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【分析レポート:アプリケーション】製薬業界におけるインダストリー4.0


Industry 4.0 in the Pharmaceutical Industry

Actionable Benefits 製薬業界の全体像を把握し、投資の優先順位を明らかにする。 COVID-19が製薬メーカーのテクノロジー投資に与える短期および中期的な市場の影響を理解することができる。 ... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 価格 言語
ABI Research
ABIリサーチ
2021年3月31日 お問い合わせください
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サマリー

Actionable Benefits
  • 製薬業界の全体像を把握し、投資の優先順位を明らかにする。
  • COVID-19が製薬メーカーのテクノロジー投資に与える短期および中期的な市場の影響を理解することができる。
  • 製薬メーカーによるインダストリー4.0テクノロジーの導入を促進しているユースケースを明らかにする。
  • 製薬企業のインダストリー4.0テクノロジーの利用に関する進捗状況を、ABIリサーチ社のデジタル成熟度モデルにマッピングする。 
 
 
重要な質問への回答
  • 製薬企業のテクノロジー導入に関する現在および将来のトレンドは何か?
  • コンプライアンスとデジタル技術への投資促進の両面における規制当局の影響力はどのようなものか?
  • 製薬会社のデジタル技術への投資を阻害する問題と、それを克服する可能性のある方法は何か?
 
リサーチハイライト
  • 製薬メーカーとのエンゲージメントに関する戦略的提言。
  • 2030年までの製薬メーカーのデジタル技術への支出に関する詳細な評価。
  • 製薬メーカーがデジタル技術をどのように活用したかを示すケーススタディ
  • 製薬メーカーのプロセスのデジタル化や生産の最適化を支援したいと考えているサプライヤーのタイプを理解する。
 
 
この記事を読むべき人は?
  • 製薬企業との関わり方を改善する責任のあるストラテジスト
  • 顧客の現場で潜在的なソリューションを評価する必要のあるシステムインテグレーター
  • デジタル技術の採用率を把握したいマーケティング担当者
  • 医薬品やワクチンの製造をデジタル技術でどのようにサポートできるかを知りたい製薬会社のデジタル担当者
  •  

 

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(株式会社データリソース 03-3582-2531、office@dri.co.jp)

 

 



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目次

1.エグゼクティブサマリー 
 
2.Introduction to the pharmaceutical market 
2.1.規制環境 
 
3.components of a digital strategy in pharma manufacturing
 
4.Strategic Guidance/Recommendations for stakeholders 
4.1.製薬会社向け 
4.2.テクノロジーサプライヤー向け 
 
5.industry 4.0 drivers 
 
6.industry4.0 inhibitors 
 
7.市場動向 
 
8.FORECASTS 
 
9.医薬品製造サプライヤーエコシステム 
9.1.プロセスのデジタル化 
9.2.生産プロセスの最適化 

 

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Summary

 このレポートでは、製薬業界におけるインダストリー4.0について、 COVID-19が与える影響を含めて分析しています。
 
Report Description
Actionable Benefits
  • Provides a holistic overview of the pharmaceutical industry to reveal investment priorities.
  • Understand the short and mid-term market impacts of COVID-19 on pharmaceutical manufacturers’ technology investments.
  • Identify use cases that are driving growth in pharmaceutical manufacturers’ adoption of Industry 4.0 technologies.
  • Map the progress made by pharmaceutical clients regarding the utilization of Industry 4.0 technologies on ABI Research’s Digital Maturity Model. 
 
 
Critical Questions Answered
  • What are the current and future trends concerning technology adoption by pharmaceutical manufacturers?
  • What is the influence of regulators both in terms of compliance and their encouragement of investments in digital technologies?
  • What issues inhibit pharmaceutical manufacturers to invest in digital technologies and potential ways they could be overcome?
  • Who are some of technology suppliers that focus on addressing the specific needs of pharmaceutical manufacturers?
 
 
Research Highlights
  • Strategic recommendations about engaging with pharmaceutical manufacturers.
  • A detailed assessment of spend by pharmaceutical manufacturers on digital technologies through 2030.
  • Case studies covering how manufacturers have utilized digital technologies.
  • Understand the types of suppliers looking to help pharmaceutical manufacturers digitize processes and optimize production.
 
 
Who Should Read This?
  • Strategists responsible for improving how their organizations engage with the pharmaceutical industry.
  • System integrators that need to evaluate potential solutions at their client sites.
  • Marketing leaders looking to understand adoption rates for digital technologies.
  • Digital leaders at pharmaceutical firms looking to obtain insights covering how digital technologies can support the manufacturing of drugs and vaccines.
  •  

 

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Table of Contents

1. EXECUTIVE SUMMARY 
 
2. INTRODUCTION TO THE PHARMACEUTICAL MARKET 
2.1. Regulatory Environment 
 
3. COMPONENTS OF A DIGITAL STRATEGY IN PHARMA MANUFACTURING
 
4. STRATEGIC GUIDANCE/RECOMMENDATIONS FOR STAKEHOLDERS 
4.1. For Pharmaceutical Manufacturers 
4.2. For Technology Suppliers 
 
5. INDUSTRY 4.0 DRIVERS 
 
6. INDUSTRY 4.0 INHIBITORS 
 
7. MARKET DEVELOPMENTS 
 
8. FORECASTS 
 
9. PHARMACEUTICAL MANUFACTURING SUPPLIER ECOSYSTEM 
9.1. Digitizing Processes 
9.2. Optimizing Production Processes 

 

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