世界各国のリアルタイムなデータ・インテリジェンスで皆様をお手伝い

ウェアラブルコンピューティング技術、アプリケーション、世界市場


Wearable Computing: Technologies, Applications and Global Markets

報告書の範囲 本調査では、ウェアラブルコンピューティング市場とその各種セグメントに関する主要動向や地理的情報などを詳細に分析しています。また、2026年までの世界市場規模、複合年間成長率(CAGR)、各... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
BCC Research
BCCリサーチ
2022年5月18日 US$5,500
シングルユーザライセンス(印刷不可)
ライセンス・価格情報・注文方法はこちら
178 英語

 

サマリー

報告書の範囲

本調査では、ウェアラブルコンピューティング市場とその各種セグメントに関する主要動向や地理的情報などを詳細に分析しています。また、2026年までの世界市場規模、複合年間成長率(CAGR)、各種セグメントおよびサブセグメントの収益見通しを提供することを重視しています。ウェアラブルコンピューティングの中核となる市場セグメントは、スマートウォッチ、フィットネストラッカーやバンド、スマートアイウェアやヘッドセット、医療・健康モニタリングデバイス、スマート衣類、その他のデバイス(ウェアラブルカメラ、ボディセンサー、スマートヘッドフォン)などの製品タイプで構成されています。

なお、本ウェアラブルコンピューティングレポートでは、これらのデバイスの機能をサポートするためのソフトウェアやアプリケーション(アプリ)のITベンダーや市場規模は含んでいない。ただし、製品タイプ別では、以下の技術的属性に基づいて機能するベーシックデバイスとスマートデバイスのみを対象としている。

オペレーティングシステム(OS)。OS:Android, Wear OS by Google, Glass OS by Google, RTOS, Windows, Apple Watch OS, etc.
技術的な属性外部スピーカー、GPS、心拍センサー、メガピクセル、マイク、皮膚・体温センサー、タッチスクリーン、UVセンサー、防水機能など。
コネクティビティBluetooth、Wi-Fi、NFC、3G/4G。
動作モード。テザー、スタンドアロン、両方。
具体的には、本レポートのためにBCCリサーチが行った市場分析は、5つのセクションに分かれています。

最初のセクションでは、最近のイベントの概要を含め、このトピックの紹介とウェアラブルコンピューティングの歴史的なレビューが提供されています。このセクションでは、現在市販されている、あるいは新たに登場したウェアラブルデバイスを特定し、主なタイプについて解説している。

第2章では、ウェアラブルデバイスを採用するユーザーのタイプを示す。このセクションでは、産業用および非産業用ユーザーを含む、2020年以降の最も重要なユーザーについての分析で締めくくられています。ウェアラブルコンピューティング市場はさらに、消費者や商業・産業用ユーザーなどのエンドユーザータイプにおける採用に基づいて区分されています。本章の最後には、複数のアプリケーションでスマートウェアラブルデバイスを採用している主要ユーザーを紹介しています。

第3章では、ウェアラブル端末技術の世界市場分析を行っています。世界の売上高(単位:百万ドル)は、各セグメント(コンピューティング、ディスプレイ、ネットワーク)ごとに、2020年と2021年の実績データおよび2026年の予測値を示している。ドル表示は、複数のアプリケーションで採用されている技術の種類別の売上高を指す。

ウェアラブルコンピューティングの現在の収益に関する分析に続き、業界の成長、技術動向、地域別の動向に基づいて、市場の成長傾向を詳細に示しています。第3章では、各セグメントにおけるウェアラブルコンピューティングの予測収益と、2021年から2026年までの複合年間成長率(CAGR)の予測を行い、結論としている。売上高の予測値は、インフレ調整前の恒常為替レート(USドル)で表示しています。

第4章では、世界の接続構造について、ウェアラブルコンピューティングに利用されている接続の種類と、そのデバイスの説明を掲載しています。この分析には、この接続性の地理的分布の説明と、その他の主要な業界プレイヤーの評価も含まれています。トッププレイヤーの詳細な企業プロファイルも提供しています。

最後の第5章では、フィットネスとウェルネス(自己モニタリングデバイス)、ゲームとインフォテインメント、ヘルスケアと医療、ライフスタイル、防衛とセキュリティ、企業と産業、その他のアプリケーションなどの応用分野を記載しています。また、調査範囲にはウェアラブルコンピューティングの主要な応用分野も含まれており、例えば、北米、ヨーロッパ、アジア太平洋、ラテンアメリカ、中東・アフリカにまたがるグローバルな市場について、すべてのセグメントを分析しました。

また、同市場で最大のシェアを持つ主要ウェアラブルコンピューティングベンダーの企業プロファイルと競合分析も掲載しています。企業には、Apple Inc.、Alphabet Inc.、Fitbit Inc.、Garmin Ltd.、Huawei Technologies Co.Ltd.、LG Electronics、Samsung Electronics Co.Ltd.、Sony Corp.、Xiaomiが含まれる。

が含まれるレポートです。

- 45のデータテーブルと35の追加テーブル
- ウェアラブルコンピューティング技術およびアプリケーションの世界市場に関する最新概況
- 2020年と2021年のデータ、2022年と2024年の予測、2026年までの年平均成長率(CAGR)の予測による世界市場動向の分析
- ウェアラブルコンピューティング製品と技術の現在と将来の市場可能性を、市場のドライバー、課題、機会の詳細な分析とともに紹介
- ウェアラブルコンピューティングの市場展望と世界市場規模の予測、製品タイプ、技術、アプリケーション、エンドユーザー、地域別の対応する市場シェア分析
- 今後の市場機会や注力分野を把握し、市場を様々なセグメントやサブセグメントに分けて予測
- 研究開発投資、主要技術課題、業界特有の課題、主要なエンドユーザー市場の種類、ウェアラブルコンピューティングデバイスの販売への影響に関する詳細な情報
- 最近の産業構造、現在の競争シナリオ、新製品発売、セグメント別収益に基づく企業価値シェア分析に関する洞察
- Apple Inc.、Alphabet Inc.、Fitbit Inc.、Huawei Technologies Co.Ltd.、Samsung Electronics Co.Ltd.、Xiaomiなど

ページTOPに戻る


目次

Table of Contents
Chapter 1 Introduction
Introduction
Study Goals and Objectives
Reasons for Doing This Study
What's New in this Update?
Scope of Report
Intended Audiences
Information Sources
Research Methodology
Geographic Breakdown
Analyst's Credentials
BCC Custom Research
Related BCC Research Reports
Chapter 2 Executive Summary and Highlights
Executive Summary
Chapter 3 Industry Outlook
Market Overview
History of the Wearable Computing Industry
Evolution of Wearable Computing
Value Chain Analysis
Products Type
Technology
Connectivity
End-use Applications
Market Dynamics
Market Drivers
Market Challenges
Market Opportunities
PESTEL Analysis
COVID-19 Impact Analysis
Use Case Analysis
Patent Analysis
Recent Key Granted Patents
Chapter 4 Market Breakdown by Product Type
Overview
Wrist Wear
Smartwatches
Fitness Bands or Activity Trackers
Body-Wear
Smart Clothing or E-textiles
Smart Footwear
Head-Mounts and Eyewear
Augmented Reality (AR) Headsets and Smart Eyewear
Virtual Reality (VR) Headsets
Others
Body Cameras
Smart Jewelry
Healthcare and Safety Monitoring Devices
Smart Earphones
Chapter 5 Market Breakdown by User Type
Overview
Consumers
Commercial or Non-consumer
Chapter 6 Market Breakdown by Technology
Overview
Computing Technology
Display Technology
Networking Technology
Chapter 7 Market Breakdown by Connectivity
Overview
Bluetooth
Wi-Fi
4G/5G
Others
Chapter 8 Market Breakdown by Application
Overview
Fitness and Wellness
Gaming and Infotainment
Healthcare and Medical
Lifestyle
Defense and Security
Enterprise and Industrial
Others
Home Automation
Logistics and Warehousing
Manufacturing
Safety and Law Enforcement
Chapter 9 Market Breakdown by Region
Overview
North America
Europe
Asia-Pacific
Latin America
Middle East and Africa
Chapter 10 Competitive Landscape
Vendor Landscape
Market Ranking Analysis
Market Share Analysis
Strategic Developments
Strategic Market Developments-by Top Players
Chapter 11 Company Profiles
ALPHABET INC.
APPLE INC.
BOSTON SCIENTIFIC CORP.
GARMIN LTD.
HUAWEI TECHNOLOGIES CO. LTD.
SAMSUNG ELECTRONICS CO. LTD.
SEIKO EPSON CORP.
SONY CORP.
VUZIX
Other Prominent Vendors
ADIDAS AG
ALIPHCOM INC. (JAWBONE)
GOPRO INC.
LIFESENSE GROUP B.V.
MISFIT INC. (FOSSIL GROUP INC. CO.)
MOTOROLA MOBILITY HOLDINGS LLC
NIKE INC.
NUHEARA LTD.
OCULUS VR LLC (FACEBOOK INC. CO.)
OSTERHAUT DESIGN GROUP INC.
TRANSCEND INFORMATION INC.
UNDER ARMOUR INC.
XIAOMI INC.
ZEPHYR TECHNOLOGY CORP. (MEDTRONIC PLC)
Chapter 12 Appendix

 

ページTOPに戻る


 

Summary

Report Scope:

The study includes detailed analysis of key trends and geographic information regarding the wearable computing market and its various segments. It also emphasizes the provision of global market sizes, compounded annual growth rates (CAGR), and revenue prospects for various segments and sub-segments through 2026. Wearable computing’s core market segment is comprised of product types that include smartwatches, fitness trackers or bands, smart eyewear and headsets, medical and health monitoring devices, smart clothing, and other devices (wearable cameras, body sensors and smart headphones).

This wearable computing report does not include the IT vendors or market size for software or applications (apps) used to support functioning of such devices. However, the product type segment covers only basic and smart devices that function based on the following technical attributes:

Operating system (OS): Android, Wear OS by Google, Glass OS by Google, RTOS, Windows, Apple’s Watch OS, etc.
Technical attributes: External speaker, GPS, heart rate sensor, megapixels, microphone, skin and body temp sensor, touchscreen, UV sensor, and waterproofing.
Connectivity: Bluetooth, Wi-Fi, NFC, and 3G/4G.
Operation mode: Tethered, stand-alone, and both.
More specifically, the market analysis conducted by BCC Research for this report is divided into five sections.

In the first section, an introduction to the topic and a historical review of wearable computing are provided, including an outline of recent events. This section identifies wearable devices that are currently commercially available or emerging and offers a description of the main types.

The second section provides the type of users who adopt wearable devices. This section concludes with an analysis of the most important users since 2020, including industrial and non-industrial users. The wearable computing market is further segmented based on its adoption among end-user type including consumers and commercial or industrial users. The chapter ends with a highlight of the key users adopting smart wearable devices across multiple applications.

The third section entails a global market analysis of technology for wearable devices. Global revenues (sales data in millions of dollars) are presented for each segment (computing, display and networking) with actual data for 2020 and 2021 and estimates for 2026. Dollar figures refer to revenue of type of technology adopted by multiple application.

The analysis of current revenues for wearable computing is followed by a detailed presentation of market growth trends, based on industry growth, technological trends and regional trends. The third section concludes by providing projected revenues for wearable computing within each segment, together with forecast compound annual growth rates (CAGRs) for the period 2021 through 2026. Projected and forecast revenue values are in constant U.S. dollars, unadjusted for inflation.

In the fourth section of the study, which covers global connectivity structure, the report offers types of connectivity being utilized for wearable computing, together with a description of their devices. The analysis includes a description of the geographical distribution of this connectivity and an evaluation of other key industry players. Detailed company profiles of the top players are also provided.

The fifth and final section includes application areas including fitness and wellness (self-monitoring devices), gaming and infotainment, healthcare and medical, lifestyle, defense and security, enterprise and industrial, and other applications. The scope of the study also includes major application areas of wearable computing, for example, all the segments of the market have been analyzed globally across North America, Europe, Asia-Pacific, Latin America, and the Middle East and Africa.

The report also provides company profile and competitive analyses of key wearable computing vendors holding the largest share of the market. Companies include Apple Inc., Alphabet Inc., Fitbit Inc., Garmin Ltd., Huawei Technologies Co. Ltd., LG Electronics, Samsung Electronics Co. Ltd., Sony Corp., and Xiaomi.

Report Includes:

- 45 data tables and 35 additional tables
- An up-to-date overview of the global markets for wearable computing technologies and applications
- Analyses of the global market trends, with data from 2020 and 2021, estimates for 2022 and 2024, and projections of compound annual growth rates (CAGRs) through 2026
- Highlights the current and future market potential of wearable computing products and technologies, along with a detailed analysis of the drivers, challenges, and opportunities in the market
- Market outlook and forecast the global market size for wearable computing, and corresponding market share analysis by product type, technology, application, end user, and region
- Understand the upcoming market opportunities and areas of focus to forecasting the market into various segments and sub-segments
- In-depth information on R&D investment, key technology issues, industry specific challenges, major types of end-user markets, and the impact on wearable computing device sales
- Insight into recent industry structure, current competitive scenario, new product launch, and company value share analysis based on their segmental revenues
- Descriptive company profiles of the leading global players, including Apple Inc., Alphabet Inc., Fitbit Inc., Huawei Technologies Co. Ltd., Samsung Electronics Co. Ltd., and Xiaomi



ページTOPに戻る


Table of Contents

Table of Contents
Chapter 1 Introduction
Introduction
Study Goals and Objectives
Reasons for Doing This Study
What's New in this Update?
Scope of Report
Intended Audiences
Information Sources
Research Methodology
Geographic Breakdown
Analyst's Credentials
BCC Custom Research
Related BCC Research Reports
Chapter 2 Executive Summary and Highlights
Executive Summary
Chapter 3 Industry Outlook
Market Overview
History of the Wearable Computing Industry
Evolution of Wearable Computing
Value Chain Analysis
Products Type
Technology
Connectivity
End-use Applications
Market Dynamics
Market Drivers
Market Challenges
Market Opportunities
PESTEL Analysis
COVID-19 Impact Analysis
Use Case Analysis
Patent Analysis
Recent Key Granted Patents
Chapter 4 Market Breakdown by Product Type
Overview
Wrist Wear
Smartwatches
Fitness Bands or Activity Trackers
Body-Wear
Smart Clothing or E-textiles
Smart Footwear
Head-Mounts and Eyewear
Augmented Reality (AR) Headsets and Smart Eyewear
Virtual Reality (VR) Headsets
Others
Body Cameras
Smart Jewelry
Healthcare and Safety Monitoring Devices
Smart Earphones
Chapter 5 Market Breakdown by User Type
Overview
Consumers
Commercial or Non-consumer
Chapter 6 Market Breakdown by Technology
Overview
Computing Technology
Display Technology
Networking Technology
Chapter 7 Market Breakdown by Connectivity
Overview
Bluetooth
Wi-Fi
4G/5G
Others
Chapter 8 Market Breakdown by Application
Overview
Fitness and Wellness
Gaming and Infotainment
Healthcare and Medical
Lifestyle
Defense and Security
Enterprise and Industrial
Others
Home Automation
Logistics and Warehousing
Manufacturing
Safety and Law Enforcement
Chapter 9 Market Breakdown by Region
Overview
North America
Europe
Asia-Pacific
Latin America
Middle East and Africa
Chapter 10 Competitive Landscape
Vendor Landscape
Market Ranking Analysis
Market Share Analysis
Strategic Developments
Strategic Market Developments-by Top Players
Chapter 11 Company Profiles
ALPHABET INC.
APPLE INC.
BOSTON SCIENTIFIC CORP.
GARMIN LTD.
HUAWEI TECHNOLOGIES CO. LTD.
SAMSUNG ELECTRONICS CO. LTD.
SEIKO EPSON CORP.
SONY CORP.
VUZIX
Other Prominent Vendors
ADIDAS AG
ALIPHCOM INC. (JAWBONE)
GOPRO INC.
LIFESENSE GROUP B.V.
MISFIT INC. (FOSSIL GROUP INC. CO.)
MOTOROLA MOBILITY HOLDINGS LLC
NIKE INC.
NUHEARA LTD.
OCULUS VR LLC (FACEBOOK INC. CO.)
OSTERHAUT DESIGN GROUP INC.
TRANSCEND INFORMATION INC.
UNDER ARMOUR INC.
XIAOMI INC.
ZEPHYR TECHNOLOGY CORP. (MEDTRONIC PLC)
Chapter 12 Appendix

 

ページTOPに戻る

ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。

webからのご注文・お問合せはこちらのフォームから承ります


よくあるご質問


BCC Research社はどのような調査会社ですか?


BCCリサーチ(BCC Research)は1971年に設立され、様々な業界経験を持つアナリストと編集者によりトップクラスの市場情報源を長年提供している調査会社です。   設立初期は先端材料とプラ... もっと見る


調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?


在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
但し、一部の調査レポートでは、発注を受けた段階で内容更新をして納品をする場合もあります。
発注をする前のお問合せをお願いします。


注文の手続きはどのようになっていますか?


1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
2)見積書やサンプルの提示をいたします。
3)お客様指定、もしくは弊社の発注書をメール添付にて発送してください。
4)データリソース社からレポート発行元の調査会社へ納品手配します。
5) 調査会社からお客様へ納品されます。最近は、pdfにてのメール納品が大半です。


お支払方法の方法はどのようになっていますか?


納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
お客様よりデータリソース社へ(通常は円払い)の御振り込みをお願いします。
請求書は、納品日の日付で発行しますので、翌月最終営業日までの当社指定口座への振込みをお願いします。振込み手数料は御社負担にてお願いします。
お客様の御支払い条件が60日以上の場合は御相談ください。
尚、初めてのお取引先や個人の場合、前払いをお願いすることもあります。ご了承のほど、お願いします。


データリソース社はどのような会社ですか?


当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
世界各国の「市場・技術・法規制などの」実情を調査・収集される時には、データリソース社にご相談ください。
お客様の御要望にあったデータや情報を抽出する為のレポート紹介や調査のアドバイスも致します。



詳細検索

このレポートへのお問合せ

03-3582-2531

電話お問合せもお気軽に

 

2024/07/04 10:27

162.47 円

175.74 円

209.86 円

ページTOPに戻る