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【分析レポート:アプリケーション】中国におけるコネクテッドカー市場のダイナミクス:テレマティクス、インフォテイメント、C-V2X


Connected Car Market Dynamics in China: Telematics, Infotainment, and C-V2X

実用的なメリット 中国市場の特異性を理解することで、外国人プレイヤーにとって手強い競争の障害となる可能性がある。 現地市場の期待に応えるための適応と戦略の策定 現地のお客様の... もっと見る

 

 

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ABI Research
ABIリサーチ
2021年6月30日 お問い合わせください
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サマリー

実用的なメリット
  • 中国市場の特異性を理解することで、外国人プレイヤーにとって手強い競争の障害となる可能性がある。
  • 現地市場の期待に応えるための適応と戦略の策定
  • 現地のお客様の好みを詳細に評価し、商品企画に反映させることができる。
 
重要な質問への回答
  • 中国と世界のコネクテッドカーのトレンドの主な違いは何ですか?
  • 海外のプレーヤーが中国で成功するには?
  • 中国におけるテレマティクスとエンベデッド・インフォテイメントの主要なトレンドは何か?
  • C-V2Xの競合状況はどのようになっているのか、また今後10年以内の市場規模はどうなるのか  
 
 
リサーチハイライト
  • 中国における非国内プレイヤーにとっての主要な公式および非公式の障壁を詳細に評価。
  • 中国のコネクテッドカー市場で競合する非国内の自動車メーカーやサプライヤーに対する戦略的提言。
  • C-V2Xオンボードユニット(OBU)およびロードサイドユニット(RSU)の10年間の出荷予測。
 
   
この記事を読むべき人は?
  • OEM および Tier1 において、コネクテッド・ビークル・ソリューションの展開を担当する意思決定者。
  • コネクティビティやインフォテインメントを実現する技術を提供する MNO、半導体、ソフトウェア企業のプロダクトマネージャー
  • 中国での事業展開を検討している自動車メーカー、半導体メーカー、ティア2企業の戦略担当者
  •  

 

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(株式会社データリソース 03-3582-2531、office@dri.co.jp)

 

 



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目次

1.エグゼクティブ・サマリー
1.1.市場の特異性
1.2.国内以外のプレーヤーに対する戦略的提言
 
2.はじめに
2.1.中国の自動車メーカー
2.2.海外自動車メーカー
 
3.テレマティクス
3.1.海外プレーヤーの課題
3.2.チャンス
3.3.フォームファクター
3.4.使用量ベースの保険
3.5.エリクソン
3.6.タレス
3.7.オクトテレマティクス
3.8.Cheche
 
4.エンベデッド・インフォテイメント
4.1.アプリケーションとヒューマン・マシン・インターフェース/UX
4.2.リアシート 
4.3.スマートフォンのミラーリング 
4.4.コネクテッド・ナビゲーション 
4.5.電気自動車 
4.6.In-Vehicle Payments 
4.7.差別化はどうする? 
4.8.法的規制 
4.9.キープレイヤー 
 
5.C-V2X 
5.1.国家戦略 
5.2.アプリケーション 
5.3.On-Board Unit 
5.4.ロードサイド・ユニット 
5.5.競合状況 
5.6.Cohda Wireless 
5.7.Savari 
5.8.Fibocom 
5.9.Commsignia 
5.10.Autotalks 
5.11.Qualcomm 
 
6.戦略的提言 
6.1.Succeeding China as a Foreign Player 
6.2.グローバル化する中国企業 
 
7.フォーキャスト 
7.1.コネクテッド・ビークル 
7.2.C-V2X obu 
7.3.RSUのインストールベース 
  •  
 

 

 

 

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Summary

このレポートでは、中国におけるコネクテッドカー市場について、その特異性、海外プレーヤーの課題など詳細に分析しています。
 
Report Desciption
Actionable Benefits
  • Comprehend the Chinese market singularities that can pose formidable competitive hurdles to foreign players.
  • Adapt and formulate strategies that meet the local market expectations.
  • Use the detailed assessment of local customer preferences as input for product planning.
  • Understand how to adapt to serving the local OEMs that are more flexible and ambitious than their foreign counterparts.   
 
 
Critical Questions Answered
  • What are the key differences between Chinese and Global connected vehicle trends?
  • How can foreign players succeed in China?
  • What are the key telematics and embedded infotainment trends in China?
  • How is the C-V2X competitive landscape structured, and what will be the market size within the next ten years?  
 
 
Research Highlights
  • Detailed assessment of the key formal and informal barriers for non-local players in China.
  • Strategic recommendations for non-domestic automakers and suppliers competing in the Chinese connected car market.
  • Ten-year C-V2X Onboard-Unit (OBU) and Roadside Unit (RSU) shipment forecasts.
  • Ten-year forecasts of active telematics, infotainment, and UBI connections.     
 
   
Who Should Read This?
  • Decision-makers within OEMs and Tier 1s responsible for connected vehicle solutions deployment.
  • Product managers at MNOs, semiconductor, and software companies providing connectivity and infotainment enabling technologies.
  • Strategists in OEMs, silicon suppliers, and Tier 2 companies supporting the automotive industry looking to expand their Chinese footprint.
  •  

 

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Table of Contents

1. EXECUTIVE SUMMARY
1.1. Market Singularities
1.2. Strategic Recommendations for Non-domestic Players
 
2. INTRODUCTION
2.1. Chinese Carmakers
2.2. Foreign Carmakers
 
3. TELEMATICS
3.1. Challenges to Foreign Players
3.2. Opportunities
3.3. Form Factor
3.4. Usage-Based Insurance
3.5. Ericsson
3.6. Thales
3.7. Octo Telematics
3.8. Cheche
 
4. EMBEDDED INFOTAINMENT
4.1. Applications and Human-Machine Interface/UX
4.2. Rear Seat 
4.3. Smartphone Mirroring 
4.4. Connected Navigation 
4.5. Electric Vehicles 
4.6. In-Vehicle Payments 
4.7. What about Differentiation? 
4.8. Legal Restrictions 
4.9. Key Players 
 
5. C-V2X 
5.1. National Strategy 
5.2. Applications 
5.3. On-Board Unit 
5.4. Roadside Unit 
5.5. Competitive Landscape 
5.6. Cohda Wireless 
5.7. Savari 
5.8. Fibocom 
5.9. Commsignia 
5.10. Autotalks 
5.11. Qualcomm 
 
6. STRATEGIC RECOMMENDATIONS 
6.1. Succeeding in China as a Foreign Player 
6.2. Chinese Companies Going Global 
 
7. FORECASTS 
7.1. Connected Vehicles 
7.2. C-V2X OBU 
7.3. RSU Installed Base 

 

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