が増加しており、O&G産業における資本支出の増加と相まって、市場成長にプラスの影響を与えるだろう。一方、アジア太平洋地域の市場は予測期間中に最も速い速度で成長すると予測されている。
本レポートに含まれる主な市場プレイヤーは以下の通りです:
SAP SE
マイクロソフト株式会社
日立アメリカ社
オラクル
コグニザント・テクノロジー・ソリューションズU.S.
キャップジェミニ
アクセンチュア
シスコシステム
ティブコ・ソフトウェア
IBM(インターナショナル・ビジネス・マシーンズ・コーポレーション)
市場の詳細なセグメントとサブセグメントを以下に説明する:
サービス別
- プロフェッショナル
- クラウド
- インテグレーション
展開モード別: オンプレミス
- オンプレミス
- クラウド
アプリケーション別
- 上流
- 中流
- 下流

地域別
- 北米
- 米国
- カナダ
- 欧州
- 英国
- ドイツ
- フランス
- スペイン
- イタリア
- ROE
- アジア太平洋
- 中国
- インド
- 日本
- オーストラリア
- 韓国
- ロサンゼルス
- ラテンアメリカ
- ブラジル
- メキシコ
- 中東・アフリカ
- サウジアラビア
- 南アフリカ
- RoMEA
調査対象年は以下の通り:
- 過去2022年
- 基準年 - 2023年
- 予測期間 - 2024年から2032年
主な内容
- 2022年から2032年までの10年間の市場推定と予測。
- 各市場セグメントの年換算収益と地域レベル分析。
- 主要地域の国レベル分析による地理的展望の詳細分析。
- 市場の主要プレーヤーに関する情報を含む競争状況。
- 主要事業戦略の分析と今後の市場アプローチに関する提言。
- 市場の競争構造の分析
- 市場の需要サイドと供給サイドの分析

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目次

第1章.世界の石油・ガス分析市場 エグゼクティブサマリー
1.1.石油・ガス分析の世界市場規模・予測(2022年~2032年)
1.2.地域別概要
1.3.セグメント別概要
1.3.1.サービス別
1.3.2.展開モード別
1.3.3.アプリケーション別
1.4.主要動向
1.5.不況の影響
1.6.アナリストの推奨と結論

第2章.世界の石油・ガス分析市場の定義と調査前提
2.1.調査目的
2.2.市場の定義
2.3.調査の前提
2.3.1.包含と除外
2.3.2.限界
2.3.3.供給サイドの分析
2.3.3.1.入手可能性
2.3.3.2.インフラ
2.3.3.3.規制環境
2.3.3.4.市場競争
2.3.3.5.経済性(消費者の視点)
2.3.4.需要サイド分析
2.3.4.1.規制の枠組み
2.3.4.2.技術の進歩
2.3.4.3.環境への配慮
2.3.4.4.消費者の意識と受容
2.4.推定方法
2.5.調査対象年
2.6.通貨換算レート

第3章.世界の石油・ガス分析市場のダイナミクス
3.1.市場促進要因
3.1.1.石油・ガス産業におけるアナリティクス需要の高まり
3.1.2.油田プロジェクトの増加
3.1.3.石油・ガス産業におけるクラウドベースのソリューションの採用
3.2.市場の課題
3.2.1.データの複雑性と統合
3.2.2.レガシー・インフラストラクチャー
3.2.3.サイバーセキュリティの脅威
3.2.4.人材不足
3.2.5.コスト圧力とROIへの懸念
3.2.6.規制コンプライアンス
3.2.7.複雑な地政学的状況
3.3.市場機会
3.3.1.データ品質と統合への投資
3.3.2.インフラの近代化
3.3.3.サイバーセキュリティ対策の強化
3.3.4.戦略的人材育成
3.3.5.ROIの実証とコスト管理
3.3.6.法規制遵守
3.3.7.地政学的不確実性に対するシナリオ・プランニング

第4章.世界の石油・ガス分析市場産業分析
4.1.ポーターの5フォースモデル
4.1.1.サプライヤーの交渉力
4.1.2.買い手の交渉力
4.1.3.新規参入者の脅威
4.1.4.代替品の脅威
4.1.5.競合他社との競争
4.1.6.ポーターの5フォースモデルへの未来的アプローチ
4.1.7.ポーター5フォースの影響分析
4.2.PESTEL分析
4.2.1.政治的要因
4.2.2.経済的
4.2.3.社会
4.2.4.技術的
4.2.5.環境
4.2.6.法律
4.3.最高の投資機会
4.4.トップ勝利戦略
4.5.破壊的トレンド
4.6.業界専門家の視点

第5章 石油・ガス分析石油・ガス分析の世界市場規模とサービス別予測 2022-2032
5.1.セグメントダッシュボード
5.2.石油・ガス分析の世界市場サービス収益動向分析、2022年および2032年(億米ドル)
5.2.1.プロフェッショナル
5.2.2.クラウド
5.2.3.インテグレーション

第6章.石油・ガス分析の世界市場規模・予測:展開モード別 2022年~2032年
6.1.セグメントダッシュボード
6.2.世界の石油・ガス分析市場2022年と2032年の展開モード別収益動向分析(億米ドル)
6.2.1.オンプレミス
6.2.2.クラウド

第7章.石油・ガス分析の世界市場規模・用途別予測 2022-2032
7.1.セグメントダッシュボード
7.2.石油・ガス分析の世界市場アプリケーション別収益動向分析、2022年および2032年(億米ドル)
7.2.1.上流
7.2.2.中流
7.2.3.下流
第8章.石油・ガス分析の世界市場規模・地域別予測 2022-2032
8.1.北米の石油・ガス分析市場
8.1.1.米国の石油・ガス分析市場
8.1.1.1.サービスの内訳規模と予測、2022年~2032年
8.1.1.2.展開モードの内訳サイズと予測、2022年~2032年
8.1.1.3.アプリケーションの内訳サイズと予測、2022-2032年
8.1.2.カナダの石油・ガス分析市場
8.2.ヨーロッパの石油・ガス分析市場
8.2.1.イギリスの石油・ガス分析市場
8.2.2.ドイツの石油・ガス分析市場
8.2.3.フランスの石油・ガス分析市場
8.2.4.スペインの石油・ガス分析市場
8.2.5.イタリアの石油・ガス分析市場
8.2.6.その他のヨーロッパの石油・ガス分析市場
8.3.アジア太平洋地域の石油・ガス分析市場
8.3.1.中国の石油・ガス分析市場
8.3.2.インドの石油・ガス分析市場
8.3.3.日本の石油・ガス分析市場
8.3.4.オーストラリアの石油・ガス分析市場
8.3.5.韓国の石油・ガス分析市場
8.3.6.その他のアジア太平洋地域の石油・ガス分析市場
8.4.中南米の石油・ガス分析市場
8.4.1.ブラジルの石油・ガス分析市場
8.4.2.メキシコの石油・ガス分析市場
8.4.3.その他のラテンアメリカの石油・ガス分析市場
8.5.中東・アフリカの石油・ガス分析市場
8.5.1.サウジアラビアの石油・ガス分析市場
8.5.2.南アフリカの石油・ガス分析市場
8.5.3.その他の中東・アフリカの石油・ガス分析市場

第9章 石油・ガス分析市場競合他社のインテリジェンス
9.1.主要企業のSWOT分析
9.1.1.企業1
9.1.2.企業2
9.1.3.会社3
9.2.トップ市場戦略
9.3.企業プロフィール
9.3.1.SAP SE
9.3.1.1.主要情報
9.3.1.2.概要
9.3.1.3.財務(データの入手可能性による)
9.3.1.4.製品概要
9.3.1.5.市場戦略
9.3.2.マイクロソフト株式会社
9.3.3.日立アメリカ社
9.3.4.オラクル株式会社
9.3.5.コグニザント・テクノロジー・ソリューションズU.S.
9.3.6.キャップジェミニ
9.3.7.アクセンチュア
9.3.8.シスコシステム
9.3.9.ティブコ・ソフトウェア
9.3.10.IBM(インターナショナル・ビジネス・マシーンズ・コーポレーション)

第10章.研究プロセス
10.1.研究プロセス
10.1.1.データマイニング
10.1.2.分析
10.1.3.市場推定
10.1.4.バリデーション
10.1.5.出版
10.2.研究属性

 

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Summary

The Global Oil and Gas Analytics Market is valued approximately at USD 12.30 billion in 2023 and is anticipated to grow with a healthy growth rate of more than 23.40% over the forecast period 2024-2032. The oil and gas industry is currently undergoing a profound digital transformation, driven by the adoption of Industry 4.0 principles aimed at enhancing operational efficiency and decision-making. Advanced analytics solutions are empowering companies to harness real-time data, thereby optimizing exploration and production processes, minimizing downtime, and enhancing overall asset performance. Predictive maintenance has emerged as a critical trend within the sector, where analytics tools analyze equipment performance data to predict potential failures before they occur, enabling proactive maintenance and reducing downtime. This not only cuts operational costs but also bolsters safety and reliability.

As the volume and variety of data generated in the oil and gas industry surge, the integration and visualization of this data have become paramount. Analytics platforms that facilitate seamless data integration and offer intuitive visualizations empower decision-makers with actionable insights, enabling them to make informed choices in real-time. In the upstream segment, advanced reservoir characterization through analytics is gaining prominence. By analyzing geological and geophysical data, companies can optimize reservoir management, improve drilling efficiency, and maximize hydrocarbon recovery.
The market is predicted to proliferate due to the increasing demand for analytics, rapid growth in digitalization, and the adoption of advanced technologies by enterprises to meet the needs of the growing oil and gas business. Analytics in oilfields allows for the identification of patterns among numerous variables, enhancing performance, reliability, and scalability. Moreover, innovations in cloud computing, machine learning, and artificial intelligence are expected to drive market growth during the forecast period.
The oil-based adjuvants segment is expected to exhibit a significant growth rate owing to its unique advantages in agricultural applications. These adjuvants enhance the solubility and dispersal of active ingredients, ensuring better coverage and penetration on plant surfaces. Additionally, they help reduce surface tension, enabling better adhesion and absorption of agricultural chemicals onto plant tissues, thus improving overall performance and effectiveness.
In terms of geography, North America holds a dominant share of the market, driven by substantial investments in digitalization tools and highly efficient technology systems. The region's increasing adoption of analytical solutions to boost cost-effectiveness and labor productivity, coupled with rising capital expenditure in the O&G industry, will positively influence market growth. Whereas, the market in Asia Pacific is anticipated to grow at the fastest rate over the forecast period.
Major market players included in this report are:
SAP SE
Microsoft Corporation
Hitachi America, Ltd.
Oracle Corporation
Cognizant Technology Solutions U.S.
Capgemini
Accenture plc
Cisco System, Inc.
Tibco Software
IBM (International Business Machines Corporation)
The detailed segments and sub-segment of the market are explained below:
By Service:
• Professional
• Cloud
• Integration
By Deployment Mode:
• On-premises
• Cloud
By Application:
• Upstream
• Midstream
• Downstream

By Region:
• North America
• U.S.
• Canada
• Europe
• UK
• Germany
• France
• Spain
• Italy
• ROE
• Asia Pacific
• China
• India
• Japan
• Australia
• South Korea
• RoAPAC
• Latin America
• Brazil
• Mexico
• Middle East & Africa
• Saudi Arabia
• South Africa
• RoMEA
Years considered for the study are as follows:
• Historical year – 2022
• Base year – 2023
• Forecast period – 2024 to 2032
Key Takeaways:
• Market Estimates & Forecast for 10 years from 2022 to 2032.
• Annualized revenues and regional level analysis for each market segment.
• Detailed analysis of geographical landscape with Country level analysis of major regions.
• Competitive landscape with information on major players in the market.
• Analysis of key business strategies and recommendations on future market approach.
• Analysis of competitive structure of the market.
• Demand side and supply side analysis of the market.



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Table of Contents

Chapter 1. Global Oil and Gas Analytics Market Executive Summary
1.1. Global Oil and Gas Analytics Market Size & Forecast (2022-2032)
1.2. Regional Summary
1.3. Segmental Summary
1.3.1. By Service
1.3.2. By Deployment Mode
1.3.3. By Application
1.4. Key Trends
1.5. Recession Impact
1.6. Analyst Recommendation & Conclusion

Chapter 2. Global Oil and Gas Analytics Market Definition and Research Assumptions
2.1. Research Objective
2.2. Market Definition
2.3. Research Assumptions
2.3.1. Inclusion & Exclusion
2.3.2. Limitations
2.3.3. Supply Side Analysis
2.3.3.1. Availability
2.3.3.2. Infrastructure
2.3.3.3. Regulatory Environment
2.3.3.4. Market Competition
2.3.3.5. Economic Viability (Consumer’s Perspective)
2.3.4. Demand Side Analysis
2.3.4.1. Regulatory Frameworks
2.3.4.2. Technological Advancements
2.3.4.3. Environmental Considerations
2.3.4.4. Consumer Awareness & Acceptance
2.4. Estimation Methodology
2.5. Years Considered for the Study
2.6. Currency Conversion Rates

Chapter 3. Global Oil and Gas Analytics Market Dynamics
3.1. Market Drivers
3.1.1. Rise in Demand for Analytics in Oil & Gas Industry
3.1.2. Growing Oilfield Projects
3.1.3. Adoption of Cloud-Based Solutions in Oil & Gas Industry
3.2. Market Challenges
3.2.1. Data Complexity and Integration
3.2.2. Legacy Infrastructure
3.2.3. Cybersecurity Threats
3.2.4. Talent Shortage
3.2.5. Cost Pressures and ROI Concerns
3.2.6. Regulatory Compliance
3.2.7. Complex Geopolitical Landscape
3.3. Market Opportunities
3.3.1. Investment in Data Quality and Integration
3.3.2. Modernization of Infrastructure
3.3.3. Enhanced Cybersecurity Measures
3.3.4. Strategic Talent Development
3.3.5. Demonstrating ROI and Cost Management
3.3.6. Adherence to Regulatory Compliance
3.3.7. Scenario Planning for Geopolitical Uncertainties

Chapter 4. Global Oil and Gas Analytics Market Industry Analysis
4.1. Porter’s 5 Force Model
4.1.1. Bargaining Power of Suppliers
4.1.2. Bargaining Power of Buyers
4.1.3. Threat of New Entrants
4.1.4. Threat of Substitutes
4.1.5. Competitive Rivalry
4.1.6. Futuristic Approach to Porter’s 5 Force Model
4.1.7. Porter’s 5 Force Impact Analysis
4.2. PESTEL Analysis
4.2.1. Political
4.2.2. Economical
4.2.3. Social
4.2.4. Technological
4.2.5. Environmental
4.2.6. Legal
4.3. Top Investment Opportunity
4.4. Top Winning Strategies
4.5. Disruptive Trends
4.6. Industry Expert Perspective

Chapter 5. Global Oil and Gas Analytics Market Size & Forecasts by Service 2022-2032
5.1. Segment Dashboard
5.2. Global Oil and Gas Analytics Market: Service Revenue Trend Analysis, 2022 & 2032 (USD Billion)
5.2.1. Professional
5.2.2. Cloud
5.2.3. Integration

Chapter 6. Global Oil and Gas Analytics Market Size & Forecasts by Deployment Mode 2022-2032
6.1. Segment Dashboard
6.2. Global Oil and Gas Analytics Market: Deployment Mode Revenue Trend Analysis, 2022 & 2032 (USD Billion)
6.2.1. On-premises
6.2.2. Cloud

Chapter 7. Global Oil and Gas Analytics Market Size & Forecasts by Application 2022-2032
7.1. Segment Dashboard
7.2. Global Oil and Gas Analytics Market: Application Revenue Trend Analysis, 2022 & 2032 (USD Billion)
7.2.1. Upstream
7.2.2. Midstream
7.2.3. Downstream
Chapter 8. Global Oil and Gas Analytics Market Size & Forecasts by Region 2022-2032
8.1. North America Oil and Gas Analytics Market
8.1.1. U.S. Oil and Gas Analytics Market
8.1.1.1. Service breakdown size & forecasts, 2022-2032
8.1.1.2. Deployment Mode breakdown size & forecasts, 2022-2032
8.1.1.3. Application breakdown size & forecasts, 2022-2032
8.1.2. Canada Oil and Gas Analytics Market
8.2. Europe Oil and Gas Analytics Market
8.2.1. U.K. Oil and Gas Analytics Market
8.2.2. Germany Oil and Gas Analytics Market
8.2.3. France Oil and Gas Analytics Market
8.2.4. Spain Oil and Gas Analytics Market
8.2.5. Italy Oil and Gas Analytics Market
8.2.6. Rest of Europe Oil and Gas Analytics Market
8.3. Asia-Pacific Oil and Gas Analytics Market
8.3.1. China Oil and Gas Analytics Market
8.3.2. India Oil and Gas Analytics Market
8.3.3. Japan Oil and Gas Analytics Market
8.3.4. Australia Oil and Gas Analytics Market
8.3.5. South Korea Oil and Gas Analytics Market
8.3.6. Rest of Asia Pacific Oil and Gas Analytics Market
8.4. Latin America Oil and Gas Analytics Market
8.4.1. Brazil Oil and Gas Analytics Market
8.4.2. Mexico Oil and Gas Analytics Market
8.4.3. Rest of Latin America Oil and Gas Analytics Market
8.5. Middle East & Africa Oil and Gas Analytics Market
8.5.1. Saudi Arabia Oil and Gas Analytics Market
8.5.2. South Africa Oil and Gas Analytics Market
8.5.3. Rest of Middle East & Africa Oil and Gas Analytics Market

Chapter 9. Competitive Intelligence
9.1. Key Company SWOT Analysis
9.1.1. Company 1
9.1.2. Company 2
9.1.3. Company 3
9.2. Top Market Strategies
9.3. Company Profiles
9.3.1. SAP SE
9.3.1.1. Key Information
9.3.1.2. Overview
9.3.1.3. Financial (Subject to Data Availability)
9.3.1.4. Product Summary
9.3.1.5. Market Strategies
9.3.2. Microsoft Corporation
9.3.3. Hitachi America, Ltd.
9.3.4. Oracle Corporation
9.3.5. Cognizant Technology Solutions U.S.
9.3.6. Capgemini
9.3.7. Accenture plc
9.3.8. Cisco System, Inc.
9.3.9. Tibco Software
9.3.10. IBM (International Business Machines Corporation)

Chapter 10. Research Process
10.1. Research Process
10.1.1. Data Mining
10.1.2. Analysis
10.1.3. Market Estimation
10.1.4. Validation
10.1.5. Publishing
10.2. Research Attributes

 

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