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アルコール包装の世界市場規模調査&予測、包装タイプ別(一次、二次)、素材別(金属、プラスチック、ガラス、その他)、エンドユーズ用途別(ワイン、ベア、スピリッツ、その他)、地域別分析、2023-2030年


Global Alcohol Packaging Market Size study & Forecast, by Packaging type (Primary, Secondary), by Material (Metal, Plastic, Glass, Others), by End-Use Application (Wine, Bear, Spirit, Others) and Regional Analysis, 2023-2030

世界のアルコール包装市場は、2022年に約108億米ドルと評価され、予測期間2023-2030年には5.3%以上の健全な成長率で成長すると予測されている。アルコール包装市場は、アルコール飲料用に特別に設計された包装資... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Bizwit Research & Consulting LLP
ビズウィットリサーチ&コンサルティング
2023年7月1日 US$4,950
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200 英語

 

サマリー

世界のアルコール包装市場は、2022年に約108億米ドルと評価され、予測期間2023-2030年には5.3%以上の健全な成長率で成長すると予測されている。アルコール包装市場は、アルコール飲料用に特別に設計された包装資材の設計、生産、流通に携わる業界を指し、製品の安全性、保存性、ブランド力を確保する。アルコール包装市場は、環境に優しい包装の開発重視の高まりやビールの生産量増加などの要因により拡大している。また、世界的な環境意識の高まりにより、包装ソリューションのメーカーは持続可能な包装商品に注力している。このため、独創的で環境に配慮したアルコール飲料用パッケージング・オプションに対する需要が高まる可能性が高い。2023-2030年の予測期間中、その重要性は徐々に高まっている。

2021年のStatistaによると、持続可能なプラスチック包装の市場規模は約900億ドルと推定されている。2026年には、持続可能なプラスチック包装の市場規模は1,275億ドルになると予測されている。高級アルコール飲料の需要増は、アルコール包装市場の成長を加速させると顕著に予想されている。Statistaによると、2023年のビール市場は6,100億米ドルの収益が見込まれている。市場は2023年から2027年にかけて年平均成長率5.44%で拡大すると予測されている。2021年には、北南米で約6億1696万ヘクトリットルのビールが生産された。この年、世界で生産されたビールは18億5,900万ヘクトリットルを超えた。加えて、ワインと蒸留酒のパッケージング革新と、パッケージング用バイオプラスチック材料の使用増加が、有利な成長機会を提供するだろう。しかし、原材料の価格変動とアルコール産業に対する厳しい規制が、2023~2030年の予測期間を通じて市場の成長を阻害する。

アルコール包装の世界市場調査において考慮した主要地域は、アジア太平洋、北米、欧州、中南米、中東・アフリカである。アジア太平洋地域は、蒸留酒の消費量の増加とメーカーによる環境に優しいパッケージへの移行により、予測期間中に市場を支配した。インドや中国などの成長国では人々の可処分所得が増加しているため、アジア太平洋地域ではアルコール飲料の需要がかなり高まっている。北米は、若年層や中年層の間でビールやクラフトビールへの需要が高まっていること、市場参入企業による投資や事業拡大の取り組みが活発化していること、同地域におけるアルコール飲料の需要増に対応することを目的としていることなどの要因により、予測期間中に最も急速に成長する地域である。

本レポートに含まれる主な市場プレイヤーは以下の通り:
Amcor plc.
Ardagh Group S.A.
ディアジオPLC
ボールコーポレーション
ベリーグローバル
テトラパック・グループ
サンゴバン・グループ
オロラ・パッケージング・オーストラリア
ベミス・マニュファクチャリング・カンパニー
ソノコ・プロダクツ・カンパニー

市場における最近の動き
 2022年3月 -ハイブリッドパッケージング企業のBerline Packagingは、カナダのガラス瓶メーカーUnited Bottles and Packagingを非公開の金額で買収した。カナダの食品・飲料分野での地位を強化し、北米全域でガラス能力を拡大することで、Berline Packagingはこの買収から利益を得る可能性がある。

 2022年5月、オロラはオーストラリアにおける先駆的な酸素燃料炉プロジェクトを前進させる連邦政府助成金を受領した。この助成金申請は、南オーストラリア州ガウラーにあるオロラ・グラスの製造施設における酸素燃料炉の建設を支援する可能性がある。

世界のアルコール包装市場レポート範囲:
 過去データ - 2020 - 2021
 推計基準年 - 2022年
 予測期間 - 2023-2030
 レポート対象 - 売上予測、企業ランキング、競合環境、成長要因、動向
 対象セグメント - 包装タイプ、素材、最終用途、地域
 対象地域 - 北米; 欧州; アジア太平洋; 中南米; 中東 & アフリカ
 カスタマイズ範囲 - レポートのカスタマイズは無料(アナリストの作業時間8時間分まで)。国、地域、セグメントスコープの追加または変更*。

本調査の目的は、近年における様々なセグメントおよび国の市場規模を定義し、今後数年間の市場価値を予測することです。本レポートは、調査対象国における産業の質的・量的側面の両方を盛り込むよう設計されています。

また、市場の将来的な成長を規定する推進要因や課題などの重要な側面に関する詳細情報も提供しています。さらに、主要企業の競争環境と製品提供の詳細な分析とともに、利害関係者が投資するためのミクロ市場における潜在的な機会も組み込んでいます。市場の詳細なセグメントとサブセグメントを以下に説明する:

包装タイプ別
一次包装
二次包装

素材別
金属
プラスチック
ガラス
その他

用途別
ワイン
ベア
スピリット
その他

地域別

北米
米国
カナダ

ヨーロッパ
英国
ドイツ
フランス
スペイン
イタリア
ROE

アジア太平洋
中国
インド
日本
オーストラリア
韓国
RoAPAC

ラテンアメリカ
ブラジル
メキシコ

中東・アフリカ
サウジアラビア
南アフリカ
その他の中東・アフリカ

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目次

Chapter 1. Executive Summary
1.1. Market Snapshot
1.2. Global & Segmental Market Estimates & Forecasts, 2020-2030 (USD Billion)
1.2.1. Alcohol Packaging Market, by Region, 2020-2030 (USD Billion)
1.2.2. Alcohol Packaging Market, by Packaging Type , 2020-2030 (USD Billion)
1.2.3. Alcohol Packaging Market, by Material, 2020-2030 (USD Billion)
1.2.4. Alcohol Packaging Market, by End-Use, 2020-2030 (USD Billion)
1.3. Key Trends
1.4. Estimation Methodology
1.5. Research Assumption
Chapter 2. Global Alcohol Packaging Market Definition and Scope
2.1. Objective of the Study
2.2. Market Definition & Scope
2.2.1. Industry Evolution
2.2.2. Scope of the Study
2.3. Years Considered for the Study
2.4. Currency Conversion Rates
Chapter 3. Global Alcohol Packaging Market Dynamics
3.1. Alcohol Packaging Market Impact Analysis (2020-2030)
3.1.1. Market Drivers
3.1.1.1. Increase in Emphasis on Development of Eco-Friendly Packaging
3.1.1.2. Growing production of beer
3.1.2. Market Challenges
3.1.2.1. Price fluctuation of raw materials
3.1.2.2. Stringent regulation toward the alcohol industry
3.1.3. Market Opportunities
3.1.3.1. Packaging innovation in wine and spirit
3.1.3.2. Increasing use of bioplastic materials for packaging
Chapter 4. Global Alcohol Packaging Market Industry Analysis
4.1. Porter’s 5 Force Model
4.1.1. Bargaining Power of Suppliers
4.1.2. Bargaining Power of Buyers
4.1.3. Threat of New Entrants
4.1.4. Threat of Substitutes
4.1.5. Competitive Rivalry
4.2. Porter’s 5 Force Impact Analysis
4.3. PEST Analysis
4.3.1. Political
4.3.2. Economical
4.3.3. Social
4.3.4. Technological
4.3.5. Environmental
4.3.6. Legal
4.4. Top investment opportunity
4.5. Top winning strategies
4.6. COVID-19 Impact Analysis
4.7. Disruptive Trends
4.8. Industry Expert Perspective
4.9. Analyst Recommendation & Conclusion
Chapter 5. Global Alcohol Packaging Market, by Packaging Type
5.1. Market Snapshot
5.2. Global Alcohol Packaging Market by Packaging Type , Performance - Potential Analysis
5.3. Global Alcohol Packaging Market Estimates & Forecasts by Packaging Type 2020-2030 (USD Billion)
5.4. Alcohol Packaging Market, Sub Segment Analysis
5.4.1. Primary
5.4.2. Secondary
Chapter 6. Global Alcohol Packaging Market, by Material
6.1. Market Snapshot
6.2. Global Alcohol Packaging Market by Material, Performance - Potential Analysis
6.3. Global Alcohol Packaging Market Estimates & Forecasts by Material 2020-2030 (USD Billion)
6.4. Alcohol Packaging Market, Sub Segment Analysis
6.4.1. Metal
6.4.2. Plastic
6.4.3. Glass
6.4.4. Others
Chapter 7. Global Alcohol Packaging Market, by End-Use
7.1. Market Snapshot
7.2. Global Alcohol Packaging Market by End-Use, Performance - Potential Analysis
7.3. Global Alcohol Packaging Market Estimates & Forecasts by End-Use 2020-2030 (USD Billion)
7.4. Alcohol Packaging Market, Sub Segment Analysis
7.4.1. Wine
7.4.2. Bear
7.4.3. Spirit
7.4.4. Others
Chapter 8. Global Alcohol Packaging Market, Regional Analysis
8.1. Top Leading Countries
8.2. Top Emerging Countries
8.3. Alcohol Packaging Market, Regional Market Snapshot
8.4. North America Alcohol Packaging Market
8.4.1. U.S. Alcohol Packaging Market
8.4.1.1. Packaging Type breakdown estimates & forecasts, 2020-2030
8.4.1.2. Material breakdown estimates & forecasts, 2020-2030
8.4.1.3. End-Use breakdown estimates & forecasts, 2020-2030
8.4.2. Canada Alcohol Packaging Market
8.5. Europe Alcohol Packaging Market Snapshot
8.5.1. U.K. Alcohol Packaging Market
8.5.2. Germany Alcohol Packaging Market
8.5.3. France Alcohol Packaging Market
8.5.4. Spain Alcohol Packaging Market
8.5.5. Italy Alcohol Packaging Market
8.5.6. Rest of Europe Alcohol Packaging Market
8.6. Asia-Pacific Alcohol Packaging Market Snapshot
8.6.1. China Alcohol Packaging Market
8.6.2. India Alcohol Packaging Market
8.6.3. Japan Alcohol Packaging Market
8.6.4. Australia Alcohol Packaging Market
8.6.5. South Korea Alcohol Packaging Market
8.6.6. Rest of Asia Pacific Alcohol Packaging Market
8.7. Latin America Alcohol Packaging Market Snapshot
8.7.1. Brazil Alcohol Packaging Market
8.7.2. Mexico Alcohol Packaging Market
8.8. Middle East & Africa Alcohol Packaging Market
8.8.1. Saudi Arabia Alcohol Packaging Market
8.8.2. South Africa Alcohol Packaging Market
8.8.3. Rest of Middle East & Africa Alcohol Packaging Market

Chapter 9. Competitive Intelligence
9.1. Key Company SWOT Analysis
9.1.1. Company 1
9.1.2. Company 2
9.1.3. Company 3
9.2. Top Market Strategies
9.3. Company Profiles
9.3.1. Amcor plc.
9.3.1.1. Key Information
9.3.1.2. Overview
9.3.1.3. Financial (Subject to Data Availability)
9.3.1.4. Product Summary
9.3.1.5. Recent Developments
9.3.2. Ardagh Group S.A.
9.3.3. Diageo PLC
9.3.4. BALL CORPORATION
9.3.5. Berry Global Inc.
9.3.6. Tetra Pak Group
9.3.7. Saint-Gobain Group.
9.3.8. Orora Packaging Australia Pvt Ltd
9.3.9. Bemis Manufacturing Company
9.3.10. Sonoco Products Company
Chapter 10. Research Process
10.1. Research Process
10.1.1. Data Mining
10.1.2. Analysis
10.1.3. Market Estimation
10.1.4. Validation
10.1.5. Publishing
10.2. Research Attributes
10.3. Research Assumption

 

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Summary

Global Alcohol Packaging Market is valued at approximately USD 10.8 billion in 2022 and is anticipated to grow with a healthy growth rate of more than 5.3% over the forecast period 2023-2030. The Alcohol Packaging Market refers to the industry involved in the design, production, and distribution of packaging materials specifically designed for alcoholic beverages, ensuring product safety, preservation, and branding. The Alcohol Packaging Market is expanding because of factors such as an increase in emphasis on the development of eco-friendly packaging and increasing production of beer. Moreover, rising environmental consciousness around the world, manufacturers of packaging solutions are concentrating on sustainable packaging goods. Because of this, there likely be a greater demand for creative and environmentally responsible alcohol packaging options. Its importance has progressively increased during the forecast period of 2023-2030.

According to Statista in 2021, the market for sustainable plastic packaging was estimated to be worth around 90 billion dollars. By 2026, the market for sustainable plastic packaging is anticipated to be worth 127.5 billion dollars. The increasing demand for premium alcoholic beverages is prominently expected to accelerate the alcohol packaging market growth. According to Statista in 2023, the beer market is anticipated to generate USD 610.00 billion in revenue. The market is anticipated to expand at 5.44% yearly CAGR between 2023 to 2027. About 616.96 million hectoliters of beer were produced in North and South America in 2021. In that year, there were more than 1.859 billion hectoliters of beer produced globally. In addition, Packaging innovation in wine and spirits and increasing use of bioplastic materials for packaging would provide lucrative growth opportunities. However, Price fluctuation of raw materials and stringent regulation toward the alcohol industry. stifles market growth throughout the forecast period of 2023-2030.

The key regions considered for the Global Alcohol Packaging Market study includes Asia Pacific, North America, Europe, Latin America, and Middle East & Africa. Asia Pacific dominated the market during the forecast period owing to the rising spirits consumption and manufacturer’s transition to environmentally friendly packaging. Because people's disposable income in growing nations such as India and China have increased, there is a considerable demand for alcoholic beverages in the Asia Pacific region. North America is the fastest growing region during the forecast period owing to the factors such as, rising demand for beer and craft beer among the younger and middle-aged population, coupled with increased investments and expansion initiatives by market players, aims to meet the growing demand for alcoholic beverages in the region.

Major market player included in this report are:
Amcor plc.
Ardagh Group S.A.
Diageo PLC
BALL CORPORATION
Berry Global Inc.
Tetra Pak Group
Saint-Gobain Group.
Orora Packaging Australia Pvt Ltd
Bemis Manufacturing Company,
Sonoco Products Company

Recent Developments in the Market:
 In March 2022 -The hybrid packaging company Berline Packaging acquired the Canadian glass bottle producer United Bottles and Packaging for an undisclosed sum. By strengthening its position in the Canadian food and beverage sector and expanding its glass capabilities across North America, Berline Packaging may profit from the acquisition.

 In May 2022, Orora is pleased to receive a federal government grant that will advance the pioneering oxygen-fueled furnace project in Australia. The grant application may assist in the construction of an oxygen-fueled furnace at the Orora Glass manufacturing facility located in Gawler, South Australia.

Global Alcohol Packaging Market Report Scope:
 Historical Data – 2020 - 2021
 Base Year for Estimation – 2022
 Forecast period - 2023-2030
 Report Coverage - Revenue forecast, Company Ranking, Competitive Landscape, Growth factors, and Trends
 Segments Covered – Packaging Type, Material, End-Use, Region
 Regional Scope - North America; Europe; Asia Pacific; Latin America; Middle East & Africa
 Customization Scope - Free report customization (equivalent up to 8 analyst’s working hours) with purchase. Addition or alteration to country, regional & segment scope*

The objective of the study is to define market sizes of different segments & countries in recent years and to forecast the values to the coming years. The report is designed to incorporate both qualitative and quantitative aspects of the industry within countries involved in the study.

The report also caters detailed information about the crucial aspects such as driving factors & challenges which will define the future growth of the market. Additionally, it also incorporates potential opportunities in micro markets for stakeholders to invest along with the detailed analysis of competitive landscape and product offerings of key players. The detailed segments and sub-segment of the market are explained below:

By Packaging Type:
Primary
Secondary

By Material:
Metal
Plastic
Glass
Others

By End-Use:
Wine
Bear
Spirit
Others

By Region:

North America
U.S.
Canada

Europe
UK
Germany
France
Spain
Italy
ROE

Asia Pacific
China
India
Japan
Australia
South Korea
RoAPAC

Latin America
Brazil
Mexico

Middle East & Africa
Saudi Arabia
South Africa
Rest of Middle East & Africa



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Table of Contents

Chapter 1. Executive Summary
1.1. Market Snapshot
1.2. Global & Segmental Market Estimates & Forecasts, 2020-2030 (USD Billion)
1.2.1. Alcohol Packaging Market, by Region, 2020-2030 (USD Billion)
1.2.2. Alcohol Packaging Market, by Packaging Type , 2020-2030 (USD Billion)
1.2.3. Alcohol Packaging Market, by Material, 2020-2030 (USD Billion)
1.2.4. Alcohol Packaging Market, by End-Use, 2020-2030 (USD Billion)
1.3. Key Trends
1.4. Estimation Methodology
1.5. Research Assumption
Chapter 2. Global Alcohol Packaging Market Definition and Scope
2.1. Objective of the Study
2.2. Market Definition & Scope
2.2.1. Industry Evolution
2.2.2. Scope of the Study
2.3. Years Considered for the Study
2.4. Currency Conversion Rates
Chapter 3. Global Alcohol Packaging Market Dynamics
3.1. Alcohol Packaging Market Impact Analysis (2020-2030)
3.1.1. Market Drivers
3.1.1.1. Increase in Emphasis on Development of Eco-Friendly Packaging
3.1.1.2. Growing production of beer
3.1.2. Market Challenges
3.1.2.1. Price fluctuation of raw materials
3.1.2.2. Stringent regulation toward the alcohol industry
3.1.3. Market Opportunities
3.1.3.1. Packaging innovation in wine and spirit
3.1.3.2. Increasing use of bioplastic materials for packaging
Chapter 4. Global Alcohol Packaging Market Industry Analysis
4.1. Porter’s 5 Force Model
4.1.1. Bargaining Power of Suppliers
4.1.2. Bargaining Power of Buyers
4.1.3. Threat of New Entrants
4.1.4. Threat of Substitutes
4.1.5. Competitive Rivalry
4.2. Porter’s 5 Force Impact Analysis
4.3. PEST Analysis
4.3.1. Political
4.3.2. Economical
4.3.3. Social
4.3.4. Technological
4.3.5. Environmental
4.3.6. Legal
4.4. Top investment opportunity
4.5. Top winning strategies
4.6. COVID-19 Impact Analysis
4.7. Disruptive Trends
4.8. Industry Expert Perspective
4.9. Analyst Recommendation & Conclusion
Chapter 5. Global Alcohol Packaging Market, by Packaging Type
5.1. Market Snapshot
5.2. Global Alcohol Packaging Market by Packaging Type , Performance - Potential Analysis
5.3. Global Alcohol Packaging Market Estimates & Forecasts by Packaging Type 2020-2030 (USD Billion)
5.4. Alcohol Packaging Market, Sub Segment Analysis
5.4.1. Primary
5.4.2. Secondary
Chapter 6. Global Alcohol Packaging Market, by Material
6.1. Market Snapshot
6.2. Global Alcohol Packaging Market by Material, Performance - Potential Analysis
6.3. Global Alcohol Packaging Market Estimates & Forecasts by Material 2020-2030 (USD Billion)
6.4. Alcohol Packaging Market, Sub Segment Analysis
6.4.1. Metal
6.4.2. Plastic
6.4.3. Glass
6.4.4. Others
Chapter 7. Global Alcohol Packaging Market, by End-Use
7.1. Market Snapshot
7.2. Global Alcohol Packaging Market by End-Use, Performance - Potential Analysis
7.3. Global Alcohol Packaging Market Estimates & Forecasts by End-Use 2020-2030 (USD Billion)
7.4. Alcohol Packaging Market, Sub Segment Analysis
7.4.1. Wine
7.4.2. Bear
7.4.3. Spirit
7.4.4. Others
Chapter 8. Global Alcohol Packaging Market, Regional Analysis
8.1. Top Leading Countries
8.2. Top Emerging Countries
8.3. Alcohol Packaging Market, Regional Market Snapshot
8.4. North America Alcohol Packaging Market
8.4.1. U.S. Alcohol Packaging Market
8.4.1.1. Packaging Type breakdown estimates & forecasts, 2020-2030
8.4.1.2. Material breakdown estimates & forecasts, 2020-2030
8.4.1.3. End-Use breakdown estimates & forecasts, 2020-2030
8.4.2. Canada Alcohol Packaging Market
8.5. Europe Alcohol Packaging Market Snapshot
8.5.1. U.K. Alcohol Packaging Market
8.5.2. Germany Alcohol Packaging Market
8.5.3. France Alcohol Packaging Market
8.5.4. Spain Alcohol Packaging Market
8.5.5. Italy Alcohol Packaging Market
8.5.6. Rest of Europe Alcohol Packaging Market
8.6. Asia-Pacific Alcohol Packaging Market Snapshot
8.6.1. China Alcohol Packaging Market
8.6.2. India Alcohol Packaging Market
8.6.3. Japan Alcohol Packaging Market
8.6.4. Australia Alcohol Packaging Market
8.6.5. South Korea Alcohol Packaging Market
8.6.6. Rest of Asia Pacific Alcohol Packaging Market
8.7. Latin America Alcohol Packaging Market Snapshot
8.7.1. Brazil Alcohol Packaging Market
8.7.2. Mexico Alcohol Packaging Market
8.8. Middle East & Africa Alcohol Packaging Market
8.8.1. Saudi Arabia Alcohol Packaging Market
8.8.2. South Africa Alcohol Packaging Market
8.8.3. Rest of Middle East & Africa Alcohol Packaging Market

Chapter 9. Competitive Intelligence
9.1. Key Company SWOT Analysis
9.1.1. Company 1
9.1.2. Company 2
9.1.3. Company 3
9.2. Top Market Strategies
9.3. Company Profiles
9.3.1. Amcor plc.
9.3.1.1. Key Information
9.3.1.2. Overview
9.3.1.3. Financial (Subject to Data Availability)
9.3.1.4. Product Summary
9.3.1.5. Recent Developments
9.3.2. Ardagh Group S.A.
9.3.3. Diageo PLC
9.3.4. BALL CORPORATION
9.3.5. Berry Global Inc.
9.3.6. Tetra Pak Group
9.3.7. Saint-Gobain Group.
9.3.8. Orora Packaging Australia Pvt Ltd
9.3.9. Bemis Manufacturing Company
9.3.10. Sonoco Products Company
Chapter 10. Research Process
10.1. Research Process
10.1.1. Data Mining
10.1.2. Analysis
10.1.3. Market Estimation
10.1.4. Validation
10.1.5. Publishing
10.2. Research Attributes
10.3. Research Assumption

 

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