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フィックスド・モバイル・コンバージェンス:消費者調査


Fixed–mobile convergence: consumer survey

本レポートは、アナリシス・メイソンが毎年行っている消費者調査のうち、世界中の消費者の行動、嗜好、計画に関する部分に焦点を当てている。特に、固定通信と移動通信の融合(FMC)の普及状況、FMCプランを利... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Analysys Mason
アナリシスメイソン
2023年1月18日 US$4,999
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17 英語

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サマリー

本レポートは、アナリシス・メイソンが毎年行っている消費者調査のうち、世界中の消費者の行動、嗜好、計画に関する部分に焦点を当てている。特に、固定通信と移動通信の融合(FMC)の普及状況、FMCプランを利用する消費者の特徴、FMCプランの採用と解約意向および顧客満足度の相関関係について取り上げています。
 
分析対象
  • 事業者および国レベルでのFMCの普及状況、および事業者の潜在的な対応可能市場
  • FMCパッケージの構成とFMC顧客層(人口動態および支出分析を含む
  • FMC顧客が固定ブロードバンドにバンドルしている付加価値サービス
  • FMCの顧客が利用するカスタマーサービスチャネル
  • 大手通信事業者の解約意向とネットプロモータースコア(NPS)調査
 
調査対象
本調査は、2022年7月から8月にかけて、Dynata社と共同で実施しました。調査グループは、世界各国の特定国のインターネット利用者を代表するようなグループを選びました。年齢、性別、収入にクォータを設定しました。回答者数は1カ国あたり1000人以上。
 
調査対象地域
  • 西ヨーロッパ(WE):フランス、ドイツ、アイルランド、イタリア、ノルウェー、スペイン、スウェーデン、イギリス
  • 中・東欧(CEE):ポーランド、トルコ
  • 北米(NA): カナダ、米国
  • アジア太平洋先進国(DVAP): オーストラリア、ニュージーランド
  • エマージング・アジア・パシフィック(EMAP): マレーシア、フィリピン
  • アフリカ:南アフリカ


 

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Summary

この調査レポートは、世界中の固定通信と移動通信の融合(FMC)の普及状況、FMCプランを利用する消費者の特徴、FMCプランの採用と解約意向および顧客満足度の相関関係について詳細に調査・分析しています。
 
Report Summary
"Survey respondents that take fixed broadband and mobile services from the same operator are more satisfied than their standalone counterparts and spend more on their communication services."
 
This report focuses on aspects of Analysys Mason’s annual consumer survey that relate to the behaviour, preferences and plans of consumers worldwide. In particular, it focuses on the penetration of fixed–mobile convergence (FMC), the characteristics of consumers that take FMC plans and how the adoption of FMC plans correlates with intention to churn and customer satisfaction.
 
Topics analysed
 
FMC penetration at an operator and country level, and the potential addressable market for operators
Composition of FMC packages and the FMC customer base, including demographic and spend analysis
Value-added services that FMC customers bundle with their fixed broadband
Customer service channels used by FMC customers
Intention to churn and Net Promoter Score (NPS) for several large operators
Survey data coverage
 
The survey was conducted in association with Dynata between July and August 2022. The survey groups were chosen to be representative of the internet-using population in selected countries around the world. We set quotas on age, gender and income. There were at least 1000 respondents per country.
 
Geographical coverage
 
Western Europe (WE): France, Germany, Ireland, Italy, Norway, Spain, Sweden and the UK
Central and Eastern Europe (CEE): Poland and Turkey
North America (NA): Canada and the USA
Developed Asia–Pacific (DVAP): Australia and New Zealand
Emerging Asia–Pacific (EMAP): Malaysia and the Philippines
Africa: South Africa


 

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