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【分析レポート:アプリケーション】オートモーティブ・センサー・データ・マネタイズ


Automotive Sensor Data Monetization

Actionable Benefits 自動車のセンサーデータから継続的な収入源を得るための戦略の策定 センサーデータの収益化のための主要な自動車および非自動車アプリケーションの特定 様々なセン... もっと見る

 

 

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ABI Research
ABIリサーチ
2021年9月30日 お問い合わせください
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サマリー

Actionable Benefits
  • 自動車のセンサーデータから継続的な収入源を得るための戦略の策定
  • センサーデータの収益化のための主要な自動車および非自動車アプリケーションの特定
  • 様々なセンサーデータの収益化アプリケーションのためのビジネスを構築するための最適なデータ集約アプローチの採用
 
 
クリティカルクエスチョンの回答
  • 自動車のセンサーデータ市場は、2020年までにどのくらいの規模になるのか?
  • 技術的・非技術的に残された市場の障壁は何か、そしてそれをどのようにして克服できるか?
  • 車両データ交換やセンサーデータマーケットプレイスは、自動車メーカーのデータ収益化目標の達成をどのようにサポートするのか
 
 
リサーチハイライト
  • センサーデータ収益化アプリケーションの概要と、それぞれの解像度やレイテンシーの要件
  • 自動車センサーデータセットの市場規模と予測
  • さまざまなデータアグリゲーションアーキテクチャの比較と、それらが異なるアプリケーションの要件にどの程度合致しているか
 
 
これを読むべき人は?
  • センサーデータマーケットプレイスのCTO
  • コネクテッド・カー、ソフトウェア・デファインド・カーを担当する自動車OEMの担当者。
  • 将来の自動車データアップロードの要件を予測している通信会社および通信インフラサプライヤーのプランナー。
  •  

 

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(株式会社データリソース 03-3582-2531、office@dri.co.jp)

 

 



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目次

1.エグゼクティブ・サマリー 
 
2.はじめに 
 
3.主要な自動車アプリケーション 
3.1.匿名化されたデータと個人を特定できる情報データの比較 
3.2.マスアグリゲーション 
3.3.識別可能な車両アプリケーション 
 
4.主要な非自動車用アプリケーション 
4.1.主要アプリケーション 
4.2.自動車データを活用した非自動車分野のビジネスチャンスの獲得 
 
5.市場の障壁 
5.1.技術的な市場の障壁 
5.2.非技術的な市場の障壁 
 
6.Balancing data quality and cost 
6.1.Key Takeaways 
6.2.Shifting towards Embedded Compute 
 
7.関連するデータ標準 
7.1.センサー 
7.2.ISO 20077-1 
7.3.Transport Protocol Experts Group (TPEG) 
 
8.コネクテッドカーデータマーケットプレイス 
8.1.Otonomo 
8.2.HERE Technologies 
8.3.Wejo 
8.4.Streetlight Data 
 
9.市場への期待 
9.1.OEMの収益ポテンシャル 
9.2.データマーケットプレイスの収益可能性 

 

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Summary

このレポートでは、自動車のセンサー市場について分析しています。
 
Report Desciption
Actionable Benefits
  • Develop a strategy to generate ongoing revenue streams from automotive sensor data
  • Identify the key automotive and non-automotive applications for sensor data monetization
  • Adopt the best data aggregation approaches to build a business for various sensor data monetization applications
 
 
Critical Questions Answered
  • How much will the automotive sensor data market be worth by 2020?
  • What are the remaining technical and non-technical market barriers, and how can they be overcome?
  • How can vehicle data exchanges and sensor data marketplaces support automakers in achieving their data monetization objectives?
 
 
Research Highlights
  • Overview of the sensor data monetization applications, and respective resolution and latency requirements
  • Market sizing and forecast of automotive sensor datasets
  • Comparison of different data aggregation architectures and how well they align with the requirements of different applications
 
 
Who Should Read This?
  • Sensor Data Marketplace CTOs.
  • Automotive OEM personnel with responsibility for connected car, software-defined car.
  • Planners at Telcos and Telco infrastructure suppliers anticipating future automotive data upload requirements.
  •  

 

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Table of Contents

1. EXECUTIVE SUMMARY 
 
2. INTRODUCTION 
 
3. KEY AUTOMOTIVE APPLICATIONS 
3.1. Anonymized Data versus Personally Identifiable Information Data 
3.2. Massive Aggregation 
3.3. Identifiable Vehicle Applications 
 
4. KEY NON-AUTOMOTIVE APPLICATIONS 
4.1. Key Applications 
4.2. Targeting Non-Automotive Opportunities with Automotive Data 
 
5. MARKET BARRIERS 
5.1. Technical Market Barriers 
5.2. Non-Technical Market Barriers 
 
6. BALANCING DATA QUALITY AND COST 
6.1. Key Takeaways 
6.2. Shifting toward Embedded Compute 
 
7. RELEVANT DATA STANDARDS 
7.1. Sensors 
7.2. ISO 20077-1 
7.3. Transport Protocol Experts Group (TPEG) 
 
8. CONNECTED CAR DATA MARKETPLACES 
8.1. Otonomo 
8.2. HERE Technologies 
8.3. Wejo 
8.4. Streetlight Data 
 
9. MARKET EXPECTATIONS 
9.1. Revenue Potential for OEMs 
9.2. Revenue Potential for Data Marketplaces 

 

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