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【分析レポート:アプリケーション】次世代自動車用センサー


Next Generation Automotive Sensors

実用的なメリット 新しいセンサ技術が普及する時期とその成長の可能性を把握することができます。 新しいセンサ技術を選択する際の顧客の判断基準を理解する。 基本的なADASから完全な... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 価格 言語
ABI Research
ABIリサーチ
2021年3月31日 お問い合わせください
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サマリー

実用的なメリット
  • 新しいセンサ技術が普及する時期とその成長の可能性を把握することができます。
  • 新しいセンサ技術を選択する際の顧客の判断基準を理解する。
  • 基本的なADASから完全な自律走行まで、顧客の要求を満たすセンサ技術を開発する。
 
 
重要な質問への回答
  • カメラはどのような自律機能を可能にし、二次および三次センサからどのようなサポートが必要か?
  • 高度に自律した車両のセンサー群において、レーダーはどのような役割を果たすのか?
  • SWIRやFMCWの導入は、自動車用LiDAR市場にどのような影響を与えるか?
 
 
リサーチハイライト
  • スナップショット カメラ、レーダー、HDレーダー、NIR LiDAR、SWIR LiDAR、FMCW LiDAR、SWIRカメラ、FIRカメラのSWOT分析。
  • HDレーダー、ToF NIR LiDAR、ToF SWIR LiDAR、FMCW SWIR LiDARの出荷台数と収益予測。
  • カメラテストへの直交性を含む、二次および三次センサーの特性分析
 
 
Who should read this?
  • OEMおよびティア1のCTOおよびCRO。
  • OEM、Tier1サプライヤー、自動車用半導体のADASプロダクトオーナー。
  • 自律走行機能導入企業の戦略的意思決定者
  • 自動車用センサー新興企業のイノベーションリーダー
  •  

 

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(株式会社データリソース 03-3582-2531、office@dri.co.jp)

 

 



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目次

1.エグゼクティブサマリー 
1.1.冗長性の要求が新しいセンサーの需要を促進 
1.2.レガシー・センサーの進化 
1.3.カメラセンサーの優位性 
1.4.LiDAR市場の混乱 
1.5.L2+現象が自動車用センサー市場を二分する 
1.6.各センサーモードのSWOT分析 
 
2.イントロダクション 
2.1.カメラセンサーの優位性 
2.2.追加センサーの必要性 
2.3.Secondary and Tertiary Sensors の主な特徴 
 
3.レーダー 
3.1.The Current State of Radar Technology in Automotive 
3.2.レーダーの長所 
3.3.レーダーの弱点 
3.4. Conclusions
 
4.HD レーダー 
4.1.Continental ARS540 
4.2.Arbe HD レーダー 
4.3.NXP 
4.4.インテル・モービルアイ 
4.5. 結論
 
5.LIDAR 
5.1.Pulsed/ToF LiDAR 
5.2.FMCW LiDAR 
5.3.NIR and SWIR LiDAR 
5.4. 結論
 
6.SWIRカメラ 
6.1.SWIRカメラの長所 
6.2.採用への障壁 
6.3. Conclusions
 
7.モミの木センサー 
7.1.周囲の照明に対する頑健性 
7.2.Conclusions 
 
8.perception system evolution: a holistic view 
8.1.アクティブセーフティとADAS
8.2.自律走行 
8.3.Robotaxis 
8.4.乗用車の自動化 
 
9.市場予測 
9.1.HDレーダー/イメージングレーダー/4Dレーダーの予測 
9.2.LiDAR

 

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Summary

このレポートでは、次世代自動車用センサーについての分析を行っています。
 
Report Desciption
Actionable Benefits
  • Identify when new sensor technologies will gain traction and their growth potential.
  • Understand customer decision criteria when choosing new sensor technologies.
  • Develop sensor technologies to fulfil customer requirement, stretching from basic ADAS to fully autonomous driving.
 
 
Critical Questions Answered
  • Which autonomous functions can cameras enable, and what support is needed from secondary and tertiary sensors?
  • What role will radar play in the sensor suites of highly autonomous vehicles?
  • How will the introduction of SWIR and FMCW approaches disrupt the automotive LiDAR market?
  • What effect will the transfer from SAE Level 3 to SAE Level2+ have on the market for secondary and tertiary automotive sensors?
 
 
Research Highlights
  • Snapshot SWOT analysis of camera, radar, HD radar, NIR LiDAR, SWIR LiDAR, FMCW LiDAR, SWIR camera and FIR camera.
  • Shipment and revenue forecast for HD radar, ToF NIR LiDAR, ToF SWIR LiDAR, FMCW SWIR LiDAR.
  • Analysis of the characteristics of secondary and tertiary sensors, including orthogonality to camera test.
 
 
Who Should Read This?
  • OEM and Tier 1 CTO and CRO.
  • ADAS product owners at OEMs, Tier 1 suppliers and automotive semiconductor.
  • Strategic decision makers within autonomous function deployers.
  • Innovation leaders within automotive sensor startups.
  •  

 

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Table of Contents

1. EXECUTIVE SUMMARY 
1.1. Redundancy Requirements Drive Demand for New Sensors 
1.2. Evolution of Legacy Sensors 
1.3. Dominance of Camera Sensors 
1.4. LiDAR Market Disruption 
1.5. The L2+ Phenomenon will Bifurcate the Automotive Sensor Market 
1.6. SWOT Analyses of Each Sensor Mode 
 
2. INTRODUCTION 
2.1. The Dominance of Camera Sensors 
2.2. The Need for Additional Sensors 
2.3. Key Characteristics of Secondary and Tertiary Sensors 
 
3. RADAR 
3.1. The Current State of Radar Technology in Automotive 
3.2. Strenghts of Radar 
3.3. Weaknesses of Radar 
3.4. Conclusions 
 
4. HD RADAR 
4.1. Continental ARS540 
4.2. Arbe HD Radar 
4.3. NXP 
4.4. Intel Mobileye 
4.5. Conclusions 
 
5. LIDAR 
5.1. Pulsed/ToF LiDAR 
5.2. FMCW LiDAR 
5.3. NIR and SWIR LiDAR 
5.4. Conclusions 
 
6. SWIR CAMERAS 
6.1. Strenghts of SWIR CAMERAS 
6.2. Barriers to Adoption 
6.3. Conclusions 
 
7. FIR SENSORS 
7.1. Robustness to Ambient Lighting 
7.2. Conclusions 
 
8. PERCEPTION SYSTEM EVOLUTION: A HOLISTIC VIEW 
8.1. Active Safety and ADAS
8.2. Autonomous Driving 
8.3. Robotaxis 
8.4. Passenger Vehicle Automation 
 
9. MARKET FORECASTS 
9.1. HD Radar/Imaging Radar/4D Radar Forecasts 
9.2. LiDAR

 

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