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【分析レポート:リサーチ】5Gの位置づけ:市場のチャンスと課題


5G Positioning: Market Opportunities and Challenges

実用的なメリット 消費者市場および企業市場における5Gのポジショニングの主な機会を特定する。 5Gポジショニングを活用する主なユースケースと業種、およびその要件を特定する。 5G測... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 言語
ABI Research
ABIリサーチ
2022年7月13日 US$7,500
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サマリー

実用的なメリット
  • 消費者市場および企業市場における5Gのポジショニングの主な機会を特定する。
  • 5Gポジショニングを活用する主なユースケースと業種、およびその要件を特定する。
  • 5G測位の新機能と機能拡張のロードマップを理解する。
  • ロケーションエコシステム内の既存のソリューションを比較し、5Gポジショニングが貢献する場所をさらに理解する。
 
重要な質問に対する回答
  • いつ、どこで、5G測位が大量に採用されるのか?
  • 5G測位はどのように企業要件に対応しているのか?
  • 消費者向けと企業向けの5G測位にはどのような共通点と相違点があるのか?
  • 5G測位システムにはどのような進化が期待できるのか?
  • どのような企業が時代をリードし、革新的なソリューションを生み出しているのか?
 
リサーチハイライト
  • 5G測位技術とインフラの詳細な内訳。
  • 5G測位の機会、ユースケース、要件についての分析。
  • 5G測位システムの導入に関する市場予測(企業および消費者市場を対象としています。
  • 5Gポジショニングの採用に対する既存の障壁と将来の機会についての考察。
 
対象者
  • 5Gチップセットとモジュールのベンダー
  • 測位ソリューションおよび位置情報サービスプロバイダ
  • 携帯電話ネットワーク事業者
  • 企業の意思決定者
  • デバイスの相手先商標製品製造会社(OEM)。
 


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目次

1. エグゼクティブサマリー 
2. 5G測位技術 
2.1. 位置情報市場の展望 
2.2. 5G測位の定義 
2.3. バリュー・プロポジション 
2.4. 5Gポジショニングの手法 
2.5. オープンRANと無線インテリジェンス制御の役割
2.6. 5Gポジショニングの市場セグメンテーション
2.7. 5Gリリースロードマップ 
3. 主要市場とユースケースのポジショニング 
3.1. 主要市場 
3.2. ユースケース 
4. 市場予測 
5. 主要市場プレイヤー 
5.1. ネットワークインフラ 
5.2. チップセットプロバイダー 
5.3. 位置情報サービス、ソリューション、デバイス 
6. 5Gポジショニングの課題とキーポイント 
6.1. ハイブリッドな位置情報とデバイスの革新 
6.2. スケーラビリティ 
6.3. 時間同期と情報共有 
6.4. 進化する5G仕様 
6.5. プライベート展開の戦略 
7. 提言 
 
 
言及された企業
アップル社
ブロードコム・リミテッド
コムテック
ドイツテレコム
エリクソン
ファーウェイ
インテル コーポレーション
メディアテック
ノキア
ポルテ
クアルコム
サムスン
ユーブロックス
UNISOC
ベライゾン
ボーダフォングループ
株式会社ZTE
 
 

 

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Summary

このレポートでは、5G測位技術とインフラの詳細な内訳を掲載しています。また、5G測位の機会、ユースケース、要件についての分析を行っています。
 
Report Description
Actionable Benefits
  • Identify the major opportunities for 5G positioning in the consumer and enterprise markets.
  • Identify the major use case and verticals that will leverage 5G positioning and their requirements.
  • Understand the roadmap for new features and enhancements to 5G positioning.
  • Compare existing solutions within the location ecosystem and further understand where 5G positioning will contribute.
 
Critical Questions Answered
  • When and where will we see mass market 5G positioning adoption?
  • How is 5G positioning meeting enterprise requirements?
  • What similarities and differences are we seeing in 5G positioning for the consumer and enterprise markets?
  • What advancements should we expect for 5G positioning systems?
  • What companies are leading the way and making innovative solutions?
 
Research Highlights
  • Detailed breakdown of 5G positioning technology and infrastructure.
  • Analysis of 5G positioning opportunities, use cases, and requirements.
  • Market forecasts for 5G positioning adoption, covering the enterprise and consumer markets.
  • Discussion of the existing barriers to adoption and future opportunities for 5G positioning.
 
Who Should Read This?
  • 5G chipset and module vendors.
  • Positioning solution and location-based service providers.
  • Cellular network operators.
  • Enterprise decision makers.
  • Device Original Equipment Manufacturers (OEMs).


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Table of Contents

1. EXECUTIVE SUMMARY 
2. 5G POSITIONING TECHNOLOGY 
2.1. Location Market Landscape 
2.2. Defining 5G Positioning 
2.3. Value Proposition 
2.4. 5G Positioning Techniques 
2.5. The Role of Open RAN and Radio Intelligence Control
2.6. 5G Positioning Market Segmentation
2.7. 5G Release Roadmap 
3. POSITIONING KEY MARKETS AND USE CASES 
3.1. Key Markets 
3.2. Use Cases 
4. MARKET FORECASTS 
5. MAJOR MARKET PLAYERS 
5.1. Network Infrastructure 
5.2. Chipset Providers 
5.3. Location-Based Services, Solutions, and Devices 
6. 5G POSITIONING CHALLENGES AND KEY TAKEAWAYS 
6.1. Hybrid Location and Device Innovation 
6.2. Scalability 
6.3. Time Synchronization and Information Sharing 
6.4. The Advancing 5G Specificaiton 
6.5. Private Deployment Strategies 
7. RECOMMENDATIONS 
 
 
Companies Mentioned
Apple Inc.
Broadcom Limited
Comtech
Deutsche Telekom
Ericsson
Huawei
Intel Corporation
MediaTek Inc
Nokia
Polte
Qualcomm
Samsung
u-blox
UNISOC
Verizon
Vodafone Group
ZTE Corporation

 

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