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マネタイズプラットフォーム:2020年の世界市場シェア


Monetisation platforms: worldwide market shares 2020

"5Gへの対応がCSPのマネタイズシステムへの新規支出の主な要因"   通信サービスプロバイダー(CSP)は、5Gや、より安価で効率的な代替品を導入することによるサポート・メンテナンスコ... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Analysys Mason
アナリシスメイソン
2021年11月15日 US$7,999
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サマリー

"5Gへの対応がCSPのマネタイズシステムへの新規支出の主な要因"
 
通信サービスプロバイダー(CSP)は、5Gや、より安価で効率的な代替品を導入することによるサポート・メンテナンスコストの削減を強く意識して、レガシーマネタイズプラットフォームのオーバーホールを続けています。しかし、マネタイズシステムの重要性やCSPの他の投資の優先順位を考えると、このセグメントの完全な変革には少なくとも10年はかかると思われます。
 
マネタイズプラットフォーム市場シェアレポートがお答えする主な質問
  • 通信業界向けマネタイズプラットフォームソフトウェアシステムの市場全体の規模はどのくらいで、何がCSPの支出を促進したのか?
  • マネタイズプラットフォームシステム市場における主要なベンダーとその収益シェアはどのようなものか?
  • CSPが製品やプロフェッショナルサービスに支出する際のさまざまな推進要因と成長率は何か?
 
このレポートを読むべき人
  • CSPがレガシーシステムへの支出を削減し、最新のアーキテクチャフレームワークの導入に投資しようとしている中で、支出がどのように変化しているかを理解する必要があるベンダー戦略チーム。
  • 製品管理チームは、機能性や地域的なフォーカスを担当し、製品マーケティングチームは成長を担当します。
  • マネタイズプラットフォームの刷新やデジタルトランスフォーメーションの推進を計画しているCSP。
  • 今後5年間の成長機会を把握したいと考えているプロフェッショナルサービスベンダー。
 
本レポートおよび関連データアネックスは以下を提供します。
  • マネタイズプラットフォームのシステムおよびサービス市場の詳細な市場シェアデータを提供します。
  • 製品とプロフェッショナルサービスの2つの提供形態
  • 8つの地域 中・東欧(CEE)、先進アジア太平洋(DVAP)、新興アジア太平洋(EMAP)、ラテンアメリカ(LATAM)、中東・北アフリカ(MENA)、北米(NA)、サブサハラアフリカ(SSA)、西欧(WE)。
  • マネタイズプラットフォーム市場に影響を与えるビジネス環境と地域のダイナミクスの分析
  • 詳細な市場の定義
  • ベンダーへの提言
  • この市場に参入している18社のスナップショット
 
会社概要
  • アクセンチュア
  • アムドックス
  • アリア・システムズ
  • アトス
  • ベアリングポイント/ビヨンド
  • CGI グルー
  • コマーチ
  • CSG
  • エリクソン
  • ファーウェイ・テクノロジー
  • IBM
  • MATRIXX Software
  • ネットクラッカー
  • ネクサイン
  • ノキア
  • オプティバ
  • オラクル
  • タタ・コンサルタンシー・サービシズ


 

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Summary

この調査レポートは、マネタイズプラットフォームのシステムおよびサービス市場のシェアデータについて詳細に調査・分析しています。
 
Report Summary
"5G readiness is the major driver of new spending on CSP monetisation systems."
 
Communications service providers (CSPs) are continuing to overhaul their legacy monetisation platforms, driven by 5G and a strong focus on reducing the support and maintenance costs by deploying cheaper and more efficient alternatives. However, the critical nature of monetisation systems and CSPs’ other investment priorities mean that the complete transformation of this segment will take at least a decade.
 
Key questions answered in the monetisation platforms market share report
  • What was the overall size of the market (monetisation platforms software systems for the telecoms industry) and what drove this spending among CSPs?
  • Who are the major vendors and what is their share of revenue in the monetisation platforms systems market?
  • What are the different drivers and growth rates of CSP spending on products and professional services?
 
Who should read this report
  • Vendor strategy teams that need to understand how spending is shifting as CSPs seek to reduce spending on legacy systems and invest in adopting modern architecture frameworks.
  • Product management teams that are responsible for feature functionality and geographical focus, and product marketing teams that are responsible for growth.
  • CSPs that are planning to revamp their monetisation platforms and advance their digital transformation journeys.
  • Professional services vendors that want to understand the growth opportunities over the next 5 years.
 
This report and associated data annex provide:
  • detailed market share data for the monetisation platforms systems and services market, split by:
  • two delivery types: product and professional services
  • eight geographical regions: Central and Eastern Europe (CEE), developed Asia–Pacific (DVAP), emerging Asia–Pacific (EMAP), Latin America (LATAM), the Middle East and North Africa (MENA), North America (NA), Sub-Saharan Africa (SSA) and Western Europe (WE)
  • analysis of the business environment and regional dynamics that will influence the monetisation platforms market
  • a detailed market definition
  • recommendations for vendors
  • snapshots of 18 vendors in this market.
 
Company coverage
  • Accenture
  • Amdocs
  • Aria Systems
  • Atos
  • BearingPoint//Beyond
  • CGI Grou
  • Comarch
  • CSG
  • Ericsson
  • Huawei Technologies
  • IBM
  • MATRIXX Software
  • Netcracker
  • Nexign
  • Nokia
  • Optiva
  • Oracle
  • Tata Consultancy Services


 

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