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固定ブロードバンドの顧客体験:消費者調査


Fixed broadband customer experience: consumer survey

本レポートでは、アナリシス・メイソンの消費者調査結果を用いて、固定ブロードバンドユーザーの行動、嗜好、計画について評価しています。ブロードバンド利用者の満足度と解約率を分析し、付加価値サービス(... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Analysys Mason
アナリシスメイソン
2023年1月12日 US$4,999
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18 英語

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サマリー

本レポートでは、アナリシス・メイソンの消費者調査結果を用いて、固定ブロードバンドユーザーの行動、嗜好、計画について評価しています。ブロードバンド利用者の満足度と解約率を分析し、付加価値サービス(VAS)と顧客満足度の関係も調査しています。
 
本レポートで分析したトピック
  • ネットプロモータースコア(NPS)、顧客満足度、解約意向などの指標と、それらが消費者の固定ブロードバンド通信速度にどのように影響されるのか
  • 固定ブロードバンド加入者における解約の主な要因
  • ブロードバンド利用者がバンドルとして利用するサービス
  • 追加サービスのバンドルが顧客満足度に与える影響
 
調査データ範囲
本調査は、2022年7月から8月にかけて、Dynata社と共同で実施されました。調査グループは、対象国の広範なオンライン消費者を代表するようなグループを選びました。そのために、年齢、性別、地理的な広がりに関するクォータを設定しました。回答者は1カ国あたり少なくとも1000人でした。
 
対象地域
  • 西ヨーロッパ(WE): フランス、ドイツ、アイルランド、イタリア、ノルウェー、スペイン、スウェーデン、イギリス
  • 中・東欧(CEE): ポーランド、トルコ
  • 北米(NA): カナダ、米国
  • アジア太平洋先進国(DVAP): オーストラリア、ニュージーランド
  • エマージング・アジア・パシフィック(EMAP): マレーシア、フィリピン
  • アフリカ 南アフリカ


 

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Summary

この調査レポートでは、アナリシス・メイソンの消費者調査結果を用いて、固定ブロードバンドユーザーの行動、嗜好、計画について詳細に調査・分析しています。
 
Report Summary
"Faster broadband speeds are correlated with improvements in NPS and churn in almost every country surveyed, which justifies operators’ efforts to increase broadband speeds and upgrade customers from legacy technology.”
 
This report uses the results of Analysys Mason’s consumer survey to assess the behaviour, preferences and plans of fixed broadband users. The report analyses the satisfaction and churn of broadband customers and investigates the relationship between value-added services (VASs) and customer satisfaction.
 
Topics analysed in this report
  • Metrics such as Net Promoter Score (NPS), customer satisfaction and intention to churn and how they are affected by consumers’ fixed broadband speeds
  • Key drivers of churn among fixed broadband subscribers
  • Services that broadband consumers take as part of a bundle
  • Impact of bundling additional services on customer satisfaction
 
Survey data coverage
The survey was conducted in association with Dynata between July and August 2022. The survey groups were chosen to be representative of the broader online consumer population in the countries covered. We set quotas on age, gender and geographical spread to that effect. There were at least 1000 respondents per country.
 
Geographical coverage
  • Western Europe (WE): France, Germany, Ireland, Italy, Norway, Spain, Sweden and the UK
  • Central and Eastern Europe (CEE): Poland and Turkey
  • North America (NA): Canada and the USA
  • Developed Asia–Pacific (DVAP): Australia and New Zealand
  • Emerging Asia–Pacific (EMAP): Malaysia and the Philippines
  • Africa: South Africa


 

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