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【PT:プレゼンテーション分析レポート】デジタル化とエレクトロニクス製造


Digitalization and Electronics Manufacturing

実用的なメリット エレクトロニクスのバリューチェーンに属する企業が経験しているマクロな課題とミクロなプレッシャーを詳細に概観し、投資の促進要因と阻害要因を明らかにします。 メーカー... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 言語
ABI Research
ABIリサーチ
2024年3月20日 US$1,950
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サマリー

実用的なメリット
  • エレクトロニクスのバリューチェーンに属する企業が経験しているマクロな課題とミクロなプレッシャーを詳細に概観し、投資の促進要因と阻害要因を明らかにします。
  • メーカーが共鳴し始めているユースケースを特定します。
  • デジタル変革に関する大手受託電子機器メーカー各社の進捗状況を理解する。
 
重要な質問への回答
  • 電子機器メーカーに関連するユースケースは何か?
  • メーカーのデジタル技術への投資に関して、どの地域が際立っているか?
  • テクノロジー企業がエレクトロニクス業界との関わりを深めるためにターゲットとすべき展示会はどこか?
 
リサーチハイライト
  • エレクトロニクスメーカーと関わるための戦略的提言
  • エレクトロニクスメーカーが現在経験しているプレッシャーの詳細な評価。
  • 大手企業がデジタル技術をどのように活用したかを概説するユースケース
 
対象者
  • 電子機器メーカーとの関わり方の改善を担当する戦略担当者
  • 電子機器メーカーの顧客企業で適用可能なユースケースを特定する必要のあるシステムインテグレーター
  • 受託電子機器メーカーをターゲットとするマーケティングリーダー
  • さまざまなデジタル技術が自社の業務をどのようにサポートできるかを把握し、同業他社との比較を行いたい電子機器メーカーのデジタルリーダー
 


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目次

目次
主な調査結果
主要予測 電子機器メーカーによるデジタル化投資
主要予測: 電子機器メーカーのデジタル化投資:地域別
主要企業
フレックス
フォックスコン
ジャビル
ラックスシェア
プレクサス
ウィストロン
エレクトロニクス産業 マクロ要因とリスク
エレクトロニクス産業 ミクロ要因とリスク
デジタル化: 設計と生産のユースケース
デジタル化 アナリティクスが可能にするオペレーション
主要地域
2024年から2034年までの予測データ
エレクトロニクスメーカーと関わる機会
 
対象企業
アマゾン
アップル
シスコ
デル
エリクソン
フレクストロニクス
フォックスコン
ヒューレット・パッカード・エンタープライズ
HP Inc.
IBM Corp.
ジャビル
ジョンソン・エンド・ジョンソン
レノボ
ラックスシェア
マイクロソフト・コーポレーション
エヌビディア
プレクサス
サムスン
SAP
テスラ
シャオミ

 

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Summary

このレポートでは、エレクトロニクスのバリューチェーンに属する企業が経験しているマクロな課題とミクロなプレッシャーを詳細に概観し、投資の促進要因と阻害要因を明らかにしています。
 
Report Description
Actionable Benefits
  • Provides a detailed overview of the macro challenges and micro pressures that companies in the electronic value chain are experiencing to reveal investment drivers and inhibitors.
  • Identify use cases that are beginning to resonate for manufacturers.
  • Understand the progress made by the large contract electronics manufacturer companies regarding digital transformation.
 
Critical Questions Answered
  • What are the use cases that are pertinent to electronics manufacturers?
  • Which regions stand out with regard to manufacturers’ investments in digital technologies?
  • Where are the trade shows for technology firms to target for engaging with the electronics industry?
 
Research Highlights
  • Strategic recommendations for engaging with electronics manufacturers.
  • A detailed assessment of pressures that electronics manufacturers are currently experiencing.
  • Use cases outlining how leading firms have used digital technologies.
 
Who Should Read This?
  • Strategists responsible for improving how their organizations engage with electronics manufacturers.
  • System integrators that need to identify use case that may be applicable at their contract electronics manufacturers’ client sites.
  • Marketing leaders looking to target contract electronic manufacturers.
  • Digital leaders at electronics manufacturers looking to obtain insights covering how different digital technologies can support their operations and to compare themselves with their peers.
 


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Table of Contents

Table of Contents
Key Findings
Key Forecasts: Digitalization Spending by Electronics Manufacturers
Key Forecasts: Digitalization Spending by Electronics Manufacturers by Region
Key Companies:
Flex
Foxconn
Jabil
Luxshare
Plexus
Wistron
Electronics Industry: Macro Factors and Risks
Electronics Industry: Micro Factors and Risks
Digitalization: Design and Production Use Cases
Digitalization: Operations Enabled by Analytics
Key Regions
Forecast Data 2024 to 2034
Opportunities to Engage with Electronics Manufacturers
 
Companies Mentioned
Amazon
Apple Inc.
Cisco
Dell
Ericsson
Flextronics
Foxconn
Hewlett Packard Enterprise
HP Inc.
IBM Corp
Jabil
Johnson & Johnson
Lenovo
Luxshare
Microsoft Corporation
NVIDIA
Plexus
Samsung
SAP
Tesla
Xiaomi

 

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2024/11/14 10:27

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