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【PT:アプリケーション分析レポート】半期アップデート:コネクテッドカー


Semiannual Update: Connected Car

実用的なメリット COVID-19やチップセットの供給不足がコネクテッド・ビークルの販売に与える影響を把握することができます。 最新のコネクテッドカー市場の動向、課題、競合状況を把握するこ... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 価格 言語
ABI Research
ABIリサーチ
2021年9月30日 お問い合わせください
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サマリー

実用的なメリット
  • COVID-19やチップセットの供給不足がコネクテッド・ビークルの販売に与える影響を把握することができます。
  • 最新のコネクテッドカー市場の動向、課題、競合状況を把握することができます。
  • コネクテッド・ビークルのサブスクリプション価格や無料トライアル期間に関するOEM戦略が世界的にどのように変化しているかを迅速に把握することができます。
 
     
重要な質問への回答
  • 現在のコネクテッドカーの市場規模と地域別の違いは?
  • 新興国では、車両のコネクティビティに対してどのようなアプローチをとっているのか?
  • 現在採用されているコネクテッドサービスのサブスクリプション収益モデルの主な課題は何か、また、  OEMはどのように対応しているか?
  • アフターマーケットにおける課題と新たな機会とは?
 
 
リサーチハイライト
  • コネクティビティを可能にするハードウェアを搭載した車両のインストールベースと、アクティブなインフォテインメントおよびテレマティクスのサブスクリプションとの区別を示しています。
  • テレマティクスとインフォテインメントのデータ粒度を追加し、コネクテッドカーの売上予測を更新。
  • 自動車メーカーによるコネクテッドカーのサブスクリプション価格と無料トライアル期間の徹底したグローバル比較。
  • コネクテッドカーの組み込みとアフターマーケットの垂直軸と地域差における主な課題の詳細な評価     
 
 
誰が読むべきか?
  • コネクテッド・ビークル・ソリューションの展開を担当する OEM およびティア 1 の意思決定者。
  • コネクティビティやインフォテインメントを実現する技術を提供する MNO、半導体、ソフトウェア企業のプロダクトマネージャー
  • 保険会社、TSP、MNO、デジタルセキュリティ企業のプランナー
  •  

 

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(株式会社データリソース 03-3582-2531、office@dri.co.jp)

 

 



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目次

新車販売台数
 
チップセットの供給不足
 
Connected Cars - Latin America
 
Connected Cars - China
 
Connected Car Shipments - APAC
 
Connected Cars - Africa and Middle East
 
Connected Cars - North America and Europe
 
Connected Infotainment Subscription Adoption/Churn
 
Connected Services Free Trials
 
Infotainment Free Trial Period Variation
 
Subscription Price Variation
 
Active Connected Car Subscriptions -All Rights Reserved.
 
Embedded Connectivity
 
Connected Car Subscription Revenues
 
Infotainment OS
 
Cockpit Hypervisor
 
Aftermarket
 
Major and Minor Connected Car Opportunities 
 
Increasing and Decreasing Opportunities
 
Offensive and Defensive Strategies

 

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Summary

このレポートは、コネクテッドカーに関する分析レポートの半期アップデートです。
 
Report Desciption
Actionable Benefits
  • Identify the COVID-19 and chipset supply shortage effect on connected vehicle sales.
  • Keep track of the latest connected vehicle market trends, challenges, and competitive landscape.
  • Quickly assimilate how OEM strategies concerning connected vehicle subscription prices and free trial periods vary globally.
  • Formulate installed-base monetization strategies.     
 
     
Critical Questions Answered
  • What is the current market size for connected vehicles, and how it differs regionally?
  • How are the emerging countries approaching vehicle connectivity?
  • What are the main challenges to the connected services subscription revenue model adopted today, and how are  OEMs respoding to them?
  • What are the challenges in the aftermarket and emerging opportunities?
  • What is the horizon over which new monetization opportunities will mature?     
 
 
Research Highlights
  • Distinction between the installed base of vehicles with hardware that enables connectivity and active infotainment and telematics subscriptions.
  • Updated connected car revenue forecast with additional telematics and infotainment data granularity.
  • Thorough global comparison of connected vehicle subscription prices and free trial period by carmakers.
  • Detailed assessment of the main challenges in the connected vehicle embedded and aftermarket verticals and regional differences.     
 
 
Who Should Read This?
  • Decision-makers within OEMs and Tier 1s responsible for connected vehicle solutions deployment.
  • Product managers at MNOs, semiconductor, and software companies providing connectivity and infotainment enabling technologies.
  • Planners within insurers, TSPs, MNOs, and digital security players.

 

 

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Table of Contents

New Vehicle Sales
 
Chipset Supply Shortage
 
Connected Cars - Latin America
 
Connected Cars - China
 
Connected Car Shipments - APAC
 
Connected Cars - Africa and Middle East
 
Connected Cars - North America and Europe
 
Connected Infotainment Subscription Adoption/Churn
 
Connected Services Free Trials
 
Infotainment Free Trial Period Variation
 
Subscription Price Variation
 
Active Connected Car Subscriptions - Embedded Connectivity
 
Connected Car Subscription Revenues
 
Infotainment OS
 
Cockpit Hypervisors
 
Aftermarket
 
Major and Minor Connected Car Opportunities 
 
Increasing and Decreasing Opportunities
 
Offensive and Defensive Strategies

 

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