世界各国のリアルタイムなデータ・インテリジェンスで皆様をお手伝い

バニラの世界市場分析と2024-2030年予測


Global Vanilla Market Analysis and Forecast 2024-2030

概要 バニラは、メキシコの熱帯林の端に自生する緑色の太いランのつる(v. planifolia)の果実である。つるは、野生化するとジャングルの高い木のてっぺんまで伸びる。商業的にツルを剪定する理由はいくつかある... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 図表数 言語
APO Research
エーピーオーリサーチ
2024年8月2日 US$4,950
シングルユーザライセンス
ライセンス・価格情報
注文方法はこちら
192 196 英語

 

サマリー

概要
バニラは、メキシコの熱帯林の端に自生する緑色の太いランのつる(v. planifolia)の果実である。つるは、野生化するとジャングルの高い木のてっぺんまで伸びる。商業的にツルを剪定する理由はいくつかある。ひとつは、つるの成長が止まらないと花が咲かないこと。そして2つ目は、蔓は作業員の手が届く高さにある必要がある。蔓の成長が止まると、蕾の房を作り、やがてランの花へと成長する。しかし、すべての花を手で受粉させるわけではない。量は少ないが、良質な豆を保証するために間引かれるのだ。手授粉の後、花は細長い緑色のさやや豆に成長し、その長さは最大12インチ(30cm)にもなる。平均的な長さは約8インチである。この無味無臭の青いさやは、まだ熟していないうちに手で摘み取られ、その後発酵が始まる。豆はまず熱湯に入れられ、それから「乾燥」と「発汗」の工程が始まる。日中は天日で乾燥させ、夜は毛布に包んで汗をかく。この工程は、豆が非常に濃い茶色になり、豆の外側にバニリンと呼ばれる白い結晶物質(または霜)ができるまで、2ヶ月から6ヶ月続く。このバニリンが豆に素晴らしい味と香りを与え、この豆は珍重される。この時点で豆は熟成され、その風味を最大限に引き出します。乾燥させ、熟成させたバニラのさやは、その素晴らしい風味を保つために密閉しておく必要がある。

APOリサーチによると、世界のバニラ市場は2024年の100万米ドルから2030年には100万米ドルに成長し、予測期間中の年間平均成長率(CAGR)は%になると予測されている。

バニラの米国とカナダ市場は、2025年から2030年の予測期間中に%のCAGRで、2024年に百万ドルから増加し、2030年までに百万ドルに達すると推定される。

バニラのアジア太平洋市場は、2025年から2030年の予測期間中に%のCAGRで、2024年に百万ドルから増加し、2030年には百万ドルに達すると推定される。

バニラの中国市場は、2025年から2030年の予測期間中に%のCAGRで、2024年に百万ドルから増加し、2030年には百万ドルに達すると推定される。

バニラのヨーロッパ市場は、2025年から2030年の予測期間中に%のCAGRで、2024年に百万ドルから増加し、2030年までに百万ドルに達すると推定される。

バニラの主な世界的なメーカーには、International Flavors & Fragrances、Heilala Vanilla、Nielsen-Massey、Lochhead Manufacturing Co、Frontier、Singing Dog、Venui Vanilla、Spice Jungle、Vanilla Queenなどがある。2023年には、世界の上位3社が売上の約 %を占めている。

本レポートでは、バニラの世界市場の概要、売上高、収益、価格を紹介しています。2019年~2023年の過去の市場収益または販売データ、2024年の推定値、2030年までのCAGR予測とともに、世界市場動向を分析。

本レポートでは、バニラの主要生産者を調査し、主要地域・国の売上高も掲載しています。バニラの今後の市場ポテンシャル、およびこの市場を様々なセグメントとサブセグメントに予測するための主要地域や国に焦点を当てています。米国、カナダ、メキシコ、ブラジル、中国、日本、韓国、東南アジア、インド、ドイツ、英国、イタリア、中東、アフリカ、その他の国々の国別データと市場価値分析。

本レポートでは、2019年から2024年までのデータで、主要メーカーのバニラの売上高、収益、市場シェア、業界ランキングに焦点を当てています。世界のバニラ市場における主要な利害関係者を特定し、その競争環境と市場ポジショニングを最近の動向とセグメント別の収益に基づいて分析します。本レポートは、利害関係者が競争状況を理解し、より多くの洞察を得て、より良い方法で事業と市場戦略を位置づけるのに役立ちます。

本レポートでは、2019年から2030年までのタイプ別、用途別のセグメントデータ、売上高、収益、価格を分析しています。バニラの売上高、予測成長動向、生産技術、用途、エンドユーザー産業の市場規模を評価・予測します。

バニラの企業別セグメント
インターナショナル・フレーバー&フレグランス
ハイララ・バニラ
ニールセン・マッセイ
ロッホヘッド社
フロンティア
シンギングドッグ
ヴェヌイ・バニラ
スパイスジャングル
バニラクイーン
ペンジーズ
ブルーキャトルトラック
ソノマ・シロップ・カンパニー
ハワイアン・バニラ・カンパニー

バニラの種類別セグメント

エキス
パウダー
ペースト

バニラの用途別セグメント
食品・飲料
化粧品
医薬品

バニラ地域別セグメント
北米
米国
カナダ
欧州
ドイツ
フランス
英国
イタリア
ロシア
アジア太平洋
中国
日本
韓国
インド
オーストラリア
中国 台湾
インドネシア
タイ
マレーシア
ラテンアメリカ
メキシコ
ブラジル
アルゼンチン
中東・アフリカ
トルコ
サウジアラビア
アラブ首長国連邦

調査目的
1.成長率(CAGR)、市場シェア、歴史、予測を含む、世界の現状と将来予測を分析・調査する。
2.主要メーカーの売上高、収益、市場シェア、最新動向を紹介する。
3.地域別、タイプ別、メーカー別、用途別にデータを分割する。
4.世界および主要地域の市場の可能性と優位性、機会と課題、阻害要因、リスクを分析する。
5.世界と地域における重要なトレンド、促進要因、影響要因を特定する。
6.市場における事業拡大、契約、新製品発売、買収などの競争上の動きを分析する。

本レポートを購入する理由
1.本レポートは、読者が潜在的な利益を高めるために、業界内の競争と競争環境の戦略を理解するのに役立ちます。また、世界のバニラ市場の競争環境に焦点を当て、主要企業の市場シェア、業界ランキング、競合エコシステム、市場実績、新製品開発、経営状況、事業拡大、買収などを詳細に紹介し、読者が主要な競合企業を特定し、市場の競争パターンを深く理解するのに役立ちます。
2.本レポートは、関係者がバニラの世界的な産業状況と動向を理解するのに役立ち、主要な市場促進要因、阻害要因、課題、機会に関する情報を提供します。
3.本レポートは、利害関係者が競合他社をよりよく理解し、事業における地位を強化するためのより多くの洞察を得るのに役立ちます。競争環境のセクションには、市場シェアと順位(売上高と金額)、競合のエコシステム、新製品開発、拡大、買収などが含まれます。
4.本レポートは、斬新な技術統合、機能、市場の最新動向を常に更新しています。
5.本レポートは、ステークホルダーが世界的にどの地域をターゲットとすべきかを洞察するのに役立ちます。
6.本レポートは、関係者がバニラの採用に関するエンドユーザーの認識を洞察するのに役立ちます。
7.本レポートは、関係者が市場の主要プレイヤーを特定し、その価値ある貢献を理解するのに役立ちます。

章の概要
第1章: レポートのスコープ、各市場セグメント(タイプ別、用途別など)の市場規模、今後の発展可能性などのエグゼクティブサマリーを紹介。市場の現状と、短期・中期・長期的にどのような進化を遂げる可能性があるかについて、ハイレベルな見解を提供します。
第2章:市場ダイナミクス、市場の最新動向、市場の推進要因と制限要因、業界メーカーが直面する課題とリスク、業界の関連政策の分析を紹介します。
第3章 世界、地域レベル、国レベルでのバニラの販売(消費)、収益。各地域と主要国の市場規模と発展の可能性を定量的に分析し、世界各国の市場発展、今後の発展見通し、市場空間を紹介する。
第4章:バニラメーカーの競争環境、価格、売上高、市場シェア、業界ランキング、最新の開発計画、合併・買収情報などを詳細に分析。
第5章:種類別の様々な市場セグメントの分析を提供し、各市場セグメントの売上高、収益、平均価格、発展の可能性をカバーし、読者が異なる市場セグメントでブルーオーシャン市場を見つけるのに役立ちます。
第6章:読者が異なる下流市場でブルーオーシャン市場を見つけるのを助けるために、各市場セグメントの売上高、収益、平均価格、発展可能性をカバーする、アプリケーション別の様々な市場セグメントの分析を提供します。
第7章:主要メーカーのプロフィールを提供し、製品の説明や仕様、バニラの売上高、収益、価格、粗利益率、最近の開発など、市場の主要企業の基本的な状況を詳細に紹介する。
第8章 北米(アメリカ・カナダ):タイプ別、用途別、国別、セグメント別の売上高、収益。
第9章:ヨーロッパ:タイプ別、用途別、国別、セグメント別の売上高、収益。
第10章:中国 タイプ別、用途別、セグメント別の売上高、収益。
第11章:アジア(中国を除く)タイプ、用途別、地域別、セグメント別の売上高、収益。
第12章:中東、アフリカ、中南米タイプ、用途別、国別、セグメント別の売上高、収益。
第13章:産業チェーン、販売チャネル、主要原材料、流通業者、顧客の分析。
第14章:報告書の主な結論となる洞察。


ページTOPに戻る


目次

1 市場概要
1.1 製品の定義
1.2 タイプ別バニラ市場
1.2.1 世界のバニラ市場規模:タイプ別、2019年VS2023年VS2030年
1.2.2 豆
1.2.3 エキス
1.2.4 パウダー
1.2.5 ペースト
1.3 用途別バニラ市場
1.3.1 世界のバニラ市場規模:用途別、2019年 VS 2023年 VS 2030年
1.3.2 食品と飲料
1.3.3 化粧品
1.3.4 医薬品
1.4 前提条件と限界
1.5 調査目標と目的

2 バニラ市場のダイナミクス
2.1 バニラ産業の動向
2.2 バニラ産業の促進要因
2.3 バニラ産業の機会と課題
2.4 バニラ産業の抑制要因

3 世界市場の成長展望
3.1 世界のバニラ売上高の推定と予測(2019年-2030年)
3.2 世界の地域別バニラ収入
3.2.1 世界の地域別バニラ収入:2019年 VS 2023年 VS 2030年
3.2.2 地域別バニラの世界売上高(2019年-2024年)
3.2.3 世界の地域別バニラ収入 (2025-2030)
3.2.4 世界のバニラ地域別売上シェア(2019-2030)
3.3 世界のバニラ売上高の推定と予測 2019-2030
3.4 世界の地域別バニラ売上高
3.4.1 世界の地域別バニラ売上高:2019年 VS 2023年 VS 2030年
3.4.2 世界の地域別バニラ売上高(2019-2024)
3.4.3 世界の地域別バニラ売上高(2025-2030)
3.4.4 世界の地域別バニラ売上高市場シェア(2019-2030)
3.5 米国・カナダ
3.6 欧州
3.7 中国
3.8 アジア(中国を除く)
3.9 中東・アフリカ・中南米

4 メーカー別市場競争状況
4.1 世界のメーカー別バニラ収入
4.1.1 世界のメーカー別バニラ収入(2019-2024)
4.1.2 世界のバニラのメーカー別収入シェア(2019-2024)
4.1.3 2023年における世界のバニラメーカー収入シェア上位10社および上位5社
4.2 世界のメーカー別バニラ売上高
4.2.1 世界のメーカー別バニラ売上高(2019-2024)
4.2.2 世界のバニラ売上高メーカー別市場シェア(2019-2024)
4.2.3 世界のバニラメーカー売上高シェア上位10社および上位5社(2023年
4.3 世界のバニラ販売メーカー別販売価格(2019-2024)
4.4 世界のバニラ主要メーカーランキング、2022年VS 2023年VS 2024年
4.5 世界のバニラ主要メーカー製造拠点・本社
4.6 世界のバニラメーカー、製品タイプ&用途
4.7 世界のバニラメーカー商品化時期
4.8 市場競争分析
4.8.1 世界のバニラ市場CR5とHHI
4.8.2 2023 バニラのティア1、ティア2、ティア3

5 バニラの種類別市場
5.1 世界のバニラのタイプ別収入
5.1.1 世界のバニラのタイプ別収入(2019 VS 2023 VS 2030)
5.1.2 世界のバニラのタイプ別収益(2019年~2030年)&(百万米ドル)
5.1.3 世界のバニラ収入タイプ別市場シェア(2019年-2030年)
5.2 世界のタイプ別バニラ売上高
5.2.1 世界のタイプ別バニラ売上高 (2019 VS 2023 VS 2030)
5.2.2 世界のタイプ別バニラ売上高 (2019-2030) & (MT)
5.2.3 世界のバニラ売上高タイプ別市場シェア (2019-2030)
5.3 世界のタイプ別バニラ価格

6 用途別バニラ市場
6.1 世界のバニラの用途別売上高
6.1.1 世界のバニラの用途別収入 (2019 VS 2023 VS 2030)
6.1.2 世界のバニラの用途別収入(2019年~2030年)及び(百万米ドル)
6.1.3 世界のバニラの用途別収入市場シェア(2019-2030)
6.2 世界のアプリケーション別バニラ売上高
6.2.1 世界のバニラ用途別売上高 (2019 VS 2023 VS 2030)
6.2.2 世界のバニラ用途別売上高(2019-2030) & (MT)
6.2.3 世界のアプリケーション別バニラ売上高市場シェア (2019-2030)
6.3 世界のアプリケーション別バニラ価格

7 企業プロフィール
7.1 国際香料
7.1.1 国際香料会社情報
7.1.2 International Flavors & Fragrancesの事業概要
7.1.3 International Flavors & Fragrances バニラの売上高、収益、価格、売上総利益率(2019-2024)
7.1.4 国際香料バニラ製品ポートフォリオ
7.1.5 インターナショナル・フレーバーズ&フレグランスの最近の動向
7.2 ハイララ・バニラ
7.2.1 ハイララ・バニラの企業情報
7.2.2 ハイララ・バニラの事業概要
7.2.3 ハイララ・バニラ・バニラの売上高、収益、価格、売上総利益率 (2019-2024)
7.2.4 ハイララ・バニラの製品ポートフォリオ
7.2.5 ハイララ・バニラの最近の動向
7.3 ニールセン・マッセイ
7.3.1 ニールセン・マッセイ社情報
7.3.2 ニールセンマッセイ事業概要
7.3.3 ニールセンマッセイ バニラの売上高、収益、価格、売上総利益率(2019-2024)
7.3.4 ニールセン-マッセイ バニラ製品ポートフォリオ
7.3.5 ニールセン・マッセイの最近の動向
7.4 ロッホヘッド・マニュファクチャリング社
7.4.1 ロッホヘッド・マニュファクチャリング社の企業情報
7.4.2 ロッホヘッド・マニュファクチャリング社の事業概要
7.4.3 ロッホヘッド・マニュファクチャリング社 バニラの売上、収益、価格、粗利率(2019-2024)
7.4.4 ロッホヘッド・マニュファクチャリング社のバニラ製品ポートフォリオ
7.4.5 ロッホヘッド・マニュファクチャリング社の最近の動向
7.5 フロンティア
7.5.1 フロンティア情報
7.5.2 フロンティアの事業概要
7.5.3 フロンティア バニラの売上高、収益、価格、売上総利益率(2019-2024)
7.5.4 フロンティアのバニラ製品ポートフォリオ
7.5.5 フロンティアの最近の動向
7.6 シングドッグ
7.6.1 シングドッグ社情報
7.6.2 シンギングドッグ事業概要
7.6.3 シンギングドッグ バニラの売上、収益、価格、粗利率(2019-2024)
7.6.4 シンギングドッグのバニラ製品ポートフォリオ
7.6.5 シングドッグの最近の動向
7.7 ヴェヌイ・バニラ
7.7.1 ヴェヌイヴァニラの会社情報
7.7.2 Venui Vanillaの事業概要
7.7.3 Venui Vanilla バニラの売上高、収益、価格および売上総利益率 (2019-2024)
7.7.4 Venui Vanillaの製品ポートフォリオ
7.7.5 Venui Vanillaの最近の動向
7.8 スパイスジャングル
7.8.1 スパイスジャングル社情報
7.8.2 スパイスジャングル事業概要
7.8.3 スパイスジャングル バニラの売上、収益、価格および売上総利益(2019-2024)
7.8.4 スパイスジャングルのバニラ製品ポートフォリオ
7.8.5 スパイスジャングルの最近の動向
7.9 バニラクイーン
7.9.1 バニラクイーン会社情報
7.9.2 バニラクイーン事業概要
7.9.3 バニラクイーンバニラの売上、収益、価格および売上総利益(2019-2024)
7.9.4 バニラクイーンのバニラ製品ポートフォリオ
7.9.5 バニラクイーンの最近の動向
7.10 ペンジーズ
7.10.1 Penzeys社情報
7.10.2 Penzeys事業概要
7.10.3 Penzeys バニラの売上、収益、価格および売上総利益(2019-2024)
7.10.4 Penzeysバニラ製品ポートフォリオ
7.10.5 Penzeysの最近の動向
7.11 ブルーキャトルトラック
7.11.1 ブルーキャトル・トラック社情報
7.11.2 ブルーキャトル・トラックの事業概要
7.11.3 Blue Cattle Truck バニラの売上高、収益、価格、粗利率 (2019-2024)
7.11.4 ブルーキャトル・トラックのバニラ製品ポートフォリオ
7.11.5 Blue Cattle Truckの最近の動向
7.12 ソノマ・シロップ社
7.12.1 ソノマ・シロップ社情報
7.12.2 ソノマ・シロップ社の事業概要
7.12.3 ソノマ・シロップ・カンパニー バニラの売上高、収益、価格および売上総利益(2019-2024)
7.12.4 ソノマ・シロップ社バニラ製品ポートフォリオ
7.12.5 ソノマ・シロップ・カンパニーの最近の動向
7.13 ハワイアン・バニラ・カンパニー
7.13.1 ハワイアンバニラ社の会社情報
7.13.2 ハワイアンバニラ社の事業概要
7.13.3 ハワイアン・バニラ・カンパニーのバニラ売上高、収益、価格、グロス・マージン(2019-2024)
7.13.4 ハワイアンバニラ社のバニラ製品ポートフォリオ
7.13.5 ハワイアンバニラ社の最近の動向

8 北米
8.1 北米バニラの市場規模:タイプ別
8.1.1 北米バニラのタイプ別売上高(2019-2030)
8.1.2 北米バニラのタイプ別売上高 (2019-2030)
8.1.3 北米バニラのタイプ別価格 (2019-2030)
8.2 北米バニラ市場規模:用途別
8.2.1 北米バニラの用途別売上高(2019-2030)
8.2.2 北米バニラ用途別売上高 (2019-2030)
8.2.3 北米バニラの用途別価格 (2019-2030)
8.3 北米バニラの国別市場規模
8.3.1 北米バニラの国別売上高成長率 (2019 VS 2023 VS 2030)
8.3.2 北米バニラ国別売上高 (2019 VS 2023 VS 2030)
8.3.3 北米バニラ国別価格(2019年 VS 2023年 VS 2030年)
8.3.4 米国
8.3.5 カナダ

9 ヨーロッパ
9.1 ヨーロッパのバニラ市場規模:タイプ別
9.1.1 欧州バニラのタイプ別売上高(2019-2030)
9.1.2 欧州 バニラ タイプ別売上高 (2019-2030)
9.1.3 欧州バニラのタイプ別価格(2019-2030)
9.2 欧州バニラ市場規模:用途別
9.2.1 欧州バニラの用途別売上高(2019-2030)
9.2.2 欧州バニラ用途別売上高 (2019-2030)
9.2.3 欧州バニラ用途別価格(2019-2030)
9.3 欧州バニラの国別市場規模
9.3.1 欧州バニラの国別売上高成長率(2019年 VS 2023年 VS 2030年)
9.3.2 国別欧州バニラ売上高(2019年 VS 2023年 VS 2030年)
9.3.3 国別欧州バニラ価格(2019年VS 2023年VS 2030年)
9.3.4 ドイツ
9.3.5 フランス
9.3.6 イギリス
9.3.7 イタリア
9.3.8 ロシア

10 中国
10.1 中国のバニラ市場規模:タイプ別
10.1.1 中国 バニラのタイプ別売上高 (2019-2030)
10.1.2 タイプ別中国バニラ売上高(2019-2030)
10.1.3 タイプ別中国バニラ価格(2019-2030)
10.2 中国バニラの市場規模:用途別
10.2.1 アプリケーション別中国バニラ売上高(2019-2030)
10.2.2 アプリケーション別中国バニラ売上高(2019-2030)
10.2.3 アプリケーション別中国バニラ価格(2019-2030)

11 アジア(中国を除く)
11.1 アジアのバニラ市場規模(タイプ別
11.1.1 アジア バニラのタイプ別売上高(2019-2030)
11.1.2 アジアのタイプ別バニラ売上高 (2019-2030)
11.1.3 アジアバニラのタイプ別価格 (2019-2030)
11.2 アジアバニラの市場規模:用途別
11.2.1 アジアバニラの用途別売上高(2019-2030)
11.2.2 アプリケーション別アジアバニラ売上高(2019-2030)
11.2.3 アプリケーション別アジアバニラ価格(2019-2030)
11.3 アジアバニラの国別市場規模
11.3.1 アジアバニラの国別売上高成長率(2019年 VS 2023年 VS 2030年)
11.3.2 国別アジアバニラ売上高 (2019 VS 2023 VS 2030)
11.3.3 国別アジアバニラ価格(2019年VS 2023年VS 2030年)
11.3.4 日本
11.3.5 韓国
11.3.6 インド
11.3.7 オーストラリア
11.3.8 中国 台湾
11.3.9 東南アジア

12 中東、アフリカ、ラテンアメリカ
12.1 MEALAバニラの種類別市場規模
12.1.1 MEALAバニラのタイプ別売上高(2019-2030)
12.1.2 MEALAバニラのタイプ別売上高 (2019-2030)
12.1.3 MEALAバニラのタイプ別価格 (2019-2030)
12.2 MEALAバニラの用途別市場規模
12.2.1 MEALAバニラの用途別売上高 (2019-2030)
12.2.2 MEALAバニラの用途別売上高 (2019-2030)
12.2.3 MEALAバニラの用途別価格 (2019-2030)
12.3 MEALAバニラの国別市場規模
12.3.1 MEALAバニラの国別収益成長率 (2019 VS 2023 VS 2030)
12.3.2 MEALAバニラの国別売上高 (2019 VS 2023 VS 2030)
12.3.3 MEALAバニラの国別価格 (2019 VS 2023 VS 2030)
12.3.4 メキシコ
12.3.5 ブラジル
12.3.6 イスラエル
12.3.7 アルゼンチン
12.3.8 コロンビア
12.3.9 トルコ
12.3.10 サウジアラビア
12.3.11 アラブ首長国連邦

13 バリューチェーンと販路分析
13.1 バニラのバリューチェーン分析
13.1.1 バニラの主要原材料
13.1.2 主要原材料サプライヤー
13.1.3 製造コスト構造
13.1.4 バニラの生産様式とプロセス
13.2 バニラの販売経路分析
13.2.1 流通シェアによる直接比較
13.2.2 バニラの流通業者
13.2.3 バニラの顧客

14 まとめ
15 付録
15.1 本研究を行う理由
15.2 調査方法
15.3 調査プロセス
15.4 本報告書の執筆者リスト
15.5 データソース
15.5.1 二次情報源
15.5.2 一次情報源
15.6 免責事項

 

ページTOPに戻る


 

Summary

Summary
Vanilla is the fruit of a thick green orchid vine (v. planifolia) that grows wild on the edge of the Mexican tropical forests. The vines, when grown wild, will grow up to the top of tall trees in the jungle. Commercially, the vines are pruned for a few reasons. One is that the vines will not flower until they stop growing. And two, the vines need to be at a height where workers can reach them. Once the vines stop growing they produce clusters of buds that eventually develop into orchids, up to 1000 flowers for one vine. Not all the flowers are hand pollinated though. They are thinned out so as to guarantee good quality beans, albeit fewer in quantity. After hand pollination, the flowers develop into long thin green pods or beans that can grow up to 12 inches (30 cm) long. Average length is about 8 inches long. These tasteless and odorless green pods are hand-picked when they are still not ripe and then the fermentation process begins. The beans are first plunged into hot water and then the 'drying' and 'sweating' process starts. The beans are dried in the sun during the day and then wrapped in the blankets at night so they can sweat. This process can last anywhere from 2 to 6 months until the beans become a very dark brown color and develop a white crystalline substance (or frost) on the outside of the bean, called vanillin. The vanillin is what gives the beans their wonderful flavor and aroma and these beans are prized. At this point the beans are aged to bring out their full flavor, and this can take up to two years. Once dried and cured the vanilla pods need to be kept airtight to retain their wonderful flavor.

According to APO Research, The global Vanilla market is projected to grow from US$ million in 2024 to US$ million by 2030, at a Compound Annual Growth Rate (CAGR) of % during the forecast period.

The US & Canada market for Vanilla is estimated to increase from $ million in 2024 to reach $ million by 2030, at a CAGR of % during the forecast period of 2025 through 2030.

Asia-Pacific market for Vanilla is estimated to increase from $ million in 2024 to reach $ million by 2030, at a CAGR of % during the forecast period of 2025 through 2030.

The China market for Vanilla is estimated to increase from $ million in 2024 to reach $ million by 2030, at a CAGR of % during the forecast period of 2025 through 2030.

Europe market for Vanilla is estimated to increase from $ million in 2024 to reach $ million by 2030, at a CAGR of % during the forecast period of 2025 through 2030.

The major global manufacturers of Vanilla include International Flavors & Fragrances, Heilala Vanilla, Nielsen-Massey, Lochhead Manufacturing Co, Frontier, Singing Dog, Venui Vanilla, Spice Jungle and Vanilla Queen, etc. In 2023, the world's top three vendors accounted for approximately % of the revenue.

This report presents an overview of global market for Vanilla, sales, revenue and price. Analyses of the global market trends, with historic market revenue or sales data for 2019 - 2023, estimates for 2024, and projections of CAGR through 2030.

This report researches the key producers of Vanilla, also provides the sales of main regions and countries. Of the upcoming market potential for Vanilla, and key regions or countries of focus to forecast this market into various segments and sub-segments. Country specific data and market value analysis for the U.S., Canada, Mexico, Brazil, China, Japan, South Korea, Southeast Asia, India, Germany, the U.K., Italy, Middle East, Africa, and Other Countries.

This report focuses on the Vanilla sales, revenue, market share and industry ranking of main manufacturers, data from 2019 to 2024. Identification of the major stakeholders in the global Vanilla market, and analysis of their competitive landscape and market positioning based on recent developments and segmental revenues. This report will help stakeholders to understand the competitive landscape and gain more insights and position their businesses and market strategies in a better way.

This report analyzes the segments data by Type and by Application, sales, revenue, and price, from 2019 to 2030. Evaluation and forecast the market size for Vanilla sales, projected growth trends, production technology, application and end-user industry.

Vanilla segment by Company
International Flavors & Fragrances
Heilala Vanilla
Nielsen-Massey
Lochhead Manufacturing Co
Frontier
Singing Dog
Venui Vanilla
Spice Jungle
Vanilla Queen
Penzeys
Blue Cattle Truck
Sonoma Syrup Company
Hawaiian Vanilla Company

Vanilla segment by Type
Bean
Extract
Powder
Paste

Vanilla segment by Application
Food and Beverages
Cosmetic
Pharma

Vanilla segment by Region
North America
U.S.
Canada
Europe
Germany
France
U.K.
Italy
Russia
Asia-Pacific
China
Japan
South Korea
India
Australia
China Taiwan
Indonesia
Thailand
Malaysia
Latin America
Mexico
Brazil
Argentina
Middle East & Africa
Turkey
Saudi Arabia
UAE

Study Objectives
1. To analyze and research the global status and future forecast, involving growth rate (CAGR), market share, historical and forecast.
2. To present the key manufacturers, sales, revenue, market share, and Recent Developments.
3. To split the breakdown data by regions, type, manufacturers, and Application.
4. To analyze the global and key regions market potential and advantage, opportunity and challenge, restraints, and risks.
5. To identify significant trends, drivers, influence factors in global and regions.
6. To analyze competitive developments such as expansions, agreements, new product launches, and acquisitions in the market.

Reasons to Buy This Report
1. This report will help the readers to understand the competition within the industries and strategies for the competitive environment to enhance the potential profit. The report also focuses on the competitive landscape of the global Vanilla market, and introduces in detail the market share, industry ranking, competitor ecosystem, market performance, new product development, operation situation, expansion, and acquisition. etc. of the main players, which helps the readers to identify the main competitors and deeply understand the competition pattern of the market.
2. This report will help stakeholders to understand the global industry status and trends of Vanilla and provides them with information on key market drivers, restraints, challenges, and opportunities.
3. This report will help stakeholders to understand competitors better and gain more insights to strengthen their position in their businesses. The competitive landscape section includes the market share and rank (in sales and value), competitor ecosystem, new product development, expansion, and acquisition.
4. This report stays updated with novel technology integration, features, and the latest developments in the market.
5. This report helps stakeholders to gain insights into which regions to target globally.
6. This report helps stakeholders to gain insights into the end-user perception concerning the adoption of Vanilla.
7. This report helps stakeholders to identify some of the key players in the market and understand their valuable contribution.

Chapter Outline
Chapter 1: Introduces the report scope of the report, executive summary of different market segments (by type and by application, etc), including the market size of each market segment, future development potential, and so on. It offers a high-level view of the current state of the market and its likely evolution in the short to mid-term, and long term.
Chapter 2: Introduces the market dynamics, latest developments of the market, the driving factors and restrictive factors of the market, the challenges and risks faced by manufacturers in the industry, and the analysis of relevant policies in the industry.
Chapter 3: Sales (consumption), revenue of Vanilla in global, regional level and country level. It provides a quantitative analysis of the market size and development potential of each region and its main countries and introduces the market development, future development prospects, market space of each country in the world.
Chapter 4: Detailed analysis of Vanilla manufacturers competitive landscape, price, sales, revenue, market share and industry ranking, latest development plan, merger, and acquisition information, etc.
Chapter 5: Provides the analysis of various market segments by type, covering the sales, revenue, average price, and development potential of each market segment, to help readers find the blue ocean market in different market segments.
Chapter 6: Provides the analysis of various market segments by application, covering the sales, revenue, average price, and development potential of each market segment, to help readers find the blue ocean market in different downstream markets.
Chapter 7: Provides profiles of key manufacturers, introducing the basic situation of the main companies in the market in detail, including product descriptions and specifications, Vanilla sales, revenue, price, gross margin, and recent development, etc.
Chapter 8: North America (US & Canada) by type, by application and by country, sales, and revenue for each segment.
Chapter 9: Europe by type, by application and by country, sales, and revenue for each segment.
Chapter 10: China type, by application, sales, and revenue for each segment.
Chapter 11: Asia (excluding China) type, by application and by region, sales, and revenue for each segment.
Chapter 12: Middle East, Africa, and Latin America type, by application and by country, sales, and revenue for each segment.
Chapter 13: Analysis of industrial chain, sales channel, key raw materials, distributors and customers.
Chapter 14: The main concluding insights of the report.



ページTOPに戻る


Table of Contents

1 Market Overview
1.1 Product Definition
1.2 Vanilla Market by Type
1.2.1 Global Vanilla Market Size by Type, 2019 VS 2023 VS 2030
1.2.2 Bean
1.2.3 Extract
1.2.4 Powder
1.2.5 Paste
1.3 Vanilla Market by Application
1.3.1 Global Vanilla Market Size by Application, 2019 VS 2023 VS 2030
1.3.2 Food and Beverages
1.3.3 Cosmetic
1.3.4 Pharma
1.4 Assumptions and Limitations
1.5 Study Goals and Objectives

2 Vanilla Market Dynamics
2.1 Vanilla Industry Trends
2.2 Vanilla Industry Drivers
2.3 Vanilla Industry Opportunities and Challenges
2.4 Vanilla Industry Restraints

3 Global Market Growth Prospects
3.1 Global Vanilla Revenue Estimates and Forecasts (2019-2030)
3.2 Global Vanilla Revenue by Region
3.2.1 Global Vanilla Revenue by Region: 2019 VS 2023 VS 2030
3.2.2 Global Vanilla Revenue by Region (2019-2024)
3.2.3 Global Vanilla Revenue by Region (2025-2030)
3.2.4 Global Vanilla Revenue Market Share by Region (2019-2030)
3.3 Global Vanilla Sales Estimates and Forecasts 2019-2030
3.4 Global Vanilla Sales by Region
3.4.1 Global Vanilla Sales by Region: 2019 VS 2023 VS 2030
3.4.2 Global Vanilla Sales by Region (2019-2024)
3.4.3 Global Vanilla Sales by Region (2025-2030)
3.4.4 Global Vanilla Sales Market Share by Region (2019-2030)
3.5 US & Canada
3.6 Europe
3.7 China
3.8 Asia (Excluding China)
3.9 Middle East, Africa and Latin America

4 Market Competitive Landscape by Manufacturers
4.1 Global Vanilla Revenue by Manufacturers
4.1.1 Global Vanilla Revenue by Manufacturers (2019-2024)
4.1.2 Global Vanilla Revenue Market Share by Manufacturers (2019-2024)
4.1.3 Global Vanilla Manufacturers Revenue Share Top 10 and Top 5 in 2023
4.2 Global Vanilla Sales by Manufacturers
4.2.1 Global Vanilla Sales by Manufacturers (2019-2024)
4.2.2 Global Vanilla Sales Market Share by Manufacturers (2019-2024)
4.2.3 Global Vanilla Manufacturers Sales Share Top 10 and Top 5 in 2023
4.3 Global Vanilla Sales Price by Manufacturers (2019-2024)
4.4 Global Vanilla Key Manufacturers Ranking, 2022 VS 2023 VS 2024
4.5 Global Vanilla Key Manufacturers Manufacturing Sites & Headquarters
4.6 Global Vanilla Manufacturers, Product Type & Application
4.7 Global Vanilla Manufacturers Commercialization Time
4.8 Market Competitive Analysis
4.8.1 Global Vanilla Market CR5 and HHI
4.8.2 2023 Vanilla Tier 1, Tier 2, and Tier 3

5 Vanilla Market by Type
5.1 Global Vanilla Revenue by Type
5.1.1 Global Vanilla Revenue by Type (2019 VS 2023 VS 2030)
5.1.2 Global Vanilla Revenue by Type (2019-2030) & (US$ Million)
5.1.3 Global Vanilla Revenue Market Share by Type (2019-2030)
5.2 Global Vanilla Sales by Type
5.2.1 Global Vanilla Sales by Type (2019 VS 2023 VS 2030)
5.2.2 Global Vanilla Sales by Type (2019-2030) & (MT)
5.2.3 Global Vanilla Sales Market Share by Type (2019-2030)
5.3 Global Vanilla Price by Type

6 Vanilla Market by Application
6.1 Global Vanilla Revenue by Application
6.1.1 Global Vanilla Revenue by Application (2019 VS 2023 VS 2030)
6.1.2 Global Vanilla Revenue by Application (2019-2030) & (US$ Million)
6.1.3 Global Vanilla Revenue Market Share by Application (2019-2030)
6.2 Global Vanilla Sales by Application
6.2.1 Global Vanilla Sales by Application (2019 VS 2023 VS 2030)
6.2.2 Global Vanilla Sales by Application (2019-2030) & (MT)
6.2.3 Global Vanilla Sales Market Share by Application (2019-2030)
6.3 Global Vanilla Price by Application

7 Company Profiles
7.1 International Flavors & Fragrances
7.1.1 International Flavors & Fragrances Comapny Information
7.1.2 International Flavors & Fragrances Business Overview
7.1.3 International Flavors & Fragrances Vanilla Sales, Revenue, Price and Gross Margin (2019-2024)
7.1.4 International Flavors & Fragrances Vanilla Product Portfolio
7.1.5 International Flavors & Fragrances Recent Developments
7.2 Heilala Vanilla
7.2.1 Heilala Vanilla Comapny Information
7.2.2 Heilala Vanilla Business Overview
7.2.3 Heilala Vanilla Vanilla Sales, Revenue, Price and Gross Margin (2019-2024)
7.2.4 Heilala Vanilla Vanilla Product Portfolio
7.2.5 Heilala Vanilla Recent Developments
7.3 Nielsen-Massey
7.3.1 Nielsen-Massey Comapny Information
7.3.2 Nielsen-Massey Business Overview
7.3.3 Nielsen-Massey Vanilla Sales, Revenue, Price and Gross Margin (2019-2024)
7.3.4 Nielsen-Massey Vanilla Product Portfolio
7.3.5 Nielsen-Massey Recent Developments
7.4 Lochhead Manufacturing Co
7.4.1 Lochhead Manufacturing Co Comapny Information
7.4.2 Lochhead Manufacturing Co Business Overview
7.4.3 Lochhead Manufacturing Co Vanilla Sales, Revenue, Price and Gross Margin (2019-2024)
7.4.4 Lochhead Manufacturing Co Vanilla Product Portfolio
7.4.5 Lochhead Manufacturing Co Recent Developments
7.5 Frontier
7.5.1 Frontier Comapny Information
7.5.2 Frontier Business Overview
7.5.3 Frontier Vanilla Sales, Revenue, Price and Gross Margin (2019-2024)
7.5.4 Frontier Vanilla Product Portfolio
7.5.5 Frontier Recent Developments
7.6 Singing Dog
7.6.1 Singing Dog Comapny Information
7.6.2 Singing Dog Business Overview
7.6.3 Singing Dog Vanilla Sales, Revenue, Price and Gross Margin (2019-2024)
7.6.4 Singing Dog Vanilla Product Portfolio
7.6.5 Singing Dog Recent Developments
7.7 Venui Vanilla
7.7.1 Venui Vanilla Comapny Information
7.7.2 Venui Vanilla Business Overview
7.7.3 Venui Vanilla Vanilla Sales, Revenue, Price and Gross Margin (2019-2024)
7.7.4 Venui Vanilla Vanilla Product Portfolio
7.7.5 Venui Vanilla Recent Developments
7.8 Spice Jungle
7.8.1 Spice Jungle Comapny Information
7.8.2 Spice Jungle Business Overview
7.8.3 Spice Jungle Vanilla Sales, Revenue, Price and Gross Margin (2019-2024)
7.8.4 Spice Jungle Vanilla Product Portfolio
7.8.5 Spice Jungle Recent Developments
7.9 Vanilla Queen
7.9.1 Vanilla Queen Comapny Information
7.9.2 Vanilla Queen Business Overview
7.9.3 Vanilla Queen Vanilla Sales, Revenue, Price and Gross Margin (2019-2024)
7.9.4 Vanilla Queen Vanilla Product Portfolio
7.9.5 Vanilla Queen Recent Developments
7.10 Penzeys
7.10.1 Penzeys Comapny Information
7.10.2 Penzeys Business Overview
7.10.3 Penzeys Vanilla Sales, Revenue, Price and Gross Margin (2019-2024)
7.10.4 Penzeys Vanilla Product Portfolio
7.10.5 Penzeys Recent Developments
7.11 Blue Cattle Truck
7.11.1 Blue Cattle Truck Comapny Information
7.11.2 Blue Cattle Truck Business Overview
7.11.3 Blue Cattle Truck Vanilla Sales, Revenue, Price and Gross Margin (2019-2024)
7.11.4 Blue Cattle Truck Vanilla Product Portfolio
7.11.5 Blue Cattle Truck Recent Developments
7.12 Sonoma Syrup Company
7.12.1 Sonoma Syrup Company Comapny Information
7.12.2 Sonoma Syrup Company Business Overview
7.12.3 Sonoma Syrup Company Vanilla Sales, Revenue, Price and Gross Margin (2019-2024)
7.12.4 Sonoma Syrup Company Vanilla Product Portfolio
7.12.5 Sonoma Syrup Company Recent Developments
7.13 Hawaiian Vanilla Company
7.13.1 Hawaiian Vanilla Company Comapny Information
7.13.2 Hawaiian Vanilla Company Business Overview
7.13.3 Hawaiian Vanilla Company Vanilla Sales, Revenue, Price and Gross Margin (2019-2024)
7.13.4 Hawaiian Vanilla Company Vanilla Product Portfolio
7.13.5 Hawaiian Vanilla Company Recent Developments

8 North America
8.1 North America Vanilla Market Size by Type
8.1.1 North America Vanilla Revenue by Type (2019-2030)
8.1.2 North America Vanilla Sales by Type (2019-2030)
8.1.3 North America Vanilla Price by Type (2019-2030)
8.2 North America Vanilla Market Size by Application
8.2.1 North America Vanilla Revenue by Application (2019-2030)
8.2.2 North America Vanilla Sales by Application (2019-2030)
8.2.3 North America Vanilla Price by Application (2019-2030)
8.3 North America Vanilla Market Size by Country
8.3.1 North America Vanilla Revenue Grow Rate by Country (2019 VS 2023 VS 2030)
8.3.2 North America Vanilla Sales by Country (2019 VS 2023 VS 2030)
8.3.3 North America Vanilla Price by Country (2019-2030)
8.3.4 U.S.
8.3.5 Canada

9 Europe
9.1 Europe Vanilla Market Size by Type
9.1.1 Europe Vanilla Revenue by Type (2019-2030)
9.1.2 Europe Vanilla Sales by Type (2019-2030)
9.1.3 Europe Vanilla Price by Type (2019-2030)
9.2 Europe Vanilla Market Size by Application
9.2.1 Europe Vanilla Revenue by Application (2019-2030)
9.2.2 Europe Vanilla Sales by Application (2019-2030)
9.2.3 Europe Vanilla Price by Application (2019-2030)
9.3 Europe Vanilla Market Size by Country
9.3.1 Europe Vanilla Revenue Grow Rate by Country (2019 VS 2023 VS 2030)
9.3.2 Europe Vanilla Sales by Country (2019 VS 2023 VS 2030)
9.3.3 Europe Vanilla Price by Country (2019-2030)
9.3.4 Germany
9.3.5 France
9.3.6 U.K.
9.3.7 Italy
9.3.8 Russia

10 China
10.1 China Vanilla Market Size by Type
10.1.1 China Vanilla Revenue by Type (2019-2030)
10.1.2 China Vanilla Sales by Type (2019-2030)
10.1.3 China Vanilla Price by Type (2019-2030)
10.2 China Vanilla Market Size by Application
10.2.1 China Vanilla Revenue by Application (2019-2030)
10.2.2 China Vanilla Sales by Application (2019-2030)
10.2.3 China Vanilla Price by Application (2019-2030)

11 Asia (Excluding China)
11.1 Asia Vanilla Market Size by Type
11.1.1 Asia Vanilla Revenue by Type (2019-2030)
11.1.2 Asia Vanilla Sales by Type (2019-2030)
11.1.3 Asia Vanilla Price by Type (2019-2030)
11.2 Asia Vanilla Market Size by Application
11.2.1 Asia Vanilla Revenue by Application (2019-2030)
11.2.2 Asia Vanilla Sales by Application (2019-2030)
11.2.3 Asia Vanilla Price by Application (2019-2030)
11.3 Asia Vanilla Market Size by Country
11.3.1 Asia Vanilla Revenue Grow Rate by Country (2019 VS 2023 VS 2030)
11.3.2 Asia Vanilla Sales by Country (2019 VS 2023 VS 2030)
11.3.3 Asia Vanilla Price by Country (2019-2030)
11.3.4 Japan
11.3.5 South Korea
11.3.6 India
11.3.7 Australia
11.3.8 China Taiwan
11.3.9 Southeast Asia

12 Middle East, Africa and Latin America
12.1 MEALA Vanilla Market Size by Type
12.1.1 MEALA Vanilla Revenue by Type (2019-2030)
12.1.2 MEALA Vanilla Sales by Type (2019-2030)
12.1.3 MEALA Vanilla Price by Type (2019-2030)
12.2 MEALA Vanilla Market Size by Application
12.2.1 MEALA Vanilla Revenue by Application (2019-2030)
12.2.2 MEALA Vanilla Sales by Application (2019-2030)
12.2.3 MEALA Vanilla Price by Application (2019-2030)
12.3 MEALA Vanilla Market Size by Country
12.3.1 MEALA Vanilla Revenue Grow Rate by Country (2019 VS 2023 VS 2030)
12.3.2 MEALA Vanilla Sales by Country (2019 VS 2023 VS 2030)
12.3.3 MEALA Vanilla Price by Country (2019-2030)
12.3.4 Mexico
12.3.5 Brazil
12.3.6 Israel
12.3.7 Argentina
12.3.8 Colombia
12.3.9 Turkey
12.3.10 Saudi Arabia
12.3.11 UAE

13 Value Chain and Sales Channels Analysis
13.1 Vanilla Value Chain Analysis
13.1.1 Vanilla Key Raw Materials
13.1.2 Raw Materials Key Suppliers
13.1.3 Manufacturing Cost Structure
13.1.4 Vanilla Production Mode & Process
13.2 Vanilla Sales Channels Analysis
13.2.1 Direct Comparison with Distribution Share
13.2.2 Vanilla Distributors
13.2.3 Vanilla Customers

14 Concluding Insights
15 Appendix
15.1 Reasons for Doing This Study
15.2 Research Methodology
15.3 Research Process
15.4 Authors List of This Report
15.5 Data Source
15.5.1 Secondary Sources
15.5.2 Primary Sources
15.6 Disclaimer

 

ページTOPに戻る

ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。

webからのご注文・お問合せはこちらのフォームから承ります

本レポートと同分野の最新刊レポート

  • 本レポートと同分野の最新刊レポートはありません。

本レポートと同じKEY WORD()の最新刊レポート

  • 本レポートと同じKEY WORDの最新刊レポートはありません。

よくあるご質問


APO Research社はどのような調査会社ですか?


 もっと見る


調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?


在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
但し、一部の調査レポートでは、発注を受けた段階で内容更新をして納品をする場合もあります。
発注をする前のお問合せをお願いします。


注文の手続きはどのようになっていますか?


1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
2)見積書やサンプルの提示をいたします。
3)お客様指定、もしくは弊社の発注書をメール添付にて発送してください。
4)データリソース社からレポート発行元の調査会社へ納品手配します。
5) 調査会社からお客様へ納品されます。最近は、pdfにてのメール納品が大半です。


お支払方法の方法はどのようになっていますか?


納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
お客様よりデータリソース社へ(通常は円払い)の御振り込みをお願いします。
請求書は、納品日の日付で発行しますので、翌月最終営業日までの当社指定口座への振込みをお願いします。振込み手数料は御社負担にてお願いします。
お客様の御支払い条件が60日以上の場合は御相談ください。
尚、初めてのお取引先や個人の場合、前払いをお願いすることもあります。ご了承のほど、お願いします。


データリソース社はどのような会社ですか?


当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
世界各国の「市場・技術・法規制などの」実情を調査・収集される時には、データリソース社にご相談ください。
お客様の御要望にあったデータや情報を抽出する為のレポート紹介や調査のアドバイスも致します。



詳細検索

このレポートへのお問合せ

03-3582-2531

電話お問合せもお気軽に

 

2024/11/21 10:26

156.13 円

165.08 円

200.38 円

ページTOPに戻る