世界各国のリアルタイムなデータ・インテリジェンスで皆様をお手伝い

顧客関係管理(CRM)ソフトウェア:グローバル市場


Customer Relationship Management (CRM) Software: Global Markets

レポートのスコープ 本レポートは、顧客関係管理(CRM)ソフトウェアの世界市場を概観し、市場動向を分析したものです。2021年を基準年として、2022年から2027年までの予測期間の推定市場データを掲載していま... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
BCC Research
BCCリサーチ
2023年5月25日 US$5,500
シングルユーザライセンス(印刷不可)
ライセンス・価格情報・注文方法はこちら
161 英語

 

サマリー

レポートのスコープ

本レポートは、顧客関係管理(CRM)ソフトウェアの世界市場を概観し、市場動向を分析したものです。2021年を基準年として、2022年から2027年までの予測期間の推定市場データを掲載しています。この期間の収益予測は、コンポーネント、展開、組織規模、用途、最終用途産業、地域に基づいて区分しています。

また、市場に影響を与える主要なトレンドや課題、競争環境にも焦点を当てています。現在の市場動向を解説し、主要企業の詳細なプロフィールや市場での存在感を高めるための戦略などを掲載しています。本レポートでは、2021年の世界のCRMソフトウェア市場規模を推定し、2027年までの予想市場規模を予測しています。

レポートには以下の内容が含まれます:

- 48のデータテーブルと34の追加テーブル
- 顧客関係管理(CRM)ソフトウェアの世界市場に関する簡単な全体展望
- 2021年の歴史的市場収益データ(売上高)、2022年の推定値、2023年と2025年の予測、2027年までの年間複合成長率(CAGR)の予測による世界市場動向の分析
- 世界のCRMソフトウェア市場の実際の市場規模および収益予測、ならびにコンポーネント、展開、組織規模、アプリケーション、最終使用産業、および地域に基づく対応する市場シェア分析の推定
- 様々な形態のCRMソフトウェア、アプリケーション産業、幅広い産業分野でのCRMソリューションの採用に関する包括的な調査を通じて、実行可能な技術ドライバーの特定
- CRMソフトウェアおよび関連するクラウドコンピューティング技術の主要なソリューションプロバイダーの戦略、および主要な市場占有率、世界シェアの分析による、世界の競争環境の評価
- CRMソフトウェア市場、バリューチェーン分析、規制環境、ユースケース、業界および地域固有のマクロ経済変数が市場の進展に与える影響に関する主要な基本トレンド(現在および将来)の考察
- CRMソフトウェア技術に関する関連特許分析、および最近の主要な付与特許のレビュー
- Adobe Inc.、Microsoft、Sage Group plc.、Salesforce Inc.、SAP SE、ServiceNowなど、業界内の主要プレイヤーの会社概要

ページTOPに戻る


目次

Table of Contents
Chapter 1 Introduction
1.1 Overview
1.2 Components of CRM
1.3 Study Goals and Objectives
1.4 Scope of Report
1.5 What’s New in this Update?
1.6 Intended Audiences
1.7 Information Sources
1.8 Research Methodology
1.9 Geographic Breakdown
1.10 Analyst's Credentials
1.11 BCC Custom Research
1.12 Related BCC Research Reports
Chapter 2 Executive Summary and Highlights
Chapter 3 Industry Outlook
3.1 Market Overview
3.2 Value Chain Analysis
3.2.1 Customer Portfolio Analysis (CPA)
3.2.2 Customer Intimacy
3.2.3 Network Development
3.2.4 Value Proposition Development
3.2.5 Relationship Management
3.3 PESTEL Analysis
3.4 SWOT Analysis
3.5 CRM Software Trends
3.5.1 Age of Customer Experience
3.5.2 The Role of Artificial Intelligence (AI)
3.5.3 Mobile CRM
3.5.4 Socialization through CRM
3.5.5 More User-Friendly
3.5.6 Not Possible in a Vacuum
3.5.7 Channel-free CRM
3.6 Regulatory Compliance
3.6.1 General Data Protection Regulation (GDPR)
3.6.2 Health Insurance Portability and Accountability Act (HIPAA) Compliance
3.7 CRM Software Case Studies
3.7.1 Case Study 1
3.7.2 Case Study 2
3.7.3 Case Study 3
3.7.4 Case Study 4
3.7.5 Case Study 5
3.7.6 Case Study 6
3.7.7 Case Study 7
3.7.8 Case Study 8
3.7.9 Case Study 9
3.7.10 Case Study 10
3.7.11 Case Study 11
3.7.12 Case Study 12
3.7.13 Case Study 13
3.7.14 Case Study 14
3.7.15 Case Study 15
3.7.16 Case Study 16
3.7.17 Case Study 17
3.7.18 Case Study 18
3.7.19 Case Study 19
3.7.20 Case Study 20
3.8 COVID-19 and the CRM Software Market
Chapter 4 Market Dynamics
4.1 Overview
4.2 Market Drivers
4.2.1 CRM Software in Developing Nations
4.2.2 Customer Retention
4.2.3 Social Media Channels and CRM Platforms
4.3 Market Challenges
4.3.1 Increasing Security Threats Over CRM Stored Data
4.3.2 Expensive Initial Cost of CRM Software
4.4 Market Opportunities
4.4.1 Integration of AI
4.4.2 Cloud-Based CRM
Chapter 5 Market Breakdown by Business Segment
5.1 Overview
5.2 Software
5.2.1 Operational CRM
5.2.2 Analytical CRM
5.2.3 Collaborative CRM
5.3 Services
5.3.1 Consulting Services
5.3.2 Implementation Services
5.3.3 Training and Support Services
Chapter 6 Market Breakdown by Deployment
6.1 Overview
6.2 Cloud
6.3 On-premise
Chapter 7 Market Breakdown by Organization Size
7.1 Overview
7.2 Large Organizations
7.3 Small and Medium Organizations
Chapter 8 Market Breakdown by Application
8.1 Overview
8.2 Sales and Marketing
8.3 CRM Analytics
8.4 Lead Generation
8.5 Customer Support
8.6 Customer Experience Management
8.7 Other Applications
8.7.1 Customer Service
8.7.2 Digital Commerce
8.7.3 Social Media Engagement
Chapter 9 Market Breakdown by End-Use Industry
9.1 Overview
9.2 BFSI
9.3 Retail
9.4 IT and Telecom
9.5 Healthcare
9.6 Transportation and Logistics
9.7 Other End-Use Industries
9.7.1 Government
9.7.2 Education
9.7.3 Media and Entertainment
9.7.4 Discrete Manufacturing
9.7.5 Energy and Utility
Chapter 10 Market Breakdown by Region
10.1 Overview
10.2 North America
10.2.1 United States
10.2.2 Canada
10.2.3 Mexico
10.3 Europe
10.3.1 United Kingdom
10.3.2 Germany
10.4 Asia-Pacific
10.4.1 China
10.4.2 India
10.4.3 Japan
10.5 Latin America
10.5.1 Brazil
10.5.2 Middle East and Africa
Chapter 11 Patent Analysis
11.1 Recently Granted Patents
Chapter 12 Competitive Landscape
12.1 Vendor Landscape
12.2 Market Ranking Analysis
12.3 Strategy Analysis
Chapter 13 Company Profiles
ADOBE INC.
HUBSPOT INC.
INFOR
MICROSOFT
NICE
ORACLE
PEGASYSTEMS INC.
SAGE GROUP PLC
SALESFORCE INC.
SAP SE
SERVICENOW
SUGARCRM INC.
VERINT SYSTEMS INC.
ZENDESK
ZOHO CORP., PVT. LTD.

 

ページTOPに戻る


 

Summary

Report Scope:

This report provides an overview of the global market for customer relationship management (CRM) software and analyzes market trends. Using 2021 as the base year, the report provides estimated market data for the forecast period 2022 through 2027. Revenue forecasts for this period are segmented based on component, deployment, organization size, application, end-use industry and region.

The report also focuses on the major trends and challenges that affect the market and the competitive landscape. It explains the current market trends and provides detailed profiles of the major players and strategies to enhance market presence. The report estimates the size of the global CRM software market in 2021 and provides projections of the expected market size through 2027.

Report Includes:

- 48 data tables and 34 additional tables
- A brief general outlook of the global markets for customer relationship management (CRM) software
- Analyses of the global market trends, with historic market revenue data (sales figures) for 2021, estimates for 2022, forecasts for 2023 and 2025, and projections of compound annual growth rates (CAGRs) through 2027
- Estimation of the actual market size and revenue forecast for the global CRM software market, and corresponding market share analysis based on the component, deployment, organization size, application, end-use industry, and region
- Identification of viable technology drivers through a comprehensive look at various forms of CRM software, application industries, and adoption of CRM solutions across a broad spectrum of industry verticals
- Assessment of the global competitive landscape with an analysis of key market positing and global shares, as well as strategies for key solution providers of CRM software and related cloud computing technologies
- Discussion of the key underlying trends (both current and emerging) related to CRM software market, value chain analysis, regulatory environment, use cases, and the impact of industry-specific and region-specific macroeconomic variables on the progress of this market
- A relevant patent analysis on CRM software technologies and review of recent key granted patents
- Company profiles of major players within the industry, including Adobe Inc., Microsoft, Sage Group plc., Salesforce Inc., SAP SE, and ServiceNow



ページTOPに戻る


Table of Contents

Table of Contents
Chapter 1 Introduction
1.1 Overview
1.2 Components of CRM
1.3 Study Goals and Objectives
1.4 Scope of Report
1.5 What’s New in this Update?
1.6 Intended Audiences
1.7 Information Sources
1.8 Research Methodology
1.9 Geographic Breakdown
1.10 Analyst's Credentials
1.11 BCC Custom Research
1.12 Related BCC Research Reports
Chapter 2 Executive Summary and Highlights
Chapter 3 Industry Outlook
3.1 Market Overview
3.2 Value Chain Analysis
3.2.1 Customer Portfolio Analysis (CPA)
3.2.2 Customer Intimacy
3.2.3 Network Development
3.2.4 Value Proposition Development
3.2.5 Relationship Management
3.3 PESTEL Analysis
3.4 SWOT Analysis
3.5 CRM Software Trends
3.5.1 Age of Customer Experience
3.5.2 The Role of Artificial Intelligence (AI)
3.5.3 Mobile CRM
3.5.4 Socialization through CRM
3.5.5 More User-Friendly
3.5.6 Not Possible in a Vacuum
3.5.7 Channel-free CRM
3.6 Regulatory Compliance
3.6.1 General Data Protection Regulation (GDPR)
3.6.2 Health Insurance Portability and Accountability Act (HIPAA) Compliance
3.7 CRM Software Case Studies
3.7.1 Case Study 1
3.7.2 Case Study 2
3.7.3 Case Study 3
3.7.4 Case Study 4
3.7.5 Case Study 5
3.7.6 Case Study 6
3.7.7 Case Study 7
3.7.8 Case Study 8
3.7.9 Case Study 9
3.7.10 Case Study 10
3.7.11 Case Study 11
3.7.12 Case Study 12
3.7.13 Case Study 13
3.7.14 Case Study 14
3.7.15 Case Study 15
3.7.16 Case Study 16
3.7.17 Case Study 17
3.7.18 Case Study 18
3.7.19 Case Study 19
3.7.20 Case Study 20
3.8 COVID-19 and the CRM Software Market
Chapter 4 Market Dynamics
4.1 Overview
4.2 Market Drivers
4.2.1 CRM Software in Developing Nations
4.2.2 Customer Retention
4.2.3 Social Media Channels and CRM Platforms
4.3 Market Challenges
4.3.1 Increasing Security Threats Over CRM Stored Data
4.3.2 Expensive Initial Cost of CRM Software
4.4 Market Opportunities
4.4.1 Integration of AI
4.4.2 Cloud-Based CRM
Chapter 5 Market Breakdown by Business Segment
5.1 Overview
5.2 Software
5.2.1 Operational CRM
5.2.2 Analytical CRM
5.2.3 Collaborative CRM
5.3 Services
5.3.1 Consulting Services
5.3.2 Implementation Services
5.3.3 Training and Support Services
Chapter 6 Market Breakdown by Deployment
6.1 Overview
6.2 Cloud
6.3 On-premise
Chapter 7 Market Breakdown by Organization Size
7.1 Overview
7.2 Large Organizations
7.3 Small and Medium Organizations
Chapter 8 Market Breakdown by Application
8.1 Overview
8.2 Sales and Marketing
8.3 CRM Analytics
8.4 Lead Generation
8.5 Customer Support
8.6 Customer Experience Management
8.7 Other Applications
8.7.1 Customer Service
8.7.2 Digital Commerce
8.7.3 Social Media Engagement
Chapter 9 Market Breakdown by End-Use Industry
9.1 Overview
9.2 BFSI
9.3 Retail
9.4 IT and Telecom
9.5 Healthcare
9.6 Transportation and Logistics
9.7 Other End-Use Industries
9.7.1 Government
9.7.2 Education
9.7.3 Media and Entertainment
9.7.4 Discrete Manufacturing
9.7.5 Energy and Utility
Chapter 10 Market Breakdown by Region
10.1 Overview
10.2 North America
10.2.1 United States
10.2.2 Canada
10.2.3 Mexico
10.3 Europe
10.3.1 United Kingdom
10.3.2 Germany
10.4 Asia-Pacific
10.4.1 China
10.4.2 India
10.4.3 Japan
10.5 Latin America
10.5.1 Brazil
10.5.2 Middle East and Africa
Chapter 11 Patent Analysis
11.1 Recently Granted Patents
Chapter 12 Competitive Landscape
12.1 Vendor Landscape
12.2 Market Ranking Analysis
12.3 Strategy Analysis
Chapter 13 Company Profiles
ADOBE INC.
HUBSPOT INC.
INFOR
MICROSOFT
NICE
ORACLE
PEGASYSTEMS INC.
SAGE GROUP PLC
SALESFORCE INC.
SAP SE
SERVICENOW
SUGARCRM INC.
VERINT SYSTEMS INC.
ZENDESK
ZOHO CORP., PVT. LTD.

 

ページTOPに戻る

ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。

webからのご注文・お問合せはこちらのフォームから承ります


よくあるご質問


BCC Research社はどのような調査会社ですか?


BCCリサーチ(BCC Research)は1971年に設立され、様々な業界経験を持つアナリストと編集者によりトップクラスの市場情報源を長年提供している調査会社です。   設立初期は先端材料とプラ... もっと見る


調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?


在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
但し、一部の調査レポートでは、発注を受けた段階で内容更新をして納品をする場合もあります。
発注をする前のお問合せをお願いします。


注文の手続きはどのようになっていますか?


1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
2)見積書やサンプルの提示をいたします。
3)お客様指定、もしくは弊社の発注書をメール添付にて発送してください。
4)データリソース社からレポート発行元の調査会社へ納品手配します。
5) 調査会社からお客様へ納品されます。最近は、pdfにてのメール納品が大半です。


お支払方法の方法はどのようになっていますか?


納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
お客様よりデータリソース社へ(通常は円払い)の御振り込みをお願いします。
請求書は、納品日の日付で発行しますので、翌月最終営業日までの当社指定口座への振込みをお願いします。振込み手数料は御社負担にてお願いします。
お客様の御支払い条件が60日以上の場合は御相談ください。
尚、初めてのお取引先や個人の場合、前払いをお願いすることもあります。ご了承のほど、お願いします。


データリソース社はどのような会社ですか?


当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
世界各国の「市場・技術・法規制などの」実情を調査・収集される時には、データリソース社にご相談ください。
お客様の御要望にあったデータや情報を抽出する為のレポート紹介や調査のアドバイスも致します。



詳細検索

このレポートへのお問合せ

03-3582-2531

電話お問合せもお気軽に

 

2024/07/05 10:26

162.17 円

175.82 円

209.73 円

ページTOPに戻る