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【分析レポート:リサーチ】自動車用テレマティクスにおける安全なデータ管理


Secure Data Management in Automotive Telematics

実用的なメリット テレマティクスとコネクテッドビークルのサイバーセキュリティ戦略を計画し、データ管理の取り組みを最適化します。 テレマティクス市場のリスクと機会について顧客の理解を... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 言語
ABI Research
ABIリサーチ
2022年3月15日 US$4,500
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実際のレポートは英文でご納品いたします。


 

サマリー

実用的なメリット
  • テレマティクスとコネクテッドビークルのサイバーセキュリティ戦略を計画し、データ管理の取り組みを最適化します。
  • テレマティクス市場のリスクと機会について顧客の理解を支援します。
  • テレマティクスアプリケーションにおける主要なハードウェアおよびソフトウェアセキュリティ製品を理解し、V2X時代のコネクテッドビークルの包括的なセキュリティ基準への直接の適用を理解します。
 
回答された重要な質問
  • テレマティクスセキュリティの市場の現状はどうなっているのか?
  • また、eSIM、TPM、HSMのV2Xモジュールは今後どのように進化していくと予想されるか?
  • 主要なドライバーは何ですか?サプライチェーンはどのようにさらなる成長を促すのか?
  • テレマティクスのデータセキュリティに実装者はどう取り組むべきか、追加投資する価値はあるか?
 
リサーチハイライト
  • テレマティクスのデータセキュリティは、他の重要なコネクテッドビークル運用と本質的に結びついており、データの信頼性、汎用性、価値、収益化に関する他の重要な目標も含まれています。
  • テレマティクスのデジタルセキュリティとコネクテッドビークルのサイバーセキュリティは遅れていますが、自動車OEMはコネクテッドフリートのサイバー対応力を向上させるために重要なステップを踏んでいます。
  • 自動車のデジタル化、接続性、自律的な機能は、車両ネットワークからTCU/ゲートウェイ、MNO、そして最終的にはISPや自動車メーカーのクラウドまで、バリューチェーン全体にわたってサイバーセキュリティサービスを利用することが前提となっています。
  • テレマティクスのデータセキュリティへの取り組みは、eUICC/eSIM、TPM、HSMのセキュアエレメントの使用によるシリコンとハードウェアレベルに端を発し、セルラー通信、車載ファームウェアセキュリティ、データ暗号化、デバイス管理オペレーションなど、切望されていた保護を提供するものである。
  • OEMのテレマティクスは、アフターマーケットのテレマティクスより優れていると考えられている。セキュリティの実装は、サプライチェーンの様々な段階に依存する。
 
この記事を読むべき人
  • 自動車メーカー
  • ISP、通信事業者、テレマティクスサービスプロバイダー
  • 保険会社、ティア1、ティア2の自動車部品メーカー
  • IoTデジタルセキュリティサービスプロバイダー
  • PKIプロバイダおよび認証局
  • コネクティビティおよびクラウドサービスプロバイダー
  • OEM、ゲートウェイ、デバイス、組み込みハードウェアのセキュリティメーカー
  • 政府機関、規制機関、標準化機関
 
 
 


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目次

1. エグゼクティブサマリー
2. テレマティクスシステムの構成要素とデータバリューチェーンの検討 
2.1. 導入と用語 
2.2. テレマティクスデータロードマップ 
2.3. テレマティクスのハードウエア、ソフトウエア、システム構成要素
3. セキュリティバリューチェーンの検証 
3.1. サイバー攻撃に関する検討 
3.2. テレマティクスとコネクテッドビークルのセキュリティに関する考察
3.3. 市場データ 
3.4. ファイアウォールとIDPS 
3.5. 車両通信の確保とFOTA
3.6. データガバナンスとバリューチェーンの透明性
3.7. 自動車OEMSとサプライヤーのための開発の迅速化
4. 戦略的提言 
4.1. スケーラビリティ 
4.2. フリート管理 
4.3. データ量、多用途性、価値 
4.4. サプライチェーン 
4.5. 最も洗練されたIoT "エンドポイント "におけるデータ保護
5. ベンダープロファイル 
5.1. ブラックベリー 
5.2. CalAmp 
5.3. エリクソン 
5.4. インフィニオン 
5.5. タタ・エルシー 
5.6. タレス
5.7. アッパーストリーム
 
 
主な参加企業
Blackberry
CalAmp Corp
Ericsson
Infineon
Tata
Thales
Upstream
 
 

 

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Summary

このレポートでは、自動車用テレマティクスセキュリティの市場を調査・分析しています。
 
Report Description
Actionable Benefits
Plan your telematics and connected vehicle cybersecurity strategy and optimize your data management initiatives.
Assist your customers understand the risks and opportunities in the telematics market.
Understand the key hardware and software security offerings in telematics applications with direct applications to the overarching security threshold of connected vehicles in the V2X era.
 
Critical Questions Answered
What is the current state of the market for telematics security?
How is the market evolving and how do eSIM, TPM and HSM V2X modules expected to fare in the coming years?
What are the key drivers? How does the supply chain foster additional growth?
How should implementers tackle telematics data security and is it worth the additional investment?
 
Research Highlights
Telematics data security in inherently tied to other important connected vehicle operations and includes other vital objectives related to data reliability, versatility, value and monetization.
Telematics digital security and connected vehicle cybersecurity is lagging behind but car OEMs are making crucial steps to improve the cyber-readiness of connected fleets.
Vehicle digitization, connectivity and autonomous functionalities presupposes the use of cybersecurity services across the entire value chain: from vehicle network to TCU/Gateway, over to MNOs and finally to ISPs and car OEM Cloud.
Tackling telematics data security originates at the silicon and hardware level through the use of secure elements in eUICCs/eSIM, TPMs and HSMs providing some much-needed protection across cellular communications, in-vehicle firmware security, data encryption and device management operations
OEM telematics considered superior over their aftermarket counterparts. Security implementation depended upon various stages of the supply chain.
 
Who Should Read This?
Vehicle manufacturers
ISPs, Telcos, and telematics services providers
Insurers, tier one and tier two automotive suppliers.
IoT digital security service providers
PKI providers and Certificate Authorities
Connectivity and cloud service providers
OEMs, gateway, device and embedded hardware security manufacturers
Governmental, regulatory and standardization organizations
 


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Table of Contents

1. EXECUTIVE SUMMARY
2. EXAMINING THE TELEMATICS SYSTEM COMPONENTS AND DATA VALUE CHAIN 
2.1. Introduction and Terminology 
2.2. Telematics Data Roadmap 
2.3. Telematics Hardware, Software, and System Components
3. EXAMINING THE SECURITY VALUE CHAIN 
3.1. Examination of Cyberattacks 
3.2. Telematics and Connected Vehicle Security Considerations
3.3. Market Data 
3.4. Firewall and IDPS 
3.5. Securing Vehicle Communications and FOTA
3.6. Data Governance and Value Chain Transparency
3.7. Expediting Development for Car OEMS and Suppliers
4. STRATEGIC RECOMMENDATIONS 
4.1. Scalability 
4.2. Fleet Management 
4.3. Data Volume, Versatility, Value 
4.4. Supply Chain 
4.5. Data Protection in the Most Sophisticated IoT “Endpoint”
5. VENDOR PROFILES 
5.1. Blackberry 
5.2. CalAmp 
5.3. Ericsson 
5.4. Infineon 
5.5. Tata Elxi 
5.6. Thales
5.7. Upstream 
 
 
Companies Mentioned
Blackberry
CalAmp Corp
Ericsson
Infineon
Tata
Thales
Upstream

 

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