双方向電気自動車充電器市場 - 世界および地域別分析:用途、製品、国レベル分析に焦点:2022-2031年の分析と予測Bidirectional Electric Vehicle Charger Market - A Global and Regional Analysis: Focus on Application, Product, and Country-Level Analysis - Analysis and Forecast, 2022-2031 双方向電気自動車充電器の概要双方向電気自動車充電器の世界市場規模は、2022年に9億3,320万ドルで、2031年には48億2,060万ドルに達すると予測され、予測期間2022-2031年のCAGRは20.02%である。市場のライフサイ... もっと見る
サマリー双方向電気自動車充電器の概要双方向電気自動車充電器の世界市場規模は、2022年に9億3,320万ドルで、2031年には48億2,060万ドルに達すると予測され、予測期間2022-2031年のCAGRは20.02%である。市場のライフサイクルステージ双方向電気自動車(EV)充電器市場は、いくつかの理由から初期成長段階にある。第一に、双方向充電技術は比較的新しいコンセプトであるため、まだ市場に十分に浸透していない。この技術により、電気自動車はグリッドからエネルギーを消費するだけでなく、それをグリッドにフィードバックし、グリッド・サービスを提供し、グリッドの全体的な安定性と回復力を高めることができる。第二に、電気自動車の普及はまだ初期段階にある。しかし、より環境に優しいモビリティへの需要が高まり、バッテリー技術のコストが低下していることから、電気自動車の採用は今後数年で増加すると予想される。より多くの電気自動車が道路を走るようになれば、双方向充電の需要も増加するだろう。最後に、双方向充電が提供できる周波数調整などのグリッド・サービスへのニーズが高まっている。さらに、太陽光や風力エネルギーは本質的に断続的であり、グリッドのバランスを取るために双方向充電のような柔軟なソリューションが必要となるため、グリッドミックスにおける再生可能エネルギーの割合が増えるにつれて、このニーズは高まると予想される。その結果、双方向電気自動車(EV)充電器市場は予測期間中に繁栄すると予想される。影響双方向電気自動車(EV)充電器市場の成長を促進する要因はいくつかある:世界は持続可能なエネルギーへとシフトしており、ソーラーパネルや風力タービンのような再生可能エネルギーをグリッドに統合する需要が増加している。双方向EV充電技術により、電気自動車用バッテリーは、再生可能エネルギーが利用可能な時には余剰エネルギーを蓄え、不足時にはグリッドに供給することができる:EVの普及が進むにつれ、充電インフラの需要も増加している。双方向EV充電は、EVがグリッドから電気を受け取るだけでなく、ピーク時に電気を送り返すことを可能にすることで、充電インフラを改善する機会を提供する:双方向充電技術により、EV所有者は、車両バッテリーに蓄積された余剰エネルギーをグリッドに売ったり、ピーク需要時に使用したりすることができる。この機能により、EV所有者はエネルギー・コストを削減でき、場合によっては利益を得ることさえできる:世界中のさまざまな政府が、双方向EV充電技術の採用を促進するため、税額控除や補助金などのインセンティブを提供している。これは、メーカーがこれらの製品の研究開発に投資することを奨励している:COVID-19の影響COVID-19の流行は、双方向電気自動車(EV)充電器市場にプラスとマイナスの両方の影響を与えた。一方では、パンデミックは景気減速と旅行や移動の制限により市場全体の成長を鈍化させた。その結果、新型電気自動車の需要が減少し、EV充電器市場の成長にも影響を与えた。一方、パンデミックによって、大気汚染の削減と環境保護の重要性も浮き彫りになった。その結果、電気自動車を含む持続可能な輸送への注目が高まり、効率的で信頼性の高い充電インフラの必要性が高まっている。さらに、パンデミックはリモートワークへのシフトを加速させ、商業オフィスの使用量を減らし、スマートで効率的なエネルギー管理システムの必要性を高めている。双方向EV充電技術は、EVバッテリーをエネルギー貯蔵に利用し、グリッド需要のバランスをとることを可能にすることで、こうしたシステムにおいて重要な役割を果たす可能性を秘めている。まとめると、パンデミックは短期的には双方向EV充電器市場の成長を鈍化させたが、持続可能な輸送の重要性と、よりスマートで持続可能なエネルギーシステム構築における双方向充電技術の可能性を浮き彫りにした。市場セグメンテーション:セグメンテーション1:用途別:Vehicle-to-Grid(V2G)- Vehicle-to-Home(V2H)- その他(Vehicle-to-Vehicle、Vehicle-to-Load)セグメンテーション2:供給元別:OEM-アフターマーケットセグメンテーション3:推進タイプ別:Battery Electric Vehicle(BEV)- Plug-in Hybrid Electric Vehicle(PHEV)推進タイプに基づく双方向電気自動車充電器市場は、予測期間2021-2031年を通じてBEVセグメントによって支配されると予想される。アプリケーション別では、予測期間を通じてV2Gセグメントが市場を支配すると予測される。さらに、供給源に基づくと、OEMセグメントが予測期間中市場を支配すると予測される。セグメンテーション4:充電器の展開別-家庭用-商業用セグメンテーション5:充電タイプ別-家庭用-商業用<20 kWh• 20-40 kWh• 40-100 kWh• >100 kWh充電器の配置に基づくと、国内セグメントが市場を支配すると予想される。<20 kWh is likely to dominate the market, offering a wide scope of development in the forecast period.Segmentation 6: by Region• North America• Europe• U.K.• China• Asia-Pacific and Japan• Rest-of-the-WorldEurope is home to several electric vehicle manufacturers as well as bidirectional electric vehicle charger providers. Hence, the region is expected to dominate the bidirectional electric vehicle charger market during the forecast period.Recent Developments in the Bidirectional Electric Vehicle Charger Market• In October 2021, WALLBOX Inc. partnered with Nuvve Holding Corporation for a pioneering vehicle-to-grid (V2G) cooperation in Iberia aimed at easing grid load and providing users with substantial financial incentives.• In October 2022, Indra, in collaboration with Manchester University NHS Foundation Trust (MFT) and Hitachi ZeroCarbon, a division of Hitachi Europe, released the findings from the first-ever NHS initiative to deploy ground-breaking vehicle-to-grid (V2G) technology after five Hitachi-funded Indra V2G chargers were installed for electric pharmacy truck fleet. The Trust received an average 6 per kWh drop in electricity costs.• In December 2022, Fermata Energy and Phoenix Motorcars formed a long-term partnership for V2X bidirectional charging. According to the deal, Fermata Energy would integrate Phoenix's zero-emission drive system with its V2X bidirectional chargers and AI-driven software platform.• In February 2020, a publicly financed V2G technology demonstration project received the all-clear in Japan in partnership with Mitsubishi. In several places throughout Japan, a vehicle-to-grid charging network for BEVs and PHEVs is to be established by 2025.Demand – Drivers and LimitationsThe following are the demand drivers for the Bidirectional Electric Vehicle Charger Market:• Growing Numbers of Electric Vehicles Worldwide• Government Initiatives for the Development of Electric Vehicle Charging Infrastructure• Need for Energy Self-Sufficiency• Advent of Intelligent Transportation SystemsThe market is expected to face some limitations as well due to the following challenges:• Lack of Standardization of Electric Vehicle (EV) Charging• Lack of Government Support in Bidirectional Charging• Reduced Battery Durability and Battery Efficiency of Vehicles due to Charging Lifecycles• Batteries Overheat Issue in Prolonged Bidirectional ChargingHow can this report add value to an organization?Product/Innovation Strategy: The product segment helps the reader understand the different applications of the available based on source (OEM and aftermarket), application (vehicle to grid, vehicle to home, and others), propulsion type (BEV and PHEV), deployment of charger (domestic and commercial), and charging type (<20 kWh, 20-40 kWh, 40-100 kWh, and >成長/マーケティング戦略:双方向電気自動車充電器市場は、市場プレーヤーに大きなチャンスをもたらす飛躍的な成長市場である。このセグメントに含まれる戦略には、製品投入、市場開発、提携・協力、事業拡大、投資などがある。各社が好む戦略は、世界の双方向電気自動車充電器市場における地位を強化するための市場開発、提携、協力関係である:本調査で分析・プロファイリングした世界の双方向電動車両用充電器市場の主要企業には、双方向電動車両用充電器メーカーが含まれる。さらに、世界の双方向電気自動車充電器市場で活動するプレイヤーの詳細な競合ベンチマーキングは、読者が明確な市場風景を提示し、プレイヤーが互いにどのようにスタックするかを理解するのに役立ちます。さらに、パートナーシップ、協定、提携などの包括的な競争戦略は、読者が市場の未開拓の収益ポケットを理解するのに役立ちます。主要市場プレイヤーと競合の概要プロフィールに掲載されている企業は、一次専門家から収集した情報に基づいて選択されており、企業のカバレッジ、製品ポートフォリオ、市場浸透度を分析しています。採用された戦略には、新製品の発売や開発活動、市場開拓活動、パートナーシップ、コラボレーション、ジョイントベンチャー、M&Aなどがあります。採用されたすべての戦略の中で、市場開発活動は競争環境を支配しており、サービスプロバイダーの間で最も広く採用されている戦略である。主な企業プロフィール- Wallbox Chargers, S.L.- Indra Renewable Technologies Limited- Delta Electronics, Inc.- Fermata Energy- Power Research Electronics B.V.- Hyundai Mobis Co.ABB- Blink Charging Co.- Siemens AG- Denso Corporation- Hitachi Automotive Systems, Ltd.- 豊田自動織機株式会社- MAGNUM CAP- Enphase Energy, Inc.- Autel Energy- The Mobility House GmbH- EVBox目次メールに添付プレスリリース
世界の双方向電気自動車充電器市場は2031年に48億2060万ドルに達すると推定されることが、BIS Researchのプレミアム市場インテリジェンス調査で明らかになった。この調査レポートはまた、市場が予測期間2022-2031年に20.02%のCAGRを記録することを明らかにしている。
レポートの特長 - 双方向電気自動車充電器市場で事業を展開する主要企業が採用する現在および将来の動向に焦点を当てた専門セクション - 双方向電気自動車充電器市場の全体像を提供する上位17社の広範な競合ベンチマーキング - 双方向電動車両用充電器市場の地域別、国別、用途別、製品セグメント別の定性・定量分析 アナリストの視点 BIS Research社のDhrubajyoti Narayan主席アナリストによると、「市場は急速に進化しており、今後数年で成長すると予測されている。企業は革新的なソリューションを開発し、市場に新しいサービスを導入している。コラボレーションや市場開拓は、市場の成長を支える重要な戦略です。消費者の嗜好が大きく変化したことで、双方向電気自動車用充電器プロバイダーはこの領域で確固たる地歩を築くことができるようになった。さらに、電気自動車システムに関する意識の高まりや、政府のイニシアチブの増加は、双方向電気自動車充電の採用を世界的に増加させると予想される。" 市場参入主要企業 本調査で分析・プロファイリングした世界の双方向電気自動車充電器市場の主要企業には、双方向電気自動車充電器メーカーが含まれる。さらに、世界の双方向電気自動車充電器市場で事業を展開するプレイヤーの詳細な競合ベンチマーキングは、読者が明確な市場風景を提示し、プレイヤーが互いにどのように積み重なるかを理解するのに役立つように行われました。さらに、パートナーシップ、協定、協力などの包括的な競争戦略は、読者が市場の未開拓の収益ポケットを理解するのに役立ちます。 本レポートに掲載されている主要企業には、Wallbox Chargers, S.L.、Indra Renewable Technologies Limited、Delta Electronics, Inc.、Fermata Energy、Power Research Electronics B.V.、Hyundai Mobis Co.Ltd.、ABB、Blink Charging Co.、Siemens AG、株式会社デンソー、日立オートモティブシステムズ株式会社、豊田自動織機株式会社、MAGNUM CAP、Enphase Energy, Inc.、Autel Energy、The Mobility House GmbH、EVBoxなどである。 本レポートで扱う主な質問 - 2021-2031年の双方向電気自動車充電器市場におけるプレーヤーの主な推進要因と課題は何か? - 世界の双方向電気自動車充電器市場の主要動向は? - 双方向電動車両用充電器市場におけるサプライチェーンはどのように機能しているのか? - 自律走行車向け双方向電気自動車充電器メーカーの市場展望はどのように形成されると予想されるか? - COVID-19が双方向電気自動車充電器市場に与えた影響は? - 双方向電気自動車充電器市場に関わる事業戦略や企業戦略とは? - 双方向電動車両用充電器市場における各地域の主要消費者属性は? - 双方向電動車両用充電器市場の需要に応えるプレーヤーは? - 双方向電気自動車充電器市場における著名企業の主な製品とは? - 双方向電気自動車充電器市場をリードしているアプリケーションと製品セグメントは何か、また2021-2031年に高い需要成長が見込まれるセグメントは何か? - 双方向電気自動車充電器市場をリードしているのはどの地域・国であり、2021-2031年に高い需要成長が見込まれるのはどの地域・国か?
SummaryBidirectional Electric Vehicle Charger Overview The global bidirectional electric vehicle charger market was valued at $933.2 million in 2022 and is anticipated to reach $4,820.6 million by 2031, witnessing a CAGR of 20.02% during the forecast period 2022-2031. The growth in the bidirectional electric vehicle charger market is expected to be driven by the need for renewable sources of power and energy and increasing sales of electric vehicles around the world. Market Lifecycle Stage The bidirectional electric vehicle (EV) charger market is in the early growth phase for several reasons. Firstly, bidirectional charging technology is a relatively new concept, and as such, it has not yet penetrated the market fully. This technology enables electric vehicles to not just consume energy from the grid but also feed it back to the grid, providing grid services and enhancing the overall stability and resiliency of the grid. Secondly, the adoption of electric vehicles is still in its early stages. However, with the increasing demand for greener mobility and the decreasing cost of battery technology, the adoption of electric vehicles is expected to increase in the coming years. As more and more electric vehicles hit the road, the demand for bidirectional charging will increase. Lastly, there is a growing need for grid services such as frequency regulation, which bidirectional charging can provide. Additionally, this need is expected to grow as the share of renewable energy in the grid mix increases, as solar and wind energy are inherently intermittent and require flexible solutions like bidirectional charging to help balance the grid. As a result, the bidirectional electric vehicle charger market is expected to flourish in the forecast period. Impact There are several factors driving the growth of the bidirectional electric vehicle (EV) charger market: 1. Increased Demand for Renewable Energy Integration: With the world shifting toward sustainable energy, there has been an increase in demand for integrating renewable energy sources like solar panels and wind turbines into the grid. Bidirectional EV charging technology allows electric vehicle batteries to store excess renewable energy when it is available and feed it back into the grid when there is a shortage. 2. Growing EV Penetration: As the adoption of EVs continues to grow, the demand for charging infrastructure is also increasing. Bidirectional EV charging provides an opportunity to improve charging infrastructure by allowing EVs to not only receive electricity from the grid but also send it back during peak demand. 3. Reduced Energy Costs: Bidirectional charging technology enables EV owners to sell excess energy stored in their vehicle batteries back to the grid or use it during peak demand hours. This feature can help EV owners reduce their energy costs and even earn profits in some cases. 4. Government Incentives: Various governments around the world are providing incentives such as tax credits and subsidies to promote the adoption of bidirectional EV charging technology. This has encouraged manufacturers to invest in research and development of these products. 5. Advancements in Technology: Recent advancements in electric vehicle and battery technology have improved the efficiency and reliability of bidirectional charging systems, making them a more practical option for widespread deployment. Impact of COVID-19 The COVID-19 pandemic has had both positive and negative impacts on the bidirectional electric vehicle (EV) charger market. On one hand, the pandemic slowed down the overall growth of the market due to the economic slowdown and restrictions on travel and movement. This resulted in a reduction in the demand for new electric vehicles, which in turn affected the growth of the EV charger market. On the other hand, the pandemic has also highlighted the importance of reducing air pollution and protecting the environment. This has resulted in an increased focus on sustainable transportation, including electric vehicles, and the need for efficient and reliable charging infrastructure. Furthermore, the pandemic has also accelerated the shift toward remote working, which has reduced the usage of commercial office space and increased the need for smart and efficient energy management systems. Bidirectional EV charging technology has the potential to play a vital role in such systems by enabling the use of EV batteries for energy storage and balancing grid demand. To summarize, the pandemic has slowed down the growth of the bidirectional EV charger market in the short term, but it has also highlighted the importance of sustainable transportation and the potential of bidirectional charging technology in building a smarter and more sustainable energy system. Market Segmentation: Segmentation 1: by Application • Vehicle-to-Grid (V2G) • Vehicle-to-Home (V2H) • Others (Vehicle-to-Vehicle and Vehicle-to-Load) Segmentation 2: by Source • OEM • Aftermarket Segmentation 3: by Propulsion Type • Battery Electric Vehicle (BEV) • Plug-in Hybrid Electric Vehicle (PHEV) The bidirectional electric vehicle charger market based on the propulsion type segment is expected to be dominated by the BEV segment throughout the forecast period 2021-2031. Based on the application, the V2G segment is expected to dominate the market throughout the forecast period. Moreover, based on the source, the OEM segment is anticipated to dominate the market during the forecast period. Segmentation 4: by Deployment of Charger • Domestic • Commercial Segmentation 5: by Charging Type • <20 kWh • 20-40 kWh • 40-100 kWh • >100 kWh Based on the deployment of charger, the domestic segment is expected to dominate the market, and based on charging type, the <20 kWh is likely to dominate the market, offering a wide scope of development in the forecast period. Segmentation 6: by Region • North America • Europe • U.K. • China • Asia-Pacific and Japan • Rest-of-the-World Europe is home to several electric vehicle manufacturers as well as bidirectional electric vehicle charger providers. Hence, the region is expected to dominate the bidirectional electric vehicle charger market during the forecast period. Recent Developments in the Bidirectional Electric Vehicle Charger Market • In October 2021, WALLBOX Inc. partnered with Nuvve Holding Corporation for a pioneering vehicle-to-grid (V2G) cooperation in Iberia aimed at easing grid load and providing users with substantial financial incentives. • In October 2022, Indra, in collaboration with Manchester University NHS Foundation Trust (MFT) and Hitachi ZeroCarbon, a division of Hitachi Europe, released the findings from the first-ever NHS initiative to deploy ground-breaking vehicle-to-grid (V2G) technology after five Hitachi-funded Indra V2G chargers were installed for electric pharmacy truck fleet. The Trust received an average 6 per kWh drop in electricity costs. • In December 2022, Fermata Energy and Phoenix Motorcars formed a long-term partnership for V2X bidirectional charging. According to the deal, Fermata Energy would integrate Phoenix's zero-emission drive system with its V2X bidirectional chargers and AI-driven software platform. • In February 2020, a publicly financed V2G technology demonstration project received the all-clear in Japan in partnership with Mitsubishi. In several places throughout Japan, a vehicle-to-grid charging network for BEVs and PHEVs is to be established by 2025. Demand – Drivers and Limitations The following are the demand drivers for the Bidirectional Electric Vehicle Charger Market: • Growing Numbers of Electric Vehicles Worldwide • Government Initiatives for the Development of Electric Vehicle Charging Infrastructure • Need for Energy Self-Sufficiency • Advent of Intelligent Transportation Systems The market is expected to face some limitations as well due to the following challenges: • Lack of Standardization of Electric Vehicle (EV) Charging • Lack of Government Support in Bidirectional Charging • Reduced Battery Durability and Battery Efficiency of Vehicles due to Charging Lifecycles • Batteries Overheat Issue in Prolonged Bidirectional Charging How can this report add value to an organization? Product/Innovation Strategy: The product segment helps the reader understand the different applications of the available based on source (OEM and aftermarket), application (vehicle to grid, vehicle to home, and others), propulsion type (BEV and PHEV), deployment of charger (domestic and commercial), and charging type (<20 kWh, 20-40 kWh, 40-100 kWh, and >100 kWh). Growth/Marketing Strategy: The bidirectional electric vehicle charger market is an exponentially growing market holding enormous opportunities for the market players. Some strategies covered in this segment are product launches, market developments, partnerships and collaborations, business expansions, and investments. The companies' preferred strategy has been market developments, partnerships, and collaborations to strengthen their positions in the global bidirectional electric vehicle charger market. Competitive Strategy: Key players in the global bidirectional electric vehicle charger market analyzed and profiled in the study involve bidirectional electric charger manufacturers. Moreover, a detailed competitive benchmarking of the players operating in the global bidirectional electric vehicle charger market has been done to help the reader understand how players stack against each other, presenting a clear market landscape. Additionally, comprehensive competitive strategies such as partnerships, agreements, and collaborations will aid the reader in understanding the untapped revenue pockets in the market. Key Market Players and Competition Synopsis The companies that are profiled have been selected based on inputs gathered from primary experts and analyzing company coverage, product portfolio, and market penetration. The competitive landscape of the bidirectional electric vehicle charger market includes different strategies undertaken by bidirectional charger manufacturers to gain market presence. Some strategies adopted by them include new product launch and development activities, market development activities, partnerships, collaborations, joint ventures, and mergers and acquisitions. Among all the strategies adopted, market development activities have dominated the competitive landscape and are the most widely adopted strategies among service providers. Key Companies Profiled • Wallbox Chargers, S.L. • Indra Renewable Technologies Limited • Delta Electronics, Inc. • Fermata Energy • Power Research Electronics B.V. • Hyundai Mobis Co. Ltd. • ABB • Blink Charging Co. • Siemens AG • Denso Corporation • Hitachi Automotive Systems, Ltd. • Toyota Industries Corporation • MAGNUM CAP • Enphase Energy, Inc. • Autel Energy • The Mobility House GmbH • EVBoxTable of ContentsAttached in the mail Press ReleaseThe global bidirectional electric vehicle charger market is estimated to reach $4,820.6 million in 2031, reveals the premium market intelligence study by BIS Research. The study also highlights that the market is set to witness a CAGR of 20.02% during the forecast period 2022-2031.
ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。本レポートと同分野(自動車市場)の最新刊レポート
BIS Research社の自動車・モビリティ分野での最新刊レポート
本レポートと同じKEY WORD(charger)の最新刊レポート
よくあるご質問BIS Research社はどのような調査会社ですか?多数のアナリストチームと大規模な業界専門家のネットワークを擁するBISリサーチは、市場に影響を与える革新的な技術に関して、高度なマーケットインテリジェンスを提供しています。特に、新興テクノロジーに関す... もっと見る 調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
注文の手続きはどのようになっていますか?1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
お支払方法の方法はどのようになっていますか?納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
データリソース社はどのような会社ですか?当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
|
詳細検索
2024/11/21 10:26 156.13 円 165.08 円 200.38 円 |