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【分析レポート:アプリケーション】オートモーティブ・アフターマーケットの技術とビジネスモデル


Automotive Aftermarket Technologies and Business Models

実用的なメリット オートモーティブ・コネクテッド・アフターマーケットにおける成長機会を特定します。 各市場のダイナミクスに合わせた、地域別の自動車アフターマーケット戦略を策定する。... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 価格 言語
ABI Research
ABIリサーチ
2020年12月31日 お問い合わせください
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サマリー

実用的なメリット
  • オートモーティブ・コネクテッド・アフターマーケットにおける成長機会を特定します。
  • 各市場のダイナミクスに合わせた、地域別の自動車アフターマーケット戦略を策定する。
  • アフターマーケットカーアプリケーションを実現するための最適なフォームファクターを選択する。
 
 
重要な質問への回答
  • 組込みインフォテインメント、テレマティクス、ADAS関連のハードウェアやアプリケーションは、どのようにすればアフターマーケットに振り向けることができるのか。
  • ハードウェアのコモディティ化が進む中で、アフターマーケットでどのようにマネタイズするか?
 
 
リサーチハイライト
  • ビジネスモデルや販売チャネルを含むアフターマーケットのバリューチェーンを詳細に分析。
  • UBI、盗難車追跡、インフォテイメント、ダッシュカムなど、アフターマーケットのアプリケーションごとの6年間の予測。
  • アプリケーションごとのハードウェア仕様、ハードウェア統合の機会、規制の枠組み、ビジネスモデルの評価 
 
 
誰が読むべきか?
  • 自動車業界のサプライチェーンにおけるプロダクトマネージャー
  • 保険会社や携帯電話会社のプランナー
  • 自動車市場でのビジネスチャンスを狙う部品メーカーやコンテンツプロバイダーの意思決定者
  •  

 

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(株式会社データリソース 03-3582-2531、office@dri.co.jp)

 

 



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目次

1.エグゼクティブ・サマリー 
1.1.Key Takeaways 
1.2.アフターマーケットにおける機会 
 
2.camera-based driver and ocuppant monitoring systems 
2.1.ハードウェア仕様、アプリケーション、およびビジネスモデル 
2.2.Regulatory Frameworks 
2.3.アフターマーケットの機会 
2.4.ビジネスモデルと販売チャネル 
 
3.インフォメーショナル/パッシブADAS 
3.1.ハードウェアの仕様とアプリケーション 
3.2.Regulatory Frameworks 
3.3.アフターマーケットの機会とビジネスモデル 
 
4.dash cams 
4.1.ハードウェアの仕様と用途 
4.2.ハードウェアの統合 
4.3.Regulatory Frameworks 
4.4.販売チャネルとビジネスモデル
 
5.バックアップ・カメラ 
5.2.機会、販売チャネル、ビジネスモデル 
 
6.テレマティクス・アプリケーション 
6.1.UBI 
6.2.Stolen Vehicle Tracking and Buy Here Pay Here 
6.3.Consumer Aftermarket Infotainment 
6.4.フリートマネジメント 
6.5.Road Usage Charging 
6.6.Regulatory Frameworks 
6.7.ベンダー 
 
7.その他のアフターマーケットのフォームファクター 
7.1.セルラー Vehicle-to-Everything 
7.2.ナビゲーション 
7.3.Infotainment Stick 
 
8.フォーキャスト 
8.1.UBI 
8.2.BHPH と SVT 
8.3.コンシューマー・アフターマーケット・インフォテイメント 
8.4.ダッシュカム 

 

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Summary

このレポートでは、オートモーティブ・アフターマーケットの技術とビジネスモデルを分析しています。
 
Report Desciption
Actionable Benefits
  • Identify the growth opportunities in the automotive connected aftermarket.
  • Develop regional automotive aftermarket strategies tailored to the dynamics of different markets.
  • Select the most suitable form factors to enable aftermarket car applications.
  • Identify mandates affecting safety applications and aftermarket automotive data collection.
 
 
Critical Questions Answered
  • What embedded infotainment, telematics, and ADAS-related hardware and applications can be successfully redirected to the aftermarket?
  • How to monetize from aftermarket applications when hardware is increasingly commoditized?
  • What new directions aftermarket players must take to remain profitable in the current industry environment?
 
 
Research Highlights
  • Detailed analysis of the aftermarket value chain including business models and sales channels.
  • Six-year forecasts per aftermarket applications including UBI, stolen vehicle tracker, infotainment, and dash cams.
  • Assessment of hardware specifications, hardware consolidation opportunities, regulatory framework, and business models per application. 
 
 
Who Should Read This?
  • Product Managers in the automotive supply chain.
  • Planners within insurers and MNOs.
  • Decision-makers in component suppliers and content providers targeting opportunities in the automotive market.
  •  

 

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Table of Contents

1. EXECUTIVE SUMMARY 
1.1. Key Takeaways 
1.2. Opportunities in the Aftermarket 
 
2. CAMERA-BASED DRIVER AND OCUPPANT MONITORING SYSTEMS 
2.1. Hardware Specifications, Applications, and Business MOdels 
2.2. Regulatory Frameworks 
2.3. Aftermarket Opportunities 
2.4. Business Model and Sales Channels 
 
3. INFORMATIONAL/PASSIVE ADAS 
3.1. Hardware Specifications and Applications 
3.2. Regulatory Frameworks 
3.3. Aftermarket Opportunities and Business Models 
 
4. DASH CAMS 
4.1. Hardware Specifications and Applications 
4.2. Hardware Consolidation 
4.3. Regulatory Frameworks 
4.4. Sales Channels and Business Models
 
5. BACK-UP CAMERAS 
5.2. Opportunities, Sales Channels, and Business Models 
 
6. TELEMATICS APPLICATIONS 
6.1. UBI 
6.2. Stolen Vehicle Tracking and Buy Here Pay Here 
6.3. Consumer Aftermarket Infotainment 
6.4. Fleet Management 
6.5. Road Usage Charging 
6.6. Regulatory Frameworks 
6.7. Vendors 
 
7. OTHER AFTERMARKET FORM FACTORS 
7.1. Cellular Vehicle-to-Everything 
7.2. Navigation 
7.3. Infotainment Stick 
 
8. FORECASTS 
8.1. UBI 
8.2. BHPH and SVT 
8.3. Consumer Aftermarket Infotainment 
8.4. Dashcams 

 

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