世界各国のリアルタイムなデータ・インテリジェンスで皆様をお手伝い

2021年 アナリティクス リサーチレビュー


2021 Analytics Research Review

レポートハイライト - ビデオアナリティクスの世界市場は、2020年の50億ドルから2025年には128億ドルに成長し、2020年から2025年の年間平均成長率(CAGR)は20.6%となる見込みです。 - テキスト分析の世界市... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
BCC Research
BCCリサーチ
2022年2月28日 US$3,000
シングルユーザライセンス(印刷不可)
ライセンス・価格情報
注文方法はこちら
166 英語

 

サマリー

レポートハイライト

- ビデオアナリティクスの世界市場は、2020年の50億ドルから2025年には128億ドルに成長し、2020年から2025年の年間平均成長率(CAGR)は20.6%となる見込みです。
- テキスト分析の世界市場は、2020年の59億ドルから2025年には166億ドルに成長し、2020年から2025年までの年平均成長率(CAGR)は23.0%になると予測される。
- マーケティング分析の世界市場は、2021年の32億ドルから2026年には64億ドルに成長し、2021年から2026年までの年平均成長率(CAGR)は14.9%となる見込みです。

AIアナリティクスは、機械学習技術を利用してデータのパターンを検出し、情報に基づいた意思決定を行うものです。多くの分野の企業がAIアナリティクスで処理された情報を活用し、プロセスを最適化するデータ主導の意思決定を行っています。このシステムは、今日のAI、ディープラーニング、ML技術を応用し、これまで時間と労力のかかる作業であったデータ分析を自動化した結果です。自然言語処理(NLP)、音声解析の転写、画像・映像解析のコンピュータビジョンなどのAI解析技術は、構造化されたデータソースに加えて、非構造化データの解析が可能になってきています。

例えば、効率的で収益性の高いマーケティングプランを実行するためには、企業は適切な測定ツールを備えている必要があります。マーケティングアナリティクスによって、企業はキャンペーンの効果を正確に評価し、データに基づいた意思決定を行うことができます。マーケティング施策は、バラバラのデータソースや仮定に基づいて行うのではなく、マーケティングアナリティクスによって、企業はすべてのマーケティングチャネルで全体像を把握し、マーケティング活動に関して十分な情報に基づいた意思決定を行うことができるようになります。

ビッグデータとAIの融合により、企業は予測分析などの高度な分析機能をより簡単に利用できるようになり、膨大なデータから実用的な洞察をより効率的に浮上させることができるようになりました。企業は、AIを活用したアナリティクスでデータから価値の高いインサイトを抽出するために必要な使いやすいツールや信頼性の高い技術をユーザーに提供することができます。これにより、組織全体のデータリテラシーが高まり、真にデータドリブンな企業が実現します。

BCCリサーチのリサーチレビューは、市場の専門家に特定のリサーチカテゴリー内の簡潔な市場カバレッジを提供します。この「AI分析に関する2021年調査レビュー」は、1971年のBCCリサーチ創業以来、ビジネスの意思決定を支援してきた定量的市場情報、分析、ガイダンスの一端を紹介するものです。以下の市場に関する2021年に発行されたレポートのハイライトを含んでいます。
- IFT223A ビデオアナリティクスグローバル市場
- IFT221A テキストアナリティクスグローバル市場
- IFT230A マーケティングアナリティクス

このリサーチレビューに掲載されている市場調査レポートの全文を入手し、ご活用いただくことをお勧めします。BCCリサーチでは、今後もお客様のマーケットインテリジェンスのニーズにお応えできるよう、努めてまいります。

ページTOPに戻る


目次

Table of Contents
Chapter 1 Foreword
Analyst's Credentials
BCC Custom Research
Related BCC Research Reports
Chapter 2 Video Analytics: Global Markets(IFT223A)
Introduction
Study Goals and Objectives
Scope of Report
Reasons for Doing the Study
Intended Audiences
Information Sources
Methodology
Geographic Breakdown
Related BCC Research Reports
Summary and Highlights
Market Overview
Introduction
History of Video Surveillance and Analytics
Market Dynamics
Impact of COVID-19 on the Market for Video Analytics
Value Chain Analysis
Market Ecosystem
Video Analytics Use Cases
Market Breakdown by Type of Deployment
Introduction
On-premises
Cloud
Market Breakdown by Solution
Introduction
Software
Services
Market Breakdown by Application
Introduction
Intrusion Management
Incident Detection
Traffic Monitoring
Automatic Number Plate Detection (ANPR)
People/Crowd Counting
Facial Recognition
Others
Chapter 3 Text Analytics: Global Markets(IFT221A)
Introduction
Study Goals and Objectives
Reasons for Doing This Study
Scope of Report
Information Sources
Methodology
Intended Audience
Geographic Breakdown
Related BCC Research Reports
Summary and Highlights
Text Sources
Market and Technology Background
Technology Overview
Text Analytics Process
Text Analytics Processing Technologies
Types of Text Analytics
Market Drivers
Market Restraints
COVID-19 Impact on Text Analytics Market
Market Breakdown by Deployment
Introduction
Cloud
On-premises
Market Breakdown by Application
Introduction
Business Intelligence
Customer Relationship Management
Fraud Detection
Governance, Risk Management and Compliance
Others
Market Breakdown by End User
Introduction
Banking, Financial Services and Insurance
Government & Defense
Healthcare, Pharmaceuticals and Life Sciences
IT and Telecom
Media and Advertising
Retail and E-commerce
Travel and Hospitality
Others
Chapter 4 Marketing Analytics(IFT230A)
Introduction
Study Goals and Objectives
Scope of Report
Reasons for Doing the Study
Intended Audiences
Information Sources
Methodology
Geographic Breakdown
Related BCC Research Reports
Summary and Highlights
Marketing Analytics: Market Overview
Introduction to Big Data Analytics
Introduction to Marketing Analytics
Marketing Analytics for an Evolving Marketing Mix
Artificial Intelligence and Machine Learning in Marketing
Impact of COVID-19 on the Market for Marketing Analytics
Market Dynamics
Market Breakdown by Organization Size
Introduction
Large Enterprises
Small and Medium Enterprises
Market Breakdown by Deployment
Introduction
On-premise
Cloud
Market Breakdown by Application
Introduction
Social Media Marketing
Email Marketing
Search Engine Marketing
Content Marketing
Others
Market Breakdown by End-User Industry
Introduction
Banking, Financial Services and Insurance (BFSI)
Retail
Consumer Packaged Goods
Hospitality and Tourism
Media and Entertainment
Healthcare
Others

 

ページTOPに戻る


 

Summary

Report Highlights:

- The global market for video analytics should grow from $5.0 billion in 2020 to $12.8 billion by 2025, at compound annual growth rate (CAGR) of 20.6% for the period of 2020-2025.
- The global market for text analytics should grow from $5.9 billion in 2020 to $16.6 billion by 2025, at compound annual growth rate (CAGR) of 23.0% for the period of 2020-2025.
- The global market for marketing analytics should grow from $3.2 billion in 2021 to $6.4 billion by 2026, at compound annual growth rate (CAGR) of 14.9% for the period of 2021-2026.

AI analytics uses machine learning techniques to detect data patterns to make informed decisions. Businesses across many sectors utilize information processed by AI analytics to make data-driven decisions that optimize their processes. This system is the result of applying today's AI, deep learning and ML technology to automate data analysis, which was previously a time-consuming and labor-intensive activity. AI analytics techniques such as natural language processing (NLP), voice analytics transcription and computer vision for image and video analytics are increasingly able to analyze unstructured data in addition to structured data sources.

For instance, to execute an efficient and profitable marketing plan, businesses must be equipped with the appropriate measurement tools. Marketing analytics enables enterprises to precisely assess the effectiveness of their campaigns and make data-driven decisions. Rather than basing marketing initiatives on disparate data sources or assumptions, marketing analytics enables businesses to view the full picture across all marketing channels, enabling them to make informed decisions about their marketing activities.

Companies may now more easily exploit sophisticated analytics capabilities like predictive analytics and more efficient surface actionable insights from their huge amounts of data due to the convergence of big data and AI. Firms can equip their users with easy-to-use tools and the reliable technologies they need to extract high-value insights from data using AI-powered analytics. This will boost data literacy across the organization and create a truly data-driven company.

Research Reviews from BCC Research provide market professionals with concise market coverage within a specific research category. This 2021 Research Review of AI Analytics provides a sampling of the type of quantitative market information, analysis and guidance that has been aiding business decision-making since the inception of BCC Research in 1971. It includes highlights from reports published in 2021 on the following markets -
- IFT223A Video Analytics: Global Markets
- IFT221A Text Analytics: Global Markets
- IFT230A Marketing Analytics

We encourage you to obtain and benefit from the full market research reports that are excerpted in this Research Review. BCC Research looks forward to serving your market intelligence needs in the future.



ページTOPに戻る


Table of Contents

Table of Contents
Chapter 1 Foreword
Analyst's Credentials
BCC Custom Research
Related BCC Research Reports
Chapter 2 Video Analytics: Global Markets(IFT223A)
Introduction
Study Goals and Objectives
Scope of Report
Reasons for Doing the Study
Intended Audiences
Information Sources
Methodology
Geographic Breakdown
Related BCC Research Reports
Summary and Highlights
Market Overview
Introduction
History of Video Surveillance and Analytics
Market Dynamics
Impact of COVID-19 on the Market for Video Analytics
Value Chain Analysis
Market Ecosystem
Video Analytics Use Cases
Market Breakdown by Type of Deployment
Introduction
On-premises
Cloud
Market Breakdown by Solution
Introduction
Software
Services
Market Breakdown by Application
Introduction
Intrusion Management
Incident Detection
Traffic Monitoring
Automatic Number Plate Detection (ANPR)
People/Crowd Counting
Facial Recognition
Others
Chapter 3 Text Analytics: Global Markets(IFT221A)
Introduction
Study Goals and Objectives
Reasons for Doing This Study
Scope of Report
Information Sources
Methodology
Intended Audience
Geographic Breakdown
Related BCC Research Reports
Summary and Highlights
Text Sources
Market and Technology Background
Technology Overview
Text Analytics Process
Text Analytics Processing Technologies
Types of Text Analytics
Market Drivers
Market Restraints
COVID-19 Impact on Text Analytics Market
Market Breakdown by Deployment
Introduction
Cloud
On-premises
Market Breakdown by Application
Introduction
Business Intelligence
Customer Relationship Management
Fraud Detection
Governance, Risk Management and Compliance
Others
Market Breakdown by End User
Introduction
Banking, Financial Services and Insurance
Government & Defense
Healthcare, Pharmaceuticals and Life Sciences
IT and Telecom
Media and Advertising
Retail and E-commerce
Travel and Hospitality
Others
Chapter 4 Marketing Analytics(IFT230A)
Introduction
Study Goals and Objectives
Scope of Report
Reasons for Doing the Study
Intended Audiences
Information Sources
Methodology
Geographic Breakdown
Related BCC Research Reports
Summary and Highlights
Marketing Analytics: Market Overview
Introduction to Big Data Analytics
Introduction to Marketing Analytics
Marketing Analytics for an Evolving Marketing Mix
Artificial Intelligence and Machine Learning in Marketing
Impact of COVID-19 on the Market for Marketing Analytics
Market Dynamics
Market Breakdown by Organization Size
Introduction
Large Enterprises
Small and Medium Enterprises
Market Breakdown by Deployment
Introduction
On-premise
Cloud
Market Breakdown by Application
Introduction
Social Media Marketing
Email Marketing
Search Engine Marketing
Content Marketing
Others
Market Breakdown by End-User Industry
Introduction
Banking, Financial Services and Insurance (BFSI)
Retail
Consumer Packaged Goods
Hospitality and Tourism
Media and Entertainment
Healthcare
Others

 

ページTOPに戻る

ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。

webからのご注文・お問合せはこちらのフォームから承ります

本レポートと同分野の最新刊レポート

  • 本レポートと同分野の最新刊レポートはありません。

BCC Research社の分野での最新刊レポート

  • 最新刊レポートはありません。

本レポートと同じKEY WORD()の最新刊レポート

  • 本レポートと同じKEY WORDの最新刊レポートはありません。

よくあるご質問


BCC Research社はどのような調査会社ですか?


BCCリサーチ(BCC Research)は1971年に設立され、様々な業界経験を持つアナリストと編集者によりトップクラスの市場情報源を長年提供している調査会社です。   設立初期は先端材料とプラ... もっと見る


調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?


在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
但し、一部の調査レポートでは、発注を受けた段階で内容更新をして納品をする場合もあります。
発注をする前のお問合せをお願いします。


注文の手続きはどのようになっていますか?


1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
2)見積書やサンプルの提示をいたします。
3)お客様指定、もしくは弊社の発注書をメール添付にて発送してください。
4)データリソース社からレポート発行元の調査会社へ納品手配します。
5) 調査会社からお客様へ納品されます。最近は、pdfにてのメール納品が大半です。


お支払方法の方法はどのようになっていますか?


納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
お客様よりデータリソース社へ(通常は円払い)の御振り込みをお願いします。
請求書は、納品日の日付で発行しますので、翌月最終営業日までの当社指定口座への振込みをお願いします。振込み手数料は御社負担にてお願いします。
お客様の御支払い条件が60日以上の場合は御相談ください。
尚、初めてのお取引先や個人の場合、前払いをお願いすることもあります。ご了承のほど、お願いします。


データリソース社はどのような会社ですか?


当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
世界各国の「市場・技術・法規制などの」実情を調査・収集される時には、データリソース社にご相談ください。
お客様の御要望にあったデータや情報を抽出する為のレポート紹介や調査のアドバイスも致します。



詳細検索

このレポートへのお問合せ

03-3582-2531

電話お問合せもお気軽に

 

2024/11/22 10:26

155.52 円

163.34 円

198.56 円

ページTOPに戻る