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【分析レポート:リサーチ】V2Xのビジネスモデル:協調型モビリティの収益化


V2X Business Models: Monetizing Cooperative Mobility

実用的なメリット コネクテッドカーから新たな収益源を引き出すためのV2Xの価値を評価することができます。 潜在的なビジネスモデルの包括的な分析を製品企画のインプットとして使用する。 ... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 言語
ABI Research
ABIリサーチ
2022年4月6日 US$4,500
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サマリー

実用的なメリット
  • コネクテッドカーから新たな収益源を引き出すためのV2Xの価値を評価することができます。
  • 潜在的なビジネスモデルの包括的な分析を製品企画のインプットとして使用する。
  • V2N の機会を活用する方法を特定する。
 
回答された重要な質問
  • どのようなビジネスモデルでも短距離通信(PC5/ITS-G5)V2Xの採用は正当化されるか?
  • OEMやインフラ事業者は、近距離通信(PC5/ITS-G5)V2Xの上で収益を上げるアプリケーションを実現できるか?
  • V2Nビジネスモデルの導入における主な機会や障害は何か?
  • 協調型モビリティにはどのような収益化の道筋があるのか?
 
リサーチハイライト
  • 短距離および長距離V2X通信の潜在的なビジネスモデルの包括的な分析。
  • 5Gと分散コンピューティングがV2Xの収益化にどのように貢献するかについての評価。
  • OBUとRSUの出荷台数と売上高の予測
 
対象読者
  • 自動車メーカーにおける戦略的な意思決定者
  • 車載・ITS半導体ベンダーのプロダクトマネージャー
  • コネクテッドカー、ITS、スマートシティ市場をターゲットとするテクノロジーベンダーの戦略的意思決定者
  • 標準化団体のエグゼクティブ
 
 


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目次

1. エグゼクティブサマリー
1.1. 主要なポイント
1.2. 主な定義
2. 短距離通信
2.1. ビジネスモデル
2.2. 規制と義務
2.3. 主要なプレーヤー
3. 長距離通信(V2N)
3.1. ビジネスモデル
3.2. V2Nの価値創造
3.3. 5GとMEC
3.4. キープレイヤー
4. 予測
4.1. 長距離通信のアドレス可能な市場
4.2. 短距離通信
5. 結語
 
 
掲載企業
アップル社
オートトークス
BMWグループ
BSMテクノロジーズ
シスコ
コーダワイヤレス
コムシグニア
CTSコーポレーション
DFRS
エコノライト
エリクソン
フォックスコン
グーグル
ハーマン
iSmartWays
ジャガー・ランドローバー
ランドローバー
メルセデス・ベンツ
モバイルネットワークグループ
ノキア
NXP
クアルコム
タタコミュニケーションズ
テレフォニカ
ベライゾン
ボーダフォングループ
 

 

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Summary

このレポートでは、短距離および長距離V2X通信の潜在的なビジネスモデルの包括的な分析を行っています。また、5Gと分散コンピューティングがV2Xの収益化にどのように貢献するかについての評価を掲載しています。

 
Report Descriptio
Actionable Benefits
  • Assess the value of V2X in extracting new revenue streams from connected cars.
  • Use the comprehensive analysis of potential business models as input for product planning.
  • Identify how to take advantage of the immediate V2N opportunity.
 
Critical Questions Answered
  • Will any business model justify the adoption of short-range communication (PC5/ITS-G5) V2X?
  • Can OEMs and infrastructure operators enable revenue-generating applications on top of short-range communication (PC5/ITS-G5) V2X?
  • What are the main opportunities and obstacles in implementing V2N business models?
  • What path to profitability is there for cooperative mobility?
 
Research Highlights
  • Comprehensive analysis of potential business models for short-range and long-range V2X communication.
  • Assessment of how 5G and distributed computing contribute to V2X monetization.
  • OBU and RSU shipments and revenues forecasts.
 
Who Should Read This?
  • Strategic decision-makers at car OEMs.
  • Product managers at automotive and ITS semiconductor vendors.
  • Strategic decision-makers at technology vendors targeting the connected vehicles, ITS, and smart cities markets.
  • Executives at standardization organizations.
 


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Table of Contents

1. EXECUTIVE SUMMARY
1.1. Key Takeaways
1.2. Key Definitions
2. SHORT-RANGE COMMUNICATION
2.1. Business Models
2.2. Regulation and Mandates
2.3. Key Players
3. LONG-RANGE COMMUNICATION (V2N)
3.1. Business Models
3.2. Generating Value from V2N
3.3. 5G and MEC
3.4. Key Players
4. FORECASTS
4.1. Long-Range Communication Addressable Market
4.2. Short-Range Communication
5. CONCLUDING REMARKS
 
 
Companies Mentioned
Apple Inc.
Autotalks
BMW Group
BSM Technologies Inc.
Cisco
Cohda Wireless
Commsignia
CTS Corporation
DFRS
Econolite
Ericsson
Foxconn
google
Harman
iSmartWays
Jaguar Land Rover
Land Rover
Mercedes-Benz
Mobile Network Group
Nokia
NXP
Qualcomm Inc
Tata Communications
Telefonica
Verizon
Vodafone Group

 

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