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【分析レポート:プレゼンテーション】デジタルトランスフォーメーションとセメント産業


Digital Transformation and the Cement Industry

実用的なメリット セメント会社が経験しているプレッシャーの詳細な概要を提供し、投資の促進要因と阻害要因を明らかにする。 メーカーが共鳴し始めたユースケースを特定する。 デジタ... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 価格 言語
ABI Research
ABIリサーチ
2023年12月5日 お問い合わせください
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サマリー

実用的なメリット
  • セメント会社が経験しているプレッシャーの詳細な概要を提供し、投資の促進要因と阻害要因を明らかにする。
  • メーカーが共鳴し始めたユースケースを特定する。
  • デジタルトランスフォーメーションに関して最も進展している大手セメント会社を理解する。
 
重要な質問に対する回答
  • セメント企業のテクノロジー導入に関する現在と将来のトレンドは何か。
  • セメント会社がデジタル技術に予算を割くことを阻害している問題は何か?
  • デジタル技術への投資で際立つセメント会社はどこか?
 
リサーチハイライト
  • セメント会社への戦略的な提言
  • 大手セメント会社の投資の優先順位と進捗状況の詳細な評価。
  • 大手企業によるデジタル技術の活用事例
 
対象者
  • セメント会社との関わり方を改善する責任者
  • 顧客企業の潜在的なソリューションを評価する必要のあるシステムインテグレーター
  • セメント会社をターゲットとするマーケティングリーダー
  • さまざまなデジタル技術がどのように自社の業務をサポートできるか、また同業他社と比較するための洞察を得たいセメント会社のデジタルリーダー。


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目次

目次
要旨
セメント産業
セメントメーカーに影響を与える外部要因
ペルソナ セメントメーカーにおける役割の種類とデジタル技術の活用
セメント会社のデジタル化
個々のセメントメーカーのデジタル成熟度
業界との関わり
 
対象企業
セメックス
ハイデルベルグ・マテリアル
ホルシム
三菱商事
タイタンセメントグループ

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プレスリリース

2023.12.07 プレスリリース
    
セメントの生産と製造工程は、人間の活動によって排出される二酸化炭素の5%以上を排出している。この環境への影響を削減することは、セメントメーカーにとって最優先事項だ。 セメントメーカーは現在、事業におけるエネルギー使用、温室効果ガス(GHG)排出、水使用に関する環境・社会・ガバナンス(ESG)クレデンシャルを公表している。デジタル技術によって、企業はデータを照合・分析し、プロセスの改善を特定できるようになる。さらに、生産設備とセメント品質の最適化に向けた投資も、デジタル化への投資を促進する。グローバル・テクノロジー・インテリジェンス企業のABIリサーチによると、デジタル化への総支出は2033年に35億4000万米ドルに達すると予測されている(年平均成長率(CAGR)5.5%)。
 
ABIリサーチのIndustrial and Manufacturing Markets Research DirectorであるMichael Larner氏は、「上記のすべてを念頭に置いて、セメントメーカーはリスクフレームワークを開発している。」と述べている。
 
セメント生産は地球温暖化の4%を占める。しかし、セメントを主成分とするコンクリートは、建設産業で使用される主要な材料であり、今後も建物、道路、インフラプロジェクトに必要とされ続ける。「これは業界にとってのジレンマであり、エンジニアと技術サプライヤーの双方にとって、環境を破壊することなく業界の要求を満たすセメントを開発するための解決策を考案するチャンスと考えることができます」とラーナーは説明する。
 
デジタル技術は生産レベルで果たすべき役割があり、各社は専門知識の開発と商業化を進めている。タイタンセメントグループとハイデルベルグマテリアルズは、それぞれ予知保全とアプリケーション開発におけるデジタル専門知識をすでに商業化している。
 

 

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Summary

このレポートでは、セメント会社が経験しているプレッシャーの詳細な概要を提供し、投資の促進要因と阻害要因を明らかにしています。
 
Report Description
Actionable Benefits
  • Provide a detailed overview of the pressures that cement firms are experiencing to reveal investment drivers and inhibitors.
  • Identify use cases that are beginning to resonate for manufacturers.
  • Understand which of the largest cement firms have made the most progress regarding digital transformation.
 
Critical Questions Answered
  • What are the current and future trends concerning technology adoption by cement firms?
  • What issues inhibit cement firms from committing to budget for digital technologies?
  • Which cement firms stand out with regard to their investments in digital technologies?
 
Research Highlights
  • Strategic recommendations about engaging with cement firms.
  • A detailed assessment of investment priorities and progress made by the largest cement firms.
  • Use cases outlining how leading firms have used digital technologies.
 
Who Should Read This?
  • Strategists responsible for improving how their organizations engage with cement firms.
  • System integrators who need to evaluate potential solutions at their client sites.
  • Marketing leaders looking to target cement firms.
  • Digital leaders at cement firms looking to obtain insights covering how different digital technologies can support their operations and to compare themselves with peers.


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Table of Contents

Table of Contents
Executive Summary
The Cement Industry
External Factors Impacting Cement Producers
Personas: Types of Roles at Cement Producers and Their Use of Digital Technologies
Digitalization at Cement Companies
The Digital Maturity of Individual Cement Producers
Engaging with the Industry
 
Companies Mentioned
Cemex
Heidelberg Materials
Holcim
Mitsubishi Corp
TITAN Cement Group

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Press Release

07 Dec 2023
    
Cement production and processes emit over five percent of all carbon dioxide emitted by human activity. Reducing that environmental impact is a high priority among cement producers.  Cement producers are now publishing their Environmental, Social, and Governance (ESG) credentials concerning energy use in their operations, Greenhouse Gas (GHG) emissions, and water usage. Digital technologies will enable companies to collate and analyze the data to identify process improvements. Furthermore, investments in optimizing their production equipment and cement quality will also drive investments in digitalization. According to global technology intelligence firm ABI Research, total spending on digitalization is forecast to reach US$3.54 billion in 2033 (a 5.5% Compound Annual Growth Rate (CAGR)).
 
“With all of the above in mind, cement producers are developing risk frameworks that present opportunities for technology suppliers to help firms assimilate information for presenting credentials and performing scenario planning exercises,” says Michael Larner, Industrial and Manufacturing Markets Research Director at ABI Research.
 
Cement production accounts for 4% of global warming. However, concrete, from which cement is the main element, is the key material used in the construction industry and will continue to be required for buildings, roads, and infrastructure projects. “This is the dilemma for the industry and can be considered an opportunity for both engineers and technology suppliers to devise solutions to develop cement that can fulfill industries’ requirements while not decimating the environment,” Larner explains.
 
Digital technologies will have a role to play at the production level, and companies are developing and commercializing their expertise, with both TITAN Cement Group and Heidelberg Materials already commercializing their digital expertise in predictive maintenance and application development, respectively.
 
 
 

 

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