フィックスド・モバイル・コンバージェンス:消費者調査Fixed–mobile convergence: consumer survey 本レポートは、アナリシス・メイソンが毎年行っている消費者調査のうち、世界中の消費者の行動、嗜好、計画に関する部分に焦点を当てている。特に、固定通信と移動通信の融合(FMC)の普及状況、FMCプランを利... もっと見る
日本語のページは自動翻訳を利用し作成しています。
サマリー
本レポートは、アナリシス・メイソンが毎年行っている消費者調査のうち、世界中の消費者の行動、嗜好、計画に関する部分に焦点を当てている。特に、固定通信と移動通信の融合(FMC)の普及状況、FMCプランを利用する消費者の特徴、FMCプランの採用と解約意向および顧客満足度の相関関係について取り上げています。
分析対象
調査対象
本調査は、2022年7月から8月にかけて、Dynata社と共同で実施しました。調査グループは、世界各国の特定国のインターネット利用者を代表するようなグループを選びました。年齢、性別、収入にクォータを設定しました。回答者数は1カ国あたり1000人以上。
調査対象地域
Summary
この調査レポートは、世界中の固定通信と移動通信の融合(FMC)の普及状況、FMCプランを利用する消費者の特徴、FMCプランの採用と解約意向および顧客満足度の相関関係について詳細に調査・分析しています。
Report Summary
"Survey respondents that take fixed broadband and mobile services from the same operator are more satisfied than their standalone counterparts and spend more on their communication services."
This report focuses on aspects of Analysys Mason’s annual consumer survey that relate to the behaviour, preferences and plans of consumers worldwide. In particular, it focuses on the penetration of fixed–mobile convergence (FMC), the characteristics of consumers that take FMC plans and how the adoption of FMC plans correlates with intention to churn and customer satisfaction.
Topics analysed
FMC penetration at an operator and country level, and the potential addressable market for operators
Composition of FMC packages and the FMC customer base, including demographic and spend analysis
Value-added services that FMC customers bundle with their fixed broadband
Customer service channels used by FMC customers
Intention to churn and Net Promoter Score (NPS) for several large operators
Survey data coverage
The survey was conducted in association with Dynata between July and August 2022. The survey groups were chosen to be representative of the internet-using population in selected countries around the world. We set quotas on age, gender and income. There were at least 1000 respondents per country.
Geographical coverage
Western Europe (WE): France, Germany, Ireland, Italy, Norway, Spain, Sweden and the UK
Central and Eastern Europe (CEE): Poland and Turkey
North America (NA): Canada and the USA
Developed Asia–Pacific (DVAP): Australia and New Zealand
Emerging Asia–Pacific (EMAP): Malaysia and the Philippines
Africa: South Africa
ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。本レポートと同分野(その他)の最新刊レポートAnalysys Mason 社の最新刊レポート本レポートと同じKEY WORD(consumer survey)の最新刊レポートよくあるご質問Analysys Mason社はどのような調査会社ですか?Analysys Mason (アナリシスメイソン)は、英国に本社をおく通信市場全般を対象とする調査会社で、ネットワーク技術や通信用ソフトウェアなど、幅広い通信市場に関する調査レポートの出版やカスタム... もっと見る 調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
注文の手続きはどのようになっていますか?1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
お支払方法の方法はどのようになっていますか?納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
データリソース社はどのような会社ですか?当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
|
詳細検索
2024/11/08 10:26 154.13 円 166.76 円 202.76 円 |