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衛星製造と打上げサービス:動向と予測 2023-2033


Satellite manufacturing and launch services: trends and forecasts 20232033

本レポートでは、2023年から2033年にかけての世界の衛星受注と打上げの予測を行っている。また、衛星オペレータや打上げサービスプロバイダ(LSP)が競争力を高めるための戦略提言も含んでいる。   ... もっと見る

 

 

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Analysys Mason
アナリシスメイソン
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サマリー

本レポートでは、2023年から2033年にかけての世界の衛星受注と打上げの予測を行っている。また、衛星オペレータや打上げサービスプロバイダ(LSP)が競争力を高めるための戦略提言も含んでいる。
 
予測期間中、衛星の受注と打上げの多くは非静止軌道(GEO)コンステレーションが占めるが、製造と打上げの収益の大半はクルーと貨物用途の大型システムが生み出す。
 
レポート対象範囲
  • 各市場セグメントと地域の成長を促進するトレンドと市場の課題の評価。
  • GEO衛星通信や小型衛星(スモールサット)など、既存のビジネスモデルと新しいビジネスモデルそれぞれの収益機会の予測。
  • 衛星製造・打上げ市場のセグメント別10年予測。
  • 衛星メーカーと打上げサービスプロバイダーの戦略的検討事項。
  • M&Aや新市場ソリューションなど、業界に関する洞察。
 
掲載内容
  • 製造業者と打上げサービス業者の成長と収益機会の原動力となるアプリケーションは何か?
  • 衛星製造・打上げ市場の主な動向とその影響とは?
  • GEO通信市場はどのように発展するか?
  • 非GEOコンステレーションの台頭は業界にどのような影響を与えるか?
  • 業界における最新のM&Aは?
 
本レポートの購入対象者
  • 投資家および金融機関
  • 政府機関
  • 衛星オペレータ、衛星メーカー、インテグレータ
  • 打ち上げサービスプロバイダー、ロケットメーカー
  • 打ち上げブローカーおよびインテグレーター
  • サブシステム・部品メーカー
  • 規制機関および政策立案者

 



 

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Summary

Report Summary
"Satellite manufacturers and launch service providers need to diversify their services in order to remain competitive."
 
This report provides a forecast of satellite orders and launches worldwide between 2023 and 2033. It also includes strategy recommendations to help satellite operators and launch service providers (LSPs) to be competitive.
 
Non-geostationary orbit (GEO) constellations will account for many of the satellite orders and launches during the forecast period, but large systems for crew and cargo applications will generate the majority of the manufacturing and launch revenue.
 
Report coverage
  • Assessment of the trends that drive growth in each market segment and region, as well as the market challenges.
  • Forecast of the revenue opportunity for established and new business models such as GEO satellite communications and small satellites (smallsats), respectively.
  • 10-year forecast of the satellite manufacturing and launch market by segment.
  • Strategic considerations for satellite manufacturers and launch service providers.
  • Insights into the industry, including mergers and acquisitions and new market solutions.
 
Report segmentation
 
Applications
  • Communications
  • Crew and cargo
  • Earth observation (EO)
  • In-orbit services/space situational awareness (IOS/SSA)
  • Navigation
  • Others
  • Science
  • Situational awareness
  • Technology development
Metrics
  • Satellite orders
  • Satellite launches
  • Launch revenue
  • Manufacturing revenue
  • Launch mass
  • Manufacturing mass
Geographical regions
  • Asia
  • Europe (EU)
  • Latin America (LAM)
  • Middle East and Africa (MEA)
  • North America (NAM)
 
Key questions answered
  • Which applications drive growth and revenue opportunities for manufacturers and launch service providers?
  • What are the key developments in the satellite manufacturing and launch markets, and what impact will they have?
  • How will the GEO communications market develop?
  • What impact is the rise of non-GEO constellations having on the industry?
  • What are the latest mergers and acquisitions in the industry?
 
Who should buy this report
  • Investors and financial institutions
  • Government agencies
  • Satellite operators, satellite manufacturers and integrators
  • Launch service providers and launch vehicle manufacturers
  • Launch brokers and integrators
  • Sub-system and component manufacturers
  • Regulatory agencies and policy makers
 
Companies mentioned in this report
ABL Space Systems, Airbus, Amazon, Ariane Space, Astranis, BAE Systems, Ball Aerospace, Boeing, Defense Advanced Research Projects Agency (DARPA), European Space Agency (ESA), Ingersoll Rand, ILC Dover, Intelsat, ISAR Aerospace, Latitude, L3Harris, Lockheed Martin, NASA, Northrop Grumman, SDA, SES, Shanghai Spacecom, Sierra Space, SpaceX, Swissto12, Terran Orbital, Thales Alenia Space (TAS), United Launch Alliance (ULA) and USSF


 

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