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【分析レポート:アプリケーション】オートモーティブ・イン・ビークルの広告と商業


Automotive In-Vehicle Advertising and Commerce

実用的なメリット 車載広告や車載コマースが実行可能な収益化の機会であるかどうかを判断する。 コスト・ベネフィット分析と感度分析を製品計画のインプットとして使用する。   ... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 価格 言語
ABI Research
ABIリサーチ
2021年3月31日 お問い合わせください
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サマリー

実用的なメリット
  • 車載広告や車載コマースが実行可能な収益化の機会であるかどうかを判断する。
  • コスト・ベネフィット分析と感度分析を製品計画のインプットとして使用する。
 
 
クリティカル・クエスチョン・アンサー
  • 車載広告を実施するための最低限の要件と、そのビジネスモデルの仕組みは?
  • 車内広告の導入に伴うメリットとリスクは?
  • OEMやその他のエコシステムプレーヤーは、どのようにして車載用コマースソリューションから収益を得ているのか、また、それを可能にする主要な技術は何か?
  • 現在利用可能な主な車載決済プラットフォームは何か、またそれらはどのように構成されているか?

 

リサーチハイライト

  • 車内広告のコストベネフィットと感度分析
  • 車載コマースのコストベネフィットと感度分析
  • 車載コマースの予測
 
 
Who should read this?
  • 自動車メーカー、データ・コマース市場のプレーヤー、ロケーション・インテリジェンス・プロバイダーの意思決定者。
  • 自動車メーカーの企画担当者、ソフトウェア会社の企画担当者、HMI関連ソリューションの提供を検討している方
  • 車内での安全な決済を実現したいと考えているデジタルセキュリティ企業や半導体企業のプロダクトマネージャー
  •  

 

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(株式会社データリソース 03-3582-2531、office@dri.co.jp)

 

 



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目次

1.エグゼクティブ・サマリー 
1.1.推進要因 
1.2.欠点 
1.3.エコシステムの機会 
1.4.戦略的推奨事項 
 
2.車内広告 
2.1.概要 
2.2.ターゲットとする顧客層 
2.3.ビジネスモデル 
2.4.ベンダープロファイルTelenav 
 
3.In-vehicle commerce 
3.1.概要 
3.2.Use Caes 
3.3.主要な実現技術 
3.4.ビジネスモデル 
3.5.ベンダーのプロフィール 
 
4.コマースソリューションを展開する自動車メーカー 
4.1.GM 
4.2.Hyundai 
4.3.FCA 
4.4.結びの言葉 
 
5.その他のマネタイズ機会 
5.1.車両データマーケットプレイス 
5.2.Googleを通じた間接的な広告/商業 
 
6.広告費用便益分析 
6.1.Connected Vehicle Cost Assumptions 
6.2.Advertising Renevue Model Assumptions 
6.3.感度分析 
 
7.コマース・コストベネフィット分析 
7.1.Connected Vehicle Cost Assumptions 
7.2.コマース収益モデルの想定 
7.3.感度分析 
 
8.予測 
8.1.アドレス可能な市場 
8.2.セキュアエレメント。TEE 
8.3.無線データ転送技術 
8.4.8.4. 車載用通信機器の潜在的な市場規模 

 

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Summary

 このレポートでは、車載 広告や車載コマースがについて分析しています。
 
Report Desciption
Actionable Benefits
  • Determine whether in-vehicle advertising and in-vehicle commerce are viable monetization opportunities.
  • Use the cost-benefit and sensitivity analysis as input for product planning.
  • Identify synergetic partnerships based on the in-depth evaluation of the in-vehicle advertising and commerce landscape.
 
 
Critical Questions Answered
  • What are the minimal requirements for the implementation of in-vehicle advertising, and how the business model works?
  • What are the benefits and risks associated with the deployment of in-vehicle advertising?
  • How OEMs and other ecosystem players monetize from in-vehicle commerce solutions, and what are the key enabling technologies?
  • What are the main in-vehicle payment platforms available today, and how are they structured?
  • Research Highlights
  • In-vehicle advertising cost-benefit and sensitivity analysis.
  • In-vehicle commerce cost-benefit and sensitivity analysis.
  • In-vehicle commerce forecast.
  • A detailed description of the in-vehicle commerce ecosystem and key players.
 
 
Who Should Read This?
  • Decision-makers at OEMs, data & commerce marketplace players, and location intelligence providers.
  • Planners within Tier 1s and software companies looking to offer HMI related solutions for in-vehicle commerce.
  • Product managers at digital security and semiconductor players looking to provide secure in-vehicle payment.
  •  

 

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Table of Contents

1. EXECUTIVE SUMMARY 
1.1. Drivers 
1.2. Drawbacks 
1.3. Ecosystem Opportunities 
1.4. Strategic Recommendations 
 
2. IN-VEHICLE ADVERTISING 
2.1. Overview 
2.2. Target Audience 
2.3. Business Model 
2.4. Vendor Profile: Telenav 
 
3. IN-VEHICLE COMMERCE 
3.1. Overview 
3.2. Use Caes 
3.3. Key Enabling Technologies 
3.4. Business Model 
3.5. Vendor Profiles 
 
4. CARMAKERS DEPLOYING COMMERCE SOLUTIONS 
4.1. GM 
4.2. Hyundai 
4.3. FCA 
4.4. Concluding Remarks 
 
5. OTHER MONETIZATION OPPORTUNITIES 
5.1. Vehicle Data Marketplace 
5.2. Indirect Advertising/Commerce via Google 
 
6. ADVERTISING COST BENEFIT ANALYSIS 
6.1. Connected Vehicle Cost Assumptions 
6.2. Advertising Renevue Model Assumptions 
6.3. Sensitivity Analysis 
 
7. COMMERCE COST BENEFIT ANALYSIS 
7.1. Connected Vehicle Cost Assumptions 
7.2. Commerce Revenue Model Assumptions 
7.3. Sensitivity Analysis 
 
8. FORECASTS 
8.1. Addressable Market 
8.2. Secure Element: TEE 
8.3. Wireless Data Transfer Technologies 
8.4. In-Vehicle Commerce Total Market Potential 

 

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