世界各国のリアルタイムなデータ・インテリジェンスで皆様をお手伝い

【分析レポート:プレゼンテーション】デジタルトランスフォーメーションとセメント産業


Digital Transformation and the Cement Industry

実用的なメリット セメント会社が経験しているプレッシャーの詳細な概要を提供し、投資の促進要因と阻害要因を明らかにする。 メーカーが共鳴し始めたユースケースを特定する。 デジタ... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 価格 言語
ABI Research
ABIリサーチ
2023年12月5日 お問い合わせください
ライセンス・価格情報
注文方法はこちら
英語

日本語のページは自動翻訳を利用し作成しています。
実際のレポートは英文でご納品いたします。


 

サマリー

実用的なメリット
  • セメント会社が経験しているプレッシャーの詳細な概要を提供し、投資の促進要因と阻害要因を明らかにする。
  • メーカーが共鳴し始めたユースケースを特定する。
  • デジタルトランスフォーメーションに関して最も進展している大手セメント会社を理解する。
 
重要な質問に対する回答
  • セメント企業のテクノロジー導入に関する現在と将来のトレンドは何か。
  • セメント会社がデジタル技術に予算を割くことを阻害している問題は何か?
  • デジタル技術への投資で際立つセメント会社はどこか?
 
リサーチハイライト
  • セメント会社への戦略的な提言
  • 大手セメント会社の投資の優先順位と進捗状況の詳細な評価。
  • 大手企業によるデジタル技術の活用事例
 
対象者
  • セメント会社との関わり方を改善する責任者
  • 顧客企業の潜在的なソリューションを評価する必要のあるシステムインテグレーター
  • セメント会社をターゲットとするマーケティングリーダー
  • さまざまなデジタル技術がどのように自社の業務をサポートできるか、また同業他社と比較するための洞察を得たいセメント会社のデジタルリーダー。


ページTOPに戻る


目次

目次
要旨
セメント産業
セメントメーカーに影響を与える外部要因
ペルソナ セメントメーカーにおける役割の種類とデジタル技術の活用
セメント会社のデジタル化
個々のセメントメーカーのデジタル成熟度
業界との関わり
 
対象企業
セメックス
ハイデルベルグ・マテリアル
ホルシム
三菱商事
タイタンセメントグループ

ページTOPに戻る


プレスリリース

2023.12.07 プレスリリース
    
セメントの生産と製造工程は、人間の活動によって排出される二酸化炭素の5%以上を排出している。この環境への影響を削減することは、セメントメーカーにとって最優先事項だ。 セメントメーカーは現在、事業におけるエネルギー使用、温室効果ガス(GHG)排出、水使用に関する環境・社会・ガバナンス(ESG)クレデンシャルを公表している。デジタル技術によって、企業はデータを照合・分析し、プロセスの改善を特定できるようになる。さらに、生産設備とセメント品質の最適化に向けた投資も、デジタル化への投資を促進する。グローバル・テクノロジー・インテリジェンス企業のABIリサーチによると、デジタル化への総支出は2033年に35億4000万米ドルに達すると予測されている(年平均成長率(CAGR)5.5%)。
 
ABIリサーチのIndustrial and Manufacturing Markets Research DirectorであるMichael Larner氏は、「上記のすべてを念頭に置いて、セメントメーカーはリスクフレームワークを開発している。」と述べている。
 
セメント生産は地球温暖化の4%を占める。しかし、セメントを主成分とするコンクリートは、建設産業で使用される主要な材料であり、今後も建物、道路、インフラプロジェクトに必要とされ続ける。「これは業界にとってのジレンマであり、エンジニアと技術サプライヤーの双方にとって、環境を破壊することなく業界の要求を満たすセメントを開発するための解決策を考案するチャンスと考えることができます」とラーナーは説明する。
 
デジタル技術は生産レベルで果たすべき役割があり、各社は専門知識の開発と商業化を進めている。タイタンセメントグループとハイデルベルグマテリアルズは、それぞれ予知保全とアプリケーション開発におけるデジタル専門知識をすでに商業化している。
 

 

ページTOPに戻る


 

Summary

このレポートでは、セメント会社が経験しているプレッシャーの詳細な概要を提供し、投資の促進要因と阻害要因を明らかにしています。
 
Report Description
Actionable Benefits
  • Provide a detailed overview of the pressures that cement firms are experiencing to reveal investment drivers and inhibitors.
  • Identify use cases that are beginning to resonate for manufacturers.
  • Understand which of the largest cement firms have made the most progress regarding digital transformation.
 
Critical Questions Answered
  • What are the current and future trends concerning technology adoption by cement firms?
  • What issues inhibit cement firms from committing to budget for digital technologies?
  • Which cement firms stand out with regard to their investments in digital technologies?
 
Research Highlights
  • Strategic recommendations about engaging with cement firms.
  • A detailed assessment of investment priorities and progress made by the largest cement firms.
  • Use cases outlining how leading firms have used digital technologies.
 
Who Should Read This?
  • Strategists responsible for improving how their organizations engage with cement firms.
  • System integrators who need to evaluate potential solutions at their client sites.
  • Marketing leaders looking to target cement firms.
  • Digital leaders at cement firms looking to obtain insights covering how different digital technologies can support their operations and to compare themselves with peers.


ページTOPに戻る


Table of Contents

Table of Contents
Executive Summary
The Cement Industry
External Factors Impacting Cement Producers
Personas: Types of Roles at Cement Producers and Their Use of Digital Technologies
Digitalization at Cement Companies
The Digital Maturity of Individual Cement Producers
Engaging with the Industry
 
Companies Mentioned
Cemex
Heidelberg Materials
Holcim
Mitsubishi Corp
TITAN Cement Group

ページTOPに戻る


Press Release

07 Dec 2023
    
Cement production and processes emit over five percent of all carbon dioxide emitted by human activity. Reducing that environmental impact is a high priority among cement producers.  Cement producers are now publishing their Environmental, Social, and Governance (ESG) credentials concerning energy use in their operations, Greenhouse Gas (GHG) emissions, and water usage. Digital technologies will enable companies to collate and analyze the data to identify process improvements. Furthermore, investments in optimizing their production equipment and cement quality will also drive investments in digitalization. According to global technology intelligence firm ABI Research, total spending on digitalization is forecast to reach US$3.54 billion in 2033 (a 5.5% Compound Annual Growth Rate (CAGR)).
 
“With all of the above in mind, cement producers are developing risk frameworks that present opportunities for technology suppliers to help firms assimilate information for presenting credentials and performing scenario planning exercises,” says Michael Larner, Industrial and Manufacturing Markets Research Director at ABI Research.
 
Cement production accounts for 4% of global warming. However, concrete, from which cement is the main element, is the key material used in the construction industry and will continue to be required for buildings, roads, and infrastructure projects. “This is the dilemma for the industry and can be considered an opportunity for both engineers and technology suppliers to devise solutions to develop cement that can fulfill industries’ requirements while not decimating the environment,” Larner explains.
 
Digital technologies will have a role to play at the production level, and companies are developing and commercializing their expertise, with both TITAN Cement Group and Heidelberg Materials already commercializing their digital expertise in predictive maintenance and application development, respectively.
 
 
 

 

ページTOPに戻る

ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。

webからのご注文・お問合せはこちらのフォームから承ります

本レポートと同分野(産業機械)の最新刊レポート

本レポートと同じKEY WORD()の最新刊レポート

  • 本レポートと同じKEY WORDの最新刊レポートはありません。

よくあるご質問


ABI Research社はどのような調査会社ですか?


ABIリサーチは、米国ニューヨークに本社をおき、幅広い視点で通信関連分野についての調査レポートを出版しています。通信、移動体・無線、IoTとM2M、位置情報、自動車技術、セキュリティ等に関して、産業・... もっと見る


調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?


在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
但し、一部の調査レポートでは、発注を受けた段階で内容更新をして納品をする場合もあります。
発注をする前のお問合せをお願いします。


注文の手続きはどのようになっていますか?


1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
2)見積書やサンプルの提示をいたします。
3)お客様指定、もしくは弊社の発注書をメール添付にて発送してください。
4)データリソース社からレポート発行元の調査会社へ納品手配します。
5) 調査会社からお客様へ納品されます。最近は、pdfにてのメール納品が大半です。


お支払方法の方法はどのようになっていますか?


納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
お客様よりデータリソース社へ(通常は円払い)の御振り込みをお願いします。
請求書は、納品日の日付で発行しますので、翌月最終営業日までの当社指定口座への振込みをお願いします。振込み手数料は御社負担にてお願いします。
お客様の御支払い条件が60日以上の場合は御相談ください。
尚、初めてのお取引先や個人の場合、前払いをお願いすることもあります。ご了承のほど、お願いします。


データリソース社はどのような会社ですか?


当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
世界各国の「市場・技術・法規制などの」実情を調査・収集される時には、データリソース社にご相談ください。
お客様の御要望にあったデータや情報を抽出する為のレポート紹介や調査のアドバイスも致します。



詳細検索

このレポートへのお問合せ

03-3582-2531

電話お問合せもお気軽に

 

2024/12/18 10:27

154.74 円

162.88 円

199.42 円

ページTOPに戻る